abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2017 @ 10:49:06 #201
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168870332
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Bijbaan duo-lenen
Dat. :+

En voor wie het interessant vind. Mijn scripties gingen over de (on)zin van TDABC (Bachelor, alleen literatuurstudie) en mijn master ging over de (on)zin van environmental reporting (Master, literatuurstudie, maar ook jaarverslagen en veel jaarverslagen en rapporten doorgeworsteld).

Als ik het nu teruglees denk ik. Wat een vreselijke stukken, maar goed ik sleepte er voor mijn master ook maar een zesje uit. Bachelor een 7.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168877957
Wtf is tdabc?
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2017 @ 18:25:33 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168878293
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:04 schreef Kaas- het volgende:
Wtf is tdabc?
time driven activity based costing :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168878411
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:25 schreef borisz het volgende:

[..]

time driven activity based costing :P
Dat is toch management accounting of zo?
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2017 @ 18:33:42 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168878425
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is toch management accounting of zo?
:Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168888387
Ik heb een vraagje:

Stel ik volg 8 vakken voor mijn programma, waarvan ik 1 moet herkansen (dus geen cum laude). Kan ik deze vak dan 'laten vallen' en een ander vak voor in de plaats doen om toch een cumlaude op mijn diploma te krijgen? Voelt een beetje als creatief pakket kiezen maar ik vind het zo jammer dat 1 keuzevak een cum laude om zeep helpt ;P
pi_168888441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 09:15 schreef ibrkadabra het volgende:
Ik heb een vraagje:

Stel ik volg 8 vakken voor mijn programma, waarvan ik 1 moet herkansen (dus geen cum laude). Kan ik deze vak dan 'laten vallen' en een ander vak voor in de plaats doen om toch een cumlaude op mijn diploma te krijgen? Voelt een beetje als creatief pakket kiezen maar ik vind het zo jammer dat 1 keuzevak een cum laude om zeep helpt ;P
Moet je even naar de reglementen kijken. Hier tellen alle eerste resultaten en al zou je een vak nu laten vallen, dan staat dat eerste resultaat wel op je lijst. Om zicht te blijven houden op cum laude heb ik ook van 1 vierpuntsvak het tentamen niet gemaakt, zodat ik daarvoor bij de herkansingen in de zomer een eerste resultaat haal.
pi_168889890
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 09:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Moet je even naar de reglementen kijken. Hier tellen alle eerste resultaten en al zou je een vak nu laten vallen, dan staat dat eerste resultaat wel op je lijst. Om zicht te blijven houden op cum laude heb ik ook van 1 vierpuntsvak het tentamen niet gemaakt, zodat ik daarvoor bij de herkansingen in de zomer een eerste resultaat haal.
Hmmm. Maar staat jouw pakket nu al vast? Bij ons kunnen we half jaar nadat we starten met de master onze vakkenpakket opsturen voor goedkeuring, en ik dacht dus als ik daar alleen de vakken op heb staan waarvan ik geen herkansingen heb gemaakt, dat dat mijn probleem oplost :p Ik zal het wel even navragen.
pi_168889930
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:07 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Hmmm. Maar staat jouw pakket nu al vast? Bij ons kunnen we half jaar nadat we starten met de master onze vakkenpakket opsturen voor goedkeuring, en ik dacht dus als ik daar alleen de vakken op heb staan waarvan ik geen herkansingen heb gemaakt, dat dat mijn probleem oplost :p Ik zal het wel even navragen.
Slechts deels, ik mag gegeven enkele restricties de vakken kiezen die ik maar wil. Heb in elk geval niets goed moeten laten keuren, ze gaan er gewoon van uit dat je het zelf goed doet en zo niet heb je aan het einde een probleem. :P Ben benieuwd wat ze zullen zeggen bij je.
pi_168890085
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:07 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Hmmm. Maar staat jouw pakket nu al vast? Bij ons kunnen we half jaar nadat we starten met de master onze vakkenpakket opsturen voor goedkeuring, en ik dacht dus als ik daar alleen de vakken op heb staan waarvan ik geen herkansingen heb gemaakt, dat dat mijn probleem oplost :p Ik zal het wel even navragen.
Volgens mij kun je dat vak gewoon niet opsturen in progress. Dan moet je wel zorgen dat je een ander vervangend vak kunt fixen (en dat wel in een keer kunt halen...).

Achterlijk systeem overigens, die goedkeuring van je bachelor.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_168891400
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:20 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dat vak gewoon niet opsturen in progress. Dan moet je wel zorgen dat je een ander vervangend vak kunt fixen (en dat wel in een keer kunt halen...).

Achterlijk systeem overigens, die goedkeuring van je bachelor.
Ja ik heb al een ander vak op het oog :). Voor zowel de bachelor als de master moet je dit doen om te kunnen beginnen met je scriptie helaas. Is opzich ook niet veel werk hoor.
pi_168902306
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:32 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Ja ik heb al een ander vak op het oog :). Voor zowel de bachelor als de master moet je dit doen om te kunnen beginnen met je scriptie helaas. Is opzich ook niet veel werk hoor.
Klopt, maar er zitten wel een hoop limitaties aan als je programma buiten de gebaande paden valt.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_168915973
Gelukkig volg ik alleen de vakken die zij "aanbevelen" :)

Heb even gemaild met opleidingsdirecteur en ik mag idd gewoon dat ene vak weglaten en als nog voor cum laude gaan ^O^. Nu hopen dat ik mn overige 4 vakken niet verneuk.
pi_168924072
Het begint wel echt te frustreren dat een enkele command in STATA zo 30-45 minuten kan duren. Zit nu al een half uur te niksen op de uni omdat ik niet verder kan, terwijl ik dat wel wil.
  woensdag 15 februari 2017 @ 21:36:11 #215
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_168928289
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:33 schreef Kaas- het volgende:
Het begint wel echt te frustreren dat een enkele command in STATA zo 30-45 minuten kan duren. Zit nu al een half uur te niksen op de uni omdat ik niet verder kan, terwijl ik dat wel wil.
Hier minimaal 2 uur :')
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_168929348
Je zou bijna het programma torrenten om op je eigen NASA pc de berekeningen uit te voeren :')
Play hard, go pro.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2017 @ 23:27:31 #217
230491 Zith
pls tip
pi_168931024
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:33 schreef Kaas- het volgende:
Het begint wel echt te frustreren dat een enkele command in STATA zo 30-45 minuten kan duren. Zit nu al een half uur te niksen op de uni omdat ik niet verder kan, terwijl ik dat wel wil.
Wat voor syntax doe je op hoeveel obs?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168932173
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:33 schreef Kaas- het volgende:
Het begint wel echt te frustreren dat een enkele command in STATA zo 30-45 minuten kan duren. Zit nu al een half uur te niksen op de uni omdat ik niet verder kan, terwijl ik dat wel wil.
Niet kunnen programmeren :')
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_168933644
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:36 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Hier minimaal 2 uur :')
:D
pi_168933680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat voor syntax doe je op hoeveel obs?
1,3 miljoen obs en maakte een variabele die van elke observatie van een dagelijkse aandelenkoers het verschil in beursdagen uitrekende met een bepaald event van dat zelfde bedrijf elders in de database.
pi_168976762
Gebruik toch een goede database, zoals MariaDB of PostgreSQL (beide opensource, dus gratis). Dat is software die geoptimaliseerd is om met veel data om te gaan.

Of maak een subset van de data, zodat je je code kunt opstellen en verfijnen, en laat 's nacht de code achtereenvolgens uitvoeren op de grote dataset.
pi_168977687
Da mag nie
pi_168980797
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:28 schreef Kaas- het volgende:
Da mag nie
Lekker handig weer. :P Dan zit er niks anders op dan wachten.
pi_168981653
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Lekker handig weer. :P Dan zit er niks anders op dan wachten.
Klopt. Zit alweer achter het computertje op de EUR.
pi_168981706
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Klopt. Zit alweer achter het computertje op de EUR.
Is de bieb al weer af?
pi_168983190
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Is de bieb al weer af?
Bijna. Ziet er van buiten wel af uit, maar is nog niet geopend. Open dagje vandaag trouwens, dus ik kan niet eens even rustig eten in de foodcourt nu al die pubers en hun ouders er zitten.
pi_168985960
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat voor syntax doe je op hoeveel obs?
38 miljoen obs nu
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:01:27 #228
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168992197
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Is de bieb al weer af?
21 februari is ie opengesteld voor nieuwsgierige aagjes.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_168992889
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

21 februari is ie opengesteld voor nieuwsgierige aagjes.
Op een dinsdag? In het weekend was ik nog wel even komen kijken allicht.
pi_168992970
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bijna. Ziet er van buiten wel af uit, maar is nog niet geopend. Open dagje vandaag trouwens, dus ik kan niet eens even rustig eten in de foodcourt nu al die pubers en hun ouders er zitten.
Respect voor de ouderejaars is weer ver te zoeken. :P
pi_168994872
Kan er weer getalentscout worden voor volgend jachtseizoen :~ :~
Play hard, go pro.
pi_168995927
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 01:33 schreef Aethereal het volgende:
Kan er weer getalentscout worden voor volgend jachtseizoen :~ :~
Boefje.
pi_169005906
quote:
6s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Boefje.
Internethelden represent!
Play hard, go pro.
pi_169007251
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 17:37 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Internethelden represent!
Moest wel lachen om al die jonge smoeltjes die dan samen met hun ouders even gingen lunchen met een fucking kapsalon bij de Has in de foodcourt. :') _O-
pi_169007572
Leuk om dit topic te zien, ook ik ben zowaar afgestudeerd econoom :D Ik heb wel in België (VUB) gestudeerd, toegepaste economische wetenschappen, het Belgisch equivalent van Bedrijfseconomie, en ik ben inmiddels met een tweede master in een wat andere richting bezig. Ik ben overigens niet helemaal van het economische pad geweken, want ik heb nog wel economische keuzevakken, waaronder ontwikkelingseconomie.
pi_169007636
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:46 schreef J.B. het volgende:
Leuk om dit topic te zien, ook ik ben zowaar afgestudeerd econoom :D Ik heb wel in België (VUB) gestudeerd, toegepaste economische wetenschappen, het Belgisch equivalent van Bedrijfseconomie, en ik ben inmiddels met een tweede master in een wat andere richting bezig. Ik ben overigens niet helemaal van het economische pad geweken, want ik heb nog wel economische keuzevakken, waaronder ontwikkelingseconomie.
Welkom. Vanwaar de switch?
pi_169008388
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Welkom. Vanwaar de switch?
Ik wilde vroeger politicologie of iets in die richting gaan studeren, maar ik was me toentertijd wel bewust van de tamelijk beperkte kansen op een baan en ik was op het VWO altijd goed in economie.

Derhalve ben ik bedrijfseconomie gaan doen, ik was niet zo kapot van het bachelor en economie ben ik pas na heel wat horten en stoten (2 jaar studievertraging in het bachelor) echt gaan waarderen in het master. Uiteindelijk ben ik voor m'n master van twee jaar met mooie cijfers geslaagd zonder een enkele herkansing te hebben moeten doen.

Aangezien dat zo soepel ging doe ik nu nog maar een master van één jaar in Internationale Betrekkingen. Ik vind politicologie nog altijd heel interessant en ik wilde ook wat over Politieke Economie leren en me wat verder verdiepen in ontwikkelingseconomie, en keuzevakken in mijn huidige master stelden me daartoe in staat.

Ik zit nu overigens op Erasmus in Polen, dus ik neem het er nog maar even van tijdens mijn laatste half jaar als student. Overigens heb ik nog altijd geen flauw idee wat ik hierna wil gaan doen qua werk, maar ik zal op korte termijn toch moeten gaan solliciteren :')
pi_169009000
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:24 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik wilde vroeger politicologie of iets in die richting gaan studeren, maar ik was me toentertijd wel bewust van de tamelijk beperkte kansen op een baan en ik was op het VWO altijd goed in economie.

Derhalve ben ik bedrijfseconomie gaan doen, ik was niet zo kapot van het bachelor en economie ben ik pas na heel wat horten en stoten (2 jaar studievertraging in het bachelor) echt gaan waarderen in het master. Uiteindelijk ben ik voor m'n master van twee jaar met mooie cijfers geslaagd zonder een enkele herkansing te hebben moeten doen.

Aangezien dat zo soepel ging doe ik nu nog maar een master van één jaar in Internationale Betrekkingen. Ik vind politicologie nog altijd heel interessant en ik wilde ook wat over Politieke Economie leren en me wat verder verdiepen in ontwikkelingseconomie, en keuzevakken in mijn huidige master stelden me daartoe in staat.

Ik zit nu overigens op Erasmus in Polen, dus ik neem het er nog maar even van tijdens mijn laatste half jaar als student. Overigens heb ik nog altijd geen flauw idee wat ik hierna wil gaan doen qua werk, maar ik zal op korte termijn toch moeten gaan solliciteren :')
Tof. Er zijn helaas ook veel te veel interessante studies, zonder dat je ze allemaal kunt doen. Solliciteerfeestje brandt geloof ik volgende maand wel los ja. :X
pi_169091490
Hoe hebben jullie je scriptie-onderwerp gevonden? Ik ben nu alvast al aan het oriënteren, maar weet nou niet waar te starten....
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:30:15 #240
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169092877
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:25 schreef RustCohle het volgende:
Hoe hebben jullie je scriptie-onderwerp gevonden? Ik ben nu alvast al aan het oriënteren, maar weet nou niet waar te starten....
Neem iets wat je interessant vindt en schrijf daar je werkstuk over. Ga na bij jezelf welke onderwerpen je leuk vindt, en dan ga je op zoek naar je literatuur. Vanuit dit punt kan je dan vaak een onderzoek nemen en dan daar wat eigen hypotheses bij verzinnen onderbouwd met andere inzichten/papers. Voor je scriptie heb je dan de mogelijkheid om een paper "na te doen", maar dan met een extensie, andere dataset, andere methodologie. Denk dat het vooral belangrijk is dat je kan laten zien wat je geleerd hebt in die 3 jaar dat je een bachelor hebt gevolgd.

Waar loop je dan precies vast?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2017 @ 15:48:50 #241
230491 Zith
pls tip
pi_169093270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:25 schreef RustCohle het volgende:
Hoe hebben jullie je scriptie-onderwerp gevonden? Ik ben nu alvast al aan het oriënteren, maar weet nou niet waar te starten....
GA praten met onderzoekers / hoogleraren op je afdeling. Vaak zitten ze met 10 onderwerpen tegelijk die ze niet allemaal aandacht kunnen geven, hebben ze nog meer ideeën en hebben ze ook soms moeilijk verkrijgbare data. Ook helpen ze je dan actief mee omdat ze resultaten wellicht kunnen publiceren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 16:02:29 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169093580
Voor mijn bachelor Ik had een eerste gesprek over diverse onderwerpen. Ik kreeg toen een artikel van mijn beoordelaar en vanuit dat artikel ben ik een opzet gaan maken en later gaan schrijven. :s)

Master had ik al eerder mijn onderwerp en wat ik interessant vond en was het verder alleen een kwestie van bijschaven.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169094065
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:30 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Neem iets wat je interessant vindt en schrijf daar je werkstuk over. Ga na bij jezelf welke onderwerpen je leuk vindt, en dan ga je op zoek naar je literatuur. Vanuit dit punt kan je dan vaak een onderzoek nemen en dan daar wat eigen hypotheses bij verzinnen onderbouwd met andere inzichten/papers. Voor je scriptie heb je dan de mogelijkheid om een paper "na te doen", maar dan met een extensie, andere dataset, andere methodologie. Denk dat het vooral belangrijk is dat je kan laten zien wat je geleerd hebt in die 3 jaar dat je een bachelor hebt gevolgd.

Waar loop je dan precies vast?
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:48 schreef Zith het volgende:

[..]

GA praten met onderzoekers / hoogleraren op je afdeling. Vaak zitten ze met 10 onderwerpen tegelijk die ze niet allemaal aandacht kunnen geven, hebben ze nog meer ideeën en hebben ze ook soms moeilijk verkrijgbare data. Ook helpen ze je dan actief mee omdat ze resultaten wellicht kunnen publiceren.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:02 schreef borisz het volgende:
Voor mijn bachelor Ik had een eerste gesprek over diverse onderwerpen. Ik kreeg toen een artikel van mijn beoordelaar en vanuit dat artikel ben ik een opzet gaan maken en later gaan schrijven. :s)

Master had ik al eerder mijn onderwerp en wat ik interessant vond en was het verder alleen een kwestie van bijschaven.
Heb zelf wel een aantal interessegebieden en onderwerpen, maar ik vind het lastig om iets concreets te hebben waarbij ik dan ook nog eens weet hoe ik het ook echt wil aanpakken. En daarnaast vind ik het nog vrij onnozel om dan nog te gaan lopen rondmailen naar lecturers om mij te gaan supervisen, terwijl ik zelf nog niks heb (geen OW of proposal).

Juist omdat ik nu alleen mijn seminar heb, wil ik gebruik maken om de voorafgaande zaken (waaronder onderwerp, proposal en een supervisor hebben) al afgerond te hebben.
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2017 @ 16:35:08 #244
230491 Zith
pls tip
pi_169094222
Ok, als je geen zin hebt in praten met de mensen op je afdeling die er verstand van hebben dan zal je de papers in kunnen duiken. Lees een tiental belangrijke, up-to-date papers in de onderwerpen die je interesseren en bedenk of je vervolgonderzoek erop kan doen. Zo ja, maak een plan van aanpak.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169121584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:02 schreef borisz het volgende:
Voor mijn bachelor Ik had een eerste gesprek over diverse onderwerpen. Ik kreeg toen een artikel van mijn beoordelaar en vanuit dat artikel ben ik een opzet gaan maken en later gaan schrijven. :s)

Master had ik al eerder mijn onderwerp en wat ik interessant vond en was het verder alleen een kwestie van bijschaven.
Dus eerst een beoordelaar gemaild oid?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 februari 2017 @ 18:49:16 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169121682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 18:43 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Dus eerst een beoordelaar gemaild oid?
Je moest een formulier inleveren met je hoofdthema en wat je zou willen onderzoeken. In mijn geval management accounting en later environmental reporting. Daarbij kreeg ik een begeleider toegewezen die paste bij mijn onderwerp.

Eerste afspraak gemaakt en dat gesprek dat hielp wel met het opzetten van de hoofd en deelvragen. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169121736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 18:49 schreef borisz het volgende:

[..]

Je moest een formulier inleveren met je hoofdthema en wat je zou willen onderzoeken. In mijn geval management accounting en later environmental reporting. Daarbij kreeg ik een begeleider toegewezen die paste bij mijn onderwerp.

Eerste afspraak gemaakt en dat gesprek dat hielp wel met het opzetten van de hoofd en deelvragen. :)
Hmm bij Finance moet je een begeleider zelf zoeken, waartegen bij Algemene Economie je al een registratie-deadline ervoor hebt.
pi_169121830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 18:49 schreef borisz het volgende:

[..]

Je moest een formulier inleveren met je hoofdthema en wat je zou willen onderzoeken. In mijn geval management accounting en later environmental reporting. Daarbij kreeg ik een begeleider toegewezen die paste bij mijn onderwerp.

Eerste afspraak gemaakt en dat gesprek dat hielp wel met het opzetten van de hoofd en deelvragen. :)
Ik heb wel drie tot vijf mogelijke thema's.

[ Bericht 3% gewijzigd door RustCohle op 24-02-2017 20:22:28 ]
pi_169123592
In welk blok zijn jullie begonnen met het vinden van een begeleider en het schrijven van een proposal?
  zaterdag 25 februari 2017 @ 00:34:04 #250
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169128796
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:22 schreef RustCohle het volgende:
In welk blok zijn jullie begonnen met het vinden van een begeleider en het schrijven van een proposal?
Eind juli. Was 3 weken later klaar met m'n scriptie. Maar je hebt vast niet veel aan dat antwoord zeker
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169128945
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 00:34 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Eind juli. Was 3 weken later klaar met m'n scriptie. Maar je hebt vast niet veel aan dat antwoord zeker
Dan was je redelijk vlot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169147303
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 00:34 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Eind juli. Was 3 weken later klaar met m'n scriptie. Maar je hebt vast niet veel aan dat antwoord zeker
Dat is bizar vlot, hoezo zo lang mee gewacht?
  zondag 26 februari 2017 @ 01:43:59 #253
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169147752
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 01:10 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Dat is bizar vlot, hoezo zo lang mee gewacht?
Diamanten worden onder druk gemaakt ;)
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169149141
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 01:43 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Diamanten worden onder druk gemaakt ;)
Whehe.
pi_169217302
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:48 schreef Zith het volgende:

[..]

GA praten met onderzoekers / hoogleraren op je afdeling. Vaak zitten ze met 10 onderwerpen tegelijk die ze niet allemaal aandacht kunnen geven, hebben ze nog meer ideeën en hebben ze ook soms moeilijk verkrijgbare data. Ook helpen ze je dan actief mee omdat ze resultaten wellicht kunnen publiceren.
Denk niet dat de gemiddelde hoogleraar interesse heeft in het praten met een middelmatige bachelorstudent om hem met zijn scriptieonderwerp te helpen....
Of dat ze hem een opdrachtje toebedelen.
pi_169219837
Ik moet zelf ook binnenkort op de proppen komen met een onderwerp voor mijn bachelor scriptie. Ik studeer economie & bedrijfseconomie met een specialisatie in informatiemanagement. Het overkoepelende thema is ethiek. Nu ben ik zelf geïnteresseerd in het recht op privacy, wat ik denk ik wel zou kunnen koppelen aan informatiemanagement. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan de afweging die bedrijven maken tussen data vergaren en het waarborgen van de privacy van de klant. Dit lijkt me echter lastig te onderzoeken met een dataset oid. Hetzelfde met de vraag of de overheid de privacy van burgers meer zou moeten beschermen ten opzichte van bedrijven. Het is moeilijk te kwantificeren. Heeft iemand hier misschien nog tips voor of een andere invalshoek?

Mocht het niet lukken kan ik altijd nog iets doen met de toenemende ongelijkheid als gevolg van technologische ontwikkelingen in plaats van privacy.
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2017 @ 15:15:57 #257
230491 Zith
pls tip
pi_169220387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:21 schreef ulq het volgende:

[..]

Denk niet dat de gemiddelde hoogleraar interesse heeft in het praten met een middelmatige bachelorstudent om hem met zijn scriptieonderwerp te helpen....
Of dat ze hem een opdrachtje toebedelen.
Misschien dat het bij de meer massale universiteiten/opleidingen niet handig is voor de hoogleraren. Destijds had mijn universiteit geloof ik 1 assistant/associate/full professor op 11 studenten wat het een stuk gemakkelijker maakt om te shoppen. Zo had ik mijn bsc en MSc onderwerpen gekregen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169222067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:46 schreef Cikx het volgende:
Ik moet zelf ook binnenkort op de proppen komen met een onderwerp voor mijn bachelor scriptie. Ik studeer economie & bedrijfseconomie met een specialisatie in informatiemanagement. Het overkoepelende thema is ethiek. Nu ben ik zelf geïnteresseerd in het recht op privacy, wat ik denk ik wel zou kunnen koppelen aan informatiemanagement. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan de afweging die bedrijven maken tussen data vergaren en het waarborgen van de privacy van de klant. Dit lijkt me echter lastig te onderzoeken met een dataset oid. Hetzelfde met de vraag of de overheid de privacy van burgers meer zou moeten beschermen ten opzichte van bedrijven. Het is moeilijk te kwantificeren. Heeft iemand hier misschien nog tips voor of een andere invalshoek?

Mocht het niet lukken kan ik altijd nog iets doen met de toenemende ongelijkheid als gevolg van technologische ontwikkelingen in plaats van privacy.
Denk dat het vinden van een degelijk onderwerp het moeilijkst is. Ik zit nog te zoeken naar een onderwerp binnen het thema 'capital asset pricing'
  woensdag 1 maart 2017 @ 17:23:31 #259
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169222898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:36 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Denk dat het vinden van een degelijk onderwerp het moeilijkst is. Ik zit nog te zoeken naar een onderwerp binnen het thema 'capital asset pricing'
Doe dan een event study oid; kan je doen met negative world events en effect op specifieke stocks
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169223668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:23 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Doe dan een event study oid; kan je doen met negative world events en effect op specifieke stocks
Al aan gedacht zoals bijv. dividend announcements/IPO of iets in die richting, maar dat vind ik ook zo cliché. Ik zoek wel iets waar ik het mijzelf niet al té lastig maak, maar wel iets interessants. Bij event studies heb ik niet het gevoel dat ik iets onderzoek dat er toe doet. Dat heb ik bij veel van die thema's, ook al vind ik het leuk.. daar niet van, zoals value/growth investing etc.

Kan ook zijn dat ik een verkeerd beeld heb van een scriptie.
  woensdag 1 maart 2017 @ 18:15:36 #261
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169223792
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 18:08 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Al aan gedacht zoals bijv. dividend announcements/IPO of iets in die richting, maar dat vind ik ook zo cliché. Ik zoek wel iets waar ik het mijzelf niet al té lastig maak, maar wel iets interessants. Bij event studies heb ik niet het gevoel dat ik iets onderzoek dat er toe doet. Dat heb ik bij veel van die thema's, ook al vind ik het leuk.. daar niet van, zoals value/growth investing etc.

Kan ook zijn dat ik een verkeerd beeld heb van een scriptie.
Ik heb het niet over IPO's of earnings announcement, maar over terroristiche aanvallen of natuurrampen; de directe en indirecte gevolgen die je probeert te onderzoeken uit evenementen die minder voorspelbar zijn dan eerstgenoemden.

Bijvoorbeeld Casino Stocks and Katrina: An Example of Market Over-Reaction?

How efficient was the market in anticipating the impact of Hurricane Katrina on
the Gulf coast casino industry? This study uses the event study methodology to
investigate the stock market’s reaction affecting equity prices of small casino companies
with operations on the Gulf Coast centered on Biloxi, Mississippi. Cumulative Abnormal
Returns (CARs) for 1 day, 3 day, and 6 day event windows are examined. As such the
impact of Katrina on stock prices of casino firms in the Gulf Coast is better understood.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169224145
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 18:15 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over IPO's of earnings announcement, maar over terroristiche aanvallen of natuurrampen; de directe en indirecte gevolgen die je probeert te onderzoeken uit evenementen die minder voorspelbar zijn dan eerstgenoemden.

Bijvoorbeeld Casino Stocks and Katrina: An Example of Market Over-Reaction?

How efficient was the market in anticipating the impact of Hurricane Katrina on
the Gulf coast casino industry? This study uses the event study methodology to
investigate the stock market’s reaction affecting equity prices of small casino companies
with operations on the Gulf Coast centered on Biloxi, Mississippi. Cumulative Abnormal
Returns (CARs) for 1 day, 3 day, and 6 day event windows are examined. As such the
impact of Katrina on stock prices of casino firms in the Gulf Coast is better understood.

Niet mijn favoriete thematieken en daarnaast heb ik een voorkeur voor de binnenlandse beurs. Ik schrijf hem toch in het Nederlands, dus dan kan dat er ook maar bij. :P
  woensdag 1 maart 2017 @ 19:45:58 #263
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169225357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 18:37 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Niet mijn favoriete thematieken en daarnaast heb ik een voorkeur voor de binnenlandse beurs. Ik schrijf hem toch in het Nederlands, dus dan kan dat er ook maar bij. :P
Oké.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169260079
Superchill. M'n belangrijkste professor heeft me enkele minuten geleden op verzoek beloofd om een aanbevelingsbrief te schrijven voor elke sollicitatie die ik zal hebben vanaf later deze maand en hij heeft me zelfs nog uitgebreid geadviseerd over hoe het aan te pakken. Nu hopelijk nog even eentje van m'n stage en/of m'n huidige werk regelen en dan ben ik set to go voor de startposities in september.

Ik heb alleen nog altijd geen scriptievoorstel. }:|
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2017 @ 11:18:15 #265
230491 Zith
pls tip
pi_169260443
Al wel ideeën?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169260499
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:18 schreef Zith het volgende:
Al wel ideeën?
Niets concreets, maar ik er deze week even twee dagen goed voor zitten.
pi_169264169
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:51 schreef Kaas- het volgende:
Superchill. M'n belangrijkste professor heeft me enkele minuten geleden op verzoek beloofd om een aanbevelingsbrief te schrijven voor elke sollicitatie die ik zal hebben vanaf later deze maand en hij heeft me zelfs nog uitgebreid geadviseerd over hoe het aan te pakken. Nu hopelijk nog even eentje van m'n stage en/of m'n huidige werk regelen en dan ben ik set to go voor de startposities in september.

Ik heb alleen nog altijd geen scriptievoorstel. }:|
Weet je ook al een beetje waar je wilt werken na je studie?
pi_169264654
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:58 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Weet je ook al een beetje waar je wilt werken na je studie?
Ik weet het wel exact ja. Wat precies houd ik graag een beetje voor me. Overigens zijn het maar vier posities en de rest lijkt me allemaal niet echt leuk, dus hoop echt dat het lukt want anders heb ik een probleem. :P
pi_169267797
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik weet het wel exact ja. Wat precies houd ik graag een beetje voor me. Overigens zijn het maar vier posities en de rest lijkt me allemaal niet echt leuk, dus hoop echt dat het lukt want anders heb ik een probleem. :P
Oke :p nou ben ik wel benieuwd
pi_169280816
Mochten jullie nog twijfelen op wie te stemmen op 15 maart, economenblad ESB heeft net de economenkieslijst gepubliceerd: https://esb.nu/esb/20023797/verkiezingen-2017-stem-econoom .
  zondag 5 maart 2017 @ 15:53:24 #271
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169306964
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:54 schreef Kaas- het volgende:
Mochten jullie nog twijfelen op wie te stemmen op 15 maart, economenblad ESB heeft net de economenkieslijst gepubliceerd: https://esb.nu/esb/20023797/verkiezingen-2017-stem-econoom .
Op wie gade gij stemmen
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169307011
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:53 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Op wie gade gij stemmen
Vera Bergkamp. Al staat die d'r niet op.
pi_169307039
Oh ook echt binnen een minuut gereageerd zie ik. Was puur toeval.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2017 @ 15:55:45 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169307044
Als ik op een econoom zou stemmen werd het Wouter Koolmees :). Ik ga voor deze verkiezing voor een niet-econoom. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169307111
quote:
14s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:55 schreef borisz het volgende:
Als ik op een econoom zou stemmen werd het Wouter Koolmees :). Ik ga voor deze verkiezing voor een niet-econoom. :+
De Koolmees is ook wel echt goed. Appte eergisteren nog met hem btw, om maar ff stoer te doen.
pi_169310286
x

[ Bericht 82% gewijzigd door Politicus69 op 05-03-2017 17:56:45 ]
pi_169337297
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 01:43 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Diamanten worden onder druk gemaakt ;)
Je bent wel behulpzaam voor je medestudenten trouwens.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 00:36:21 #278
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169344797
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je bent wel behulpzaam voor je medestudenten trouwens.
Wadan?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169347512
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:36 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wadan?
Was iets in die appgroep waarbij je een medestudent ergens mee hielp, herinner eigenlijk even niet meer exact wat het was. :P
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:44:16 #280
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169349703
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Was iets in die appgroep waarbij je een medestudent ergens mee hielp, herinner eigenlijk even niet meer exact wat het was. :P
goed voor m'n karma he
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169375957


Hihi.
pi_169376396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:32 schreef Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]

Hihi.
Dikke bullshit ook altijd, laffer curve heeft empirisch gezien 0 waarde, we denken dat het wel bestaat maar we kunnen het niet aantonen waar en wanneer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169376447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dikke bullshit ook altijd, laffer curve heeft empirisch gezien 0 waarde, we denken dat het wel bestaat maar we kunnen het niet aantonen waar en wanneer.
Ik zou er niet eens aan beginnen. Theoretisch het optimum berekenen is niet te doen, omdat je dan allerlei onrealistische en snel veranderende aannames over de gebruikte parameters moet maken, en empirisch na elke wijziging bekijken wat er verandert is ook niet te doen, omdat je het effect niet isoleren kunt. Het is eigenlijk enkel nuttig als referentie in je gedachten. :P
  donderdag 9 maart 2017 @ 23:03:16 #284
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_169403637
Ik kom me ook maar even melden in dit bazentopic. 8-)
Derdejaars EBE-student in Tilburg, die prachtige universiteit moet hier natuurlijk ook vertegenwoordigd worden. :Y
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:59:46 #285
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169407387
quote:
3s.gif Op donderdag 9 maart 2017 23:03 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik kom me ook maar even melden in dit bazentopic. 8-)
Derdejaars EBE-student in Tilburg, die prachtige universiteit moet hier natuurlijk ook vertegenwoordigd worden. :Y
Dit jaar afstuderen?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169409456
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:59 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Dit jaar afstuderen?
Soww

Doordat dit topic gekickt werd herinner ik opeens dat vandaag de deadline is om de scriptiecoördinator te mailen
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:13:52 #287
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_169409697
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:59 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Dit jaar afstuderen?
Het is wel de bedoeling dat ik deze zomer met een diploma in de hand sta, ja :P
pi_169409963
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:13 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Het is wel de bedoeling dat ik deze zomer met een diploma in de hand sta, ja :P
Welkom trouwens. Heb een verzoekje gedaan aan de mods om je in de OP op te nemen.
pi_169410345
Eerste post in dit topic & Scriptie ingeleverd vandaag! Ben blij dat ik ff geen papers meer hoef te lezen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:30:12 #290
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169411249
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Soww

Doordat dit topic gekickt werd herinner ik opeens dat vandaag de deadline is om de scriptiecoördinator te mailen
Is dat zo? Wist niet dat er deadlines waren
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169411713
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:30 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Is dat zo? Wist niet dat er deadlines waren
Ik heb zojuist gevraagd of ik Stoop van experimental economics als supervisor kan krijgen. Goede kerel lijkt me dat om mee samen te werken.
pi_169411728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:45 schreef naniyokore het volgende:
Eerste post in dit topic & Scriptie ingeleverd vandaag! Ben blij dat ik ff geen papers meer hoef te lezen.
Je bent een alumnus-eindbaas binnen enkele weken?
pi_169412030
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je bent een alumnus-eindbaas binnen enkele weken?
Jazeker, had alle vakken afgerond voor de winter. Nu een paar weken bijkomen van scriptie voordat ik met mn werk ga beginnen.
pi_169412043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:11 schreef naniyokore het volgende:

[..]

Jazeker, had alle vakken afgerond voor de winter. Nu een paar weken bijkomen van scriptie voordat ik met mn werk ga beginnen.
Nice. Wat ga je doen?
pi_169412401
Data & risico analytics. Tijdens de studie veel wiskunde en statistisch programmeren gedaan wat ik het leukste vond, dat wil ik nu naar een professioneel niveau brengen.
pi_169413014
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:38 schreef naniyokore het volgende:
Data & risico analytics. Tijdens de studie veel wiskunde en statistisch programmeren gedaan wat ik het leukste vond, dat wil ik nu naar een professioneel niveau brengen.
Dat is wel mooi kwantitatief werk. Maar als in het financial risk management dat financiële instellingen doen (daar weet ik nog wel het e.e.a. van) of in een hele andere zin?
pi_169413616
Onder andere. Het is bij 1 van de big4, dus er komen verschillende type risico analyses aanbod.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:30:52 #298
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_169425452
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Welkom trouwens. Heb een verzoekje gedaan aan de mods om je in de OP op te nemen.
Thanks! Zie inderdaad dat ik nu ook lekker sta te shinen in de OP. :)
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:52:36 #299
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_169428159
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb zojuist gevraagd of ik Stoop van experimental economics als supervisor kan krijgen. Goede kerel lijkt me dat om mee samen te werken.
Samen biertjes drinken in de Smitse lijkt me
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_169430204
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:52 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Samen biertjes drinken in de Smitse lijkt me
Dat lijken me geweldige begeleidingsbijeenkomsten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')