Skull-splitter | dinsdag 17 januari 2017 @ 21:11 |
Hoe te posten in dit topic Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd. Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken . Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd. Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze. Vorige topics. OP topicreeks | |
Skull-splitter | dinsdag 17 januari 2017 @ 21:12 |
Arrival was een prachtfilm Zaterdag naar The Bye Bye Man geweest, zelden zo'n beroerde film gezien die zichzelf desondanks zo serieus blijft nemen... | |
EP3 | dinsdag 17 januari 2017 @ 21:25 |
Arrival is n prachtige film, idd. Mensen die m terzijde schuiven als pretentieus en/of pathetisch doen de film ernstig tekort. | |
Mike | dinsdag 17 januari 2017 @ 22:31 |
Geen inhoudelijke discussies hier over films, mensen, open daar een apart topic voor. Dit topic wordt onleesbaar voor mensen die voor recensies komen als hier discussies komen in spoiler tags. Ik heb in het vorige topic ook al wat in spoiler tags moeten zetten. | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 18 januari 2017 @ 00:04 |
Arrival (2016) Verenigde Staten Sciencefiction 116 minuten geregisseerd door Denis Villeneuve met Amy Adams, Jeremy Renner en Forest Whitaker Nadat buitenaardse wezens op de aarde landen, wordt een taalkundige gerekruteerd door de Amerikaanse overheid om de bedoelingen van de wezens te ontcijferen. Terwijl ze de taal van de wezens begint te begrijpen, komen er bij haar telkens beelden naar boven uit haar eigen leven. Deze blijken de sleutel tot het ontraadselen van een groter mysterie rondom het buitenaards bezoek. Intrigerende film. De film gaat al vrij in het begin goed van start, geen inleiding die een uur duurt maar vrij snel al wat je wilt zien, een ruimteschip en aliens . Het is een goed verhaal, eentje die je aan het denken zet. Goed uitgewerkt... Flosofisch interessant perspectief hoe communicatie tot stand 'zou kunnen komen' tussen zulke wezens en ons. Doet me denken aan Neil Degrasse Tyson's uitspraak dat we niet eens met dieren kunnen praten met wie we hetzelfde DNA delen; hier zijn natuurlijk 2 voor de hand liggende kritieken op te geven dat hier wordt uitgegaan van een aanname dat aliens niet hetzelfde DNA zouden hebben en in dit geval hebben we te maken met wezens met een grotere intelligentie. De film is spannend en bevat een aantal clues die mysterieus blijven tot het einde Het tempo houden ze redelijk goed vast.Mooi einde van de film IMDB 8.3/10 Ik 8/10 [ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 18-01-2017 08:18:07 ] | |
Bosbeetle | woensdag 18 januari 2017 @ 09:32 |
Logan's run 1976 Een science fiction film over een utopische maatschappij waar iedereen ordelijk zonder zorgen leeft. Er is natuurlijk altijd een maar en die maar is je wordt niet ouder dan 30... de eerste 30 jaar zijn ingedeeld in groepen en die groepen zijn gedefinieerd door kleuren. Je bent bijvoorbeeld een aantal jaar groen en upgrade je naar rood. Aan het einde van rood dan kun je je opgeven voor renewal... Buiten dit utopische bestaan zijn er ook mensen die hieraan willen ontsnappen de zogenaamde runners. En er is een klasse de sandmen die er zijn om deze runners te vangen. Deze film gaat over een sandman die nadat zijn klok is verdraaid en hij ineens 30 is besluit een runner te worden. Hij sluit zich aan bij een groep en probeert te ontsnappen. Het is een erg vermakelijke film al doet hij meer 60s dan 70s aan kwa sfeer. Verder zit er een paar vreemde scenes in die zorgen voor wat onfunctioneel naakt wat niets uitmaakt met Jenny agutter in de hoofdrol. Verder een erg leuk utopia verhaal. Het heeft me er ook toegezet om eens een TS Elliot boek te lezen namelijk old possums book of practical cats. Waarom dat is zou de film teveel spoileren dus dat laat ik open. | |
V. | woensdag 18 januari 2017 @ 09:40 |
V. | |
Roces18 | donderdag 19 januari 2017 @ 18:43 |
Had La La Land gezien en na vijf minuten vond ik de film al kut. Ik had de trailer niet gezien en ik dacht shit, wat is dit voor musical bullshit. Oke een Grease ofzo kan ik best hebben, maar om dit meteen in mijn gezicht te gooien bij het begin vond ik iets teveel. Naarmate de film vorderde vond ik hem wel veel beter worden en los van die musical ''bullshit'' is het gewoon een goede film. Het voegde ook niks toe imho, het enige waar ik de hele tijd aan zat te denken was dat ze het wel goed hadden bedacht. Je kan er zo natuurlijk een toneelstuk van op de markt laten komen en nog meer geld naar binnen harken. Voor mij had het echt niet gehoeven.... Jammer. Nog maar te zwijgen over dat dansen. Waar de fuck sloeg dat op. (het zag er ook niet uit ook) Een goede film die vele malen beter had kunnen zijn... 6,5/10 [ Bericht 3% gewijzigd door Roces18 op 19-01-2017 19:41:40 ] | |
Bosbeetle | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:58 |
Twelve angry men (1957) Een film over een amerikaanse jury die moeten oordelen over de rechtzaak van een van moord beschuldigde jongen. Elk van de twaalf mannen heeft een eigen kijk op het geheel. Het geeft een heel mooi beeld van de amerikaanse rechtstaat en waarom men jury dienst moet koesteren, het best weergegeven door grappig genoeg de immigrant van het stel. Verder is het een film die niet verder komt dan 1 kamer maar toch 1,5 uur boeiend blijft. Wat mij betreft een goed staaltje filmkunst. Al zitten er natuurlijk altijd wel wat haken en ogen aan wat betreft realiteitzin maar de wat klein onbegrijpelijke kronkels nemen niet weg dat dit een erg goede film is in mijn ogen. Walkabout (1971) Een kleine jongen en een meisje raken (om nogal moeilijk te begrijpen redenen) alleen verzeild in de woestijn. Daar komen ze een aboriginal tegen die op walkabout is (een afzondering waarbij er van het land geleefd moet worden). Deze film is een soort aanklacht tegen hoe ver we van de natuur af zijn komen te staan maar ook wat voor grote gaten er zijn gevallen tussen verschillende maatschappijen. Daarnaast is het ook een soort van comming of age film of juist niet niet comming of age film. Dit is zo'n film waarbij het meeste niet uitgelegd of er dik bovenop ligt. Maar juist daardoor is het wel een film die je aan het denken zet. Je kunt je eenvoudig inleven in alle drie hoofdpersonen, en af en toe zou je willen schreeuwen naar één van hen begrijp dat nou toch! En dat maakt deze film in mijn boekje een prima film, Niet voor de mensen die niet van ietwat abstracte films houden maar voor de filmliefhebber die het niet erg vind af en toe in het duister te moeten tasten een aanrader. | |
ExperimentalFrentalMental | vrijdag 20 januari 2017 @ 23:59 |
Passengers (2016) Verenigde Staten Sciencefiction / Avontuur 116 minuten geregisseerd door Morten Tyldum met Jennifer Lawrence, Chris Pratt en Michael Sheen Op een routinereis door de ruimte naar een verre kolonie worden twee passagiers door een storing 90 jaar te vroeg ontwaakt uit hun hyperslaap. Jim en Aurora zullen de rest van hun leven op het luxe ruimteschip moeten verblijven en al snel beginnen ze voor elkaar te vallen. De intense aantrekkingskracht tussen beiden valt niet te ontkennen, totdat ze erachter komen dat het ruimteschip in groot gevaar is. Met 5000 slapende bemanningsleden op het spel kunnen alleen Jim en Aurora een ramp voorkomen. Goede film. Als je van astronomie en ruimtevaart houdt heeft t net allemaal wat extra. Een goed verhaal, best goed uitgewerkt, het ziet er allemaal goed uit, net zoals Jennifer Lawrence hier en daar een paar visuele spectaculaire scènes... Interessante futuristische technologie. De film bevat ook een interessant en moeilijk filosofisch/ethisch dilemma.... Er had wel wat meer 'actie' in mogen zitten... Laatste half uur was bovengemiddeld en een mooi einde.. IMDB 7.1/10 Ik 7/10 [ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 21-01-2017 00:04:23 ] | |
ato | zaterdag 21 januari 2017 @ 02:25 |
zondag 15 januari 2017 @ 23:22 • 289 golfer Oké. Brimstone (2016) - IMDb dus gezien. Wordt verkocht als een Western, maar, behalve dat het zich in die tijd afspeelt is het meer een verhaal over godsdienstwaanzin. Opgedeeld in 4 Bijbelse boeken die in een niet chronologische volgorde aan ons vertoond worden. Wel prachtig gefilmd en prima geacteerd, maar verder een erg 1-dimensionaal verhaal, die bij tijd en wijle wat te lang duurde. Als ik deze film vergelijk met de film Elle van Paul Verhoeven die we gisteren zagen gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar de gelaagdheid van Elle. IMDb: 7,4 Ik: 6.9 Grootste gedeelte mee eens. Actrices, kleine en grote Joanna waren top. Beklemmende en gewelddadige film ook. Ik geef het een 7,2 En Elle vond ik ook beter. | |
Jungle_Jim | zondag 22 januari 2017 @ 19:37 |
Split Ik had Shamalamadingdong al afgeschreven na zijn laatste paar films, maar omdat deze goede kritieken kreeg ben ik m toch maar gaan kijken. Hij is gelukkig niet zo lachwekkend slecht als The Happening of The Last Airbender en het eerste gedeelte is redelijk spannend, daarna wordt het echter een beetje too much. Ben er nog niet helemaal over uit of de minieme plot twist op het eind de film juist beter of slechter maakt. Een 6.24 op de schaal van JJ. Split (2016) - IMDb | |
govie | zondag 22 januari 2017 @ 23:16 |
Kom net van de sneakpreview vandaan net als vorige week. xXx: Return of Xander Cage (2017) Over de top geheim agenten film, omdat die wel heel erg over de top gaat, is ie toch wel leuk om dom weg te kijken. 7/10 The Great Wall (2017) Big epos met mat damon. Wel goed maar ik vond hem te kort, het eind was niet naar opgebouwd en afgeraffeld maar wel heel mooi. Big chinese moviepictures zijn altijd geweldig om te zien qua decor. Als ze de film een half uur langer hadden gemaakt dan kwam die op lord of the rings niveau maar helaas nog niet in dit deel. 8/10 Live by Night (2016) Minder spannend dan the great wall, maar wel een mooi en beter verhaal. Ik was heel de film geboeid en niks was afgeraffeld. Befvlek is altijd wel leuk om naar te kijken en het concept van de film was gewoon beter uitgewerkt en geraffineerder dan die van mat damon. 8.5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 24 januari 2017 @ 00:14 |
The Monster (2016) Verenigde Staten Horror 91 minuten geregisseerd door Bryan Bertino met Zoe Kazan, Aaron Douglas en Ella Ballentine Een moeder en dochter zitten opgesloten in een donker bos. Ze worden gemarteld door een krijsend schepsel, niet menselijk of dierlijk. De relatie tussen moeder en dochter staat onder grote druk. De 10-jarige Lizzy heeft al het vertrouwen in haar moeder Kathy verloren maar probeert moedig en onverschrokken te blijven. Kathy houdt het nauwelijks nog vol maar weet dat alleen de beschermende liefde van een moeder, haar meest primaire instinct, haar dochter kan redden van datgene dat loert in de duisternis. Tegenvaller. Het duurt een tijdje voor er een beetje actie in komt. Het monster zie je af en toe, maar veel te weinig. Spanning zit er niet echt in. De film zit vol 'fouten' en 'onwaarschijnlijkheden'. Er zitten een aantal flash-backs in die niks toevoegen, ze hadden het net zo goed weg kunnen laten. Geen originaliteit, voorspelbaarheid... Weinig positiefs, ok er zaten een paar redelijk goede scènes in, 1 of 2... IMDB 5.3/10 Ik 3.5/10 | |
MevrouwPuff | dinsdag 24 januari 2017 @ 07:15 |
The arrival was goed! Daar heb ik niets aan toe te voegen. 8 Morgan (2016) - IMDb A corporate risk-management consultant must decide whether or not to terminate an artificially created humanoid being. Aardige film, de gemaakte mens is altijd een interessant idee. Er zitten voldoende spannende momenten in. Mag ik zeggen dat het een voorspelbaar einde had? 7 The Girl with All the Gifts (2016) - IMDb A scientist and a teacher living in a dystopian future embark on a journey of survival with a special young girl named Melanie. Leuke film, geweld is minder grafisch in beeld gebracht. Het verhaal neemt je mee. 7,5 | |
FANN | dinsdag 24 januari 2017 @ 19:24 |
Oe ja, die ken ik... aanrader | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 25 januari 2017 @ 00:29 |
Goksung (2016) Alternatieve titel: The Wailing Zuid-Korea Horror / Drama 156 minuten geregisseerd door Hong-jin Na met Do Won Kwak, Jung-Min Hwang en Woo-hee Chun Een rechercheur doet onderzoek naar een reeks bizarre moorden die in het dorp hebben plaatsgevonden. Tijdens zijn zoektocht naar de dader krijgt hij het vermoeden dat de moorden mogelijk een link hebben met zijn eigen dochter. In alle wanhoop probeert hij vervolgens zijn dochter te redden. Het is een lange zit, maar wel de moeite. Het eerste uur viel tegen, maar had ook hoge verwachtingen na het lezen van een aantal goede recensies, er zaten wel een paar goede scenes bij...Daarna begint er vaart in het verhaal te komen. Ze houden wel zowat de hele 2.5 half uur het mysterie vast. Tegen het einde van de film ging t van... "is t nu die?" of is t die?' nee toch die... oh nee toch niet...." je kent t wel De horror had wel wat meer gemogen, het is vooral een thriller tot het laatste uur zowat, Het is geen standaard horror die het moet hebben van schrikmomenten, het draait meer om het verhaal, Een paar toffe culurele rituelen die voorbij komen; toch wel een aanrader... IMDB 7.5/10 Ik 7/10 | |
govie | woensdag 25 januari 2017 @ 21:31 |
Assasins Creed Is toch wel een ondergewaardeerde 3D film. Ik vond hem beter dan "the great wall" die nu ook draait. Het verhaal is goed, goede opbouw en niet afgeraffeld. De aktie was leuk. Ja echt een leuke bioscoopfilm en ik verwacht ook een deel 2. 8/10 | |
SEMTEX | donderdag 26 januari 2017 @ 15:09 |
Split (2016) - IMDb in Pathé. Ik vond hem erg goed, hij raakte me en ik vond James McAvoy de verschillende persoonlijkheden goed spelen. Bij het einde van de film hoorde ik een of andere zeikgast voorin de zaal 'Kutfilm!' roepen. Ik herken me er niet in, ik heb me prima vermaakt. Aan het einde van de film zit trouwens nog een grappig bruggetje van de maker (M Night Shyamalan). | |
doeterniettoe1985 | vrijdag 27 januari 2017 @ 22:19 |
Ge-wel-dig deze film van het begin tot het eind puur amusement! Leuke muziek, mooie beelden, mooi verhaallijn ik kom gewoon woorden tekort voor deze film. 10/10!! | |
cherrycoke | zaterdag 28 januari 2017 @ 00:01 |
Unsere Mütter, unsere Väter (Generation War) Unsere Mütter, unsere Väter (TV Mini-Series 2013– ) - IMDb goed camerawerk met soms aanvaardbaar acteer werk maakt dit echt een mooei mini serie die ik even onder de aandacht wou brengen mocht je hem nog niet gezien hebben. je zou bijna sympathie krijgen voor de nazi's IMDB 8.5 ik dikke 9 | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 28 januari 2017 @ 00:18 |
The Great Wall (2016) Verenigde Staten / China Actie / Fantasy 104 minuten geregisseerd door Yimou Zhang met Matt Damon, Jing Tian en Pedro Pascal William, een Europese huursoldaat, is samen met zijn kompaan op zoek naar zoektocht naar een krachtig wapen als ze gevangen genomen worden door het Chinese leger. Vervolgens raken ze verzeild in een oorlog tegen monsters die het bestaan van China bedreigen. William moet kiezen tussen zich in de strijd mengen, of zijn oorspronkelijke zoektocht voortzetten. Een goede film. Een epische sfeer, af en toe indrukwekkende scenery, spectaculaire actie en meer dan genoeg. Geen diepgaand verhaal maar leuk gevonden en redelijk goed uitgewerkt. De manier waarop ze de Great Wall verdedigen was vaak origineel en de wapens en gevechten hadden wel een wauw-factor maar ook vaak ver gezocht Hier en daar wat cliché's, goed einde. De film heeft dan wel een epische sfeer, maar toch zou ik de film over het algemeen niet als episch bestempelen IMDB 6.3/10 Ik 7/10 | |
golfer | zondag 29 januari 2017 @ 23:28 |
Moonlight (2016) - IMDb Prima verhaal, goed geacteerd en ik snap de vele prijzen en nominaties en toch...ik vind het niet de allerbeste Oscarwaardige film van 2016. IMDb: 8,2 Ik: 7,9 | |
Copycat | zondag 29 januari 2017 @ 23:49 |
Daar wilde ik vanmiddag heen. Uitverkocht. Dus ga later deze week, heb het kaartje maar alvast gekocht. In plaats van naar Moonlight naar Personal Shopper gegaan, dat was geen slimme zet. Ik vond het vage 'verhaal' incoherent, zonder begin of eind. Ik vond het dus geen goede film, ondanks het prima spel van Kristen Stewart. Deze intro van de recensie uit De Morgen geeft mijn gevoel wel aardig weer:
| |
PirE | maandag 30 januari 2017 @ 10:27 |
The Handmaiden http://m.imdb.com/title/tt4016934/ Een Koreaanse gaat werken voor een rijke Japanse met het doel om haar te belazeren zodat ze samen met haar mannelijke handlanger (hij moet de Japanse verleiden) haar geld kan stelen. Film is opgedeeld in 3 delen zodat je het verhaal van alle kanten ziet, sommige scènes komen meerdere keren voorbij en dan ontdek je weer iets nieuws. Het ziet er fantastisch uit, mede dankzij de lokatie, mooie kostuums en muziek. 8,5/10. | |
Roces18 | maandag 30 januari 2017 @ 23:09 |
Allied Sowieso wel een must-see, daar kunnen we het denk ik wel over eens zijn. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met deze film, zeker omdat het meer is dan alleen een oorlogsfilm. Het snijdt een lastig thema aan over de balans tussen trouw aan het land of aan je vrouw. En ik denk dat dit best goed gedaan is. Ik moet wel zeggen dat Marion Cotilard toch wel de show steelt en vooral de laatste scene. Brad Pitt speelt wat meer op automatische piloot. Ondanks dat het wat tekortkomingen heeft en nooit een klassieker zal worden is het zeker het kijken waard. | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 31 januari 2017 @ 00:25 |
Spectral (2016) Verenigde Staten Actie / Sciencefiction 108 minuten geregisseerd door Nic Mathieu met Clayne Crawford, Emily Mortimer en Max Martini Een stel kwaadaardige wezens heeft een Europese stad overgenomen. In een door oorlog verwoeste stad houden de mysterieuze agressors, codenaam Spectral, zich schuil en zorgen ze voor onverklaarbare burgerslachtoffers. Een briljante DARPA-wetenschapper begint vervolgens aan een dodelijke missie met een Special Ops-team van Delta Force-soldaten. Goede actie film. De film gaat vrij snel al goed van start. Het is een beetje de standaard (militaire) actie film maar met een originele twist. Het is geen film die het moet hebben van goed acteerwerk. Maar dat wordt goed gemaakt door de actie. Zowat 3/4 van de film is mysterieus: wie of wat is de vijand? Het laatste stuk wordt dat duidelijk en ik moet zeggen dat ze dat goed hebben gevonden Goede special effects, interessante 'futuristische' technologie... IMDB 6.4/10 Ik 6.5/10 | |
FL_Freak | dinsdag 31 januari 2017 @ 00:39 |
Thnx deze ga ik ook kijken | |
Kamina | dinsdag 31 januari 2017 @ 08:16 |
Kijk dan ook http://m.imdb.com/title/tt0173840/ waar deze film overduidelijk van is geript. | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 31 januari 2017 @ 08:36 |
Veel kijkplezier | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 31 januari 2017 @ 08:38 |
Ik kan je wel al zeggen dat het geen 'alien phantoms' zijn in Spectral | |
Kamina | dinsdag 31 januari 2017 @ 08:49 |
Tomato potato. | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 31 januari 2017 @ 09:03 |
2 heel verschillende dingen | |
Kamina | dinsdag 31 januari 2017 @ 16:37 |
Je mist het punt, maar dat is okay. Spectral is geen slechte film, maar zeker geen goede. Hoogstens een 6-, met de min door gebrek aan originaliteit. | |
lord_bono | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:03 |
Vermakelijke film voor tussendoor inderdaad | |
Stokken_en_stenen | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:25 |
Het taalprobleem was leuk ja gaf een twist aan een SF film die je niet verwacht meestal is het alleen wat geweld wat saai gaat worden daarom een leuke film het kijken waard! | |
Roces18 | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:39 |
Arrival was niet slecht maar iedereen die in de film speelt van Amy Adams tot Forest Whitaker kon zo worden ingeruild voor elk willekeurige acteur/actrice. Ze voegden imho niets toe, beetje automatische piloot allemaal. | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:55 |
Ik was maar aan t dollen ik snap je punt | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:56 |
true dat is ook waar | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 1 februari 2017 @ 00:06 |
Skiptrace (2016) Alternatieve titel: Jue Di Tao Wang Hongkong / Verenigde Staten / China Actie / Komedie 107 minuten geregisseerd door Renny Harlin met Jackie Chan, Johnny Knoxville en Bingbing Fan Een van de weinige goede agenten die er nog te vinden zijn, Bennie Black, zit al meer dan een decennium achter de gevaarlijke misdaadbaas Victor Wong aan. Wanneer zijn jonge nichtje Samantha problemen krijgt met het misdaadsyndicaat van Wong, moet hij de enige man die haar kan helpen opsporen: de Amerikaanse gokker Connor Watts. Connor is op de vlucht voor dezelfde bende en een gevaarlijke Russische huurmoordenaar, maar Bennie onderschept hem eindelijk in Siberië. Hij begint aan een race tegen de klok om hem naar Hongkong te brengen. Een zeer vermakelijke film. Jakie Chan en Johnny Knoxville is een leuke en goede combinatie. Vanaf de eerste seconde tot het zowat het einde is het een en al actie en humor. Een aantal hilarische scènes, vooral met Knoxville, de bekende maar altijd indrukwekkende truckendoos van Jackie Chan, een hoop aziatische schoonheden, opvallende muziek (sommige scènes hadden zelfs een musical-sfeer...). 3/4 van de film draait weinig om het verhaal maar meer om het hilarische avontuur van het duo, het laatse stuk wordt de film ineens best wel serieus en heb je zoiets van: oh ja er is ook nog een verhaal gaande (hoewel het niet eht diepgaand is en het bekende recept van de Jackie chan-films) Iig een film die je wel vaker kunt kijken, als je eens een slechte dag hebt ofzo IMDB 5.6/10 Ik 7+/10 | |
jogy | vrijdag 3 februari 2017 @ 11:12 |
Arrival Zeker een goede film, ook een keer weer de zeldzame insteek van 'aliens zijn niet per definitie evil'. sprak me heel erg aan en het onderliggende concept wat er doorheen gevlochten is was ook een leuke verrassing! 8.5 | |
KingRoland | vrijdag 3 februari 2017 @ 12:06 |
8.5!?!?! Sow dan. Misschien proberen dan maar. | |
jogy | vrijdag 3 februari 2017 @ 12:27 |
Ik ben we leen sucker voor dit soort films hoor, dus haat me niet als het tegen valt voor je . | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 4 februari 2017 @ 00:27 |
Free State of Jones (2016) Verenigde Staten Historisch / Drama 139 minuten geregisseerd door Gary Ross met Matthew McConaughey, Gugu Mbatha-Raw en Keri Russell De Amerikaanse burgeroorlog. Een zuidelijke boer uit Jones county, genaamd Newton Knight (Matthew McConaughey), stapt uit het leger en komt samen met andere boeren en gelijkgestemden in opstand tegen de Geconfedereerde Staten van Amerika. Daarbij weten ze een nieuwe staat op te richten: de Free State of Jones. Een intrigerende, indrukwekkende, goede film. Het is een vrij lange zit maar meer dan de moeite waard. Uitstekend geacteerd door het hoofdpersonage. De film geeft goed de sfeer van de tijd weer. Een sterke toevoeging is dat ze een aantal keer tijdens de film echte foto's laten zien, het heeft echt een meerwaarde. Een goed verhaal dat goed is uitgewerkt. Het zijn eigenlijk 2 verhalen: het hoofdverhaal en een Klein verhaal dat zich 85 jaar later afspeelt maar wel gelinkt is aan het hoofdverhaal, maar dat Klein verhaal beslaat slecht een aantal flash-forwards... een paar trieste momenten wanneer de KKK flink aan het huishouden is na de oorlog.. Het einde was fenomenaal: een echte foto van Newton Knight waar hij je recht lijkt aan te staren, kippenvelmoment... Ook de aftiteling is sterk, nog een aantal echte foto's met een toepasselijk lied met goede tekst Een dikke aanrader IMDB 7/10 Ik 7.5/10 [ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 04-02-2017 00:34:20 ] | |
highender | zaterdag 4 februari 2017 @ 02:15 |
The Accountant (2016) Verenigde Staten Drama / Misdaad 128 minuten geregisseerd door Gavin O'Connor met Ben Affleck, Anna Kendrick en J.K. Simmons Christian Wolff is een wiskundig genie en altijd beter geweest met cijfers dan met mensen. Hij werkt met zijn specialistische kennis voor grote malafide organisaties in de wereld teneinde hun cijfers te manipuleren. Wanneer de anti-criminaliteitsbrigade van het Ministerie van Financiën hem wat te dichtbij komt, neemt hij een legitieme baan aan als afleiding: de boeken controleren van een robotfirma, maar ook hier blijkt niet alles pluis. Een mix van Rain Man en Jason Bourne, enigszins voorspelbaar maar desondanks toch een erg leuke film, en heb hem zowaar in één ruk uitgekeken (de meeste films fungeren bij mij helaas als sterk slaapmiddel ). Ben Affleck vertaald zijn rol meer dan goed en de rest van de cast ook, film blijft tot het einde boeiend. Het verhaal over de cijfermanipulatie klopt niet, maar dat maakt verder niet uit. IMDb 7,4 Ik 7,5 | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 8 februari 2017 @ 00:36 |
Before I Wake (2016) Verenigde Staten Horror / Thriller 97 minuten geregisseerd door Mike Flanagan met Kate Bosworth, Thomas Jane en Jacob Tremblay Jessie en Mark besluiten om een lief, achtjarig jochie te adopteren. Zijn naam is Cody. Wat ze niet weten is dat het kind doodsbang is om in slaap te vallen. In eerste instantie denken ze dat dit te wijten valt aan de instabiele woonsituaties die Cody heeft meegemaakt. Maar dan komen ze achter de verschrikkelijke waarheid. Goede horrorfilm. Een goed en vrij origineel verhaal voor een horrorfilm. Goed uitgewerkt. Ze hadden op zich wel wat meer 'horror-scenes' erin mogen proppen maar de kwaliteit van de scenes die erin zitten is erg goed, Pretty scary stuff niet de standaard geest die je in de meeste horrors wel tegenkomt maar goed over nagedacht en het einde verklaart een hoop van de vragen die blijven hangen in de film, erg goed gevonden naar mijn mening IMDB 6.1/10. Ik 7/10 | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 8 februari 2017 @ 00:42 |
Iceman (2014) Alternatieve titels: ceman 3D, The Frozen Hero, Bing Fung: Chung Sang Chi Mun China / Hongkong Actie / Komedie 104 minuten geregisseerd door Wing-cheong Law met Donnie Yen, Baoqiang Wang en Shengyi Huang Een paleiswacht uit de Ming Dynastie - ten onrechte beschuldigd van moord - wordt opgejaagd door zijn drie broers. Alle vier raken per ongeluk bevroren en begraven tijdens een strijd. 400 jaar later worden ze ontdooid en gaan ze verder met het gevecht terwijl ze zich aanpassen aan het moderne leven. Dit was toch een beetje een tegenvaller. Als fan van Donnie Yen (van de Ip Man films) was ik hier wel benieuwd naar. Er zitten zeker een aantal goede scenes in, Een aantal spectaculaire martial arts scenes en hier en daar een hilarische scene maar de humor was over het algemeen vrij matig. Bovendien is het een rommelig verhaal dat een beetje van de hak op de tak springt. Leuk om een keer te kijken IMDB 4.8/10 Ik 6-/10 | |
Pleun2011 | woensdag 8 februari 2017 @ 22:48 |
Tropa de Elite (2007) Vanavond gratis en voor niks op YouTube Tropa de Elite bekeken, een Braziliaanse misdaadfilm uit 2007 over BOPE (Batalhão de Operações Policiais Especiais). Deze elite-eenheid van de politie voert een keiharde oorlog tegen drugs in de favela's. Het verhaal wordt verteld vanuit de hoofdpersoon Roberto Nascimento. Hij is commandant van een team van BOPE en wil ermee stoppen, mede omdat hij vader is geworden. In zijn zoektocht naar een opvolger komt hij uit bij de bedachtzame rekruut Matias en de wat meer daadkrachtige Neto. Door hun ogen zien we hoe het corrupte systeem bij de Braziliaanse politie in elkaar zit en wordt de rauwheid van de favela's getoond, waar een mensenleven niets waard is. Tropa de Elite is een goede film, die in sneltreinvaart de rotte plekken in de Braziliaanse maatschappij blootlegt. Met een dergelijke filmtitel zou je een stompzinnige actiefilm verwachten, maar het (soms erg harde) geweld in de film is eigenlijk bijzaak. Minpuntje voor mij is de Portugese taal, die een beetje op mijn zenuwen werkt. Vervelend taaltje om naar te luisteren. En het camerawerk is intens, een beetje ADHD. Daar moet je van houden. IMDB: 8,1/10 Ik: 7/10 | |
TLC | donderdag 9 februari 2017 @ 20:19 |
Help ! de dokter verzuipt ! film uit 1974 naar de gelijknamige roman van Toon Kortooms over een dokter die verliefd raakt op een onderwijzeres (een jonge Martine Bijl) en die raad zoekt bij een pastoor om haar hartje te veroveren. Aardige film, kijkt ook lekker weg met wat humoristische momentjes als de instortende brug of de patient die telkens op sterven ligt waarvoor de dokter steeds moet uitrukken. Ik geef 'em een dikke 7 ! | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 11 februari 2017 @ 00:10 |
The Autopsy of Jane Doe (2016) Verenigd Koninkrijk Horror 99 minuten geregisseerd door André Øvredal met Emile Hirsch, Brian Cox en Ophelia Lovibond Tommy en Austin Tilden zijn vader en zoon en beiden lijkschouwer. Ze worden belast met de autopsie van een jonge, onbekende vrouw. Sheriff Burke heeft gevraagd om de doodsoorzaak voor de volgende ochtend te ontdekken zodat hij een volledige verklaring naar de pers kan afleggen. Wanneer Tommy en Austin de autopsie verrichten beginnen er bovennatuurlijke gebeurtenissen plaats te vinden in het mortuarium. Wederom een goede horrorfilm. Het is geen diepgaand verhaal maar wel goed gevonden. Niet je standaard horrorfilm. De film is van begin tot het einde spannend. Naarmate de autopsie vordert, komen er steeds meer aanwijzingen, steeds een stapje dichterbij het ontrafelen van het mysterie dat steeds groter wordt. Bij iedere stap bouwt de spanning verder op. Bij iedere stap gebeuren er steeds meer mysterieuze dingen... En dan wordt het best heftig. Goed einde. Aanrader IMDB 6.9/10 Ik 7/10 | |
Preston_Marlowe | zondag 12 februari 2017 @ 19:21 |
Manchester by the sea Waar te beginnen!? Casey Affleck speelt Lee Chandler, een man met een zwart verleden die de voogdij over zijn neefje krijgt nadat diens vader is overleden. Deze film is niet de standaard Hollywood drama pulp. Nee, dit is van een geheel andere klasse. De manier waarop Casey Affleck emoties weet te vertolken op het grote doek is zeer indrukwekkend. Deze film laat mij achter met een aantal memorabele scenes, een naargeestig gevoel en veel respect voor Casey Affleck. Het mag duidelijk zijn, deze film heeft veel indruk op me gemaakt. Voor mij de beste film van 2016. En sinds jaren een nieuwe titel in mijn top 10. | |
Roces18 | zondag 12 februari 2017 @ 19:37 |
hmmm ook maar eens kijken dan | |
Smash-it | maandag 13 februari 2017 @ 20:52 |
Door jouw review ga ik ook! | |
Preston_Marlowe | maandag 13 februari 2017 @ 21:26 |
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Tot nu toe heeft bijna niemand in mijn omgeving de film gezien, maar ik raad deze een ieder aan | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 14 februari 2017 @ 00:34 |
The Tiger: An Old Hunter's Tale(2015) Alternatieve titels: Daeho , The Tiger Zuid-Korea Actie / Avontuur 139 minuten geregisseerd door Hoon-jung Park met Min-sik Choi, Man-sik Jeong en Hong-Fa Kim 1925, tijdens de Japanse bezetting van Korea. De Japanse overheid is vastbesloten om het moreel van de Koreaanse bevolking te verpletteren door de tijgers van het land, het dier dat de nationale geest van de Koreanen belichaamt, uit te roeien. De Japanse soldaten falen echter om de laatst levende tijger van Korea te doden. De ervaren jager Man-duk (Min-sik Choi) wordt vervolgens op pad gestuurd om het dier te vinden. Wat een bijzondere, indrukwekkend goede film. Het is een lange zit maar meer dan de moeite waard! Het is een erg goed verhaal en goed uitgewerkt. Het eerste uur is opbouwend maar er komen wel al hier en daar een aantal heftige scènes, daartussen kan het tempo soms een beetje wegvallen. Daarna komt er vaart in het verhaal, met veel op-het-puntje-van-de-stoel-momenten Het laatste uur was zeer indrukwekkend. Mooie omgeving, natuur, in de bergen. De tijgers zijn prachtige dieren maar de tijger waar het in dit verhaal om draaid: (één woord) WOW. Wat een machtig en prachtig dier. Vooral de 'relatie' tussen de jager (Man-duk) en de tijger is buitengewoon bijzonder (die relatie wordt verderop in de film beetje bij beetje duidelijk ahv flash-backs). Een aantal harde, trieste en emotionele momenten.... Het einde: man man, één van de beste eindes van een film die ik ooit heb gezien. Een dikke aanrader... IMDB: 7.3/10 Ik: 8,5/10 [ Bericht 6% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 14-02-2017 00:45:39 ] | |
Omega | dinsdag 14 februari 2017 @ 09:34 |
Bedankt voor de review, ik zet hem hoog op mijn to-watch lijstje. | |
IJsmuts | dinsdag 14 februari 2017 @ 09:35 |
ik ook, thanks | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 14 februari 2017 @ 09:37 |
Een van de beste films die ik heb gezien dit jaar, en zeker in de top 3 sinds vorig jaar Deze trailer vind ik trouwens beter dan die ik eerder postte en je kunt in prinipe zelfs doorspoelen naar 1:45 min | |
Prego | dinsdag 14 februari 2017 @ 13:14 |
Arrival Goede film, mooie scenes, goed verhaal en een originele invalshoek. 9/10 | |
Felagund | dinsdag 14 februari 2017 @ 13:53 |
Ik heb hem een paar weken/maandje geleden ook gezien, ik vond hem ook echt goed (zeker ook Casey Affleck). Wel vrij zwaar. | |
Broodjekipkorn | woensdag 15 februari 2017 @ 14:16 |
A Street Cat Named Bob (2016) Een verhaal over een straatmuzikant, voormalig drugsverslaafde, die zijn leven verbetert wanneer hij Bob, een straatkat, tegen het lijf loopt. Bob weert niet van zijn zijde en gaat ook mee naar de stad, waar hij veel bezoekers trekt en er dus ook voor zorgt dat James (de hoofdpersoon) flink opknapt. Eigenlijk wist deze film me van begin af aan al te boeien. Ik ben namelijk een enorm kattenmens, maar ook mijn vriend vond de film erg boeiend. Er wordt veel gepraat, maar het is een echte feel-good film. Zeker de moeite waard om te kijken. 7,5/10 | |
-Miauw- | woensdag 15 februari 2017 @ 14:42 |
Ik vond het een heel goede film! Zeer onder de indruk van Casey. | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 15 februari 2017 @ 18:28 |
Enclosure (2016) Alternatieve titel: Arbor Demon Verenigde Staten Drama / Horror 100 minuten geregisseerd door Patrick Rea met Jake Busey, Kevin Ryan en Fiona Dourif Een uit elkaar groeiend koppel besluit samen om op een kampeertrip te gaan om zo weer dichter bij elkaar te komen. Maar wanneer een onbekende entiteit een groepje jagers verderop in het bos vermoordt, is het koppel genoodzaakt in hun tent te blijven en daar zien te overleven. Op het gegeven moment is het de vraag of de échte dreiging zich binnen of buiten hun tent begeeft... Deze film was een tegenvaller. Het is een beetje het stadaard recept, koppel gaat kamperen, komt een groep redneck-jagers tegen.... oh nee, dan gebeurt er toch iets dat niet zo cliché is Maar dan nog, vaak valt het hele tempo weg vanwege tergend langzame dialogen. Het duurt 3/4 van de film voordat je de 'demoon' in zijn geheel ziet. Dat het 3/4 mysterieus is is in deze film geen pluspunt. Het laatste half uurtje was wel ok. De 'bosdemonen' zagen er wel goed uit, je kan zien dat daar uuuren aan schmink en die dingen mee gemoeid is IMDB 4.3/10 Ik 4.5/10. | |
Roces18 | donderdag 16 februari 2017 @ 21:56 |
Gekeken. Aan de ene kant mee eens, andere kant had er voor mijn gevoel meer ingezeten. Voornamelijk omtrent het geen waar hij bekend om stond. Daarnaast vond ik het einde 3x niks. Ik zou het zelf een 7 geven. | |
TheFreshPrince | donderdag 16 februari 2017 @ 22:25 |
Ook net gezien. Sluit me er bij aan. | |
hoechst | donderdag 16 februari 2017 @ 22:38 |
Ron Goossens .. Viel een beetje erg tegen. Wel leuk om die bekende Nederlanders te zien. 99% van de mensen in de bioscoop waren vrouw. Wel grappig om te zien dat ze zich schamen als ze om een kaartje vragen van die porna film. | |
Harmankardon | vrijdag 17 februari 2017 @ 18:49 |
Jackie Knap geacteerd door Portman als je door de articulatie kunt prikken, zeer interessante periode en protagonist om op in te zoomen. De muziek valt niet eens echt op, zo goed past het bij de beelden. 7,5/10 Manchester by the Sea Affleck acteert fantastisch maar het greep me niet en het einde vond ik een anticlimax. 6,5/10 The Red Turtle Voor mij de film van afgelopen jaar. Een modern sprookje, ieder shot is raak en komt binnen. Moderne klassieker. 9,5/10 Passengers Mooi gemaakt maar de spanningsboog spant niet aan, problemen worden stuk voor stuk opgelost waardoor het op The Martian gaat lijken maar dan zonder humor. Michael Sheen acteert wel goed, zoals altijd eigenlijk. 6/10 | |
Woestijnvos | maandag 20 februari 2017 @ 08:50 |
Train To Busan Busanhaeng (2016) - IMDb Zuid Koreaanse film uit 2016, werkelijk de beste zombie film die ik in lange tijd gezien heb. | |
Bosbeetle | maandag 20 februari 2017 @ 11:46 |
Trainspotting Cultfilm over de zelfkant van de jeugd in edinbourgh. We volgen vier jongeren en hun manier van leven die vooral bestaat uit heroine gebruiken en het geld regelen voor nieuwe heroine. Het groepje bestaande uit rentboy, sickboy, spud en begbie is die laatste een vreemde eend in de bijt hij doet niet aan heroine maar is meer een geharde vechtersbaas. Trainspotting 2 Gaat speelt 20 jaar later dan deel 1. Het leven lijkt in eerste instantie een stukje rooskleuriger, maar schijn bedriegt. De heroine is dan wel grotendeels uit beeld, maar de harde werkelijkheid van een nutteloos bestaan ligt op de loer, en dan dus ook de eenvoudige ontsnapping in drugs en scams... Ik vond het een erg geslaagde opvolger van deze klassieker, het werkt omdat er een grote tijd tussen deel 1 en deel 2 zitten. Als ze dit een paar jaar later gedaan hadden was het een soort gimmick geworden maar nu is er daadwerkelijk iets toe te voegen. Het verhaal komt uit twee boekeen trainspotting en porno maar is ook grotendeels nieuw wat leuk is als je de boeken al kent. Ook is het erg fijn dat het door dezelfde acteurs gespeeld wordt. Voor fans van het eerste deel zeker een aanrader. | |
Jungle_Jim | maandag 20 februari 2017 @ 13:17 |
The Neon Demon (2016) HO-LY Shit wat een zieke film en nog artsy fartsy ook. Ik vind helemaal leuk. Ben groot fan van Refn, maar zijn vorige film Only God Forgives vond ik een waardeloos stuk bagger. The Neon Demon kreeg net als die film hele wisselende kritieken en dat is te begrijpen. De film is erg traag (gelukkig niet zo traag als Only God Forgives), zit vol met in your face symboliek, eenzijdige karakters en is misschien een klein beetje pretentieus (gelukkig niet zo pretentieus als Only God Forgives), maar de 80's muziek, de onvoorspelbaarheid en een aantal prachtig geschoten scenes maken het voor mij een klein meesterwerk. Dit is geen film die je snel zal vergeten. Een 8.87 op de schaal van Jungle_Jim En over ziek gesproken Ik heb de afgelopen week deze documentaire 2 keer gekeken en beide keren zat ik op het puntje van mn stoel. Truth is stranger than fiction. Holy Hell Holy Hell is een documentaire over een sekte die iig in 2016 nog steeds bestond. Wat begint als een groep mensen die onder boeddhistische leiding verlichting zoeken, eindigt met een totaal geschifte sekte leider die honderden mensen meer dan 22 jaar manipuleert en exploiteert. Bizar om te zien hoe redelijk normale mensen zich kunnen laten meeslepen maar nog veel bizarder om te zien hoe een ziek persoon alleen maar zieker wordt doordat hij jarenlang precies krijgt wat hij wilt, adoratie. Tot het punt dat hij bijna bezeten lijkt. een 9.1 op de schaal van Jungle_Jim (er is een versie van te downloaden die is uitgezonden op CNN, die is gecensureerd. Op Netflix staat de juiste, expliciete versie). | |
mister_white | maandag 20 februari 2017 @ 13:29 |
Nocturnal Animals (2016) - IMDb : een (min of meer) welvarende galeriehoudster krijgt van haar ex, een schrijver, een manusscript ter inzage van een geweldadige thriller. Bij het lezen er van komen bepaalde dingen haar (Amy Adams) opvallend bekend voor qua voormalige relatie met de ex (Jake Gyllenhaal). Het zijn eigenlijk 2 verhalen die op een opmerkelijke manier met elkaar zijn verweven. Spannend en onderhoudend, met name de verfilming van het manusscript is behoorlijk heftig. Gyllenhaal speelt weer de sterren van de hemel: 8- Arrival (2016) - IMDb : een vertaalster schiet te hulp bij de communicatie met aliens, om achter hun beweegredenen te komen waarom ze een bezoekje aan de aarde komen brengen. Is al veel over gezegd, ik hou het kort. Ik zag wat parallellen met het prima Contact maar dit is allemaal wat gelikter en moderner. Goede sci-fi al was het soms wat lastig te volgen wat er nu ging gebeuren en wat er al was gebeurd. Een 7+ Under the Skin (2013) - IMDb : een merkwaardige vrouw (Scarlett Johansson ) is in Engeland op jacht op mannen. Is de buit eenmaal binnen worden ze naar een duister huis vervoerd waar rare dingen plaatsvinden. Het heeft even geduurd voordat ik deze film op waarde kon schatten. De merkwaardige, vaak spraakloze scenes, de 'krassende' muziek, de vervreemde sfeer. Pas op het einde kon ik het wat beter plaatsen allemaal, al zou je de film eigenlijk 2x moeten zien. Leuk om te weten is dat bepaalde scenes niet zijn gespeeld maar gewone mannen zijn die zijn gefilmd met een verborgen camera, toen ze ingingen op de verleidingspogingen van Scarlett (ik zou er overigens zelf ook geen weerstand aan kunnen bieden). Geen hoge IMDB rating, het is dan ook zeker geen film voor iedereen. Ik vond hem zelf wel behoorlijk goed: 7+
[ Bericht 1% gewijzigd door mister_white op 20-02-2017 14:23:50 ] | |
golfer | maandag 20 februari 2017 @ 14:41 |
Met een kind in een vage sekte in Australië weet ik niet of dit iets is voor Bluezz en mij om naar te kijken, maar het intrigeert wel. | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 20 februari 2017 @ 23:27 |
Doctor Strange (2016) Alternatieve titels: Dr. Strange, Marvel's Doctor Strange Verenigde Staten Avontuur / Fantasy 115 minuten geregisseerd door Scott Derrickson met Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor en Rachel McAdams Wanneer zijn carrière als chirurg voorbij is, gaat Stephen Strange op onderzoek uit naar het mystieke. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij een tovenaar, the Ancient One, die hem niet alleen beter maakt, maar hem ook magische krachten geeft en leert te beheersen. Al snel moet hij deze magie gebruiken om de aarde te beschermen tegen kwaad uit andere dimensies. Indrukwekkende film, vooral op gebied van special effects/cgi, f e n o m e n a a l! Leuk en goed verhaal en zeer goed uitgewerkt. Genoeg en spectaculaire actie scenes (vooral de 2de helft van de film). Veel toffe characters, waarvan sommige mss iets verder mochten worden uitgediept. Maar vooral visueel is deze film erg indrukwekkend, Wachten op deel 2 Aanrader! IMDB 7.8/10 Ik 8/10 | |
Jungle_Jim | dinsdag 21 februari 2017 @ 00:43 |
dan moet je m juist kijken en aan hem/haar laten zien. Als dat mag | |
MevrouwPuff | dinsdag 21 februari 2017 @ 07:03 |
Wel de moeite van afkijken waard dus? | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:26 |
na 10 min uitgezet? Ja die is zeker de moeite om af te kijken continuiteitsfoutjes heb je zo goed als in iedere film wel, mij is t iig niet echt opgevallen | |
MevrouwPuff | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:49 |
Nou ja... Opereren zonder mondkapje, minuutje later heeft ie m wel op. Fixateurs externe waren uit en toen toch weer in, dat irriteerde me wel eergisteren. | |
davako | dinsdag 21 februari 2017 @ 18:47 |
Dus jij kijkt geen enkele film? Elke film heeft immers dit soort fouten. | |
Xan21 | woensdag 22 februari 2017 @ 11:52 |
In een gekke bui PROOI van Dick Maas gekeken... ik verwachte natuurlijk geen meesterwerk, maar ben toch wel fan van een aantal van zijn films. Deze film heeft een irritante manier van snelle aanvals scenes die dan weer abrupt stoppen met langdradige nasleep scenes. De hoofdrolspelers zijn weinig boeiend en veel humor werkt ook niet zoals het bij 'Amsterdamned' wel deed. Jager 'Jack' is wel het toppunt van een flauw karakter die in zijn scootmobiel achter de leeuw aangaat. De cgi is natuurlijk ook om te janken. Sint was nog beter...geen aanrader dus 1 ster... ik kijk Amsterdamned liever nog een keer. | |
danos | zaterdag 25 februari 2017 @ 07:40 |
Nocturnal Animals (2016) - IMDb Toen ik eenmaal bekomen was van één van de meest bizarre intro's bleef er een aardige film over. Een vrouw ontvangt het script van een boek van haar ex en raakt hierdoor gegrepen. De film schakelt tussen de tijd dat ze nog samen waren, het heden en de gebeurtenissen in het boek. Het eerste deel vond ik goed geacteerd, indringend en sterk maar naarmate de film vorderde ontbrak voor mij de samenhang, jammer. De acteurs trekken de film wel aardig op, dus daarom toch een 7,3, anders was het een mager zesje. | |
Jungle_Jim | zaterdag 25 februari 2017 @ 11:53 |
T2 Trainspotting (2017) - IMDb Hij begon goed maar kakte vrij snel in. Op zich best een redelijke film maar als vervolg op zo'n monumentale klassieker is het niks. Ze hadden beter alle karakters andere namen kunnen geven en er een op zichzelfstaande film van kunnen maken. Ben helemaal klaar met het oprakelen van oude, goede films. Verzin gvd iets nieuws. Boeiend dat er een boek is geschreven, deze film had net zo goed niet gemaakt kunnen worden. Een 6.0 | |
MevrouwPuff | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:32 |
Mwah, meestal benoem ik het en dan is het klaar. Maar een horloge aan/af komt minder fout over dan een neuroOK zonder mondkapjes, dat kan toch serieus niet | |
Karzai | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:14 |
waterloo, toch de beste film over deze historische veldslag Waterloo (1970) - IMDb | |
jogy | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:43 |
Passengers Passengers (2016) - IMDb Gisteren gekeken en vond het zeker wel vermakelijk! Niet super bijzonder maar goed bedacht. Imdb geeft het een 7 en ik doe mee. | |
DoubleDip | zondag 26 februari 2017 @ 19:39 |
Gisteren Demain Tout Commence gezien, met Omar Sy, die ook in Intouchables speelt. Vond Intouchables een zeer goede en leuke/grappige film, dus had hier wel hoge verwachtingen. Deze haalt het niet bij Intouchables, maar vond het best een grappige film met leuk verhaal. Het is niet de allerbeste film ooit, maar best de moeite waard om te zien imo. | |
Broodjekipkorn | zondag 26 februari 2017 @ 19:51 |
A Cure for Wellness - 2017 A Cure for Wellness is voor mij persoonlijk een film met een zeer origineel verhaal. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Het verhaal gaat eigenlijk over een drukke jongeman, die wegens een (zeer belangrijke) financiële situatie op kantoor, op bezoek gaat bij een oud-collega/oud-eigenaar van het bedrijf. Deze persoon bevindt zich echter in Zwitserland, in een sanatorium. Iedereen die hier komt, gaat nooit meer weg. Zo ook de heer Lockhart, de hoofdpersoon van deze film. De film is een erg lange zit (+/- 2,5 uur), wat eigenlijk wel hier en daar ingekort zou kunnen worden om hetzelfde verhaal te kunnen vertellen. Eigenlijk is dat, in mijn ogen, het enige echte nadeel aan deze film. De locatie, de omgevingen, de muziek en het acteerwerk zijn het voor mij helemaal. Wellicht dat het verhaal op een iets te vroeg moment al vrij duidelijk wordt, maar dat heeft het voor mij niet verpest. Ik vond het een vermakelijke film, die toch wel fijn wegkijkt. IMDB beoordeling: 6,6/10 Mijn beoordeling: 7/10 | |
Tim86 | zondag 26 februari 2017 @ 19:53 |
Ik hoorde juist dat het verhaal erg op Shutter Island leek..die niet gezien of klopt die vergelijking niet? | |
Broodjekipkorn | zondag 26 februari 2017 @ 19:54 |
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar die heb ik (nog) niet gezien. Ik kan daar dus helaas niet over oordelen. | |
Rianne84 | zondag 26 februari 2017 @ 21:10 |
Hij deed mij zeker denken aan schutter island (ook omdat dane dehaan en dicaprio wat van elkaar weg hebben). Maar bij schutter island werd ik nog wel verrast, a cure for welness had een beetje een anticlimax vond ik. Desalniettemin wel de moeite waard. | |
PluggieOD | dinsdag 28 februari 2017 @ 18:35 |
Dit vanmiddag gekeken. Ik vond hem heel goed. Belyy tigr (2012): White Tiger with english subtitles: 80% van de mensen vind hem moeilijk, ingewikkeld, ik vond hem extreem goed. Het gaat over een witte Tiger tank, maar eigenlijk staat deze symbool voor het kwaad in de mens. Die kan zomaar achter je opduiken. Maar die metafoor moet je wel zien. Of er voor open willen staan. De laatste 30 minuten zijn geniaal. Echt een aanrader als je een keer 2 uur hebt. Of ziek op de bank ligt ofzo.... 6.1 op IMDB, 9.8 wat mij betreft. | |
Atak | dinsdag 28 februari 2017 @ 19:20 |
Nocturnal Animals heb ik gezien. Het was echt een geweldige film met goeie spelers en verhaallijn was echt subliem. 9/10 score van mij. | |
Roces18 | dinsdag 28 februari 2017 @ 19:55 |
Man Down Geeft een interessant kijkje in de posttraumatische stressstoornis van een soldaat en hoe zijn familie hieronder lijdt. Geeft hiermee de harde realiteit weer hoe dit zo vanzelfsprekend is geworden in de USA. Begint heel verwarrend maar als je hem afkijkt vallen alle puzzelstukjes samen. Krijgt naar mijn mening vooral slechte ratings om Shia LaBeouf. 7+ | |
Prego | dinsdag 28 februari 2017 @ 21:15 |
ik niet. Mooie decors Het idee voor de film is goed maar ik vond het slap en oppervlakkig uitgewerkt, flinterdun zelfs. Die "love story" Laurence Fishburne was eigenlijk overbodig. Ik ben ook helemaal Jennifer Lawrence-moe, die griet zit tegenwoordig in elke film lijkt het wel. 5/10 Mischien waren mijn verwachtingen te hoog? [ Bericht 1% gewijzigd door Prego op 28-02-2017 21:22:36 ] | |
megamandy | dinsdag 28 februari 2017 @ 21:37 |
Mooi gemaakte film maar ik heb inderdaad altijd al een beetje een hekel gehad aan Lawrence Te saai en veeleisend. | |
Bosbeetle | dinsdag 28 februari 2017 @ 21:44 |
Sausage Party Hilarische tekenfilm over een supermarkt waarin het voedsel gelooft dat ze als ze uitverkoren worden door de klanten naar het heilige hiernamaals gaan achter de schuifdeuren. En dat in dat hiernamaals goddelijke dingen zullen gebeuren zoals dat de "sausage" eindelijk in de "bun" mag. Het zit vol met dubbelzinnige uitspraken op alle niveau's... Van frankfurter saus die een hekel aan juice heeft en lesbische taco's etc etc. Maar toch vind ik het wel erg leuk gedaan. Het heeft ergens wat weg van een 70s stoner film maar dan wel op een erg originele manier. Kortom leuk vermaak | |
Broodjekipkorn | dinsdag 28 februari 2017 @ 21:48 |
Ik vond het niveau van deze film eerlijk gezegd wel iets TE laag. Had er verder ook niet veel verwachtingen van. | |
jogy | woensdag 1 maart 2017 @ 09:47 |
Ja die love story, ach het was een sci-fi roman. Die combinatie is hoe dan ook zeldzaam, en terecht . Maar smaken verschillen uiteraard. | |
jogy | woensdag 1 maart 2017 @ 09:49 |
Oooh, dat was wel toffer geweest. | |
Bosbeetle | woensdag 1 maart 2017 @ 09:59 |
Het is een enorme opstapeling van woordspelingen daar moet je wel voor in de stemming zijn inderdaad. Ik vond de woody allen achtige bagel wel erg goed uitgewerkt, en daar zat ook typische woody allen humor in. | |
Bosbeetle | donderdag 2 maart 2017 @ 09:29 |
crosspost uit: TV / [Projectje] Alle oscar winnaars beste film kijken | |
Dr_Strange | vrijdag 3 maart 2017 @ 17:00 |
5.9 op IMDB, mijn cijfer een 5. Are we There/Done Yet vond ik persoonlijk leuker dan deze (al scoort die nog lager). Verhaal is compleet onzinnig en heb geen enkel moment moeten lachen. Wij hadden kaartjes gewonnen anders was ik nog niet eens gaan kijken. Het is echt niet de moeite waard om in de bios te gaan kijken naar mijn mening. Ice Cube moet lekker blijven rappen . | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 4 maart 2017 @ 00:34 |
Silence (2016) Verenigde Staten / Mexico / Taiwan Drama / Historisch 159 minuten geregisseerd door Martin Scorsese met Liam Neeson, Andrew Garfield en Adam Driver Twee jezuïten, Sebastião Rodrigues en Francis Garupe, reizen in de zeventiende eeuw af naar Japan, dat onder het Tokugawa-shogunaat het katholicisme en alle andere buitenlandse contacten verbood. Daar zijn ze getuige van de vervolging van Japanse christenen door hun eigen regering die Japan wil zuiveren van elke westerse invloed. Uiteindelijk scheiden de wegen van de priesters en reist Rodrigues naar het platteland, waar hij zich afvraagt waarom God zwijgt terwijl Zijn kinderen lijden. Een goede film. Het is een lange zit, 160 minunten maar liefst. Ik kan begrijpen als mensen het vooral een saaie film vinden vanwege het hoge gehalte aan dialogen over geloof, maar het is erg interessant, vooral als je een persoonlijke interesse hebt in het oude Japan. Het is dus een interessant verhaal over een interessante periode. Alles ziet er ook authentiek uit, de huizen, de kleren, de gebruiken... Ook de Nederlanders komen een paar keer aan bod, zij mochten toen als enige westerligen handel drijven met Japan op een permanente basis (een kunstmatig eilandje: Deshima). Mooie scenery. mooie toepasselijke muziek... Er komt een scala aan martelmethoden aan bod die de samurai toepasten op de christenen. In het verhaal met als doel om te zorgen dat de priester zijn geloof laat vallen.. IMDB 7.5/10 Ik 7+/10 | |
mister_white | maandag 6 maart 2017 @ 10:22 |
Carol (2015) - IMDb in de jaren 50 wordt een jonge, introverte amateur fotografe van simpele komaf verliefd op een getrouwde upper class dame. Rustig verteld drama over een onmogelijke liefde in een tijd waarin homosexualiteit nog als ziekte werd beschouwd en het klassenverschil de boel nog wat ingewikkelder maakt. De 'actie' laat nogal lang op zich wachten maar past wel bij de film en tijdgeest, als je dat wat vlotter (en explicieter en eigentijdser) wilt raad ik van harte het uitstekende La vie d'Adèle (2013) - IMDb aan. Ik vond hem prima: 7 Testament of Youth (2014) - IMDb : autobiografisch verhaal over een Britse vrouw die verliefd wordt op een officier in het leger, precies op het moment dat de eerste wereldoorlog losbarst, waarop hij naar de loopgraven aan het front wordt gestuurd. Dit gebeurd ook met mannelijke familieleden en vrienden. Uit wanhoop stopt ze met haar studie, om als verpleegster actief te zijn aan het front waar ze de het leed en ellende van de oorlog van nabijheid meemaakt. Mooi verfilmd drama. Bij het bekijken van de film moest ik meer dan eens denken aan The English Patient (1996) - IMDb maar zo goed als die film is deze niet terwijl er toch wel meer menselijk drama aanwezig is. Het raakt je allemaal niet echt, blijft wat oppervlakkig: een 6,5 Passengers (2016) - IMDb : sf film over een expeditie naar een verre planeet die gekoloniseerd gaat worden door de duizenden mensen die het ruimteschip aan boord heeft. Iedereen ligt in een soort hyperslaap omdat de rit meer dan 120 jaar gaat duren. Dan wordt er iemand 90 jaar te vroeg wakker. Maar waarom? Prima gegeven voor een vrij gelikte SF film. Chris Pratt en Jennifer Lawrence zijn goed op hun plaats. Soms tikkie saai wegens gebrek aan daadwerkelijke actie en einde is wat onbevredigend, daarom geen topscore: 7. [ Bericht 4% gewijzigd door mister_white op 07-03-2017 08:43:47 ] | |
Dr_Strange | maandag 6 maart 2017 @ 10:49 |
Heeft iemand hier Manchester by the Sea uitgekeken? Ben in slaap gevallen, terwijl ik louter positieve recensies gelezen had ... | |
lord_bono | maandag 6 maart 2017 @ 11:17 |
Uitstekende film hoor, meer dan terechte Oscar winst voor Casey Affleck Als mensen normaal alleen (simpele) blockbusters kijken, dan kan ik me voorstellen dat die mensen afhaken. | |
Roces18 | maandag 6 maart 2017 @ 14:15 |
Ja, hoewel ik de 'louter positieve' recensies ook niet zie. En ik kijk een stuk meer dan alleen blockbusters. | |
danos | maandag 6 maart 2017 @ 17:33 |
Ik vond het ook niet veel, werd er niet door gegrepen, aan het eind een onvoldaan gevoel. | |
ExperimentalFrentalMental | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:52 |
Sword Master (2016) Alternatieve titel: San Shao Ye De Jian Hongkong / China Actie / Drama 108 minuten geregisseerd door Tung-Shing Yee met Kenny Lin, Peter Ho en Yiyan Jiang Yen is een befaamd martial arts meester die na een dronken nacht er achter komt dat hij dodelijk ziek is. Hij besluit als laatste zet zijn aartrivaal te verslaan, wanneer hij echter te horen krijgt dat die al overleden is heeft Yen geen enkel doel meer in zijn leven. Hij zondert zich af en wacht tot het onvermijdelijke komt. Een goede martial arts film. Het verhaal zit wel vol met de gebruikelijke (Chinese) cliché's, veel voorspelbaarheid. Er hadden wat meer martial arts scènes in mogen zitten, maar de scènes die erin zitten zijn wel van zeer hoge kwaliteit. Spectaculaire martial arts. Ook de camerashots en scenery zijn erg indruwekkend. Er had alleen veel meer ingezeten... IMDB 6/10 Ik 6.5/10 [ Bericht 5% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 10-03-2017 19:18:07 ] | |
Roces18 | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:39 |
Kijk die nieuwe triple X film alsjeblieft niet. De oude was al niet van hoogstaand niveau maar dit is echt B-niveau. Na 5 minuten dacht ik al wat is dit voor een onzin. Springt die van een toren af (20 meter hoog) en landt die zo met zijn skiees in een soort ravijn waarna die in de jungle gaat skieen. Heb het nog kunnen rekken tot een uur, maar meer kon ik echt niet aanzien. | |
highender | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:01 |
Voor de Tarantino liefhebber, The Hateful Eight is zeker leuk om te kijken maar best een (iets te lange) zit. Het verhaal is eenvoudig te volgen en de actie zo nu en dan niet helemaal voorspelbaar. Met Samuel Jackson, die als vanouds presteert, en Kurt Rusell. Christoph Waltz was denk ik beter geweest in de rol van Oswaldo Mobray. Duidelijk Tarantino werk. | |
Thomas-sama | maandag 13 maart 2017 @ 02:13 |
Ook gezien. Prima zombie film idd | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:28 |
John Wick: Chapter 2 (2017) Verenigde Staten Actie / Misdaad 122 minuten geregisseerd door Chad Stahelski met Keanu Reeves, Thomas Sadoski en Ruby Rose John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld. Uitstekend vervolg op het eerste deel. De keiharde actie spetterde wederom van het scherm Meer hoeft hier niet over gezegd te worden, gewoon kijken IMDB 8.1/10 ik 7.5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 18 maart 2017 @ 08:59 |
Underworld: Blood Wars (2016) Verenigde Staten Actie / Horror 91 minuten geregisseerd door Anna Foerster met Kate Beckinsale, Theo James en Charles Dance 'Underworld: Blood Wars' volgt vampierenstrijdster Selene die aanvallen moet zien te weren van zowel de clan van Lycan als de factie die haar verraden heeft. Met haar bondgenoten David en zijn vader Thomas moet ze de eeuwige oorlog tussen Lycan en vampieren zien te stoppen. Zelfs als dat betekent dat ze hiervoor het ultieme offer moet brengen. Wederom een aardig vervolg van de reeks. Goed verhaal, redelijk uitgewerkt, goede actie, toffe special effects. Meer hoeft hier niet over gezegd te worden IMDB 5.9/10 Ik 6.5/10 | |
IJsmuts | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:46 |
| |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:59 |
Precies wat ik ook dacht, en eerlijk gezegd had ik dat ook liever gehad, een beetje meer historisch maar dit was ook wel apart | |
Funzel | zondag 19 maart 2017 @ 15:34 |
Tim Roth vond ik juist wel een van de leukere in die film. Al was voor mij Walton Goggins de ster van de film. | |
mister_white | maandag 20 maart 2017 @ 10:44 |
Patriots Day (2016) - IMDb waargebeurd verhaal over extremisten die meerdere bomaanslagen pleegden tijdens een drukbezochte marathon van 2013 in Boston. Te zien is hoe razendsnel een klopjacht wordt georganiseerd om te voorkomen dat de heren plan B in werking stellen, namelijk een volgende bomaanslag in New York. Ik was erg bang dat dit weer de zoveelste film met een overkill aan Amerikaans patriottisme is (hence the name..) maar het valt mee. Aan Amerikaanse vlaggen in ieder geval geen gebrek, maar pas op het laatst wordt het wat over de top met het 'Boston strong' geneuzel. Als je dat er uit filtert resteert een een razend spannende film die gaat over de intensieve klopjacht op 2 geradicaliseerde personen en de gruwelijke nasleep van de bomaanslagen (waar veel meer in gebeurde dan ik toentertijd wist). Met o.a. Mark Wahlberg en Kevin Bacon (laatste met een goede FBI kop) die beiden een prima rol neerzetten. Bijzonder is dat in de film originele beelden van de aanslag zijn verweven. Een 8 The Founder (2016) - IMDb film over de opkomst van McDonalds vanaf 1954 tot medio jaren 70. Een gesjeeste, mislukte colporteur (prachtrol van Michael Keaton) ziet bij toeval dat 2 broers het fast-food concept bedenken en ziet onmiddellijk de enorme potentie van het idee. Hij wil het concept aanpassen en uitbreiden maar krijgt continue te maken met de broers die kleinschalig willen blijven en trouw aan de oorspronkelijke uitgangspunten. Niet gedacht dat een film over het ontstaan van de snelle hap zo goed zou zijn. Ook als je niets met McDonalds hebt en het eten niet te vreten vind (zoals ik) is het een boeiende, ietwat tragische film over iemand die kostte wat het kost zijn doel wil bereiken. Het einde en het lot van de 2 broers geeft te denken. Een 7,5 [ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 20-03-2017 11:47:26 ] | |
Bosbeetle | maandag 20 maart 2017 @ 11:51 |
Black Swan Intrigerende film over druk en strijd in de danswereld. Een meisje dat nogal perfectionistisch is ingesteld bevind zich op de rand van een mental breakdown, met alle gevolgen van dien. Een innerlijke strijd volgt. Visueel erg mooi gemaakt en de thematiek vond ik ook erg goed uitgebeeld. Toffe film moonlight De oscar winnaar van dit jaar: Comming of age film over een jonge jongen die opgroeit zonder vader met een crack gebruikende moeder. De jongen worstelt met zijn seksualiteit en hoe om te gaan met druk van buitenaf. Daarin maakt hij maar moeizaam vrienden. Die vrienden vormen zijn rolmodellen. Deze film heeft een all-black cast en het is eigenlijk schandalig dat zelfs tegenwoordig nog opvalt. Verder zit het verhaal degelijk in elkaar maar het einde is wat abrupt. Degelijke film. | |
UIO_AMS | maandag 20 maart 2017 @ 12:12 |
Handmaiden Directed by: Park Chan-wook (Oldboy) Based on: Fingersmith by Sarah Waters Starring: Kim Min-hee Kim Tae-ri Ha Jung-woo Cho Jin-woong Running time: 145 minutes Country: South Korea Language: Korean and Japanese De film speelt zich af in Korea ten tijde van de Japanse overheersing, maar vlak voor de Tweede Wereldoorlog. Het verhaal wordt in drie delen verteld en elk deel vanuit het perspectief van een andere hoofdrolspeler. Een beetje Rashomon-achtig. Goed geacteerd met mooie beelden. Het verhaal begint als een film over oplichters, maar wordt steeds vreemder. Van een verhaal over oplichters naar een psychologische thriller naar een erotisch kostuumdrama. En iedere keer denk je: Ja, dat kan er eigenlijk ook wel bij. Misstaat niet, past in het verhaal. Paar keer ook hard moeten lachen. Op IMDb krijgt de film een score van 8,1/10. Kan ik mij volledig in vinden. | |
broodnodig.brood.nodig. | maandag 20 maart 2017 @ 17:27 |
Logan - EDIT: hij was gewoon dik: 8 Zeer vermakelijke bioscoopfilm, op sommige momenten echt heule dikke actie. Door de 8,6 op IMDb iets te hoge verwachtingen - zullen wel veel Wolverine fans zijn. Maar zoals in veel van zulke "superhelden"-films een redelijk slap verhaal.
[ Bericht 1% gewijzigd door broodnodig.brood.nodig. op 20-03-2017 18:48:15 ] | |
Impressme | dinsdag 21 maart 2017 @ 01:34 |
Underworld Awakening Korte film, 1.18, special effects prima natuurlijk, maar een hele aflevering (want zo voelde het) over alleen die dochter. Hmmm.... Morgen "Blood Wars" kijken. | |
ems. | woensdag 22 maart 2017 @ 14:29 |
Star Wars Rogue one Saaaaaaaai. Geen enkel spatje durf. Geen enkel fragment van innovatie. Gewoon puur dezelfde formule herhalen en daar absoluut niets aan durven veranderen. Het dieptepunt van de prequels weet het op diverse momenten te halen wat an sich dan weer een archievement is. Slecht acteerwerk, lege en compleet vergeetbare "hoofd"personages, gebrek aan spanning en ik begrijp nog steeds niet waarom ze zo'n fetish hebben voor onnodig dood gaan. Ik geloof dat er wel 3-4 scenes bij zaten waarbij mensen at random besloten zichzelf op te offeren voor niets, en dat zijn dan "emotionele" momenten Het enige pluspunt van de hele film is de CGI die degelijk was totdat Tarkin in beeld verscheen. Zet daar gewoon Charles Dance neer en pomp er wat makeup op, ziet er veel beter uit. 3/10. Doffe ellende. | |
Bosbeetle | woensdag 22 maart 2017 @ 14:37 |
Brooklyn Immigranten drama over een jong meisje die emigreert naar amerika en daar een nieuwe vlam ontmoet. Als haar zus plots overlijdt gaat ze terug naar ierland met alle gevolgen van dien. Een visueel goed ogende film maar een heel dun verhaal. De karakters worden niet echt goed uitgediept en het geheel komt nogal flimsy over. Men and chicken Hilarische film uit het brein van Anders Thomas Jensen (adams apples, the green butcher). De film gaat over 2 broers met dezelfde vader maar niet dezelfde moeder die achter de identiteit van hun vader komen. Hun vader blijkt op een klein eiland te wonen en daar wonen ook nog 3 andere broers ook allen van een andere moeder. Op het eiland ontpopt zich een hilarische zoektocht naar het mysterie van het bestaan van de broers. De absurditeit druipt van dit pareltje af. Mensen worden in deze film niet neergeslagen met een opgezette reebok maar wel met een opgezette knobbelzwaan (wat hard aan kan komen). De setting in een vervallen boederij werkt echt goed en het plot zit goed in elkaar. Deze film is er zeker één om na het zien nog een keer te kijken met hele andere ogen... Dikke aanrader! [ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 22-03-2017 16:36:08 ] | |
UIO_AMS | woensdag 22 maart 2017 @ 16:33 |
Men & Chicken is geweldig. Ik gaf hem een 9 uit 10. | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 22 maart 2017 @ 18:45 |
Ghosts of Darkness (2017) Verenigd Koninkrijk Horror 82 minuten geregisseerd door David Ryan Keith met Michael Koltes, Paul Flannery en Steve Weston Twee paranormaal onderzoekers komen met elkaar in aanraking, omdat ze allebei bezig zijn met het onderzoeken van een oud mysterie. Samen brengen zij drie nachten door in een mysterieus huis, dat een duister verleden kent. Al snel doet het tweetal de ontdekking dat er zich veel meer afspeelt binnen de muren van het huis dan zij in eerste instantie dachten. Hun levens blijken in gevaar te zijn, dus het tweetal zal moeten samenwerken. Een matig tot redelijk goede horrorfilm. Het is geen diep verhaal en het zit vol cliché's maar het is toch nog redelijk goed uitgewerkt, op een aantal vlakken kon het beter. Er zitten redelijk wat horrorscènes in maar het mag altijd wat meer HIer en daar een beetje humor en in deze setting kan dat ook wel. In het begin bij de eerste 'grap' denk je dat de humor een beetje flauw is maar doorheen de film is dit wel een leuk pluspunt van het karakter van de paragnost. Alhoewel de film vol cliché's zit vond ik het toch een verrassend einde van de film. IMDB 4.3/10 Ik 6/10 [ Bericht 4% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 23-03-2017 00:34:45 ] | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 22 maart 2017 @ 18:56 |
Headshot (2016) Indonesië Actie / Drama 117 minuten geregisseerd door Kimo Stamboel en Timo Tjahjanto met Iko Uwais, Chelsea Islan en Julie Estelle Ishmael wordt nadat er maanden zijn verstreken wakker in een ziekenhuisbed. Hij herinnert zich niet wie hij is of hoe hij daar terecht is gekomen. Aileen, de dokter die hem heeft gered, deelt hem mee dat er nog een kogel in zijn hoofd zit en biedt hem hulp bij zijn herstel om zijn geheugen terug te krijgen. Maar ondertussen is de misdaadbende die Ishmael neerschoot hen op het spoor. Een Indonesische film. Daar heb ik er nog maar weinig van gezien, en ik ben aangenaam verrast. Het is een 'bekend' verhaal en het springt meteen in het begin een beetje van de hak op de tak maar daarna is het wel goed te volgen. Het begint meteen spectaculair maar dan valt het tempo een beetje weg en moet het even weer opbouwen. Daarna zit er wel genoeg actie in met spectaculaire martial arts. Hier en daar zaten een paar erg heftige en brute scènes. Het camerawerk, de manier van filmen was in een aantal scènes wel apart en indrukwekkend. De hoofdpersoon (bekend van de film: the Raid) doet een beetje denken aan Tony Jaa (van de Ong Bak films), mooie vechttechnieken maar minder goede acteer skills .. IMDB 6.6/10 Ik 7-/10 [ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 23-03-2017 00:45:41 ] | |
Price | woensdag 22 maart 2017 @ 19:26 |
Topfilm. Zelfs de Duitse nasynchronisatie destijds op tv was niet vervelend: "Erneuerung!" En, vergeet Peter Ustinov niet. | |
Meike26 | woensdag 22 maart 2017 @ 23:00 |
Vanavond was de film Terugkeer van de Wespendief op NPO 3. Ik ben geen fan van de Nederlandse film, vaak is het acteer gehalte wat stroefjes en op 1 of andere manier klopt het geluid (stemmen) ook nooit.. Heel vlak en studioachtig terwijl een scene in de buitenlucht is. Maar vanavond hadden ze mij wel aan de tv genageld. Wat een fijne thriller. Van begin tot eind goede cutscenes naar vroeger, fijne sfeersetting, je ruikt onderhand het stof in die boekenzaak en mooie (wel korte) ontknoping. Beste Nederlandse film die ik in jaaaaren gezien heb (en dan neem ik geen films als Gooische Vrouwen - want - als vergelijkingsmateriaal) | |
broodnodig.brood.nodig. | donderdag 23 maart 2017 @ 13:38 |
Life - 7.75 Afgelopen jaren veel (toffe) sci-fi gezien. Dit waren vaak vrij positieve sci-fi verhalen over ontdekkingen, contact met vriendelijk buitenaards leven of als mens leven op andere planeten. Veel ideeën en scenario's die je wel aan het denken zetten (en gewoon gaaf zijn). Aangezien Life in het genre "Horror, Sci-Fi, Thriller" (aldus IMDb) valt, was het hier wat minder gezellig . Ik heb nooit de Alien films gezien (was tot enkele jaren geleden totaal niet geïnteresserd in sci-fi), maar ik kan me voorstellen dat het vergelijkbaar is. Veel spanning - zowel door de regie, het acteerwerk, de muziek en de geluidseffecten. Het was voor mij een prima zit waar ik mij geen moment heb verveeld, maar op iemand die misschien veel van zulke films heeft gezien zal het denk ik wat minder indruk maken (ben dan ook benieuwd naar andere meningen). | |
planethugo | donderdag 23 maart 2017 @ 14:53 |
ik heb hem gisteren gezien, vond hem wel vermakelijk maar inderdaad niet echt origineel en hij kwam wat traag op gang. Paar echt vette scene's maar helaas ook wat missers. Kortom, een 6.5 voor mij | |
EP3 | donderdag 23 maart 2017 @ 16:18 |
Na het zien van de trailer lijkt Life tocn verdacht veel op n slechte ripoff van Alien(s). Jammer. | |
broodnodig.brood.nodig. | donderdag 23 maart 2017 @ 19:03 |
Ben benieuwd naar de missers (niet dat ik niet vind dat die er niet waren, integendeel - maar gewoon). Wel besefte ik mij tijdens het kijken:
| |
Dr_Strange | donderdag 23 maart 2017 @ 20:16 |
Logan IMDB een 8.8, ik geef m een 9. Beste Marvel/Comic film ooit. Ook beter dan Dark Knight wat mij betreft. Komt niet vaak voor dat ik een traantje laat bij een film. Muziek van Cash maakt het allemaal nog wat intenser . | |
Smash-it | donderdag 23 maart 2017 @ 21:38 |
Eens.. ik vond dat mini wolverine meisje echt aandoenlijk. | |
Pro_Shifty | donderdag 23 maart 2017 @ 22:24 |
Brimstone (2016) - IMDb Niet mijn soort film. Donker, langdradig en onnodig wreed tegen kinderen. Ik kon er maar moeilijk naar kijken. Zat ook niet echt een verhaal in, het was eigenlijk 2.5 uur laten zien wat voor een slechte gedachten er in de regisseur zn hoofd rond gaan. Wat ik wel een mooie twist vond is dat er af en toe Nederlands gesproken werd. imdb: 7.2 ik: 4 | |
Dr_Strange | vrijdag 24 maart 2017 @ 10:00 |
Logan is echt een supergoede film inderdaad. 10 euro voor een bioscoopticket meer dan waard. | |
Prego | vrijdag 24 maart 2017 @ 17:39 |
Dat zat er wel.. | |
Syntix | vrijdag 24 maart 2017 @ 20:16 |
Beter dan de Dark Knight kan gewoon niet. Ik heb Logan nog niet gezien, maar die Batman trilogie was geniaal | |
UIO_AMS | zaterdag 25 maart 2017 @ 00:17 |
Dancer Documentaire over de geniale balletdanser Sergei Polunin, het enfant terrible van de balletwereld. Ik heb niets met ballet, maar hier zat ik in de bioscoop gefascineerd naar te kijken. Mijn score: 8,5 uit 10. Stukje dat gebruikt is in de film waarin hij danst op Hozier - Take me to church: | |
FL_Freak | zaterdag 25 maart 2017 @ 00:36 |
Dat zeggen vaak mensen die het verhaal dan te moeilijk/raar/stom vinden. | |
richolio | zaterdag 25 maart 2017 @ 01:11 |
Doubt Ik had 'm al een tijd terug gezien, maar ik besloot Doubt nog een keer te kijken. Het acteerwerk is echt fantastisch, dat was ik bijna vergeten. Meryl Streep en en Philip Seymour Hofman leveren prachtig werk, maar ook de bijrollen zijn erg sterk. De film zit goed in elkaar en ik kon er na het einde nog uren over nadenken. Ik heb me geen moment verveeld. Uitstekend, 9.0 Imdb: 7.5 [ Bericht 1% gewijzigd door richolio op 25-03-2017 01:18:38 ] | |
richolio | zaterdag 25 maart 2017 @ 01:15 |
Trainspotting 2 JAA. Ik keek zo ongelofelijk uit naar het vervolg van de legendarische cultfilm met een fantastische soundtrack. Ook om laatstgenoemde wilde ik deze graag in de bios zien, maar het toffe filmwerk was ook weer gewoon aanwezig. Het was spannend, want ik hoopte vooral niet op een slap vervolg. Maar man, ik ben niet teleurgesteld. Ik: 8.5 Imdb: 7.7 | |
ems. | dinsdag 28 maart 2017 @ 14:28 |
Resident Evil deel 3124 Slechtste film van 2017 waarschijnlijk. Slecht acteerwerk, misselijkmakend camerawerk (soms wel 10 shots per 2 seconden oid) maar wat vooral erg was was het verhaal. Zelden heb ik een film gezien waarbij vijanden zoveel kansen hebben om elkaar uit te schakelen en dat dan om compleet afwezige redenen niet doen. Nu verwacht ik absoluut geen diepe logica en rationaliteit van een drol als de resident evil serie (en de vorige films waren ook allesbehalve hoogstandjes) maar dit deel lijkt wel bedacht door een verstandelijk gehandicapte puber. En met alle respect voor verstandelijk gehandicapte pubers; dat is waarschijnlijk ook de enige groep die echt enig plezier kan halen uit deze belediging van mijn intelligentie die men een film noemt. 1/10. Ellende in z'n puurste vorm. Sommige films zijn zo slecht dat ze toch leuk zijn om te kijken, dit is er niet een van. Deze is gewoon echt zwaar kut en mijn leven is na het zien ervan net iets minder leuk geworden. | |
Roces18 | dinsdag 28 maart 2017 @ 16:48 |
Ben echt een fan van Resident Evil maar de laatste twee films zijn echt ronduit troep. Kom dan met nieuwe schrijvers voor wat frisse ideeen... | |
motorbloempje | dinsdag 28 maart 2017 @ 16:52 |
Ook maar even kijken. Adam's Apples was briljant. | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 29 maart 2017 @ 08:41 |
Prevenge (2016) Verenigd Koninkrijk Komedie / Horror 92 minuten geregisseerd door Alice Lowe met Gemma Whelan, Kate Dickie en Jo Hartley Een zwangere vrouw is uit op wraak. In het begin is onduidelijk waarom. Ze vermoordt -klaarblijkelijk willekeurig- verschillende individuen, met allen een eigen levensloop. Haar zwangerschap is haar lokmiddel. In de loop van de film wordt haar drijfveer langzaam duidelijk. We zien de reden voor al de moorden. Tegenvaller! Een comedy/horor, beide termen ver te zoeken in deze film. Het is eerder een slechte thriller. Het verhaal niet echt indrukwekkend, en redelijk slecht uitgewerkt. De aanloop naar de moorden duren steeds lang en bestaan uit ergerlijke dialogen tussen de baby en de moeder, wat nergens op slaat... Weinig goeds te zeggen over deze film... IMDB 6.3/10 Ik 3.5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 29 maart 2017 @ 08:45 |
Logan (2017) Verenigde Staten Actie / Sciencefiction 137 minuten geregisseerd door James Mangold met Hugh Jackman, Patrick Stewart en Stephen Merchant In 2029 is de mutant bevolking aanzienlijk geslonken en de X-Men zijn ontbonden. Logan (Hugh Jackman) zijn vermogen om zichzelf te genezen is slinkende en hij ontfermt zich nu samen met de mutant Caliban (Stephen Merchant) over de zieke Professor X (Patrick Stewart) in een schuilplaats op de grens met Mexico. Zij zullen daar de rest van hun leven ondergedoken blijven. Maar wanneer een jonge mutant op de vlucht voor een gevaarlijke organisatie zijn pad kruist, kan hij zich niet langer verstoppen en voelt hij zich uiteindelijk gedwongen haar te helpen. Wat een supervette film! Als fan van de x-men- en Wolverine films vond ik dit een goede aflsuiter. Een goed verhaal, goed uitgewerkt, spetterende actie, emotionele momenten,... alleen maar positief... en het einde was kippenvel!! IMDB 8.5/10 Ik 8.5/10 | |
UIO_AMS | donderdag 30 maart 2017 @ 09:19 |
Zeker doen. Snap niet dat hij maar een paar keer in een enkele bioscoop heeft gedraaid in Nederland. | |
Bosbeetle | donderdag 30 maart 2017 @ 09:40 |
| |
Dr_Strange | vrijdag 31 maart 2017 @ 11:12 |
CHIPS (2017) - IMDb Imdb een 5,6 kom niet hoger als een 5. Flauwe film vol seksistische humor en het verhaal is ook al tenenkrommend. | |
Cikx | vrijdag 31 maart 2017 @ 19:58 |
Headshot (2016) Toch een stuk minder dan The Raid. Het is een vergelijking waar deze film niet aan ontkomt gezien de gelijkenissen wat het land van herkomst, de bruutheid van de gevechten en de hoofdrolspelers betreft. Headshot weet niet op gelijk niveau te komen met The Raid vanwege een aantal storende factoren. Op de eerste plaats is het verhaal bagger en wordt er ondanks dat onwaarschijnlijk veel tijd gestoken in expositie en sentiment. Dit soort films draaien gewoon om de actie en dat snapte The Raid: Redemption dondersgoed; een minimaal verhaal, vrijwel geen expositie en gewoon knallen. Het plot in deze film is ook nog eens erg voorspelbaar. Ten tweede voelen de actiescènes ondanks dat ze erg gewelddadig en bruut zijn nooit écht urgent. Zo zie je vaak van die storende momenten waarbij de personages elkaar eerst 10 seconde aankijken alvorens ze elkaar weer tegen het lijf gaan. Ook ongepaste dialogen, onnozele beslissingen of het tussendoor glimlachen halen de spanning en urgentie uit de gevechten. Hierdoor begint de actie op den duur ook te slepen waardoor de film te lang voelt. Mijn laatste kritiekpunt is vooral persoonlijk en dat is dat meer geweld en sadisme niet garant staat voor een impactvollere film. Scènes zoals die in de bus gaan wat mij betreft een beetje te ver, maar goed ik kan zien dat er genoeg andere zijn die daar wel van genieten, dus dat is zoals ik al zei vooral een persoonlijk ding. Ondanks dat alles heb ik me toch wel vermaakt met de film. Vooral van de eerste helft heb ik genoten, maar ik merkte dat naarmate de film vorderde ik steeds meer moeite had met mijn aandacht erbij te houden. Wat vooral indruk op mij maakte waren de mooie plaatjes die je voorgeschoteld krijgt. Ook de gevechten zelf zijn goed in beeld gebracht en de choreografie is indrukwekkend, ondanks het punt dat ik eerder aanhaalde van de vreemde pauzes tijdens de fysieke confrontaties. Waar aan het begin de film nog op een dikke 7 afstevende blijft er helaas nog maar een zesje over. | |
broodnodig.brood.nodig. | zaterdag 1 april 2017 @ 07:56 |
Hot Fuzz (staat op Netflix) IMDb: 7,9/10 Ik: 0,1/10 Dit is waarschijnlijk de slechtste film die ik óóit heb gezien. Het IMDb cijfer is mij dan ook werkelijk een raadsel. Wat een troep. Vanaf de totaal niet grappige intro wist ik al dat dit drie keer niks was. Ook bizar: de film krijgt op Metacritic gewoon een 81 onder de "critics"... terwijl de meeste films nog niet eens boven de 70 scoren. | |
blessed19 | zaterdag 1 april 2017 @ 10:13 |
Vergeet dan ook the green butchers niet! | |
Karzai | zaterdag 1 april 2017 @ 10:16 |
men and chicken is ook leuk | |
UIO_AMS | zaterdag 1 april 2017 @ 11:51 |
En Flickering Lights. En zijn korte film Election Night waarmee hij een Oscar won. | |
V. | zaterdag 1 april 2017 @ 15:30 |
Ik vond hem destijds wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Snap ook de juichende beoordelingen niet zo. Wellicht hadden ze nog credits van Shaun of the Dead. Die ik trouwens ook lang niet zo briljant vond als heel veel mensen. V. | |
Roces18 | zaterdag 1 april 2017 @ 18:41 |
Life Life tells the story of the six-member crew of the International Space Station that is on the cutting edge of one of the most important discoveries in human history: the first evidence of extraterrestrial life on Mars. As the crew begins to conduct research, their methods end up having unintended consequences and the life form proves more intelligent than anyone ever expected. Ik vond het een goede (7/10) film. De ruimte gecombineerd met een goede cast en een vleugje thriller/horror is altijd tof.Door een goede hoeveelheid spannende scenes zit je regelmatig op het puntje van je stoel. Maar er zijn ook minpunten. Zo vond ik de keuzes van het team soms erg dom terwijl je meer verwacht van 'the best of the best', dat ze ook het hoofd koel kunnen houden tijdens stressvolle situaties en niet meteen alle procedures gaan negeren. Daarnaast waren ze allemaal bordkartonnen karakters en met een paar simpele pogingen probeert de schrijver nog enig empathie voor ze op te brengen maar daar faalt die in. En ryan reynolds, tja... voelde als deadpool in space.. Maar ga hem zeker ff kijken! | |
Haags | zaterdag 1 april 2017 @ 20:05 |
Ik ga nu Sully kijken. Heb hoge verwachtingen. | |
potjecreme | zaterdag 1 april 2017 @ 20:44 |
Oei! | |
Xan21 | zaterdag 1 april 2017 @ 21:56 |
Na 2 minuten uitgezet... slechte fx | |
Haags | zaterdag 1 april 2017 @ 21:56 |
Ik moet hem nog gaan kijken, tijdelijk uitgesteld. | |
FireFox1 | zaterdag 1 april 2017 @ 22:26 |
Niks mis met Sully, 7/10 | |
Elan | zaterdag 1 april 2017 @ 23:51 |
Vond Sully totaal niet interessant. Hele verhaal + afloop is ook allang bekend. Zelfde soort pseudo heldenrol als Captain Phillips. Bah. | |
EP3 | zondag 2 april 2017 @ 00:02 |
Ida bewijst ondertussen nog steeds 1 van de beste cinematografische hoogstandjes van de afgelopen 10 jaar te zijn. Kijk m nu voor de derde keer. Nog altijd magisch. | |
cherrycoke | zondag 2 april 2017 @ 00:23 |
ohnee weer een death star en we moeten WEER de plannen van de death star stelen ohw nee totaal niet voorspelbaar en saai sorry vond deze erg saai de acteur keuze is mehh het camera werk is mehh het enige wat ik goed vond was de eind scene geen feelgood ending daar geef ik dan wel chapeau voor imdb 8.0 ik 5.6 | |
EP3 | zondag 2 april 2017 @ 00:23 |
Gaf Ida ooit n 9/10, geloof ik. Was voorzichtig. Is n 10. | |
Odaiba | zondag 2 april 2017 @ 00:32 |
Zeer vermakelijk en erg mooie cyberpunk film! 8.0/10 | |
danos | zondag 2 april 2017 @ 09:59 |
Lion (2016) - IMDb Prachtig aangrijpend verhaal, tevens waargebeurd. Een klein jongetje in India raakt door ongelukkige samenloop van zaken zijn familie kwijt en beland zo bij een adoptiegezin in Australië. Als de jongen een man is geworden kan hij zijn verleden niet loslaten en gaat op zoek. Een van de betere films die ik het afgelopen half jaar heb gezien! Imdb: 8.1 Danos: 8.1 De jonge versie van het jongetje is zo liev . | |
poker4lifee | zondag 2 april 2017 @ 10:07 |
vette film ja Check Dangal ook! | |
mschol | zondag 2 april 2017 @ 10:35 |
het is niet weer een death star, het is DE death star uit a new hope | |
danos | zondag 2 april 2017 @ 11:05 |
Thanks voor de tip.
| |
poker4lifee | zondag 2 april 2017 @ 11:09 |
np, ook echt een leuke film. idd | |
Xan21 | zondag 2 april 2017 @ 11:30 |
Deze film tijdje terug gezien... vond hem echt super... het is vooral een comedy. Sam Neill & de jonge jongen zijn echt geweldig. | |
Weakling | maandag 3 april 2017 @ 10:30 |
Ghost in the Shell (2017) Groot fan van de originele films en series, dus is was nog al huiverig voor de Hollywood remake. Nee, niet huiverig, maar ronduit tegen in eerste instantie. De eerste trailer kwam voorbij en gaf me al een iets beter gevoel. Zo zeer zelfs dat het me over de streep trok om in de bios te gaan zien. Afgelopen vrijdag naar de bios geweest en ik moet zeggen: de live action Hollywood versie viel me niet tegen. Verre van zelfs. Ja, het is nogal dumbed down, er wordt veel te veel uitgelegd en het verhaal is een nogal aparte "remix" geworden, maar het ademde wat mij betreft niets dan respect voor het origineel met een aantal scenes op erg toffe wijze vrijwel exact nagemaakt. Ik vreesde voor een domme actiefilm, maar er is genoeg ruimte voor wat filosofische gedachten en rustmomenten zoals we die ook uit de originelen kennen. Allemaal wat oppervlakkiger en vluchtiger, maar altijd nog beter dan een "Michael Bay" achtige film met een GitS sticker er op geplakt waar ik bang voor was. Scarlett is prima als Major, Pilou als Batou nog beter. Beat als Arakami is ... ehm ... apart, maar paste wel in het geheel vond ik. De stad is net als in de originele films een karakter op zich, hoewel er naar mijn smaak teveel mega reclames zijn. In mijn ogen is de stad in GitS soberder. Visueel is het prachtig in ieder geval. Qua muziek zitten er een paar hints in naar de originele score, maar is het vooral een eigen score geworden. Een beetje jammer, maar aan de andere kant had het ook goedkoop kunnen uitpakken als ze vol voor de oude muziek waren gegaan. Al met al heb ik me prima vermaakt. Denk alleen niet dat de film heel succesvol wordt afgaande op de driekwart lege zaal waar ik in zat. Dat is erg weinig voor een film die net draait. 8/10 | |
mister_white | maandag 3 april 2017 @ 10:48 |
The Man Who Saved the World (2014) - IMDb In 1983, als de koude oorlog nog in alle hevigheid woedt, krijgt een Russische luitenant-kolonel van een radarstation ineens meldingen dat er Amerikaanse ICBM's op zijn land zijn afgeschoten. In alle paniek en consternatie die dan ontstaat moet hij een beslissing nemen die de rest van onze geschiedenis gaat bepalen. Wargames (zelfde jaar!) maar dan voor het echie. Het gaat over een huiveringwekkend incident waar we op het randje stonden van een allesvernietigende 'global thermo nucleair war'. Het is een documentaire en een film ineen. Het bijzondere is dat de man waar het om gaat ook grotendeels aanwezig is (Stanislav Petrov), hierin ook de terechte hoofdrol speelt en niet alleen in een interview vorm zijdelings wordt geraadpleegd. Te zien is hoe ieder levend wezen op deze planeet feitelijk zijn bestaan aan hem dankt, maar hij desondanks oneervol werd ontslagen en vervolgens wegzakte in de anonimiteit en de drank. Aangrijpend: 7 Hidden Figures (2016) - IMDb In de jaren 60, als de rassenscheiding in Amerika nog volop aanwezig is, speelt een groep gekleurde vrouwen werkzaam bij de NASA een doorslaggevende rol in de toentertijd zeer actuele ruimterace tussen Amerika en Rusland. Ook waargebeurd. Een soort 'Mississippi burning meets The Right Stuff'. Dit is derhalve een mooie mix van menselijk drama en wetenschap. De rassenscheiding is soms erg pijnlijk om te zien, dat is tegenwoordig niet meer voor te stellen. Prima bijrol van Kevin Kostner als teamleider. Misschien hier en daar tikje te zoet maar helemaal niet onaardig: 7 The Accountant (2016) - IMDb Een accountant met wat autistische trekjes en een problematische jeugd gaat helemaal Rambo op een bedrijf als deze tijdens een onderzoek de boel tracht te traineren. Relatief hoge IMDB rating dus ik verwachtte er nogal veel van. Ik werd teleurgesteld door deze uiterst onwaarschijnlijke actiefilm. Warrig verhaal en een slecht acterende Ben Affleck: 5 [ Bericht 1% gewijzigd door mister_white op 03-04-2017 10:56:44 ] | |
Smash-it | maandag 3 april 2017 @ 20:29 |
Ik ging gister naar Life (Life (2017) - IMDb). Niet omdat ik van aliens hou, maar wel omdat ik van de acteurs die meespeelden hou. Tip: als je niet van aliens houdt, maar wel van de acteurs die meespelen, bespaar jezelf dan deze film. Ik vond het echt 3x niks. Iedere keuze die de personages maken, is dom. Alles wat gebeurt, is voorspelbaar. En ik vind aliens dus stom. imdb: 7 ik: 2 | |
DoubleUU | maandag 3 april 2017 @ 20:31 |
Don't Be A Menace While Drinking Juice In Tha Hood. Klassieker. | |
Odaiba | maandag 3 april 2017 @ 20:36 |
Inderdaad, daar stoorde ik mij dus ook erg aan, maar je ziet dat in zoveel films terug, anders is het zogenaamd niet spannend meer voor het publiek... Verder vond ik de film wel leuk om te zien. | |
MakkieR | maandag 3 april 2017 @ 22:44 |
Heb net voor het eerst een gedeelte gezien van die laatste Indiana Jones film op Veronica, waar het bij South Park allemaal om te doen was. Maar mijn god South Park had gelijk, die film is echt verkracht en dat met Spielberg als regisseur hoe is het mogelijk. | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 3 april 2017 @ 23:51 |
Dead Story (2017) Verenigde Staten Horror 81 minuten geregisseerd door Suneel Tripuraneni met Kelsey Deanne, Chase Austin en Sheril Rodgers Anne en haar man Harold verhuizen naar een ranch in de hoop er rust te vinden. Ze geven een housewarming. Één van de gasten vertelt hen een verschrikkelijk verhaal over de geschiedenis van de ranch. Volgens deze persoon zullen Anne en Harold binnen enkele dagen sterven. De dagen verstrijken en het stel komt tot de ontdekking dat hun levens inderdaad in gevaar zijn. Tegenvaller. Geen diepgaand verhaal, matig uitgewerkt, chilché's, voorspelbaarheid, matig geacteerd. Er zaten wel veel 'scary scenes' in maar het was 'veel van hetzelfde'.. Verwarrend en matig einde IMDB 5.1/10 Ik 5/10 | |
V. | dinsdag 4 april 2017 @ 11:01 |
Ja, was destijds één grote deceptie. V. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2017 @ 20:53 |
Vandaag gezien in Dolby Atmos 3D. Ik vond het echt een prachtige film. Heb echt genoten, prachtige muziek ook. Trailer gezien van Blade Runner 2049, lijkt mij ook zeker de moeite waard om te gaan kijken. | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 5 april 2017 @ 00:29 |
Resident Evil: The Final Chapter (2016) Duitsland / Australië / Canada / Frankrijk Actie / Horror 105 minuten geregisseerd door Paul W.S. Anderson met Milla Jovovich, Iain Glen en Ali Larter De mensheid is op zijn einde in Washington D.C., Amerika. Alice is de enige overlevende na de allerlaatste strijd van de mensen tegen de zombies. Ze moet terugkeren naar Raccoon City, de plek waar de nachtmerrie begon. Hier maakt de Umbrella-organisatie zich klaar voor de doodsteek aan de laatste nog levende mensen. Maar Alice krijgt een onverwachte medestander tijdens haar ultieme poging het kwaad te stoppen Ik snap de kritiek niet echt. Ik vond de film niet zo slecht, geweldig was ie ook weer niet. Aan een hoog tempo een hoop actie, demonen, monsters, massa's zombies. De gevechten waren wel erg chaotisch gefilmd. Het verhaal was wel ok, mooi einde... IMDB 5.7/10 Ik 7-/10 | |
Ceased2Be | woensdag 5 april 2017 @ 20:32 |
Vandaag gezien en ik kan je enthousiasme niet delen... Grafisch prachtig, herkende veel van de Anime erin. Muziek (Clint Mansell ) was erg goed, originele thema-nummer bij de aftiteling was een mooie verrassing. Maar voor de rest? Alles wat de Anime zo geweldig maakte is eruit gestript en wat er over is gebleven zijn wat vlakke personages en een zwakke schaduw van wat The Major voor zou moeten stellen. 6/10 | |
warp995 | woensdag 5 april 2017 @ 21:34 |
Kon je hem niet beter overslaan wetend dat er aliens in zaten? | |
Odaiba | donderdag 6 april 2017 @ 11:05 |
Kun je enkele voorbeelden geven? of mag dat hier niet in dit topic? | |
Mike | donderdag 6 april 2017 @ 11:06 |
Nee, het is niet de bedoeling om hier plotpoints uitgebreid te gaan behandelen. Daar zou dan een apart topic prima voor zijn. | |
Roces18 | donderdag 6 april 2017 @ 11:10 |
Omdat andere delen (behalve de laatste 2) tien keer beter zijn. Die verhalen waren ook veel beter dan deze dertien in een dozijn troep. | |
Roces18 | donderdag 6 april 2017 @ 11:12 |
Een 2 is eerder gereserveerd voor B-films zoals sharknado Dit verdient toch op zijn minst een 5,5 ook al vind je het een kutfilm. | |
Bosbeetle | donderdag 6 april 2017 @ 13:01 |
The african doctor Leuke film over hoe een arts die in frankrijk gestudeerd heeft en daar zijn praktijk op wil zetten, aanloopt tegen vooroordelen in een klein frans gehucht. Gewoon een redelijk degelijke film geen hoogvlieger maar gewoon leuk. | |
ExperimentalFrentalMental | donderdag 6 april 2017 @ 13:23 |
Makes sense Ik weet niet eens meer welke delen ik heb gezien Van de vorige kan ik me weinig herinneren. Maar ik probeer een film op zichzelf te beoordelen | |
BaasBanaan | donderdag 6 april 2017 @ 15:30 |
Beauty and the Beast is zeker een aanrader voor Disney- en musicalfans. De liedjes zijn fantastisch uitgevoerd. Gaston is geweldig gecast. Emma Watson doet het aardig, maar misschien is ze net niet meer meisjesachtig genoeg. De ophef over de homofilie van Lafou is echt zwaar overdreven. Ja, hij valt op Gaston, maar dat was in het origineel toch ook zo? Voor Lafou hebben ze trouwens ook precies de juiste acteur gevonden. Ik heb me als volwassen man enorm vermaakt met deze film, maar je moet wel een beetje van musicals houden denk ik. Ze hebben een klassieker gepakt en net eventjes een ietsjepietsje beter gemaakt. [ Bericht 24% gewijzigd door BaasBanaan op 06-04-2017 15:43:15 ] | |
Roces18 | donderdag 6 april 2017 @ 18:47 |
Een film die al tien keer is nagemaakt (om lekker schandalig geld te verdienen) kan ik sowieso niet meer dan een 7 geven. Wat je wint niet bepaald de orginaliteitsprijs, maar daarvoor moet je sowieso niet bij Disney zijn. | |
MevrouwPuff | donderdag 6 april 2017 @ 19:56 |
Swiss army man A hopeless man stranded on a deserted island befriends a dead body and together they go on a surreal journey to get home. Gekeken omdat ie op Netflix stond. Originele invalshoek voor een schipbreukelingverhaal. Hij is melig, raar en heeft een oprechte antiheld in de hoofdrol. 7/10 | |
Dagoduck | donderdag 6 april 2017 @ 20:12 |
Ik zag de trailer van Logan en dacht leuk, die wil ik zien. Maarja, van de voorgaande delen had ik hooguit hele kleine stukjes ooit op tv gezien. Dat werd dus even een X-Men marathon vorige week: X-Men X2 X-Men: The Last Stand X-Men Origins: Wolverine X-Men: First Class The Wolverine X-Men: Days of Future Past Deadpool X-Men: Apocalypse Leuke filmserie, er zaten een aantal wat mindere bij maar alles wel voldoende. Een aantal veranderingen in de cast waren wel apart als je het zo achter elkaar kijkt. Deadpool ook gewoon een leuke actiefilm met 'humor' en door vierde muur heen praten. Binnenkort Logan maar eens zien. | |
Odaiba | donderdag 6 april 2017 @ 20:47 |
Misschien ook wel leuk om te zien nadat je Logan hebt gekeken. | |
BaasBanaan | donderdag 6 april 2017 @ 21:28 |
Tsja, dat is toch echt je eigen probleem. | |
Kyubey | donderdag 6 april 2017 @ 21:51 |
No Country for Old Men Een man vindt een koffer met geld maar een andere vent met een zuurstoftank wil die koffer terughebben. Gaap 7/10 | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 8 april 2017 @ 10:14 |
Shin Gojira (2016) Alternatieve titels: Godzilla: Resurgence, New Godzilla, Shin Godzilla Japan / Verenigde Staten Actie / Avontuur 120 minuten geregisseerd door Hideaki Anno en Shinji Higuchi met Satomi Ishihara, Hiroki Hasegawa en Yutaka Takenouchi Een enorme chaos ontstaat in Japan door de verschijning van een gigantisch radioactief monster: Godzilla. Al snel grijpen de Verenigde Staten in om Japan te redden van deze ramp, maar geen enkel wapen lijkt de King of Monsters tegen te houden Geen slechte Godzilla film. In het begin denk je "dit gaat niks worden", Godzilla ziet er vel te nep uit, de sfeer is niet 'juist', slechte muziekkeuze bij de meeste scènes, maar dan blijkt Godzilla te evolueren en dan ziet het monster er toch wat beter uit, meer iconisch. Meteen al in het begin zie je al het monster en een hoop destructie maar dan een half uur of langer zie je m niet meer, dan draait het vooral om het opzetten van evacuaties en een aanvalsplan. De 2de keer dat Godzilla komt is erg cool, toffe scènes, Godzilla op zn best zeg maar. De special effects zijn ok, niet echt denderend ofzo. Het einde was apart, vaag, raar.. IMDB 7/10 Ik 6.5/10 | |
govie | vrijdag 14 april 2017 @ 12:12 |
Kong.Skull Island Slap verhaal, slappe film zoals ik eigenlijk ook wel had verwacht. Waar die 7.0 op IMDB vandaan geen idee en heb daarom ook twijfels over die imdb-ratings, misschien zijn die manipuleerbaar ofzo. 5.5/10 (net een voldoende omdat de aap er wel ok gerenderd uitzag, anders was het een 4.0). | |
ExperimentalFrentalMental | vrijdag 14 april 2017 @ 15:13 |
Don't Knock Twice (2016) Verenigd Koninkrijk Horror 95 minuten geregisseerd door Caradog W. James met Katee Sackhoff, Lucy Boynton en Nick Moran Een moeder voelt zich schuldig, omdat ze haar dochtertje uit huis heeft laten plaatsen. Ze wil niets liever dan weer een band met haar opbouwen. Terwijl de moeder hiermee bezig is, wordt zij geconfronteerd met een kwaadaardige heks. Om haar dochtertje te redden zal ze de heks moeten verslaan. Geen slechte horror. Het verhaal is niet echt origineel, maar wel redelijk goed uitgewerkt. Er hadden wat meer horrorscenes in mogen zitten maar die wat erin zaten waren wel van goede kwaliteit. Leuk om een keer te kijken IMDB 5.2/10 Ik 6/10 | |
ato | vrijdag 14 april 2017 @ 15:16 |
Ook een verrassend einde. | |
ExperimentalFrentalMental | vrijdag 14 april 2017 @ 15:18 |
Aftermath (2017) Verenigde Staten Drama / Thriller 92 minuten geregisseerd door Elliott Lester met Arnold Schwarzenegger, Maggie Grace en Kevin Zegers Roman is een voorman in de bouw die te maken krijgt met een vreselijke tragedie. Zijn vrouw en dochter komen om tijdens een botsing van twee vliegtuigen als gevolg van een fout van een luchtverkeersleider. Zijn wanhoop wordt nog verergerd door een stel lichtzinnige advocaten die op zoek zijn naar compensatie in ruil voor verantwoordelijkheid. Roman besluit zelf wraak te nemen. Het enige probleem is dat zijn doel zo vergruisd is door het publiek dat hij in preventieve hechtenis zit. Matige film met Schwarzie. Een ongebruikelijke rol voor hem waarin hij daadwerkelijk moet acteren en ik moet zeggen dat hij het redelijk goed doet. Het is een verhaal met potentie maar de uitwerking is minder goed. Ze proberen met veel scènes medelijden op te wekken door de scènes te strekken en er dramatische muziek onder te zetten maar op de een of andere manier had het niet het gewenste effect. IMDB 5.8/10 Ik 6/10 | |
TripleSec | vrijdag 14 april 2017 @ 19:45 |
Zaterdag tegen deze aangelopen, tijdens een standaard avondje Netflixen. Ik was positief verrast, heb me zelden zo kostelijk vermaakt tijdens een film. Snowpiercer Begint een beetje als een standaard dystopische sci-fi actiefilm, maar ontspoort gaandeweg in een geraffineerde, prettig gestoorde Terry Gilliam trip. Een van de karakters heet zelfs Gilliam, als eerbetoon. Je houdt er van of je haat deze film. Ik houd ervan, echt een aanrader. Een 9/10 Een punt aftrek voor de gapende plotholes die er in zitten. Maar ook niet meer dan een punt aftrek, want omdat het geheel sowieso al redelijk geschift is, ergerde ik me er niet zo heel erg aan. [ Bericht 1% gewijzigd door TripleSec op 14-04-2017 19:51:29 ] | |
King_Merc | vrijdag 14 april 2017 @ 20:05 |
The Fate of the Furious gisteren gezien, eerste stukje is aardig, maar scene midden in die film sloeg compleet nergens op, het was zo erg dat er veel mensen de bioscoop verlieten, en ik was ook al bijna vertrokken.. het einde met Statham maakte het nog een beetje goed.. 3.0 | |
Prego | vrijdag 14 april 2017 @ 22:24 |
tja, wat verwacht je er nog meer van | |
RubenSosa | zaterdag 15 april 2017 @ 08:59 |
Vond hem ook tof. Komt volgens mij ook een serie van binnenkort. | |
danos | zaterdag 15 april 2017 @ 09:15 |
Silence (2016) - IMDb Een Scorsese film daar verwacht je natuurlijk altijd iets extra's van. De film gaat over 2 priesters die rond de 17e eeuw naar het antichristelijke Japan gaan, op zoek naar hun vroegere mentor. Bij vlagen indringend en de alom bekende Japanse kwaliteiten op het gebied van martelen komen ruimschoots aan bod. Toch miste ik wel wat, misschien waren het de beperkte acteerkwaliteiten van de hoofdpersonen of het verloop waar, ondanks de 2u40 voor mij nog wel wat gaten in zaten. De boodschap is hard, de interne strijd is mooi maar de uitwerking had meer in gezeten. Desondanks de moeite van het kijken waard. Danos: 7 IMDB: 7.4 | |
TripleSec | zaterdag 15 april 2017 @ 11:24 |
Cool! Maar bij zoiets vraag ik dan wel af of het leuk en origineel kan blijven, of dat het een aftreksel wordt. | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 15 april 2017 @ 11:32 |
Havenhurst (2016) Verenigde Staten Horror / Thriller 80 minuten geregisseerd door Andrew C. Erin met Julie Benz, Fionnula Flanagan en Belle Shouse Jacky, een onrustige jonge vrouw met een onverzettelijke alcoholverslaving, wordt vrijgelaten uit de afkickkliniek en krijgt een tweede kans met een nieuwe baan en gemeubileerd appartement in Havenhurst. Met een schuldgevoel voor het tragische verlies van haar 8-jarige dochter wordt Jacky al snel meegesleurd in de mysteries van Havenhurst, met name de onopgeloste verdwijning van de vorige bewoner van haar appartement, een jonge vrouw die ook in de afkickkliniek verbleef. Matige film. Het is in de eerste instantie al geen horror, eerder een thriller. Alhoewel ze de spanning en mysterie goed weten vast te houden viel het over het algemeen tegen. Een flinterdun verhaal dat matig is uitgewerkt. Een interessant gegeven is dat het 'spookhuis' vol valluiken, bewegende muren, shuivende vloeren enz... zat, IMDB 4.9/10 Ik 5.5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 15 april 2017 @ 11:32 |
true | |
Fok-it | zondag 16 april 2017 @ 23:46 |
Monk (2017) Monk is een dertienjarige hypochondrische jongen, zijn zusje Joni (16) een rebellerende puber, zijn moeder Maria een flamboyante Spaanse en zijn vader Fabian een kunstenaar die met zichzelf in de knoop zit. Als het gezin onverwacht moet afreizen naar Spanje om afscheid te nemen van de zieke broer van Maria, zet dit de onderlinge relaties op scherp. Hele fijne film die in bijna alles doet lijken op Little Miss Sunshine. Goeie muziek. Mooie beelden. Erg sterk geacteerd ook van vooral de hoofdrolspeler Monk en zijn zus Olivia Lonsdale (Heel wat leuker om naar te kijken dan in de clip van Lil Kleine) Moviemeter (In dit geval) 3.58* Moi: 4.0 sterren | |
Funzel | maandag 17 april 2017 @ 00:10 |
20 Century Women Een heerlijk, dromerig en melancholisch filmpje over een allenstaande moeder die haar tienderzoon probeert op te voeden eind jaren 70. Ze vraagt hierbij hulp van de beste vriendin van haar zoon, een huisgenote en dan is er nog een andere man die ook in datzelfde huis woont. Geweldig geacteerd door Annette Bening, dat die niet op z´n minst een Oscar nominatie heeft gekregen vind ik eigenlijk een schande. Ook de rest van de cast speelt fraai. Qua verhaal is het wel zoals een hoop coming of age films zijn, maar door de knappe acteer prestaties, goede dialogen en goede regie/muziek is het een erg fijne film geworden. Alle personages worstelen wel met het een en ander en dat maakt ook dat de verschillende banden tussen een ieder goed naar voren komen. Er gebeurt eigenlijk helemaal niet zo gek veel, maar het is gewoon een heel plezerige rit geworden en ik zie mezelf zo tussen de personages lopen. 8.1/10 | |
V. | maandag 17 april 2017 @ 10:32 |
Je verwacht het niet. Van een F&F-film... Vanaf deel 1 is wat ik ervan heb gezien bagger. Afgelopen jaar wel nog 7 geprobeerd, omdat die nota bene 4 * kreeg bij Empire (ook weer 2 uur die ik nooit meer terugkrijg) , maar wat een kutfranchise. V. | |
Dr_Strange | maandag 17 april 2017 @ 18:12 |
Al die negatieve reacties op The Fate of the Furious, je weet toch waarvoor je een ticket koopt? IMDB rating 7,4 dus mensen die overstuur de zaal verlaten lijkt me nogal bullshit.... | |
mschol | maandag 17 april 2017 @ 18:15 |
de eerste was nog wel geinig, maar voor de rest was het bagger | |
Dr_Strange | maandag 17 april 2017 @ 18:25 |
Tokio Drift was ook nog wel aardig. | |
ExperimentalFrentalMental | donderdag 20 april 2017 @ 08:30 |
The Void (2016) Canada Horror 90 minuten geregisseerd door Jeremy Gillespie en Steven Kostanski met Ellen Wong, Kathleen Munroe en Aaron Poole Politieagent Daniel Carter komt op een verlaten weg in een woestijn een mysterieus persoon tegen. Het blijkt te gaan om een jongeman die nat is van het bloed. Daarnaast loopt hij mank. Daniel brengt hem naar een afgelegen ziekenhuis in de omgeving. Na een tijdje doet Daniel de ontdekking dat de patiënten en het personeel van het ziekenhuis langzaamaan transformeren in iets onmenselijks. Daniel neemt de taak op zich enkele andere overlevenden veilig het ziekenhuis uit te gidsen en de nachtmerrie te beëindigen voordat het te laat is. Redelijke horrorfilm. Het verhaal is een beetje rommelig uitgewerkt, maar het kan ook liggen dat ik in het begin een paar stukken heb gemist. Het heeft een beetje de jaren '80 sfeer met een knipôog naar the Hills have Eyes, slasher-horror met gedrochten en rare wezens. Het einde was minder goed, te abrubt... IMDB 6.1/10 Ik 6/10 [ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 21-04-2017 09:06:26 ] | |
ExperimentalFrentalMental | donderdag 20 april 2017 @ 08:35 |
Boyka: Undisputed IV (2016) Alternatieve titels: Boyka: Undisputed, Undisputed IV - Boyka Is Back Verenigde Staten Actie 90 minuten geregisseerd door Todor Chapkanov met Scott Adkins en Bashar Rahal Een onopzettelijke dood in de ring doet Boyka twijfelen aan hetgeen hij voor staat. Hij ontdekt dat de weduwe van de man die hij per ongeluk heeft gedood in de problemen zit. Boyka biedt aan deel te nemen aan een reeks onmogelijke gevechten om haar uit een leven van lijfeigenschap te bevrijden. Goede martial arts film. Het verhaal is een beetje het standaard recept, niet diepgaand en vol cliché's. Maar als liefhebber van martial arts is dat niet zo erg, het draait meer om de gevechten die uitermate spetaculair waren. Realistisch en niet zoals de chinese martial arts films waar ze aan touwtjes hangen en 10 meter door de lucht kunnen vliegen IMDB 7.6/10 Ik 7/10 | |
govie | donderdag 20 april 2017 @ 17:27 |
Ghost in the shell. Spinoff van de bekende mangafilm. Aardige film wel leuk, een zeventje. | |
ExperimentalFrentalMental | vrijdag 21 april 2017 @ 23:12 |
Life (2017) Verenigde Staten Sciencefiction / Thriller 103 minuten geregisseerd door Daniel Espinosa met Ryan Reynolds, Jake Gyllenhaal en Rebecca Ferguson Zes leden van het International Space Station staan op het punt een van de grootste ontdekkingen te doen in de geschiedenis van de mensheid; het eerste bewijs van buitenaards leven op Mars. Wanneer de bemanning bezig is met onderzoek blijken hun methoden onvoorziene consequenties te hebben. De levensvorm blijkt intelligenter te zijn dan iemand ooit voor mogelijk hield. Goede Sci Fi! Een van de betere van dit jaar. Intrigerend verhaal, goed uitgewerkt, van begin tot einde houden ze de spanning vast, tempo valt niet weg. Alles ziet er gelikt uit, goede cgi. Verrassend einde maar ook een beetje verwarrend IMDB 7/10 Ik 8-/10 | |
govie | vrijdag 21 april 2017 @ 23:49 |
Bij vinddiesel moet je ook niet anders verwachten dan overdreven scenes. Dat is gewoon wat die gast doet. Als je gewoon gaat voor een vermakelijke avond, dan zijn de films best aardig. Zo vond ik assasins creed ook een leuke film, welke merendeel niet kon waarderen. De verhaallijn was goed en ik was geboeid van begin tot eind. Bij veel gamefilms valt het verhaal tegen, maar niet in die film. Volgens mij hebben de negatieve recensies die film de waardering ontnomen die het had kunnen hebben. | |
speknek | zaterdag 22 april 2017 @ 08:34 |
Achteraf bezien is Fast Five de enige goede F&F. Daar was iedereen zo geschokt van (een goede F&F, huuuh?), dat ze het nog drie films hebben kunnen melken, maar met steeds matiger resultaat. Nouja niet bij de box office dan. | |
Dr_Strange | zaterdag 22 april 2017 @ 10:32 |
Als je fan bent van de franchise, of in het geval van AC de games gespeeld hebt is het sowieso wat makkelijker te pruimen allemaal. | |
govie | zaterdag 22 april 2017 @ 12:30 |
Ik heb alleen maar AC deel 1 gespeeld en niet die andere delen. Maar vond de film beter dan de games. Het verhaal was goed uit de doeken gedaan in de film. Het voordeel voor de film was ook dat de recensies zo slecht waren, dat ik met weinig verwachting en hoop naar deze film ging, wat uiteindelijk in zijn voordeel heeft gewerkt. | |
Meike26 | zaterdag 22 april 2017 @ 17:13 |
Ben er vanmiddag geweest, helemaal niet verkeerd, van begin tot eind een film die mij geboeid heeft. Special effects waren niet echt denderend, een 7,5 van mij | |
govie | zaterdag 22 april 2017 @ 17:31 |
Inderdaad gewoon leuk, niks mis mee. Het is ook wel een hottopic nu, cybermensen enzo de grens tussen machine en machine begint nu al te vervagen. | |
Meike26 | zaterdag 22 april 2017 @ 20:06 |
De IMDB score is denk ik vooral laag van deze film door recensenten die niet anders kunnen denken dan de typische Hollywood-structuur in een film. Aan alles in de film merk je wel dat het een Aziatische film was en de link met de Manga/Anime zie ik er ook wel in terug, zeker in het bombastische design van de stad bijvoorbeeld. Van mij mogen dit soort remakes op basis van manga films wel vaker komen, maar dan hopelijk wel met betere special effects.. sommige momenten zag je echt te duidelijk dat het computer animated was, zeker aan het eind met die spin-tank. | |
govie | zaterdag 22 april 2017 @ 20:29 |
Als je nog een leuke manga zoekt (naast deathnote die iedereen wel kent, dan is afro samurai wel de moeite. Die is ingesproken door Samuel El Jakson. Afro Samurai (TV Mini-Series 2007– ) - IMDb | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 25 april 2017 @ 08:59 |
Alone in Berlin (2016) Alternatieve titel: Jeder Stirbt für Sich Allein Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland Drama 103 minuten geregisseerd door Vincent Perez met Emma Thompson, Daniel Brühl en Brendan Gleeson 1940. Otto en Anna Quangel wonen in een volkswijk in Berlijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Nadat ze bericht krijgen dat hun enige zoon is omgekomen besluiten ze zich te verzetten tegen Adolf Hitler en de nazi's. Ze beginnen met het schrijven van ansichtkaarten om mensen aan te sporen te protesteren tegen de nazi's. Escherich is een Gestapo-inspecteur die belast wordt met het vinden van de schrijvers van de ansichtkaarten. Goede film over een waar gebeurd verhaal. Intrigerend, interessant verhaal dat redelij goed is uitgwerkt. Het beeld 'klopt', de kleding, auto's, huizen, haardracht, omstandigheden,... maar toch mis ik iets in de sfeer van de tijd, maar kan er niet de vinger op leggen. Jammer dat alles Engels is gesproken, ze hadden het beter in het Duits gedaan... De film is van begin tot het einde spannend, gaan ze de Quangels te pakken krijgen of niet? IMDB 6.3/10 Ik 7-/10 | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 25 april 2017 @ 09:00 |
en Ninja Scroll, uiteraard | |
Ceased2Be | dinsdag 25 april 2017 @ 09:19 |
Als het een tekenfilm is is het een Anime, als het een stripboek is is het een Manga En de kritiek zat hem er vooral in dat het een oversimplificatie was van de Anime en dat alle diepgang van het origineel overboord was gegooid om plaats te maken voor een simpel hollywood-wraak-verhaal. | |
Mike | dinsdag 25 april 2017 @ 16:21 |
Even wat opgeruimd. Dit topic is nog steeds de plek voor recensies en niet voor discussie, zeker niet als er op de man gespeeld wordt. | |
Skull-splitter | dinsdag 25 april 2017 @ 20:41 |
Ik wees er volgens mij op dat hij niet verder dan spel 1 gespeeld had maar wel de film met de hele reeks vergelijkt. Is dat op de man? Whut? De kritiek komt vooral door heel die (onterechte) white washing golf die er zijn plasje over wilde doen en niet direct van fans om eerlijk te zijn. Ik heb de film afgelopen vrijdag gekeken en zie er twee kanten in: fijn dat ze voor een ander verhaal gegaan zijn en ik was met iemand die het hele personage niet kende en dus ook geen aanstoot nam aan alle aanpassingen. Visueel prachtig en prima (slechte effecten vond ik reuze meevallen). Acteurs doen het beter dan verwacht ook. Alleen dan ook de tegenvallers: het hele verhaal overboord gooien zodat je een eigen origin story kunt doen maar dan wel enkele scene's die eigenlijk 1:1 overgenomen zijn om een fanservice te doen die daardoor echter wel zijn doel mist. Al met al een 7/10 omdat ik me er goed mee vermaakt heb, maar ik verwacht geen opvolgers terwijl dat wel het doel leek (mits ze die hommages eruit hadden gelaten hadden ze 1:1 de anime kunnen verfilmen en erachter kunnen plakken.) | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 26 april 2017 @ 08:59 |
Yakuza Apocalypse (2015) Alternatieve titels: Gokudou Daisensou; Yakuza Apocalypse: The Great War of the Underworld, Yakuza Apocalypse Japan Actie / Horror 125 minuten geregisseerd door Takashi Miike met Yayan Ruhian, Hayato Ichihara en Rirî Furankî Akira heeft een grote bewondering voor Genyo Kamiura, één van de machtigste mannen binnen de Yakuza. Genyo Kamiura heeft al talloze aanslagen overleefd. Vandaar zijn bijnaam 'de onoverwinnelijke'. Door Kamiura treedt ook Akira toe tot de Yakuza. Dit valt echter niet mee. Door zijn zachte huid kan Akira niet eens een tatoeage laten zetten. Dan wordt een moordenaar ingehuurd om Genyo Kamiura te vermoorden. Deze kent echter Kamiura's geheim: hij is namelijk een vampier. Wat een film. In het begin, letterlijk de eerste minuten, begint vol actie en heb je het idee 'nou dat begint iig goed', daarna moet het verhaal een beetje vorm krijgen en begin je te twijfelen of het nou wel zo'n goede film is.. En al vrij snel doen Yakuza vampieren de intrede en begint de film bizar te worden. Nou ja vampieren; ze kunnen gewoon tegen licht en gedragen zich meer als zombies die bloed nodig hebben... Daarna spint de film complete out of control, zoals die Japanners dat zo goed kunnen. Rariteiten, weirdness. Een vechtende kikker in een soort teletubbie-pak Maar het is wel die kikker die de film naar een hoger level brengt en het nog een vermakelijke film maakt, een paar keer dubbel gelegen van het lachen. Een horrorsfeer heeft de film niet. Actie wel want dat is zowat van het begin tot het einde. En een comdey is het zeker IMDB 5.5/10 Ik 6+/10 | |
ExperimentalFrentalMental | zondag 30 april 2017 @ 11:29 |
Kong: Skull Island (2017) Verenigde Staten Actie / Avontuur 118 minuten geregisseerd door Jordan Vogt-Roberts met Tom Hiddleston, Brie Larson en Samuel L. Jackson De jaren 70. Een gevarieerde groep ontdekkingsreizigers is bij elkaar gekomen om samen naar een nooit eerder ontdekt eiland, gelegen aan de Grote Oceaan en even mooi als verraderlijk, te reizen. Wat ze niet weten is dat ze zich in het domein van de mythische Kong bevinden Goede film! De beste film over King Kong tot nu toe. Geen uur wachten op een glimp van King Kong, maar meteen in het begin wordt je getrakteerd op een reusachtige aap, hij lijkt wel reusachtiger dan ooit tevoren. De actie is van begin tot einde spectaculair. Uitmuntende CGI.. Van begin tot het einde vermaakt! IMDB 7/10 Ik 7.5/10 (ik twijfel om een 8- te geven) | |
Xan21 | zondag 30 april 2017 @ 11:42 |
Ik vond het nog geen 5 waard... waardeloze film en de 2005 versie vond ik al niet zo geweldig... maar vergeleken met deze toch een stuk beter. | |
studentje7 | zondag 30 april 2017 @ 12:18 |
Guardians of the Galaxy 2. Net zo geweldig als deel 1, geweldige humor, mooie cinematografie, originele design van werelden, personages die een ontwikkeling doormaken. Hoort zeker in het rijtje van de betere superheldenfilms die zijn uitgebracht (Guardians 1, Dark Knight, Civil War) 9.5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 1 mei 2017 @ 13:56 |
ok | |
Smash-it | maandag 1 mei 2017 @ 15:59 |
Gister naar Lion (Lion (2016) - IMDb) geweest. Oh oh oh, wat was ik onder de indruk. Prachtige film! De piepkleine (en superschattige) Saroo is samen met z'n grote broer op pad en komt ongelukkigerwijs in een trein terecht die vervolgens drie dagen doorrijdt. Hij komt duizenden kilometers verderop in India terecht, compleet verdwaald. Tja, wat doe je dan? De film heeft indruk op me gemaakt, dat is een ding wat zeker is! Imdb: 8,1 ikke: 9 | |
Cikx | maandag 1 mei 2017 @ 16:03 |
Die kikker is inderdaad legendarisch, vooral het moment dat die aan komt fietsen. | |
Bosbeetle | maandag 1 mei 2017 @ 16:48 |
Netflix aanbod: Nise: O Coração da Loucura Film over een braziliaanse psychiater in 1944 die ten tijden van electroshock therapie en gekkenhuizen, mensen als mens wil behandelen. Ze doet dat bijvoorbeeld door de mensen te laten schilderen en zo ontrafelt ze wat hun ideeën zijn en hoe ze in elkaar zitten. En ze blijken ook nog eens creatiever en origineler dan gedacht. Dit natuurlijk geheel in tegenzin van de zittende doctoren die het allemaal veel te vrij vinden. Mooi portret van een mooi mens en mooie mensen. Het stukje film aan het einde waarin ze zelf nog even aan het woord illustreert dit nog het beste. 127 hours Bergbeklimmer komt vast te zitten in nauw ravijn en moet daar met minimaal water en hulpmiddelen zien te overleven. Een film die zich in een hele kleine ruimte afspeelt en redelijk spannend kan blijven dat is wel knap gedaan. Ik krijg nou niet echt een emotionele band met de hoofdpersoon ofzo dus aan die kant had er van mij wat meer diepgang in gemogen. Opzich een aardige wegkijker. | |
lord_bono | maandag 1 mei 2017 @ 16:53 |
Goed verwoord! Krijgt van mij ook een dikke 9, prachtige beelden en enorm indrukwekkend. | |
Broodjekipkorn | dinsdag 2 mei 2017 @ 12:16 |
Guardians of the Galaxy: Volume 2 (2017) Actie, avontuur, sci-fi 136 minuten Geregisseerd door James Gunn met Chris Pratt, Zoe Saldana en Dave Bautista Ik ging hier eigenlijk heen met een 'teleurgestelde' instelling, bang dat deze film flink zou gaan tegenvallen ten opzichte van volume 1. Echter heeft het mijn verwachtingen overtroffen en was deze minstens zo grappig. Veel flauwe humor, daar moet je wel van houden. Met name Drax krijgt meer screentime en tijd voor grappen, maar ook Rocket komt regelmatig voorbij. Daarnaast is de film niet alleen grappig, er zit ook diepgang in de verschillende karakters en er is tijd besteed aan de grafische aspecten. De muziek is wederom perfect. Volume 2 doet zeker niet onder aan volume 1. Zeker een bioscoop-bezoekje waard! IMDB score: 8,2/10 Mijn score: 8,5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:29 |
Rings (2017) Verenigde Staten Drama / Horror 102 minuten geregisseerd door F. Javier Gutiérrez met Alex Roe, Johnny Galecki en Aimee Teegarden Julia begint zich zorgen te maken over Holt, haar vriend, wanneer hij een mysterieuze videoband bekijkt. De legende zegt namelijk dat de kijker van de videoband zeven dagen later zal sterven. Julia offert zichzelf op voor haar vriend en komt tot de afschuwelijke ontdekking dat er zich een film in de film afspeelt, die nog nooit eerder door iemand gezien is. Redelijk goede film als horror op zich, maar als vervolg van The Ring hadden ze het beter anders aangepakt... Het eerste half uur heb je het idee: 'tis toch meer van hetzelfde..." maar ze hebben er nog een vrij originele twist aan kunnen geven waardoor je toch wat meer gespannen zit te kijken op een geg moment. Hier en daar wat onlogische momenten maar dat heb je wel vaker met zulke films IMDB 4.5/10 ik 6+/10 | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:32 |
Inderdaad | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 3 mei 2017 @ 08:42 |
Capture Kill Release (2016) Canada Horror / Thriller 96 minuten geregisseerd door Nick McAnulty met Jennifer Fraser, Jon Gates en Farhang Ghajar Een jong ogenschijnlijk normaal echtpaar maakt plannen om een willekeurige vreemdeling te doden. Om te zien hoe het voelt, om te kijken of ze er mee weg kunnen komen. Maar dan verandert er iets... Slechte film. Met de losse hand gefilmd, maar ondanks dat is het beeld redelijk steady omdat er weinig actie in voorkomt. De hele film gaat over hoe iemand te vermoorden en hoe ze zich van het lijk moeten ontdoen. Het leek wel een soort snuff-film. Ik zou het geen horror of thriller noemen IMDB 5.5/10 Ik 3.5/10 | |
Kyubey | woensdag 3 mei 2017 @ 08:49 |
Train to Busan (2016) Een soort Koreaanse World War Z. Maar dan beter. 7/10 | |
govie | donderdag 4 mei 2017 @ 23:46 |
Guardians of the Galaxy Vol. 2 Beter dan deel 1. 8 uit 10 | |
Mr.Noodle | zondag 7 mei 2017 @ 22:14 |
Guardians of the Galaxy 2 Ik vond eigenlijk Guardians of the Galaxy 2 meer van hetzelfde ivg met deel 1. Wel weer goed, maar niet spannend bijster originele grappen, wel leuk maar soms iets teveel uitgemolken (zoals die met Drax). Voor de rest SFX en Soundtrack waren sterk. Blijkbaar wat te hoge verwachten van gehad ofzo.. Mijn score: 8/10 XXX - Return of Xander Cage. Vermakelijke verstand op 0 actie-flick. Ontzettend over-the-top en onrealistisch. Verder niet heel veel verhaal (van ondergeschikt belang). Veel actie, veel boem, wat mooie vrouwen erin en Vin Diesel die op een rustiger tempo Fast & The Furious doet. Film is een beetje vergelijkbaar met The Expendables. Had hele lage verwachtingen bij deze film. Indrukwekkende actiescenes van sommige acteurs maakte veel goed. Mijn score: 6,5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 8 mei 2017 @ 08:14 |
Gong Fu Yu Jia (2017) Alternatieve titel: Kung Fu Yoga [ik heb dit plaatje even weggehaald omdat google chrome een risico meld voor de site waar dit gehost werd.. -Bosbeetle] China / India Actie / Komedie 107 minuten geregisseerd door Stanley Tong met Jackie Chan, Disha Patani en Sonu Sood De Chinese archeoloog professor Jack werkt samen met de knappe Indiase professor Ashmita en assistent Kyra om een verloren schat uit het historische koninkrijk Magadha te lokaliseren. In een Tibetaanse ijsgrot vinden ze de overblijfselen van het koninklijke leger dat samen met de schat is verdwenen. Ter plaatse worden ze overvallen door Randall, de afstammeling van de leider van een rebellenleger. Vermakelijke film. Wederom het standaard recept van Jackie Chan. Het is een leuk verhaal maar niet diepgaand, was ook moeilijk te volgen, de ondertiteling ging veel te snel, maar dat maakt maakte in deze film niet uit, je hebt al snel door waar het over gaat . Veel actie en humor, soms een musical sfeertje... IMDB 5.5/10 Ik 6.5/0 [ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 09-05-2017 14:50:36 ] | |
TripleSec | maandag 8 mei 2017 @ 20:59 |
Jup, het begin zag er spic en span uit, maar aan het einde was het geld voor de CGI op, zo lijkt het... | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 9 mei 2017 @ 13:58 |
Journey to the West: Demon Chapter (2017) Alternatieve titel: Journey to the West: The Demons Strike Back China Avontuur / Komedie 109 minuten geregisseerd door Hark Tsui met Mengke Bateer, Chen Yao en Kenny Lin Het verhaal gaat over de reis van een Boedhistische monnik van China naar India, om belangrijke teksten naar China te brengen om het geloof te verdiepen en verspreiden. Hij wordt beschermd en begeleid door onder andere de machtige Apenkoning of Monkey King. Naar de buitenwereld toe lijkt alles vol harmonie, maar spanningen zijn groot onder de oppervlakte Vermakelijk vervolg op deel 1. HEt heeft en beetje dezelfde opzet, sfeer, kenmerken... het verhaal sluit aan op het vorige deel... Visueel is het een parel, indrukwekkende cgi en special effects Actie, humor, hier en daar wat rare figuren en schepsels... En dan een episch laatste half uur met een goede plottwist. De eindbattle was net zoals in het eerste deel F E N O M E N A A L IMDB 5.5/10 Ik 7/10 (een extra punt voor dat laatste half uur) | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 10 mei 2017 @ 13:24 |
Ghost in the Shell (2017) Verenigde Staten Sciencefiction / Actie 107 minuten geregisseerd door Rupert Sanders met Scarlett Johansson, Michael Pitt en Takeshi Kitano 'Ghost in the Shell' volgt een unieke hybride cyborg, bekend als de Major, die leiding geeft aan de politie-eenheid Task Force Section 9. Deze eenheid heeft als doel de meest gevaarlijke criminelen en extremisten uit te schakelen. Ze worden vervolgens geconfronteerd met een vijand die het gemunt heeft op Hanka Robotic's cybertechnologie en deze probeert te vernietigen Een goede, interessante en intrigerende film. Een verhaal dat redelijk goed uitgewerkt is en die van begin tot eind blijft boeien. Filosofisch interessant, fascinerende futuristische technologie. Indrukwekkende cgi, special effects, actie, tempo houden ze goed vast.... Er is weinig negatiefs te zeggen over deze film. en Scarlett Johansson +1 IMDB 6.7/10 Ik 8-/10 | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 13 mei 2017 @ 13:47 |
A Dark Song (2016) Ierland / Verenigd Koninkrijk Drama / Horror 100 minuten geregisseerd door Liam Gavin met Mark Huberman, Susan Loughnane en Steve Oram De jonge Sophia staat erop een oud huis op het platteland te huren, zodat ze de occultist Solomon kan inhuren. Deze heeft ze nodig voor de Abramelin, een ritueel om haar engelbewaarder op te roepen, zodat haar wens kan worden verleend: haar vermoorde kind terugzien. Als Sophia en Solomon het ritueel beginnen en er steeds dieper ingezogen worden, lopen ze risico zich tegen elkaar te keren of krankzinnig te worden. Wanneer Solomon echter ontdekt dat Sophia niet eerlijk is geweest, dreigt er een groter gevaar. De twee ontdekken dat ze niet alleen zijn in het donkere huis. Tegenvallende film. Maar ik had ook hoge verwachtingen, op IMDB een redelijk goed punt voor een horrorfilm en het verhaal heeft potentie. Maar de uitwerking was minder goed. De rituelen zijn wel interessant maar nemen teveel tijd in beslag, het duurt een eeuwigheid voor er eens iets 'horror'achtigs zich voordoet, vandaar dat 3/4 vd film ook niet echt als een horror te bestempelen valt maar meer als een thriller. Dat laatste kwart, waar eindelijk de actie op gang komt was wel goed. IMDB 6.1/10 Ik 5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 15 mei 2017 @ 23:45 |
The Space between Us (2017) Verenigde Staten Sciencefiction / Romantiek 120 minuten geregisseerd door Peter Chelsom met Asa Butterfield, Britt Robertson en Gary Oldman Een groep astronauten vertrekt voor een eerste missie naar Mars met de bedoeling de planeet te koloniseren. Na de lancering ontdekt een van hen dat ze zwanger is. Kort nadat de shuttle op Mars landt, bevalt ze van een zoon en sterft. Ze heeft echter nooit de identiteit van de vader prijsgegeven. Zestien jaar later is Gardner Elliot een tiener die zijn hele leven op de planeet heeft doorgebracht en slechts 14 mensen heeft ontmoet. Benieuwd naar de identiteit van zijn vader en de aarde wendt hij zich tot het internet waar hij een vriendschap opbouwt met een meisje uit Colorado genaamd Tulsa. Mooie film.Een mooi en origineel verhaal, goed uitgewerkt, emotioneel,... De film bevat een paar ethische dilemma's, een goede plottwist, hier en daar wat interessante futuristische technologie en een mooi einde. De situatie van de Jongen van Mars die voor het eerst op de Aarde komt brengt ook grappige situaties met zich mee IMDB 6.3/10 Ik 7+/10 [ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 16-05-2017 08:28:38 ] | |
davako | dinsdag 16 mei 2017 @ 22:46 |
Leuke review die mij heeft doen besluiten deze film te gaan kijken. Hij stond al een tijdje op mijn to watch lijstje. Blijf trouwens door gaan met reviews schrijven. Ik kijk elke week wel een paar keer of iemand weer een review hier heeft geschreven. | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 16 mei 2017 @ 23:00 |
| |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 16 mei 2017 @ 23:11 |
Voice from the Stone (2017) Verenigde Staten Thriller / Mystery 94 minuten geregisseerd door Eric D. Howell met Emilia Clarke, Marton Csokas en Edward Dring 1950, Toscane. Verena is een verpleegkundige die in aanraking komt met een jongen die de plotselinge dood van zijn moeder probeert te verwerken. Jakob, die samen met zijn vader in een groot stenen landhuis woont, weigert niet alleen om te praten, maar lijkt binnen de stenen muren in de ban van kwaadaardige krachten gevangen te zitten. Wanneer de band tussen Verena en hen hechter wordt, begint een kwaadaardige kracht haar te achtervolgen en zal ze deze onder ogen moeten zien om de jongen te redden en zichzelf te bevrijden. Tegenvaller. De termen 'mysterie' en 'thriller' zijn wel van toepassing op deze film maar de film is vrij saai. Ik heb niet op het puntje van de stoel gezeten. Een verhaal dat potentie heeft maar minder goed is uitgewerkt. Emilia (Kaleeshi van Game of Thrones) zet haar rol wel goed neer. Het mysterie houden ze vrij goed vast en halverwege de film ongeveer komt een moment waarvan je zegt: "ok, die zag ik niet aankomen" maar daarna zwakt t weer een beetje af. Af en toe vage en onbegrijpelijke scene's. Hier en daar een meer kunstzinnig camerashot. Tegenvallend en abrubt einde.. IMDB 5.4/10 Ik 5-/10 | |
H0D3NPYL | zondag 21 mei 2017 @ 23:32 |
Ang-ma-reul bo-at-da (2010) - IMDb (I saw the devil) 8,5 Erg goede film. De 2,5 uur voelde als 1 uur, constant op het puntje van mij stoel. De manier hoe het in beeld is gebracht vond ik ook erg goed. -edit: dit topic is alleen voor recensies, niet voor tips- [ Bericht 9% gewijzigd door Mike op 22-05-2017 10:33:13 ] | |
govie | zondag 21 mei 2017 @ 23:45 |
Fast 2 furious 138 vandaag gezien in de bioscoop. Hij was zeker de moeite waard, lekker over de top aktie & stunts, luchtig verhaal maar zeker vermakelijk. 7/10 | |
ChickenMan | maandag 22 mei 2017 @ 00:14 |
Chugyeogja (2008) - IMDb Chaser | |
jogy | maandag 22 mei 2017 @ 11:39 |
/ Logan (2017) - IMDb Jammer dat ik niet twee PI's kan selecteren, dan maar zo. In het kort; Een waardige laatste film voor deze twee helden. Geen groots 'end of the world' avontuur maar ik zat er wel meteen goed in. Mooi. IMDB 8,4 Ik doe er een tiende bovenop 8.5 | |
mister_white | maandag 22 mei 2017 @ 11:47 |
Eddie the Eagle (2016) - IMDb waargebeurd verhaal over Michael "Eddie" Edwards, die als outsider/loser kostte wat het kost een jeugddroom wil vervullen: ooit meedoen aan de Olympische spelen. Dat lijkt absoluut onhaalbaar totdat hij -door verouderde reglementen- een kansje ziet met Olympische Winterspelen van 1988 in Calgary als.....schansspringer. Hij heeft echter totaal geen ervaring met schansspringen en dan moet hij het nog tegen de Finnen en de Noren opnemen die het schansspringen al jaren domineren. Ontzettende leuke feel-good film van een buitenbeentje die het opneemt tegen de gevestigde orde, met als opvallende bijrol Hugh Jackman als aan lager wal geraakt trainer. Een 7+ Independence Day: Resurgence (2016) - IMDb Weer boze buitenaardse wezens die onze kant opkomen, foeifoei, blablabla, pangpang Dat is wel de verhaallijn. ik ga er niet eens verder wat over vertellen, wat een baggerfilm. Ongelofelijk dat Jeff Goldblum zich hiervoor leent. Flutverhaal, slecht geacteerd, kortom troep. Geen cijfer want niet uitgekeken. Flaskepost fra P (2016) - IMDb ook wel bekend als 'noodkreet in de fles' of 'Department Q: A Conspiracy of Faith'. Een fles spoelt aan en blijkt een noodkreet te bevatten, een met bloed beschreven brief over een gruwelijke ontvoering/mishandeling. Een slechte grap of echt waar? De brief is al ettelijke jaren oud, maar lijkt wat verontrustende overeenkomsten te hebben met meer recentere ontvoeringen. Toeval of niet, het cold-case 'Q' team gaat op onderzoek uit. Die Zweden/Noren/Denen weten verdorie wel hoe ze een goede thriller moeten maken. Dit is weer zo'n typische donkere, duistere, naargeestige Scandinavische thriller in de lijn van The Bridge en The Killing. Meeslepend: een 7+ [ Bericht 4% gewijzigd door mister_white op 22-05-2017 16:25:40 ] | |
V. | maandag 22 mei 2017 @ 13:37 |
Dit weekend was een beetje pulp-weekend. Lucy (2014) - IMDb Lekkere over the top nonsens, want Luc Besson. Lucy (Scarlett Johansson) wordt door een bende gedwongen een nieuwe synthetische drug, gebaseerd op een hormoon dat embryo's in een nieuw groeistadium brengt, te smokkelen. Ze heeft een zakje van het spul in haar buik genaaid gekregen, maar na een knokpartij gaat dat goedje lekken. Daardoor kan ze steeds meer procent van haar hersencapaciteit gaan gebruiken, terwijl er ondertussen op haar gejaagd wordt door de bende. Totaal ongeloofwaardig, zeker wanneer ze ineens superpowers krijgt alle natuurkundige wetten tarten, maar het is met zoveel bravoure en lol gebracht, dat ik mij kostelijk heb vermaakt. IMDb: 6,4 V.: 7.0 ---- Mechanic: Resurrection (2016) - IMDb Actiefilm met Jason Statham als huurmoordenaar die tegen zijn zin(!) een aantal moorden moet plegen. Ach ja. Meestal kijk ik geen Stathams, want extreem B-film, maar goed, ik had even zo'n bui. Was wel te doen, maar wel heel kort door de bocht, logica uit het raam en alle cliché's komen zo'n beetje voorbij. IMDb: 5,6 V.: ach vooruit, een zesje. ---- En tot slot: Alien (1979) - IMDb Niet voor het eerst, en zeker niet voor het laatst. Dit zal de 20e keer geweest zijn of zo. Wil deze week naar Covenant, dus een goede reden (alsof ik die nodig heb) om het origineel uit 1979 weer eens te kijken. Wat blijft dit een fucking goeie film. Stevige top 20-notering in mijn Top 100 aller tijden. IMDb: 8,5 V.: 9,5 V. | |
H0D3NPYL | maandag 22 mei 2017 @ 14:11 |
Green Room (2015) - IMDb Leuke thriller dat zich bijna volledig in een skinhead bar afspeelt. Af en toe wat gore en veel geweld. 7 | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 22 mei 2017 @ 16:15 |
Guardians (2017) Alternatieve titel: Zashchitniki Rusland Actie / Avontuur 100 minuten geregisseerd door Sarik Andreasyan met Valeriya Shkirando, Anton Pampushnyy en Alina Lanina Tijdens de Koude Oorlog stelt de Sovjet-Russische organisatie 'Patriot' een heldenteam samen om een machtige schurk te bevechten. Deze rukt op naar Moskou en heeft daarbij de machinerie van de hulpeloze troepenmacht uitgeschakeld. De helden, Guardians genoemd, vertegenwoordigen elk een nationaliteit binnen de Sovjet-Unie en moeten hun geschillen opzij zetten om het kwaad te stoppen. Een vermakelijke film. Het is een beetje de Russische versie van de X-men, maar dan een stuk slechter Het verhaal is minder goed uitgewerkt, flinterdun en springt van de hak op de tak. Actie is er genoeg, de characters zijn wel tof en de cgi en special effects zien er wel goed uit... Leuk voor een keer IMDB 3.8/10 Ik 6/10 [ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 22-05-2017 16:51:56 ] | |
H0D3NPYL | maandag 22 mei 2017 @ 16:20 |
Get Out (2017) - IMDb Ik had een grotere plottwist verwacht. Vond het wat matig. Las daarna een artikel op het internet over de uitleg, en toen viel alles wat meer op zijn plaats. Alle kleine details hebben dan allemaal een betekenis. Ga deze film zeker nog eens kijken. 8 | |
EP3 | maandag 22 mei 2017 @ 21:15 |
Het is eigenlijk jammer dat ze na Aliens niet gewoon gestopt zijn, want met al die middelmatigheid die erna kwam/komt, verliezen die 2 uitstekende films met terugwerkende kracht toch n beetje hun glans. | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 22 mei 2017 @ 23:34 |
A Dog's Purpose (2017) Verenigde Staten Komedie / Drama 100 minuten geregisseerd door Lasse Hallström met Britt Robertson, Dennis Quaid en de stem van Josh Gad De film draait om de hond Bailey. Bailey zijn leven wordt van geboorte tot de dood, door verschillende reïncarnaties heen, gevolgd. Hij zit elke keer in een nieuw lichaam en op deze manier is hij in staat om meerdere baasjes te helpen en hoopt hij erachter te komen wat zijn doel precies is. Een leuke en mooie film. Het is in principe 1 groot verhaal maar opgedeeld in verschillende delen (stuk of 4 a 5), wat ik bedoel: iedere keer dat de hond reïncarneert komt hij in het lichaam van een andere hond met een ander soort leven: het laat ook een beetje zien in welke situaties honden zich bevinden, (liefhebbend gezin, eenzaam persoon, politiehond, een hond die wordt verwaarloosd..., In het begin denk je, hmm dit lijkt een familie-film voor kinderen te worden, maar al snel is die gedachte vervlogen en zit je in het verhaal. Een mooi verhaal, origineel, goed uitgewerkt... Er komen grappige momenten in voor maar echt een comedy is het niet. Een aantal trieste momenten, emotionele momenten. Ook zit er een liefdesverhaal in, drama,... eigenlijk alles zo'n beetje wel. Het einde was een kippenvelmoment. IMDB 6.4/10 Ik 7/10 | |
#ANONIEM | dinsdag 23 mei 2017 @ 07:45 |
The crew of a colony ship, bound for a remote planet, discover an uncharted paradise with a threat beyond their imagination, and must attempt a harrowing escape. Gezien in Dolby Atmos. Ik vond hem wat langzaam op gang komen en daarna ging alles zo snel dat het bijna rommelig werd. Toch wel redelijk vermaakt. Vond Prometheus beter. IMDB 6.9/10 en daar ben ik het wel mee eens. | |
V. | dinsdag 23 mei 2017 @ 08:58 |
Ik heb daar geen last van. 3 en 4 waren volkomen ruk, AvP ben ik nooit aan begonnen. Prometheus vond ik tegenvallen, maar bij een rerun afgelopen week vond ik dat eigenlijk ook wel weer meevallen, als je eenmaal accepteert dat het niet echt een Alien-film is. Maar Alien en Aliens blijven hoe dan ook absolute topfilms voor mij. Daar doet de rest echt geen jota aan af. V. | |
FL_Freak | dinsdag 23 mei 2017 @ 10:54 |
Ik vond Alien 3 nog wel echt meevallen. Ging voor mijn gevoel terug naar de basics | |
mister_white | dinsdag 23 mei 2017 @ 10:58 |
De eerste AvP (AVP: Alien vs. Predator (2004) - IMDb) is echt zo slecht nog niet. De tweede AvP is volkomen ruk. Verder, het grootste nadeel van A3 is dat het niet zoveel nieuws toevoegt. Ripley zegt wel dat de betrokken Alien anders is dan de andere maar nergens wordt vertelt wat nou precies anders is, en het blijkt ook nergens uit. [ Bericht 20% gewijzigd door mister_white op 23-05-2017 11:24:39 ] | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 24 mei 2017 @ 00:14 |
Train to Busan (2016) Alternatieve titels: Busanhaeng, 부산행 Zuid-Korea Actie / Horror 118 minuten geregisseerd door Sang-ho Yeon met Yoo Gong, Dong-seok Ma en Yu-mi Jeong Sok-woo en zijn dochter Soo-Ahn stappen aan boord van de KTX, een hogesnelheidstrein die hen van Seoul naar Busan zal brengen. Precies op het moment van vertrek wordt het station overspoeld door zombies. Terwijl de trein richting Busan rijdt, moeten de passagiers vechten om te overleven. Een goede horrorfilm. Er zijn veel zombie-films maar dit is toch veruit een van de betere. De eerste 20 min is even opbouw maar dan is het tot het einde: horror, actie, drama,... hoe meer je naar het einde van de film gaat, hoe meer je op het puntje van je stoel zit Een uitzonderlijk goed einde.. IMDB 7.5/10 Ik 7.5/10 [ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 24-05-2017 08:43:56 ] | |
Skull-splitter | woensdag 24 mei 2017 @ 09:46 |
Alien3 is zwaar onderschat. Rommelig op enkele plekken, maar een prima verhaal, sterk acteerwerk. Linkje naar artikel? | |
V. | woensdag 24 mei 2017 @ 10:21 |
Ik vond het een flink zootje. V. | |
Skull-splitter | woensdag 24 mei 2017 @ 12:09 |
Die mening mag je hebben. Ik vind deeltje twee overrated. Prima film, maar ontzettend platte karakters. | |
EP3 | woensdag 24 mei 2017 @ 13:27 |
Aliens - ms wel de beste sequel ooit - is overrated? Ok. | |
YellowBlacks | woensdag 24 mei 2017 @ 22:28 |
Alien en Aliens zijn de beste films van de reeks. Alien 3 en 4 vallen juist zwaar tegen. Vooral 4 is zo bedroevend slecht. | |
knokkels | woensdag 24 mei 2017 @ 22:45 |
Even aanhakend. Jin Roh - Wolf Brigade Het verhaal van Roodkapje in een Post-Apocalyptisch Japan. Volledig handmatig ingekleurd. Had overigens zijn wereldpremiere bij IFFR 2000. Even daarvoor was Kenji Horikawa, de production manager speciale gast bij een animeconventie en hij gaf specifiek toestemming voor een voorpremiere. Aardige man. IMDB: 7.5/10 Knokkels: 8/10 [ Bericht 0% gewijzigd door knokkels op 24-05-2017 23:19:00 ] | |
Joosie200 | woensdag 24 mei 2017 @ 23:32 |
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (2017) - IMDb PotC: Salazar's Revenge Zojuist in de bioscoop gekeken. Het plot is recht toe recht aan. Ene Spaanse dude heeft wraak gezworen op Jack Sparrow omdat ie er niet in geslaagd is alle piraten te verslaan. Het is daarmee een groot kat en muisspel met de bekende kopstukken. De nieuwe aanwinsten Kaya Scodelario, Brenton Thwaites als Elizabeth en Will Turner Jr vertolken hun rol goed. Keira en Orlando geven acte de présence. De nieuwe badguy gespeeld door Bardem doet je soms terug denken aan Davy Jones uit Dead Men's Chest. Johnny Depp is de immer dronken en grapjas Sparrow zoals we hem kennen. Daar waar deel drie en vier niet in de voetsporen van deel een en twee konden meekomen is dat wel gelukt met deel vijf. De film eindigt met een prima opmaat naar deel zes (perfect voorgesorteerd op een vervolg zou ik zeggen) IMDB: 8,1/10 Ik: 8,5/10 | |
Skull-splitter | donderdag 25 mei 2017 @ 00:06 |
Ooit een collage van 4 plaatjes, uit elke film een gezien die het treffend verwoorde: Horror Action Drama Comedy Meer moet je er ook niet van maken. 1 is briljant qua opbouw, sfeer en sets. 2 is geweldig qua pacing en art design. 3 is geweldig voor het acteerwerk en in mijn ogen een prima slotstuk. 4 is een donkere comedy door Jeunet en Whedon en dat merk je aan alles. Dat maakt de film ook prima draaglijk, maar het is ook alsof een van de Alien-strips omgezet is naar film. | |
EP3 | donderdag 25 mei 2017 @ 01:06 |
Ja, daar zit wel wat in. Maar 1 en 2 behoren tot het allerbeste in dat genre, en 3 en 4 zijn in dat genre volstrekt onbeduidend. -- Dit vat mijn sentimenten mbt tot al die onzin na Aliens verdomd goed samen: https://www.gizmodo.com.a(...)r-needed-one-sequel/ Het blijft in mijn ogen toch zonde. [ Bericht 55% gewijzigd door EP3 op 25-05-2017 01:34:34 ] | |
TLC | vrijdag 26 mei 2017 @ 22:42 |
Deze week gezien Zootropolis , Sing (deed me teveel denken aan 'n verhaallijn van de Muppets en ik het uiterlijk van de dieren was veel beter bij Zootropolis) en Brimstone waarbij ik pas halverwege de film dacht 'ahhhh zit het verhaal zo in elkaar, nu snap ik 'em '. Puik werk van Martin Koolhoven ! | |
govie | zaterdag 27 mei 2017 @ 09:34 |
De nieuwste Piraten van de caribien (2017). Ik vond hem minder leuk dan de andere delen, wss doordat de film een beetje hakoptetak was welke m.i. het eindresultaat de grootse serie geen goed doet. Jammer dat ze deze hebben uitgebracht. 6.5/10.0 | |
AlwaysHappy | zaterdag 27 mei 2017 @ 12:34 |
Gisteren ook deze film gezien. Kan me helemaal vinden in je tekst en cijfer. Dus ook hier een nette 8.5 | |
Hankster | zaterdag 27 mei 2017 @ 12:52 |
sowieso is het een wereld van verschil of je de originele theatrical version of de extended cut bekijkt. De bioscoopversie is matig, terwijl ik de extended cut echt heel sterk vind, en imo zelfs in de buurt komt van deel 2. Voor iedereen die alleen de originele versie kent; geef echt de extended cut een kans! | |
Broodjekipkorn | maandag 29 mei 2017 @ 09:22 |
Ik kan hier eigenlijk niets aan toevoegen. Ik vond het een erg leuke film, zeker in vergelijking met de film hiervoor, waar ik eigenlijk weinig aan vond. | |
Bosbeetle | maandag 29 mei 2017 @ 09:58 |
Eddie the Eagle Heerlijke feelgood movie over Eddie the Eagle die in 1988 meedeed aan de winterspelen voor engeland op het onderdeel schansspringen. Hij was geen natuurtalent maar wel een doorzetter die uiteindelijk publieksfavoriet werd. De film is gewoon erg leuk, geen enorme diepgang maar gewoon een tof waargebeurd verhaal over iemand die van geen opgeven weet. Het is een soort van cool runnings (grappig genoeg ook over de winterspelen van 88) maar minder slapstick, en toch vermakelijk genoeg. | |
ExperimentalFrentalMental | dinsdag 30 mei 2017 @ 08:44 |
Cyborg X (2016) Verenigde Staten Actie / Horror 90 minuten geregisseerd door K. King met Eve Mauro, Rocky Myers en Adam Johnson Een speciaal programma waarbij men bezig is met het ontwikkelen van een nieuw type gevechtswapens gaat verkeerd. Machines nemen het systeem over en krijgen toegang tot de dodelijke wapens. De machines vernietigen veel grote steden. Reeds 99% van de bevolking sterft. Een groepje overlevenden gaat het gevecht aan met de machines en hoopt de mensheid en de aarde te kunnen redden. Tegenvaller. De film heeft een beetje een B-film sfeertje. Special effects zijn niet al te geweldig. Matige uitwerking van een vaak verfilmd verhaal. Hij staat er niet bij (wel op de foto) maar Danny Trejo speelt ook mee in deze film. Altijd een toffe acteur, maar hij leent zich werkelijk overal voor Het is wel van begin tot eind actie. IMDB 4.8/10 Ik 5.5/10 | |
Ceased2Be | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:37 |
Zaterdag gezien voor mij een 6.5 / 7.0-tje. Visueel erg goed, sfeertje weet het goed neer te zetten maar ik vond het moeilijk me niet te storen aan alle idiote beslissingen van de bemanning of dingen die gewoon snel moesten gebeuren omdat het plot vooruit moest. | |
Apotheose | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:25 |
Anthropoid (2016) - IMDb Film die bij mij viel in de categorie 'Puntje van je stoel'. Deze spannende film vertelt het waargebeurde verhaal van Operation Anthropoid. Oftwel: SS Generaal Reinhard Heydrich omleggen / uitschakelen. Niet vermoorden, want dat zou betekenen dat zijn leven wat waard was (mooie, vond ik wel). Voor als je niet zo goed kan plaatsen wie die Heydrich was: hij was later één van de spilfiguren in de planning van de genocide op de Joden. | |
ExperimentalFrentalMental | vrijdag 2 juni 2017 @ 13:06 |
Get Out (2017) Verenigde Staten Thriller / Horror 103 minuten geregisseerd door Jordan Peele met Daniel Kaluuya, Allison Williams en Bradley Whitford 'Get Out' volgt een koppel, Chris en Rose, dat het punt in hun relatie heeft bereikt om elkaars familie te ontmoeten. Rose nodigt Chris vervolgens uit om een weekend door te brengen met haar ouders. In eerste instantie denkt Chris dat het vreemde gedrag van de familie te maken heeft met pogingen hoe om te gaan met hun interraciale relatie, maar gedurende het weekend doet hij enkele verontrustende ontdekkingen die hem naar een andere waarheid leiden. Redelijk goede film. Het verhaal is goed. Op gebied van 'mystery' is dit een uitblinker. Als een 'horror' zou ik deze film niet bestempelen. Ze houden het mysterie goed vast, ik heb vaak op t puntje van de stoel gezeten, Er is niet veel actie maar er gebeuren wel een aantal rare dingen... Uiteindelijk als de puzzelstukjes op z'n plaats beginnen te vallen heb je wel iets van: "ok, dat hebben ze goed bedacht"... IMDB 7.8/10 Ik 6.5/10 [ Bericht 2% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 03-06-2017 09:50:01 ] | |
ExperimentalFrentalMental | vrijdag 2 juni 2017 @ 13:08 |
| |
Bosbeetle | vrijdag 2 juni 2017 @ 13:22 |
Under the skin Intrigerende film met scarlet johanson waarin ze een alien speelt die mannen verleidt zodat andere aliens aan huiden kunnen komen. Het is een duidelijke arthouse film dat wil zeggen er wordt weinig uitgelegd en veel aan de verbeelding over gelaten. De rol van de alien wordt heel goed neergezet door scarlet, ze heeft heel duidelijk dat vervreemdende je merkt gewoon dat ze niet thuis is waar ze is. Het zet een apart beeld neer van menselijke interacties en lusten. Ik vond het een mooie film. | |
ChickenMan | vrijdag 2 juni 2017 @ 14:37 |
Niet later, ervóór. | |
EP3 | vrijdag 2 juni 2017 @ 14:46 |
Deze film, . | |
EasyLife | vrijdag 2 juni 2017 @ 15:29 |
Zie weer een rare film die net uit komt met Danny, All About the Money? All About the Money (2017) - IMDb Lijkt ergens nog best grappig, soort avontuur haha, mis dat wel, zoals Harold & Kumar. | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 3 juni 2017 @ 09:48 |
Eliminators (2016) Verenigde Staten Actie 94 minuten geregisseerd door James Nunn met Scott Adkins, Stu Bennett en Daniel Caltagirone Een voormalige FBI-agent zit in een getuigenbeschermingsprogramma totdat er door een fout per ongeluk een inval gedaan wordt in zijn huis. Als er als gevolg een aantal doden vallen komen degene die op hem jagen erachter. Ze sturen Europa's meest gevaarlijke huurmoordenaar op hem af. Thomas slaat op de vlucht en het leven van zijn dochter komt in gevaar. d De wanhopige vader moet haar in veiligheid zien te brengen voordat ze hem vinden. Goede actiefilm. -De standaard actiefilm, standaard verhaal... Van begin tot het einde actie, spanning, achtervolgingen,...En de altijd indrukwekkende martial arts van Scott Adkins. Prima voor een vermakelijke avond. IMDB 5.5/10 Ik 6.5/10 | |
ExperimentalFrentalMental | zaterdag 3 juni 2017 @ 09:51 |
haha ik ben benieuwd |