abonnement Unibet Coolblue
pi_168192070
Sherlock is een Britse negendelige tv-serie, gecreëerd door Steven Moffat (Doctor Who, Jekyll, Coupling) en Mark Gatiss (The League of Gentlemen, Doctor Who). De serie is een moderne vertelling van de Sherlock Holmes-verhalen van Arthur Conan Doyle, met Benedict Cumberbatch als Holmes en Martin Freeman (The Office, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy) als Dr. John Watson. Hun huisbaas Mrs Hudson wordt gespeeld door Una Stubbs en Inspector Lestrade door Rupert Graves. Mark Gatiss speelt Holmes' broer Mycroft.



De iconische details van Conan Doyle's originele boeken zijn overheid gebleven in de serie: Holmes en Watson wonen op het bekende adres 221b Baker Street in London, ze hebben dezelfde naam en ergens wacht aartsvijand Moriarty op hen. De serie speelt echter in hedendaags London.

Steven Moffat: "Conan Doyle's stories were never about frock coats and gas light; they're about brilliant detection, dreadful villains and blood-curdling crimes – and frankly, to hell with the crinoline. Other detectives have cases, Sherlock Holmes has adventures, and that's what matters."

De BBC is afgelopen zondag begonnen met de eerste aflevering, en de tweede en derde aflevering staan voor respectievelijk aanstaande en volgende week zondag op het programma.

Verder lezen (en bronnen voor bovenstaande):

» Programma-informatie van de BBC
» The Science of Deduction (website van Sherlock Holmes)
» Dr John Watson's Blog
» Programmapagina op FOK!
» Wikipedia

Vorige topics
TV / [UK] Sherlock (BBC)
pi_168192214
Snap niet dat iedereen die Molly scene zo sterk vond? Mens is het hele seizoen een halve keer in beeld geweest en nu moeten we ineens emotioneel worden van deze huilscene?
  maandag 16 januari 2017 @ 15:46:26 #3
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_168192878
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:17 schreef AMDB het volgende:
Snap niet dat iedereen die Molly scene zo sterk vond? Mens is het hele seizoen een halve keer in beeld geweest en nu moeten we ineens emotioneel worden van deze huilscene?
Ik vond het een waardeloze scene die van mij niet had gehoeven :') Meer een afsluiting dan iets wat zegt: ik wil meer!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_168192927
Gare TT zeg. Ondanks de vage plotholes in de finale zijn er verdomd weinig series die me op die manier weten te vermaken en boeien. De series finale van Breaking Bad was volgens mij de laatste keer dat TV me zo heeft gegrepen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168193095
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:48 schreef Nielsch het volgende:
Gare TT zeg. Ondanks de vage plotholes in de finale zijn er verdomd weinig series die me op die manier weten te vermaken en boeien. De series finale van Breaking Bad was volgens mij de laatste keer dat TV me zo heeft gegrepen.
Breaking Bad was consistent goed, had geen tot weinig plotholes en had goede karakterontwikkeling.

Laatste twee seizoenen hebben we geen enkele echte plottwist gehad in Sherlock (waar de serie toch echt om draait). Waren meestal gewoon op het laatste moment geintroduceerde nieuwe karakters, die om exact die reden geen enkele feeling hadden voor mij.

Euros werd goed gespeeld (kudos voor de actrice), echter was ze totaal oninteressant.
pi_168193116
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:17 schreef AMDB het volgende:
Snap niet dat iedereen die Molly scene zo sterk vond? Mens is het hele seizoen een halve keer in beeld geweest en nu moeten we ineens emotioneel worden van deze huilscene?
Ja, als je iets kunt zeggen is dat Molly te weinig screenplay kreeg -O-
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Niemand nog de connectie gelegd tussen Euros als Europa en Mycroft als GB met Brexit?
Ik had hier gisteravond een mooie theorie over bedacht, maar die ben ik al kwijt.

En Euros vroeg natuurlijk om iets waar ze al haar hele leven om vroeg: aandacht en een beetje liefde.

En Mycroft is gewoon zoals Mrs. Hudson al zei gewoon een reptiel. En een angsthaas. Altijd maar doen wat logischer uitpakt ipv van wat mss emotionele beter uitpakt.

Goede aflevering om te zien hoe de Holmes familie in elkaar steekt.
Nee,nog niet. Maar het geeft de Brexit wel een mooie symboliek zo :D Mja, wel meer villians vragen enkel om wat aandacht en liefde. Krijgen ze niet dus all aboard the dood&verderftrein! /choochoo :+ Ik zal Moriarty zijn choochoo niet meer uit mijn hoofd kunnen zetten. En Moriarty als wekker :P

Qua Mycroft gaf het een bevestiging van wat we al wisten. Als het erop aankomt.. Do your duty for the family like speech ala Tywin/GoT :') Het gaf wel een mooi inkijkje ja. Hoe twee doodnormale ouders zulke ontspoorde kinderen konden voortbrengen is beyond me |:(
mag het weten
  maandag 16 januari 2017 @ 15:57:35 #7
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_168193194
Intelligente breinen doen rare dingen. Daarom is er niets mis met de 6jes cultuur.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_168193245
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Intelligente breinen doen rare dingen. Daarom is er niets mis met de 6jes cultuur.
Gaan we nu een tv bad guy (oops, girl) vergelijken met Nederlandse studenten? :')

Volgens mij doen domme breinen een stuk meer kwaad.
pi_168193274
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Intelligente breinen doen rare dingen. Daarom is er niets mis met de 6jes cultuur.
Rare dingen doen is niet exclusief voor intelligente breinen. Niet intelligente breinen kunnen net zo raar uit de hoek komen. Al heb je dan gradaties van raar. Waarbij intelligente breinen net wat creatiever uit de hoek kunnen komen.

Met dat laatste ben ik het eens :P
mag het weten
  maandag 16 januari 2017 @ 16:05:00 #10
192683 AMDB
Visionair.
pi_168193436
Overigens niet vreemd dat mensen tevreden zijn met deze aflevering als ze ook fan zijn van de zesjescultuur.

Alles valt op zijn plaats.
pi_168193597
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:54 schreef AMDB het volgende:

[..]

Breaking Bad was consistent goed, had geen tot weinig plotholes en had goede karakterontwikkeling.

Laatste twee seizoenen hebben we geen enkele echte plottwist gehad in Sherlock (waar de serie toch echt om draait). Waren meestal gewoon op het laatste moment geintroduceerde nieuwe karakters, die om exact die reden geen enkele feeling hadden voor mij.

Euros werd goed gespeeld (kudos voor de actrice), echter was ze totaal oninteressant.
Pfff ik vond seizoen 2 van Breaking Bad heeeeeel moeilijk om doorheen te komen. Blij dat ik het heb gedaan maar consistent goed is niet helemaal waar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168194639
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:17 schreef AMDB het volgende:
Snap niet dat iedereen die Molly scene zo sterk vond? Mens is het hele seizoen een halve keer in beeld geweest en nu moeten we ineens emotioneel worden van deze huilscene?
De kracht van zo'n scene heeft niks te maken met hoe vaak ze in beeld is geweest dit seizoen. Het gaat immers om de kracht van die scene. En nee, je hoeft er ook niet emotioneel van te worden om het te kunnen waarderen. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168194897
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:05 schreef AMDB het volgende:
Overigens niet vreemd dat mensen tevreden zijn met deze aflevering als ze ook fan zijn van de zesjescultuur.

Alles valt op zijn plaats.
Gooi jezelf weg
pi_168195005
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:54 schreef AMDB het volgende:

[..]

Breaking Bad was consistent goed, had geen tot weinig plotholes en had goede karakterontwikkeling.

Laatste twee seizoenen hebben we geen enkele echte plottwist gehad in Sherlock (waar de serie toch echt om draait). Waren meestal gewoon op het laatste moment geintroduceerde nieuwe karakters, die om exact die reden geen enkele feeling hadden voor mij.

Euros werd goed gespeeld (kudos voor de actrice), echter was ze totaal oninteressant.
Breaking bad was echt alles behalve consistent goed - en dat ik dit vind, bewijst maar weer eens dat meningen kunnen verschillen.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:55:34 #15
192683 AMDB
Visionair.
pi_168195199
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:50 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Breaking bad was echt alles behalve consistent goed - en dat ik dit vind, bewijst maar weer eens dat meningen kunnen verschillen.
Meh, je kunt een serie best op feiten beoordelen.

Los van of je het vermakelijk, of gaaf, of briljant vond. Feit blijft dat er gekke plotholes waren, de serie flink van vorm is veranderd, en dat elk karakter die niet Sherlock of John was een inwisselbaar popoetje werd.

In mijn herinnering van Breaking Bad hebben ze zich daar nooit schuldig aan gemaakt, juist een show met een ontzettend sterke karakterontwikkeling. Het had zijn saaie momenten, maar elk saai moment was een verrijking voor wat komen ging.
pi_168195676
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Meh, je kunt een serie best op feiten beoordelen.

Los van of je het vermakelijk, of gaaf, of briljant vond. Feit blijft dat er gekke plotholes waren, de serie flink van vorm is veranderd, en dat elk karakter die niet Sherlock of John was een inwisselbaar popoetje werd.

In mijn herinnering van Breaking Bad hebben ze zich daar nooit schuldig aan gemaakt, juist een show met een ontzettend sterke karakterontwikkeling. Het had zijn saaie momenten, maar elk saai moment was een verrijking voor wat komen ging.
Nah, geen feit hoor, imho. Ms Hudson is echt niet inwisselbaar. Geldt ook voor Molly - ondanks haar beperkte screentime, Moriarty en Mycroft.
Maar dat het vooral om Sherlock en John draait vind ik niet heel gek, en ik vind de serie juist leuk doordat deze vooral op de interactie tussen hen en de persoonlijke ontwikkeling die daardoor ontstaat focust. Het verhaal is vaak wel erg over the top, maar anderzijds, ik vind het ook wel leuk en in deze serie niet misplaats. Voor de serieuzere, realistische detectives kijk dan wel Frost of Silent Whitness ofzo.

Maar ieder zijn mening natuurlijk :) .
pi_168196023
Nog een gigantisch :')momentje voor mij: Mrs. Hudson die Iron Maiden luistert tijdens het stofzuigen.
Yeah, right.
  maandag 16 januari 2017 @ 18:02:46 #18
192683 AMDB
Visionair.
pi_168197211
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:22 schreef LurkJeRot het volgende:
Nog een gigantisch :')momentje voor mij: Mrs. Hudson die Iron Maiden luistert tijdens het stofzuigen.
Yeah, right.
Vet goede grap man.

Als je van die kut Minions-achtige humor houdt
  maandag 16 januari 2017 @ 18:27:00 #19
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_168197799
Een ding is wel duidelijk: sommige mensen vinden alles "goed".

Evengoed ben ik nog wel benieuwd of er een nieuw seizoen komt. Deze keer geen echte cliffhanger = einde serie?
  maandag 16 januari 2017 @ 18:37:25 #20
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_168198139
Seizoen 5 was al sinds 2014 bevestigd..

En geen plottwists in de afleveringen?
Vorige aflevering dat sherlock een zus blijkt te hebben die uit een zwaar beveiligd instituut heeft kunnen ontsnappen was toch een behoorlijk WHUT? momentje.

En deze aflevering ook, dat ze iederen heeft weten te manipuleren en dat er geen glas in de cel zat, ook goed gevonden.
Dat Redbeard het gevolg was van een jeugdtrauma ook
Dat we even dachten dat Moriarity niet dood was net zo.

Met Breaking Bad kanje de serie ook niet vergelijken, Breaking Bad had véél meer afleveringen om achtergrondverhalen uit te kunnen werken.
Sherlock heeft per seizoen maar 3 afleveringen van anderhalf uur, Breaking Bad een stuk of 65 afleveringen van 45 minuten in 5 seizoenen.
  maandag 16 januari 2017 @ 18:41:33 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_168198285
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:37 schreef SiGNe het volgende:
En geen plottwists in de afleveringen?
Vorige aflevering dat sherlock een zus blijkt te hebben die uit een zwaar beveiligd instituut heeft kunnen ontsnappen was toch een behoorlijk WHUT? momentje.
Mocht dat een reactie op mijn posting zijn: ik had het niet over een plottwist maar over een cliffhanger.

Seizoen 1: Watson wordt opgeblazen?
Seizoen 2: Sherlock dood?
Seizoen 3: Moriarty leeft?
Seizoen 4: niets
  maandag 16 januari 2017 @ 18:48:28 #22
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_168198564
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

Mocht dat een reactie op mijn posting zijn: ik had het niet over een plottwist maar over een cliffhanger.

Seizoen 1: Watson wordt opgeblazen?
Seizoen 2: Sherlock dood?
Seizoen 3: Moriarty leeft?
Seizoen 4: niets
Plottwists had AMDB het over.
En een cliffhanger is niet perse noodzakelijk.
En eigenlijk zagen we 3 "cliffhangers", die overleefden het alleen niet. ;)

Maar goed, hoe gaat 't verder met Molly en Sherlock aflopen bijv.?
En hoe gaat t verder met Eurus?
En opzich heet het verhaal natuurlijk ook "The Final Problem" maar Sherlock kennende is 't natuurlijk niet de finale, is er meer aan de hand.
http://www.radiotimes.com(...)could-go-in-series-5
  maandag 16 januari 2017 @ 18:51:33 #23
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_168198684
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maar goed, hoe gaat 't verder met Molly en Sherlock aflopen bijv.?
Ik vermoed dat dat zo weer onder het tapijt geveegd wordt en dat we Molly in een nieuw seizoen ook weer nauwelijks gaan zien. Heel jammer hoe dat karakter vrijwel ongebruikt wordt gelaten.
pi_168198864
Lalalalalaaaa echt niemand die Molly blij door het beeld Sherlocks huis in zag springen in de laayste sequence? En Sherlock blij met baby spelend? New Sherlock?

Ik vind heus niet alles goed, maar ik heb gewoon niet zo'n vooropgezet beeld van wat Sherlock moet zijn.

Weet je wat ik wel een kutserie vond? Breaking bad. Heb de eerste aflevering vier keer geprobeerd. Wat een depressieve kutellende. Ril.
Kwak
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 19:02:13 #25
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168199168
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:22 schreef LurkJeRot het volgende:
Nog een gigantisch :')momentje voor mij: Mrs. Hudson die Iron Maiden luistert tijdens het stofzuigen.
Yeah, right.
Ik vond dat juist schitterend :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 19:03:56 #26
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168199241
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:55 schreef kwakz0r het volgende:
Lalalalalaaaa echt niemand die Molly blij door het beeld Sherlocks huis in zag springen in de laayste sequence? En Sherlock blij met baby spelend? New Sherlock?

Ik vind heus niet alles goed, maar ik heb gewoon niet zo'n vooropgezet beeld van wat Sherlock moet zijn.

Weet je wat ik wel een kutserie vond? Breaking bad. Heb de eerste aflevering vier keer geprobeerd. Wat een depressieve kutellende. Ril.
Heb ik gezien, vond het mooi :P Verder heb ik hetzelfde idee: ik zie wel wat er van komt met Sherlock. Tuurlijk, het is een ijskoude, maar er zal toch echt wel wat menselijkheid in hem zitten, en wellicht kan dat nu eindelijk weer naar boven komen. Je weet het niet!

Breaking Bad heb ik het eerste seizoen van gezien en ben toen afgehaakt. Vond er geen flikker aan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168199290
Het leek wel alsof ze in een gameshow zaten en hoopte dat ze het goede antwoord gaven.
man man wat slecht geacteerd ook.
Die "soldiers" line van Waton eerst, 2min daarna is het alweer vergeten en moet sherlock het tegen hem zeggen. En hup weer naar de volgende ruimte.
Echt triest dat ze dit gedaan hebben, hoog sci-fi gehalte. Jammer.

Het begin was veel belovend trouwens. Dat was erg goed gedaan met mycroft als client etc.
Toen kwam die granaat wat al een WTF momentje was, leek wel James Bond.
Ik dacht ze wachten wrs tot die batterij leeg is of verzinnen iets anders slims.
Maar blijkbaar kunnen ze 2 hoog zonder problemen uit het raam springen zonder brandwonden.

Moriarty scene was dan wel weer erg tof. Maar die fimpjes die dan zouden opgenomen zijn weer helemaal niet...
pi_168199395
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:37 schreef SiGNe het volgende:

en dat er geen glas in de cel zat, ook goed gevonden.

Leuk gevonden maar vond het erg slecht.
Alsof sherlock niet ziet dat er geen glas is als die er 5cm voor staat..
  maandag 16 januari 2017 @ 19:10:29 #29
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_168199463
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:22 schreef LurkJeRot het volgende:
Nog een gigantisch :')momentje voor mij: Mrs. Hudson die Iron Maiden luistert tijdens het stofzuigen.
Yeah, right.
Die scene deed me een klein beetje denken aan een scene uit Grosse Pointe Blank:

pi_168199477
Ik wilde geen vergelijking maken tussen Sherlock en Breaking Bad. Ik gaf alleen aan dat tot episode 2 en 3 van Sherlock (dit seizoen) het lang geleden was dat een aflevering me van begin tot eind kon boeien. De serie finale van BB was wat dat betreft de laatste keer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168199510
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:08 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Leuk gevonden maar vond het erg slecht.
Alsof sherlock niet ziet dat er geen glas is als die er 5cm voor staat..
Je verwacht dat er glas is en je ziet er een tekst op staan. The mind is a funny thing.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168199538
Raarste plothole vond ik nog wel dat verdwenen jongetje; die Trevor die ze ondanks goed zoeken nooit meer hebben kunnen vinden. Zo'n waterput op je landgoed is dan toch de eerste plek waar je zoekt!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 19:15:22 #33
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168199626
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:12 schreef Nielsch het volgende:
Raarste plothole vond ik nog wel dat verdwenen jongetje; die Trevor die ze ondanks goed zoeken nooit meer hebben kunnen vinden. Zo'n waterput op je landgoed is dan toch de eerste plek waar je zoekt!
Kalf verdronken, put gedempt.

:+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 16 januari 2017 @ 19:29:09 #34
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168200212
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Heb ik gezien, vond het mooi :P Verder heb ik hetzelfde idee: ik zie wel wat er van komt met Sherlock. Tuurlijk, het is een ijskoude, maar er zal toch echt wel wat menselijkheid in hem zitten, en wellicht kan dat nu eindelijk weer naar boven komen. Je weet het niet!

Breaking Bad heb ik het eerste seizoen van gezien en ben toen afgehaakt. Vond er geen flikker aan.
Breaking Bad had ik ook het eerste seizoen van gezien, daarna paar maanden laten liggen, geloofde het wel. Toen 5 maanden later de rest gekeken, geen seconde spijt van gehad _O_ Heb even de Rotten rating opgezocht, precies wat ik al verwachtte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kom net binnenvallen, waarom vergelijken jullie Breaking Bad met Sherlock? 8)7

Ik vond dit wel weer een leuke aflevering maar niet de beste of slechtste, ik had een beetje de gedachte 'hij werkt zich er toch wel weer uit, waar gaat dit heen'. Beetje een anti-climax, uiteindelijk leven ze allemaal nog dus het enige wat we eraan overhouden is Sherlock's geschiedenis, voor wat het waard is.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 16 januari 2017 @ 19:53:56 #35
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_168201249
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:08 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Leuk gevonden maar vond het erg slecht.
Alsof sherlock niet ziet dat er geen glas is als die er 5cm voor staat..
Opzich gaf ze daar wel constant een hint "you look but you don't see it"
maar goed, hij was er ook nog maar net achter gekomen dat z'n zus nog leeft en vast wordt gehouden in een insituut, ziet 'r voor het eerst in jaren.
Overmand door emoties, kon niet meer helemaal denken zoals normaal.
Later tijdens de uitdagingen ook,ze worden allemaal overmand door emoties, Sherlock mept zelfs een grafkist kapot.
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 20:43:43 #36
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168203578
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Breaking Bad had ik ook het eerste seizoen van gezien, daarna paar maanden laten liggen, geloofde het wel. Toen 5 maanden later de rest gekeken, geen seconde spijt van gehad _O_ Heb even de Rotten rating opgezocht, precies wat ik al verwachtte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kom net binnenvallen, waarom vergelijken jullie Breaking Bad met Sherlock? 8)7
Ach, iemand begon er over, dan krijg je dat. Nu nog even een vergelijking met The Wire trekken en we zijn klaar :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168204903
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Opzich gaf ze daar wel constant een hint "you look but you don't see it"
maar goed, hij was er ook nog maar net achter gekomen dat z'n zus nog leeft en vast wordt gehouden in een insituut, ziet 'r voor het eerst in jaren.
Overmand door emoties, kon niet meer helemaal denken zoals normaal.
Later tijdens de uitdagingen ook,ze worden allemaal overmand door emoties, Sherlock mept zelfs een grafkist kapot.
Tweede keer kijken is de moeite waard. Sherlock kan zich van de domme gehouden hebben met dat glas, hij wilde haar slimmer doen lijken om haar op die manier beter te leren kennen. En misschien had zij dat wel door maar zij had het nodig om de slimste te zijn.
Scene met Sherlock en Molly ook bij tweede en derde keer kijken meesterlijk.
Maar waarom gaat hij daarna zo op die doodskist tekeer?
Ik denk dat Sherlock en Molly er allebei hard aan toe waren om elkaar eens iets heel liefs te zeggen. Als er meer afleveringen komen verwacht ik toch op z'n minst een voorzichtige romantische toenadering tussen die twee.
  maandag 16 januari 2017 @ 21:35:38 #38
192683 AMDB
Visionair.
pi_168206025
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:37 schreef SiGNe het volgende:
Seizoen 5 was al sinds 2014 bevestigd..

En geen plottwists in de afleveringen?
Vorige aflevering dat sherlock een zus blijkt te hebben die uit een zwaar beveiligd instituut heeft kunnen ontsnappen was toch een behoorlijk WHUT? momentje.

En deze aflevering ook, dat ze iederen heeft weten te manipuleren en dat er geen glas in de cel zat, ook goed gevonden.
Dat Redbeard het gevolg was van een jeugdtrauma ook
Dat we even dachten dat Moriarity niet dood was net zo.

Van een plottwist kun je toch alleen spreken als een persoon onderdeel is van het plot? Euros is niet tot weinig onderdeel van het plot geweest. John ontmoet d'r op de bus, dan is ze psychiater. Compleet LOS van het verhaal. Dat Sherlock een zus had is nooit echt naar gehint.

Het is misschien een 'WHUT' moment - maar m.i. geen echte plottwist.

Dat glas was zielig, compleet ongeloofwaardig dat Sherlock dat niet zou zien. Bovendien, waarom was ze daar uberhaupt nog? Bovendien is haar motivatie om Sherlock te pakken te krijgen nogal slecht onderbouwd (alleen o.b.v. niet met hem spelen?). Daarnaast heb ik nooit echt het gevoel gekregen dat ze zo hyperintelligent was - behalve dan dat Mycroft het zegt. En o.b.v. wat gare interviews die ons moeten doen geloven dat ze mensen kan herprogrammeren in een paar minuten? Kom op zeg, hoe gemakkelijk kun je het jezelf maken als schrijver.

Dat we even dachten dat Moriarty niet dood was - dat was gewoon zielige montage. Beetje triest fans excited maken, zo kan ik ook wel schrijven.
pi_168206939
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:35 schreef AMDB het volgende:

[..]

Van een plottwist kun je toch alleen spreken als een persoon onderdeel is van het plot? Euros is niet tot weinig onderdeel van het plot geweest. John ontmoet d'r op de bus, dan is ze psychiater. Compleet LOS van het verhaal. Dat Sherlock een zus had is nooit echt naar gehint.

Het is misschien een 'WHUT' moment - maar m.i. geen echte plottwist.

Dat glas was zielig, compleet ongeloofwaardig dat Sherlock dat niet zou zien. Bovendien, waarom was ze daar uberhaupt nog? Bovendien is haar motivatie om Sherlock te pakken te krijgen nogal slecht onderbouwd (alleen o.b.v. niet met hem spelen?). Daarnaast heb ik nooit echt het gevoel gekregen dat ze zo hyperintelligent was - behalve dan dat Mycroft het zegt. En o.b.v. wat gare interviews die ons moeten doen geloven dat ze mensen kan herprogrammeren in een paar minuten? Kom op zeg, hoe gemakkelijk kun je het jezelf maken als schrijver.

Dat we even dachten dat Moriarty niet dood was - dat was gewoon zielige montage. Beetje triest fans excited maken, zo kan ik ook wel schrijven.
Ik ben het met je eens. Alleen voor de meerderheid van kijkers werkt het wel.
  maandag 16 januari 2017 @ 22:04:45 #40
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_168207311
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:35 schreef AMDB het volgende:

[..]

Van een plottwist kun je toch alleen spreken als een persoon onderdeel is van het plot? Euros is niet tot weinig onderdeel van het plot geweest. John ontmoet d'r op de bus, dan is ze psychiater. Compleet LOS van het verhaal. Dat Sherlock een zus had is nooit echt naar gehint.

Het is misschien een 'WHUT' moment - maar m.i. geen echte plottwist.

Dat glas was zielig, compleet ongeloofwaardig dat Sherlock dat niet zou zien. Bovendien, waarom was ze daar uberhaupt nog? Bovendien is haar motivatie om Sherlock te pakken te krijgen nogal slecht onderbouwd (alleen o.b.v. niet met hem spelen?). Daarnaast heb ik nooit echt het gevoel gekregen dat ze zo hyperintelligent was - behalve dan dat Mycroft het zegt. En o.b.v. wat gare interviews die ons moeten doen geloven dat ze mensen kan herprogrammeren in een paar minuten? Kom op zeg, hoe gemakkelijk kun je het jezelf maken als schrijver.

Dat we even dachten dat Moriarty niet dood was - dat was gewoon zielige montage. Beetje triest fans excited maken, zo kan ik ook wel schrijven.
Dan zou ik toch de héle serie eens opnieuw gaan kijken, alles gaat terug tor de verdwijning van "Redbeard" eigenlijk.
Jarenlang dachten we ook dat Sherlock en Mycroft een broer zouden hebben, Morairity is vaak genoemd, zelfs doen die dood was.
Sherrinford wisten we eerst ook niet van dat dat een instituut was, dachten we ook van dat dat een broer kon zijn.

Dat er niet naar gehint werd dat Sherlock een zus had was juist onderdeel van die plottwist, dat ze 4 personen speelde net zo.
Toen John Euros ontmoette in die bus was ook maanden voordat ie naar die psych ging en ook dat bleek dus Euros te zijn.
Geen plottwist?? En dat ze ook die dochter van Culverton speelde..
Het speelt allemaal veel langer dan jij denkt, al jaren zelfs.. in elk geval al sinds ze Moriarity ontmoet heeft.
Ze zie ook dat Moriarity alle reacties van zowel John, Mycroft en Sherlock voorspeld had, tot het moment dat Sherlock het pistool opzichzelf richtte.
Toen zag Sherlock pas haar zwakte.
  maandag 16 januari 2017 @ 22:23:18 #41
192683 AMDB
Visionair.
pi_168207967
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:04 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dan zou ik toch de héle serie eens opnieuw gaan kijken, alles gaat terug tor de verdwijning van "Redbeard" eigenlijk.
Jarenlang dachten we ook dat Sherlock en Mycroft een broer zouden hebben, Morairity is vaak genoemd, zelfs doen die dood was.
Sherrinford wisten we eerst ook niet van dat dat een instituut was, dachten we ook van dat dat een broer kon zijn.

Dat er niet naar gehint werd dat Sherlock een zus had was juist onderdeel van die plottwist, dat ze 4 personen speelde net zo.
Toen John Euros ontmoette in die bus was ook maanden voordat ie naar die psych ging en ook dat bleek dus Euros te zijn.
Geen plottwist?? En dat ze ook die dochter van Culverton speelde..
Het speelt allemaal veel langer dan jij denkt, al jaren zelfs.. in elk geval al sinds ze Moriarity ontmoet heeft.
Ze zie ook dat Moriarity alle reacties van zowel John, Mycroft en Sherlock voorspeld had, tot het moment dat Sherlock het pistool opzichzelf richtte.
Toen zag Sherlock pas haar zwakte.
Omdat een plottwist betrekking heeft op iemand die een grote rol heeft in de serie. Euros heeft dat nergens op de laatste episode na.

In hoeverre heeft Redbeard de serie beinvloed? Als ik geen forums zou lezen dan had ik nooit een idee gehad wie Redbeard was en had ik alleen een flashback van een hond gezien in s04e02.

Ik kan Sherlocks karakterontwikkeling als kijker nog niet koppelen aan Redbeard, ik zie het gewoon niet helemaal. Ondanks dat Mycroft dat zegt. Dat een karakter in de show zegt dat iets zo is, maakt nog niet dat ik als kijker het zo beleef. Ik kan s1 en s2 terugkijken en ik ga de puzzelstukjes niet zien, omdat ze er niet zijn of omdat de koppeling aan Redbeard volledig achteraf gemaakt is.

Het is een beetje zoals de ijsbeer in Lost.
pi_168211633
Tjah heb hier maar een paar woorden voor de aflevering zelf en dat is: Wat een kut aflevering. Het was enorm saai, het mysterie en crime drama is er compleet uit. Het voelde alsof ik een episode van Doctor Who aan het kijken was. Vooral ook met de corridors enzo. En het hele "zij herschrijft mensen hun brein" Ga toch weg man :')

Maar ja beide op het moment van Moffat, en ik merk steeds meer dat ik het schrijfwerk van Moffat niet uit kan staan. Alles moet zo witty en slim. Eerste seizoen was sterk, daarna kakte het eigenlijk steeds verder in, tot dit seizoen wat ronduit slecht was. Voor mij hoeft er geen nieuwe serie meer te komen en hoop dat het hier ook stopt. Dat Moffat maar snel stopt met tv schrijfwerk.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 01:13:48 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168211703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 01:07 schreef Uezurii het volgende:
Tjah heb hier maar een paar woorden voor de aflevering zelf en dat is: Wat een kut aflevering. Het was enorm saai, het mysterie en crime drama is er compleet uit. Het voelde alsof ik een episode van Doctor Who aan het kijken was. Vooral ook met de corridors enzo. En het hele "zij herschrijft mensen hun brein" Ga toch weg man :')

Maar ja beide op het moment van Moffat, en ik merk steeds meer dat ik het schrijfwerk van Moffat niet uit kan staan. Alles moet zo witty en slim. Eerste seizoen was sterk, daarna kakte het eigenlijk steeds verder in, tot dit seizoen wat ronduit slecht was. Voor mij hoeft er geen nieuwe serie meer te komen en hoop dat het hier ook stopt. Dat Moffat maar snel stopt met tv schrijfwerk.
Je kunt ook zelf besluiten te stoppen met kijken, al zou er nog een seizoen komen. Als jij vindt dat het genoeg is geweest, dan hou je er mee op.

Ik begrijp nooit zo dat mensen willen dat er geen afleveringen meer komen. Daarover ben je toch je eigen baas? :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168211741
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 01:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf besluiten te stoppen met kijken, al zou er nog een seizoen komen. Als jij vindt dat het genoeg is geweest, dan hou je er mee op.

Ik begrijp nooit zo dat mensen willen dat er geen afleveringen meer komen. Daarover ben je toch je eigen baas? :)
Ik stop ook zeker met kijken. *O*
  dinsdag 17 januari 2017 @ 01:41:00 #45
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168211863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 01:17 schreef Uezurii het volgende:

[..]

Ik stop ook zeker met kijken. *O*
Groot gelijk, als je het niet meer leuk vindt.

En nog andere leuke series genoeg, denk ik!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168213113
Ik blijf wel kijken want ten eerste zijn het maar drie afleveringen elke 2 a 3 jaar, en ten tweede zijn Moffat en Gatiss nog steeds hele goede schrijvers. Het is alleen erg hit and miss bij hun voor mij, en dit seizoen was het voornamelijk miss wat mij betreft.
Wie weet wordt seizoen 5 wel weer geweldig.

He, ik ben het wachten nu al zat :P
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:17:52 #47
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_168213405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 01:07 schreef Uezurii het volgende:
Tjah heb hier maar een paar woorden voor de aflevering zelf en dat is: Wat een kut aflevering. Het was enorm saai, het mysterie en crime drama is er compleet uit. Het voelde alsof ik een episode van Doctor Who aan het kijken was. Vooral ook met de corridors enzo. En het hele "zij herschrijft mensen hun brein" Ga toch weg man :')

Maar ja beide op het moment van Moffat, en ik merk steeds meer dat ik het schrijfwerk van Moffat niet uit kan staan. Alles moet zo witty en slim. Eerste seizoen was sterk, daarna kakte het eigenlijk steeds verder in, tot dit seizoen wat ronduit slecht was. Voor mij hoeft er geen nieuwe serie meer te komen en hoop dat het hier ook stopt. Dat Moffat maar snel stopt met tv schrijfwerk.
Er valt imo het een en ander aan te merken op deze aflevering. Saai vond ik het echter nooit.
pi_168214491
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:17 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Er valt imo het een en ander aan te merken op deze aflevering. Saai vond ik het echter nooit.
Saai niet nee, maar ik kon er ook niet echt mijn aandacht bijhouden omdat het me allemaal niet zo interesseerde. Ik had dit ook met Mary, ik had niet het gevoel een 'band' met haar karakter opgebouwd te hebben, dus die hele verhaallijn van haar vond ik maar matig interessant.
pi_168214813
Moriarty die uit die helicopter stapt _O_
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_168214875
Vandaag opnieuw kijken. Wou ik gisteren al doen maar omdat ik de finale live keek schoot op tijd slapen erbij in. En gisteren terugkijken had ik door een brakke nacht weinig energie meer voor. Op de laatste tien minuten haperde de boel nogal. Dus ik heb nog niet alles gezien, wel het grootste gedeelte. Wellicht het hele seizoen bingen bij gebrek aan spoedeisende werkzaamheden vandaag :P
mag het weten
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:49:16 #51
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_168214900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:23 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Saai niet nee, maar ik kon er ook niet echt mijn aandacht bijhouden omdat het me allemaal niet zo interesseerde. Ik had dit ook met Mary, ik had niet het gevoel een 'band' met haar karakter opgebouwd te hebben, dus die hele verhaallijn van haar vond ik maar matig interessant.
Ben ik met je eens. Mary voegde imo weinig toe. Al was de vorige aflevering wel erg sterk. En ik vond de stap naar een psycho mastermind zus in een beveiligde inrichting ook bijzonder.
pi_168215512
Ik vond het een goede aflevering, en een mooie afsluiter mocht dit de laatste zijn.

Het feit dat Moriarty blijkbaar enkel een pion van Eurus lijkt te zijn vind ik erg jammer. Doet een beetje af aan zijn karakter m.i.



_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Tijd voor een Moriarty spin-off _O_
pi_168215838
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:22 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond het een goede aflevering, en een mooie afsluiter mocht dit de laatste zijn.

Het feit dat Moriarty blijkbaar enkel een pion van Eurus lijkt te zijn vind ik erg jammer. Doet een beetje af aan zijn karakter m.i.

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Tijd voor een Moriarty spin-off _O_
yes! een spin-off waarin hij zijn criminele empire opbouwt :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168216067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:22 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond het een goede aflevering, en een mooie afsluiter mocht dit de laatste zijn.

Het feit dat Moriarty blijkbaar enkel een pion van Eurus lijkt te zijn vind ik erg jammer. Doet een beetje af aan zijn karakter m.i.

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Tijd voor een Moriarty spin-off _O_
Oh ja, graag! Zo jammer dat hij deze aflevering alleen gebruikt werd voor wat basically reactiegifs waren ;(
pi_168216261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:22 schreef Nic1 het volgende:
Het feit dat Moriarty blijkbaar enkel een pion van Eurus lijkt te zijn vind ik erg jammer. Doet een beetje af aan zijn karakter m.i.

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Tijd voor een Moriarty spin-off _O_
Ergens wel maar ergens vind ik het mooie rode draad vanaf het begin. Ik heb nooit overwogen dat er nog iemand achter Moriarty zat, laat staan dat de zus van Sherlock het brein was achter alle 'miss me?' hints. Gewoon de loopjongen zijn van Euros vind ik ook Moriarty onwaardig.

Vind hem ook genialer dan welke badguy dan ook. De interacties tussen hem en Sherlock waren briljant. Het is niet voor niets dat menig kijker (ik incluis) hoopte dat Moriarty Sherringford zou binnen wandelen alive and kicking. Tenminste dat had ik verwacht. Dat het niet Euros was die Moriarty benutte als pion maar Moriarty gewoon Euros om Sherlock nog een keer uit te dagen :P
mag het weten
pi_168216668
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ergens wel maar ergens vind ik het mooie rode draad vanaf het begin. Ik heb nooit overwogen dat er nog iemand achter Moriarty zat, laat staan dat de zus van Sherlock het brein was achter alle 'miss me?' hints. Gewoon de loopjongen zijn van Euros vind ik ook Moriarty onwaardig.

Vind hem ook genialer dan welke badguy dan ook. De interacties tussen hem en Sherlock waren briljant. Het is niet voor niets dat menig kijker (ik incluis) hoopte dat Moriarty Sherringford zou binnen wandelen alive and kicking. Tenminste dat had ik verwacht. Dat het niet Euros was die Moriarty benutte als pion maar Moriarty gewoon Euros om Sherlock nog een keer uit te dagen :P
Dat was nog een mooie twist geweest. Dan had je ook daadwerkelijk een opbouw er naar toe gehad. Nu werd er verteld dat Moriarty, een van de meest intelligente personen ter wereld, in 5 minuten plat te lullen was en moeten we dat maar slikken. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168216789
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:16 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat was nog een mooie twist geweest. Dan had je ook daadwerkelijk een opbouw er naar toe gehad. Nu werd er verteld dat Moriarty, een van de meest intelligente personen ter wereld, in 5 minuten plat te lullen was en moeten we dat maar slikken. :P
In feite wel. Sterker nog.. Nu Euros en Moriarty elkaar dus 5 jaar geleden hebben ontmoet in Sherringford is dat de basis geweest van alles. En waarom deed Euros het? Voor wat liefde, aandacht en erkenning van haar naaste familie. Best een lame excuse als je het zo bekijkt.

Vind ik 'the things we do for love' van Jaime uit GoT s1e1 toch sterker gezien welke gevolgen dat heeft gehad voor alle andere personages :P
mag het weten
pi_168218997
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

In feite wel. Sterker nog.. Nu Euros en Moriarty elkaar dus 5 jaar geleden hebben ontmoet in Sherringford is dat de basis geweest van alles. En waarom deed Euros het? Voor wat liefde, aandacht en erkenning van haar naaste familie. Best een lame excuse als je het zo bekijkt.

Vind ik 'the things we do for love' van Jaime uit GoT s1e1 toch sterker gezien welke gevolgen dat heeft gehad voor alle andere personages :P
Bij de tweede keer kijken viel me wel op dat Euros nog steeds als zeer gevaarlijk en gek werd beschouwd dus ze was niet compleet een engeltje geworden. Dat was me de eerste keer ontgaan.
Dat ze door een beetje broederliefde iets beter in bedwang kon worden gehouden, is reëler dan dat ze compleet genezen zou zijn. Het was veel tekst en daarom haakte ik de eerste keer gevoelsmatig af, ook omdat het beeldend allemaal niet zo tof was. Maar bij de tweede keer heb ik de tekst goed gevolgd met ondertiteling en toen werd het een soort - zeer goed - boek met beeld.
pi_168219760
de hele opbouw was wel aardig, maar de ontknoping ging wel erg makkelijk en snel opeens. Beetje zonde. Maar er wordt hier door sommige nu net gedaan of het niveau prison break geworden is. overdrijven is ook een kunst, en op werkelijk álle dingen kritiek hebben ook zo te lezen :')
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:26:30 #60
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_168222372
I.i.g. beter dan die meuk toen Mary nog leefde. :P
Al was 't inderdaad wel erg 'juist ja :') '. Geadopteerde fan-fiction zeker?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_168223216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:22 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond het een goede aflevering, en een mooie afsluiter mocht dit de laatste zijn.

Het feit dat Moriarty blijkbaar enkel een pion van Eurus lijkt te zijn vind ik erg jammer. Doet een beetje af aan zijn karakter m.i.

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Tijd voor een Moriarty spin-off _O_
O+

Ze hadden hem echt in leven moeten laten, nu worden we al twee seizoenen en een special geteased dat het een geweldige villain en karakter was. :'(
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:10:09 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168223418
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Die scene deed me een klein beetje denken aan een scene uit Grosse Pointe Blank:

Heerlijke film, beter dan al die Marvelshit en CGI ellende die men tegenwoordig maakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168223920
Bij tweede keer kijken viel me op dat ze niet meteen toen Moriarty in beeld kwam eronder zetten: '5 jaar geleden' maar pas een tijdje later. Dat is wel flauw natuurlijk. Ook flauw dat ze steeds een hond in de herinneringen lieten zien en dan blijkt het later om een jongetje te gaan. Eerlijker was geweest om het meteen een jongetje te laten zijn.
En hoe dat meisje in het vliegtuig gewoon kon antwoorden op de vragen van Sherlock terwijl de zus tegenover hem zat en haar mond hield, dat klopt ook niet. Of kon ze soms binnensmonds een meisjesstem opzetten?
pi_168224759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:28 schreef Loekie1 het volgende:
Bij tweede keer kijken viel me op dat ze niet meteen toen Moriarty in beeld kwam eronder zetten: '5 jaar geleden' maar pas een tijdje later. Dat is wel flauw natuurlijk. Ook flauw dat ze steeds een hond in de herinneringen lieten zien en dan blijkt het later om een jongetje te gaan. Eerlijker was geweest om het meteen een jongetje te laten zijn.
En hoe dat meisje in het vliegtuig gewoon kon antwoorden op de vragen van Sherlock terwijl de zus tegenover hem zat en haar mond hield, dat klopt ook niet. Of kon ze soms binnensmonds een meisjesstem opzetten?
Jij bent één van die mensen die denk ik beter gebaat is bij een kinderboek.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 18:01:56 #65
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168224777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:28 schreef Loekie1 het volgende:
Bij tweede keer kijken viel me op dat ze niet meteen toen Moriarty in beeld kwam eronder zetten: '5 jaar geleden' maar pas een tijdje later. Dat is wel flauw natuurlijk. Ook flauw dat ze steeds een hond in de herinneringen lieten zien en dan blijkt het later om een jongetje te gaan. Eerlijker was geweest om het meteen een jongetje te laten zijn.
En hoe dat meisje in het vliegtuig gewoon kon antwoorden op de vragen van Sherlock terwijl de zus tegenover hem zat en haar mond hield, dat klopt ook niet. Of kon ze soms binnensmonds een meisjesstem opzetten?
:') _O-
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:26:32 #66
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168225388
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jij bent één van die mensen die denk ik beter gebaat is bij een kinderboek.
:D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 18:36:29 #67
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168225630
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jij bent één van die mensen die denk ik beter gebaat is bij een kinderboek.
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168228717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:22 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond het een goede aflevering, en een mooie afsluiter mocht dit de laatste zijn.

Het feit dat Moriarty blijkbaar enkel een pion van Eurus lijkt te zijn vind ik erg jammer. Doet een beetje af aan zijn karakter m.i.

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Tijd voor een Moriarty spin-off _O_
Oh ja, heel graag, dan kan ik dat keihard negeren en niet tijdens het kijken van Sherlock lastig gevallen worden met die gare dodo. Wat een enorm minpunt aan zo'n leuke serie vind ik dat toch, die belabberd acterende mafkees tussendoor. Wij zaten ook al diep te zuchten toen hij landde met z'n helikopter, opluchting alom toen het een flashback bleek. Zo. Dat lucht op O-)

Maar zeg, welke enorme plotholes heb ik gemist behalve John die werd opgetakeld uit de put? Ik pieker me suf maar ik kom er niet op :? Ik vond het een prima aflevering, hoewel over de top, maar spannend en het gaf antwoorden op een boel vragen. Ik vond de twist naar Euros op haar kamer mooi bedacht :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 20:13:37 #69
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168228812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh ja, heel graag, dan kan ik dat keihard negeren en niet tijdens het kijken van Sherlock lastig gevallen worden met die gare dodo. Wat een enorm minpunt aan zo'n leuke serie vind ik dat toch, die belabberd acterende mafkees tussendoor. Wij zaten ook al diep te zuchten toen hij landde met z'n helikopter, opluchting alom toen het een flashback bleek. Zo. Dat lucht op O-)

Maar zeg, welke enorme plotholes heb ik gemist behalve John die werd opgetakeld uit de put? Ik pieker me suf maar ik kom er niet op :? Ik vond het een prima aflevering, hoewel over de top, maar spannend en het gaf antwoorden op een boel vragen. Ik vond de twist naar Euros op haar kamer mooi bedacht :Y
Zit jij hier nou te haten op Moriarty? :(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168228827
Ja. Blugh.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 20:15:50 #71
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168228880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ja. Blugh.
:(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168228939
Ik kan echt niets met de acteur vooral, en daardoor niet met het karakter. Ik weet dat ik in de minderheid ben, maar ik vind er dus helemaal niets geniaals aan. Jammer ook wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_168228947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh ja, heel graag, dan kan ik dat keihard negeren en niet tijdens het kijken van Sherlock lastig gevallen worden met die gare dodo. Wat een enorm minpunt aan zo'n leuke serie vind ik dat toch, die belabberd acterende mafkees tussendoor. Wij zaten ook al diep te zuchten toen hij landde met z'n helikopter, opluchting alom toen het een flashback bleek. Zo. Dat lucht op O-)

Maar zeg, welke enorme plotholes heb ik gemist behalve John die werd opgetakeld uit de put? Ik pieker me suf maar ik kom er niet op :? Ik vond het een prima aflevering, hoewel over de top, maar spannend en het gaf antwoorden op een boel vragen. Ik vond de twist naar Euros op haar kamer mooi bedacht :Y
Plothole 1: Viktor verdwijnt als kind op het landgoed van de Holmes familie. Overal wordt gezocht maar blijkbaar niet op de plek waar je het eerst zou kijken: de put

Plothole 2: Sherlock en Watson springen vanaf de derde verdieping door een raam naar buiten. Niets aan de hand.

Verder vond ik het een prima aflevering. Het raadsel van de cipher en de grafstenen had wat beter uitgewerkt mogen worden maar verder prima.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168229021
Dankje. Beide niet heel storend vond ik, of in ieder geval niet minder ongeloofwaardig dan heel veel andere momenten :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_168230461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh ja, heel graag, dan kan ik dat keihard negeren en niet tijdens het kijken van Sherlock lastig gevallen worden met die gare dodo. Wat een enorm minpunt aan zo'n leuke serie vind ik dat toch, die belabberd acterende mafkees tussendoor. Wij zaten ook al diep te zuchten toen hij landde met z'n helikopter, opluchting alom toen het een flashback bleek. Zo. Dat lucht op O-)

Maar zeg, welke enorme plotholes heb ik gemist behalve John die werd opgetakeld uit de put? Ik pieker me suf maar ik kom er niet op :? Ik vond het een prima aflevering, hoewel over de top, maar spannend en het gaf antwoorden op een boel vragen. Ik vond de twist naar Euros op haar kamer mooi bedacht :Y
John werd niet eens opgetakeld in beeld, hij ving een touw... ws. kon hij zich daarmee boven water houden tot er iemand in de put was afgedaald om zijn ketting los te maken.

Dusch....
Kwak
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:14:16 #76
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_168231033
De muziek bij de I Want to Break Free scene klopte trouwens niet he

pi_168231262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:14 schreef JochemP het volgende:
De muziek bij de I Want to Break Free scene klopte trouwens niet he

:D _O-
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:24:48 #78
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168231369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:14 schreef JochemP het volgende:
De muziek bij de I Want to Break Free scene klopte trouwens niet he

_O- _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_168234621
Wederom een geweldige aflevering! _O_ En daarmee een geweldig séizoen, want ik vond alle 3 afleveringen tof en dat is in het verleden wel eens anders geweest! *O*

Behoorlijk over the top (meer nog dan anders), maar ook erg spannend (Sherlock meets Saw/Escape room) en eindelijk duidelijkheid over 'Redbeard'. _O_ Tja, hier en daar plotholes, maar al met al betrof dat weinig zaken waar ik me echt aan stoorde (bovendien is de serie in mijn ogen al vanaf het begin zo geweest, eerder zaten daar in mijn ogen storendere dingen bij dan nu).

Dit voelde wel heel erg aan als een einde, maar ik heb inmiddels al begrepen dat dit inderdaad als een soort van afsluiter gezien mag/moest worden, maar er mogelijk nog wel een nieuw seizoen komt. Ben benieuwd...
Tails tell tales
pi_168234796
Wel veels te weinig Molly dit seizoen, hopelijk brengen ze daar bij een nieuw seizoen verandering in. En wil Irene ook wel weer eens zien.
Tails tell tales
pi_168234844
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

In feite wel. Sterker nog.. Nu Euros en Moriarty elkaar dus 5 jaar geleden hebben ontmoet in Sherringford is dat de basis geweest van alles. En waarom deed Euros het? Voor wat liefde, aandacht en erkenning van haar naaste familie. Best een lame excuse als je het zo bekijkt.

Nee, omdat ze een echte Holmes is. Drie briljante kinderen, ieder met z'n eigen gebreken, maar met z'n drieën hebben ze elkaar in de houdgreep en beïnvloeden ze de wereld. Vind dat best wel episch.

Mooiste van de aflevering vond ik de broer-zusband en hoe Sherlock uiteindelijk de macht van zijn zus doorbreekt, de regie als vanouds neemt (man, wat duurde dat lang!!), leert wat context toevoegt aan deductie en hoe hij doordringt tot zijn zusje.
Dat stuk van Mary had van mij niet gehoeven, en dat stuk met Molly vond ik ook apart.
Vond het een prima aflevering :) alleen wel weinig echte Sherlock (met briljante analyses van wat hij ziet). Pas aan het eind bij die grafstenen weer...
Somebody that I used to know
pi_168234943
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:27 schreef beantherio het volgende:
Een ding is wel duidelijk: sommige mensen vinden alles "goed".

Evengoed ben ik nog wel benieuwd of er een nieuw seizoen komt. Deze keer geen echte cliffhanger = einde serie?
:') Ik ben iemand die echt niet alles goed vind (niet in het algemeen, maar ook niet waar het deze serie betreft), maar vond dit seizoen gewoon erg tof. Er zijn momenten geweest dat ik Sherlock zo 'mwah' begon te vinden dat ik bijna afhaakte, maar mijn enthousiasme is weer helemaal terug (al vind ik dit einde op zich wel een einde waarbij ze het nu ook prima kunnen laten). :Y
Tails tell tales
pi_168235021
Oja, en Mycroft blijkt een slappe zak te zijn. Briljant in zijn hoofd, in de praktijk een angsthaas.
Somebody that I used to know
pi_168235063
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:06 schreef Postbus100 het volgende:
Oja, en Mycroft blijkt een slappe zak te zijn. Briljant in zijn hoofd, in de praktijk een angsthaas.
Zo'n slappe zak vond/vind ik 'm niet. Hij offerde zich op om doodgeschoten te worden in plaats van Watson :o
Tails tell tales
pi_168235151
Enige wat ik echt minder vond was dat gedoe met de grafstenen (erg gehaast) en de 'speech' van Mary (onnodig en kwam erg geforceerd over).

EDIT:

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Plothole 1: Viktor verdwijnt als kind op het landgoed van de Holmes familie. Overal wordt gezocht maar blijkbaar niet op de plek waar je het eerst zou kijken: de put

Plothole 2: Sherlock en Watson springen vanaf de derde verdieping door een raam naar buiten. Niets aan de hand.

Verder vond ik het een prima aflevering. Het raadsel van de cipher en de grafstenen had wat beter uitgewerkt mogen worden maar verder prima.
Dat vetgedrukte vond ik inderdaad ook een wel wat storende plothole.

Dat 2e vind ik wel een beetje bij de 'spectaculaire' kant van de serie passen. Volkomen ongeloofwaardig, maar verder niet echt storend.

[ Bericht 44% gewijzigd door Forbry op 17-01-2017 23:23:21 ]
Tails tell tales
pi_168235192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Zo'n slappe zak vond/vind ik 'm niet. Hij offerde zich op om doodgeschoten te worden in plaats van Watson :o
Maar hij durfde die eerste man niet neer te schieten, en hij scheet in zijn broek bij die drie hangende mannen.
Somebody that I used to know
pi_168235252
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar hij durfde die eerste man niet neer te schieten, en hij scheet in zijn broek bij die drie hangende mannen.
Persoonlijk zag ik daar eerder 'menselijkheid' in dan 'slappe zakkerigheid'.
Tails tell tales
pi_168235416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:14 schreef Forbry het volgende:

[..]

Persoonlijk zag ik daar eerder 'menselijkheid' in dan 'slappe zakkerigheid'.
Daarin vond ik Watson geloofwaardiger
Somebody that I used to know
pi_168235551
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Daarin vond ik Watson geloofwaardiger
Ik zag het zelf als hetzelfde. Beide ethisch/emotioneel niet in staat tot moord. Voor mij maakte die opoffering van MyCroft juist duidelijk dat het feitelijk helemaal geen slappe zak is en dat er onder al die ogenschijnlijke kilte toch echt wel een groot hart zit.
Tails tell tales
pi_168235833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:52 schreef Forbry het volgende:
Behoorlijk over the top (meer nog dan anders), maar ook erg spannend (Sherlock meets Saw/Escape room)
Dit voelde wel heel erg aan als een einde, maar ik heb inmiddels al begrepen dat dit inderdaad als een soort van afsluiter gezien mag/moest worden, maar er mogelijk nog wel een nieuw seizoen komt. Ben benieuwd...
Klopt, zo kwam het op mij over Sherlock meets Saw meets escape room. En niet die Mycroft speelt maar die ander zei zoiets inderdaad. Toch denk ik niet dat ze de neiging kunnen weerstaan, de kijkcijfers zitten wel goed en nog drie nieuwe afleveringen is weer opnieuw extra publiciteit en geld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:58 schreef Forbry het volgende:
Wel veels te weinig Molly dit seizoen, hopelijk brengen ze daar bij een nieuw seizoen verandering in. En wil Irene ook wel weer eens zien.
Eens. Dat smsje van Sherlock trouwens... 'you know where to find me. SH' was die nu aan Molly of Irene gericht? Gelet op het spoedig daarna binnenvallen in 221B Bakerstreet van Molly denk ik dat Sherlock voor haar gekozen heeft. Al was een entree van IA een leuke twist geweest na al die tijd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, omdat ze een echte Holmes is. Drie briljante kinderen, ieder met z'n eigen gebreken, maar met z'n drieën hebben ze elkaar in de houdgreep en beïnvloeden ze de wereld. Vind dat best wel episch.

Mooiste van de aflevering vond ik de broer-zusband en hoe Sherlock uiteindelijk de macht van zijn zus doorbreekt, de regie als vanouds neemt (man, wat duurde dat lang!!), leert wat context toevoegt aan deductie en hoe hij doordringt tot zijn zusje.
Dat stuk van Mary had van mij niet gehoeven, en dat stuk met Molly vond ik ook apart.
Vond het een prima aflevering :) alleen wel weinig echte Sherlock (met briljante analyses van wat hij ziet). Pas aan het eind bij die grafstenen weer...
Ja dat ze elkaar in een houdgreep houden is wel duidelijk. Waarbij de aandacht uitging naar Mycroft als oudste. Sherlock is het middelste kind, Euros de jongste. Dan zou je denken dat Sherlock het minste aandacht zou krijgen maar das hier het jongste kind. Dat kind in het vliegtuig was een mooie metafoor en slaat de final problem nu werkelijk op dat Sherlock als kind het raadsel van de begraafplaats niet kon ontrafelen? Euros hintte er telkens op en pas toen ze het had over dat Sherlock wel iemand had en zij niemand (nadat Watson de overblijfselen van Redbeard had gevonden) was in feite de sleutel. Nooit geweten dat nemo = niemand is. Finding Nemo is dus Vind Niemand/Op zoek naar Niemand :D
mag het weten
pi_168235917
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Plothole 2: Sherlock en Watson springen vanaf de derde verdieping door een raam naar buiten. Niets aan de hand.
Sherlock zit toch op de eerste verdieping?
pi_168236938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:28 schreef Loekie1 het volgende:
Bij tweede keer kijken viel me op dat ze niet meteen toen Moriarty in beeld kwam eronder zetten: '5 jaar geleden' maar pas een tijdje later. Dat is wel flauw natuurlijk. Ook flauw dat ze steeds een hond in de herinneringen lieten zien en dan blijkt het later om een jongetje te gaan. Eerlijker was geweest om het meteen een jongetje te laten zijn.
En hoe dat meisje in het vliegtuig gewoon kon antwoorden op de vragen van Sherlock terwijl de zus tegenover hem zat en haar mond hield, dat klopt ook niet. Of kon ze soms binnensmonds een meisjesstem opzetten?
Dat van die hond wordt toch min of meer tussen de regels door uitgelegd?
Sherlock was als jong kind zo geschokt door het verdwijnen van zijn beste vriendje (en kort daarop van zijn zus natuurlijk) dat hij heel gesloten werd.
Ook de ouders en oudere broer (die het wel allemaal meekreeg) waren natuurlijk geschokt.
Misschien hebben ze geadviseerd gekregen Sherlock te beschermen en alles verder te verzwijgen.
Mycroft hintte over het vervangen van een herinnering ter bescherming; dat werd dus de hond die er (n)ooit geweest zou zijn.
Tekende meisje Euros niet ook grafzerken met Sherlocks naam, voor er vermeldt werd dat de situatie onhoudbaar bleek?

Tijdens het 'spel' zat Euros niet achter een ruit, maar was ze op een televisiescherm te zien.
Behalve fataal hoogbegaafd wordt gesuggereerd dat ze ook aan MPS lijdt. (Door dat als kind plotseling opgesloten worden?)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168236946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:46 schreef Nic1 het volgende:

Sherlock zit toch op de eerste verdieping?
:Y
Ze hebben hem duidelijk te hoog zitten.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168237229
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:46 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Sherlock zit toch op de eerste verdieping?
2de (Nederlandse term dan). Onder hen staat Mrs Hudson te stofzuigen. Dacht dat daaronder nog dat restaurant Speedys zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 18-01-2017 07:18:50 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin woensdag 18 januari 2017 @ 07:11:22 #95
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_168237303
Volgens mij zit het raam van hun appartement direct boven Speedy's.

(Link naar Google Street View.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_168237330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 07:11 schreef Breuls het volgende:
Volgens mij zit het raam van hun appartement direct boven Speedy's.

(Link naar Google Street View.)
Maar waar staat Mrs Hudson dan te stofzuigen? Dat was duidelijk onder het appartement van Sherlock.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin woensdag 18 januari 2017 @ 07:49:21 #97
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_168237450
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 07:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar waar staat Mrs Hudson dan te stofzuigen? Dat was duidelijk onder het appartement van Sherlock.
De deur naar de woningen zit naast Speedy's, en misschien is er nog ruimte achter Speedy's. Dus ze zou naast of achter Speedy's kunnen staan.

(Overigens zijn we nu een scène aan het doorzagen op exacte technische uitvoering terwijl je daar overheen hoort te kijken. Zo zag ik onlangs in een tv-serie iemand in Rotterdam, op de Wilhelminapier een gebouw inlopen, naar boven gaan, een appartement binnenkomen en naar buiten kijken, met uitzicht op... de Wilhelminapier. Soms kloppen dingen gewoon niet, en dat hoor je als kijker te negeren. :P )
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_168237937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Eens. Dat smsje van Sherlock trouwens... 'you know where to find me. SH' was die nu aan Molly of Irene gericht? Gelet op het spoedig daarna binnenvallen in 221B Bakerstreet van Molly denk ik dat Sherlock voor haar gekozen heeft. Al was een entree van IA een leuke twist geweest na al die tijd.

[..]
Serie 5: Sherlock moet gaan kiezen tussen Molly en Irene 8-). Kiest hij voor avontuur en uitdaging of veiligheid en geborgenheid?
Somebody that I used to know
pi_168238782
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Serie 5: Sherlock moet gaan kiezen tussen Molly en Irene 8-). Kiest hij voor avontuur en uitdaging of veiligheid en geborgenheid?
Hehe, the love game is on! :P
mag het weten
pi_168239156
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Serie 5: Sherlock moet gaan kiezen tussen Molly en Irene 8-). Kiest hij voor avontuur en uitdaging of veiligheid en geborgenheid?
Kun je je voorstellen dat hij I love you zegt tegen Irene Adler? John Watson is geschikt voor Irene Adler, niet Sherlock.
Ik vraag me serieus af of er nieuwe afleveringen komen want Sherlock is nu een veel gevoeliger personage geworden en van John Watson hoorde ik (de acteur) dat ie er genoeg van heeft dat mensen steeds vragen of er nog meer komt. 'Er is zoveel moois gemaakt dat mensen nog niet gezien hebben, laten ze daar naar kijken.' zoiets zei ie. En terecht, je moet dit soort geweldige acteurs niet opjagen, het is geen Payton Place.

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 18-01-2017 10:27:01 ]
pi_168239590
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Serie 5: Sherlock moet gaan kiezen tussen Molly en Irene 8-). Kiest hij voor avontuur en uitdaging of veiligheid en geborgenheid?
Sherlolly for the win!
pi_168241675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kun je je voorstellen dat hij I love you zegt tegen Irene Adler? John Watson is geschikt voor Irene Adler, niet Sherlock.
Ik vraag me serieus af of er nieuwe afleveringen komen want Sherlock is nu een veel gevoeliger personage geworden en van John Watson hoorde ik (de acteur) dat ie er genoeg van heeft dat mensen steeds vragen of er nog meer komt. 'Er is zoveel moois gemaakt dat mensen nog niet gezien hebben, laten ze daar naar kijken.' zoiets zei ie. En terecht, je moet dit soort geweldige acteurs niet opjagen, het is geen Payton Place.
Het grootste probleem is de planning, de makers zouden dolgraag doorgaan en de acteurs ook. Het huidige einde kan doorgaan als definitief einde, maar hoeft het niet te zijn.
pi_168242389
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het grootste probleem is de planning, de makers zouden dolgraag doorgaan en de acteurs ook. Het huidige einde kan doorgaan als definitief einde, maar hoeft het niet te zijn.
Idc, al wacht ik 8 jaar! Dit soort TV kroonjuwelen moeten we koesteren en gewoon keihard van genieten als er weer iets nieuws van is gemaakt.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_168242471
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:18 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Idc, al wacht ik 8 jaar! Dit soort TV kroonjuwelen moeten we koesteren en gewoon keihard van genieten als er weer iets nieuws van is gemaakt.
Precies ^O^
pi_168242724
Ik kan mij op zich wel voorstellen hoor, dat anderen niet zo enthousiast over de laatste aflevering zijn. Het was allemaal wel erg over the top, erg fantastisch. Normaliter zit de serie al op het randje, maar deze keer was het er overheen. Mr. Forbry was erg te spreken over de 1e 2 afleveringen (ja, ook over de 1e), maar vond om deze reden, i.t.t. tot ikzelf, de laatste ook minder (echt slecht, zoals sommigen hier, echter ook weer niet). Het werd hem een beetje te 'superheldachtig' allemaal. Houd ik ook niet altijd zo van, maar daar zijn wel enkele uitzonderingen op en dit was er -blijkbaar- één van. :)
Tails tell tales
pi_168242775
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Serie 5: Sherlock moet gaan kiezen tussen Molly en Irene 8-). Kiest hij voor avontuur en uitdaging of veiligheid en geborgenheid?
Absoluut geen ondenkbaar scenario voor seizoen 5 of later. :)
Tails tell tales
pi_168243493
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:50 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Sherlolly for the win!
Zo heet de ship dus ook gewoon _O-

Of de serie nu hiermee stopt of niet.. als Sherlolly shipper heb ik de gifjes nog



Waarom Sherlock die doodskist dan vervolgens compleet de vernieling in helpt wanneer Euros vertelt dat Molly nooit in gevaar was, tja frustratie broer-zus of frustratie van Sherlock dat zijn gevoel het van zijn ratio overneemt?
mag het weten
pi_168243764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:33 schreef Forbry het volgende:
Ik kan mij op zich wel voorstellen hoor, dat anderen niet zo enthousiast over de laatste aflevering zijn. Het was allemaal wel erg over the top, erg fantastisch. Normaliter zit de serie al op het randje, maar deze keer was het er overheen. Mr. Forbry was erg te spreken over de 1e 2 afleveringen (ja, ook over de 1e), maar vond om deze reden, i.t.t. tot ikzelf, de laatste ook minder (echt slecht, zoals sommigen hier, echter ook weer niet). Het werd hem een beetje te 'superheldachtig' allemaal. Houd ik ook niet altijd zo van, maar daar zijn wel enkele uitzonderingen op en dit was er -blijkbaar- één van. :)
ook weer mee eens, dat gedoe met die zus die mensen in een flits kan beïnvloeden... nee dat werd beetje sci-fi achtig alsof het een soort alien was. Maargoed toch wel goed mee vermaakt verder.

Vond wel de rol van Toby Jones in aflevering 2 wat tegenvallen. Dacht dat dat de grote schurk vh seizoen zou gaan worden. Maar die gaan we misschien nog wel terugzien, als je zijn scene zag dat ie vast zat....
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 14:39:01 #109
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168244111
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:22 schreef planethugo het volgende:

[..]

ook weer mee eens, dat gedoe met die zus die mensen in een flits kan beïnvloeden... nee dat werd beetje sci-fi achtig alsof het een soort alien was. Maargoed toch wel goed mee vermaakt verder.

Vond wel de rol van Toby Jones in aflevering 2 wat tegenvallen. Dacht dat dat de grote schurk vh seizoen zou gaan worden. Maar die gaan we misschien nog wel terugzien, als je zijn scene zag dat ie vast zat....
Hij met het afgrijselijke gebit?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168244384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:22 schreef planethugo het volgende:

[..]

ook weer mee eens, dat gedoe met die zus die mensen in een flits kan beïnvloeden... nee dat werd beetje sci-fi achtig alsof het een soort alien was. Maargoed toch wel goed mee vermaakt verder.

Vond wel de rol van Toby Jones in aflevering 2 wat tegenvallen. Dacht dat dat de grote schurk vh seizoen zou gaan worden. Maar die gaan we misschien nog wel terugzien, als je zijn scene zag dat ie vast zat....
Eens, ik dacht ook dat zijn rol groter zou zijn. Misschien komt dat inderdaad nog. Ik vond/vind hem zelf overigens tot nu toe niet zo heel boeiend (maar vond de 2e aflevering desondanks wel heel tof). Wel o.k hoor, maar ik zag zo nog geen potentie tot het zijn van een 2e Moriarty of Magnussen...
Tails tell tales
  woensdag 18 januari 2017 @ 15:39:04 #111
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_168245342
Sherlock woont op 1e verdieping.
Mrs. Hudson woont in appartement achter Speedy's. Dus op de begane grond.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_168247757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hij met het afgrijselijke gebit?
The cereal killer :')
Somebody that I used to know
pi_168247807
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]


Of de serie nu hiermee stopt of niet.. als Sherlolly shipper heb ik de gifjes nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Darcy en Elisabeth is er niets bij! O+
pi_168247941
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

The cereal killer :')
Ik vond hem vooral bij de tweede keer kijken echt spectaculair.
Maar Moriarty wint want die kan én een pokerface opzetten, én met z'n ogen rollen, én gekke enge geluiden maken zonder dat het belachelijk wordt en onverwacht de meest vreselijke dingen zeggen en zwijgen waarbij je het spaansbenauwd krijgt, én razendsnel uithalen, kortom onovertroffen.
pi_168248060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Darcy en Elisabeth is er niets bij! O+
Het is dat je het zo zegt.. zo had ik niet eens gekeken naar Sherlolly :o

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vond hem vooral bij de tweede keer kijken echt spectaculair.
Maar Moriarty wint want die kan én een pokerface opzetten, én met z'n ogen rollen, én gekke enge geluiden maken zonder dat het belachelijk wordt en onverwacht de meest vreselijke dingen zeggen en zwijgen waarbij je het spaansbenauwd krijgt, én razendsnel uithalen, kortom onovertroffen.
Ja, dat dus. Ik had zo graag gezien dat Moriarty gewoon Euros in zijn macht had, maar niks van dat alles. Die hoop was weg bij de popup 'five years earlier' -O-
mag het weten
pi_168248118
Echt, Sherlolly, mijn ogen, waarom die naam? :'( doe dan Mollock ofzo. of Shermolly
Somebody that I used to know
pi_168248138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:31 schreef Postbus100 het volgende:
Echt, Sherlolly, mijn ogen, waarom die naam? :'( doe dan Mollock ofzo. of Shermolly
Eens :D SherMolly zou ook mijn idee zijn. Mollock klinkt zo bullocks :+ Niet alsof JohnLock nu zo'n mooie naam is voor het shippen van Watson en Sherlock :X
mag het weten
pi_168248193
Trouwens, Euros had Moriarty niet in haar macht hé? (dat werd hier ergens gesuggereerd) ze werkten samen, als partners in crime. Ieder met eigen belangen en specialiteiten. Moriarty zag de lol wel in van Sherlock dwarszitten, maar hij had het niet hoeven doen.
Somebody that I used to know
pi_168248271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:34 schreef Postbus100 het volgende:
Trouwens, Euros had Moriarty niet in haar macht hé? (dat werd hier ergens gesuggereerd) ze werkten samen, als partners in crime. Ieder met eigen belangen en specialiteiten. Moriarty zag de lol wel in van Sherlock dwarszitten, maar hij had het niet hoeven doen.
Het werd ook in de aflevering gesuggereerd nu ze in mensen hun hoofden kon terecht komen en zo ze kon overnemen :+ Aan 5 minuten had ze genoeg. Maar waar Euros haar belang naar een schreeuw om aandacht had van naaste familie, had Moriarty gewoon de lol in om Sherlock idd te dwarsbomen. Kwam goed uit zo samen en het gaf Sherlock niet zo snel een clue dat Moriarty met een partner-in-crime werkte.
mag het weten
pi_168248301
Even een vraagje. Ik moet seizoen vier nog kijken maar is Moriarty nou echt dood of leeft die nog? Wat een briljante acteur was dat!
pi_168248319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:38 schreef larry_flynt het volgende:
Even een vraagje. Ik moet seizoen vier nog kijken maar is Moriarty nou echt dood of leeft die nog? Wat een briljante acteur was dat!
Dan zou ik dit topic mijden :X Of houd je van spoilers? :P
mag het weten
pi_168248587
quote:
Waarom Sherlock die doodskist dan vervolgens compleet de vernieling in helpt wanneer Euros vertelt dat Molly nooit in gevaar was, tja frustratie broer-zus of frustratie van Sherlock dat zijn gevoel het van zijn ratio overneemt?
Dit is een echte hersenkraker, je kunt er eindeloze filosofische verhandelingen over bedenken maar misschien is het gewoon simpel: nadat hij had gezegd (twee keer!) 'i love you' begonnen opeens de verdrongen seksuele gevoelens voor Molly op te spelen en die heeft hij for the moment getransformeerd in agressie: de doodskist finaal aan flarden slaan. Bovendien een metofoor voor: Molly leeft en ze is van mij!
pi_168248682
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit is een echte hersenkraker, je kunt er eindeloze filosofische verhandelingen over bedenken maar misschien is het gewoon simpel: nadat hij had gezegd (twee keer!) 'i love you' begonnen opeens de verdrongen seksuele gevoelens voor Molly op te spelen en die heeft hij for the moment getransformeerd in agressie: de doodskist finaal aan flarden slaan.
Ja dat laatste denk ik ook. Omdat Sherlock gewend is vooral met zijn ratio te werken, master of deduction zo te zijn. Zijn gevoelens stopt ie weg, zo ook als die er zijn voor Molly. Maar als zijn zus hem dan voor het blok zet borrelen ze op. Issie niet gewend > moet er toch uit en de doodskist is de klos nadat zusjelief vertelt dat Molly nooit geen gevaar liep. Klinkt plausibel!
mag het weten
pi_168249232
Mwoah, ik denk niet dat alleen het moeten uiten van zijn eigen gevoelens de reden waren waarom hij zo heftig reageerde hoor. Ik denk dat vooral het moeten van dwingen van Molly, haar haast 'pijnigen', minstens zoveel meespeelde. En dat zijn zus het als een spelletje zag, zal zijn woede niet bepaald bekoeld hebben ;)

Dat Moriarty een pion leek te zijn van Euros vond ik ook wel jammer, nu het hier zo besproken wordt en ik me er wel in kan vinden. Hoewel hij zijn gelijke in Euros dan wel weer had gevonden, gekeken naar hun euh... 'onverschillige' en ietwat 'onethische' kijk op sommige zaken :D

Wel tof dat ze Euros weer in de instelling hebben geplaatst trouwens; met zo'n verleden en jarenlange seperatie/isolatie ben je vrees ik ook niet meer te 'redden'. En de viool/muziek als communicatiemiddel vond ik ook mooi gevonden O+
pi_168249537
Misschien had Moriarty ook een zus of broer waar hij een 'hug' van nodig had? Als je het zo bekijkt, lijkt het absurd. En wordt duidelijk dat er een soort van seksisme in zit dat zusje Sherlock een hug nodig had. Arm meisje.
Ook kon Moriarty als man veel gekker doen dan zusje Sherlock die het bij wat boze gezichtsuitdrukkingen moest laten waardoor het tamelijk saai werd om naar te kijken.

Maar dat zijn wat sidekicks van mij als feminist.
pi_168249586
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:18 schreef Candaasje het volgende:Ik denk dat vooral het moeten van dwingen van Molly, haar haast 'pijnigen', minstens zoveel meespeelde. En dat zijn zus het als een spelletje zag, zal zijn woede niet bepaald bekoeld hebben ;)

Hoewel hij zijn gelijke in Euros dan wel weer had gevonden, gekeken naar hun euh... 'onverschillige' en ietwat 'onethische' kijk op sommige zaken :D

En de viool/muziek als communicatiemiddel vond ik ook mooi gevonden O+
Kan ook een rol gespeeld hebben. Toen Mary dood ging had Sherlock het over een vow die hij tav loved ones niet wil verbreken. Ik denk stiekem dat Molly, naast John er eentje is. Sherlock baalde dat hij John niet kon redden maar dat Mary dat gedaan heeft door zich op te offeren. Sherlock zal er ook van gebaald hebben dat Molly betrokken raakte als onderdeel van een game tussen broer en zus. Dat alleen kan genoeg zijn ja om te ontsteken in woede.

Uhu, dan heb je het nog netjes verwoord lol. Muziek als communicatie van emoties vond ik een mooie. Soms kunnen stukken muziek beter uiting geven aan je gemoedstoestand dan woorden. :Y
mag het weten
  woensdag 18 januari 2017 @ 18:37:13 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168249590
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien had Moriarty ook een zus of broer waar hij een 'hug' van nodig had? Als je het zo bekijkt, lijkt het absurd. En wordt duidelijk dat er een soort van seksisme in zit dat zusje Sherlock een hug nodig had. Arm meisje.
Ook kon Moriarty als man veel gekker doen dan zusje Sherlock die het bij wat boze gezichtsuitdrukkingen moest laten waardoor het tamelijk saai werd om naar te kijken.

Maar dat zijn wat sidekicks van mij als feminist.
Ja man, seksistisch allemaal. Zo rollen ze bij sherlock.
Laffe huichelaar
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:41:24 #128
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168249712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien had Moriarty ook een zus of broer waar hij een 'hug' van nodig had? Als je het zo bekijkt, lijkt het absurd. En wordt duidelijk dat er een soort van seksisme in zit dat zusje Sherlock een hug nodig had. Arm meisje.
Ook kon Moriarty als man veel gekker doen dan zusje Sherlock die het bij wat boze gezichtsuitdrukkingen moest laten waardoor het tamelijk saai werd om naar te kijken.

Maar dat zijn wat sidekicks van mij als feminist.
Ach gossie, het is seksisme :')

"Moriarty mocht veel leuker doen omdat hij een man is, waaaaaaahhhh!!!" _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168249764
Zusje was overigens wel in staat om het appartement van Molly op te blazen. Dat had ze misschien ook wel gewild maar dan zou ze Sherlock voor altijd kwijt zijn geweest. Of zou hij haar zelfs dát hebben vergeven? Tot hoever gaat vergiffenis voor een sadistisch persoon?

Nou, ik ga maar 's een derde keer kijken want het blijft me allemaal bezighouden.
pi_168252580
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien had Moriarty ook een zus of broer waar hij een 'hug' van nodig had? Als je het zo bekijkt, lijkt het absurd. En wordt duidelijk dat er een soort van seksisme in zit dat zusje Sherlock een hug nodig had. Arm meisje.
Ook kon Moriarty als man veel gekker doen dan zusje Sherlock die het bij wat boze gezichtsuitdrukkingen moest laten waardoor het tamelijk saai werd om naar te kijken.

Maar dat zijn wat sidekicks van mij als feminist.
That escalated quickkly.......... :o
  Redactie Sport woensdag 18 januari 2017 @ 20:43:42 #131
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168253505
Zusje had gewoon een naam hoor, Euros, om precies te zijn. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168253584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zo heet de ship dus ook gewoon _O-

Of de serie nu hiermee stopt of niet.. als Sherlolly shipper heb ik de gifjes nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waarom Sherlock die doodskist dan vervolgens compleet de vernieling in helpt wanneer Euros vertelt dat Molly nooit in gevaar was, tja frustratie broer-zus of frustratie van Sherlock dat zijn gevoel het van zijn ratio overneemt?
Sherlolly. _O-

:') tot in de eeuwigheid.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_168255061
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:45 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Sherlolly. _O-

:') tot in de eeuwigheid.
Ik verzin het niet zelf hé :D Ik had er Shermolly van gemaakt :Y
mag het weten
pi_168255625
Ik maakte me nogal zorgen dat Euros best wat tijd doorgebracht had met Watson, was bang dat hij ook gehersenspoeld zou zijn :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168256767
Ik vind 'Sherlolly' grappig, zo fout dat het leuk is :Y
Tails tell tales
pi_168260319
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je verwacht dat er glas is en je ziet er een tekst op staan. The mind is a funny thing.
En natuurlijk is het helemaal niet vreemd dat je helemaal geen weerspiegeling ziet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator donderdag 19 januari 2017 @ 00:40:34 #137
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168260556
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 00:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En natuurlijk is het helemaal niet vreemd dat je helemaal geen weerspiegeling ziet.
Daar let je op dat moment niet op, maar ervoor en erna zie je wèl weerspiegelingen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168260704
Met verbazing alle postings van Loekie1 weer gelezen :D
  Moderator donderdag 19 januari 2017 @ 01:12:07 #139
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168260798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 00:58 schreef bamibij het volgende:
Met verbazing alle postings van Loekie1 weer gelezen :D
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 19 januari 2017 @ 07:45:12 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168261398
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:43 schreef DeLuna het volgende:
Zusje had gewoon een naam hoor, Euros, om precies te zijn. :)
Beetje seksistisch van Loekie om haar met haar functie jegens de man aan te spreken ipv haar naam. Had bij Moriarty nooit gebeurd :{
Laffe huichelaar
pi_168262447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zo heet de ship dus ook gewoon _O-

Of de serie nu hiermee stopt of niet.. als Sherlolly shipper heb ik de gifjes nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waarom Sherlock die doodskist dan vervolgens compleet de vernieling in helpt wanneer Euros vertelt dat Molly nooit in gevaar was, tja frustratie broer-zus of frustratie van Sherlock dat zijn gevoel het van zijn ratio overneemt?
Hahaha, ik denk dat deze ship niet eens zou werken, maar vanwege de naam en de gifjes ben ik er toch gecharmeerd van.
Mijn favo ship, als we het er toch over hebben is Lestrolly (Lestrade + Molly) :P
pi_168263964
Tails tell tales
pi_168264031
quote:
Mylock dan, dat is gewoon ranzig op alle fronten. (sorry, ik geef mijn innerlijke fangirl even de ruimte nu)
pi_168264166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:52 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Mylock dan, dat is gewoon ranzig op alle fronten. (sorry, ik geef mijn innerlijke fangirl even de ruimte nu)
Kan ik zelf ook helemaal niks mee, maar het is wel een idee waar in (het begin van) de serie een beetje mee werd 'geflirt' (en in de boeken ook?)...

Sherlolly vind ik het leukst, maar dat is meer voor mijzelf, vind het eigenlijk niet zo'n beste match. Sherlock en Irene ook niet echt. Zou nog het liefst een nieuw iemand zien voor S, iemand die een beetje tussen die twee inzit. In dat geval zou ik 'Lestrolly' :') of 'Molson' :') (staat er niet bij en kan zijn dat fanatieke fans daar al een andere naam voor hebben) nog wel leuk vinden. Maar als er geen enkel stelletje wordt gevormd vind ik het ook wel best :P
Tails tell tales
pi_168264210
Oh sorry, je schreef "MyLock", in mijn reactie ging het om "JohnLock" ;)

Ja, daar kan ik HELEMAAL niks mee :P Staat ook niet in het rijtje, zijn daar fans voor dan? :')
Tails tell tales
pi_168265335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:04 schreef Forbry het volgende:
Oh sorry, je schreef "MyLock", in mijn reactie ging het om "JohnLock" ;)

Ja, daar kan ik HELEMAAL niks mee :P Staat ook niet in het rijtje, zijn daar fans voor dan? :')
Zo'n beetje elke combinatie die je kan verzinnen zijn fans voor en is fanfiction van. Ik ben niet vies van fanfiction, maar ergens trek ik toch een lijn hoor, en MyLock ligt aan de verkeerde kant van die lijn wat mij betreft.

Wat Johnlock betreft ben ik het wel met je eens. Ik heb die hele TJLC videoserie een keer gekeken (of nouja, opgezet terwijl ik aan het gamen was en af en toe keek ik een paar minuten, maar kreeg toch heel veel mee) en ze hadden een hoop dingen waarvan ik dacht: tja, klinkt best logisch. Dus ik zou niet eens heel erg verbaasd geweest zijn als het er van gekomen was.
pi_168265415
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:31 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Hahaha, ik denk dat deze ship niet eens zou werken, maar vanwege de naam en de gifjes ben ik er toch gecharmeerd van.
Mijn favo ship, als we het er toch over hebben is Lestrolly (Lestrade + Molly) :P
Lestrolly, neee echt wie verzint zulke namen :|W Daarbij oogt LeStrade veel ouder dan Molly. Nee ik blijf bij Shermolly :{w
mag het weten
pi_168267058
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:09 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Lestrolly, neee echt wie verzint zulke namen :|W Daarbij oogt LeStrade veel ouder dan Molly. Nee ik blijf bij Shermolly :{w
Lestrade en Molly vind ik nog wel een goede combi, ook als je ziet hoe hij kijkt als ze het kerstfeestje in 221B binnenkomt... duidelijk geinteresseerd en onder de indruk.
Maar eigenlijk... who cares :')
pi_168267269
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:43 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Lestrade en Molly vind ik nog wel een goede combi, ook als je ziet hoe hij kijkt als ze het kerstfeestje in 221B binnenkomt... duidelijk geinteresseerd en onder de indruk.
Maar eigenlijk... who cares :')
True, dat ontging mij ook niet in die scène. Maar Molly had en heeft dus nog steeds een crush op Sherlock. Of Sherlock nu wel of niet wil toegeven aan zijn gevoelens voor Molly. Dus Sherlolly confirmed na de finale van seizoen 4 :6
mag het weten
pi_168267278
Iemand al gezegd dat Jules Deelder veel weg heeft van Moriarty? Ik weet niet of die kan toneelspelen maar hij zou geschikt zijn als een heel vilein personage.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie1 op 19-01-2017 14:42:28 ]
pi_168268081
Wie gaan er zondag allemaal voor de buis hangen voor een mogelijk 4de episode? Er staan een aantal leuke theorieen op Reddit, dat er nog een episode zou zijn
pi_168268441
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:54 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

True, dat ontging mij ook niet in die scène. Maar Molly had en heeft dus nog steeds een crush op Sherlock. Of Sherlock nu wel of niet wil toegeven aan zijn gevoelens voor Molly. Dus Sherlolly confirmed na de finale van seizoen 4 :6
Vooruit dan maar.
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:54:59 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168268565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:54 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand al gezegd dat Jules Deelder veel weg heeft van Moriarty? Ik weet niet of die kan toneelspelen maar hij zou geschikt zijn als een heel vilein personage.
Die is ook al 73 zie ik, heerlijke persoon, erg met hem gelachen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168268617
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:32 schreef Nymphetic13 het volgende:
Wie gaan er zondag allemaal voor de buis hangen voor een mogelijk 4de episode? Er staan een aantal leuke theorieen op Reddit, dat er nog een episode zou zijn
In dat gevallllll;


quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:31 schreef tombolafan het volgende:
Ik maakte me nogal zorgen dat Euros best wat tijd doorgebracht had met Watson, was bang dat hij ook gehersenspoeld zou zijn :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168268986
Ok weet iemand of er al een 40 minuten durende Sherlock aflevering is?

Dit is een foto van BBC First Dubai over aanstaande zondag:
pi_168269168
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:19 schreef Nymphetic13 het volgende:
Ok weet iemand of er al een 40 minuten durende Sherlock aflevering is?

Dit is een foto van BBC First Dubai over aanstaande zondag:
[ afbeelding ]
sorry, verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde of dat dit een extra geheime 4e aflevering zou zijn. Omschrijving hier is gewoon van the final problem, wellicht dat ze hem in twee stukken uitzenden oid?
pi_168269415
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:28 schreef LurkJeRot het volgende:
sorry, verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde of dat dit een extra geheime 4e aflevering zou zijn. Omschrijving hier is gewoon van the final problem, wellicht dat ze hem in twee stukken uitzenden oid?
Dat is waarschijnlijk gewoon The Finale Problem die zaterdagavond om 23:00 begint -in Dubai dan.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168269701
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:42 schreef svann het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk gewoon The Finale Problem die zaterdagavond om 23:00 begint -in Dubai dan.
Dat is een nog veel logischere verklaring.
pi_168270634

Iemand dit al gezien? Laatste beelden van S4E3 na de behind the scenes...
pi_168274652
Toch ondanks de slappe hap aflevering heeft het me wel aan het denken gezet.
Wanneer ben je in moreel opzicht goed bezig?
Hoe zit het met onze moraal?
pi_168275777
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:40 schreef Nymphetic13 het volgende:

Iemand dit al gezien? Laatste beelden van S4E3 na de behind the scenes...
Ehm, nee? :o Dus toch :D Weg met Euros, hallo Moriarty! _O_
mag het weten
pi_168275956
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:40 schreef Nymphetic13 het volgende:

Iemand dit al gezien? Laatste beelden van S4E3 na de behind the scenes...
Jeej! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_168278319
Steven Moffat verklaart zaken uit TFP:

http://www.vulture.com/20(...)l?mid=facebook_nymag
pi_168372132
Watson zat toch aan een ketting vast? Hoe kon hij dan met dat touw uit de put komen? Hoe heeft Euros het vroeger überhaupt voor elkaar gekregen om Redbeard levend in die put te krijgen? Was een beste val.
En dan haar rol als meisje. Als Sherlock haar vind zit ze in een soort shocktoestand. Als ze dus als meisje met Sherlock praat is ze in een soort van trance. Dat schakelen tussen het meisje en Euros heeft ze toch niet in de hand? Toevallig dat ze dan bij die opdrachten ervoor precies goed schakelt.

En hoe heeft Sherlock op het eind contact met Euros en Watson? Hij heeft toch geen telefoon, of zo in zijn hand?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_168372290
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:28 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Watson zat toch aan een ketting vast? Hoe kon hij dan met dat touw uit de put komen? Hoe heeft Euros het vroeger überhaupt voor elkaar gekregen om Redbeard levend in die put te krijgen? Was een beste val.
En dan haar rol als meisje. Als Sherlock haar vind zit ze in een soort shocktoestand. Als ze dus als meisje met Sherlock praat is ze in een soort van trance. Dat schakelen tussen het meisje en Euros heeft ze toch niet in de hand? Toevallig dat ze dan bij die opdrachten ervoor precies goed schakelt.

En hoe heeft Sherlock op het eind contact met Euros en Watson? Hij heeft toch geen telefoon, of zo in zijn hand?
Kennelijk touw en sleutel (die buiten beeld werd gegeven) Touwladder en Redbeard laten afdalen? Touwladder inhalen en water erin? Ik denk dat ze als Euros op beeld dat 'live' was opgenomen was van te voren. En dat ze tegelijkertijd dat in trance ook had klaar staan. Anders kan je nooit zo eenvoudig schakelen tussen in trance en uit trance zijn ja. Sherlock/Watson stonden in verbinding met elkaar via een wss bluetooth oortje. Daarom tikte Sherlock eerst zijn oor aan voor ie ging praten en vragen of Watson nog in leven was.
mag het weten
pi_168399489
Ben maar weer eens The Adventures of Sherlock Holmes met Jeremy Brett (de "echte" Sherlock Holmes) aan het kijken.
pi_168537153
Hoe het afliep met Sherlock en Molly:

  maandag 30 januari 2017 @ 09:40:04 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168537194
Vond The final problem geen goede aflevering.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168537311
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond The final problem geen goede aflevering.
Waarom niet?
  maandag 30 januari 2017 @ 09:58:03 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168537366
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Gaten in het plot, geen boeiend verhaal.
A Scandal in Belgravia bv vond ik vele malen beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:11:48 #171
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_168672147
Ook in eindelijk de laatste aflevering gezien, en ik vond het (op de conclusie na) een heerlijk verhaal. Lekker spannend, wat zaken om over na te denken en een fantastische scene met Moriarty.

De plotholes vind ik dan ook niet storend genoeg om de aflevering door te laten bederven.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cheiron op 04-02-2017 21:22:11 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:33:04 #172
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_169351541
Ik heb nu pas gekeken, dus dit topic vermeden als mond en klauwzeer, maar ik moet zeggen, ik was erg teleurgesteld. Aflevering 1 was zo onzinnig als de pest, aflevering 2 gaf een beetje hoop, en 3 was weer helemaal van het spoor los. Het idee van een zus die zo briljant is dat ze zo gek als een deur is, prima. Maar de uitvoering...veel te gehaast, veel te oppervlakkig. Je had met dat thema gewoon drie afleveringen moeten vullen! De vraag wie nu eigelijk de slimme is, Sherlock of Mycroft...ook goud als idee. En volkomen verkloot in de uitvoering.

Ik heb zowiezo problemen met Mary. En het allergrootste probleem zal wel heel seksistisch van me zijn, maar ze was te oud. Zij en John beginnen nu nog aan kinderen? Sorry hoor, maar zij ziet er dik boven de 40 uit, en hij niet veel jonger. Ik weet dat sommige mensen dan pas aan kinderen beginnen, maar het stoort me.
En haar verhaal arc van geheim agent die verlangt naar een normaal leven, mwah, zwak. En dat idee van een USB stick om je nek met de gegevens van je hele team, zodat iedereen altijd elkaar zou kunnen verraden, en het daarom niet doet? Waanzinnig. Ik kreeg zin om Moffat direct te mailen wat voor pado's hij tijdens het schrijven heeft zitten knabbelen.
'Black ops' achtige teams hebben altijd 1 grondregel. Annoniem zijn, ontraceerbaar. Als je daar van afwijkt, ben je mij kwijt.

De cereal killer was op zich goed gevonden, en een redelijk vehaal, ik wil niet over ales lopen te klagen!

Maar wat mij betreft hadden ze dit seizoen niet hoeven maken. Het was kwalitatief veel lager dan de vorige afleveringen, en ze namen het karakter Holmes mee naar plekken waar hij (en Mycroft) niet thuis horen. Een gemiste kans, en aangezien ik eigelijk denk dat er geen nieuwe afleveringen komen, een triest einde van zo'n mooi stuk televisie.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 9 februari 2018 @ 23:19:40 #173
2651 svann
night-hawk
pi_177069446
Nu op BBC First de eerste aflevering van seizoen 1 (2010).
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 9 februari 2018 @ 23:21:26 #174
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_177069489
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:19 schreef svann het volgende:
Nu op BBC First de eerste aflevering van seizoen 1.
Poeh, das een tijd terug :D Zag laatst een trailer, wat een broekies.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_177071407
Lekker sinister, die chauffeur.

De eerste afleveringen heb ik indertijd gemist, dus even inhalen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_177215076
En de tweede aflevering van seizoen 1 op First.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_177215171
dit staat toch ook gewoon op netflix
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:26:05 #178
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_177215324
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:21 schreef Nielsch het volgende:
dit staat toch ook gewoon op netflix
Is dat een vraag of?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_177215767
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:21 schreef Nielsch het volgende:
dit staat toch ook gewoon op netflix
Niet iedereen heeft Netflix
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177215791
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft Netflix
netflixgod
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_177215805
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft Netflix
raar
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177215853
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Poeh, das een tijd terug :D Zag laatst een trailer, wat een broekies.
Toen het nog overzichtelijk ingewikkeld was :D
Somebody that I used to know
pi_177216742
En morgenavond 23:05 uur.

Volgende week dus waarschijnlijk net zo het derde en laatste deel van seizoen 1.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 18 februari 2018 @ 07:55:15 #184
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177269873
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:21 schreef Nielsch het volgende:
dit staat toch ook gewoon op netflix
Ik kijk het nu via netflix. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 28 februari 2018 @ 11:40:40 #185
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177499956
Nou, bijna klaar met de 4 seizoenen.
De eerste 2 zijn ijzersterk. De laatste 2 zijn toch beduidend minder.

Meer experimenteel, maar het lijkt alsof men niet meer zo goed wist wat ze moesten schrijven om 1,5 uur te vullen.

Desalniettemin vermakelijk, maar niet iets waar ik een jaar of meer naar uit zou kijken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193799213
Gisteren weer de laatste afleveringen zitten te bekijken. Er komt nog een vijfde seizoen, volgens deze site in 2022/2023. Het zal verleidelijk zijn Moriarty er weer in te verweven, zie ook de aftermath hierboven en zijn algehele populariteit. Ik hoop het stiekem, al ben ik bang dat het dan nog verder van het huidige verhaal afdrijft.

https://www.express.co.uk(...)benedict-cumberbatch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')