abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168315801
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 21:38 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lief dat je ernaar vraagt. Het gaat een stuk beter, de aften zijn bijna weg. Haar tandvlees is alleen nog steeds ontstoken, hoewel dat ook aan de beterende hand is gaat tanden poetsen nog altijd niet. 2 dagen geleden deed ik een poging en had ze een mond vol bloed. -O- Zo sneu, het doet ook duidelijk pijn.
Ach, dat arme wolkje...

Vanavond komt de duutser eindelijk thuis, haleluja. Al zal morgen de vroege dienst nog voor mij zijn. Ik weet dat 6 uur best een acceptabele dreumestijd is, maar zo voelt dat niet...
pi_168316710
Hoera, Duitser weer thuis! Je hebt es geschafft! En zes uur, brrr, ik vrees de dag dat mr T erachter komt dat de dag ook voor 8:00 uur begint met grote vrezen... Vooralsnog is het net zo'n uitslaaptalent als pa & ma. *zwaait met brandende fakkel richting fokwet*

Wat een lieve zangeresjes zijn jullie, fap en Ro! O+

T tikt heel cool met zijn vinger in de lucht bij het horen van muziek. B-) Op de arm dansen is ook fantastisch. Hoe lomper hoe beter.

Fijn dat de aften bijna weg zijn, en tandjes gewoon insmeren met tandpasta is nu wel ff genoeg toch? Als er maar wat fluor op zit. En het slapen?

En ff een *O* voor het doorslapen van Ketel! Ben benieuwd of het lopen nu snel volgt!
pi_168317401
Gelukkig gaat het iets beter met Wolk! En gelukkig niks bijzonders met de heupjes van de minion! *O*

Leuk dat boodschappenavontuur FF ;) Als ik dit soort verhalen hoor, ben ik blij dat A nog lekker in de wagen zit!

Vogels vind ik ook maar niks...sinds ik Birds en Zoo heb gezien dan... die piksnaveltjes, bah. Maar naar vogeltjes in de verte wijzen mag A altijd!

A "danst" ook bouncend aan tafel/de kast. Ze heeft een mp3 speler van me gekregen (oude telefoon) met de muziek van 2Kleine Kleutertjes. Is ze helemaal idolaat van O+ Van mij mag ze de hele dag luisteren, want heb er toch geen last van :')

A krijgt trouwens ook muziekles op de crèche. Zo leuk! Ze hebben dan 2 groepen; eentje voor de allerkleinsten en eentje voor de grotere kindjes. En elke week is de les weer een beetje anders (piano, gitaar, trommel etc). A geniet er ook erg van! En vrijdags is er yoga. Dus ze gaat ook helemaal zen het weekend in :P

Gelukkig is de Duutser weer thuis Jagar! Ik ben altijd alleen met A, en ben het gewend... maar kan het me goed voorstellen dat het pittig is als je het altijd met zijn tweeën doet! In je eentje kosten sommige dingen gewoon veel tijd...

Beterschap aan de zieken!
pi_168318604
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:54 schreef Aerenia het volgende:
Gelukkig gaat het iets beter met Wolk! En gelukkig niks bijzonders met de heupjes van de minion! *O*

Leuk dat boodschappenavontuur FF ;) Als ik dit soort verhalen hoor, ben ik blij dat A nog lekker in de wagen zit!

Vogels vind ik ook maar niks...sinds ik Birds en Zoo heb gezien dan... die piksnaveltjes, bah. Maar naar vogeltjes in de verte wijzen mag A altijd!

A "danst" ook bouncend aan tafel/de kast. Ze heeft een mp3 speler van me gekregen (oude telefoon) met de muziek van 2Kleine Kleutertjes. Is ze helemaal idolaat van O+ Van mij mag ze de hele dag luisteren, want heb er toch geen last van :')

A krijgt trouwens ook muziekles op de crèche. Zo leuk! Ze hebben dan 2 groepen; eentje voor de allerkleinsten en eentje voor de grotere kindjes. En elke week is de les weer een beetje anders (piano, gitaar, trommel etc). A geniet er ook erg van! En vrijdags is er yoga. Dus ze gaat ook helemaal zen het weekend in :P

Gelukkig is de Duutser weer thuis Jagar! Ik ben altijd alleen met A, en ben het gewend... maar kan het me goed voorstellen dat het pittig is als je het altijd met zijn tweeën doet! In je eentje kosten sommige dingen gewoon veel tijd...

Beterschap aan de zieken!
Ja, ik heb veel respect voor mensen die het altijd alleen moeten doen. Het gaat hier hartstikke goed in m'n eentje, maar sommige dingen kosten gewoon wat meer tijd. Als 1tje T in bed brengt en de andere afwast en speelgoed opruimt enzo. Of eentje die T entertaint, en de andere die wat schoonmaakt ofzo. Of 1tje die s morgens vroeg opstaat, en de andere die nog wat doorslaapt...

Vandaag de facto nog alleen, want de duutser is er pas om middernacht ofzo. Vanmorgen zijn we even naar de andere kant van de stad geweest, even er uit en wat zien. T is tevreden in de kinderwagen zolang hij wat te knabbelen heeft, vreetzak.
pi_168318875
Bijna gehaald Jagar, goed gedaan! *O* En sowieso respect voor iedereen die het helemaal of regelmatig alleen moet doen, ik vind het nog steeds best heftig.

Vooral nu trouwens. }:|

N. is echt een enorme draak de laatste dagen en ik begrijp het wel (wennen op het kdv is nog steeds heel zwaar, papa werkt veel, mama wordt steeds minder mobiel en ze lijkt wel aan te voelen dat er nog meer grote dingen te gebeuren staan. Als ik haar vraag naar de baby of een broertje of zusje gilt ze standaard neeneeneeneeneeee bijvoorbeeld ;( ), maar ik vind het zo enorm zwaar nu. -O- Ze hangt hele dagen aan ons, speelt helemaal niet meer alleen, huilt constant als we haar een minuut geen aandacht geven, eet niks meer als avondeten (maar wel 8 boterhammen met pindakaas, niks anders is goed, verdeeld over de dag :X ) en is gewoon zo ontevreden.

En dan moet ik nog bevallen. :')

We hebben een paar mensen achter de hand die we kunnen bellen als de bevalling begint, maar zoals het nu gaat ben alleen ik goed genoeg (zelfs alleen met man gaat vaak niet goed nu) en dat gaat natuurlijk niet werken. Dan lig ik straks te bevallen terwijl ik weet dat N. ergens constant aan het gillen is. Ik maak me echt enorm veel zorgen en ben bang dat het nog veel erger gaat worden als de baby er zo wel is. :'(

Naar is dit, het ging allemaal zo perfect tot vorige week.. Stiekem hoop ik dat ze straks ineens ziek is en dat alles van de afgelopen dagen daar gewoon door komt.

Excuses voor de rant. :@
pi_168318981
Oh, Selveria, dat snap ik heel goed. Die druk dat alleen jij goed genoeg bent vind ik altijd heel moeilijk..Zou het een optie zijn om nu de zorg wat weg te geven aan de mensen die achter de hand zijn voor de bevalling? Haar eens eeen middagje ergens te laten spelen, etc?
pi_168319029
Dat overweeg ik wel ja. Aan de andere kant wil ik haar ook niet het idee geven dat ze steeds weg moet bij ons, want ik vrees juist dat dit gedoe daar vandaan komt. Ze gaat nu namelijk nog 2x per week naar de GO, nog tot 10 februari en 1x naar het kdv om vast te wennen terwijl ze heel duidelijk aangeeft dat ze het liefst thuis bij mij/ons is.. Rationeel weet ik dat we daar (even) doorheen moeten, maar oh mijn moederhart. ;(
pi_168319075
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:43 schreef Selvaria het volgende:
Dat overweeg ik wel ja. Aan de andere kant wil ik haar ook niet het idee geven dat ze steeds weg moet bij ons, want ik vrees juist dat dit gedoe daar vandaan komt. Ze gaat nu namelijk nog 2x per week naar de GO, nog tot 10 februari en 1x naar het kdv om vast te wennen terwijl ze heel duidelijk aangeeft dat ze het liefst thuis bij mij/ons is.. Rationeel weet ik dat we daar (even) doorheen moeten, maar oh mijn moederhart. ;(
Natuurlijk is ze het liefst bij jullie. Maar, waarschijnlijk is ze na 5 minuten sippen ergens anders vrijwel net zo blij als bij jullie thuis, zeker als die andere mensen minder walvisserig (Oh!1! :+ :@ ) zijn dan jij en wellicht energieker kunnen spelen...
pi_168319493
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Natuurlijk is ze het liefst bij jullie. Maar, waarschijnlijk is ze na 5 minuten sippen ergens anders vrijwel net zo blij als bij jullie thuis, zeker als die andere mensen minder walvisserig (Oh!1! :+ :@ ) zijn dan jij en wellicht energieker kunnen spelen...
En dat is momenteel dus niet zo. Om die 5 minuten zou ik me geen moment druk maken, maar ze gaat de hele dag door. Op het kdv huilt ze (inmiddels met steeds meer tussenpozen gelukkig) heel erg veel en wil ze alleen samen met de leidsters spelen, bij de GO wil ze de laatste week alleen op schoot en begint ze te gillen als er andere kindjes in de buurt komen, bij man wil ze niet zijn als ik ook in de kamer ben. Het is gewoon heel heftig voor haar nu, maar zo ontzettend lastig..
pi_168320335
Selvaria, familie is natuurlijk wel een stuk vertrouwder dan leidsters op een nieuw kdv. Je kan het altijd proberen, gaat het niet goed dan weet je dat ook weer. Juist de exclusieve aandacht die O bij oma of opa altijd krijgt doet hem erg goed. Dat is niet te vergelijken met 1 van de zoveel kindjes zijn. Sterkte iig!
pi_168320704
Jullie hebben ook wel gelijk en er is toch geen andere oplossing momenteel, dus excuse me while I even al die beren van de weg afhaal. ;)
pi_168328342
Ach, arme N. en arme Selv :* Hopelijk vindt ze snel haar draai en kun jij ook ontspannen.

Fijn dat de Duutser weer thuis is Jagar!

Ook goed om te lezen dat het beter gaat met Wolk!

M. deed het vandaag hartstikke goed. We waren op visite bij vrienden waar we ook bleven eten. Ze heeft de hele middag zoet gespeeld, het huis daar niet overhoop gehaald én goed gegeten (behalve de boontjes :{w ). Onderweg naar huis bleef ze ook nog eens wakker (en vrolijk!) terwijl het allang bedtijd was geweest. Op deze manier is dit nog wel voor herhaling vatbaar. (Meestal gaan we namelijk bijtijds weg ivm chagrijnige/slaperige dreumes.)
pi_168341523
Wat fijn, kazy, zo'n dag.

Selvaria :*. Hopelijk komt alles goed. Het is ook veel voor N.

Leuk, Aerenia, muziekles op de opvang!

Jagar, hoe is het nu?

Wij zijn vanochtend even bij het ijs wezen kijken. We durfden het niet aan om te gaan schaatsen, maar op het randje er op staan ging wel en J vond het leuk O+. Daarna nog even bij de wilde koeien gekeken en zijn dag kon niet meer stuk.
pi_168354434
Zo pff even alles bijgelezen.

Fijn dat je man weer thuis is Jagar. Veel fijner om alles samen te kunnen doen.

Fijn dat de aften bij Wolk bijna weg zijn. Tandjes poetsen komt wel weer hoor.

Nachtegaaltjes Fap en Ro!

Ahh wat shit Selvaria. Ik snap je zorgen helemaal. Hopelijk komt het er inderdaad binnenkort allemaal uit. Of went ze snel bij het kdv.

Verder is er weinig blijven hangen. Sorry!.

Met Mies gaat het op en af. Heftige driftbuien gevolgd door immense vrolijkheid. Ze speelt nauwelijks alleen en is ons ontzettend aan het uitproberen.
Ook het slapen gaat niet zo lekker. Vannacht werd ze wakker toen wij net naar bed gingen, en ze is gewoon wakker geweest tot 8 (!!) uur.
Hopelijk vannacht een betere nacht.
Maar goed, er zijn ook leuke dingen. Gister zijn we uit eten geweest en ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Heerlijk zitten eten en spelen. Enkel een paar awkward stare-contests met andere bezoekers.

Afgelopen week was er een actie van een fotograaf. Voor ¤2,50 kon je een hele fotoshoot doen, en een gratis foto uitkiezen. De rest kon je bekijken en eventueel nabestellen.
Well played fotograaf, well played.
We hebben alle afdrukken, een canavs en alle digitale bestanden gekocht.

Kiek nou O+

pi_168354503
En pff noem me oppervlakkig maar man wat baal ik van de tandjes door het skippiekoeincident :'(.
pi_168364719
Wat een leukerd MLB! Wat een bos haar ook! En ik vind daar niks oppervlakkigs aan hoor.. Gelukkig krijgt Mies er nog niks van mee (en hopelijk wisselt ze die tanden snel!)

Herkenbaarheid wat de dreumesdriftbuien betreft. Vooral als M. al wat moe is (rond het middaguur). Dan is echt helemaal niks meer goed en wordt er voornamelijk op de grond gelegen, gebruld en oja, om Tik Tak en Sesamstraat geblèrd. Volgens mij ziet ze die programma's als een eerste levensbehoefte ofzo :')
pi_168364782
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 08:20 schreef kazy het volgende:
Volgens mij ziet ze die programma's als een eerste levensbehoefte ofzo :')
Herkenbaar, al gaat het bij ons dan om de "tebbet" :')

Mlb, leuke foto's!
pi_168364795
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:28 schreef Missladybug het volgende:
En pff noem me oppervlakkig maar man wat baal ik van de tandjes door het skippiekoeincident :'(.
Heb het incident even gemist maar wat heeft ze veel tanden zeg :o Mijn dreumes heeft nog een halfleeg bekkie. Leuke foto's!
pi_168364890
Oh MLB, wat een knapperd! 🙊
pi_168364994
Wat een mooierd! En die tanden zijn prachtig, niks storends aan.

N brult heel weinig gelukkig, alleen gister op de 100-jarige verjaardag van haar overgrootvader, met 35 mensen. Maar dan stop je haar in de draagzak en slaapt ze meteen.
's Avonds voor het slapen kijkt ze wel graag Ate-o (Buurman en Buurman). Of 'paard!' Paardenfilmpjes dus... Nu al een paardenmeisje :X
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168365145
Wat een lekker ding, mlb!

Wij zitten in een heerlijke fase met t, alles loopt zo soepel en hij is zo vrolijk. De enige keren dat hij wat protesteert is als hij honger heeft. Daarin lijkt hij op mij.. Verder is hij vrolijk, maakt grapjes en grijnst de hele dag door...
pi_168365286
Heeft iemand nog gouden tips voor luieruitslag from hell?
Maizena, sudocreme, enkel water om schoon te maken etc. doe ik al.
pi_168365455
Zoveel mogelijk in de blote bips? Ander merk luier proberen? F kan niet tegen pampers.
pi_168365720
N kan niet tegen zink, dus daar werkt zinkzalf en Sudocreme dus juist niet. Wij smeren meestal vaseline, maar ze heeft nog nooit echt erg uitslag gehad.
Idd veel bloot lopen lijkt me handig.
  maandag 23 januari 2017 @ 10:31:10 #124
409579 LuDann
All the way
pi_168366522
Selvaria, ik snap je zorgen goed, ik hoop dat het beter gaat op korte termijn. Het is ook niet niks allemaal.

Echt fantastische foto's van Mies, wat een schatje is het. O+ Ik kan begrijpen dat je je stoort aan de tandjes, maar het viel me niet op totdat je het zei, MLB. Ik denk dat je er zelf wat meer op let. Mij stoort het niet in ieder geval, kiek nou naar dat koppie! O+

Sillie: echt heftige luieruitslag kan heel goed een schimmel zijn. Dan kun je het beste even naar de huisarts gaan denk ik.
pi_168366726
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:19 schreef silliegirl het volgende:
Baking soda in bad doen, lekker lang laten spelen.

Hier wordt ook graag tv gekeken. Ik vind het dubbel. Sjaak is veel ziek en ligt dan heel sneu op de bank. Dan kijkt hij dus best veel tv. Daarna doen we dat dan niet zoveel meer, maar hij blijft er wel om vragen. En soms ben ik gewoon moe en dan kijken we samen Frozen ("wowen").

Driftbuien galore hier, Sjaak is een goede peuter wat dat betreft. Hij heeft de stervende zwaan geperfectioneerd, helaas.
pi_168366759
quote:
Ik zou daar ook heel erg van balen bij mijn eigen kind, maar ik vind het er bij Mies heel schattig uit zien!
pi_168367587
Inderdaad Missladybug, +1 op wat MevrouwCactus zegt.
Wat een mooie dame heb je!
pi_168378502
quote:
Ik zou er ook van balen! Thijs heeft 3 jaar met een hoekje van een tand gelopen en dat vond ik al vreselijk. Laat staan dit.

Het is wel een prachtig meisje! O+ O+

Sillie, maizena is voor in de keuken ;) en als luieruitslag zo erg is, moet je naar de huisarts. Als Koen luieruitslag heeft (zo'n 2 keer nu toe nu) werkt alleen het zalfje van de huisarts.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168379491
Ah, arme Mies! Ik zou er ook van balen, al staat het verder helemaal niet gek of zo. Wat een haartjes trouwens. O+

Sneu van de billetjes Sillie, verder geen tips voor je behalve dat ik inderdaad ook even de ha zou willen laten kijken.

N. was vorige week vrijdag weer wennen op het kdv en toen ze thuiskwam had ze een pamper aan. Thuis hebben we altijd Kruidvat luiers, maar rondom de randjes van de pamper waren haar billetjes en beentjes ook wat rood geworden. Ik hoopaar dat ze er niet overgevoelig voor is, anders moeten we alsnog onze eigen luiers meegeven. }:|
pi_168380017
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:19 schreef silliegirl het volgende:
Misschien voor de zekerheid even contact opnemen met de huisarts. Het zou ook een schimmelinfectie kunnen zijn en dat is met de juiste crème met een paar dagen verholpen. (M. heeft dit ook gehad.)
pi_168389815
Hebben jullie dat ook wel eens dat je kind 's ochtends ineens 2 cm langer lijkt dan gister? :o
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 24 januari 2017 @ 08:00:01 #132
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168389861
Nee heb ik niet. Wel dat de slaapzak midden in de nacht gekrompen is. :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 24 januari 2017 @ 08:25:33 #133
409579 LuDann
All the way
pi_168390015
Nee, was het maar zo. :')
  dinsdag 24 januari 2017 @ 08:59:39 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168390308
Is er nog steeds geen verbetering met groei Ludann? Is er al iets gevonden?
pi_168391000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 07:50 schreef Krisvc het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens dat je kind 's ochtends ineens 2 cm langer lijkt dan gister? :o
Nee, maar toen de duutser vorige week 5 dagen weg was vond hij T zoveel veranderd toen hij thuis kwam...
pi_168391531
Ketel heeft hier ook een groeispurt volgens mij, sommige 92-shirts gaan toch wel moeilijk over zijn hoofd of vertonen wel erg veel blote pols... :o

En gisteren liep hij een heel stuk door de woonkamer aan mijn handen! *O* Wel wild heen en weer zwaaiend, evenwicht is nog een heikel punt geloof ik. Maar goed, hij heeft dan ook heel wat gewicht rechtop te houden. :P
pi_168396010
Wat goed Luna! En wow, maat 92...

T heeft maat 80 zo'n beetje overgeslagen, gaat nu nar 86, maar 92 voelt wel heel groot hoor...
pi_168399144
Go Ketel *O*

Hier ook een dreumes met een groeispurt!

Maat 80 heeft M. ook maar heel kort gedragen. Broekjes 86 is nu wel een crime trouwens. Of het zit te strak bij de beentjes of ze zwabberen om haar middel en zitten voor de rest prima. (Ik vrees dat ze mijn peerfiguur heeft geërfd, arm kind :') )
pi_168399640
N zit al sinds ze acht maanden is in 86, dat is dus al 10 maanden lang. Eerst omdat ze heel dik was, toen omdat ze steeds langer werd. Nu is ze 82 cm, sommige dingen in 86 beginnen nu wat krap te worden bij de kont. Maar het meeste past nog :)

Hup Ketel, lopen is echt zoooo leuk *O*
pi_168400107
Met 13 maanden ging J naar 80 en met 20 maanden worden de meeste shirts nu te klein en staat 86 of 86/92 niet meer oversized. Broeken maat 80 passen vaak nog net wel, of 86 met een omgeslagen randje.

Lopen is zo leuk, luna!

Silliegirl, hoe gaat het nu met de billen? Al wat verbetering te zien?

Ik blijf me er over verbazen hoe het steeds weer leuker wordt O+
pi_168400415
N. heeft ook wel een maand of 8 in maat 74 gezeten, om vervolgens binnen 2 maanden uit 80 te groeien. De meeste kleding in maat 86 zit nu goed en ik spotte vandaag dat een tuniekje/jurkje dat 2 weken geleden nog prima zat inmiddels meer op een shirtje begint te lijken. :')

Haar voeten groeien wel veel minder snel, ze heeft al sinds eind juli dezelfde schoenen en elke keer als ik het check blijken ze nog prima te passen.

Goed bezig Ketel! ^O^
pi_168400671
Jaaa Ketel verovert de wereld!

Wat een groterds hebben jullie! Sjaak zit qua broek in maat 80 (het arme jong heeft zelfs met luier geen kont waar een broek op blijft hangen) en shirtjes maat 86/92. Hij heeft een lang bovenlichaam in verhouding.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 19:19:23 #143
409579 LuDann
All the way
pi_168401023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:59 schreef Mariposas het volgende:
Is er nog steeds geen verbetering met groei Ludann? Is er al iets gevonden?
Nee ik overdreef een beetje hoor. Ze groeit wel, al is het wat langzamer dan ideaal is. Over een maand hebben we weer controle bij de kinderarts, die heeft er genoeg vertrouwen in om het gewoon even een tijdje aan te kijken. Alle bloedtesten om te kijken of er misschien iets mis is met haar immuunsysteem kwamen goed terug. Ze zal alleen voorlopig jaarlijks op antistoffen voor gluten geprikt worden maar er zijn vooralsnog geen echte aanwijzingen dat er iets mis is.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 19:23:20 #144
409579 LuDann
All the way
pi_168401130
Go Ketel! Die gaat harstikke lekker. 8-)

Wolk zit nu een maand of 11 in maat 74 maar sommige dingen in maat 80 beginnen te passen. Ze weegt 8600 gram en was 29 november 73 cm lang (en 8410 gram). Ik weet niet hoe lang ze nu is (ik weeg haar sporadisch thuis, meten doen we niet) maar ze is wel gegroeid.
pi_168402513
Bedankt voor jullie oppeppers over mies haar tandjes. Ik vind haar uiteraard loeiknap hoor, zo erg is het niet. Maar gewoon een beetje zonde.

Sillie bij zulke heftige luieruitslag zou ik inderdaad ook even langs de huisarts om een schimmeltje uit te sluiten.

Wauw ketel stapt!! *O*

Mies zit in maat 92, al sinds de zomer.
pi_168402717
Maat 74 hier met 16 maanden. Eindelijk! Ik was zo uitgekeken op alle maat 68 kleding, die hij sinds mei droeg.
pi_168402892
Ontzettende leuke foto's MissLB! Mij waren die tandjes ook niet opgevallen, maar kan het me voorstellen dat je ervan baalt. Die skippy-koeien zijn ook gewoon stom }:|

Gaat het beter met W sillie?

Zo leuk dat lopen luna! A begint nu ook rond te stappen (wel aan de hand, nog niet los). Is gewoon zo schattig O+

Een kindje dat 's ochtends groter lijkt...check! :D A is nu 83cm en zit in maat 86. Al zitten sommige dingen in 80 of 92 ook gewoon goed. Word af en toe niet goed van die verschillen tussen merken |:(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168404193
Gefeliciteerd Aerenia *O*

MLB, de tandjes vallen mij ook niet op, pas nadat je het zei. Wel erg leuke foto's! Hier komen ze ook deze week langs, hopelijk heeft O er ook een beetje zin in!

Goed bezig ketel! Op twee benen kom je overal veel sneller! Dat onhandige met balans blijft overigens nog wel een paar maanden (hier iig). O valt elke dag nog wel een keer of tien, met name als hij z'n schoenen aan heeft of aan de hand loopt. Maar dat weerhoudt hem niet om met armen vol speelgoed en knuffelbeesten door de kamer te rennen.

LuDann, wel fijn dat de kinderarts er iig vertrouwen in heeft om het aan te kijken! En ik vind Wolk er op foto's ook altijd wel goed uit zien. Grootte is natuurlijk niet zo zichtbaar daarop, maar kleur en gezicht wel.

Hier broeken meestal nog 80, shirtjes net 86.

Ik zou blij zijn als het juli is, ben nu al klaar met al het huizen gedoe en dan moeten we nog gaan verhuizen. Donderdag komen ze foto's maken dus we zijn al 1,5e week bezig met alvast deels in te pakken en op te ruimen. En aangezien schoonzus vrijwel alle ruimte bij schoonvader al geclaimd heeft (zij verhuizen eind februari, wonen al maanden in een hotel...) is het passen en meten om alles weg te werken. En O helpt heel graag mee met inpakken, dus regelmatig zit er opeens speelgoed in de dozen, of gooit hij alles door elkaar :') Een echt nuttige hulp is het dus niet, maar wel een die boos wordt als hij niet mag 'helpen' of als we stoppen/pauzeren met inpakken.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 21:34:56 #149
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168405139
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 19:19 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nee ik overdreef een beetje hoor. Ze groeit wel, al is het wat langzamer dan ideaal is. Over een maand hebben we weer controle bij de kinderarts, die heeft er genoeg vertrouwen in om het gewoon even een tijdje aan te kijken. Alle bloedtesten om te kijken of er misschien iets mis is met haar immuunsysteem kwamen goed terug. Ze zal alleen voorlopig jaarlijks op antistoffen voor gluten geprikt worden maar er zijn vooralsnog geen echte aanwijzingen dat er iets mis is.
Ok, dat is fijn nieuws in elk geval. Hopelijk hebben jullie op dat vlak wel een rustig jaar. :s)
pi_168411621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:34 schreef Hupje het volgende:

Silliegirl, hoe gaat het nu met de billen? Al wat verbetering te zien?

Gelukkig wel! Volgens de huisarts geen schimmel, die gaf alleen maar zinkzalf mee. Maar dat is niet heel veel anders dan sudocreme en dat deed al niet veel. Ik heb maar bepanthen gehaald, daar knapte het snel mee op. En wassen met kamillethee (ook een tip van hier, thanks! :* ) leek ook wel te helpen. Inmiddels is het een stuk minder rood en niet meer open.

Ludann; fijn dat Wolks immuunsysteem goed is! Hopelijk komt er snel een groeispurt!

W. zit nu met bijna 15 maanden nog in maat 80. Dat past nu goed, 86 is nog heel ruim. Dat zal van de zomer wel beter gaan passen denk ik.
Ik heb voor volgende winter in de sale vast dingen geshopt (oa een jas) in maat 92/98. Beetje een gok, hopelijk past 'ie dat dan..

Lopende Ketel! *O*

En daar mag je trots op zijn Aerenia! Geslaagd! *O*
  woensdag 25 januari 2017 @ 09:58:42 #151
409579 LuDann
All the way
pi_168413159
Van harte gefeliciteerd Aerenia! *O* Wat een voldoening geeft zoiets he?

Sillie, fijn dat het geen schimmeltje is en dat het al wat beter gaat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 21:09 schreef FlyingFish het volgende:

En ik vind Wolk er op foto's ook altijd wel goed uit zien. Grootte is natuurlijk niet zo zichtbaar daarop, maar kleur en gezicht wel.

Dit speelt ook wel mee natuurlijk, voor de kinderarts en voor ons. Ze ziet er goed uit en ze ontwikkelt zich prima.

Ik heb last van plaatsvervangende stress als ik over jullie aanstaande verhuizing lees. :')

En dank je Mariposas, daar gaan we gewoon vanuit. :Y
pi_168413179
Gefeliciteerd Aerenia!

En fijn sillie dat het beter gaat met luieruitslag.

Boh, hier is T vreselijk verkouden en heeft de hele nacht gehoest. Meestal in z'n slaap, maar soms werd hij er ook wakker van. Ik heb iig van 12 tot 4 wakker gelegen.. Veel koffie dan maar...
pi_168413346
Fijn Aerenia! Goed gedaan!

Sillie, goed dat het beter gaat met de luieruitslag. Zo sneu is dat, als de billen kapot zijn.

FF, pfff, ik moet er ook niet aan denken hoor. Maar ik ben in mijn leven al zo vaak verhuisd dat man beloofd heeft dat het voorlopig even niet hoeft. Succes en sterkte voor jullie! Het opruimen kost even wat tijd en moeite maar goede foto's doen echt zoveel.

Jagar, laat de koffie smaken. c_/ Hopelijk wordt het hoesten snel minder bij T.
  donderdag 26 januari 2017 @ 08:00:25 #154
409579 LuDann
All the way
pi_168434482
Bluh, zo'n stevige verkoudheid is echt vervelend Jagar.

Wij hebben trouwens een tussenoplossing voor het probleem van zelf willen lopen en een drama maken van de kinderwagen. Ik dacht ik noem hem hier ook even, vooral voor de moeders met een tweede (en derde) op komst.

Driewieler met duwstang. :') Ik vind het echt een verschrikking, zo'n groot roze plastic monster, maar Wolk vindt het fantastisch. Bij deze kun je sturen met de duwstang en je kunt hem steeds een beetje meer ombouwen tot gewone driewieler. Hier blijft ze netjes inzitten als we boodschappen gaan doen. :P
pi_168434894
Zo, wat gaan jullie hard qua hoeveelheid berichten :o Paar dagen niet gekeken en weer een topic verder!

Sterkte allemaal met het tandjesleed en de zieken!

MissLB, wat een geweldige foto's O+

Sillie, wij gebruiken honingzalf als de luieruitslag echt erg is, eentje van de apotheek die ook gebruikt wordt bij brandwonden.

Wat is dat toch met dreumesen en slapen? Vannacht was Prikkie1 huilend wakker geworden (tandjes...) en Prikkie2 ligt op dezelfde kamer en sliep er doorheen. We wachtten even af, P1 was nog half aan het slapen, P2 leek in een diepe coma te liggen. Na een paar minuten toch maar heen gegaan om de luier te checken en te troosten. Nog geen twee zo stil mogelijke stappen in de kamer gezet en P2 wordt huilend wakker... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168434975
Wat lijkt ze groot alweer Lu!
Wij hebben ook zo'n ding, maar de stuurstang doet het niet... Zelf sturen is nog wel lastig helaas :P

Gefeliciteerd Aerenia!!!

Hoe is het met T, jagar?

Ik ben helemaal verbaasd: we hadden gisteren voor het eerst een oppas bij ons thuis, zodat man en ik eindelijk weer samen konden sporten. N heeft geen kik gegeven toen we weggingen en de hele avond lekker gespeeld en boekjes gelezen en getekend *O*

De ik ben anderhalf en ik zeg nee-fase is hier nu wel echt aangebroken... iedere vraag of suggestie krijgt standaard nee als antwoord. Maar ja, soms moeten er toch dingen, dus dat leidt wel tot gekrijs soms :{
pi_168435333
Zo'n driewieler hebben wij ook LuDann! O vindt hem ook erg tof, behalve van de week toen hij halverwege het bos moe was en de hele terugweg heeft zitten huilen. En hij blokkeert soms de wielen met z'n schoenen waardoor ik geen bocht kan maken. De voetensteunen zijn niet handig geplaatst. Maar goed, vanwege de verhuizing verhuist deze alvast naar oma. Hoef ik geen buggy meer mee te slepen en het ruimt hier weer op voor bezichtigingen.

SPOILER
pi_168435498
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:55 schreef SaskiaR het volgende:
Wat lijkt ze groot alweer Lu!
Wij hebben ook zo'n ding, maar de stuurstang doet het niet... Zelf sturen is nog wel lastig helaas :P

Gefeliciteerd Aerenia!!!

Hoe is het met T, jagar?

Ik ben helemaal verbaasd: we hadden gisteren voor het eerst een oppas bij ons thuis, zodat man en ik eindelijk weer samen konden sporten. N heeft geen kik gegeven toen we weggingen en de hele avond lekker gespeeld en boekjes gelezen en getekend *O*

De ik ben anderhalf en ik zeg nee-fase is hier nu wel echt aangebroken... iedere vraag of suggestie krijgt standaard nee als antwoord. Maar ja, soms moeten er toch dingen, dus dat leidt wel tot gekrijs soms :{
T zegt nog geen nee, dat is wel makkelijk!

Hij heeft vannacht weer 3 uur lopen hoesten, ik was van 12 tot 3 wakker. En heel fijn, om 6 had meneer het slapen ook wel weer gezien.

Fijn van de oppas! Dat gaan wij binnenkort ook eens proberen hier, wel spannend vind ik.
pi_168437894
Jagr, hoe slaapt T overdag?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_168438800
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:02 schreef pinquit het volgende:
Jagr, hoe slaapt T overdag?
Goed! Meestal anderhalf tot 2 uur.

Hij slaapt 'snachts ook, alleen nu hoest hij zo. Maar over het algemeen slaapt hij door het hoesten heen, ik alleen niet. Het komt de laatste nachten ook altijd om 12 uur, heel gek. Na een aantal uur is het hoesten weer voorbij en slaapt hij weer rustig. Een aantal weken geleden had hij dit ook, en na een paar dagen was het weer over...
pi_168440284
Ah gelukkig :) ik dacht dat hij vaak supervroeg wakker was, vandaar. Hoesten en snotneuzen zijn grote slaapverstiorders ;( hier vooral de neus op 't moment
pi_168440326
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:47 schreef pinquit het volgende:
Ah gelukkig :) ik dacht dat hij vaak supervroeg wakker was, vandaar. Hoesten en snotneuzen zijn grote slaapverstiorders ;( hier vooral de neus op 't moment
de vorige week wel ja. Het is meestal ergens tussen 6 en 7, maar vorige week een paar dagen om 5...
  donderdag 26 januari 2017 @ 18:15:09 #163
409579 LuDann
All the way
pi_168447130
@Saskia: ja groot hè! O+ Wat fijn van de oppas! *O* Kunnen jullie lekker even af en toe samen de deur uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:26 schreef FlyingFish het volgende:
Zo'n driewieler hebben wij ook LuDann! O vindt hem ook erg tof, behalve van de week toen hij halverwege het bos moe was en de hele terugweg heeft zitten huilen. En hij blokkeert soms de wielen met z'n schoenen waardoor ik geen bocht kan maken. De voetensteunen zijn niet handig geplaatst. Maar goed, vanwege de verhuizing verhuist deze alvast naar oma. Hoef ik geen buggy meer mee te slepen en het ruimt hier weer op voor bezichtigingen.

Oh, ja hebt hem gewoon al! En ik maar denken dat ik het ei van Columbus had ontdekt. :{w

Wat een leukerd zo op zijn fiets. O+ Die muts! :o Geweldig.
pi_168451766
*noteert hysterisch gekleurde driewieler voor dreumes aanschaffen*

Leuke foto's weer! En die staartjes bij Wolk O+

Gefeliciteerd nog Aerenia!
pi_168452310
Twix heeft na een periode staan/gladde aal nu weer plezier als ik hem in de Joolz zet. Hij zit zelfs weer met zijn gezicht naar mij toe. En maar wijzen en zwaaien. Kleine prins. O+
pi_168453323
Dank voor de felicitaties *O*

Beterschap voor T Jagar!

En heb heeeeeeel veeeeeeel respect voor Lu en FF... dat ze op straat achter die driewielers durven te lopen :@
Geloof direct dat dit voor een dreumes geweldig is! Maar toch hoop ik dat A erg gehecht is aan onze Mutsy/Chicco Liteway :')
pi_168453792
*O* voor Aerenia!

FF, wat een leuk jongetje. Helpen inpakken is alleen niet zo handig als je nog niet kunt lezen wat er op de doos staat :P

Silliegirl, ik vind dat vooruit-kopen zo'n gok dat ik dat niet aandurf voor seizoensgebonden kleding. Heb wel wat lange broeken in het vooruit gekocht uit de sale nu.

Wat lijkt Wolk op de driewielerfoto al een peuter, zeg! Leuke staartjes. J wilde vandaag aan tafel ineens mijn haarknipje in, maar eenmaal in zijn haar kreeg hij het toch benauwd en moest het 'uit uit!'
J vindt meestal de kinderwagen of buggy of het winkelwagentje prima. En anders gaat zelf lopen bijna altijd goed. *afkloppen*

Wat lastig, Jagar, dat jíj zo slecht inslaapt.

Saskia met geslaagd oppasavontuur, fijn!

J kwam vrolijk van het kdv terug, met zijn eerste poep-en-plas grapjes :'). Begint dat nu al?! Een lol dat-ie had, echt heel aandoenlijk. En dat allemaal over poep eten :')
pi_168455208
Ja Hupje, hier ook grote lol als ze (zelf!) begint over poep eten. Hoe ze er toch bij komt. :D

Hier is de buggy/wagen gelukkig ook nog prima tot nu toe. Meestal loopt ze zelf trouwens, maar als dat een keer niet uitkomt is het meestal geen drama om haar in de wagen te zetten. Voor haar verjaardag willen we haar een loopfietsje geven, hopelijk gaat dat tegen die tijd zo goed dat ze daarop mee kan als we op pad gaan.

Zo gezellig trouwens, N. komt altijd met me mee naar de wc en ze sleept nu ook altijd haar potje (waar ze absoluut nienienieniet :( op wil zonder broek aan :') ) naast het toilet zodat we gezellig naast elkaar ons ding zitten te doen. _O-

Verder refereert ze nu steeds naar zichzelf als Noja. "Noja brood etuh. Noja dansuh. Mama thuis met Noja. Noja huuuuh. (fonetisch voor huilen) Noja blij." enz. :D O+ O+ O+
pi_168456446
Aerenia, de meeste mensen reageren wel positief op zijn fiets, ik heb nog nooit rare blikken of opmerkingen gehad. Ik krijg veel meer opmerkingen over zijn muts (wel positief allemaal overigens). Ik moet er wel bij zeggen dat we vooral door het park/bos of naar de kinderboerderij ermee lopen, relatief rustige gebieden dus.

De kinderwagen is hier overigens ook nog prima, hij zit ook nog steeds richting mij. Ik vind het echter nogal een gesleep om elke keer met de kinderwagen te gaan nu hij goed kan lopen. Zeker als zoals van de week de lift het opeens niet doet, of voor een verhuizing in gebruik is.

Ik kan me al die verhalen over praten nog steeds niet voorstellen bij O. Wij zitten nu in de fase dat hij "ja" antwoord als ik hem iets vraag, en heel soms nee schudt. Meestal bedoelt hij dan ook ja omdat ik meestal dingen vraag als "wil je 'voorwerp of eten'" maar hij zegt ook ja wanneer het nee hoort te zijn. En een papa of mama komt er ook nog steeds niet echt uit. Zelf aangeven dat hij iets wil doet hij door keihard te gillen en te wijzen of eraan te trekken, ook niet echt een fijne manier. We lezen elke avond voor en vaak ook overdag nog een keer, maar volgens mij heeft hij gewoon geen zin om te praten ofzo... Tot grote frustratie van zijn oma overigens :D

Was er btw al een datum voor de dreumesmeet gepland waar een tijd geleden over gesproken werd?
pi_168461199
Vraagje: Twix huilt soms ineens, grijpt steeds naar zijn mond en in de weinige tijd dat ik even in zijn mond mag kijken zie en voel ik een tand of vier op komst/doorbreken staan.

Het klopt ook wel het beeld. Rode wangen, zure luiers, klein beetje verhoging. Maar nu heeft hij ook wat bloed in zijn mond. Hij veegt soms met zijn mouw langs zijn mond en dan zit er weer een veeg op zijn mouw. Het is echt niet veel maar vanwege zijn mouwen zie ik het. Kan dat erbij horen?
pi_168461294
:W Ik heb weer een dreumes in huis O+ Mijn kleine man die al enige tijd niet meer zo baby-ig was is nu toch heus 1 :D. Ik verheug me nu al op de eerste pre-peuter driftbui :'). Malteser: het schijnt vaker voor te komen; met het doorkomen van de tandjes is alles in de mond beter doorbloed en bovendien voelt het mondje vaak anders aan voor ze waardoor ze bijv ineens per ongeluk op hun wang bijten en zo
pi_168461586
Welkom Vosje! *O*
pi_168461625
Welkom vosje!

Malteser, geen idee. Ik merk het bij T eigenlijk nooit als er tandjes komen, heb ook geen idee eigenlijk hoeveel tanden hij nu heeft.

T sliep de hele nacht door, en tot 7 uur! Jammer dat de duutser er om 5.45 uit moest en ik toen ook wakker was..En hij was vanmorgen zo vrolijk, zo gezellig. O+
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:44:45 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168461638
Bloed weet ik niet Malteser, hier zit altijd wel eerst een soort cyste voordat de tand doorbreekt, maar bloed kan ik me niet herinneren.

Wat een ochtend :') in een uur tijd ontdekte Alex hoe de besteklade in de keuken open gaat, hoe de koelkast open gaat, en gooide hij mijn laatste ijskoffie kapot op de grond :'( :') zo valt het wel mee, maar dat alles ging natuurlijk gepaard met het nodige gegil en geduw, ge-'nee dat is gevaarlijk!' van mij en gehaast, want ochtend en school en gedoe :+
pi_168462020
och, arme pinquit. Had je al wel koffie gedronken? Dan vind ik de wereld altijd wat overzichtelijker...

Oh man, wij hadden zo'n fijne ochtend, ik ben nog aan het nagenieten :') . Op het kdv aangekomen rende T (nog voordat ik z'n jas en schoenen had kunnen uittrekken) naar binnen en knuffelde eens flink met een leidster. Nadat ik z'n jas en schoenen had uitgetrokken rende hij alweer naar binnen, knuffelde nog eens met een leidster, vond een brandweerauto en begon gelijk flink te spelen, zonder mij nog een blik waardig te vinden...Zo'n fijn gevoel vind ik dat... O+
  vrijdag 27 januari 2017 @ 10:20:56 #176
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168462156
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:10 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: Twix huilt soms ineens, grijpt steeds naar zijn mond en in de weinige tijd dat ik even in zijn mond mag kijken zie en voel ik een tand of vier op komst/doorbreken staan.

Het klopt ook wel het beeld. Rode wangen, zure luiers, klein beetje verhoging. Maar nu heeft hij ook wat bloed in zijn mond. Hij veegt soms met zijn mouw langs zijn mond en dan zit er weer een veeg op zijn mouw. Het is echt niet veel maar vanwege zijn mouwen zie ik het. Kan dat erbij horen?
Ja, L had deze week een hele veeg bloed op m'n kussen }:| , en ook met tandjes poetsen bloedt het af en toe.
pi_168462316
Klinkt als een fijne ochtend Pinq. :P

Malteser, hier ook bloed bij doorkomende tanden. Ik vind het altijd juist fijn om te zien, want dan gebeurt er tenminste eindelijk wat. :@

L. is echt een draak op het moment. Zo erg dat ik me afvraag of het nog wel normaal is. Maar dan komt ze me weer een kusje geven terwijl ze 5 nieuwe woorden op een dag zegt, en dan kom ik tot de conclusie dat ze volgens mij gewoon hartstikke gefrustreerd is en meer wil dan ze kan.

Langste zin van de week? Kopje koffie van pappa.
En op haar brood wil ze Slaaaa (hagelslag) :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_168462419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:31 schreef FlyingFish het volgende:

Was er btw al een datum voor de dreumesmeet gepland waar een tijd geleden over gesproken werd?
Daar was een datum voor, maar uiteindelijk ging het niet door omdat er toch niemand kon... Maar een nieuwe poging lijkt me wel leuk!

Wat knap Kris, echte lange zinnen! Hier zijn het nog alleen maar losse woorden, en natuurlijk liedjes. Ze kan echt al op de juiste melodie meezingen met soms een woord erbij.

Hier geen bloed bij tanden, ze heeft er meestal weinig last van.

Welkom Vosje!!! Gefeliciteerd :)
pi_168464760
Gefeliciteerd aerenia, goed gedaan!

Fijn dat het beter gaat met de bips Sillie.

Ahh haha toffe fiets voor Wolk, goed idee Lu!

Wat knap van L. Kris!! Zo ver zijn we hier nog lannngg niet.

Oke ik heb een paar vragen.
Is er al iemand bezig met een potje? We hebben er een in de badkamer staan en Mies gaat er geregeld opzitten. Voor de lol.
Is het een idee om haar af en toe zonder luier erop te zetten, spelenderwijs? En dan gaan we natuurlijk compleet uit ons dak als ze er iets op doet.
Of kunnen we beter meteen beginnen met een wc verkleiner?

Oja en buggies. We willen er eentje kopen voor op vakantie. En gewoon om te gebruiken ipv kinderwagen.
Welke is een aanrader?
Wensen: makkelijk op te vouwen. Beetje degelijk ding. Oog wil ook wat. Geen honderden euro's.

Verder een gratis tip: koop geen magisch zand. Doe het gewoon maar niet.
Ik dacht met een groot dienblad en een plastic schortje lukt dat wel.
Ze zat er eerst bedenkelijk in te prikken maar al snel gooide ze het juichend in de lucht.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:32:53 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168465519
MLB qua buggy kan ik je aanraden om op marktplaats een tweedehands MacLaren te kopen. We hadden een Koelstra Simba en ik vond het echt zo'n ronding. Laag, ik schopte er steeds tegenaan tijdens het lopen, en dreumes hing er uitgezakt in:

Heb voor ¤75,- een MacLaren Techno gekocht, zo'n verbetering! _O_

Tip magisch zand staat geregistreerd. :D
pi_168465954
:W

Beetje weinig gelezen hier..
Wel mooie foto's gezien!

M vind zingen helemaal geweldig en ze kan ook veel. Als ik begin met 'olifantje' dan zingt zij 'inne bos, lala mama togg nie los' :D

En zinnetjes met twee woorden horen we ook vaker. 'Mama kome!' 'Papa zitte'

Dit weekend spulletjes halen voor haar speelhoek in de woonkamer :)
pi_168466011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:56 schreef Missladybug het volgende:

Oja en buggies. We willen er eentje kopen voor op vakantie. En gewoon om te gebruiken ipv kinderwagen.
Welke is een aanrader?
Wensen: makkelijk op te vouwen. Beetje degelijk ding. Oog wil ook wat. Geen honderden euro's.
Ligt er aan hoevaak je hem denkt te gaan gebruiken en hoelang jullie zijn. Zo'n Quinny klapt superklein op, stuurt fijn (voor een driewieler) maar ik vind hem echt te laag. (182) Wij hebben al jaren een Koelstra Simba. Onze kinderen zitten daar prima in :P Je hebt een korte pas, maar hij is wel lekker hoog. De korte pas went vanzelf in ons geval. Hij klapt lang, maar smal op. Past prima in mijn kofferbak, maar in de Mazda2 van mn man moet ik hem aanduwen..

De Mclaren had ik achteraf moeten scoren via Mp, maar ik kon de Koelstra nieuw heel goedkoop kopen door een foutje van de verkopende winkel >:)

De normale einden loop ik nog steeds met onze Mutsy 4-Rider. Die gaat ook nog lang niet weg!

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_168466114
Wij hebben gewoon een buggy van Prenatal, was 70 euro. Met die draakjes :)
Potje hebben we wel staan, maar het boeit N nog helemaal niet. Wel verkondigt ze trots 'poep!' als iemand een scheet laat ;)
pi_168466455
Wij hebben een Koelstra en die bevalt juist prima. N. zit er goed in, ik heb nog nooit tegen dat ding aangetrapt, de hoogte is perfect voor ons (wij zijn 1.73/1.75 lang) en hij klapt heel makkelijk op.
pi_168468462
Hier ook een koelstra simba. Bevalt ons heel goed O+ S. zit er ook heel mooi in. Nadeel vind ik wel de lengte met inklappen. Past maar op 1 manier in onze kofferbak.
pi_168469504
Ook hier een Koelstra. Ik vind hem verrassend goed rijden, heel wendbaar. Ook ik ben lang (1.80). Dreumes zit wel een beetje in als het plaatje van Mariposas. Ik trek hem vaak naar achteren zodat ie recht zit, maar na een tijdje zakte toch weer onderuit. Maar mijn dreumes is klein.
pi_168470156
Wij hebben een Mutsy, prima ding! Kan helemaal plat, rijdt fijn, vouwt klein op en was maar 60 euro. Heeft drie weken intensief gebruik in Canada overleefd (waar we hem voor gekocht hadden). Ik weet niet precies welk type (hij ligt altijd in de auto), maar een oud model/kleur. Ik ben wat betreft zulk soort dingen altijd fan van aanbiedingen in de gaten houden en oude modellen kopen, ik hoef geen modekleuren.
pi_168470429
Ik heb een Quinny Zapp Xtra2. Ik ben klein (1.63m) en hij is voor mij perfect. Sjaak vindt hem ook prima. Vrouw heeft de Quinny Yezz en die vouwt heel klein op, is ook erg licht. Ik vind hem verschrikkelijk sturen, maar ik ben de enige hier thuis.
pi_168470471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een Quinny Zapp Xtra2. Ik ben klein (1.63m) en hij is voor mij perfect. Sjaak vindt hem ook prima. Vrouw heeft de Quinny Yezz en die vouwt heel klein op, is ook erg licht. Ik vind hem verschrikkelijk sturen, maar ik ben de enige hier thuis.
Ik ook (Zapp Xtra2) en ik ben 1m82.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:33:52 #190
409579 LuDann
All the way
pi_168470539
Wij hebben geen buggy. Waar gebruiken jullie hem specifiek voor in plaats van de kinderwagen?
pi_168470596
Bedankt voor de tips!
We zijn uitgebreid wezen proefrijden vandaag.
Eigenlijk vond ik het allemaal maar niks. De koelstra enzo vond ik een beetje te wiebelig.
Ik heb een nuna pep luxx ofzo besteld nu, maar ook die heeft nadelen.
Best een zware, maar je kunt m wel achter je aan trekken als een trolly.

http://www.babypark.nl/nu(...)mWA9c60pAaAm1U8P8HAQ
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:45:01 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168470741
Ik vind het allemaal ondingen. Behalve de mutsy nexo geloof ik, maar die kost 300eu en is bijna een gewone wandelwagen :')
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:45:22 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168470747
Ja en de maclarens, maar die prijzen :X
pi_168470917
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:33 schreef LuDann het volgende:
Wij hebben geen buggy. Waar gebruiken jullie hem specifiek voor in plaats van de kinderwagen?
Hij kan mee op fiets ( O+ ) en ligt verder standaard in de auto voor het geval dat. :) We hebben hem destijds voor de vakantie aangeschaft.

Als ik vanuit huis ga wandelen neem ik de gewone wagen mee, die blijft toch wel fijner.
pi_168470925
quote:
Doe ook bijna alles met kinderwagen hoor, maar heb wel zo'n heel lichte mp-maclaren-volo voor achter in de auto/achter op de fiets. Als zus of oma's oppassen hebben ze ook iets om mee te wandelen. En zo kan ik fietsen ipv wandelen op langere stukken.
pi_168471053
quote:
Hier ligt hij standaard in de auto. Voor-het-geval-dat.
Dus in het centrum enzo :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_168471108
Wij hebben geen kinderwagen, alleen een buggy. We gebruiken hem dus voor hier in het centrum of als we op reis zijn, dan kan ie makkelijk in de trein of het vliegtuig mee.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:08:40 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168471115
Ik denk dat het handig is als Alex wil wandelen maar niet de hele tijd :') om dan steeds die hele wagen mee te nemen. Lief neemt gewoon de tula mee dan, maar ik kan 'm niet meer goed dragen lange stukken.

En straks op vakantie voor naast de tula
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')