abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168531028
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:53 schreef LuDann het volgende:
Dat 'tadaaa' zeggen is wel een goed idee!

Ik weet niet wat ik nu zeg, ik geloof dat ik 'uh oh' zeg. En bij traantjes iets als 'ach, viel je zo hard, ja dat is niet leuk he' en knuffelen tot het over is.
Wij hebben eigenlijk 3 categorieën, waarvan het 'tadaaaaa' de eerste is.

Als Sjaak op straat struikelt, hebben we hem geleerd om zijn handjes af te vegen aan broek/jas/shirt. Hij wrijft nu ook zelf over de plek waar het pijn doet als hij echt pijn heeft en vraagt dan om "cuddle". Uiteraard knuffelen we dan, kusje erop, dat soort dingen. Dat is de 2e.

De 3e is als er echt heel veel pijn en verdriet is. Dan wordt er uiteraard getroost en gedaan wat hij nodig acht.
  zondag 29 januari 2017 @ 22:02:24 #277
409579 LuDann
All the way
pi_168531194
Oh ja. :)

Wolk heeft geen 3 categorieën, ze heeft er 2. :P Of ze giert tot ze rood aanloopt of er is niks aan de hand.
pi_168536121
Hier ook een hele voorzichtige papa, terwijl ik dat minder ben. Scheelt ook dat ik meer thuis ben met S., denk ik. Ik heb vertrouwen in ons kind, zie dat hij bijvoorbeeld zelf van de bank af kan klimmen. Vriend loopt de hele tijd achter hem aan. Sorry, maar daar heb ik de tijd ook gewoon niet voor :')

Feestje was heel gezellig en heel druk. S. heeft er goed van geslapen en ik sliep om half 10 op de bank :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168536250
Oeh Ik hoor denk ik wel echt bij team voorzichtig als ik dit zo lees. Wel goed om me even bewust van te worden, kan ik daar wat beter opletten.

Heeft iemand nog tips voor een vroeg wakker wordende dreumes? 7u vind ik geen probleem maar 5u / half 6 toch wel erg vroeg : )
pi_168536305
Ik ben van team "vrijheid in gebondenheid". Ik bepaal wat mag, hij bepaalt hoever hij daarin gaat. Hij weet dat de bank is om op te zitten en dat hij niet op de tafel mag.

Koen kan zelf prima de trap op, maar als hij gaat stoppen om de pluisjes te tellen, pak ik hem op en til hem verder. Buiten ook: meelopen is zelf lopen, weglopen is op de arm/in de kar.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168536532
Hoe gaat het met Koen? Is de koorts weer over?
  maandag 30 januari 2017 @ 09:17:18 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168536921
Ik ben van allebei wat, ligt eraan wat er gebeurt en hoe vaak het al mis is gegaan :')
Van hoogte vallen of stoten tegen punten of harde randen ben ik wel huiverig voor, dus daar let ik extra op. Het hoeft maar 1x echt mis te gaan. Net als lopen met iets in je mond, of harde snoepjes eten :X brrr. Ik heb teveel nare verhalen gehoord denk ik.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 30 januari 2017 @ 09:18:10 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168536932
Mijn baby eet geen snoepjes hoor :') maar m'n oudste wel, en hij wordt er gek van hoe vaak ik zeg: in je wang hč! :+
pi_168537233
Ik heb zelf 6 x iets gebroken gehad en heb nu gruwelijke valangst en dat projecteer ik op mijn kind. Nu nog te handelen hoor, maar dadelijk als ze groter zijn en er komen springkussens in beeld en schaatsen op ijs ed. moet ik er echt wel er iets mee gaan doen. Ik kan mijn kinderen natuurlijk niets onthouden, omdat ik toevallig valangst heb.
pi_168537290
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:35 schreef Vieve6 het volgende:
Hoe gaat het met Koen? Is de koorts weer over?
Nee... Hij kwam weer van bed met 39.6. Hij moet dus weer gezien worden, we kunnen om 11:00 terecht.

Mijn ondernemende bijna-peuter is een hangerig, lusteloos klein stickertje geworden, Wel heel gezellig, maar de oorzaak is niet leuk.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168537371
Arme Koen. Sterkte McLaura!
pi_168537394
beterschap voor Koen, McLaura!

Wij hebben gister T's haar geknipt. Nu is het echt een dreumes, en geen lopende baby meer.... ;(
  maandag 30 januari 2017 @ 10:00:50 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168537409
Hier komt de kapper over een weekje ;( zo lang getwijfeld, maar ik denk dat wat korter in z'n nek echt leuker staat.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:02:23 #289
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168537434
Hier ook een ziek vogeltje trouwens. Met ineens een soort grote angst voor zetpillen dus hij wil meteen maar dat ik helemaal niet meer in de buurt van z'n billen kom. Heel handig, met verschonen en tempen enzo :{
pi_168537886
McLaura, Beterschap voor Koen!

Pinq, Hier diezelfde afweging. Ik ben dol op lang haar bij jongens maar dat matje staat nu wel een beetje raar misschien. Hopelijk heb ik snel jouw lef.

LeSage, Gefeliciteerd en welkom!

Hier mag ook heel veel qua klimmen en zulks. Ik ben me alleen een hoedje geschrokken toen hij bovenop de piano zat. Je weet wel, zo'n antieke, hoogglans zwarte, hoge piano. Twix zat dus niet op de klep waar de toetsen onder zitten maar echt bovenop. En dat is smal. Dus toen ben ik rustig pratend naar hem toe gelopen om hem eraf te halen. Stervende zwaan present!

Wat huilen na een val betreft, ik vraag altijd: "Heb je je pijn gedaan of ben je geschrokken?" Om beiden mag hij verdriet hebben maar indien pijn dan wijst hij nu naar de pijnlijke plek en zegt dan dat hij au heeft. Daar kan ik dan naar handelen (koelen/wrijven/crčme smeren of wat dan ook).
pi_168538904
Zeg, hoe krijgen jullie IETS gedaan als je dreumes wakker is?

Dreumes zijn kamer moest echt gepoetst, maar dat gaat niet als 'ie er slaapt, dus dan maar terwijl dreumes er speelt. Dat gaat dan ongeveer zo:
"Mama zet emmer sop neer".
*W. gooit z'n knuffel in het sop* "Mama ruimt zeiknatte knuffel op en zet emmer maar op de commode". *W. is 'm gesmeerd en zit mama's nachtkastje leeg te halen* "Mama zet W. terug in zijn eigen kamer". *W. haalt zn eigen kast leeg terwijl mama de commode poetst*. "Mama ruimt kast weer in". "W. gaat er vandoor naar de trap en duwt de klapdeurtjes voor de trap open om vervolgens zo het trapgat in te duikelen" *mama krijgt een hartverzakking en kan W. net opvangen*

}:|
Echt, HOE! 8)7
pi_168538987
:D Wil hij niet even in zijn bedje spelen met boekjes of zo?
Maar herkenbaar hoor, is een uitdaging :+
pi_168538998
Mijn kind is van team roekeloos en ik ben niet snel genoeg 🙄. Toen hij van 't weekend ineens bij zijn zusje in de box zat 'aaien... aaien 'uh oooh' (insert huilende baby) hebben we wel zijn speelgoedkist maar even verplaatst naar een iets strategischere plaats 😉.

Hij ontdekt en wij gaan er in mee zo ver als wij het veilig vinden...
pi_168539011
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:19 schreef silliegirl het volgende:

Dreumes zijn kamer moest echt gepoetst, maar dat gaat niet als 'ie er slaapt, dus dan maar terwijl dreumes er speelt. Dat gaat dan ongeveer zo:
*W. gooit z'n knuffel in het sop* "Mama ruimt zeiknatte knuffel op en zet emmer maar op de commode". *W. is 'm gesmeerd en zit mama's nachtkastje leeg te halen* "Mama zet W. terug in zijn eigen kamer". *W. haalt zn eigen kast leeg terwijl mama de commode poetst*. "Mama ruimt kast weer in". "W. gaat er vandoor naar de trap en duwt de klapdeurtjes voor de trap open om vervolgens zo het trapgat in te duikelen" *mama krijgt een hartverzakking en kan W. net opvangen*

Echt, HOE! 8)7
Hahahaha oef :*
Ik laat mini altijd helpen. Wasmachine inruimen, speelgoed opruimen, 'schoonmaken' (wapperen met een doekje), 'vegen' (wapperen met de bezem) enzovoorts :) Lukt niet altijd, maar vaak scheelt 't de helft.
pi_168539134
Dat soort klusjes doe ik als man er is, om kind te vermaken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:36:45 #296
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168539297
Zelfde als Saskia. Met de was helpt hij graag, alleen ophangen lukt niet met hem erbij want bij trapgat en (nog) geen traphekjes.
De rest doe ik als papa thuis is
pi_168539728
Leuke discussies :) Ik hang tussen team roekeloos en team voorzichtig in. Mijn man is ook iets voorzichtiger en durft haar bijv ook niet heel even alleen te laten in de woonkamer. Het scheelt denk ik dat ik wat vaker alleen thuis ben met haar en redelijk kan inschatten wat goed gaat en wat niet. Ik merk wel dat mijn man strenger is dan ik en dat bespreken we ook. (Voorbeeld: Als M. eten op de grond gooit, dan gaat man heel snel in de NEE dat mag niet en hou op!-modus en ik denk: laat gaan of ik leg uit dat het zonde is en dat ze ook mag stoppen met eten als ze niet meer hoeft.) Ons mantra is dan ook: ze-is-pas-1,5-ze-is-pas-1,5 :P

Wat ik wel lastig vind is als ze een keer is gevallen (laatst bij mijn schoonmoeder van een hoge fauteuil) dat ze daar dan nooit meer op mag (in dit geval van mijn schoonmoeder dus). Mijn ouders deden dat ook bij mij en ik vond dat altijd bloedirritant.. Zo leert ze het nooit of ze heeft er al van geleerd en kan/mag dat niet meer laten zien.

Sillie: laat je W. ook 'helpen'? Eigen doekje of spons geven om schoon te maken bijv. Dat scheelt hier een hoop. Zo kon ik laatst redelijk rustig de ramen zemen terwijl zij met de wisser over de grond ging om die te 'zemen'.
  maandag 30 januari 2017 @ 11:58:44 #298
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168539809
quote:

Echt, HOE! 8)7
In de kinderstoel zetten, terwijl hij wat snackt of filmpje kijkt.
Of zachtjes de kamer uit sneaken en stilletjes ergens wat schoonmaken of opruimen. Meestal heb ik maximaal 5 minuten de tijd, dam heeft dreumes me door en gaat hij "huh?" Roepend me zoeken. :D
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_168541251
quote:

Echt, HOE! 8)7
:D

Eigenlijk gaat het hier best goed wanneer de juiste deuren gesloten zijn, er voldoende "speelgoed" (lees: interessante dingen die niet per se voor dreumesjes gemaakt zijn, maar wel veilig zijn) aanwezig is en minder geschikte voorwerpen veilig opgeborgen en/of onbereikbaar zijn. Ik moet wel altijd goed nadenken voor ik begin dus.

Stofzuigen en dweilen zijn wel nieuwe hobby's trouwens. Die houden we er in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168541444
quote:

Echt, HOE! 8)7
hahaha herkenbaar :) We hebben een hulp 8-) maar verder gaat het of zo'n beetje als jij omschrijft, of ik doe iets terwijl de kinderen beneden spelen en/of papa thuis is. Als ze er bij zijn calculeer ik wel hun hulp of extra zooi erbij in. Grote broer fungeert ook best aardig als oppas en het traphekje in de woonkamerdeur doet de rest :D

Ik ben redelijk roekeloos denk ik. Ik laat ze gerust alleen in de woonkamer bijvoorbeeld en ze mogen ook overal op klimmen en zo. Dat kon goed bij de oudste, die was heel behendig maar ook voorzichtig (die deed nooit iets wat hij niet kon), maar de dreumes heeft wat meer lef en minder beleid zeg maar O-) Ik dacht hier toevallig gister nog over na, voor mijn gevoel valt dreumes wat vaker dan zijn broer (hij heeft al twee keer een bloedneus gehad bijvoorbeeld), maar ik weet eigenlijk niet of dat komt omdat hij motorisch nog minder goed is en hij toch zijn broer nadoet (dat lopen over de bank bijvoorbeeld, klimmen in de vensterbank of op de kinderstoel) of dat wij wat minder opletten tegenwoordig. Dat laatste sluit ik niet uit :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')