Nee.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Die boucou gasten zijn er toch ook wel een keertje klaar mee inmiddels? "JIJ WEER??! Kan je niet gewoon met een fatsoenlijk ding aan de start komen of zo"
Ik heb niet vaak een band zo stuk gezienquote:Op woensdag 11 januari 2017 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Die lekke band op het eind![]()
Maar NET lang genoeg op doorgereden
Ik zat ook al te denken... die Coronel maakt wel goed gebruik van de servicefee die ie betaalt zegquote:Op woensdag 11 januari 2017 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Die boucou gasten zijn er toch ook wel een keertje klaar mee inmiddels? "JIJ WEER??! Kan je niet gewoon met een fatsoenlijk ding aan de start komen of zo"
Uitgereden had hij hem al. Zijn enige doel is om een keer samen met Tim aan de finish te komen. Goedschiks of kwaadschiks.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken... die Coronel maakt wel goed gebruik van de servicefee die ie betaalt zeg
Maar kom op, zo kun je toch niet met trots zeggen dat je Dakar hebt uitgereden? Een derde van de specials is geschrapt en een derde heeft bij Boucou op sleep gehangen. Het andere derde deel heeft ie hulp gekregen van Tim om binnen te komen, want dat is kennelijk een veel betere sleutelaar dan Tom.
Dat zal dit jaar hooguit kwaadschiks worden danquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Uitgereden had hij hem al. Zijn enige doel is om een keer samen met Tim aan de finish te komen. Goedschiks of kwaadschiks.
Vorig jaar hadden we 13 etappes en dankzij afschuwelijk weer in Argentinië werden er 9 ingekort en 1 geschrapt, de 3 etappes in Bolivia waren de enigen waarin niet gesneden werd.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan het slecht terugvinden, maar is er misschien een overzichtje van de geplande lengtes van de special stages vs de werkelijk gereden afstand in special stages? Kan me voorstellen dat er inmiddels bijna net zo veel geschrapt is als dat er wel verreden is
Nou nou, ik word bijna bangquote:The arms, shoulders and legs of the riders will be put to a rude test, especially during the long “trial” section that will be the key moment early in the day. The special stage will become a lot more rolling as it nears its end, but the navigation subtleties will impede maximum attacks. Errors will be penalized not in seconds but in minutes.
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ennn met mijn hebberige kop toch maar wat merch besteld op de DakarsiteLekker nog meer doekoes naar die ASO's schuiven jatoggg
quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?![]()
Ja en een okselbeschermer voor als ik met mijn arm uit het raam van de Manta hangquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?![]()
Quintanilla en Goncalves ook. En Renet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan bij de motoren nog spannend worden. Sunderland is verkeerd gereden en heeft bij WP1 al een achterstand van bijna 17 minuten
Mooi. Kan dus leuk wordenquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Quintanilla en Goncalves ook. En Renet.
Volgens mij had hij de escape road willen pakken in een van de duinen-etappes, maar was hij te laat, waardoor er toch een WP gelogd was. Normaliter zou hij 10 uur tijdstraf hebben gekregen, maar omdat er dus na de escape road nog 8 WP's lagen, is alles zo verrekend.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er trouwens al bekend wat die Tramoni ooit misdaan had die 80 uur straftijd kreeg in 1 keer? Die man heeft driekwart etmaal meer straftijd dan de totale tijd incl straftijd van de nummer voorlaatst, ene T. Coronel![]()
Ik klik eerst altijd op Accuiel (home) en dan laadt ie de Franse versie, vervolgens engels selecteren en dan werkt ie welquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is die site ook kut zegdakar.com. Op de homepage kun je taal selecteren tot je een ons weegt maar er gebeurt gewoon niks. Je moet eerst naar Suivre la course en dan pas werkt het
En of je in die live standings de Equipage, Marque of Pays aan of uit zet maakt voor het overzicht ook precies nul uit
Broddelaars
Ja ja. Iets waarvoor elke niet-Fransoos ogenblikkelijk gediskwalificeerd zou zijn dus. Quelle surprise.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:55 schreef Sabata het volgende:
[..]
Volgens mij had hij de escape road willen pakken in een van de duinen-etappes, maar was hij te laat, waardoor er toch een WP gelogd was. Normaliter zou hij 10 uur tijdstraf hebben gekregen, maar omdat er dus na de escape road nog 8 WP's lagen, is alles zo verrekend.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?![]()
Er is een reden dat ze hem door laten rijden, hij is een oud-dakar arts die nu voor zieke kinderen rijdt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ja. Iets waarvoor elke niet-Fransoos ogenblikkelijk gediskwalificeerd zou zijn dus. Quelle surprise.
Dat was echt een naaistreek toenquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat met Coronel een paar jaar geleden toch ook. "Fijn bedankt dat je die gestrande Engelsman meegenomen hebt naar het bivak, hoeven wij hem niet meer op te halenMaar wat zeg je? 4 waypoints gemist? Donderstraal dan maar op
"
Okee, ik wist niet dat je daar ondekwalificeerbaar van werd, maar goed. Waarom doet niet iedereen dat dan, eigenlijk? Zou best een puik idee zijn, toch?quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:59 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er is een reden dat ze hem door laten rijden, hij is een oud-dakar arts die nu voor zieke kinderen rijdt.
Zijn blog: http://www.defidakar.com
FB: https://www.facebook.com/defidakar/?fref=nf
Artikel: https://www.radioscoop.com/infos.php?id=126076
1ste keer, maar schept hopelijk geen precedent.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, ik wist niet dat je daar ondekwalificeerbaar van werd, maar goed. Waarom doet niet iedereen dat dan, eigenlijk? Zou best een puik idee zijn, toch?
Ja, en ik ben de Paashaasquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Zelfs ASO heeft dus blijkbaar een hart.
Afwachten wat van Van Beveren doet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Quintanilla en Goncalves ook. En Renet.
Het helpt ook mee dat hij Loeb kent. In Frankrijk is Loeb god.quote:
twitter:defidakar twitterde op maandag 02-01-2017 om 12:26:42Pour tous les enfants et mon fils : 12 ans de bonheur https://t.co/qD4szn0JKj reageer retweet
Ik zou maar niet te veel hoop hebben, want het team in Nederland weet nog steeds niet waar Gerrit precies uithangtquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Van Werven heeft een starttijd gekregen
ik las t net idd. we gaan t meemaken. Maar als het ze lukt MOGEN ze starten, dat is al heel wat.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou maar niet te veel hoop hebben, want het team in Nederland weet nog steeds niet waar Gerrit precies uithangt
https://www.facebook.com/rainbowtruckteam/posts/1361611593883699
Voor de live standings kun je ook naar www.trackingdakar.nl gaan. Ik heb de site van dakar helemaal opgegeven. Waardeloos ding.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is die site ook kut zegdakar.com. Op de homepage kun je taal selecteren tot je een ons weegt maar er gebeurt gewoon niks. Je moet eerst naar Suivre la course en dan pas werkt het
En of je in die live standings de Equipage, Marque of Pays aan of uit zet maakt voor het overzicht ook precies nul uit
Broddelaars
Via die site staat er ook een linkje naar Engelse feed.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:32 schreef zwelgje76 het volgende:
[..]
Voor de live standings kun je ook naar www.trackingdakar.nl gaan. Ik heb de site van dakar helemaal opgegeven. Waardeloos ding.
Gewoon een Kamaz even voor laten gaan, die beukt ze wel aan de kant.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:45 schreef M.Melandri het volgende:
Zal De Rooy nog last gaan krijgen van die langzamere deelnemers voor hem?
twitter:TruckRainbow twitterde op donderdag 12-01-2017 om 13:45:21sms van Gerrit van Werven: we moeten nog 300 kilometer. Het gaat erom hangen.... reageer retweet
Die starten voor hem. Vandaarquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:49 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Gewoon een Kamaz even voor laten gaan, die beukt ze wel aan de kant.
Ja, maar dat is ingecalculeerd, dagelijkse routine omdat de snelste truck direct na de langzaamste auto start.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:45 schreef M.Melandri het volgende:
Zal De Rooy nog last gaan krijgen van die langzamere deelnemers voor hem?
Ja daar was Stephane Henrard vorig jaar heel blij meequote:Op donderdag 12 januari 2017 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ingecalculeerd, dagelijkse routine omdat de snelste truck direct na de langzaamste auto start.
quote:Argentinian Salta met the rally-marathon participants with rain. Bad weather conditions still chase Dakar. However, the contestants are not going to forgive the race officials for it, as they were aware of the rain season in these parts. At the same time they highly commended the work of the race director Marc Coma, because he managed to create a various and at the same time challenging route without “sandy” and “desert” countries like Chile and Peru with Atacama Desert. Thus, in some ways he could regain the reputation of the race after straight and boring tracks (similar to classical rally tracks) of recent years.
The race crews might be even happier with the work of the five-time winner of Dakar if the tracks were dry and they were not cut due to constant rains. As, for example, it happened today on the stage Uyuni – Salta with the truck category. Instead of 492 km of the second part of yesterday’s marathon, they left only 171 km and the Argentinian part of today’s route was cancelled. However, KAMAZ-master crews snatched the opportunity to improve their positions in the general standings.
As a reminder, yesterday due to the rules of the marathon stage all race crews stayed without assistance teams on the bovouac in Uyuni. After the rest day in La Pas mechanics and assistance vehicles started to Salta and in case of any breakdowns the sportsmen could rely on themselves only.
The Dutchman Martin Van Den Brink finished first today. Let us remind you that already on the third stage of Dakar his bonnet Renault Sherpa made him lose 13 hours due to the engine problems, that threw him to the very end of the truck standings. Despite the fact he decided to use the rest stages for training and testing his truck. As you can see, the Dutch has already refilled his collection of stage victories in the Dakar. The Argentinian Federico Villagra (Iveco) is second today, losing only 17 seconds in favor of the leader. The third position belongs to the crew Nikolaev-Yakovlev-Rybakov(+00:00:42), and the crew Sotnikov-Akhmadeev-Leonov take the fourth position(+00:02:42).
Gerard De Rooy lost approximately 7 min for the wheel change on his way to WP3. Fortunately, our crews didn’t have problems the wheels. This year our team test Continental tires and they allow the trucks finish the specials. For example, today Eduard Nikolaev stopped on the service point on the assistance route after the finish of the special. After the mountanious section the brakes ran hot and they made the tires warm. When the truck stopped, we heard a strong explosion! It was a rear wheel that exploded.
It’s a big plus for the tire partner of the team that the tires could do till the very finish and the crew didn’t lose time for exchange.
Thus, today’s special brought two KAMAZ-trucks to the first and second places in the general classification of the truck category after 8 legs. However, there is a minimum gap between the Russians and their rival Gerard De Rooy – only 2 min 20 sec.
A disappointing moment is that the rest two Russian crews will hardly manage to battle for the top places in the general standings. Airat Mardeev got stuck in a dangerous way out of the river-bed. The truck was just planted in the loose and wet sand. A lot of trucks and cars were at a stadstill there too, including Hans Stacey(MAN).
The fast assistance of Anton Shibalov stopped to pull out the teammate’s truck. All towing ropes were ripped, the truck was rescued but they lost a lot of time. During this difficult operation the tow tore again and got into the rear part of Anton’s truck and broke accumulators. They had to drive to the finish only with the help of the generator.
Unfortunately, we couldn’t get comments from the sportsmen before finishing the press-release. In the evening of 10 January the Dakar was divided into several parts. As a massive landslide washed away the road, part of contestants and assistance got stuck in the traffic jam on the way to Salta. For those, who managed to drive through this place and who went to Salta on loop roads, the race authorities hurriedly organized a new bivouac located in 40 km from the town. The main part of the race officials and journalists went from Uyuni by plane and stayed on the initial bivouac in Salta.
The logistics of KAMAZ-master team was complicated with the fact that on 9 January the engine on the assistance truck of Fidan Sadykov went out of order while he was driving from La Pas along the curvy roads. His truck was towed by the truck of Vyacheslav Erkhonin. On 10 January the mechanics of the team could repair the truck and now it is going to Salta under its own power.
Zonder Kamaz is er uberhaupt weinig aan bij de trucks, maar hoop wel dat De Rooy wintquote:Op donderdag 12 januari 2017 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat die Kamazzen best wat meer waardering verdienen dan wat ze krijgen van mensen die hun mening alleen op de berichtgeving van RTL7 baseren (zoals ik lang gedaan heb). Wat meer contact met de pers zou leuk zijn, als is het maar om de paar dagen een stukje van 3-4 vragen, desnoods met een tolk erbij. Moet kunnenDie lui hebben vast een goed verhaal waarom er blijkbaar nooit wat stuk gaat aan hun wagens bijvoorbeeld
Zeker, al blijkt uit bovenstaande bericht dat Nikolaev een flinke partij mazzel heeft gehad in etappe 8. Na de finish van de proef klapte er een band bij zijn truck.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat die Kamazzen best wat meer waardering verdienen dan wat ze krijgen van mensen die hun mening alleen op de berichtgeving van RTL7 baseren (zoals ik lang gedaan heb). Wat meer contact met de pers zou leuk zijn, als is het maar om de paar dagen een stukje van 3-4 vragen, desnoods met een tolk erbij. Moet kunnenDie lui hebben vast een goed verhaal waarom er blijkbaar nooit wat stuk gaat aan hun wagens bijvoorbeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |