abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168240253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Gereedschap? een beetje fatsoenlijk gereedschap kan goed oplopen hoor.
Als je bij Festool gaat winkelen (en dat doen de meeste) en je koopt wat accu gereedschap en digitale waterpassen zat is 15k heel snel verdwenen. Die mannen kopen ook niet 1 schroefmachine met 4 verschillende bitjes, die kopen 4 schroefmachines.
Dat snap ik, maar het is niet zo dat deze mannen helemaal blanco beginnen he. Ze zijn al begonnen en zulllen dus al e.e.a. hebben. Dat je dat na verloop van tijd vervangt door beter spul snap ik maar daar heb je niet in een keer 30.000 voor nodig. Als hij zzp-ers inhuurt zullen die toch ook zelf gereedschap meenemen.

Voor zelfstandige monteurs is ook altijd wel werk denk ik, dat ie wat probeert uit te breiden met zzp-ers snap ik ook wel, dat is het probleem niet.
pi_168240305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:18 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

De 30K debiteuren betekent dat er bij een omzet van 247K in 2017 in 45dagen betaald gaat worden.
Die 30K inventaris kan ik ook niet plaatsen, wat heb je nodig?
Ben ook nog niet geheel overtuigd...

De strategie dat hij monteurs op ZZP basis inhuurt, bevalt me overigens wel, dan houd je flexibiliteit.
Als ik hem was zou ik me hierbij aansluiten

http://keukenmontagegroepnederland.nl/index.php?page=home

Alles geregeld. Werkgarantie, goedkope financiering enz enz
pi_168240453
Vragen IVM keukenmontage man zijn beantwoord:

1. Kunt u nader verklaren waar de 30.000EURO voor materiaal/inventaris voor nodig zijn?
De extra monteurs kunnen pas echt zelfstandig werken als ze ook een bus hebben met uitrusting (inrichting bus en gereedschap). De bussen worden geleased, de inrichting en gereedschappen aangekocht. De kosten hiervan liggen per bus tussen de 12.000 en 15.000 euro. Voor de groei met 2 extra bussen is hier dus 30.000 euro begroot.

2. Op de (openings)balans staat geen eigen vermogen, wordt er niets ingebracht (bijv. een bedrijfsauto)
Er is oud gereedschap ingebracht uit de oude eenmanszaak. Dit was echter al afgeschreven en staat voor 0,- op de balans.

3. De hoofdelijke aansprakelijkheid biedt meer zekerheid. Heeft u samen in prive vermogen in de zin van een woonhuis of ander bezit? Zit hier ruimte in qua WOZ waarde vs eventuele hypotheek?
Er wordt een woning gehuurd.

Dit bij elkaar genomen betekent voor mij een nee.
Naast de funding loopt er lease (dus in het verleden is er weinig verdiend/overgehouden) en er is geen zekerheid.
Ik vind de A rating dan ook niet terecht gezien het bovenstaande, deze is gebaseerd op verwachtingen en niet op harde cijfers/zekerheden.
pi_168240706
Ik heb een mail naar GvE gestuurd in verband met de Haagse vastgoedondernemers. Hieronder weergave. Indien ik antwoord krijg, probeer ik uiteraard ook toestemming te krijgen om deze hier te plaatsen. Mail vanaf hier :

Ik ben regelmatige investeerder. Gisteren heb ik XX EUR toegezegd in project 15849.

Naar aanleiding van een online discussie zijn er bij mij toch enige vragen ontstaan over deze pitch die me doen twijfelen over deze investering. Hopelijk kan u deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

1) Er is sprake van de overname van twee panden door een nieuw opgericht BV. Kan u de juiste adressen van deze panden geven?

2) Er is sprake dat deze panden overgenomen worden uit prive. Klopt dit voor beide? Indien niet, worden deze panden overgenomen van een entiteit die gelieerd is aan de leningnemer?

3) In een eerdere pitch verwijst deze ondernemer naar een andere BV van hen : Belaggio vastgoed. Op deze website staan dezelfde fotos die gebruikt worden in de pitch. Hoe is dit te rijmen met de overname uit prive van de panden?

4) Indien 1 of beide panden niet uit prive worden overgenomen maar uit een andere entiteit gelieerd aan de leningnemer, wat is dan reden van de overname door een nieuwe BV.

5) De pitch spreekt over 60 verhuurde woningen met een waarde van 3,3 miljoen prive. Zijn dit panden die op de website van Belaggio BV staan? Zoniet, kan hiervan een summier overzicht gemaakt worden. Zo ja, waarom, aangezien de pitch vermeldt dat ze prive eigendom zijn.

6) Er is sprake van 2,4 miljoen hypothecaire belasting. Hoeveel daarvan is schuld aan (leninggevers via) GeldVoorElkaar? Voor zover ik kan zien is er bij geen enkele eerdere pitches een hypothecaire zekerheid gegeven. Is het correct om aan te nemen dat alle openstaande schulden die nog te voldoen zijn via eerdere GvE leningen van dit echtpaar bovenop de genoemde 2,4 miljoen geteld moet worden?

7) Zijn er nog andere, niet-hypothecaire, uitstaande schulden bij derden die niet vermeld zijn in de pitch?

8) In pitch 5783 is ook sprake van een dakopbouw aan het Lijsterbesplein. Het plaatje in de nieuwe pitch is ook van het Lijsterbesplein. Wordt hier wel degelijk een lening aangevraagd voor het realiseren van een nieuwe opbouw die tot nog toe niet gerealiseerd is? Of het herfinancieren van een reeds eerder gerealiseerde dakopbouw uit de eerdere pitch?
pi_168240851
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:54 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Ik heb een mail naar GvE gestuurd in verband met de Haagse vastgoedondernemers. Hieronder weergave. Indien ik antwoord krijg, probeer ik uiteraard ook toestemming te krijgen om deze hier te plaatsen. Mail vanaf hier :

Ik ben regelmatige investeerder. Gisteren heb ik XX EUR toegezegd in project 15849.

Naar aanleiding van een online discussie zijn er bij mij toch enige vragen ontstaan over deze pitch die me doen twijfelen over deze investering. Hopelijk kan u deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Dank! _O_ Een goede samenvatting van wat eigenlijk in de pitch vermeld had moeten zijn! Ben benieuwd naar de antwoorden!
pi_168240877
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef marathon2000 het volgende:
Ik vind de A rating dan ook niet terecht gezien het bovenstaande, deze is gebaseerd op verwachtingen en niet op harde cijfers/zekerheden.
Merk ook op dat Graydon het risico juist als relatief hoog beoordeelt; zo te zien het hoogste risico op default van alle IVM projecten tot nu toe.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:03:41 #257
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_168240900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef marathon2000 het volgende:
Vragen IVM keukenmontage man zijn beantwoord:

1. Kunt u nader verklaren waar de 30.000EURO voor materiaal/inventaris voor nodig zijn?
De extra monteurs kunnen pas echt zelfstandig werken als ze ook een bus hebben met uitrusting (inrichting bus en gereedschap). De bussen worden geleased, de inrichting en gereedschappen aangekocht. De kosten hiervan liggen per bus tussen de 12.000 en 15.000 euro. Voor de groei met 2 extra bussen is hier dus 30.000 euro begroot.

2. Op de (openings)balans staat geen eigen vermogen, wordt er niets ingebracht (bijv. een bedrijfsauto)
Er is oud gereedschap ingebracht uit de oude eenmanszaak. Dit was echter al afgeschreven en staat voor 0,- op de balans.

3. De hoofdelijke aansprakelijkheid biedt meer zekerheid. Heeft u samen in prive vermogen in de zin van een woonhuis of ander bezit? Zit hier ruimte in qua WOZ waarde vs eventuele hypotheek?
Er wordt een woning gehuurd.

Dit bij elkaar genomen betekent voor mij een nee.
Naast de funding loopt er lease (dus in het verleden is er weinig verdiend/overgehouden) en er is geen zekerheid.
Ik pak m wel mee. Hij kan die lening ook wel terug betalen met ¤15k omzet in zn eentje. Als z'n omzet niet heel hard stijgt, stijgen z'n kosten ook niet mee.

Ik zie trouwens dat de website veranderd is. Ik mis het tabblad met mijn investeringen.
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_168240982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:03 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

Ik zie trouwens dat de website veranderd is. Ik mis het tabblad met mijn investeringen.
Ik weet niet meer hoe het zat in het verleden maar mijn investeringen zit nu onder het pull down menu MIJN Account.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:14:09 #259
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_168241075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik weet niet meer hoe het zat in het verleden maar mijn investeringen zit nu onder het pull down menu MIJN Account.
Top dankje
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_168241637
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:54 schreef lelijkebrandlatter het volgende:

1) Er is sprake van de overname van twee panden door een nieuw opgericht BV. Kan u de juiste adressen van deze panden geven?

2) Er is sprake dat deze panden overgenomen worden uit prive. Klopt dit voor beide? Indien niet, worden deze panden overgenomen van een entiteit die gelieerd is aan de leningnemer?

3) In een eerdere pitch verwijst deze ondernemer naar een andere BV van hen : Belaggio vastgoed. Op deze website staan dezelfde fotos die gebruikt worden in de pitch. Hoe is dit te rijmen met de overname uit prive van de panden?

4) Indien 1 of beide panden niet uit prive worden overgenomen maar uit een andere entiteit gelieerd aan de leningnemer, wat is dan reden van de overname door een nieuwe BV.

5) De pitch spreekt over 60 verhuurde woningen met een waarde van 3,3 miljoen prive. Zijn dit panden die op de website van Belaggio BV staan? Zoniet, kan hiervan een summier overzicht gemaakt worden. Zo ja, waarom, aangezien de pitch vermeldt dat ze prive eigendom zijn.

6) Er is sprake van 2,4 miljoen hypothecaire belasting. Hoeveel daarvan is schuld aan (leninggevers via) GeldVoorElkaar? Voor zover ik kan zien is er bij geen enkele eerdere pitches een hypothecaire zekerheid gegeven. Is het correct om aan te nemen dat alle openstaande schulden die nog te voldoen zijn via eerdere GvE leningen van dit echtpaar bovenop de genoemde 2,4 miljoen geteld moet worden?

7) Zijn er nog andere, niet-hypothecaire, uitstaande schulden bij derden die niet vermeld zijn in de pitch?

8) In pitch 5783 is ook sprake van een dakopbouw aan het Lijsterbesplein. Het plaatje in de nieuwe pitch is ook van het Lijsterbesplein. Wordt hier wel degelijk een lening aangevraagd voor het realiseren van een nieuwe opbouw die tot nog toe niet gerealiseerd is? Of het herfinancieren van een reeds eerder gerealiseerde dakopbouw uit de eerdere pitch?
Update : dat voor-na plaatje staat ook op de site van Belaggio. Staat een adres bij : Lijsterbesstraat 20.

Daarnaast wordt een bestaand kamerverhuurbedrijf met 10 kamers overgenomen, dat pand lijkt om het 10-kamer pand aan het Lijsterbesplein te gaan, welke ook reeds in het portfolio van Belaggio stond omschreven.

Maar goed dat je het even navraagt, had natuurlijk veel meer informatie in de pitch moeten staan.
Aan de andere kant, als die zo ook vol komt : wie zijn wij dan :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Thomas88 op 18-01-2017 12:52:19 ]
pi_168241692
Collin update Buss Compleet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168244756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:33 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als ik hem was zou ik me hierbij aansluiten

http://keukenmontagegroepnederland.nl/index.php?page=home

Alles geregeld. Werkgarantie, goedkope financiering enz enz
Heeft die niet al een franchiseovereenkomst met de Keuken Montage Groep Nederland ?
Op zijn facebook-pagina staat bij een klus van afgelopen december een bus geparkeerd met de logo's en tekst van deze groep erop. Maar misschien is dat van iemand die hem geholpen heeft. Op de opleverfoto's van januari staat de betreffende bus ook meermaals. Vreemd dat die daar geen gunstige financiering heeft gekregen, maar ook dat er niks over in de pitch vermeld staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Thomas88 op 18-01-2017 15:45:44 ]
pi_168245300
Ik twijfelde nog even over de keukenmonteur.

Net nog even gekeken naar de pitch.

- een bezoekje aan https://www.hollandkeukenmontage.nl/ levert een zooi beveiligingswaarschuwingen op over verlopen certificaten. Hoeft niets ernstigs te zijn, maar wel slordig als je de link plaatst in een crowdfundpitch.

- 1 FTE officemanager op 1 FTE keukenmontage (oke, sinds kort 2 en in de toekomst mogelijk 3).
Zou dat officemanagement echt een fulltime job zijn? Of heeft zijn verloofde er een baan naast en doen ze de administratie gewoon samen in de avonduren zoals meer gebruikelijk bij dit soort ondernemers?

Teveel twijfels wmb, ik sla 'm over.
pi_168245857
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:28 schreef komrad het volgende:

[..]

alle zekerheden zijn verpand aan Rabo, ik sla deze over
Over het eerdere project (Drachten) waren we over het algemeen nogal positief, ondanks de Rabobank. Er zijn echter wel verschillen. Alphen is een nieuwe vestiging, Drachten was een overname. Drachten was een stuk kleiner ook qua financiering.

Wat mij opvalt is dat de netto kasstroom 2016 eerder nog werd begroot op 353K en nu is deze slechts 236K gebleken. Wat is daar in één maand veranderd?

Wat ik me ook afvraag: de current ratio was 1,0 en na financiering Alphen nog steeds 1,0.
Waar halen ze dan die 275 K vandaan die ze in Alphen stoppen?

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 18-01-2017 16:14:56 ]
Pecunia non olet
pi_168247776
quote:
„Een bank kan als makelaar en schakelaar optreden tussen andere financiers voor met name meer risicodragende activiteiten”, meent Buijnk. Volgens hem is er onder klanten ook een grote behoefte aan hulp bij zogenoemde stapelfinanciering in een leningsaanvraag: „

Ja, dat willen de banken wel :( :r
pi_168248310
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

„Een bank kan als makelaar en schakelaar optreden tussen andere financiers voor met name meer risicodragende activiteiten”, meent Buijnk. Volgens hem is er onder klanten ook een grote behoefte aan hulp bij zogenoemde stapelfinanciering in een leningsaanvraag: „

Ja, dat willen de banken wel :( :r
Ja, en let wel: dit is dus de vertegenwoordiger van de hele nederlandse bankensector die dit zegt...
pi_168248456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Over het eerdere project (Drachten) waren we over het algemeen nogal positief, ondanks de Rabobank. Er zijn echter wel verschillen. Alphen is een nieuwe vestiging, Drachten was een overname. Drachten was een stuk kleiner ook qua financiering.

Wat mij opvalt is dat de netto kasstroom 2016 eerder nog werd begroot op 353K en nu is deze slechts 236K gebleken. Wat is daar in één maand veranderd?

Wat ik me ook afvraag: de current ratio was 1,0 en na financiering Alphen nog steeds 1,0.

dat zou kunnen. Na Pacogi doe ik niet meer aan stapelfinancieringen en al zeker niet icm bepaalde banken die kredietfaciliteiten zo maar kunnen in trekken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168248516
Er is op zich niets mis met stapelfinanciering. Wat er misgaat is de transparantie : wanneer de bank een beter inzicht heeft in de situatie van een leningnemer dan de crowdfunders dan is het inderdaad inderdaad al te gemakkelijk om het risico van kwakkelende bedrijven af te schuiven. Hier is dus in eerste instantie een taak weggelegd voor de crowdfundplatformen die helaas nog niet het niveau bereikt hebben in professionele informatievoorziening dat je er zeker van kan zijn dat je niet gematst wordt.
pi_168248527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:22 schreef Mynheer007 het volgende:
Nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Volgens mij zag ik er vorige keer ook niets in. Ik heb deze overigens niet helemaal doorgelezen maar zag al snel 0 zekerheden, alle zekerheden zijn voor de Rabo en een waslijst aan B.V.’s waarvan de uiteindelijke top B.V.’s niet mee tekenen en dat allemaal voor maar 7%.
Ik snap overigens wel dat ze dit keer weer voor Collin gekozen hebben. Blijkbaar hebben ze begin deze maand voor een ander project bij Capitalcircle niet het volledige bedrag (200k) kunnen ophalen. Bij Collin zal deze vast in een uur opgehaald worden maar mijn euro’s zullen daar niet bij zitten.
https://www.capitalcircle.nl/investeren/249-ballorig-vlaardingen
pi_168248604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:46 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Er is op zich niets mis met stapelfinanciering. Wat er misgaat is de transparantie : wanneer de bank een beter inzicht heeft in de situatie van een leningnemer dan de crowdfunders dan is het inderdaad inderdaad al te gemakkelijk om het risico van kwakkelende bedrijven af te schuiven. Hier is dus in eerste instantie een taak weggelegd voor de crowdfundplatformen die helaas nog niet het niveau bereikt hebben in professionele informatievoorziening dat je er zeker van kan zijn dat je niet gematst wordt.
Bij de meeste stapelfinancieringen mag de crowd de junior tranche met 0 zekerheden financieren waardoor je eigenlijk op draait voor de eerste verliezen bij een faillissement. Daar horen veel hogere rentepercentages bij dan die nu geboden worden.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168251728
Ik voel weer een default aankomen bij gve:
SPOILER
3 dgn achterstand is (zeker bij gve) geen goed teken.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:01:12 #273
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_168254305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:49 schreef komrad het volgende:

[..]

Bij de meeste stapelfinancieringen mag de crowd de junior tranche met 0 zekerheden financieren waardoor je eigenlijk op draait voor de eerste verliezen bij een faillissement. Daar horen veel hogere rentepercentages bij dan die nu geboden worden.
The "crowd" moet dan ook niet willen investeren in projecten waar de primaire zekerheden naar de bank gaan. Zelf ben ik overigens helemaal gestopt met investeren bij de platforms die een samenwerking met de bank zijn aangegaan. Verloochend het hele crowdfunding principe mijns inziens, een zelfstandig financieel systeem. Vrij teleurstellend van deze platforms.
pi_168255765
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zag ik er vorige keer ook niets in. Ik heb deze overigens niet helemaal doorgelezen maar zag al snel 0 zekerheden, alle zekerheden zijn voor de Rabo en een waslijst aan B.V.’s waarvan de uiteindelijke top B.V.’s niet mee tekenen en dat allemaal voor maar 7%.
Ik snap overigens wel dat ze dit keer weer voor Collin gekozen hebben. Blijkbaar hebben ze begin deze maand voor een ander project bij Capitalcircle niet het volledige bedrag (200k) kunnen ophalen. Bij Collin zal deze vast in een uur opgehaald worden maar mijn euro’s zullen daar niet bij zitten.
https://www.capitalcircle.nl/investeren/249-ballorig-vlaardingen
Ik denk dat je je niet helemaal moet blindstaren op de aanwezigheid van een bank. Er zullen weinig ondernemingen groot geworden zijn zonder financiering van een bank. Wat dit bedrijf in eerste instantie toch erg interessant maakte was de heel goede solvabiliteit maar ook de kasstromen die met zo'n spreiding in filialen waarschijnlijk redelijk voorspelbaar zijn. Bij een goedlopend en goed geleid bedrijf is er voor de huisbank geen reden om de stekker er uit te trekken.

Alphen is een kostbaar project en een geheel nieuwe vestiging wat een stuk risicovoller is dan overname van een bestaand bedrijf. Daarnaast lopen ze wat te goochelen met de cijfers terwijl de vorige pitch amper een maand geleden is. Daar wil ik eerst wat meer uitleg over. Ik heb al wat vragen gesteld.
Pecunia non olet
pi_168258128
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:53 schreef djh77 het volgende:
Ik voel weer een default aankomen bij gve:
SPOILER
3 dgn achterstand is (zeker bij gve) geen goed teken.
Sorry ,......., deze pitch dus, ik herinner hem me nog, werd er toen al niet wild van, laten passeren.
SPOILER
deze maand reeds 4x invest in proj, v HCN, Collin & FNC,

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 18-01-2017 23:30:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')