abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168102167
Mooi topic dit. Volg even.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:51:51 #52
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168178966
Ik ben dus als de dood dat ik met dezelfde crisis als TS ga zitten. Ben al bijna afgestudeerd en dat zwarte gat komt steeds dichterbij. Nu heb ik nog een 'doel', maar na de zomer komt mijn leven in een vacuüm.
pi_168215883
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:29 schreef Denivellering het volgende:
Doe een 2de master in het buitenland, doe ik ook.
Mag ik vragen hoe je dat financieel regelt? Betaal je alles zelf of zijn er instanties die dingen voor je regelen?
pi_168216227
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
Dat heb ik dus : 26 jaar oud, twee jaar terug afgestudeerd aan de universiteit maar nog altijd geen baan gevonden waar ik me nou echt heel erg op mijn plek voel of waar ik enige voldoening uit haal.

Twijfel echt aan zo'n beetje alle fundamentele keuzes in het leven : ga ik na jaren passief zijn eindelijk eens een beetje moeite doen om een geschikte partner te zoeken? Of vind ik het leven eigenlijk wel lekker als vrijgezel? Antwoord op deze vraag is elke week weer anders. Mijn ouders willen me helpen bij de aanschaf van een appartement, maar wil ik eigenlijk wel aan zoiets vastzitten de komende jaren? Blijf ik doorbeuken voor die succesvolle carriere, of word ik gelukkiger van een 9 tot 5 baantje met minder stress, minder verantwoordelijkheden, meer flexibiliteit?

Vervolgens begin ik weer met het kijken van een of andere netflix serie die zich aan de Californische kust afspeelt, en dan denk ik weer: hoezo ga ik in hemelsnaam niet gewoon nog een keer een jaar reizen ofzo? Heb geld zat op mijn rekening staan, heb geen kinderen, geen vrouw, geen hypotheek, en nu zit ik elke dag op een of ander suf kantoor een beetje mijn jonge jaren te vergooien en in het weekend in de lokale dorpskroeg of met een andere vrijgezelle vastgeroeste loser een wedstrijd van Fc. Utrecht bezoeken..

al met al heb ik eigenlijk geen idee waar ik in hemelsnaam mee bezig ben in mijn leven. Geen idee wat ik wil, wat verstandige keuzes zijn, wat domme keuzes zijn: Ga ik er spijt van krijgen als ik nu niet nog een jaar er tussenuit knijp en volgend jaar mijn geld heb uitgegeven of juist niet?

Er zullen vast wel meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik. Hoe bepalen jullie je keuzes, waar laat je het van afhangen? Ga je eerder voor veiligheid en spaar je, of zie je het allemaal wel en denk je ''ik doe het nu het nog kan?''
Als ik in die situatie zou zitten, en dan er tussenuit zou knijpen om rond te reizen oid, dan zou ik niet makkelijk back in the game zijn door de grote kloof tussen mij en de arbeidsmarkt. Ik zou dan opnieuw ingewerkt moeten worden, en kennis opdoen van alles wat ik wel niet heb gemist in de ontwikkeling van mijn vakgebied. Eerlijk gezegd denk ik dat wetkgevers daar niet op zitten te wachten en je te laat bent als je hierna nog een vaste baan wil of succesvolle carrière. Je had dat jaartje ertussen uit tussen je studie door moeten doen of paar maanden na afstuderen en dat laatste ook na het tekenen van je contract bij het desbetreffende bedrijf. Verder zijn je struggles niet onherkenbaar ofzo.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:17:18 #55
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168220655
Mensen die denken dat reizen de oplossing is :') Dat is enkel de situatie uitstellen, zodra je weer terug bent val je zo weer terug.
Fade to Black
pi_168242728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:17 schreef Achterhoker het volgende:
Mensen die denken dat reizen de oplossing is :') Dat is enkel de situatie uitstellen, zodra je weer terug bent val je zo weer terug.
Reizen is een hele leuke onderbreking van de dagelijkse sleur, je steekt er veel van op, het is goed voor je algemene ontwikkeling.

Ik zou het iedereen aanraden (die het geld heeft) om een paar grote reizen te maken voordat je begint aan een full-time baan.
pi_168242765
quote:
9s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:51 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik ben dus als de dood dat ik met dezelfde crisis als TS ga zitten. Ben al bijna afgestudeerd en dat zwarte gat komt steeds dichterbij. Nu heb ik nog een 'doel', maar na de zomer komt mijn leven in een vacuüm.
Komt vanzelf goed. Gewoon leuke baan vinden, misschien bij een vereniging gaan.
pi_168243169
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:34 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Reizen is een hele leuke onderbreking van de dagelijkse sleur, je steekt er veel van op, het is goed voor je algemene ontwikkeling.

Ik zou het iedereen aanraden (die het geld heeft) om een paar grote reizen te maken voordat je begint aan een full-time baan.
Welke bestemming raad je zoal aan?
pi_168243412
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:50 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Als ik in die situatie zou zitten, en dan er tussenuit zou knijpen om rond te reizen oid, dan zou ik niet makkelijk back in the game zijn door de grote kloof tussen mij en de arbeidsmarkt. Ik zou dan opnieuw ingewerkt moeten worden, en kennis opdoen van alles wat ik wel niet heb gemist in de ontwikkeling van mijn vakgebied. Eerlijk gezegd denk ik dat wetkgevers daar niet op zitten te wachten en je te laat bent als je hierna nog een vaste baan wil of succesvolle carrière. Je had dat jaartje ertussen uit tussen je studie door moeten doen of paar maanden na afstuderen en dat laatste ook na het tekenen van je contract bij het desbetreffende bedrijf. Verder zijn je struggles niet onherkenbaar ofzo.
Ik werk in de IT (dus een snel veranderend werkgebied) en heb twee keer mijn baan opgezegd om te gaan reizen. Ik had eigenlijk geen enkel probleem om na thuiskomst weer de arbeidsmarkt op te komen en het heeft me zelfs qua carriere geen windeieren gelegd. Werkgevers vinden het over het algemeen vooral tof als ze er over horen, is mijn ervaring. Zoveel mis je echt niet in zo'n half jaar of jaar, dat heb je zo weer opgehaald. Een beetje interessante reis kun je natuurlijk ook vertalen in toegenomen competenties: het is goed voor je talenkennis, voor je organisatie- en planningvaardigheden, je wordt er zelfstandiger door en het verbreedt je wereldbeeld. Op reis kun je natuurlijk ook allerlei cursussen doen (talencursus, duikcursus etc) of zelfs gewoon werken, en dat kun je allemaal op je cv zetten.
pi_168247849

Misschien dat deze speech je kan opbeuren.
pi_168256478
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:55 schreef MAHL het volgende:

[..]

Welke bestemming raad je zoal aan?
Thailand, lekker goedkoop, goedkope vrouwen ook ^O^

Zonder dollen, zuidoost azie is een goede bestemming, Mooie natuur, cultuur, eten en niet duur.
pi_168259647
Gewoon die reis gaan maken. Of iets anders wat je helemaal uit je comfortzone haalt. Je leert jezelf dan echt kennen en daar heb je je hele leven wat aan. En het geeft mooie herinneringen. Denk eens aan 5 jaar geleden, waarschijnlijk kun je een reis/ervaring nog herinneren maar die veel te dure laptop/pc/telefoon ben je al lang weer vergeten of aan gewend geraakt. Dus een berg geld opzij zetten voor spullen zou ik niet aanraden, alleen voor het echt nodige. En bovendien hoeft reizen niet duur te zijn. En je leert veel mensen in korte tijd kennen. Ik heb er veel leuke contacten aan over gehouden :)

Lang verhaal kort: Verzamel ervaringen ipv spullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')