Dit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Yiwei het volgende:
Kijk praktisch, doe wat uitkomt. Principiële vragen stellen is zinloos in situatie's waarbij jij niet bepaalt. Heb je tijd en is het laagseizoen betreft aanbod van werk, ga een maand op reis. Is het hoogseizoen om geld te harken, ga geld harken. Is de woningmarkt gunstig, ga alvast op bezoek voor beeldvorming. Alles gaat in stapjes, na cumulatie over meerdere jaren tot tientallen jaren zie je pas resultaat en zie je de zin van de destijds zinloos lijkende zaken.
En dit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 10:42 schreef Farenji het volgende:
Maar wat je ook doet, TS, of je nou gaat reizen of carrieremaken of voor het gezinnetje gaat, of lekker blijft slacken of iets anders: doe het met overtuiging. Leef je eigen leven, maak je niet te druk om de mening van anderen, en kijk niet te veel achterom.
Je bent twee jaar terug al afgestudeerd aan de uni? Wat heb je de afgelopen 2 jaar gedaan dan? Je had de afgelopen twee jaar alle reizen kunnen maken die je wilde.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
Dat heb ik dus : 26 jaar oud, twee jaar terug afgestudeerd aan de universiteit maar nog altijd geen baan gevonden waar ik me nou echt heel erg op mijn plek voel of waar ik enige voldoening uit haal.
Zelfde reis, zelfde conclusiequote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:08 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en het is moeilijk. Maar een reisje van 3 a 4 maanden is perfect om je behoefte daarnaar te stillen. Reken er niet op dat je dan tot grote ontdekkingen over jezelf of de wereld gaat komen, je leert jezelf misschien een tikje beter kennen maar meer niet.
Zelf ben ik 5 maanden weg geweest naar Nieuw Zeeland en Azie, en daar emotioneel echt in een gat gezeten maar ook hoogte punten gekend. Daarna ook meteen helemaal klaar met reizen.
ALs je de kan hebt zou ik het nu doen zodat je daar later geen spijt van kan krijgen, en als je terug komt eens kijken waar je wilt wonen. Verwacht niet dat je droombaan krijgt en alles alleen maar leuk is, iedereen lijkt dat tegenwoordig te hebben, maar als je verder kijkt valt het allemaal wel tegen.
Geniet van wat je hebt
Ik zit ook wel met die vraag hoor, als je er goed over nadenkt is er geen doel in het leven. Ergens mis ik dat wel een beetje.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Wie zegt dat je iets met je leven moet doen. Heb nooit iets met mijn leven gedaan en dat bevalt me prima.
Gewerkt. Ik zei niet dat ik helemaal geen baan had, maar geen baan waar ik voldoening uit haalde. ..quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:01 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je bent twee jaar terug al afgestudeerd aan de uni? Wat heb je de afgelopen 2 jaar gedaan dan? Je had de afgelopen twee jaar alle reizen kunnen maken die je wilde.
Ik heb in mijn studententijd veel gereisd, heb daar zo ongeveer de beste tijd van mijn leven gehad. Ik deed het ook niet om er wijzer van te worden, ik deed het omdat ik het een van de leukste dingen om te doen vind.
De vraag is: waar heb je passie voor? Als je staat te springen om te gaan reizen, ga reizen! Als je graag een gezinnetje wilt, sticht een gezinnetje! Wil je geld? Ga geld verdienen!
Tijdens mijn studententijd heb ik altijd in de stad gewoond. Sinds een half jaartje woon ik inderdaad weer even bij mijn ouders, omdat ik gewoon helemaal klaar was met het wonen met huisgenoten etc.quote:Op woensdag 11 januari 2017 09:49 schreef DoubleDip het volgende:
Je woont nog thuis? Misschien eerst eens woonruimte zoeken? Appartementje kan best hoor voor een paar jaar. Zoek je daarna wat anders als blijkt dat je ineens samen gaat wonen. Beetje zelfstandigheid is ook wel belangrijk.
Eens. Doe gewoon leuke dingen. Wees niet te pretentieus en serieus.quote:Op woensdag 11 januari 2017 10:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Inderdaad, wilde net zeggen, ik ben bijna 40 en heb een beetje hetzelfde als TS. Heb mijn leven op zich best op orde maar heb nog steeds/weer eigenlijk geen idee wat ik er nou echt mee wil. Dat is denk ik vrij universeel, uiteindelijk lopen we in dit leven allemaal maar wat aan te kloten, we doen maar wat en houden vooral onszelf voor dat het allemaal van belang is.
Ik heb heel wat gereisd, heb ook een paar keer mijn baan opgezegd om er voor langere tijd ertussenuit te trekken. Ja, ook voor die cliche reis naar India. Achteraf kan ik zeggen: het was supertof, heb er best wat van geleerd, en had het zeker niet willen missen, maar uiteindelijk was het ook niet veel meer dan een lange time out. Het is niet alsof je tijdens zo'n reis opeens een magisch moment krijgt waar je het allemaal doorkrijgt en precies ziet hoe je je leven moet gaan leiden. Ook naderhand niet. Toch zou ik zeggen: ga reizen, nu het kan. Burgerlijk worden kan altijd nog en een carriere is enorm overrated, als je het mij vraagt.
Maar wat je ook doet, TS, of je nou gaat reizen of carrieremaken of voor het gezinnetje gaat, of lekker blijft slacken of iets anders: doe het met overtuiging. Leef je eigen leven, maak je niet te druk om de mening van anderen, en kijk niet te veel achterom.
Wat voor baan heb je, waardoor je er geen voldoening uit haalt? Is het functie-inhoudelijk, zijn het de werkuren, kantoorsfeer of de mensen? En kan je niet in het buitenland werken voor een tijd, dan heb je alsnog je baan en ook nog avontuur.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
Dat heb ik dus : 26 jaar oud, twee jaar terug afgestudeerd aan de universiteit maar nog altijd geen baan gevonden waar ik me nou echt heel erg op mijn plek voel of waar ik enige voldoening uit haal.
Twijfel echt aan zo'n beetje alle fundamentele keuzes in het leven : ga ik na jaren passief zijn eindelijk eens een beetje moeite doen om een geschikte partner te zoeken? Of vind ik het leven eigenlijk wel lekker als vrijgezel? Antwoord op deze vraag is elke week weer anders. Mijn ouders willen me helpen bij de aanschaf van een appartement, maar wil ik eigenlijk wel aan zoiets vastzitten de komende jaren? Blijf ik doorbeuken voor die succesvolle carriere, of word ik gelukkiger van een 9 tot 5 baantje met minder stress, minder verantwoordelijkheden, meer flexibiliteit?
Vervolgens begin ik weer met het kijken van een of andere netflix serie die zich aan de Californische kust afspeelt, en dan denk ik weer: hoezo ga ik in hemelsnaam niet gewoon nog een keer een jaar reizen ofzo? Heb geld zat op mijn rekening staan, heb geen kinderen, geen vrouw, geen hypotheek, en nu zit ik elke dag op een of ander suf kantoor een beetje mijn jonge jaren te vergooien en in het weekend in de lokale dorpskroeg of met een andere vrijgezelle vastgeroeste loser een wedstrijd van Fc. Utrecht bezoeken..
al met al heb ik eigenlijk geen idee waar ik in hemelsnaam mee bezig ben in mijn leven. Geen idee wat ik wil, wat verstandige keuzes zijn, wat domme keuzes zijn: Ga ik er spijt van krijgen als ik nu niet nog een jaar er tussenuit knijp en volgend jaar mijn geld heb uitgegeven of juist niet?
Er zullen vast wel meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik. Hoe bepalen jullie je keuzes, waar laat je het van afhangen? Ga je eerder voor veiligheid en spaar je, of zie je het allemaal wel en denk je ''ik doe het nu het nog kan?''
Is het niet gewoon zo dat mensen zich dit de rest van hun leven blijven afvragen? En dan ga je weer een andere weg in totdat het weer tijd is voor wat anders.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:20 schreef MAHL het volgende:
Wow, ts had wel een kloon van mij kunnen zijn. Zit met exact hetzelfde...
Tvp en morgen uitgebreider reageren. Morgen weer vroeg op kantoor immers.
Misschien. Maar ja, zou het eeuwig zonde vinden als ik op mijn 40e terug kijk met het idee van "had ik maar wat meer uit mijn jeugd gehaald"...quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:49 schreef Mishu het volgende:
[..]
Is het niet gewoon zo dat mensen zich dit de rest van hun leven blijven afvragen? En dan ga je weer een andere weg in totdat het weer tijd is voor wat anders.
Dus moet je vooral dingen doen ipv te zitten somberen over dat je niet weet wat je wiltquote:Op donderdag 12 januari 2017 07:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Misschien. Maar ja, zou het eeuwig zonde vinden als ik op mijn 40e terug kijk met het idee van "had ik maar wat meer uit mijn jeugd gehaald"...
QFTquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dus moet je vooral dingen doen ipv te zitten somberen over dat je niet weet wat je wiltMaar achteraf is dat altijd makkelijker.
Werk is niet altijd leuk. Zelf als je verder leuk werk hebt zitten er altijd vervelende kanten aan, één ervan is dat je nu eenmaal moet en het veel tijd in beslag neemt. Maak dan in ieder geval wat leuks van die tijd, maar vooral ook de tijd eromheen! Dat hoeft echt niet te zijn door te bungeejumpen. Als jij liever bouwmodellen in elkaar zet dan doe je dat. Bedenk gewoon eens bij jezelf wat je leuk lijkt, weet je het niet, ga gewoon eens dingen proberen. Veel dingen zijn helemaal niet duur, het is alleen makkelijker om voor de tv te ploffen, of je telefoon meer aandacht te geven...
Zo en nu ga ik weer even aan het werkthuiswerken... pffff lastg vandaag..
Wat voor drugs hebben we het dan over? Hoewel drugs mij ook erg geholpen hebben met bepaalde zaken, zou ik het niet snel iemand aanraden. De één reageert er heel anders op dan de ander, dus voorzichtig met dit soort adviezen svp.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:05 schreef ems. het volgende:
Heb je al een combinatie van drugs, uitgaan en videogames geprobeerd? Doet wonderen voor mij.
Wiet roken totdat het je allemaal niet meer interesseert, bijvoorbeeld. Voor de rest betreft het een volwassen man dus ik denk niet dat het nodig is om overal waarschuwingen bij te plaatsenquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat voor drugs hebben we het dan over? Hoewel drugs mij ook erg geholpen hebben met bepaalde zaken, zou ik het niet snel iemand aanraden. De één reageert er heel anders op dan de ander, dus voorzichtig met dit soort adviezen svp.
Is wel waar, maar drugs aanraden in een psychologie forum waar mensen vaak moeilijkheden ondervinden in hun psyche.... de drugs kunnen het ook erger maken. Dat kan 2 kanten op, dus spelen met vuur. En iemand die geen ervaring heeft met drugs (wellicht de TS wel, maar dat staat nergens) kan zichzelf hier dus in een lelijke positie mee brengen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Wiet roken totdat het je allemaal niet meer interesseert, bijvoorbeeld. Voor de rest betreft het een volwassen man dus ik denk niet dat het nodig is om overal waarschuwingen bij te plaatsen
Dan weet je blijkbaar toch niet precies wat je wiltquote:Op donderdag 12 januari 2017 14:12 schreef Jojansma het volgende:
Ik zit juist met het tegenovergestelde, haha.
Ik weet precies wat ik wil, maar ik wil zoveel dingen dat ik moet gaan kiezen, waardoor het voor mij juist weer lastig wordt.
Keuzes, keuzes..
Haha jawel, weet alleen de prioriteiten nog nietquote:Op donderdag 12 januari 2017 14:16 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dan weet je blijkbaar toch niet precies wat je wilt![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |