abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_168020654
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:17 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Bieden ze dat kontneuken in Mekka ook aan via sunweb? :')
Ja van blanke wijven
pi_168020660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:16 schreef No_comprende het volgende:

[..]

Onthoofding is wel iets voor jou ja. Met je praatjes. Met je allah.
Ach joh met je kippen kop
pi_168020661
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:20 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja van blanke wijven
_O_
pi_168020672
Niet op 1 dag werken, sportschool en kickboksen :')

Luie donder
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168020673
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:17 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Leuk en werk met veel voldoening is kansloos ja dat bestaat niet het zijn meer momenten. Je laatste zin snap ik niet.
\het bestaat wel maar moet jij geluk hebben....
pi_168020684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:18 schreef the-eye het volgende:

[..]

Recht op deeltijd werk

Wist u dat er een wettelijk recht bestaat om korter of langer te gaan werken?

Volgens het recht op aanpassing van de arbeidsduur můet uw werkgever een verzoek tot vermindering of uitbreiding van de arbeidsduur inwilligen, tenzij dit om zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen niet van hem of haar kan worden verwacht. Zwaarwegende bedrijfsbelangen kunnen zijn: ernstige problemen bij het inroosteren van medewerkers en/of veiligheidsproblemen. Indien uw werkgever het verzoek voor deeltijd werk weigert, dan dient dit schriftelijk met opgaaf van reden te gebeuren.

Enkele bijzonderheden met betrekking tot het recht op aanpassing van de arbeidsduur:

Het recht op aanpassing van de arbeidsduur is bestemd voor werknemers en ambtenaren die minstens een jaar in dienst zijn. Werkgevers met minder dan 10 werknemers zijn uitgezonderd van de wet.
U mag een keer per twee jaar aanpassing van uw arbeidsduur vragen.
U moet uw wens tenminste 4 maanden voor de beoogde ingangsdatum kenbaar maken. Als uw werkgever niet uiterlijk een maand voor de beoogde ingangsdatum een beslissing heeft genomen, wordt de arbeidsduur aangepast overeenkomstig uw verzoek.
De vermindering of uitbreiding van de arbeidsduur vindt plaats binnen de eigen functie. Gaat het om een andere functie, dan geldt de gebruikelijke interne sollicitatieprocedure.
De werkgever is verplicht om het verzoek in te willigen voor wat betreft de datum van ingang en het aantal uren, tenzij zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zich daartegen verzetten. Voor wat betreft de spreiding van de uren heeft de werkgever meer beslissingsruimte. Als hoofdregel moet de werkgever weliswaar de spreiding vaststellen overeenkomstig de wensen van de werknemer, maar hij/zij kan daarvan afwijken als men daarbij een zodanig belang heeft dat de wens van de werknemer daarvoor naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid moet wijken. De strenge eis van "zwaarwegend bedrijfsbelang" geldt hier dus niet.

Om u als werknemer te beschermen is in de wet bepaald dat de werkgever de arbeidsverhouding met een werknemer niet kan beŽindigen vanwege het feit dat de werknemer om aanpassing van de arbeidsduur heeft verzocht.

CAO regeling
Wilt u gebruik maken van het recht op aanpassing van de arbeidsduur, kijk dan ook goed naar uw CAO regeling:

Van het recht op UITBREIDING van de arbeidsduur kan worden afgeweken bij CAO. Als er geen CAO is, kan de werkgever door een besluit van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging afwijken van de wet.
Van het recht op VERMINDERING van de arbeidsduur kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken. De werkgever moet het verzoek van de werknemer honoreren, tenzij er zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zijn.

Bron: FNV site
samenvatting graag
pi_168020741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:22 schreef ikwordtergekvan het volgende:

[..]

samenvatting graag
Straks wil je ook nog dat iemand het voor je voorleest.
pi_168020743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:21 schreef Aiciu het volgende:

Luie donder
Totdat dat z'n tol eist.
(Been there done that)
pi_168020753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:21 schreef Aiciu het volgende:

Luie donder
Tja wat zal ik er eens van zeggen leef en laat leven.
pi_168021090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:12 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Nou dat is wat ik nu probeer te veranderen want '' dag in dag uit niet de baas over je eigen tijd te zijn.'' Is knap vervelend. Ik ben elke dag wel een 1 uur aan reistijd kwijt heen + terug en tijdens het rijden naar adressen kost ook zeeŽn van tijd als je al de werkdagen optelt.
Gewoon een parttime baan waarvoor je niet ver hoeft te reizen.

Er heeft nog nooit iemand op z'n sterfbed gezegd: "Had ik maar meer gewerkt"
pi_168021287
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:51 schreef La_Moustache het volgende:
Ik studeer nog maar ik zie er al vreselijk tegenop. Ik trek het niet om mijn hele leven te werken. Kan wel janken als ik denk aan het burgelijke leven van uitkijken naar 2 dagen weekend en de 2 weekjes in Frankrijk in de zomer.

Fuck dat hele werk.
Het is ook helemaal niet nodig 5 dagen per week te werken.

Je moet wel wat keuzes maken, hoe vaak per jaar op vakantie? (type) auto? Wat voor huis? Wonen in Amsterdam of dorpje x? Naar de Lidl of de AH? Naar de Ikea of de kringloop? enz enz

Mrja de lui die altijd 5 dagen per week "moeten" werken hebben toevallig ook een ongunstige uitgavenpatroon.
Why stay small, if you can grow big..
pi_168022526
Fysiek zwaar werk... heerlijk! Toch niks beter dan zwaar werk, moe thuiskomen maar wel voldaan zijn. Beter dan de hele dag op kantoor zitten
pi_168022533
terechte klacht. werk is onderdrukking
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:12:08 #64
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_168022534
Verhuizer is toch best chill? Beetje sjouwen, niet nadenken..
  Forum Admin dinsdag 10 januari 2017 @ 07:57:15 #65
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168022759
Beetje opgeruimd, had ik ook liever niet moeten doen.

TS, probeer een baan op kantoor te zoeken, kan je heel de dag naar een scherm turen. Alles gewoon nominaal afmaken en de rest van je tijd investeren in leuke zaken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168022923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:18 schreef the-eye het volgende:

[..]

Recht op deeltijd werk

Wist u dat er een wettelijk recht bestaat om korter of langer te gaan werken?

Volgens het recht op aanpassing van de arbeidsduur můet uw werkgever een verzoek tot vermindering of uitbreiding van de arbeidsduur inwilligen, tenzij dit om zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen niet van hem of haar kan worden verwacht. Zwaarwegende bedrijfsbelangen kunnen zijn: ernstige problemen bij het inroosteren van medewerkers en/of veiligheidsproblemen. Indien uw werkgever het verzoek voor deeltijd werk weigert, dan dient dit schriftelijk met opgaaf van reden te gebeuren.

Enkele bijzonderheden met betrekking tot het recht op aanpassing van de arbeidsduur:

Het recht op aanpassing van de arbeidsduur is bestemd voor werknemers en ambtenaren die minstens een jaar in dienst zijn. Werkgevers met minder dan 10 werknemers zijn uitgezonderd van de wet.
U mag een keer per twee jaar aanpassing van uw arbeidsduur vragen.
U moet uw wens tenminste 4 maanden voor de beoogde ingangsdatum kenbaar maken. Als uw werkgever niet uiterlijk een maand voor de beoogde ingangsdatum een beslissing heeft genomen, wordt de arbeidsduur aangepast overeenkomstig uw verzoek.
De vermindering of uitbreiding van de arbeidsduur vindt plaats binnen de eigen functie. Gaat het om een andere functie, dan geldt de gebruikelijke interne sollicitatieprocedure.
De werkgever is verplicht om het verzoek in te willigen voor wat betreft de datum van ingang en het aantal uren, tenzij zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zich daartegen verzetten. Voor wat betreft de spreiding van de uren heeft de werkgever meer beslissingsruimte. Als hoofdregel moet de werkgever weliswaar de spreiding vaststellen overeenkomstig de wensen van de werknemer, maar hij/zij kan daarvan afwijken als men daarbij een zodanig belang heeft dat de wens van de werknemer daarvoor naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid moet wijken. De strenge eis van "zwaarwegend bedrijfsbelang" geldt hier dus niet.

Om u als werknemer te beschermen is in de wet bepaald dat de werkgever de arbeidsverhouding met een werknemer niet kan beŽindigen vanwege het feit dat de werknemer om aanpassing van de arbeidsduur heeft verzocht.

CAO regeling
Wilt u gebruik maken van het recht op aanpassing van de arbeidsduur, kijk dan ook goed naar uw CAO regeling:

Van het recht op UITBREIDING van de arbeidsduur kan worden afgeweken bij CAO. Als er geen CAO is, kan de werkgever door een besluit van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging afwijken van de wet.
Van het recht op VERMINDERING van de arbeidsduur kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken. De werkgever moet het verzoek van de werknemer honoreren, tenzij er zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zijn.

Bron: FNV site
o wow

l mijn werkgever hebben geweigerd om werk te verminderen

mag ik hen nu anklagen?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 08:51:57 #67
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_168023135
Terechte klacht
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:29:04 #68
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_168023523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

Google maar even op "recht op deeltijd werk"
ik denk alleen niet dat je jezelf daar erg populair mee maakt bij de baas en collega's als je dat tegen wil en dank gaat afdwingen. De gevolgen daarvan laten zich wel raden
pi_168023615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:29 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

ik denk alleen niet dat je jezelf daar erg populair mee maakt bij de baas en collega's als je dat tegen wil en dank gaat afdwingen. De gevolgen daarvan laten zich wel raden
Wat boeit het of je nou populair ben op werk :')
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:37:36 #70
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_168023639
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:36 schreef corehype het volgende:

[..]

Wat boeit het of je nou populair ben op werk :')
dat kon nog weleens uitmaken voor de locatie van je volgende werkplek bijvoorbeeld.
pi_168023739
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:37 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

dat kon nog weleens uitmaken voor de locatie van je volgende werkplek bijvoorbeeld.
Dan gewoon lekker ww trekken toch
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:45:13 #72
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_168023753
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:44 schreef corehype het volgende:

[..]

Dan gewoon lekker ww trekken toch
dat sowieso.
pi_168024434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 07:57 schreef Pharkus het volgende:
Beetje opgeruimd, had ik ook liever niet moeten doen.

TS, probeer een baan op kantoor te zoeken, kan je heel de dag naar een scherm turen. Alles gewoon nominaal afmaken en de rest van je tijd investeren in leuke zaken.
Ben ook van plan. Nog bedankt voor de schoonmaak van No_comprende.
pi_168024492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:29 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

Misschien is z'n werkgever wel blij en heeft die zelf al een voorstel voor een bepaalde dag. …ťn waarop hij zag dat er eigenlijk met een man minder af kon. Of misschien stelt hij voor om elke dag een uur eerder te stoppen en is zijn probleem, van een hele ploeg die het laatste uur loopt te lummelen omdat er niet zo veel meer te doen, is opgelost.

Z'n collega's hebben niet de behoefte om tegen minder loon minder te werken want anders hadden ze dat al eerder zelf aangekaart dus wat zouden die verder te zeuren moeten hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 10-01-2017 10:40:22 ]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:44:56 #75
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_168024662
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Misschien is z'n werkgever wel blij en heeft die zelf al een voorstel voor een bepaalde dag. …ťn waarop hij zag dat er eigenlijk met een man minder af kon. Of misschien stelt hij voor om elke dag een uur eerder te stoppen en is zijn probleem, van een hele ploeg die het laatste uur loopt te lummelen omdat er niet zo veel meer te doen, is opgelost.

Z'n collega's hebben niet de behoefte om tegen minder loon minder te werken want anders hadden ze dat al eerder zelf aangekaart dus wat zouden die verder te zeuren moeten hebben?
waarom schrijf ik DIT TEGEN WIL EN DANK GAAN AFDWINGEN ? omdat zijn werkgever er dan zo blij mee is?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')