abonnement Unibet Coolblue
pi_168292685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 06:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mathieu moet ook leren zich in te houden op social media.
janker

[ Bericht 0% gewijzigd door TargaFlorio op 20-01-2017 16:17:50 ]
pi_168308061
quote:
17-jarige crosser betrapt op cortisonengebruik, coach pleegt zelfmoord

Schrijnend! Een ander woord is er niet voor. De 17-jarige veldrijder Fabio Verberckmoes werd na een veldrit half december betrapt op het gebruik van cortisonen. Volgens Verberckmoes' entourage ingespoten door zijn coach. Die beroofde zich ondertussen van het leven.

Fabio Verberckmoes is een Oost-Vlaamse junior. Geen toptalent, maar wel een degelijk crosser. "Als eerstejaarsjunior kende hij een topseizoen", aldus Eddy Van Bunder, ploegleider bij zijn team Cycling.be-Alpha Motorhomes. "Dit jaar deemsterde hij wat weg. Met als gevolg dat hij van trainer wisselde. Eddy V. -een onbekende coach voor ons, maar we laten onze jongens daar vrij in- zou zich over Fabio ontfermen. 'Ik breng hem terug op het niveau waar hij thuishoort', had hij Fabio verteld."

"Helaas", zucht Van Bunder. "Daar gebruikte hij dus blijkbaar een paardenmiddel voor. Volgens de ouders van Verberckmoes vertrouwde hij Fabio toe dat het over vitaminen ging. Maar in werkelijkheid ging het dus over cortisonen."

Na tweede plaats in Waalse Oleye

Tijdens een controle half december na een cross in het Waalse Oleye -waar Verberckmoes overigens tweede eindigde- werd hij betrapt op het gebruik van cortisonen. Dat werd vorige vrijdag bevestigd. Zaterdag werd Van Bunder op de hoogte gebracht. "Waarna we Fabio uiteraard onmiddellijk hebben ontslagen", aldus Van Bunder nog. "We zijn een team met een goede reputatie. Het is zeer jammer dat dit nu gebeurd is. Het enige wat we kunnen doen, was Fabio op non-actief zetten. Zijn schorsing gaat pas in op 26 januari, maar hij kan nu uiteraard al niet meer crossen." Verberckmoes riskeert minstens twee jaar schorsing, ook al wist hij niet van de cortisonen af.

Naast Verberckmoes ontfermde Eddy V. zich ook over Bryan Vispoel, een amateur uit Berlare. Die zou ondertussen ook aan de tand gevoeld worden over de manier van werken. Alsof dit verhaal nog niet schrijnend genoeg is, beroofde de coach in kwestie zich intussen van het leven.

Cycling.be-Alpha Motorhome -dat ook WK-geselecteerde Timo Kielich in zijn rangen heeft- benadrukt dat het zich volledig distantieert van alle betrokkenheid.
pi_168316104
Jammerlijk nieuws
pi_168319205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 22:25 schreef wimderon het volgende:
Volgens Verberckmoes' entourage ingespoten door zijn coach.
...

"Helaas", zucht Van Bunder. "Daar gebruikte hij dus blijkbaar een paardenmiddel voor. Volgens de ouders van Verberckmoes vertrouwde hij Fabio toe dat het over vitaminen ging. Maar in werkelijkheid ging het dus over cortisonen."
Inbrengen via een spuit.... De renner en z'n ouders behoren in ieder geval niet tot de slimste der Belgen...of ze schuiven de schuld gewoon af op de dode coach.

:N :')
pi_168319212
Vanmiddag Kasteelcross in Zonnebeke.
Geen Van Aert en Van der Poel dus misschien een spannende wedstrijd.
pi_168319238
quote:
"De ploeg staat niet meer 100% achter mij, maar ik ook niet achter hen"
Een vaste waarde, jazeker, maar wel een die niet meer wint. Hoe plezant is het vandaag nog om crosser te zijn? Ook Tom Meeusen (28) gaat gebukt onder het juk van Wout van Aert en Mathieu van der Poel, én de eisen van zijn bazen."Een slechte uitslag wordt me niet snel vergeven."
Normaal pik jij elke winter minstens één klassementscross mee. Voelt het vreemd dat je vandaag zonder streepje achter je naam staat?

"Ik rijd heel anoniem rond. Ik heb gewonnen in Sint-Niklaas, maar ik kan niet zeggen dat ik daar gelukkig mee was. De dag nadien was het al: 'Ja, je hebt gewonnen, maar 'zij' waren er niet'. Als ik nog een grote cross zou winnen, dan wil ik dat Van Aert en Van der Poel erbij zijn."

Irriteert die rol in de schaduw je?
"Ja en neen. Ik heb me altijd graag geprofileerd. Ik heb tegen Nys, Stybar, Boom en Albert gereden en was nooit bang om de strijd aan te gaan. Anderzijds: ik hoef de aandacht niet. Ik wil best een tijd in de luwte blijven, om dan op het juiste moment toe te slaan. Alleen lukt dat dit jaar niet."

Voel je je nog wel goed bij je ploeg?
"Met Sven Vanthourenhout heb ik wel een heel goed contact. Hij traint me en hij is de reden waarom ik nog graag bij de ploeg ben. Maar met de keuzes die de ploegleiding maakt, tonen ze dat ze niet honderd procent achter mij staan, dus dan hoef ik ook niet meer honderd procent achter de ploeg te staan. Ik heb tien jaar voor deze ploeg gereden en ging ervan uit dat ik hier ging blijven rijden, maar ik ben dit jaar einde contract en weet niet wat de plannen zijn. De ploegmaats zeggen dat ze na het WK gaan praten, maar ik heb niks gehoord."
Bron: HLN

Die kan dus op zoek naar een andere ploeg.
  Moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 14:09:16 #282
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_168320346
Adrianus gelooft niet dat Van Aert echt last heeft van z'n knie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_168320997
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Adrianus gelooft niet dat Van Aert echt last heeft van z'n knie.
Ik mag toch hopen dat Van Aert en iemand als dokter Claes niet spotten met gezondheid en er dus echt wel iets aan de hand is.
pi_168321011
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:29:42 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168322710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat Van Aert en iemand als dokter Claes niet spotten met gezondheid en er dus echt wel iets aan de hand is.
Er zit wat tegenstrijdigheid in. Gisterenavond was Van Aert op de ploeg voorstelling van Crelan - Charles en zat daar op het podium op een stoel met z'n knieen in een normale 90 graden stand. Aan de andere kant denk ik niet dat dokter Toon Claes aan dit soort Albert #jankerd spelletjes mee doet. En daarnaast zit Van Aert ook niet op de fiets, dus gaat die volgende week geen supercompensatie hebben.

Ik zal het morgen eens aan die Albert vragen, mits hij zich in Hoogerheide durft te vertonen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168323735
quote:
Veldrit Hoogerheide zondag live bij Omroep Brabant, topfavorieten staan aan de start

HOOGERHEIDE - Zondag is de wereldbekerwedstrijden veldrijden in Hoogerheide. Bij de mannen is Mathieu van der Poel de absolute favoriet, bij de vrouwen zijn het 'de gebruikelijke namen'. De veldrit van de vrouwen en mannen is zondag live te zien bij Omroep Brabant.

Mathieu van der Poel staat zondagmiddag als topfavoriet aan de start bij de wereldbekerwedstrijd in Hoogerheide. De laatste twee edities kwam de Nederlands kampioen als eerste over de finish. Grote concurrent Wout van Aert, in de afgelopen twee edities tweede, ontbreekt. Problemen met de knie zorgen ervoor dat hij niet aan de start verschijnt.

Ook Lars Boom laat de finale van de wereldbeker aan zich voorbij gaan. De Vlijmenaar geeft de voorkeur aan wegkilometers in Spanje. Boom hoopt volgende week wel geselecteerd te worden voor het WK in Luxemburg.

Thalita de Jong en Marianne Vos
Bij de vrouwen gaat de strijd om de winst tussen de 'gebruikelijke namen'. Voor Thalita de Jong is het een thuiswedstrijd, ze kan op de fiets naar het parcours gaan. De Ossendrechtse werd vorig jaar tweede, achter Sophie de Boer. Marianne Vos staat in het rood-wit-blauw aan de start. Vos heeft de meeste zeges op haar naam staan in de GP Adrie van der Poel, drie keer won ze de veldrit in Hoogerheide.

De veldrit is de ultieme WK-test voor de veldrijders. Het WK wordt over ruim een week verreden in het Luxemburgse Bieles.

Live uitzending
Omroep Brabant doet zondag 22 januari op tv live verslag van de mannen- en vrouwenwedstrijd. Co-commentaar komt van Daphny van den Brand.
De Brabantse, drie keer winnaar van de wereldbeker, won in 2003 de eerste editie van de GP Adrie van der Poel in Hoogerheide.
^O^
pi_168323857
De topfavorieten om de race te winnen staan altijd aan de start.

Mooi live dus morgen op de tv.
pi_168340406
Ook op Sporza trouwens.
pi_168340589
quote:
Michel Wuyts snoeihard aangepakt: "Je kent geen bal van damescross, laat staan van de rest. Dan kan je beter jouw mond houden"

Afgelopen week kon u bij ons al het relaas lezen van de hoog opgelopen gemoederen tussen Rudy De Bie en Geert Wellens. Onze Belgische bondscoach veldrijden werd op Twitter zwaar geviseerd door laatstgenoemde na enkele weinig flatterende uitspraken over vrouwelijke veldrijdsters en het vrijgeven van onvolledige damesselecties voor het WK in Luxemburg. In zijn column in onze krant nam wielercommentator Michel Wuyts het op voor de bondscoach, maar dat komt hem op flink wat kritiek te staan van de 33-jarige Wellens.

Deze passage schoot in het verkeerde keelgat bij de jongere broer van Bart Wellens, die als ploegleider van Donen-Vondelmolen damesteam erg begaan is met de vrouwencross en de opleiding van jongeren: "Opgehitste jongelui nemen prompt een bazooka ter hand. Nys, in normale doen nochtans een eerbaar man, eiste prompt uitleg over het weren van zijn Telenet-junior Andreas Goeman. Geert Wellens schoot los uit de heup en stelde niet volkomen doordrongen van zelfkennis zijn kandidatuur als nieuwe vrouwenbondscoach. Ik neem graag aan dat de hogere bondslui daar niet van onder de indruk waren. Dat de jongste van de Wellens-broers opkomt voor zijn nog doorgaans jonge veldrijdsters is begrijpelijk. Een jongmens dient zijn passie, niet waar. Dat hij nog hopen werk heeft om vrouwen als Shana Maes en Eva Maria Palm op internationaal niveau te tillen, moet hem tot rede brengen." De conclusie van Michel Wuyts was simpel: "Wellens blijft met andere woorden beter ploegleider. Hij heeft nog jaren schaafwerk."

Op Twitter reageert Geert Wellens behoorlijk gepikeerd en hij haalde verschroeiend hard uit naar de wielerstem van de televisie en tevens columnist in onze krant: "Beste meneer Wuyts, voor je oordeelt over rensters van mijn team dan eens terugkijken. Laura Verdonschot en Maud Kaptheijns komen ook van mijn team. Of weet je dat niet? Uiteraard niet. Omdat je geen bal van damescross kent, laat staan van de rest. Dan kan je beter jouw mond houden." En daar bleef het niet bij: "Ah ja en nog iets meneer Wuyts: ik had vorig jaar met mijn team plaats 2 en 3 op het WK voor beloften. Eerst goed studeren, dan oordelen."

...
http://www.hln.be/hln/nl/(...)uw-mond-houden.dhtml

WellensG twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 08:36:48 Beste meneer Wuyts. Voor je oordeelt over rensters van mijn team dan eens terugkijken. @Lauraverdonscht en @MaudKaptheijns komen ook van 1/2 reageer retweet
WellensG twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 08:38:47 2/2 van mijn team Of weet je dat niet? Uiteraard niet. Omdat je geen BAL van damescx kent, laat staan van de rest, Kan je beter mond houden. reageer retweet
WellensG twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 08:41:42 Ahja en nog iets meneer Wuyts. Had vorig jaar met mijn team plaats 2 & 3 op Wk beloften. #eerstgoedstuderen #danoordelen reageer retweet
Geweldig _O-
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 13:25:31 #290
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_168340890
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)uw-mond-houden.dhtml

WellensG twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 08:36:48 Beste meneer Wuyts. Voor je oordeelt over rensters van mijn team dan eens terugkijken. @Lauraverdonscht en @MaudKaptheijns komen ook van 1/2 reageer retweet
WellensG twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 08:38:47 2/2 van mijn team Of weet je dat niet? Uiteraard niet. Omdat je geen BAL van damescx kent, laat staan van de rest, Kan je beter mond houden. reageer retweet
WellensG twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 08:41:42 Ahja en nog iets meneer Wuyts. Had vorig jaar met mijn team plaats 2 & 3 op Wk beloften. #eerstgoedstuderen #danoordelen reageer retweet
Geweldig _O-
:D
pi_168341106
De kindjes zijn ziek dus Daphny kan niet komen en stuurt manlief die wel gemist kan worden door de koters _O-
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 22 januari 2017 @ 13:33:24 #292
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_168341116
Relletjes in het veldrijden :9~
pi_168341153
Vos start al weer op rij 2, nou dan weten we het wel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 22 januari 2017 @ 13:35:45 #294
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168341167
Dan straks toch maar afstemmen op sporza lol
pi_168341168
Los
pi_168341198
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:32 schreef komrad het volgende:
De kindjes zijn ziek dus Daphny kan niet komen en stuurt manlief die wel gemist kan worden door de koters _O-
Rudy de Bie is het hier meer eens. Vrouwen horen achter het aanrecht.
pi_168341219
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Rudy de Bie is het hier meer eens. Vrouwen horen achter aanrecht.
_O-
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168341300
De jong gaat er bij liggen :N
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168341316
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:40 schreef komrad het volgende:
De jong gaat er bij liggen :N
man man man
pi_168341326
-O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')