Dat heeft fiscale gevolgen/is mogelijk fraudeleus.quote:
Zijn vrouw ziet hem al aankomen.quote:Of alsnog huwelijkse voorwaarden maar daar moet je vrouw het mee eens zijn.
Fiscale gevolgen: klopt maar dat is minder dan 50%.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat heeft fiscale gevolgen/is mogelijk fraudeleus.
[..]
Zijn vrouw ziet hem al aankomen.
@TS, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Ik zou me er niet te druk om maken, het is maar geld he.
Geld dat voor 50% toekomt aan de vrouw wegsluizen? Dat zie je niet als fraude?quote:
Beginnen met om elke week eens 500 euro te pinnen en die cash ergens te steken.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:32 schreef FixSequence het volgende:
Zij weet overigens weinig tot niets van de financiële details.
Chique is het niet. Maar zolang TS formeel nog niets weet van een scheiding is dit volgens mij geen fraude.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Geld dat voor 50% toekomt aan de vrouw wegsluizen? Dat zie je niet als fraude?
Word het op de dag dat hij minder vermogen invult op de scheidingspapieren.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Chique is het niet. Maar zolang TS formeel nog niets weet van een scheiding is dit volgens mij geen fraude.
Ik heb dit wel zien bij mijn broer & ex-schoonzus. Die laatste ging er met een kapitaal vandoor en m'n broer kon 12 jaar alimentatie betalen.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:32 schreef FixSequence het volgende:
Mijn vraag is hoe stel ik mijn vermogen (geld, huis, eventuele alimentatie) zoveel mogelijk veilig voor een toekomstige scheiding? Ik heb al nagedacht over een Zwitserse bankrekening, maar het bankgeheim daar schijnt al niet meer heilig te zijn. Suggesties?
quote:Op zondag 8 januari 2017 13:32 schreef FixSequence het volgende:
Ik heb al nagedacht over een Zwitserse bankrekening, maar het bankgeheim daar schijnt al niet meer heilig te zijn.
Als hij het vermogen heeft. Hij kan het vermogen natuurlijk overdragen aan entiteit, waar hij strikt gezien geen inspraak op heeft.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Word het op de dag dat hij minder vermogen invult op de scheidingspapieren.
Nog even los van welke getallen hij jaarlijks aan de belasting opgeeft.
Waar haal je dit nou weer vandaan? Als één partner wil scheiden, kan je bij de rechtbank aan voeren "duurzaam ontwricht". De rechtbank gaat dat niet inhoudelijk toetsen en zal het verzoek toewijzen. De verdeling van de boedel is een ander (langer) verhaal.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Zij kan toch niet scheiden als jij er niet mee akkoord gaat?
Hmm vreemd dat het zo werkt.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar haal je dit nou weer vandaan? Als één partner wil scheiden, kan je bij de rechtbank aan voeren "duurzaam ontwricht". De rechtbank gaat dat niet inhoudelijk toetsen en zal het verzoek toewijzen. De verdeling van de boedel is een ander (langer) verhaal.
Want dat valt niet op?quote:Op zondag 8 januari 2017 14:02 schreef blomke het volgende:
Het beste haal je de bankrekeningen leeg en hef je die vervolgens op.
Nee hoor, ik ben getrouwd met mijn vrouw die dat niet wildequote:Op zondag 8 januari 2017 14:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar om te trouwen moet je wel beiden akkoord gaan lijkt me toch, of is dat ook niet noodzakelijk?
Zijn best legale mogelijkheden om belastingneutrale oplossingen te realiseren, dus dat hoeft niet direct fraude te zijn. Al gaat niemand die concrete kennis hier op fok! delen.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
Je vraagt maar mogelijkheden om te frauderen? Want als het buiten beeld van je vrouw moet blijven dan moet het dus ook buiten beeld van de belastingdienst blijven...
quote:Op zondag 8 januari 2017 14:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben getrouwd met mijn vrouw die dat niet wilde.
Contant houden.quote:
Het zou zo'n ongelooflijke naaistreek zijn van die vrouw (trouwen voor het geld en na een studie scheiden), dat het zijn goed recht is om te 'frauderen' in dit geval.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
Dus kom maar eens duidelijk met wat je nu eigenlijk verwacht TS, want als je op tips zit te wachten om te frauderen gooi ik het topic op slot.
Kun je mij in de juiste richting wijzen? Stel ik spreek een adviseur, waar moet ik dan naar vragen?quote:Op zondag 8 januari 2017 14:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zijn best legale mogelijkheden om belastingneutrale oplossingen te realiseren, dus dat hoeft niet direct fraude te zijn. Al gaat niemand die concrete kennis hier op fok! delen.
Neemt niet weg dat TS doet alsof het om zijn geld gaat, terwijl het sinds de gemeenschap van goederen om hun geld gaat.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zijn best legale mogelijkheden om belastingneutrale oplossingen te realiseren, dus dat hoeft niet direct fraude te zijn. Al gaat niemand die concrete kennis hier op fok! delen.
Ik had verwacht dat jij een vrouw was aan je UI te zien.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben getrouwd met mijn vrouw die dat niet wilde.
Hoezo?quote:Op zondag 8 januari 2017 14:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Word het op de dag dat hij minder vermogen invult op de scheidingspapieren.
Nog even los van welke getallen hij jaarlijks aan de belasting opgeeft.
Ik heb dit geld omdat ik hier hard voor heb gewerkt en dit vervolgens heb gespaard en belegd. Ik ben geen jurist of boekhouder, dus geen idee wat vervolgens allemaal wel of niet legaal is. Gevoelsmatig voelt deze situatie onjuist en zoek ik naar oplossingen.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
Dus kom maar eens duidelijk met wat je nu eigenlijk verwacht TS, want als je op tips zit te wachten om te frauderen gooi ik het topic op slot.
Goh, ik dacht toch diverse posts over mijn libido te hebben geplaatst....quote:Op zondag 8 januari 2017 14:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik had verwacht dat jij een vrouw was aan je UI te zien.
TS bedenkt dat zij straks wil scheiden en is nu vooral boos op zichzelf dat hij zo stom was om in gemeenschap van goederen te trouwen, dat heeft hij toch echt zelf gedaan, terwijl hij wist dat alles van hen samen zou worden.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het zou zo'n ongelooflijke naaistreek zijn van die vrouw (trouwen voor het geld en na een studie scheiden), dat het zijn goed recht om te 'frauderen' in dit geval.
Het is totaal niet rechtvaardig als zij er met een paar ton vandoor zou gaan, ook al handelt ze dan volgens de suffe regeltjes.
Dit dus, TS wilt scheiden zonder daar consequenties van te dragen. Hoeveel advieskosten je ook gaat betalen; hier is moeilijk onder uit te komen. En terecht.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS bedenkt dat zij straks wil scheiden en is nu vooral boos op zichzelf dat hij zo stom was om in gemeenschap van goederen te trouwen, dat heeft hij toch echt zelf gedaan, terwijl hij wist dat alles van hen samen zou worden.
Kunnen we wel miepen over een "naaistreek", maar ze heeft nog niet eens de scheiding aangevraagd, en hij zoekt al wel naar manieren om haar een naaistreek te leveren, maar het ligt natuurlijk weer aan haar, zelfs als ze helemaal niet wil scheiden.
Belangrijkste is dat je adviseur je bij een geschikte bank kan introduceren. Ergens een entiteit creeeren is zo moeilijk nog niet. Een bank vinden die de juiste dienstverlening aanbied is doorgaans het probleem. Vraag dus voor een totaal pakket en vergelijk meerdere adviseurs.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:20 schreef FixSequence het volgende:
[..]
Kun je mij in de juiste richting wijzen? Stel ik spreek een adviseur, waar moet ik dan naar vragen?
Dan had je niet in gemeenschap van goederen moeten trouwen, en als je ook maar een beetje vermogend was op het moment dat je ging trouwen snap ik ook niet dat je daar zelf niet aan gedacht hebt en dat niemand je er op gewezen heeft.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:23 schreef FixSequence het volgende:
[..]
Ik heb dit geld omdat ik hier hard voor heb gewerkt en dit vervolgens heb gespaard en belegd. Ik ben geen jurist of boekhouder, dus geen idee wat vervolgens allemaal wel of niet legaal is. Gevoelsmatig voelt deze situatie onjuist en zoek ik naar oplossingen.
Doet dat er toe bij een huwelijk in gemeenschap van goederen?quote:Op zondag 8 januari 2017 14:28 schreef vipergts het volgende:
Kun je haar studiekosten niet terug vorderen? En als alles netje betaalt is van jouw rekening dan is toch wel duidelijk wat zij toegevoegd heeft in de huwelijk.
...
Als het even wil heeft hij daar ook nog een fiscale aftrekpost van gemaakt.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:28 schreef vipergts het volgende:
Kun je haar studiekosten niet terug vorderen? En als alles netje betaalt is van jouw rekening dan is toch wel duidelijk wat zij toegevoegd heeft in de huwelijk.
Maar wil ze wel scheiden.?
bij sommige gezinnen vind ik zelfs de vrouw meer bijdragen dan het geld wat er van de man binnen komt.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:29 schreef Droopie het volgende:
Toen zei hij je trouwt omdat je samen wilt leven, je moeder zorgt voor jullie, het huishouden en de boodschappen.
Dus jouw moeder heeft net zoveel bijdrage geleverd aan het gezin dan ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |