SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
Ik heb een dochter, N.erena en 2 zoons, K.iron en N.evinquote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:40 schreef Arja het volgende:
Ik weet de namen van jouw kinderen geloof ik niet Sicilia
Nu ben ik wel benieuwd welke namen dat dan zouden zijn gewordenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:56 schreef Kyara het volgende:
Ik ben blij dat ik geen alleenstaande moeder was bij de geboorte. Ik vrees dat mijn kinderen dan opgezadeld zaten met de meeste vreemde namen onder invloed van zwangerschapshormonen. Gelukkig hield mijn man zijn poot stijf
met tweelingen kun je hele leuke dingen doenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:31 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd welke namen dat dan zouden zijn geworden.
jullie moeten die gewoon regelmatig even komen delen hierquote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:33 schreef Shopaholic1984 het volgende:
O jullie zouden allemaal lid moeten zijn van de facebookgroep teweelingmama's. Daar komen heel wat mooie combinaties voorbij. Toch Kyara?
Alleen daarom al wil ik een tweelingquote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:33 schreef Shopaholic1984 het volgende:
O jullie zouden allemaal lid moeten zijn van de facebookgroep teweelingmama's. Daar komen heel wat mooie combinaties voorbij. Toch Kyara?
N.oahlynn en N.oralynn zijn pas geboren.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jullie moeten die gewoon regelmatig even komen delen hier
Bijna de echo toch? Dan weet je of het er 1 of 2 zijn. Spannend hoor!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:37 schreef dobbey het volgende:
[..]
Alleen daarom al wil ik een tweelingNog meer Facebook plezier
![]()
V.ino V.inni V.ixxquote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:44 schreef dobbey het volgende:
Oeh prenatal geliked en kom meteen veni vidi vici tegen althans als je snel leest![]()
En idd shop, aanstaande dinsdag![]()
Jaaaaaaquote:
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn toppunt is nog altijd T.uyn T.iger. Van vrienden van mijn buren.
Wauw. Ik weet niet welke van de twee namen ik erger vindquote:Op vrijdag 6 januari 2017 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn toppunt is nog altijd T.uyn T.iger. Van vrienden van mijn buren.
En M.aud en N.oud!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
N.oahlynn en N.oralynn zijn pas geboren.
Ik snap nooit zo goed dat ouders 2 namen kiezen die zoveel op elkaar lijken.
Inderdaad leuke namen, maar inderdaad niet als combi.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
En M.aud en N.oud!
Allebei leuke namen maar als combi.....
Vooral het namenlijstje bij mijn oudste was erg. En dan vooral de meisjesnamen. Ariel, Ayla, Danique......quote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:31 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd welke namen dat dan zouden zijn geworden.
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:38 schreef Franny_G het volgende:
Mijn nichtje heeft haar zoontje Otis genoemd. Ik kom uit een zeer Westlandse familie en zij praat ook nogal plat Westlands. En dan wordt zo'n toch op zich best mooie naam ineens heel lomp.
Maar goed, mijn zus heeft haar zoon Johnny genoemd. Zo kénnut ook he. Hij woog bij geboorte al 10 pond..
Ja, klopt. Die zus en ik staan in alles, wat 'smaak' en leefstijl betreft, lijnrecht tegenover elkaar. En dat is niet bewust of zo, dat we ons tegen elkaar afzetten, het zit gewoon in ons.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 08:53 schreef laziness het volgende:
[..]grappig hoe twee zussen echt in totaal andere hoek de naam zoeken. I en Johnny ligt best ver uit elkaar zeg maar.
Mijn Haagse schoonfamilie heeft verrassend normale namen gekozen en dat terwijl er 15x kans was. Alleen C.h.e.r.i.s.e. steekt een beetje af bij de verder Hollandse namen.
ai...quote:
drie doopnamen, roepnaam is een afkorting van de eerste doopnaam.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hebben jullie je kinderen allen 1 naam gegeven?
De oudste heeft 2 namen; is niet vernoemd maar de namen passen qua betekenis bij elkaar en hebben een heel ander soort klank (de eerste is Iers maar klinkt Amerikaans, de tweede is heel hockey NL).quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ze hebben hier allebei drie namen. Eerste naam is de roepnaam, tweede en derde namen vonden we mooi. En bij beiden zit er (impliciet) een vernoeming in.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ja maar jullie hebben geloof ik echt werkelijk overal issues overquote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier hebben ze beide 3 namen. Bewust beide evenveel ik heb er zelf 2 en mijn zus 3 en dat was voor haar een reden mij altijd ermee te klieren.
Haha, gelukkig dan. En benieuwd.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha duman, dat is gelukkig heel normaal! Als de tijd dat is komen jullie er echt wel uit! Wij zijn gewoon beiden lijstjes gaan maken en hebben daar van elkaar de namen uit gepakt die we wel leuk vonden en zo kom je vanzelf tot een consensus
Goede optie.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:58 schreef Chanty het volgende:
Wij hebben de namen van onze twee lijstjes samengevoegd en zijn beide onafhankelijk van elkaar punten gaan geven tussen 1 en 10. De top 5 met hoogste scorea een tijd laten bezinken en opnieuw punten gegeven en vervolgens uit de top 2 gekozen. Idem voor de tweede naam
ja je zult toch echt ergens tot elkaar moeten komen met zoiets. Als je allebei maar 1 optie wil en daar allebei pertinent niet in wil veranderen zal het iig niet gaan lukkenquote:Op zondag 8 januari 2017 01:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Goede optie.maar dat zie ik ons niet doen. Hij heeft 1 jongensnaam en 1 meisjesnaam klaar, en daar zit geen speling in. Idem voor mij (maar ik sta open voor de optie om die namen als 2e naam te geven.
)
krijgen jullie er weer een bij ja? Leuk, gefeliciteerd!quote:Op zondag 8 januari 2017 11:48 schreef Musique het volgende:
Nog zo'n pareltje van tweelingmama's op facebook: Shazly en Shadly
OT: wij hebben onze meisjes 2 namen gegeven en onze zoon die binnenkort geboren wordt krijgt ook 2 namen. Wel een beetje lastig, we wonen in Frankrijk en zochten naar namen die internationaal uitspreekbaar waren. Zo vonden we voor onze zoon Beau erg leuk, maar in Frankrijk is dat not done. In Frankrijk heet niemand Beau en het kind zou zeker gepest worden op school. Nu hebben we een Hollandse naam die in alle talen goed uit te spreken is
Gewoon doen joh! Meer zielen, meer vreugd! Gefeliciteerdquote:Op zondag 8 januari 2017 12:02 schreef Musique het volgende:
Dankjewel! Ja, ben al ruim 37 weken dus hij kan elk moment komen. Ik heb zoooo lang niet op fok gepost dat ik me niet meer zo goed durfde te melden in Z&G, maar ik ben veel aan het bijlezen de laatste weken. Jij ook weer in verwachting zag ik, gaaf! Gefeliciteerd!!
Sommige namen zijn redelijk huilen, maar vind er ook een hoop redelijk normaals tussen zitten. Rhijnvis en Lodevicus bijvoorbeeld, zijn ouderwets maar niet absurd.quote:Op zondag 8 januari 2017 19:35 schreef SaskiaR het volgende:
Lachen of huilen?
https://www.fabmama.nl/ki(...)namen-van-vorig-jaar
Jaakopquote:Op zondag 8 januari 2017 19:35 schreef SaskiaR het volgende:
Lachen of huilen?
https://www.fabmama.nl/ki(...)namen-van-vorig-jaar
Er zitten idd ook veel Friese namen bij, zoals Obbo en Sjirk. Maar uit welke cultuur je ook komt, Djea'lefhino blijft vreemd. En NiQ schijnt 'ontbijt' te betekenen in Klingonquote:Op zondag 8 januari 2017 19:47 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Sommige namen zijn redelijk huilen, maar vind er ook een hoop redelijk normaals tussen zitten. Rhijnvis en Lodevicus bijvoorbeeld, zijn ouderwets maar niet absurd.
En ik vind de etnische connotatie van dit soort lijstjes (veel 'rare' namen zijn gewoon buitenlandse namen) toch vaak een beetje ongemakkelijk.
Ik maak me ook nog wel weer zorgen over de zoektocht naar een jongensnaam. Meisje komen we denk ik wel weer uit, maar een jongen.. En in tegenstelling tot de vorige keer moet het nu ook bij M passen, dus het is alleen maar lastiger geworden.quote:Op zondag 8 januari 2017 20:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit weer door lijstjes te scrollen
Mocht er ooit een derde komen moet dat echt een meisje worden hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |