abonnement Unibet Coolblue
pi_168563997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:27 schreef boriq het volgende:

[..]

Als er nog iemand geinteresseerd is om een valk mee te nemen bij QR, ze hebben een speciale pagina voor de kosten van het meenemen van een valk, al vanaf 135 USD; Excess baggage falcons
Schijnbaar mogen er ook maximaal zes valken mee in de economy class.
Tel er op de foto al snel een stuk of 20
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168564428
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Tel er op de foto al snel een stuk of 20
Maar dat is dan ook geen QR kist. :+
Saudia A330 denk ik.
Jack does it in real time...
pi_168565723
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:31 schreef Karstman het volgende:
Tel er op de foto al snel een stuk of 20
In totaal 80 stuks.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:56 schreef DeeBee het volgende:
Maar dat is dan ook geen QR kist. :+
Saudia A330 denk ik.
Schijnt een Qatar Airways Airbus A330-200 te zijn.
pi_168568950
Wij hebben andere IFE in de A330's o.a. en ook rode stoelen:



Daarnaast heeft onze crew andere kleding en er zit een max. aan het aantal valken zoals hierboven al gemeld. :+

Het is denk ook geen Saudia overigens, want die hebben ook net andere cabin zo te zien en ik herken de uniformen ook niet direct.
Jack does it in real time...
pi_168570249
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:29 schreef DeeBee het volgende:
Wij hebben andere IFE in de A330's o.a. en ook rode stoelen:

[ afbeelding ]

Daarnaast heeft onze crew andere kleding en er zit een max. aan het aantal valken zoals hierboven al gemeld. :+

Het is denk ook geen Saudia overigens, want die hebben ook net andere cabin zo te zien en ik herken de uniformen ook niet direct.
Ja, ik had ook mijn twijfels bij Qatar. Maar goed; boeit ook niet.

OVERLEG OVER AMERIKAANSE 'PRECLEARANCE' OP SCHIPHOL GESTAAKT
quote:
DEN HAAG - De gesprekken over Amerikaanse douanecontroles op Schiphol zijn voorlopig opgeschort. Dat heeft minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) dinsdag gezegd na vragen van GroenLinks-leider Jesse Klaver. Daarmee lijkt een Amerikaanse grenscontrole op Nederlandse bodem er vooralsnog niet te komen.

Klaver wilde weten of het inreisverbod dat de Amerikaanse president Donald Trump heeft ingesteld voor mensen uit zeven islamitische landen aanleiding is voor Koenders de gesprekken over zogenoemde 'preclearance' stop te zetten.

"Ik wil de garantie dat op Nederlands grondgebied nooit discriminatie plaatsvindt. En dat we nooit aan dit besluit zullen hoeven meewerken'', zei Klaver in verwijzing naar het decreet van Trump dat ten grondslag ligt aan het inreisverbod.

De GroenLinks-voorman complimenteerde Koenders voor zijn "stevige'' reactie, maar klaagde wel dat hij eigenlijk premier Mark Rutte naar de Kamer had geroepen om de vragen te beantwoorden. Koenders benadrukte dat hij namens de hele regering spreekt, de minister-president incluis.

Minder lang in de rij
De gesprekken over preclearance gingen vorig jaar van start. Door Amerikaanse douaniers in Nederland al te laten controleren zouden Nederlandse reizigers veel minder lang in de Verenigde Staten in de rij hoeven te staan, zo luidde een van de argumenten ervoor. Ook voor het goederenvervoer zou het volgens Rutte voordelen opleveren.

Rutte zei eind 2016 nog dat de gesprekken nog wel een of twee jaar zouden gaan duren.
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 17:31:00 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168570334
Wat een Pauper prins ook eigenlijk, heeft ie niet eens een eigen vliegtuig :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168571258
Sowieso is die preclearance een hoop gedoe. Eithad heeft het ook in Abu Dhabi, maar kost klauwen met geld en sowieso wisselt het in de US heel erg van vliegveld tot vliegveld hoe soepel de immigratieprocedure is...
Jack does it in real time...
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:31:44 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168575119
Nieuw is niet altijd beter:
Incident: Lufthansa B748 near Moscow on Jan 20th 2017, electrical odour prompts inflight return following ground return

Korte samenvatting:
Boeing 747-8i van Lufthansa vertrekt naar Bejing vanaf Frankfurt. Nog voor het vliegtuig op de startbaan staat wordt al teruggereden naar een gate vanwege een "electrische"* lucht, met als gevolg dat passagiers geïrriteerde ogen krijgen en een aantal zelfs moest kotsen.
Lufthansa zet vervangende 747-8i in en die kreeg hetzelfde probleem.

Gelukkig is voor Lufthansa drie keer nog wel scheepsrecht en kon een derde 747-8i de reis wél afmaken.
So we just called him Fred
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:33:59 #209
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168575213
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:31 schreef FredvZ het volgende:
Nieuw is niet altijd beter:
Incident: Lufthansa B748 near Moscow on Jan 20th 2017, electrical odour prompts inflight return following ground return

Korte samenvatting:
Boeing 747-8i van Lufthansa vertrekt naar Bejing vanaf Frankfurt. Nog voor het vliegtuig op de startbaan staat wordt al teruggereden naar een gate vanwege een "electrische"* lucht, met als gevolg dat passagiers geïrriteerde ogen krijgen en een aantal zelfs moest kotsen.
Lufthansa zet vervangende 747-8i in en die kreeg hetzelfde probleem.

Gelukkig is voor Lufthansa drie keer nog wel scheepsrecht en kon een derde 747-8i de reis wél afmaken.
Dat is wel heel vreemd...
pi_168578979
Zo zie je dat ook nieuwere kisten problemen kunnen geven... de BFL is wel veel ouder maar dat alleen is niet bepalend.
--
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 22:24:42 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168579089
Over LH/Dld gesproken, gaan er ook veel intercontinentale vanaf Berlin? Omdat je Frankfurt en München al hebt, komen er dan nog meer bij of worden vluchten verschoven ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168581279
Was afgelopen week even naar Berlijn gevlogen, maar wat een ontzettend vervelend vliegveld in Schonefeld zeg :').
Vanaf het treinstation richting het vliegveld staat er op de borden dat je naar terminal D moet, vervolgens in die hal verwijzen ze je door naar terminal A en dan een tijdje later weer naar terminal C, waar je vervolgens door de beveiliging heen gaat.

Beveiliging is ook diep triest, slechts 1 full body scan in gebruik met gigantische rijen terwijl ze er 2 hebben. En uiteindelijk kom je aan in dezelfde hal als Terminal A t/m D nadat je door de beveiliging heen bent :').

Verder Stansted ook erg vervelend aan het worden, paspoort check gebeurd nu volledig door de automatische machines, hebben er iets van 30 maar gebruiken er maar 10 tegelijk, zodat ze het met 1 medewerker afkunnen :( Gelukkig nog mijn ID kaart bij me, dus kon de rij afsnijden, maar de rest van mijn gezelschap moesten 40 minuten wachten |:(

Ten opzichte van de laatste keer dat ik vloog, zo'n half jaar geleden, lijkt er ontzettend veel veranderd te zijn in alle procedures die ze op de verschillende vliegvelden hebben. Klopt deze waarneming?
pi_168581366
Ik ben een paar keer naar Tegel (andere vliegveld van Berlijn) geweest, en was eigenlijk prima tevreden. Het is heel spartaans maar het werkt wel allemaal uitstekend. Zou dat de volgende keer eens proberen. :)

Vanaf de airport gaan om de paar minuten gewoon lijnbussen en je bent in no-time op Alex
pi_168581525
Vervoer van en naar de vliegvelden is inderdaad uitstekend geregeld, daar kunnen vele plekken nog iets van leren.
Toen we binnenkwamen op Schonefeld vanaf Stansted was het ook allemaal prima geregeld, netjes ID check per binnenkomende gate, geen lange wachtrijen, puur de mensen die uit het zelfde vliegveld kwamen, beter dan sommige vliegvelden waar alles in dezelfde hal wordt gecheckt.

Verder ben ik benieuwd; half jaar geleden moest ik schoenen en de riem af doen; deze keer geen enkel probleem, Stansted gewoon door de detector poortjes, en schonefeld door de volledige scan, geen van beide keren hoefde ik het uit te trekken. Ging hierbij om dezelfde riem en schoenen.

Had ik vorige keer / deze keer gewoon pech, of is er echt zoveel veranderd in slechts een paar maanden tijd? Ben niet zo'n regelmatige vlieger zoals sommige hier namelijk :)
pi_168581659
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.

Ik heb een tijd niet gereisd - dus geen idee. Ben afgelopen kerst door de nieuwe security van schiphol geloodst en vond dat in ieder geval uiterste bagger.
  woensdag 1 februari 2017 @ 07:34:38 #216
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_168583285
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:49 schreef Xetran het volgende:
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.

Ik heb een tijd niet gereisd - dus geen idee. Ben afgelopen kerst door de nieuwe security van schiphol geloodst en vond dat in ieder geval uiterste bagger.
De wachttijd is matig, maar nog niet zo erg als hier in Beijing (vorige week voor Chinees Nieuwjaar ruim een uur (!) in de rij voor security...)
Verder is het juist erg prima! 3-4 man tegelijk kunnen tas uitladen etc, en de bodyscan is snel en piept niet bij het minste of geringste (riem, schoenen)

Liever Schiphol dat al die vliegvelden waar je half wordt aangerand
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 1 februari 2017 @ 09:20:37 #217
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168584324
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:49 schreef Xetran het volgende:
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.
Ben niet anders gewend wanneer ik van een warm oord naar Schiphol vlieg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 01-02-2017 09:27:22 ]
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 09:26:59 #218
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168584392
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:32 schreef Carlos93 het volgende:
Was afgelopen week even naar Berlijn gevlogen, maar wat een ontzettend vervelend vliegveld in Schonefeld zeg :').
Vanaf het treinstation richting het vliegveld staat er op de borden dat je naar terminal D moet, vervolgens in die hal verwijzen ze je door naar terminal A en dan een tijdje later weer naar terminal C, waar je vervolgens door de beveiliging heen gaat.

Beveiliging is ook diep triest, slechts 1 full body scan in gebruik met gigantische rijen terwijl ze er 2 hebben. En uiteindelijk kom je aan in dezelfde hal als Terminal A t/m D nadat je door de beveiliging heen bent :').
Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik ;)
So we just called him Fred
pi_168584489
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik ;)
Een paar weken geleden werd aangekondigd dat het in ieder geval ook niet in 2017 zal opengaan :D
pi_168590210
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik ;)
Daar heb je ook zeker weer gelijk in, infrastructuur wat betreft de metrotunnels is toch wel verbazingwekkend in Berlijn, allemaal zeer goede verbindingen door de stad heen.

Ik las overigens dat ze nu Schonefeld open willen laten en alleen Tegel willen sluiten zodra Brandenburg open gaat?
pi_168590326
Finnair voert laatste vlucht uit met Airbus A340
quote:
Finnair heeft gisteren de laatste commerciële vlucht uitgevoerd met de A340. Na elf jaar trouwe dienst valt daarmee het doek voor de viermotorige Airbus in Finse dienst.

De laatste vlucht vond plaats van Tokio naar Helsinki. De A340 (met registratie OH-LQE) vertrok om 12 uur ‘s middags uit Japan, en kwam om half vier (lokale tijd) aan op de eindbestemming.

Finnair heeft in de afgelopen elf jaar zeven A340’s in dienst gehad. De toestellen worden vervangen door Airbus A350’s, die veel moderner en zuiniger zijn.
Finnair twitterde op woensdag 01-02-2017 om 10:25:23 End of an era: Last commercial #A340 flight on Finnair livery was flown yesterday 31JAN TYO-HEL by OH-LQE. Thank you for 11 amazing years! reageer retweet
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 14:38:46 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168590916
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
Finnair voert laatste vlucht uit met Airbus A340

[..]

Finnair twitterde op woensdag 01-02-2017 om 10:25:23 End of an era: Last commercial #A340 flight on Finnair livery was flown yesterday 31JAN TYO-HEL by OH-LQE. Thank you for 11 amazing years! reageer retweet
[ afbeelding ]
*Snif*
Elf jaar, dat is toch ook veel te kort ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168598914
quote:
13s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:38 schreef derLudolf het volgende:
*Snif*
Elf jaar, dat is toch ook veel te kort ;(
En dat is dan ook de totale duur dat Finnair A340's heeft gevlogen (eigenlijk maar 10 jaar, 7 maanden).
Een aantal hebben het niet eens 5 jaar uitgehouden bij de maatschappij; hoewel die weer jaren voor een andere maatschappij hadden gevlogen voordat ze bij Finnair kwamen.

KLM's nieuwste aanwinst; 777-300ER PH-BVS
De 28e Boeing 777 en 13e -300ER voor KLM. Hierna volgt in september nog PH-BVU; vooralsnog de laatste 777 voor KLM.



De eerste APU test; vandaar de rook. Levering staat voor 22 februari met aankomst op Schiphol de volgende dag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-02-2017 21:29:49 ]
pi_168599130
Ach, er komen A350's voor in de plaats, dat maakt het afscheid van de A340's iets draaglijker!

Heeft KLM al afgeschreven 777's of hebben ze meer -200's? :o
Jack does it in real time...
pi_168599195
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:11 schreef DeeBee het volgende:
Heeft KLM al afgeschreven 777's of hebben ze meer -200's? :o
KLM heeft 15 777-200ER's en (nu nog) 12 777-300ER's.
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 20:30:17 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168599735
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:11 schreef DeeBee het volgende:
Ach, er komen A350's voor in de plaats, dat maakt het afscheid van de A340's iets draaglijker!
Dat klopt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 februari 2017 @ 20:45:16 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168600318
Rossiya dacht gisteren weer een ex-Transearo 747-400 in gebruik te kunnen nemen, maar het landingsgestel dacht daar na maanden stil staan iets anders over:



[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 01-02-2017 20:50:25 ]
So we just called him Fred
pi_168600908
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Treurig eigenlijk, het doortrekken van de lijn naar Amsterdam Zuid naar Schiphol zou op heel veel plaatsen al lang zijn gebeurd. Heb je een reserve voor de Schiphol(spoor)tunnel.
--
pi_168601143
quote:
Hierna volgt in september nog PH-BV; vooralsnog de laatste 777 voor KLM.
BVU.
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
--
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 21:06:51 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168601274
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:03 schreef inkjet het volgende:

[..]

BVU.
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
Nog meer 777's?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:08:13 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601334
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nog meer 777's?
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 21:10:15 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168601413
Boeing produceert trouwens nog 767's zag ik? Dacht dat 787 dat wel overgenomen had.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 21:11:29 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168601456
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?

A350-1000 zou wel mooi zijn trouwens :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:17:25 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601671
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
Boeing produceert trouwens nog 767's zag ik? Dacht dat 787 dat wel overgenomen had.
Ze bouwen ook alleen nog de 767-300F (cargo) en KC-46 / 767-2C (stratotanker), de pax versies worden niet meer gebouwd.
So we just called him Fred
pi_168601804
quote:
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Een A350-1000 is flink zuiniger dan een 77W, ook per passagier. Het generatieverschil is zo groot dat KLM zal proberen om de aanschaf van de huidige generatie triple te vermijden. Of de aanbieding moet erg gunstig zijn.
--
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:25:58 #236
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601960
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?
Dat zal vast gaan gebeuren. Of de groei op Schiphol moet zo door blijven zetten dat het wél rendabel wordt om met 747-8i's of A380's te gaan vliegen.
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:26:50 #237
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:21 schreef inkjet het volgende:

[..]

Een A350-1000 is flink zuiniger dan een 77W, ook per passagier. Het generatieverschil is zo groot dat KLM zal proberen om de aanschaf van de huidige generatie triple te vermijden. Of de aanbieding moet erg gunstig zijn.
Ze kunnen er ook een paar leasen om een paar jaar te overbruggen.
So we just called him Fred
pi_168602384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:03 schreef inkjet het volgende:
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
Of misschien hebben ze die capaciteit niet meer nodig. Kan ook.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:08 schreef FredvZ het volgende:
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Jawel. Ze hebben juist de productie omlaag gehaald omdat ze nog ruimte overhebben.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?
De 777-8 sowieso niet. De 777-9 mogelijk wel maar een eventuele intreding in de vloot zou dan nog wel jaren duren.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:25 schreef FredvZ het volgende:
Dat zal vast gaan gebeuren. Of de groei op Schiphol moet zo door blijven zetten dat het wél rendabel wordt om met 747-8i's of A380's te gaan vliegen.
Een 747-8i biedt niets extra's voor KLM t.o.v. een 777-300ER. De A380 al helemaal niet.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ze kunnen er ook een paar leasen om een paar jaar te overbruggen.
Niet geheel ondenkbaar inderdaad.
pi_168602416
quote:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?

Dat is maar de vraag. Misschien vliegen ze liever vaker per week met een kleiner toestel dan minder met een groter toestel. Of meer direct. Voorbeeld: de KL835 vliegt nu AMS-SIN-DPS-SIN-AMS. Misschien vliegt men liever met een kleiner toestel naar SIN en een tweede toestel direct naar DPS.
--
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:52:43 #240
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168602913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Een 747-8i biedt niets extra's voor KLM t.o.v. een 777-300ER. De A380 al helemaal niet.
Gaan wel meer stoelen in :)
En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
So we just called him Fred
pi_168603147
quote:
Of misschien hebben ze die capaciteit niet meer nodig. Kan ook.
Mogelijk. Dat is voor ons gokken. Maar met alleen de aangekondigde 6 stuks 789 tot eind 2019 zijn de in deze periode vertrekkende 74M's en A332's* niet te vervangen. Of het aantal aangekondigde D-checks klopt niet ;)

*'niet dit jaar'.
--
pi_168603240
quote:
En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
Ik las laatst ergens dat de Embraer 190 het meest gebruikte toestel op Schiphol zou zijn (aantal bewegingen). Daar is ook nog ruimte voor meer stoelen zou je zeggen. Maar mensen willen vaker naar meer bestemmingen in plaats van 1 keer per dag met een groter toestel.

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 01-02-2017 22:03:30 (uitleg) ]
--
pi_168604643
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:52 schreef FredvZ het volgende:
Gaan wel meer stoelen in :)
In de KLM 777-300ER gaan exact evenveel stoelen als in de full-pax 747-400; 408 stoelen en nagenoeg dezelfde configuratie.
In een eventuele 777-9 gaan nog weer wat meer.
quote:
En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
Mwah, vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Als ze de plannen voor bijvoorbeeld Lelystad doordrukken vraag ik me af hoe snel je op zo'n punt gaat komen.
En het feit dat KLM momenteel flink aan het uitbreiden is qua routes met nauwelijks verschuiving in hoeveelheid stoelen/toestellen en het feit dat de vloot uit steeds nieuwere toestellen bestaat (die minder stil staan) geeft aan dat er nog wel ruimte is.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:59 schreef inkjet het volgende:
Mogelijk. Dat is voor ons gokken. Maar met alleen de aangekondigde 6 stuks 789 tot eind 2019 zijn de in deze periode vertrekkende 74M's en A332's* niet te vervangen. Of het aantal aangekondigde D-checks klopt niet ;)

*'niet dit jaar'.
Even wat losse cijfers:

- Tussen 2012 en 2014 zijn er 10 MD-11's uitgegaan.
- Sinds toen zijn er 6 747's gegaan (1 full-pax, 5 combi) en 16 te gaan (6 full-pax, 10 combi)
- Ook zijn er 4 A330-200's weg gegaan.
Totaal: 36 toestellen / 10.698 stoelen minder.

- Sinds 2012 hebben ze er 7 777-300ER's bijgekregen en nog 2 te gaan.
- Sinds 2015 zijn er 8 787-9's bijgekomen met nog 6 te gaan en 7 787-10
- En als de laatste 747 vlucht in maart 2021 is hebben ze dan ook al 4 A350-900's ontvangen.
Totaal: 34 toestellen / 11.568 stoelen erbij.

Misschien daarnaast nog een paar A330's eraf (maar zo snel zal dat wel niet gaan) maar je blijft dus rond hetzelfde aantal schommelen en zelfs stoelen erbij.

Daarnaast stijgt de totale lower-deck cargo-capaciteit met 22% en de A330-200 krijgen straks tijdens de verbouw ook meer stoelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:01 schreef inkjet het volgende:
Ik las laatst ergens dat de Embraer 190 het meest gebruikte toestel op Schiphol zou zijn (aantal bewegingen). Daar is ook nog ruimte voor meer stoelen zou je zeggen. Maar mensen willen vaker naar meer bestemmingen in plaats van 1 keer per dag met een groter toestel.
Jup, 726 vertrekkende vluchten per week / 103 per dag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 01-02-2017 23:33:50 ]
pi_168607884
Ik zou zeggen dat alleen LHR zo constrained is dat je het grootst mogelijke type wilt inzetten. Ik hoop voor AMS dat die situatie niet zal ontstaan, want dat betekent dat je luchthavenplanning en ontwikkeling achter is gaan lopen.

Verder zijn die 777-300's echt fantastische toestellen. ^O^ 400+ stoelen is echt voortreffelijk en weegt echt niet op tegen die paar stoelen meer die je in een A380 kwijt kunt. In de A380's van QR zitten bijv. maar 73 extra economy stoelen tov sommige 777-300. :o

Ook het toestel waar ik vorig jaar het meeste mee gevlogen heb, 77W, op de voet gevolgd door 788.
Jack does it in real time...
  donderdag 2 februari 2017 @ 08:22:14 #245
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168608551
quote:
ZONVLUCHT SWISS WIJKT UIT NAAR IJSKOUD CANADA

IQALUIT - Passagiers aan boord van een vlucht van SWISS kregen woensdagavond een opmerkelijke verrassing, toen ze in plaats van in het warme Los Angeles moesten landen in Iqaluit, een klein plaatsje in het ijskoude noorden van Canada.
Vlucht LX40 was onderweg van Zürich naar Los Angeles, toen de Boeing 777-300ER een motorstoring kreeg. De bemanning besloot uit voorzorg uit te wijken naar de luchthaven van Iqaluit, een bekende uitwijkluchthaven voor vluchten die de poolroute volgen tussen Europa en de VS.

Luchtvaartmaatschappij SWISS heeft een Airbus A330-300, die in New York stond, naar Canada gestuurd om de gestrande reizigers op te halen. Iqaluit heeft een zeer kleine luchthaven. De hoofdstad van de Canadese provincie Nunavut, die vooral wordt bewoond door eskimo’s, telt nog geen zesduizend inwoners.

S118869 twitterde op woensdag 01-02-2017 om 21:22:20 Swiss flight #LX40 (777 HB-JND) from Zurich to Los Angeles has diverted to Iqaluit within the last 45 minutes.https://t.co/L2iyJsmEkT reageer retweet
Hoe vet is dit _O_
pi_168608606
Haha wow, wat tof. :D
Jack does it in real time...
  donderdag 2 februari 2017 @ 09:02:55 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168608958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In de KLM 777-300ER gaan exact evenveel stoelen als in de full-pax 747-400; 408 stoelen en nagenoeg dezelfde configuratie.
In een eventuele 777-9 gaan nog weer wat meer.

[..]

Mwah, vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Als ze de plannen voor bijvoorbeeld Lelystad doordrukken vraag ik me af hoe snel je op zo'n punt gaat komen.
En het feit dat KLM momenteel flink aan het uitbreiden is qua routes met nauwelijks verschuiving in hoeveelheid stoelen/toestellen en het feit dat de vloot uit steeds nieuwere toestellen bestaat (die minder stil staan) geeft aan dat er nog wel ruimte is.
De verschillen zijn niet zo groot idd, maar als KLM op een gegeven moment continue 100% bezet vliegt en er niet meer slots beschikbaar moet je wel groter weer je meer pax vervoeren :)

Meerdere keren per dag/week een route vliegen heeft de voorkeur van airlines, maar dan moet je wel voldoende slots tot je beschikking krijgen om dat mogelijk te maken.
So we just called him Fred
pi_168611284
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 05:31 schreef DeeBee het volgende:
Verder zijn die 777-300's echt fantastische toestellen. ^O^ 400+ stoelen is echt voortreffelijk en weegt echt niet op tegen die paar stoelen meer die je in een A380 kwijt kunt. In de A380's van QR zitten bijv. maar 73 extra economy stoelen tov sommige 777-300. :o
Singapore Airlines heeft in 2 A380's zelfs 29 stoelen minder dan KLM in de 777-300ER, in 6 toestellen 2 meer.
Korean Air in hun gehele A380 vloot slechts 1 stoel meer.

Maar goed; daar is de verhouding van premium en economy seats ook 'iets' anders dan bij KLM. :+
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De verschillen zijn niet zo groot idd, maar als KLM op een gegeven moment continue 100% bezet vliegt en er niet meer slots beschikbaar moet je wel groter weer je meer pax vervoeren :)

Meerdere keren per dag/week een route vliegen heeft de voorkeur van airlines, maar dan moet je wel voldoende slots tot je beschikking krijgen om dat mogelijk te maken.
En toch zie ik KLM nooit de 747-8i vliegen (omdat die voor KLM niets biedt wat de 777 niet kan bieden) en de A380 al helemaal niet; met de configuratie die KLM gebruikt zou die veel te veel stoelen krijgen en daar kan KLM niet een kleine vloot het hele jaar van vullen.

Ik zie KLM nog eerder worden terug gefloten worden door het hoofdkantoor; zie bijvoorbeeld dit soort zotte ideeën:
‘Franse piloten willen weer KLM toestellen vliegen’.

Maar goed; wereldvreemd zijn ze daar toch al: Vakbond Air France: weiger werk vanwege beleid Trump!.
pi_168611777
Ik begin echt het idee te krijgen dat die Fransen alles aangrijpen om maar niet te hoeven werken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:05:29 #250
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_168614771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:18 schreef Iemand91 het volgende:

En toch zie ik KLM nooit de 747-8i vliegen (omdat die voor KLM niets biedt wat de 777 niet kan bieden) en de A380 al helemaal niet; met de configuratie die KLM gebruikt zou die veel te veel stoelen krijgen en daar kan KLM niet een kleine vloot het hele jaar van vullen.
En als er wel de vraag voor is, vraag ik me nog af of het economisch uitkan - een nieuw type in de vloot (opleiding, onderhoud, vliegers, ...) voor een 'handje vol' extra stoelen in de kist...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')