Voor een werkhok is het idd wel prima.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat ik mijn "werkhok" verwarm met zo'n goedkope kachel (¤190), en dat gaat eigenlijk verrassend goed. Goede trek, direct weg, geen lekkages aan het deurtje...
Houtverbruik ligt waarschijnlijk wat hoger, maar ik stook toch mijn resthout op van verbouwingen & projecten, dus op zich steekt dat eigenlijk niet nauw, ik heb altijd hout genoeg.
Hout stoken als je hout moet inkopen zou ik enkel doen voor sfeer in openhaard, anders is een pelletkachel 10x zo handig. 1x per dag een zak erin, en klaar.
Ha Peter, dit moet niet perse met een waterbuffer.quote:Op donderdag 12 januari 2017 23:53 schreef PeterB1971 het volgende:
Heeft iemand ook ervaring met houtgestookte CV's (voor stuk hout), Moet dit altijd in combinatie met een waterbuffer?
Even off topic. Maar heb jij een gewone kachel in je sauna? Kun je er dan wel een beetje water opgieten ed?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Koop gewoon een gebruikte Noorse.. een Jotul ofzo..
Dan ben je tig keer beter uit...
Protip: Hoe zwaarder de kachel, hoe beter ie is..
[..]![]()
Het is niet de vraag van duur of goedkoop.. maar wel van kwaliteit vs rommel..
Een plaatstalen kachel is gewoon 3 keer niets..
Ik heb hier een half plaatstalen/ half gietijzer ding uit dld in de sauna staan..
Een Thorma Marburg
Die is zo krom als een hoepel, en direct weer koud..
Kost niets.. maar is ook niets..
Ja ik heb een normale (goedkoop ding) werkplaatskachel in de sauna:quote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:28 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Even off topic. Maar heb jij een gewone kachel in je sauna? Kun je er dan wel een beetje water opgieten ed?
Dank je. Wil zelf een sauna bouwen ooit. Maar wist niet wat voor kachel handig is.. als je niks op giet wordt de sauna denk ik wel erg droog?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja ik heb een normale (goedkoop ding) werkplaatskachel in de sauna:
[ afbeelding ]
Nee.. zeker niet met dat gietijzer deksel die erop zit... de kachel spat uit elkaar als je dat soort dingen doet (hadden die kachels met cv warmtewisselaars ook wel eens als ze lek raakten)
Wat je wel heel goed kan doen is saunastenen/lavastenen om de kachel heen in een "kooi" van gaas.. dan kun je wel opgieten..![]()
Maar pas altijd op met kachels en grotere hoeveelheden koud water..
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Dan kun je dus over de stenen (niet de kachel) gieten
Dat ligt er een beetje aan.. die van mij staat op een verloren hoekje achterin de tuin.. dus altijd veel condens (wat dan wel weer handig is)quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:48 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Dank je. Wil zelf een sauna bouwen ooit. Maar wist niet wat voor kachel handig is.. als je niks op giet wordt de sauna denk ik wel erg droog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |