abonnement Unibet Coolblue
pi_167943312
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 01:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?
Ja. Alleen wordt het geld in termijnen het komende jaar uitgekeerd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 7 januari 2017 @ 09:44:28 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_167944112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]
*knip*
en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.

Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.
SkySportsF1 twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 16:38:45 "No serious discussions" took place between Ron Dennis and Manor, report @SkySportsNewsHQ https://t.co/n2WPf8eojh https://t.co/yX8Ue4yumA reageer retweet
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 7 januari 2017 @ 10:59:16 #28
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_167944948
Als er één schaap over de dam is...
Na Sauber heeft nu ook Force India een officieel account op Reddit.
  maandag 9 januari 2017 @ 13:31:21 #29
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168002237
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren.

McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen...
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 13:35:53 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168002338
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:31 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren.

McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen...
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168002685
Ik hoop niet dat ze dan vanaf 0 moeten beginnen want dat zou ook niet zoveel goeds betekenen voor Renault, die ook met een nieuw concept voor hun motor komt.

http://nl.motorsport.com/(...)tor-voor-2017-847771
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 9 januari 2017 @ 13:58:40 #32
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168002848
Zowel Honda als Renault hebben alleen data van de testbank en Mercedes heeft enorm veel data van 3 jaar performance op de baan.

In dat opzicht beginnen ze dan toch zeker met een achterstand en vrees ik wederom voor een Mercedes dominatie komend seizoen
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168008251
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.
Dat denk ik ook. Door het size zero concept heb je een groot voordeel en een groot nadeel. Motor is licht en ultra compact, dus meer ruimte voor koeling, airbox, tank en andere zaken.
Maar door dat compacte formaat lever je denk ik automatisch in op betrouwbaarheid en duurzaamheid van onderdelen. Alles moet licht, klein en compact mogelijk + het zit allemaal op de millimeter op elkaar. Sky heeft daar wel eens een foto van gepost. Bij een wat conventionelere benadering leveren ze wel wat gewicht en ruimte in, maar moet de motor hopelijk ook wat betrouwbaarder/duurzamer worden.
pi_168008520
Probleem met de Honda was vooral dat ze door de kleine compressor het ERS systeem niet genoeg konden opladen en dus op lange rechte stukken vermogen tekort kwamen.
Door van het size zero concept af te stappen hebben ze dit probleem niet meer en zouden ze dus (in theorie) mee moeten kunnen doen om de bovenste plaatsen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_168011569
http://nl.motorsport.com/(...)n-compressor-864032/

Meer van hetzelfde, maar dit artikel is een beetje lost in translation. Geloof een Italiaan, die een Engels artikel sxhrijft, wat vervolgens vertaald naar Nederlands wordt.

Probleem waa inderdaad voor het size zero concept de compressor een rare lange vorm heeft gekregen om tussen de banken van V te passen. In 2015 dramatisch voor de betrouwbaarheid, werd veel te heet en in 2016 bleek ook dat ze met dit concept tegen beperkingen aanliepen, kwa hoeveelheid energie uit de uitlaat teruggewonnen kon worden.

En die turbulent jet ignition van Mahle/Ferrari gaat vooral over een bijzonder ontstekingsssysteem met voorkamer, waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Fer op 09-01-2017 19:59:05 ]
.
pi_168020718
Vergeet ook niet dat het tokensysteem is afgeschaft dus zowel honda als renault kunnen nu ongelimiteerd doorontwikkelen
pi_168022004
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken.
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:14:00 #38
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168023356
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies _O_
Tsja waarom niet, zo werkt het in de ruimtevaart ook
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:38:25 #39
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168024575
Gutierrez rijdt volgend seizoen in de Formule E _O_

Bye bye esteban, and stay out! *O*
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168024734
Waarschijnlijk in plaats van Massa, die een Formule E deal heeft afgezegd om nog een jaar F1 te doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:12:12 #41
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168025105
Zou best kunnen inderdaad :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168025875
Lowe weg bij Mercedes.

http://www.skysports.com/(...)s-for-2017-f1-season

Nu is het nog wachten op de bekendmaking van Bottas, Massa en Wehrlein.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_168026154
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies _O_
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.

De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken.
.
pi_168027926
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.

De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken.
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 13:55:59 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168027989
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Als het ook maar een beetje voordeel kan geven denken ze er sterk over na om het toe te passen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:02:53 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168028161
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.

Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:30:42 #47
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168028785
Een soort afterburner dus, alleen dan niet in de uitlaat maar voor de verbrandingskamer.

Een preburner, zoals dat ook in de ruimtevaart gebruikt wordt. Werkt erg goed bij vaste brandstoffen. Blijkbaar vinden ze ook performanceverbetering bij normale vloeibare brandstoffen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168028948
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.

Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas.
.
pi_168029081
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:39 schreef Fer het volgende:

[..]

De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.

Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas.
Een F1 die beter loopt dan 1:15, wie had dat ooit gedacht :D

Nee, serieus, duidelijk verhaal zo ^O^
pi_168029586
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.

Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
Volgens mij is het onmogelijk om net zo efficiënt te worden als een elektromotor.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')