abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167919695
131108_50937_Dakar.jpg

Jaja, de Dakar 2017 is alweer begonnen.

Wanneer:
2 januari - 16 januari

Waar:
Door Argentini en Bolivia en Paraguay

Parcours 2017:
:D
Uitzendschema:

RTL 7:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes:
Startlijst
Officile Dakar website
dakartrucks.nl
Rallymaniacs
Tussentijdse resultaten
Website met updates door Hans Stacey zelf
Site met veel foto's

Twitteraccounts met veel nieuws:
Mark Bremer
DakarGids
Lars ten Harkel
Natascha Kayser
Alex Miedema
RallyRaidNieuws
RTL GP
Marcel Vermeij

Facebookpages die je wilt liken:
Dakar de Rooy
Dakartrucks
Hamer Dakar
Hans Stacey
Trucksport
VeKa Racing

Gave filmpjes 2015:
Mag worden aangevuld uiteraard :7
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 10:44:54 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167919969
RTLGP twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 10:00:50 Tijdstraf voor Joan Barreda van 1 uur; verliest koppositie in algemeen klassement https://t.co/5bzyA6A7rE #rtlgp #Dakar2017 reageer retweet
Ook Paulo Goncales en Michael Metge hebben deze straf gekregen na een niet toegestane tankstop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167920023
Sainz: exit
Price: exit
Dollevoet: exit
Schoorbergh: exit

-O-

Maar de machtige Pandakar schijnt wel nog steeds te rijden na heel veel pech...

samuele_panzeri twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 09:45:10 Vedo la #PanDakar fino al WP6, segnata sulla lista di partenza per la stage 5… Forza Pandino ❤️🇮🇹 @OrobicaRaid fateci sapere 🙏🏻 reageer retweet
*O* *O*

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 10:47:49 #4
Maffe Fries
pi_167920027
Ronald Ter Beek vanwege technische problemen aan zijn motor uit de rally.

Tim en Tom hebben elf uur tijdstraf gekregen. Richard de Groot kreeg dezelfde straf, evenals Artus Ardavichus.

De Fransman Gerard Tramoni heeft maar liefst 80 uur aan de broek gekregen :') _O-
pi_167920106
Kut regeltjes allemaal :r gewoon gassen, snelste wint.
pi_167920143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
De Fransman Gerard Tramoni heeft maar liefst 80 uur aan de broek gekregen :') _O-
Vast gestraft omdat hij zich zeker niet chauvinistisch genoeg gedroeg. :+
pi_167920193
Is er al een 2-pixelfilmpje van Sainz ergens? :o
Ja doei.
pi_167920265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
Is er al een 2-pixelfilmpje van Sainz ergens? :o
Hier zijn twee aardappelpixels:

pi_167920318
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:57 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Hier zijn twee aardappelpixels:

Godver, die toeschouwers :') wie gaat er dan ook in een buitenbocht staan _O- :')
Ja doei.
pi_167920468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Godver, die toeschouwers :') wie gaat er dan ook in een buitenbocht staan _O- :')
Ze hebben enkel Group-B VHS tapes daar en denken dat het zo hoort. :')
pi_167920550
Overigens nog een dagboekje van team Kamaz van etappe 3, ze schrijven altijd wel aardige stukjes.

http://www.kamazmaster.ru(...)tap-ralli-dakar-2017

quote:
4 January, Tucuman

The leg Tucuman-Jujuy became first off-road test for contestants of the Dakar Rally. The special with length of 199 km consisted of two separate parts, divided by 300-km neutralization area. The route was laid in the foothills of Andes and was much more interesting than the yesterday’s route for drivers and for co-drivers. The second part of the distance went on the height of more than 3800 meters among picturesque mountains and canyons, across dried-up river beds and along narrow mountain roads. The sportsmen could also see San Martin in the hazy air.

Eduard Nikolaev had the best time on the finish of the first SS (75 km). Only seconds separated him from Martin Kolomy (TATRA) and Ton Van Genugten (IVECO). An unexpectedly big gap had Gerard De Rooy (+31:40). On the bivouac the Dutchman explained that he had two wheel punctures, and due to the problems with the pumping system, they had to change the wheels twice.

In general, the day was full of adventures for most of the sportsmen. Dmitry Sotnikov’s crew faced with the breakage of the rear shock absorber.

The track was full of holes. As Eduard Nikolaev said “it was like our native Astrakhan, but with fesh-fesh”.

“We had to do very dangerous overdriving, by miracle we passed cars without hitting them, - told Eduad Nikolaev after the finish. – During the second part we drove in the highlands. Vehicles and people felt it immediately. But this year we prepared our engines for heights and there are improvements. Apart from that, the second part of the route was fast and curvy. We did relayout for weight distribution improvement, for example, we changed layout of spare wheels and it helped us a lot”.

Bad luck still follows the crew of Airat Mardeev. The guys started quite well. After start they overran three trucks, but at the moment they got into dust and fell in the wheel track. According to Airat, this moment their windscreen was covered with cloud of dust. In order to avoid an accident due to zero visibility the pilot decided to stop and wait until the dust clears away: “I only stopped, we even were not stuck. But I couldn’t start again. We had to pull it on tow. Mathias Behringer helped us. Thank him very much! But unfortunately we lost 11 minutes.”

The crew of Airat Mardeev got into the crowd of cars and trucks searching for the navigation point on the 20th km. They had to overrun stuck cars. A lot of dried-up river beds had only one way out and they were occupied by a stuck truck or a car.

Robert Amatych, the co-pilot of Anton Shibalov (No515) told us about the very control point: “A lot of crews found it quite quickly but they left prints for those who came later. WPC – it is a new kind of control point that “opens” in the radius of 300 meters (the signal about taking this point is shown on the organizator’s navigation equipment installed in the cab – author’s note). And when you drive on impassibility and this point is left aside, the GPS arrow used to show the direction towards it. This year there is no such an option, it was made to complicate the work of co-pilots. We lost there approximately 7-10 min” Earlier the crew of Anton Shibalov had to change the wheel. It took them additional 12 minutes.

The Renault Team has its first losses. First Gert Huzink didn’t toe the starting line. Yesterday his truck hit the race car just before the finish. The broken cab and steering problems, that he seems to have after the accident, didn’t allow him to continue the race. When the press-release was written, Martin Van Den Brink on the bonnet Renault hadn’t finished yet. Dmitry Sotnikov, who followed him for a long time, thought that he had engine problems: “First black smoke went out from mufflers, then the smoke became white. It means that there are engine problems: the hole in the lining and the water goes to cylinders, or the breakdown in the valve and there is no fuel burning in some cylinder and unburnt fuel goes out.”

After three days of the race the crew of Eduard Nikolaev leads the general classification of the truck category. Dmitry Sotnikov takes the 6th position (+00:11:12). Anton Shibalov is on the 10th place (+00:11:12). Airat Mardeev is the 14th (+00:35:02).

Other Russian crews participating in the Dakar continue their performance. Today the bike-riders Aleksandr Ivanyutin (No60), Anastasiya Nifontova (No59), the quad-rider Sergey Karyakin (No254) and car driver Sergey Shikhotarov (No380) reached successfully the finish line.

The winner of the first stage of the UTV category and the long-time leader of the second stage Ravil Maganov (No 378, Polaris), unfortunately faced with bad luck yesterday: his gearbox and reduction unit were broken. The crew reached the bivouac on tow. The whole night the mechanics spent in repairing the buggy, and fortunately they managed to finish the works by morning. They had to start later than the planned time and therefore the crew of Maganov was still on the route at midnight local time. Dakar is always a challenge for a novice. And Ravil’s courage and persistency are worthy of respect.

pi_167920562
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
ze schrijven altijd wel aardige stukjes.
Nou... Engels is niet echt hun sterkste kant :D
Ja doei.
pi_167920622
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Snif ;(
RTLRally twitterde op donderdag 05-01-2017 om 22:51:06 Exit Ebert Dollevoet: Helaas is de droom geen werkelijkheid geworden voor dit team,kapotte wagen niet te repareren @rtlgp @dollevoet reageer retweet
Echt zonde! Al dat geld wat in die auto is gestoken had hij beter in een bestaand model kunnen steken. Was de kans op een finish een stuk groter geweest.
pi_167920628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ronald Ter Beek vanwege technische problemen aan zijn motor uit de rally.

Tim en Tom hebben elf uur tijdstraf gekregen. Richard de Groot kreeg dezelfde straf, evenals Artus Ardavichus.

Vond al dat Richard opvallend vroeg binnen was, duinen overgeslagen dus gok ik?

Om 16:22 gaan de trucks los. Liveblog.
pi_167920652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou... Engels is niet echt hun sterkste kant :D
Het wordt elk jaar beter. :+
Maar het zijn tenminste geen droge opsommingen, ze schetsen wel een leuk beeld over Dakar, zichzelf en ook over hun concurrenten.
pi_167920660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:13 schreef Impry het volgende:

[..]

Echt zonde! Al dat geld wat in die auto is gestoken had hij beter in een bestaand model kunnen steken. Was de kans op een finish een stuk groter geweest.
Mijn gedachte. Die 'Volvo' is erg leuk voor het NK Offroad, maar als hij Dakar eens uit wil rijden kan hij volgend jaar beter een HiLux of zo huren/kopen.
pi_167920683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het wordt elk jaar beter. :+
Maar het zijn tenminste geen droge opsommingen, ze schetsen wel een leuk beeld en ook over hun concurrenten.
Ik zie zoveel teams hiermee de mist in gaan dat ik geneigd ben om ze allemaal te mailen en te zeggen 'hoi, ik doe jullie engelse communicatie wel. Maak een eerste opzet en ik fix het wel' 8-) En Nederlanders kunnen het gewoon in het Nederlands aanleveren :P
Ja doei.
pi_167920693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:15 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mijn gedachte. Die 'Volvo' is erg leuk voor het NK Offroad, maar als hij Dakar eens uit wil rijden kan hij volgend jaar beter een HiLux of zo huren/kopen.
Of gewoon een Bowler, je gaat daar de Dakar niet mee winnen maar wel mee uitrijden.
pi_167920768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zie zoveel teams hiermee de mist in gaan dat ik geneigd ben om ze allemaal te mailen en te zeggen 'hoi, ik doe jullie engelse communicatie wel. Maak een eerste opzet en ik fix het wel' 8-) En Nederlanders kunnen het gewoon in het Nederlands aanleveren :P
Wat let je? Als je de tijd hebt. Leuke bijverdienste ;)
pi_167920968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Al gedaan (twee jaar terug), maar ze vonden het prima zo, het was leesbaar en authentiek. :+

Maar op zich vind ik stukjes van de Nederlanders vanuit een ander perspectief en dan ook niet als pers maar als mede-deelnemer ook wel leuk.

Op RTL7 zijn het altijd de grote boze Russen maar die beren zelf hebben in hun videodagboek toch wel respect en aandacht voor de Nederlanders, meer dan RTL7 andersom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patrice_Consigny op 06-01-2017 11:40:36 ]
pi_167921241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Op RTL7 zijn het altijd de grote boze Russen maar die beren zelf hebben in hun videodagboek toch wel respect en aandacht voor de Nederlanders, maar dan RTL7 andersom.

Hee dat ziet er op zich best goed uit wel. Maar zijn ze daar niet zo van de interviews of zo? RTL mag ook best eens een interviewtje met Sotnikov of Nikolaev doen als die weer eens winnen of bovenaan staan. RTL zal toch zelf ook wel correspondenten in Moskou hebben waarvan ze er eentje een paar dagen naar Dakar kunnen sturen.

Of jah, naar waar de Dakar rally WEL is dan :')
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_167921430
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee dat ziet er op zich best goed uit wel. Maar zijn ze daar niet zo van de interviews of zo?
Helaas alleen met andere Russisch sprekende rijders, zoals die motorrijdster verderop in het filmpje.
Ach ja RTL7 heeft sowieso al jaren een scheve verdeling van zendtijd, ik verbaas me er soms over dat ze de Kamazen berhaupt laten zien.

Bij de auto's hetzelfde: 10min lang interviews met Nederlanders die achterop liggen en dan worden de leiders in het klassement in 10 seconden tijd even snel opgelezen voordat we weer verder gaan met een interview met een Nederlander.

Op zich begrijp ik de aandacht voor de Nederlanders wel maar Eurosport heeft de Franse uitzending en daar is het chauvinisme ten opzichte van Franse rijders toch meer in evenwicht qua zendtijd met de leiders.

Maar wellicht ben ik nu wel te kritisch.
pi_167921554
Ik vond Eurosport juist ook altijd wat tegenvallen -O- maar dat hele RTL7 gebeuren vind ik ook niets :')

Ik volg het wel gewoon online :)
Ja doei.
pi_167921604
Eurosport is meer een droge opsomming, maar tenminste wel veel actiebeelden.

De gulden middenweg, die moet nog gevonden worden.
pi_167921728
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Eurosport is meer een droge opsomming, maar tenminste wel veel actiebeelden.

De gulden middenweg, die moet nog gevonden worden.
Ja. Maar n ding is zeker, daar hoort geen Reigerpropaganda in.
pi_167921776
Wat was de reden van de tijdstraf van de Coronel's en die Rus?
En wtf heeft die gast gedaan dat ie 80 uur krijgt _O-
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:11:51 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167921845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Helaas alleen met andere Russisch sprekende rijders, zoals die motorrijdster verderop in het filmpje.
Ach ja RTL7 heeft sowieso al jaren een scheve verdeling van zendtijd, ik verbaas me er soms over dat ze de Kamazen berhaupt laten zien.

Bij de auto's hetzelfde: 10min lang interviews met Nederlanders die achterop liggen en dan worden de leiders in het klassement in 10 seconden tijd even snel opgelezen voordat we weer verder gaan met een interview met een Nederlander.

Op zich begrijp ik de aandacht voor de Nederlanders wel maar Eurosport heeft de Franse uitzending en daar is het chauvinisme ten opzichte van Franse rijders toch meer in evenwicht qua zendtijd met de leiders.

Maar wellicht ben ik nu wel te kritisch.
Die betalen RTL voor zendtijd. Anders kunnen ze de uitzendingen niet maken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_167921897
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Die betalen RTL voor zendtijd. Anders kunnen ze de uitzendingen niet maken.
Please schrap die Kamphues. Spaar je geld, minder interviews nodig. Laat Allard gaan en lekker wat beelden laten zien en interviewen.
pi_167921953
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
Geen idee, maar zijn nationaliteit had er vast wat mee te maken. Elke niet-Fransman wordt natuurlijk gewoon gediskwalificeerd in zo'n geval. Whatever er ook gebeurd mag zijn.
pi_167922005
Wat ik me wel afvraag he. Vroegah had je nog weleens leuke dingen: ze gingen een zandboek maken, ze gingen bij teams langs of ze boodschappen voor ze konden doen, er was eens een wedstrijdje "achterlicht in elkaar zetten". Allemaal van die dingen. Waar is dat gebleven?

Dit jaar heb ik heel in het begin 1 of 2 keer iets met een Polaroidcamera gezien, maar de laatste dagen hoor je zelfs daar niks meer van -O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 12:21:26 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167922065
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
Duinen overgeslagen. Dat was toegestaan, maar stond wel een enorme tijdstraf op.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_167922246
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Maar n ding is zeker, daar hoort geen Reigerpropaganda in.
Mogen ze wel handelen met Rusland? :+

vrijdag 6 januari 2017 @ 12:31:49 #33
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167922248
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:13 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Please schrap die Kamphues. Spaar je geld, minder interviews nodig. Laat Allard gaan en lekker wat beelden laten zien en interviewen.
Maar als.... je Allard.... alle interviews.... laat doen.... dan duurt... de uitzending.... minimaal... n uur... langer...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 13:31:08 #34
Maffe Fries
pi_167923443
pi_167923865
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_167923966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vond Eurosport juist ook altijd wat tegenvallen -O- maar dat hele RTL7 gebeuren vind ik ook niets :')

Ik volg het wel gewoon online :)
ik ben ook gestopt met Dakar tv kijken inderdaad, vooral ergernis over de fouten en het voorlezenvan andermans teksten. Waarom dan reclamespotjes kijken als het online ook goed te volgen is? Als ik al kijk is het om te zien of de Kleyn Truck reclame op Van Werven zijn truck goed in beeld is :@ _O- Wat dat betreft hebben we het op de preproloog prima gedaan overigens O-)
pi_167924232
quote:
Ah een van die kneusjes die je in het andere filmpje in de buitenbocht ziet staan.
pi_167924907
Koolen gaat lekker ^O^
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:53:24 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167925221
quote:
In dat andere filmpje zie je hem helemaal, een mirakel dat je daar uitstapt na zo'n crash, de tering :X :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167925234
De kooiconstructies ondergaan niet voor niets zo'n helse keuring ;) Maar idd, dan nog. Al zullen de beste mannen wel wat spierpijn hebben gok ik zo..
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:43:32 #41
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167926385
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:31 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Mogen ze wel handelen met Rusland? :+

[ afbeelding ]
Bijster weinig Russisch aan die Kamaz... Alleen het plaatwerk zo ongeveer..

Chinese licentie MAN/Steyr assen
Een Duitse Zwitserse Liebherr motor
Nederlandse Reiger schokbrekers
Duitse ZF 16 versnellingsbak

Dat is zo wat ik weet..

Alex weet vast nog wel wat meer...

[ Bericht 6% gewijzigd door Zolderkamer op 06-01-2017 16:05:18 ]
pi_167926830
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Bijster weinig Russisch aan die Kamaz... Alleen het plaatwerk zo ongeveer..

Chinese licentie MAN/Steyr assen
Een Duitse Liebherr motor
Nederlandse Reiger schokbrekers
Duitse ZF 16 versnellingsbak

Dat is zo wat ik weet..

Alex weet vast nog wel wat meer...
Serieus geen Russische motor?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 16:01:24 #43
Maffe Fries
pi_167926885
dakar twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 15:55:13 ⚠️ Last minute: Today's stage will stop after ASS1 because of bad weather. / La etapa de hoy dejar al ASS1 debido al mal tiempo. #Dakar2017 reageer retweet
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:01:34 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167926893
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:59 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

:N
Al jaren niet meer:

http://www.alexmiedema.nl/2013/11/18/kamaz-liebherr-start/
pi_167926897
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:59 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Yaroslav motoren zijn niet zo eco.

quote:
In 2014, the organizers of "Dakar" rally severely tightened requirements for engine smoke, besides new regulations limit the engine volume to 16.5 liters that will be imposed in 2016. In this regard, only two KAMAZes on the Dakar 2014 were equipped with trusty Yaroslav engine, and on three other race trucks the new engine developed with Liebherr was installed.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:04:55 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167926976
Oh het is trouwens een Zwitserse Liebherr... geen Duitse..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 16:08:34 #47
Maffe Fries
pi_167927093
En volgend jaar toch motoren van maximaal 13 liter?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:10:09 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167927146
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
:Y Nu is het nog een 16.2-liter Liebherr D9508 v8

De rest heeft volgens mij allemaal al niet meer dan 13 liter.. iig de Rooy een Iveco 12,9 6 cil. in lijn en Ginaf met een Cummins 13 liter 6 cil in lijn

[ Bericht 8% gewijzigd door Zolderkamer op 06-01-2017 16:19:59 ]
pi_167927292
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
Daar is de nieuwe Kamaz met neus ook op ontwikkeld:

quote:
Kamaz says the new Master will reach speeds close to 100 mph (160 km/h) "on more or less any surface." Those speeds come courtesy of the big, bulging 980-hp (731-kW) 12.5-liter diesel engine and 16-speed ZF transmission powering all four wheels. A 1,000-liter fuel tank allows the truck to drive all day and into the night.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 16:18:01 #50
Maffe Fries
pi_167927343
Ziet er mooi uit. Waarom hebben ze dat ding dit jaar dan niet al ingezet?
pi_167927685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Yaroslav motoren zijn niet zo eco.

[..]

In de Africa Eco Race heeft gisteren een hybride Kamaz (diesel/gas) een etappe gewonnen :)
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:31:16 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167927695
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee.. ik weet wel dat er een Martin Macik/Pavel Kubicek’s (KM racing) Caterpillar c13/Gyrtech 12.5 liter 6 cil in lijn in ligt..

Die ligt geloof ik ook in de Tatra's
pi_167927730
quote:
Nog steeds niet gehomologeerd. Ze zullen eerst een straatversie van deze MB Zetros moeten bengen. De Actros en Axor verkopen ze ondertussen al onder eigen naam :P
pi_167927930
Koolen dagwinnaar bij de quads :D! _O_
pi_167928024
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
^O^

quote:
Ziet er mooi uit.
Ik ben toch meer van de 'cab-over' maar voor een torpedoneus vind ik het een geslaagd ontwerp, de proporties lijken meer te kloppen, komt denk ik voor een groot deel door die lagere opbouw aan de achterkant.

Hopelijk houden ze deze kleuren, het blauw/wit is iconisch maar dit matzwarte ziet er wel lekker sinister uit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 16:56:13 #56
Maffe Fries
pi_167928287
quote:
*O* *O* *O*
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:00:25 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167928384
Ik vind het echt doodzonde.. ik zag ook nog liever een oude vierkante Daf cabine of de NT etc..
Maarja ik ben van de oudjes..

Dit soort spul.. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gekker hoe beter..
Al vind ik de huidige Maz en Tatra (beter geslaagd dan Daf) ook erg mooi.. :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door Zolderkamer op 06-01-2017 17:16:19 ]
pi_167930141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

^O^

[..]

Ik ben toch meer van de 'cab-over' maar voor een torpedoneus vind ik het een geslaagd ontwerp, de proporties lijken meer te kloppen, komt denk ik voor een groot deel door die lagere opbouw aan de achterkant.

Hopelijk houden ze deze kleuren, het blauw/wit is iconisch maar dit matzwarte ziet er wel lekker sinister uit.
Als het mat zwart wordt hoeven ze soms de kookplaat niet uit de service trucks te halen :D Dan kan je dat namelijk doen op de loeihete motorkap _O-

Verder wil ik graag een leuk gepresenteerde uitzending met al het nieuws en leuke beelden en crashes :9~

Ik snap ook niet waarom er zo veel reclame moet wezen. Ze kopen het meeste beeld van de ASO, zelfs dat witte tekst met de nummers 1 2 en 3 zijn van de ASO... aangezien ik ze ook op boliviaTV zag _O_
Kampfhuis mag wat mij betreft wel weg, niet omdat hij slecht is maar omdat hij niks toevoegt. Allard kan dan vervangen worden en dan kan er 1 camera man + presentator daar heen, editen in nederland en dan is het zo duur nog niet toch? Elk groot team zoals EVM Mammoet De Rooy hebben ook een mediapersoon mee die desnoods beelden kan leveren.

Als je ziet wat voor leuks Mammoet rallysport en het Eurol Veka MAN team op youtube zet... Dat is pas echt mooi.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_167930246
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:42 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Als het mat zwart wordt hoeven ze soms de kookplaat niet uit de service trucks te halen :D Dan kan je dat namelijk doen op de loeihete motorkap _O-

Verder wil ik graag een leuk gepresenteerde uitzending met al het nieuws en leuke beelden en crashes :9~

Ik snap ook niet waarom er zo veel reclame moet wezen. Ze kopen het meeste beeld van de ASO, zelfs dat witte tekst met de nummers 1 2 en 3 zijn van de ASO... aangezien ik ze ook op boliviaTV zag _O_
Kampfhuis mag wat mij betreft wel weg, niet omdat hij slecht is maar omdat hij niks toevoegt. Allard kan dan vervangen worden en dan kan er 1 camera man + presentator daar heen, editen in nederland en dan is het zo duur nog niet toch? Elk groot team zoals EVM Mammoet De Rooy hebben ook een mediapersoon mee die desnoods beelden kan leveren.

Als je ziet wat voor leuks Mammoet rallysport en het Eurol Veka MAN team op youtube zet... Dat is pas echt mooi.
Was die nieuwe Peugeot vorig jaar niet eerst ook matzwart-grijs en ewven voor de rally werd de livery bekend.
pi_167930285
quote:
:Y Mooi hoor! *O*
Ja doei.
pi_167930618
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik me wel afvraag he. Vroegah had je nog weleens leuke dingen: ze gingen een zandboek maken, ze gingen bij teams langs of ze boodschappen voor ze konden doen, er was eens een wedstrijdje "achterlicht in elkaar zetten". Allemaal van die dingen. Waar is dat gebleven?

Dit jaar heb ik heel in het begin 1 of 2 keer iets met een Polaroidcamera gezien, maar de laatste dagen hoor je zelfs daar niks meer van -O-
DIE TROEP MOETEN ZE ACHTERWEGE LATEN!!!
pi_167930629
Koolen _O_
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 19:09:58 #63
Maffe Fries
pi_167930846
De Rooy wint opnieuw de etappe *O*
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:26:02 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167931296
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:42 schreef DieselTank het volgende:
Dit ja.. goede tip!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 19:26:14 #65
Maffe Fries
pi_167931303
Tom Coronel heeft wederom koppelingsproblemen en zit weer op de trekhaak bij Boucou
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:26:37 #66
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167931318
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
*O*

Gister ook mooie beelden over dat duin..
pi_167931351
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
*O*
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:28:34 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167931369
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
Tom Coronel heeft wederom koppelingsproblemen en zit weer op de trekhaak bij Boucou
Die twee zijn zichzelf ook alleen maar aan het pesten met die buggy's he.. :7

Paar jaar geleden: "ik vind het niet leuk meer" _O- en dan die kop erbij.. helemaal kapot...

op 1:45

T arme jong.. :P
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:41:17 #69
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167931765
Gerard de Rooy wint de etappe en pakt zoveel tijd terug dat hij zeer waarschijnlijk ook weer 1 in het klassement staat! En dat na een half uur achterstand 3 dagen geleden.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:42:19 #70
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167931792
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:41 schreef Coelho het volgende:
Gerard de Rooy wint de etappe en pakt zoveel tijd terug dat hij zeer waarschijnlijk ook weer 1 in het klassement staat! En dat na een half uur achterstand 3 dagen geleden.
Hij begint erg op zn pa te lijken de laatste tijd.. :Y
pi_167931877
Grardje _O_
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:49:58 #72
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167932015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Grardje _O_
Hier in't zuiden toch echt Gradje ;)
pi_167932108
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:49 schreef Coelho het volgende:

[..]

Hier in't zuiden toch echt Gradje ;)
Ik kom ook uit het zuiden. :@
Gradje/Grardje is meer een naam voor het kamp. :')
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:54:40 #74
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167932190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik kom ook uit het zuiden. :@
Gradje/Grardje is meer een naam voor het kamp. :')
Wist ik niet :)
Hier in Son hoor ik eigenlijk nooit Grardje, alleen Gradje als afkorting. Maar eens dat het kamp klinkt
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 19:58:59 #75
Maffe Fries
pi_167932382
De Rooy zou vandaag zesde zijn geworden bij de auto's. Zo snel was hij _O_
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 20:24:13 #76
Maffe Fries
pi_167933287
Van Genugten staat vast in de modder. Die gaat veel tijd verliezen vandaag
pi_167935768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Van Genugten staat vast in de modder. Die gaat veel tijd verliezen vandaag
met 3 uur achterstand langs WP2 net ;( -O-
pi_167935779
En ook Van den brink komt al een paar uurgeen meter meer vooruit.
pi_167935832
Als Koolen toch die straftijd eens niet gekrehen had... :{
pi_167936553
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:28 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als Koolen toch die straftijd eens niet gekrehen had... :{
Moest er weer een stokbroodvreter winnen? Of was het echt om een reden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 21:49:36 #81
Maffe Fries
pi_167936630
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

met 3 uur achterstand langs WP2 net ;( -O-
Wuf van Ginkel stond ook al vast in de bagger
  vrijdag 6 januari 2017 @ 21:51:45 #82
157922 fathank
pi_167936718
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Die twee zijn zichzelf ook alleen maar aan het pesten met die buggy's he.. :7

Paar jaar geleden: "ik vind het niet leuk meer" _O- en dan die kop erbij.. helemaal kapot...

op 1:45

T arme jong.. :P
Dr is toch ook een docu van een van die twee met al die ellende
  vrijdag 6 januari 2017 @ 21:55:41 #83
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167936858
Als er trouwens nog iemand meer van dit soort onboard video's weet.. Graag ff tippen hier.. _O_

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Dr is toch ook een docu van een van die twee met al die ellende
Ik geloof het wel idd.. hetzelfde gesprek doet ie ook ergens in het nederlands..
(dezelfde vragen als ie hier krijgt maar dan terwijl ie tegen zn eigen camera (meegekregen van rtl7) lult..)
Het is geloof ik ook meer Tim's ding.. (of was het nou andersom? :') )
pi_167937266
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Als er trouwens nog iemand meer van dit soort onboard video's weet.. Graag ff tippen hier.. _O_

[..]

Ik geloof het wel idd.. hetzelfde gesprek doet ie ook ergens in het nederlands..
(dezelfde vragen als ie hier krijgt maar dan terwijl ie tegen zn eigen camera (meegekregen van rtl7) lult..)
Het is geloof ik ook meer Tim's ding.. (of was het nou andersom? :') )
Huh, sinds wanneer is Mol in hun diens _O-
pi_167937294
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:07 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ik lette nooit op hem maar zijn stem herkende ik wel altijd. Pas na 3 afleveringen had ik het door _O-
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 22:08:09 #86
Maffe Fries
pi_167937305
quote:

[..]

Vorig jaar was hij er ook al bij
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:08:26 #87
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167937317
quote:

[..]

Sinds ze het daar wat media & communicatie aangaat verdomd goed voor elkaar hebben.. :Y
pi_167937444
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Sinds ze het daar wat media & communicatie aangaat verdomd goed voor elkaar hebben.. :Y
Beter dan RTL _O-
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_167937452
Gave beelden. Volgend jaar livestreampje van de hele etappe?

Wist ook niet dat het automaten waren trouwens :@
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:13:15 #90
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_167937471
De rooy kansloos voor klassement

2 dagen later;

de Rooy leidt
pi_167937482
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hij begint erg op zn pa te lijken de laatste tijd.. :Y
Echt knap wat hij de laatste jaren laat zien. Deze dakar gaat nog lastig genoeg worden met al die Russen in zijn nek.
pi_167937591
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MrBanaan1 het volgende:

Het EVM team heeft automaten behalve hans stacey. Maar die automaten kunnen ook handgeschakeld worden.
Hier kan je een paar horen

deze dan weer niet :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:22:40 #93
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167937752
Wat me opvalt is dat de Gerard de Rooy geen onboard beelden heeft.. terwijl zn pa dat al had.. Altijd blauw van het lachen om die sfeer daar..

Ik vind het reilen en zeilen in de cabine erg mooi om mee te krijgen..
Zoals in onderstaand filmpje ongeveer op 1:50-1:55 waar Hugo een bocht compleet lijkt te vergeten.. Wat Hans ook al aanhaalde dat het met de nieuwe navigator Hugo nog wat wennen was..

vrijdag 6 januari 2017 @ 22:24:39 #94
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167937819
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MrBanaan1 het volgende:

Peter Versluis ook niet... :P
pi_167937955
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
_O_ held

En weer klassementsleider!
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:30:45 #96
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167938040
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Beter dan RTL _O-
Ik kijk verder ook nooit tv eigenlijk.. Ik kijk alleen nog internet...
Maar toch maar weer ff naartoe gezapt.. :+
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:32:58 #97
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167938139
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Echt knap wat hij de laatste jaren laat zien. Deze dakar gaat nog lastig genoeg worden met al die Russen in zijn nek.
Ik heb het idee dat ze wel iets ingebonden zijn wat smerige trucjes en rijgedrag betreft..
Dat was in het verleden best wel een dingetje..

Of de Rooy is gewoon net zo hard mee gegaan.. dat kan natuurlijk ook 8-)
pi_167938295
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Autos en vrachtwagens hadden toch niet helemaal dezelfde proef vandaag? Dan zegt het namelijk niet heel erg veel :P
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:50:08 #99
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167938697
Even het bijbehorend stukje waar kalf aan refereerde:

quote:
Ebert Dollevoet niet blij met zijn navigator: ‘Dakar Rally is geen kinderfeestje'

VALKENSWAARD - Ebert Dollevoet is niet te spreken over de kwaliteiten van zijn navigator. Zijn negende poging om de Dakar Rally uit te rijden mislukte door een navigatiefout in de vierde etappe. De coureur uit Valkenswaard kwam daardoor vast te zitten in de duinen. "De navigatiefouten speelden eigenlijk al vanaf het begin", laat Dollevoet aan Omroep Brabant weten.

Twee dagen geleden verloor Dollevoet de linkerkant van zijn auto. Ook dat kwam door een navigatiefout. "Dit is niet zomaar een kinderfeestje. Als je hier naartoe reist, moet je gewoon goed voorbereid zijn", aldus een teleurgestelde Dollevoet.

'Niet voorbereid'
Volgens de coureur uit Valkenswaard heeft zijn navigator het klusje onderschat. "Navigeren is een vak apart. En als je dan hier komt en je bent niet voorbereid, dan is dat voor mij nog zuurder. Zeker omdat ik al zoveel jaar mijn best doe om de finish te halen."

Het is nog maar de vraag of hij nog een tiende poging gaat wagen. "Ik zou het best willen, maar de schaamte en de druk is zo hoog dat ik mij afvraag of ik het wel moet doen. Ik denk het niet."
http://www.omroepbrabant.(...)n+kinderfeestje.aspx
Erg sneu ook wel.. hij doet al acht jaar zn best.. en het lukt maar niet om de finish te halen..
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:58:05 #100
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167938893
1uur straftijd voor het tanken waar het niet mocht. Jezus wat kinderachtig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 23:00:59 #101
Maffe Fries
pi_167938967
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:36 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Autos en vrachtwagens hadden toch niet helemaal dezelfde proef vandaag? Dan zegt het namelijk niet heel erg veel :P
Alleen het laatste stuk zou anders zijn en dat was geschrapt, dus toch wel dezelfde route gereden
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:01:09 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167938971
Dat gezeik met die tijdstraffen en tijd terug krijgen slaat ook gewoon totaal nergens op he :') En toch komt er een klassement met tijdsverschillen :') Wat een onzin ook 8)7
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:10:42 #103
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167939212
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
1uur straftijd voor het tanken waar het niet mocht. Jezus wat kinderachtig.
Is ook een beetje een dingetje wat in Afrika niet was...
Behalve Stacey.. die regelde toen iets van 600 liter diesel midden in de woestijn terwijl de rest allemaal zonder stond... _O-
Contacten en een oliebedrijf hebben zijn wel handig dan.. :7

Maar in deze rally ben je nooit ver van de bewoonde wereld.. dat vind ik wel minder... Het is mentaal lichter..
pi_167939248
quote:

[..]

jaar of 10 al
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:13:16 #105
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167939277
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

jaar of 10 al
1e keer dat ik het zie
pi_167939283
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:36 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

het deel wat afweek is er af geknipt, wel zelfde route dus
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:16:10 #107
157922 fathank
pi_167939354
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Erg sneu ook wel.. hij doet al acht jaar zn best.. en het lukt maar niet om de finish te halen..
Beetje makkelijk wel. Als je coureur bent laat je toch niks aan het toeval over. Ook niet de voorbereiding van je navigator. Beetje stijlloos dit. Je bent een team. Zij blijkbaar niet. Slechts 2 individuen in een auto, en daar ben je zelf net zo schuldig aan imho.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:16:34 #108
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167939362
Ik mis Robby Gordon :'( ;(

Waaroim deed hij nu nog eens niet mee precies?
pi_167939411
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:13 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

1e keer dat ik het zie
Olav woont in Spanje, daarom ook Spaans kenteken op de LandCruiser :P (hier gewoon in de loods in Best)

Deze gaat ook wel eens mee
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:30:06 #110
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167939682
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Beetje makkelijk wel. Als je coureur bent laat je toch niks aan het toeval over. Ook niet de voorbereiding van je navigator. Beetje stijlloos dit. Je bent een team. Zij blijkbaar niet. Slechts 2 individuen in een auto, en daar ben je zelf net zo schuldig aan imho.
Klopt ook hoor.. als je na acht keer nog niet aan komt is het ook net ff te moeilijk blijkbaar..
Misschien wel een heel moeilijk persoon..
Er zijn er meer van.. dat is vaak ook de reden dat ze zakelijk wel succesvol zijn..
Elferink is ook zo'n moeilijk en veeleisend type.. Terwijl ie verder wel aardig lijkt... (waar is ie eigenlijk?)

[ Bericht 6% gewijzigd door Zolderkamer op 06-01-2017 23:35:07 ]
pi_167939919
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Neem aan dat hij zelf zijn navigator kiest...
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_167939934
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klopt ook hoor.. als je na acht keer nog niet aan komt is het ook net ff te moeilijk blijkbaar..
Misschien wel een heel moeilijk persoon..
Er zijn er meer van.. dat is vaak ook de reden dat ze zakelijk wel succesvol zijn..
Elferink is ook zo'n moeilijk en veeleisend type.. Terwijl ie verder wel aardig lijkt... (waar is ie eigenlijk?)
Die zegt al 5 jaar 'volgend jaar doe ik mee met de Zetros die ik aan het bouwen ben'. Op de dakar-presentatie was hij er wel bij, maar dat kan ook voor de BBQ geweest zijn (heerlijk vlees :@ )

Van genugten is binnen *O*
Van Ginkel en Van den Brink bijna *O* klassementen verneukt, maar ze rijden nog.
pi_167939941
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:40 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

of hij heeft een navigator meegenomen die een bult geld meenam. Is niet echt een team met een groot budget volgens mij
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:42:20 #114
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167939961
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:40 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Er zal wel een bepaald budget aan vast zitten... helemaal als je al acht keer gefaald hebt..
Dan staan ze niet in de rij..
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:46:04 #115
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167940023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Die zegt al 5 jaar 'volgend jaar doe ik mee met de Zetros die ik aan het bouwen ben'. Op de dakar-presentatie was hij er wel bij, maar dat kan ook voor de BBQ geweest zijn (heerlijk vlees :@ )

Van genugten is binnen *O*
Van Ginkel en Van den Brink bijna *O* klassementen verneukt, maar ze rijden nog.
*O*

Tegen de tijd dat die Zetros af is, is die inmiddels net zo oud als die Unimog toen al was... _O-
Het is ook meer een uitje voor hem.. en dat moet allemaal maar net mogen van zn vrouw natuurlijk.. :+
pi_167940078
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Er zal wel een bepaald budget aan vast zitten... helemaal als je al acht keer gefaald hebt..
Dan staan ze niet in de rij..
Misschien moet die het met een vrouw proberen :P
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:52:50 #117
157922 fathank
pi_167940171
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

of hij heeft een navigator meegenomen die een bult geld meenam. Is niet echt een team met een groot budget volgens mij
Dan nog kun je je samen toch klaarstomen. Nu komt het zo over als "godverdomme wat een lul die komt ff aankakken kruipt naast me in de wagen en stuurt me bewust de verkeerde kant op". Dat gaat er bij mij niet in, zeker als het de 9e keer is dat je het gaat proberen. Dan leg je je lot toch niet zomaar in de handen van een navigator.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:55:26 #118
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167940213
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:48 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Misschien moet die het met een vrouw proberen :P
Hij moet gewoon teamchef worden.. Ik rij die bak wel in mn eentje naar de finish.. How hard can it be? O-)
pi_167940218
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:16 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik mis Robby Gordon :'( ;(

Waaroim deed hij nu nog eens niet mee precies?
Hij heeft het te druk met andere races en vorig jaar had hij zijn service auto (hummer) van de weg gereden. Er zijn wel wat videos te vinden van op youtube.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_167940237
Alle Nederlandse trucks aan de finish _O_
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:57:31 #121
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167940243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Alle Nederlandse trucks aan de finish _O_
*O* _O_ w/
pi_167940264
Je kan zeggen over ebert wat je wilt maar tim en tom komen verder in hun eentje dan ebert in zijn auto. Het is wel een brute machine waar hij de rally mee ingaat.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:03:08 #123
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167940339
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:58 schreef DieselTank het volgende:
Je kan zeggen over ebert wat je wilt maar tim en tom komen verder in hun eentje dan ebert in zijn auto. Het is wel een brute machine waar hij de rally mee ingaat.
Jawel.. maar die doen niet anders dan in, op, of onder, snel spul te zitten..
Die maken het zichzelf expres moeilijk.. das hun lolletje blijkbaar.. 8)7 :P
Vind ik trouwens ook van alle quad rijders.. dan moet je behoorlijk gek zijn..
pi_167940406
GJVeenendaal twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 00:06:45 Ingekorte of geen etappe morgen vanwege de regen, officile communicatie volgt #Rastrojero #dakarbo #Dakar2017 #Dakarbolivia2017 reageer retweet
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:11:22 #125
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167940441
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:07 schreef Alexxxxx het volgende:
GJVeenendaal twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 00:06:45 Ingekorte of geen etappe morgen vanwege de regen, officile communicatie volgt #Rastrojero #dakarbo #Dakar2017 #Dakarbolivia2017 reageer retweet
Ja maar we krijgen hier sneeuw en ijzel... wat moet ik dan doen... :'(
pi_167940730
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja maar we krijgen hier sneeuw en ijzel... wat moet ik dan doen... :'(
"Hart van Zand" (her)lezen ^O^
https://www.bol.com/nl/p/jan-de-rooy/1001004007581452/
pi_167941286
In luchtiger nieuws, de Panda heeft het weer gered. _O_ _O_

OrobicaRaid twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 23:31:13 Terminata la speciale per la Panda #356Ora trasferimento fino al bivacco.Poi tagliando all'auto e alle ossa.#dakar2017#fiat #pandakar reageer retweet
Zo schattig. O+

pi_167941295
N'awh!
Ja doei.
pi_167941391
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:57 schreef motorbloempje het volgende:
N'awh!
Hebben?

pi_167942101
Lief maar wel duur :'( Het zal wel een buizenframe zijn met panda kappen, toch?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 7 januari 2017 @ 08:30:51 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167943314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Het lijkt de NS wel :') watjes :P
pi_167944116
Afgelast. Nog ff een paar verhalen tikken en dan heb ik weekend dus :')
  zaterdag 7 januari 2017 @ 09:52:25 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167944195
en morgen was het al een rustdag. Dus ze hebben nou tijd zat om in het volgende bivak te komen. Wat misschien wel halsoverkop een dag eerder opgezet moet worden nu. In de stromende regen. Maar toch, zal voor de kistrijders met name wel lekker zijn, denk ik. Toch? :?
pi_167944432
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 02:10 schreef DieselTank het volgende:
Lief maar wel duur :'( Het zal wel een buizenframe zijn met panda kappen, toch?
Nope.
Is gewoon een panda Cross met een rolkooi erin en een Abarth motor.
Hij staat zelfs op maar 15 inch:

quote:
Last time we broke due to the tires that didn’t fit. The PanDAKAR, in fact, respects the original size of a Panda Cross and the 16" tires for competition don’t fit. We were obliged to use the standard 15" tires, but this year we have finally found a good product with the BF Goodrich, always with 15" tires.
De oude versie had zelfs nog gewoon het Pandadashboard aan boord:
SPOILER

O+
pi_167944998
Paar jaar terug

Paar jaar meer terug

Maar ook in Nederland zijn er mensen die offroaden met hun Panda.
pi_167945152
Die Panda O+

En Dollevoet is jammer inderdaad. Ik begrijp z'n teleurstelling, maar als je zo vaak bent geweest en telkens val je uit, dan ben je er ook zelf bij. Je kunt de schuld wel op je navigator schuiven, maar je kunt ook de hand in eigen boezem steken en erkennen dat je dus onvoldoende samen geoefend hebt of niet kritisch genoeg bent geweest in je keuzes. Welk motief daar dan voor is, maakt in feite niet zo veel uit, je bent er zelf bij geweest.
Schip ahoy!
  zaterdag 7 januari 2017 @ 11:30:21 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167945443
tis maar te hopen dat je met zo'n Pandaatje niet achter vrachtwagens terecht komt; ligt ie op zijn dak in het bandenspoor :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2017 @ 11:31:49 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167945469
Vorig jaar ook al een etappe gecancelled ivbm shitweer toch? En het jaar ervoor stond die halve zoutvlakte blank :X
pi_167947194
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:31 schreef Sounddragon het volgende:
Vorig jaar ook al een etappe gecancelled ivbm shitweer toch? En het jaar ervoor stond die halve zoutvlakte blank :X
Watjes, I tell you, watjes!
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:58:29 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167947454
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:48 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Watjes, I tell you, watjes!
Neh, ik denk het niet.. een regenbui hoeft niet hetzelfde te zijn als hier, waar het vaak een paar mm regen valt in een periode van uren die netjes het riool in loopt.. In andere klimaten pleurt er vaak een flinke hoos water uit de lucht die vervolgens droge rivierbeddingen verandert in flinke rivieren en zandpaadjes in modderpoelen.. ook dat hebben we vorig jaar kunnen aanschouwen.
Ik las dat het complete bivak was veranderd in n grote plas.
pi_167947838
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, ik denk het niet.. een regenbui hoeft niet hetzelfde te zijn als hier, waar het vaak een paar mm regen valt in een periode van uren die netjes het riool in loopt.. In andere klimaten pleurt er vaak een flinke hoos water uit de lucht die vervolgens droge rivierbeddingen verandert in flinke rivieren en zandpaadjes in modderpoelen.. ook dat hebben we vorig jaar kunnen aanschouwen.
Ik las dat het complete bivak was veranderd in n grote plas.
Er moet maar 1 finishen, dat is de spirit van Dakar.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:26:30 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167948266
quote:
Das wel een aanrader idd..
Maar tegen de tijd dat ie hier is, is het weer dooi.. :P
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:27:53 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167948310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:12 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Er moet maar 1 finishen, dat is de spirit van Dakar.
Ja, maar nul is dan ook weer wat aan de krappe kant natuurlijk :P
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:34:01 #144
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167948509
Gelijkenissen..? (8>

Ik vind die panda maar een log ding.. :6
SPOILER
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:51:47 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167949043
Ik vond het wel echt bizar dat na die crash van Sainz echt ALLES naar de ratsmodee was, behalve de wielen. Die stonden gewoon keurig alle vier recht eronder zo te zien :o
pi_167949473
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vond het wel echt bizar dat na die crash van Sainz echt ALLES naar de ratsmodee was, behalve de wielen. Die stonden gewoon keurig alle vier recht eronder zo te zien :o
Het zijn ook maar kappen, de toyota lijkt ook heel lang maar die achterkant zijn gewoon 2 kappen. Haal je die weg dan lijken ze ook heel kort.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_167949956
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is wel Loeb vorig jaar hierboven. Kappen zijn slap, de kooi stevig.
pi_167952575
Ik houd van modder, maar...

quote:
Van Genugten drie uur muurvast in de modder

Ton van Genugten is wel iets gewend wat modder en viezigheid betreft. Maar de Boliviaanse modder deed hem in de vijfde etappe van de Dakar Rally de das om. Al vrij vroeg in de etappe reed de Iveco muurvast in de zuigende modder. Ook Wuf van Ginkel, die te hulp schoot, reed erin vast en zelfs een 6x6-aangedreven snelle-servicetruck kreeg hen niet los.

De regen had het parkoers veranderd in een spiegelgladde modderbaan. “Wij waren de zesde of zevende truck en ik dacht dat het verstandig was om een nieuw spoor te kiezen, omdat het bestaande spoor al flink was uitgesleten”, vertelt Van Genugten vanuit het bivak in Oruro, dat ook helemaal onder water staat. “Maar de modder was daar zo zacht, die zoog de truck helemaal vast. Ik kon geen meter voor- of achteruit. We hebben gewacht op Wuf van Ginkel, maar toen die probeerde ons los te trekken, reed ook hij vast in de modder.”
Beide Team De Rooy-Iveco’s moesten dus wachten op hulp van een 6x6-truck. Maar ook die kreeg hen niet los. “We hebben alles geprobeerd: langs voor, langs achter. Uiteindelijk is er een groep Bolivianen aan de slag gegaan met schoppen om de trucks uit te graven. Pas na drie uur waren we los en konden we verder. Wat een ellende.”
Eenmaal weer op gang ging het vrij vlot, maar die drie uur waren op de tot 219 kilometer ingekorte proef natuurlijk niet meer in te halen. Zowel Van Genugten als Van Ginkel kreeg ook nog eens twee uur straftijd, omdat ze te lang over de etappe hadden gedaan. “Het klassement is nu wel naar z’n grootje”, stelde Van Genugten teleurgesteld vast. “Daarover hoef ik me geen illusies meer te maken. Het enige gelukje dat we hebben, is dat ik tiende stond bij het begin van de etappe. Ik mag dus nog een keer de joker inzetten en achter de top 10 starten in de volgende etappe.” Op die manier kan Van Genugten in elk geval kopman Gerard de Rooy nog ondersteunen, die aan de leiding staat in het klassement. “Dat is nu onze belangrijkste opdracht en daar gaat nu volledig de focus op.”
Door de vertraging en de lange verbindingsrit vanaf de finish kwam Van Genugten pas diep in de nacht aan in het bivak in Oruro, waar hij een totale chaos aantrof. “Het lijkt wel de Zwarte Cross hier. Alles staat onder water. Het is n grote blubberbende.”
De zesde etappe is wegens de slechte omstandigheden afgelast. De assistentietrucks zijn al onderweg naar La Paz, waar morgen de rustdag is. De wedstrijdtrucks rijden daar vanmiddag heen.
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:08:18 #149
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167952713
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ik houd van modder, maar...

[..]

Drie uurtjes vast staan... bij 6 begint het erop te lijken...
Zwarte cross.. nee das afzien.. :O

Laat ze maar eens buffelen.. de watjes.. o|O :7

Hier bijvoorbeeld..
Op 2:41 zijn de druk met de catering :9 in het bivak.. (van bivakkeren.. :6 )

Ik zocht ook nog een foto waar ie met wat locals de vooras van die NT er onderuit heeft en aan het lassen is.. maar die kan ik niet vinden..

[ Bericht 12% gewijzigd door Zolderkamer op 07-01-2017 16:25:03 ]
pi_167957591
Wedden dat ze van pelt er ook uitgooien om dat klusje bij ktm als hij voor een fransman staat volgende week? :')
  zaterdag 7 januari 2017 @ 21:24:28 #151
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167961548
Maakt Jan de Rooy dit jaar nog deel uit van het team? Voorgaande jaren was hij toch mee als Chefke? Of laat gezondheid/leeftijd dit inmiddels niet meer toe?
  zaterdag 7 januari 2017 @ 21:49:54 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167962402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:22 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Dat is wel Loeb vorig jaar hierboven. Kappen zijn slap, de kooi stevig.
Ja weet ik, maar bij Sainz zag je het ook :Y

Mss moeten de Huzinkjes en de v Merksteijntjes van deze wereld daar eens gaan kijken hoe je wielen moet monteren :+
  zaterdag 7 januari 2017 @ 21:52:35 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167962476
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
Zowel Van Genugten als Van Ginkel kreeg ook nog eens twee uur straftijd, omdat ze te lang over de etappe hadden gedaan.
Ik zei het al eerder, met deze club (ASO) slaat het gewoon nergens op om een klassement op basis van tijden op te stellen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:16:02 #154
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167963113
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:24 schreef Coelho het volgende:
Maakt Jan de Rooy dit jaar nog deel uit van het team? Voorgaande jaren was hij toch mee als Chefke? Of laat gezondheid/leeftijd dit inmiddels niet meer toe?
Nee die zit thuis achter de tracker mee te kijken..
pi_167963227
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder, met deze club (ASO) slaat het gewoon nergens op om een klassement op basis van tijden op te stellen.
Echt he... te lang erover doen is al een straf op zich...
pi_167963313
Benieuwd wat voor bagger uitzending we zo kijken
pi_167963655
Sean bean, levende spoiler _O_
pi_167968674
En de dappere pandakar is weer een etappe dichter bij wereldoverheersing.

pi_167971783
Uitzending van gisteravond was al grotendeels herhaling van beelden...vanavond zal wel wat interviews zijn en verder ben ik bang dat het het baggeruitzending wordt.
Schip ahoy!
pi_167972517

_O_ ^O^ Laat hun maar een hele dakar uitzending maken _O-
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zondag 8 januari 2017 @ 13:24:55 #161
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167974876
Net het boek over Jan de Rooy uit! _O_ _O_

Hebben jullie meer van dit soort aanraders? Ik zou het leuk vinden wellicht een lijstje in de OP te maken hiervan. Alvast een aanrader vanuit mijn kant:

https://www.bol.com/nl/p/race-to-dakar/1001004004927906/

Engelstalig. Is ook een serie van. Dit waardoor ik Dakar ben gaan kijken, en hierdoor heb ik ook voor het eerst dingen geleerd over het evenement. Al 3 of 4x gelezen en het blijft mooi.

En over het aflasten. Tja. Jammer maar begrijpelijk. Helaas is de Dakar in Afrika niet te vergelijken met nu; tijdsgeest, veiligheidseisen, technologie, regeltjes. Alles maakt het steeds minder Dakar. Maargoed, we kunnen op goede dagen nog steeds genieten. Eens afwachten wat week 2 brengt.
pi_167975652
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:23 schreef DieselTank het volgende:

_O_ ^O^ Laat hun maar een hele dakar uitzending maken _O-
_O-

pi_167976419
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

_O-

[ afbeelding ]
:D _O-
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zondag 8 januari 2017 @ 14:41:44 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167976765
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

_O-

[ afbeelding ]
Dat laatste stukkie;

"kunnen we hier wel onderdoor? "

" ja "

*kabam kadeng*

" en dat wist je zeker? }:| "

:D _O_ _O- _O- _O-
  zondag 8 januari 2017 @ 20:18:18 #165
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167985757
Is de uitzending vnv de moeite waard denken jullie?
pi_167985944
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik kijk niet iig. :P
  zondag 8 januari 2017 @ 21:24:45 #167
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167990887
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik ga wel kijken, maar verwacht er stiekem heel weinig van.

Mooi stukje wel bij versluis met dat viaduct ja :D
Schip ahoy!
  zondag 8 januari 2017 @ 22:52:45 #169
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167992237
Morgen (deel vd marathonetappe) ingekort ;(
http://www.rtlgp.nl/item/(...)kort_wegens_noodweer
pi_167993513
Dat is wel zonde zeg. Het was al een korte Dakar, maar als ze overal van alles moeten gaan inkorten gaat de spanning er wel vanaf. Zo mis je bij elkaar opgeteld alweer twee etappes...

Uitzending van RTL was echt ruk net overigens. Wat herhalingsbeelden, paar korte interviews en verder vooral Kamphues-Kalff bullshit.
Schip ahoy!
  maandag 9 januari 2017 @ 00:01:37 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167994594
en de Tomcamfilm
  maandag 9 januari 2017 @ 00:02:41 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167994628
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Morgen (deel vd marathonetappe) ingekort ;(
http://www.rtlgp.nl/item/(...)kort_wegens_noodweer
Ach ja, het blijven Fransen he. Halfzachte flikkers :P
  maandag 9 januari 2017 @ 03:58:36 #173
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167995922

Verder:

Hier staan ook neog wel wat filmpjes en docu's:

https://www.youtube.com/user/omroepbrabant/search?query=dakar
pi_167996621
quote:
Tja, je doet toch mee aan een Frans feestje.
  maandag 9 januari 2017 @ 09:07:01 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167997001
Je kunt erop wachten dat ze ook dingen als "we mogen dit en dat niet van de ASO" moeten gaan verwijderen :{
  maandag 9 januari 2017 @ 11:06:34 #176
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167999147
Jezus... Ik begin oprecht elk jaar minder plezier aan de Dakar te beleven, dit soort dingen gaan volledig in tegen wat Dakar was imo. Bullshit regeltjes die niks toevoegen. Bahbah.
pi_167999164
quote:
18s.gif Op maandag 9 januari 2017 03:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]

Verder:

Hier staan ook neog wel wat filmpjes en docu's:

https://www.youtube.com/user/omroepbrabant/search?query=dakar
:r

Echt, hoe willen ze anders dat meer mensen de rally volgen en enthousiast zijn etc. :r kansloos.
Ja doei.
pi_167999208
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:r

Echt, hoe willen ze anders dat meer mensen de rally volgen en enthousiast zijn etc. :r kansloos.
We moeten RTL kijken want die koopt rechten bij hun in ;) Met deze youtube videos verdienen ze niks dus dan mag dat niet.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_167999336
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:10 schreef DieselTank het volgende:

[..]

We moeten RTL kijken want die koopt rechten bij hun in ;) Met deze youtube videos verdienen ze niks dus dan mag dat niet.
Ja, nee, bedankt voor deze info. Dat bedoel ik toch helemaal niet.

:{ Kijk dat een stel 'piraten' geen beelden gaat lopen streamen ofzo, prima, maar dat rijders hun eigen 'werk' niet mogen delen met fans, sponsoren en volgers, :r kansloos.
Ja doei.
pi_167999393
Dit is bij veel sporten niet anders hoor. Beetje zeiken om het zeiken.
pi_167999432
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, nee, bedankt voor deze info. Dat bedoel ik toch helemaal niet.

:{ Kijk dat een stel 'piraten' geen beelden gaat lopen streamen ofzo, prima, maar dat rijders hun eigen 'werk' niet mogen delen met fans, sponsoren en volgers, :r kansloos.
Als elk team videos online gaat gooien verdiend ASO er toch niks aan? ASO wilt niet dat externe bedrijven videos gaan maken over hun rally.

Het blijft tenslotte hun rally, het is niet een openbaar iets als je begrijpt wat ik bedoel.

Want stel je voor: Elk team maakt vlogs en videos, en iemand maakt daar weer een compilatie van is het pure concurrentie van RTL / Eurosport. Alleen het verschil is dat RTL en eurosport bakken met geld betalen aan de ASO, en alle teams die zelf videos maken of laten maken betalen niks. Ik kan ook wel met een drone boven het parcours hangen hoor.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  maandag 9 januari 2017 @ 11:21:18 #182
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167999439
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit is bij veel sporten niet anders hoor. Beetje zeiken om het zeiken.
Deze sport is qua uitzenden met niks te vergelijken. Bijna alle andere sporten hebben goede uitzendingen. Wielrennen, voetbal, F1. Alles. Soms niet gratis maar wel goed te volgen. Hier is gewoon maar zeer beperkt materiaal; kijk hoe weinig RTL in verhouding laat zien. Als eigen teams dan eigen materiaal niet mogen delen, waar gaat het dan nog over. Ik denk dat dat nergens iets wegneemt van andere uitzendingen. Als fan is het zelfs met deze technologie al niet eenvoudig de Dakar cht te volgen.
pi_167999462
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:21 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Deze sport is qua uitzenden met niks te vergelijken. Bijna alle andere sporten hebben goede uitzendingen. Wielrennen, voetbal, F1. Alles. Soms niet gratis maar wel goed te volgen. Hier is gewoon maar zeer beperkt materiaal; kijk hoe weinig RTL in verhouding laat zien. Als eigen teams dan eigen materiaal niet mogen delen, waar gaat het dan nog over. Ik denk dat dat nergens iets wegneemt van andere uitzendingen. Als fan is het zelfs met deze technologie al niet eenvoudig de Dakar cht te volgen.
Ja doei.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:29:43 #184
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167999566
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:21 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Als elk team videos online gaat gooien verdiend ASO er toch niks aan? ASO wilt niet dat externe bedrijven videos gaan maken over hun rally.

Het blijft tenslotte hun rally, het is niet een openbaar iets als je begrijpt wat ik bedoel.

Want stel je voor: Elk team maakt vlogs en videos, en iemand maakt daar weer een compilatie van is het pure concurrentie van RTL / Eurosport. Alleen het verschil is dat RTL en eurosport bakken met geld betalen aan de ASO, en alle teams die zelf videos maken of laten maken betalen niks. Ik kan ook wel met een drone boven het parcours hangen hoor.
Teams betalen genoeg om mee te mogen doen. Dat je dan nieteens (voor die bedragen) eigen materiaal mag delen vind ik vreemd. Als anderen daar iets mee doen is het copyright en de schuld van hen, niet van het team.

Daarnaast zou het toch prima mogelijk moeten zijn als ik met een drone de woestijn in ga en dat deel? Mag bij het wielrennen ook gewoon bijvoorbeeld. Of de marathon. Of WRC, staat ook heel veel van op youtube zonder problemen.
pi_167999646
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:21 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

2 Openbare zenders die het uizenden vind ik anders niet slecht.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:47:10 #186
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167999862
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:35 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik heb precies 3 seconden dashcambeelden gezien in rtl gp.. en dan niet eens van het MAN team... De rest zijn herhalingen..
  maandag 9 januari 2017 @ 11:47:49 #187
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_167999876
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:35 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

RTL is meer gepraat en kamphuis onzin dan echte beelden. En zeker geen onboard beelden van alle teams.
pi_168000260
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:29 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Teams betalen genoeg om mee te mogen doen. Dat je dan nieteens (voor die bedragen) eigen materiaal mag delen vind ik vreemd. Als anderen daar iets mee doen is het copyright en de schuld van hen, niet van het team.

Daarnaast zou het toch prima mogelijk moeten zijn als ik met een drone de woestijn in ga en dat deel? Mag bij het wielrennen ook gewoon bijvoorbeeld. Of de marathon. Of WRC, staat ook heel veel van op youtube zonder problemen.
Voor eigen gebruik is het prima om zelf beelden te maken. Delen via YT oid mag echter niet. Is een rechten kwestie. Rechten voor Dakar berusten bij de ASO.

De een is er wat strenger in dan de ander. F1 is bijvoorbeeld ook strict in het weghalen van recente YT video's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 9 januari 2017 @ 12:33:10 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168000572
We moeten eigenlijk gewoon collectief stoppen met kijken naar die onzin op RTL etc. En gewoon het verdienmodel onder die kut ASO vandaan slaan. Want het is gewoon om je kapot te ergeren wat ze doen. Met die idiote random tijdstraffen wordt vanachter een burootje het klassement bij elkaar gegoocheld, en beelden ervan zien, nee dat mag niet hoor :')

Hef jezelf op, falende kutfransozen :r
pi_168001787
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
We moeten eigenlijk gewoon collectief stoppen met kijken naar die onzin op RTL etc. En gewoon het verdienmodel onder die kut ASO vandaan slaan.
oftewel: geen Dakar meer 8)7
(╯□)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 9 januari 2017 @ 13:17:38 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168001847
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

oftewel: geen Dakar meer 8)7
Nou ja, wat hebben we er op deze manier aan dan? :?
  maandag 9 januari 2017 @ 13:18:45 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168001880
Het is natuurlijk best denkbaar dat je de Dakar laat organiseren door een club die wat meer naar de belangen van de rijders, de kijkers en de volgers kijkt in plaats van alleen maar zijn zakken te vullen met een competitie die nergens op slaat.
pi_168002060
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is natuurlijk best denkbaar dat je de Dakar laat organiseren door een club die wat meer naar de belangen van de rijders, de kijkers en de volgers kijkt in plaats van alleen maar zijn zakken te vullen met een competitie die nergens op slaat.
Ik denk dat je dakar verwart met een hobbyclubje. Ze organiseren dit om geld in het laatje te brengen en niet omdat jij het leuk vindt om te zien. Een dergelijke organisatie is dusdanig groot, professioneel en omvangrijk dat het onmogelijk uit liefdadigheid of clubverband gedaan kan worden. En er zijn ongetwijfeld genoeg onderzoeken gedaan hoe ze het meeste kunnen verdienen hieraan en als dit niet de manier zou zijn bloedt het vanzelf dood.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet t serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_168004575
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:24 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik denk dat je dakar verwart met een hobbyclubje. Ze organiseren dit om geld in het laatje te brengen en niet omdat jij het leuk vindt om te zien. Een dergelijke organisatie is dusdanig groot, professioneel en omvangrijk dat het onmogelijk uit liefdadigheid of clubverband gedaan kan worden. En er zijn ongetwijfeld genoeg onderzoeken gedaan hoe ze het meeste kunnen verdienen hieraan en als dit niet de manier zou zijn bloedt het vanzelf dood.
Inderdaad, alleen dat laten ze niet zien, ze laten alleen Mark Coma zien :P Er is ook niks mis met dat ze geld verdienen, alleen zou het leuk zijn dat er meer vrijheid komt en ze toch nog geld verdienen. Misschien door bijvoorbeeld reclame te maken op die youtube videos of de teams laten betalen ofzo...

Ook zou het leuk zijn als ASO een hub maakt waar iedereen zijn videos in kan dumpen, en dat dan categoriseren in crashes, drive by's, jumps en motoren quads autos trucks. :9~ En die kunnen we weer kijken en gebruiken in videos en tv programmas :D En desnoods alles wat je op die hub pleurt gaan de rechten van naar ASO en je ook nog betaald krijgt per view / gebruik net als youtube :D :9~
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_168004740
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:29 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen dat laten ze niet zien, ze laten alleen Mark Coma zien :P Er is ook niks mis met dat ze geld verdienen, alleen zou het leuk zijn dat er meer vrijheid komt en ze toch nog geld verdienen. Misschien door bijvoorbeeld reclame te maken op die youtube videos of de teams laten betalen ofzo...

Ook zou het leuk zijn als ASO een hub maakt waar iedereen zijn videos in kan dumpen, en dat dan categoriseren in crashes, drive by's, jumps en motoren quads autos trucks. :9~ En die kunnen we weer kijken en gebruiken in videos en tv programmas :D En desnoods alles wat je op die hub pleurt gaan de rechten van naar ASO en je ook nog betaald krijgt per view / gebruik net als youtube :D :9~
Precies, als ze nou een DakarTube zouden maken zou ik best 'n tientje ofzo willen dokken om kekke on-boards en eigen verslagjes te bekijken hoor gedurende een maandje (voorbereiding, race en weekje na-ouwehoeren).
Ja doei.
pi_168005173
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies, als ze nou een DakarTube zouden maken zou ik best 'n tientje ofzo willen dokken om kekke on-boards en eigen verslagjes te bekijken hoor gedurende een maandje (voorbereiding, race en weekje na-ouwehoeren).
Inderdaad, het moet wel laagdrempelig zijn dat iedereen gratis kan kijken en al wil je meer zien moet je 10 a 20 euro betalen ofzo. Ik denk dat je meer mensen kan bereiken want volgens mij is dakar helemaal niet zo bekend in heul veul landen zoals in nederland. Nederland is ook de enigste met een preproloog.

En hoe kan uit bijv. finland iemand genieten van de rally als er alleen maar eurosport is die een korte beknopte samenvatting maakt.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  maandag 9 januari 2017 @ 16:00:23 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168005370
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:24 schreef Barcaconia het volgende:
Ze organiseren dit om geld in het laatje te brengen
Ja, dat blijkt :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 16:52:30 #198
Maffe Fries
pi_168006516
Weinig tussentijden vandaag helaas
  maandag 9 januari 2017 @ 16:54:45 #199
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168006550
Probleem is idd niet dat je moet betalen voor content, maar dat de content er echt maar amper is. Als je kijkt hoeveel teams/autos er zijn en hoe weinig beelden er relatief gezien zijn.

Als je cht de technologie wil omarmen: alle toppers onboard camera en dan livestreamen, tegen betaling vanmijpart :7
pi_168006638
quote:
15s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Wel spannend hoe het aan de meet zit. Sunderland scheen de weg kwijt te zijn geweest.
pi_168006888
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt :{
Verbaast dat je?
  maandag 9 januari 2017 @ 17:14:57 #202
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168006896
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
Probleem is idd niet dat je moet betalen voor content, maar dat de content er echt maar amper is. Als je kijkt hoeveel teams/autos er zijn en hoe weinig beelden er relatief gezien zijn.

Als je cht de technologie wil omarmen: alle toppers onboard camera en dan livestreamen, tegen betaling vanmijpart :7
Die hebben ze allemaal.. al jaren.. maar gebruiken ze voornamelijk om hun eigen fouten terug te zien denk ik.. de rooy zet ook niks meer online.. terwijl de hele truck vol hangt met camera's... dat zal wel met concurrentie te maken hebben..
Je kon altijd lachen met Tom Colsoul en Gerard in de cabine toen ze nog met die blauwe trucks reden.. maar dat soort beelden zie ik ook niet meer..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 17:15:42 #203
Maffe Fries
pi_168006911
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:59 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wel spannend hoe het aan de meet zit. Sunderland scheen de weg kwijt te zijn geweest.
schade valt mee. Drie minuten verloren op Goncalves
pi_168006958
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

schade valt mee. Drie minuten verloren op Goncalves
Was ook het verschil in starttijd dus samen de weg gevonden blijkbaar.
  maandag 9 januari 2017 @ 17:18:58 #205
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  maandag 9 januari 2017 @ 18:09:09 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168008197
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
Probleem is idd niet dat je moet betalen voor content, maar dat de content er echt maar amper is.
Gecreerde schaarste. En doodzonde, ook voor ASO. Want er zijn gewoon zo veel meer beelden, waar idd zoals je zegt best mensen voor willen betalen. Als je je dan opstelt van "magniet" dan ben je gewoon verkeerd bezig.
  maandag 9 januari 2017 @ 18:09:46 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168008205
quote:
5s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:14 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Verbaast dat je?
Nou dat niet. Maar daarmee vind ik het nog wel jammer.
  maandag 9 januari 2017 @ 18:40:39 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168008992
Zie net die mooie klappert van ongeleid schreeuwend projectiel Gordon van vorig jaar, maar waar istie eigenlijk? Met de staart tussen de beentjes weer terug naar de Baja500 ofzo? :? O-)
pi_168009112
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
Zie net die mooie klappert van ongeleid schreeuwend projectiel Gordon van vorig jaar, maar waar istie eigenlijk? Met de staart tussen de beentjes weer terug naar de Baja500 ofzo? :? O-)
Te druk met zijn Stadion Super Truck Series.

http://www.racexpress.nl/(...)n-dakar-2018/n/78550
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 9 januari 2017 @ 19:13:05 #210
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168009980
Gordon is een held. Die man is een van de gaafste deelnemers ooit. Vooral in de tijd met die Hummer. Wat een geile wagen was dat _O_
pi_168010281
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Gordon is een held. Die man is een van de gaafste deelnemers ooit. Vooral in de tijd met die Hummer. Wat een geile wagen was dat _O_
Ik vind hem maar een blaaskakerige Amerikaan met een klein piemeltje die niet kon handelen dat de andere mensen sneller waren.
Veel show maar op what stage overwinningen na weinig go.
  maandag 9 januari 2017 @ 19:22:36 #212
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168010345
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Ik vind hem maar een blaaskakerige Amerikaan met een klein piemeltje die niet kon handelen dat de andere mensen sneller waren.
Veel show maar op what stage overwinningen na weinig go.
Ach, de een adoreert Messi en de ander moet m niet. Smaken verschillen uiteraard, hier dus ook.
  maandag 9 januari 2017 @ 19:47:08 #213
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168011276
quote:
Kees Koolen verliest veel tijd en komt pas op +01.16.31 binnen van etappewinnaar Karyakin.
Aldus RTL GP ;(
  maandag 9 januari 2017 @ 20:12:23 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168012250
Wat is een achterstand van anderhalf uur als er met tijdstraffen van tientallen uren gesmeten wordt hmm *O*
  maandag 9 januari 2017 @ 20:13:19 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168012280
quote:
Motoren,zevende etappe,La Paz-Uyuni
(Bolivia),161 km:
1. Ricky Brabec,VS,Hon 2.02.05
2. Paulo Goncalves,PRi,Hon + 1.44
3. Sam Sunderland,GB,KTM + 4.43
4. Joan Barreda,Spa,Hon + 6.51
5. Xavier de Soultrait,Fra,Yam + 7.10
6. Michael Metge,Fra,Hon + 8.21
41. MAIKEL VERKADE,KTM + 33.30
54. ROBERT VAN PELT,Hus + 46.08

Stand motoren na zevende rit:
1. Sam Sunderland,GB,KTM 17.28.53
2. Pablo Quintanilla,Chl,Hus + 17.45
3. Adrien van Beveren,Fra,Yam + 22.16
4. Gerard Farres,Spa,KTM + 28.36
5. Matthias Walkner,Oos,KTM + 34.17
46. MAIKEL VERKADE,KTM + 4.35.00
49. ROBERT VAN PELT,Hus + 4.54.55
pi_168013586
quote:
15s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
lekker rustig voor mij vandaag iig :') trucks zijn ook pas een uur terug gestart :X
  maandag 9 januari 2017 @ 21:48:57 #217
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_168015912
Gerard de Rooy zojuist over de finish in 01.46.00
pi_168015946
De Rooy binnen in 1.46 terwijl de snelste auto 1.54 over de etappe heeft gedaan. Netjes.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 21:55:52 #219
Maffe Fries
pi_168016189
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:49 schreef zwelgje76 het volgende:
De Rooy binnen in 1.46 terwijl de snelste auto 1.54 over de etappe heeft gedaan. Netjes.
Ze hebben geloof ik nog wat met de parcourslengtes geschoven, waardoor het best een vertekend beeld kan zijn.

Sotnikov is nog een stukkie sneller vandaag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 22:00:27 #220
Maffe Fries
pi_168016387
Tom Coronel staat weer eens stil met oliedrukproblemen

100 meter verder ligt de Scania van Maurik van den Heuvel op zijn kant ...
  maandag 9 januari 2017 @ 22:02:18 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168016471
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:49 schreef zwelgje76 het volgende:
MRMBLGOEDVRRRBLMDOEMEGOEGEDOANJUNGGOEDVERRRRDOME

/Jan
pi_168016635
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MRMBLGOEDVRRRBLMDOEMEGOEGEDOANJUNGGOEDVERRRRDOME

/Jan
SPOILER
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 22:08:15 #223
Maffe Fries
pi_168016764
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

SPOILER
Heb je al een vertaler besteld?
pi_168017150
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je al een vertaler besteld?
Junior is er ook bij, dat scheelt :P
  maandag 9 januari 2017 @ 22:21:29 #225
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168017376
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Junior is er ook bij, dat scheelt :P
Wel eerst een paar borrels erin.. anders komt er niets uit.. _O-
  maandag 9 januari 2017 @ 22:22:31 #226
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168017415
quote:

[..]

SPOILER
Cool, waarvoor? Neem maar een slofje peuken mee :P
pi_168017865
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:22 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Cool, waarvoor? Neem maar een slofje peuken mee :P
Boek :s) Over de nederlandse dakar-trucks.
  maandag 9 januari 2017 @ 22:41:12 #228
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168018141
"marathonetappe" jaja...
  maandag 9 januari 2017 @ 22:51:38 #229
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168018460
Hoe kan het toch dat die Coronels elk fucking jaar weer zoveel technische problemen hebben :')
pi_168018503
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hoe kan het toch dat die Coronels elk fucking jaar weer zoveel technische problemen hebben :')
Als je niet kunt winnen moet je andere dingen bedenken om in de publiciteit te komen.

Riwald Fast Assistance is van monteur gewisseld :o Rik Silderhuis is ziek afgevoer, al na etappe 2. Richard Mouw is toen ingestapt, de monteur van de uitgevallen Huzink en voorheen van Martin van den Brink.
pi_168018573
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Als je niet kunt winnen moet je andere dingen bedenken om in de publiciteit te komen.

Riwald Fast Assistance is van monteur gewisseld :o Rik Silderhuis is ziek afgevoer, al na etappe 2. Richard Mouw is toen ingestapt, de monteur van de uitgevallen Huzink en voorheen van Martin van den Brink.
Mogen die monteurs coronel wel helpen? Ivm die marathon etappe?
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 23:08:05 #232
Maffe Fries
pi_168018921
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Zolang er maar geen hulp van buitenaf is
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 23:08:39 #233
Maffe Fries
pi_168018930
De Tom cam _O_

Ze hadden echt zwaar materieel nodig om Van Genugten en Van Ginkel eruit te krijgen. Niet normaal _O-
  maandag 9 januari 2017 @ 23:12:17 #234
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_168019021
Veel beelden vandaag wel, ze hebben geluisterd :D
pi_168019109
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
Veel beelden vandaag wel, ze hebben geluisterd :D
Handig ook dat die veelvuldig in dit topic gedeeld worden!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168019305
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

de snelle servicejongens wel, de niet zo snelle servicetrucks hebben vanavond een eigen bivak, die mogen en kunnen niet helpen
pi_168019797
OrobicaRaid twitterde op maandag 09-01-2017 om 23:25:13 Anche la tappa 7 fatta. Grande Panda!Ora passeggiata rinfrescante di 240 km fino a Uyuni.#fiat #panda #offroadhttps://t.co/SkNiexu8tW reageer retweet
Pandagoden zijn binnen als 62ste met alleen nog een Argentijn en Tom in de wildernis.

_O_ _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Patrice_Consigny op 10-01-2017 00:26:15 ]
pi_168020071
Kamaz had overigens tijd over voor de #mannequinchallenge.

pi_168020270
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:46 schreef Patrice_Consigny het volgende:

Die kerel in de gekantelde cabine _O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 00:39:20 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168020926
quote:

[..]

SPOILER
_O- Sterkte ^O^
pi_168021091
Geinige beelden vanavond ja.
Ben wel benieuwd of Tom nog binnenkomt. Ergens ook wel schraal h. Worden de etappes al drastisch ingekort, moet je nog de helft van de tijd gesleept worden. Ik zou blijven denken dat ik Dakar alsnog niet zelf heb gereden.
Schip ahoy!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 01:01:16 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168021230
ja je ziet maar een paar minuutjes. Dan denk je "Nou, is dat alles? Dat kan ik ook wel!"

Als die HOERE ASO eens zou laten zien wat er allemaal ECHT gebeurt, wees iedereen meteen naar zijn voorhoofd.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:52:39 #244
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168025734
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Alweer ingekort.
-O-
pi_168026231
De Panda is er wel weer klaar voor.

OrobicaRaid twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 09:57:53 Pronti per l'ottava tappa. Oggi si va a Salta.Un saluto a tutti 👋🏌👋#dakar2017 #pandakar https://t.co/tGadTs8npI reageer retweet
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:36:12 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168026460
Ik vind dat De Dakar weer gewoon terug moet naar Afrika.. dit is echt 10 keer niks zo -O-
'Vandaag zitten er wat duinen in het parcours' vs. 'de komende 3 dagen zie je alleen maar zand en duinen'.

Opflikkeren met die regen en ingekorte etappes, heel de race gaat naar de klote zo.
pi_168026843
Volgensmij is het ook prima te doen. Echt onveililg is het in Afrika niet meer, en zoja kun je alleen die plekken mijden. Daarnaast is er met alle geld dat er nu in om gaat genoeg veiligheid te regelen.`

Die challenge is wel echt supergaaf _O_
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:00:41 #248
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168026874
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
Volgensmij is het ook prima te doen. Echt onveililg is het in Afrika niet meer, en zoja kun je alleen die plekken mijden. Daarnaast is er met alle geld dat er nu in om gaat genoeg veiligheid te regelen.
Het is nooit onveilig geweest.. of eigenlijk moet ik zeggen: het is daar altijd al onveilig..
Dat is altijd stabiel geweest.. Daar hebben Jan en Bekx het nog wel eens over gehad..
pi_168026982
Niet zo zeuren over dat Dakar terug naar Afrika moet. In april rijden vrijwel alle nederlandse truckteams de Marokko Desert Challenge (vroeger Lybia Rally). *O*

Rallymaniacs twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 13:03:22 Auto's: Eerste deel van de proef erg nat https://t.co/BCunmivOff #Dakar reageer retweet
pi_168026991
Trucks starten om 14:26, je favoriete liveblog staat hier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 13:43:59 #251
Maffe Fries
pi_168027699
Maurik van den Heuvel kan vandaag gewoon van start gaan. Wel zonder voorruit, dus in Coronelstyle _O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:44:18 #252
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_168027708
Ik denk dat de landen die ze nu bezoeken meer budget hebben om de organisatie te overtuigen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_168030348
Van den Brink als snelste langs WP1 *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 16:29:47 #254
Maffe Fries
pi_168031437
De Rooy zo te zien lek gereden. Verliest plots zeven minuten
pi_168031526
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:46 schreef Patrice_Consigny het volgende:

Leuk ! :D _O- Lekker amerikaans ook haha geweldig
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_168032280
Hoe laat starten motoren en auto's met het 2e deel? Tijdwaardneming staat al tijdje stil.
pi_168032464
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Rooy zo te zien lek gereden. Verliest plots zeven minuten
Yup, ook ineens afgezakt naar positie 3 in het klassement. Nou ja, we hebben nog een paar dagen!

heb het vandaag verder niet echt kunnen volgen, werk werk werk, lees vanavond het topic wel even door :+
Ja doei.
pi_168032573
Mardeev en Shibalov nog steeds niet door WP2, problemen met de tracker of liggen ze op de kop?

Van den Brink had een prima dag zo te zien.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:20:18 #259
157922 fathank
pi_168032608
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
Volgensmij is het ook prima te doen. Echt onveililg is het in Afrika niet meer, en zoja kun je alleen die plekken mijden. Daarnaast is er met alle geld dat er nu in om gaat genoeg veiligheid te regelen.`

Die challenge is wel echt supergaaf _O_
Afrika niet echt onveilig? Algerije, Mali en Mauritani is nog steeds een groot wespennest vol met zwaarbewapende Touraegs en andere stammen die de wapens van Ghaddaffi hebben bemachtigd. Tenzij je een ritje langs de kust van Marokko gaat rijden richting Dakar is het nog lang niet veilig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 17:20:25 #260
Maffe Fries
pi_168032611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:18 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mardeev en Shibalov nog steeds niet door WP2, problemen met de tracker of liggen ze op de kop?

Van den Brink had een prima dag zo te zien.
Ga er maar vanuit dat de Kamazzen veel tijd verliezen, omdat er al vele rijders over de finish zijn en zij daar nog niet bij zitten
pi_168032642
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat de Kamazzen veel tijd verliezen, omdat er al vele rijders over de finish zijn en zij daar nog niet bij zitten
:'(

Panda ook al nog niet bij WP1...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 17:44:21 #262
Maffe Fries
pi_168033009
Nog geen spoor van Hans Stacey te bekennen ...

Wel is dit te lezen:
2dakar twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 17:39:08 Kornelis en Thomas hebben net 2 KAMAZzen ingehaald, WP2 bereikt met een 33e tijd op een klein uur achterstand.… https://t.co/sAFdDFI8zq reageer retweet
pi_168033201
Dagzege voor Van Den Brink *O* _O_
Ja doei.
pi_168033241
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
Nog geen spoor van Hans Stacey te bekennen ...

Wel is dit te lezen:
2dakar twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 17:39:08 Kornelis en Thomas hebben net 2 KAMAZzen ingehaald, WP2 bereikt met een 33e tijd op een klein uur achterstand.… https://t.co/sAFdDFI8zq reageer retweet
Fuckjes.

Panda wel zojuist het eerste waypoint gehaald op maar 2,5 uur achter Loeb. _O_

En shibalov nu bij WP2 met +01:50:32, daar is iets goed misgegaan.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:16:24 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168033634
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Niet zo zeuren over dat Dakar terug naar Afrika moet. In april rijden vrijwel alle nederlandse truckteams de Marokko Desert Challenge (vroeger Lybia Rally). *O*

Rallymaniacs twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 13:03:22 Auto's: Eerste deel van de proef erg nat https://t.co/BCunmivOff #Dakar reageer retweet
[ afbeelding ]
Maar die komt niet op TV, plus dat die ook niet naar Dakar gaat. D Dakar hoort in Noord Afrika verreden te worden en te eindigen in Dakar. Dit begint steeds meer een aanfluiting te worden vind ik, en op deze manier gaan teams en sponsoren vanzelf afhaken.
Als ze gewoon de goede mensen een paar knaken in hun jatten douwen in N-A, is er geen vuiltje aan de lucht.. klinkt heel fout, maar zo wrkt dat werelddeel nou eenmaal, altijd al zo geweest, en dat zal de eerste paar honderd jaar nog wel zo blijven. Was vroeger cht niet anders hoor.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:17:06 #266
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168033650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
Dik en dik verdiend, wat een doorzettingsvermogen _O_ _O_ _O_
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:36:12 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168034080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
Jeej *O*

De Rooij nu 3e in klassement -O-
pi_168035058
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Maar die komt niet op TV, plus dat die ook niet naar Dakar gaat. D Dakar hoort in Noord Afrika verreden te worden en te eindigen in Dakar. Dit begint steeds meer een aanfluiting te worden vind ik, en op deze manier gaan teams en sponsoren vanzelf afhaken.
Als ze gewoon de goede mensen een paar knaken in hun jatten douwen in N-A, is er geen vuiltje aan de lucht.. klinkt heel fout, maar zo wrkt dat werelddeel nou eenmaal, altijd al zo geweest, en dat zal de eerste paar honderd jaar nog wel zo blijven. Was vroeger cht niet anders hoor.
Jazeker, er komen 500 miljonairs door het dorp en de rebellen laten ze netjes passeren omdat ze een maand eerder een paar knaken hadden gehad van de organisatie.
De instabiliteit is er altijd geweest, maar dat ze daar ook van minuut tot minuut volgen waar de Dakar karavaan uithangt en tot op de tanden bewapend zijn was 10 jaar terug nog niet zo.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:24:27 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168035179
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Jazeker, er komen 500 miljonairs door het dorp en de rebellen laten ze netjes passeren omdat ze een maand eerder een paar knaken hadden gehad van de organisatie.
De instabiliteit is er altijd geweest, maar dat ze daar ook van minuut tot minuut volgen waar de Dakar karavaan uithangt en tot op de tanden bewapend zijn was 10 jaar terug nog niet zo.
As said; echt linke stukken kun je natuurlijk gewoon buiten de race laten. Ze zijn er toen toch ook mee gestopt vanwege dreiging? Ze weten dus waar de hotspots zitten.
Maargoed, ik vind dit ook elk jaar minder worden op deze manier.. zou het geen optie zijn om dan een iets ander jaargetijde te pakken, zodat ze minder last van dit soort weer hebben? Dit schiet echt niet op zo :{
pi_168035505
Ik vermoed dat binnen nu en 5 jaar de rally naar china verplaatst. De druk in Zuid Amerika wordt ook steeds hoger met regeltjes en overheden, en afrika is m.i. Volledig uitgesloten.
pi_168035565
quote:

[..]

Waarom volg je dan niet de Africa Race i.p.v. Dakar?
pi_168035698
Dat weer is wel een domper
pi_168035737
quote:

[..]

Voor zover ik weet zend RTL de week van die rally elke avond een programma van een uur uit en is het ook op Eurosport. Bovendien gaat hij weliswaar niet naar Dakar, maar ze rijden wel de etappes van toen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:04:24 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168038546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:36 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vermoed dat binnen nu en 5 jaar de rally naar china verplaatst. De druk in Zuid Amerika wordt ook steeds hoger met regeltjes en overheden, en afrika is m.i. Volledig uitgesloten.
Ik weet niet meer tegen wie, maar ik zei dat laatst ook; in China heb je volgens mij alles bij elkaar wat ze over de hele wereld hebben qua omstandigheden, dat zoi een prima beslissing zijn denk ik, zeker als het klimaat daar wat beter meewerkt.
Weet alleen niet hoeveel gelazer ze dan krijgen met (pers) vrijheid en interwebz, want volgens mij zijn ze nog steeds een beetje commmunistisch daar.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:07:31 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168038694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zend RTL de week van die rally elke avond een programma van een uur uit en is het ook op Eurosport. Bovendien gaat hij weliswaar niet naar Dakar, maar ze rijden wel de etappes van toen.
Is me nooit opgevallen eigenlijk.. als ik het weet kijk is hem wel als ik in de gelegenheid ben, heb alleen niet altijd NL tv in de buurt..
pi_168039091
Alweer ingekort? Zo wordt het wel een knap saaie optocht.
En vanavond op RTL hebben ze het vast weer over 'de zwaarste Dakar ooit'...
Schip ahoy!
pi_168039844
2dakar twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 21:28:01 Geinig feitje, als de Coronels in de UTV klasse waren gebleven hadden ze onderaan dat klassement gestaan. En ze zouden te snel zijn...#dakar reageer retweet
pi_168039998
PANDA IS BINNEN *O*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:05:04 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168041225
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
2dakar twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 21:28:01 Geinig feitje, als de Coronels in de UTV klasse waren gebleven hadden ze onderaan dat klassement gestaan. En ze zouden te snel zijn...#dakar reageer retweet
Ja, omdat ze allebei 12 uur straftijd hadden gekregen. Alsof die tijdenranglijst nog ERGENS op slaat.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:05:40 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168041251
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:
PANDA IS BINNEN *O*
:D jeej _O_
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:02:24 #281
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168043317
quote:
Koers gewijzigd: noodbivak in Tilcara

Op weg naar het bivak in Salta moest het team overigens de koers wijzigen. De Dakar organisatie richt een noodbivak in bij Tilcara, zo'n 200 kilometer voor Salta waar het geplande bivak is. Door het slechte weer kunnen servicetrucks, pers en deelnemers niet naar Salta. De omleiding zou zo'n 24 uur extra kosten. Wat voor gevolgen dit heeft voor de etappe van morgen is nog onduidelijk.
pi_168044014
Mpresss twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 23:12:55 @2dakar starttijd voor ss9 van eerste uit bivak van 4u naar 7u. Lijkt er toch op dat het wel doorgaat morgen reageer retweet
pi_168044079
dakar twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 23:22:07 Le dragon sonore est un drolle du flappe. reageer retweet
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:36:30 #284
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168044287
what-de-fak :o :o :o

Die modderstroom _O- _O- _O-

Ok, daar kunnen ze cht niet langs :') :D
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:38:09 #286
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168044335
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:28 schreef Alexxxxx het volgende:
dakar twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 23:22:07 Le dragon sonore est un drolle du flappe. reageer retweet
Connard :')
pi_168044370
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Connard :')
Omdat ik van je hou :*
pi_168044518
joevanburik twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 23:44:16 BREKEND: 9e #Dakar2017-etappe (woensdag 11 januari) is geannuleerd! Wegens gevolgen van noodweer. Karavaan gaat rechtstreeks naar Chilecito. reageer retweet
En bij deze heb ik (helaas) niet met de tekst lopen kloten ;( -O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:56:02 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168044724
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:45 schreef Alexxxxx het volgende:
joevanburik twitterde op dinsdag 10-01-2017 om 23:44:16 BREKEND: 9e #Dakar2017-etappe (woensdag 11 januari) is geannuleerd! Wegens gevolgen van noodweer. Karavaan gaat rechtstreeks naar Chilecito. reageer retweet
En bij deze heb ik (helaas) niet met de tekst lopen kloten ;( -O-
Ik zeg niks :% O-) :X.
pi_168044912
Een van de dorpjes waar de karavaan nu in de buurt is, is echt compleet naar de klote. De ASO heeft haar sanitaire voorzieningen nu in dat dorpje ingezet. gevolg is wel dat er neit meer genoeg dokters en zo zijn voor de proef. Nu ik dit weet ben ik toch wel blij dat ze niet rijden morgen. Goede redenin ieder geval. Net als in Afrika, locals helpen waar mogelijk.
  woensdag 11 januari 2017 @ 00:17:24 #291
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168045001
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Een van de dorpjes waar de karavaan nu in de buurt is, is echt compleet naar de klote. De ASO heeft haar sanitaire voorzieningen nu in dat dorpje ingezet. gevolg is wel dat er neit meer genoeg dokters en zo zijn voor de proef. Nu ik dit weet ben ik toch wel blij dat ze niet rijden morgen. Goede redenin ieder geval. Net als in Afrika, locals helpen waar mogelijk.
Zag je in de uitzending die airial shots aan het einde? Stonden een paar bouwmachines inclusief een aardbolkrabbert een metertje of 3 diep in de baggerstroom.. sodeknetter.. logisch dat ze hun resources dan inzetten om te helpen :Y. Wat een puinzooi :X
pi_168045028
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zag je in de uitzending die airial shots aan het einde? Stonden een paar bouwmachines inclusief een aardbolkrabbert een metertje of 3 diep in de baggerstroom.. sodeknetter.. logisch dat ze hun resources dan inzetten om te helpen :Y. Wat een puinzooi :X
Nee heb nog geen seconde Dakar op tv gezien dit jaar
  woensdag 11 januari 2017 @ 00:21:35 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168045051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee heb nog geen seconde Dakar op tv gezien dit jaar
Dan heb je net toch wat gemist :P
pi_168045338
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan heb je net toch wat gemist :P
anderhalve seconde beeldmateriaal gemist en anderhalve week ergernis gemist ^O^
pi_168046469
Whut? Dus weer 400km special die uitvalt -O-. Wat een matige Dakar tot nu toe zeg. Het begon leuk. Ik snap de overweging deels, maar zo is er geen lol aan.
Schip ahoy!
pi_168047000
Kut jaar zeg..
pi_168047200
Kunnen ze volgend jaar niet gewoon weer ergens in Afrika gaan rijden?
pi_168047611
Kunnen ze niet gewoon een klassement opmaken van de snelste tijden op de verbindingsroutes? }> En dan geen gezeik meer met tijdstraffen. Ik zeg: DOEN *O*
pi_168053145
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een klassement opmaken van de snelste tijden op de verbindingsroutes? }> En dan geen gezeik meer met tijdstraffen. Ik zeg: DOEN *O*
Dan wint Kamaz ook bij de auto's....

:+

pi_168053599
Die beelden gisteren aan het einde. Pfoe wat een ravage. Dat ze het nu dan niet door laten gaan kan ik nog wel begrijpen.
pi_168054760
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')