Ik vind dit maar een raar verhaal. De meeste creditcards hebben geen limiet van 15.000 euro (2.500 of 5.000 is gebruikelijk). Daarnaast zal je dit echt niet overkomen bij een bedrijf als Hertz, Alamo o.i.d. Tot slot kan je onterechte kosten altijd betwisten via de cc-maatschappij.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het gaat niet om het inhouden van borg maar om veel grotere bedragen.
De klachten gingen onder andere over in de soep gedraaide motoren ter waarde van 15000 euro die de verhuurder gewoon van de cc af trok. Het gaat dus niet om de 900 euro borg maar over alle andere kosten die ze zo maar durven af te trekken.
Ik neem gewoon borg contant mee en daar doen ze het mee. Tot op heden altijd gelukt (binnen europa).
Ik heb in de VS twee keer een auto gehuurd voor langere tijd (zit twee jaar tussen) met mijn Neteller debetcard. Deze kaart, van MasterCard, werkt hetzelfde als een creditcard alleen je moet vooraf wel voldoende saldo op je account zetten.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:41 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal!
Gaat dus om 2 dingen, of die Viabuy kaart die reservering ondersteund en zo ja, of de verhuurder niet alsnog gaat zeggen dat het niet kan. Ik heb de vraag uitstaan bij Viabuy (je kunt ze niet belen)..
De limiet is maar net wat je afspreekt de de cc. Ik reis veel voor mijn werk en als mijn zakelijke kaart maar tot 5000 euro gaat heb ik halverwege de maand echt een probleem.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 16:54 schreef Baretta00 het volgende:
[..]
Ik vind dit maar een raar verhaal. De meeste creditcards hebben geen limiet van 15.000 euro (2.500 of 5.000 is gebruikelijk). Daarnaast zal je dit echt niet overkomen bij een bedrijf als Hertz, Alamo o.i.d. Tot slot kan je onterechte kosten altijd betwisten via de cc-maatschappij.
Met een zakelijke kaart zijn de limieten doorgaans inderdaad hoger. Particulier zijn de bedragen die ik noem volgens mij redelijk de norm. Neem ook aan dat het een particuliere kaart betrof, als het om een zakelijke kaart ging had hij het zelf waarschijnlijk niet op hoeven lossen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 20:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De limiet is maar net wat je afspreekt de de cc. Ik reis veel voor mijn werk en als mijn zakelijke kaart maar tot 5000 euro gaat heb ik halverwege de maand echt een probleem.
Tsja, je hebt lenen en je hebt lenen. En voor mijn principes is iets betalen met je CC iets anders dan echt een lening afsluiten.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 08:47 schreef sirdanilot het volgende:
heel veel Nederlanders hebben principieel iets tegen het lenen van geld en dus ook iets tegen credit cards. maar als je gewoon like maand je creditcard rekening betaalt is het nauwelijks lenen te noemen dus waarom ? geen idee....
Ik betaal er 2,50 per maand voor of zo (Rabo). Snap niet waarom t zo duur is bij zijn verstrekker.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:12 schreef mrPanerai het volgende:
TS is tegen CC omdat 'm dat bij zijn verstrekker 90¤ kost. Bij mij bank kost een CC met limiet van 2500¤ zonder gespreide terugbetaling helemaal niets. Dat moet ie dus zelf maar even beter uitzoeken.
Wij begrijpen jou niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:37 schreef RedOneBox het volgende:
Ik begrijp sommige mensen niet zo goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |