abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167928250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het gaat niet om het inhouden van borg maar om veel grotere bedragen.

De klachten gingen onder andere over in de soep gedraaide motoren ter waarde van 15000 euro die de verhuurder gewoon van de cc af trok. Het gaat dus niet om de 900 euro borg maar over alle andere kosten die ze zo maar durven af te trekken.

Ik neem gewoon borg contant mee en daar doen ze het mee. Tot op heden altijd gelukt (binnen europa).
Ik vind dit maar een raar verhaal. De meeste creditcards hebben geen limiet van 15.000 euro (2.500 of 5.000 is gebruikelijk). Daarnaast zal je dit echt niet overkomen bij een bedrijf als Hertz, Alamo o.i.d. Tot slot kan je onterechte kosten altijd betwisten via de cc-maatschappij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Baretta00 op 06-01-2017 17:09:37 ]
pi_167933340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:41 schreef RedOneBox het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal!

Gaat dus om 2 dingen, of die Viabuy kaart die reservering ondersteund en zo ja, of de verhuurder niet alsnog gaat zeggen dat het niet kan. Ik heb de vraag uitstaan bij Viabuy (je kunt ze niet belen :( )..
Ik heb in de VS twee keer een auto gehuurd voor langere tijd (zit twee jaar tussen) met mijn Neteller debetcard. Deze kaart, van MasterCard, werkt hetzelfde als een creditcard alleen je moet vooraf wel voldoende saldo op je account zetten.

Met deze kaart heb ik meerdere hotels geboekt, in de VS, Vietnam en meerdere Europese landen. Werkt prima.

Je kan er ook geld mee uit de muur halen. En deze debetcard heeft hetzelfde "genoegen" als een creditcard, pinnen is duur
  vrijdag 6 januari 2017 @ 20:53:16 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167934400
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:54 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

Ik vind dit maar een raar verhaal. De meeste creditcards hebben geen limiet van 15.000 euro (2.500 of 5.000 is gebruikelijk). Daarnaast zal je dit echt niet overkomen bij een bedrijf als Hertz, Alamo o.i.d. Tot slot kan je onterechte kosten altijd betwisten via de cc-maatschappij.
De limiet is maar net wat je afspreekt de de cc. Ik reis veel voor mijn werk en als mijn zakelijke kaart maar tot 5000 euro gaat heb ik halverwege de maand echt een probleem.
Tot nooit .......
pi_168722638
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De limiet is maar net wat je afspreekt de de cc. Ik reis veel voor mijn werk en als mijn zakelijke kaart maar tot 5000 euro gaat heb ik halverwege de maand echt een probleem.
Met een zakelijke kaart zijn de limieten doorgaans inderdaad hoger. Particulier zijn de bedragen die ik noem volgens mij redelijk de norm. Neem ook aan dat het een particuliere kaart betrof, als het om een zakelijke kaart ging had hij het zelf waarschijnlijk niet op hoeven lossen.

Edit: oeps, haalde deze uit mijn quote-alerts (die ik nooit bekijk) en blijk ik een topic uit begin januari te kicken.
pi_168727354
Jewil geen CV. Ik. Dan koop je toch lekker dat ding van 90 euro ( :') ) dat ze waarschijnlijk ook niet gaan accepteren. Of je pakt de bus en laat de huur auto staan.

Ik ben er maar wat blij mee hoor, mijn creditcard van 14, euro per jaar (ja, echt meer is het niet ) en een limiet van 1000 euro die ik ook nog eens kan verhogen als ik dat wil. Hier in Israël is een creditcard bijvoorbeeld ook uitermate handig, veel handiger dan een normale pinpas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168727589
De reden dat je een goede creditcard gebruikt voor zo'n huurauto in plaats van iets anders, is dat je geen gezeik met de verhuurder krijgt.

Uit mijn Amerikaanse tijd heb ik nog een echte creditcard overgehouden, zo eentje waarvoor je helemaal niets hoeft te betalen, maar waarmee je huurauto verzekerd is, als je 'm per ongeluk in de prak rijdt, of als je verhuurbedrijf je een oor aan probeert te naaien.

In tien jaar tijd heb ik in de VS overigens geen enkel probleem met autoverhuurbedrijven gehad, want Amerikanen zijn wat dit betreft klantgericht. Maar een paar jaar terug op Schiphol was er zo'n matenaaier van Europcar die een krasje ontdekte op de auto, "die er voor de verhuur nog niet in zat", en waarvoor ze 800 euro rekende. Ik heb toen aangegeven dat ze je in de VS uitlachen om zo'n krasje, maar dat hielp niet.

Mijn creditcard heeft dat toen afgehandeld. Het mooie is dat credit card agency advokaten wel vaker met dat bijltje hebben gehakt, en kneiterhard met zo'n verhuurder gaan onderhandelen. Europcar wilde 800 euro voor dat "virtuele" krasje, maar uit verhalen van andere gebruikers heb ik begrepen dat ze vaak veel minder krijgen uitgekeerd. En nogmaals, zij nemen de kosten voor hun rekening.

Kortom TS, als je wel eens een auto huurt, dan is een goede credit card de investering dubbel en dwars waard.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lyrebird op 07-02-2017 07:56:56 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 7 februari 2017 @ 09:12:37 #57
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_168728464
Ze willen geen creditcard omdat ze gereden boetes dan later niet kunnen incasseren, geen borg terug kunnen storten, het niet gangbaar voor ze is en ze vooral geen zin hebben om moeilijk te gaan doen voor die ene klant.

Je kunt het bij taxibedrijven proberen. Die willen nog wel eens busjes verhuren en (graag) contant afrekenen. Verder willen bedrijven gewoon geen debitcard. Omdat het voor hun niet praktisch is en het geregel niet opweegt tegen de verdiensten.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_168728931
Ondertussen heeft TS nog steeds niet uitgelegd waarom hij geen CC wil :')

Bij Thrifty in GB accepteren ze overigens alleen CC.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 15:12:39 #59
286575 Roces18
Chef de party
pi_168734782
Heb het topic verder niet gelezen maar een prepaid card word niet geaccepteerd omdat ze een x bedrag reserveren + als jij nog eens schade maakt dan kan je dat niet met je prepaid card van 500 euro doen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168742126
Vorige week nog een auto gehuurd met een debitcard. Zolang ze de borg kunnen reserveren is het goed denk ik. Het kan ook zijn dat de medewerker gewoon dom was :P
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:28:00 #61
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168798931
Maar wat heeft TS nou eigenlijk tegen een CC? Niet dat ik erover in discussie wil gaan maar ben nu wel benieuwd geworden.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168819589
heel veel Nederlanders hebben principieel iets tegen het lenen van geld en dus ook iets tegen credit cards. maar als je gewoon like maand je creditcard rekening betaalt is het nauwelijks lenen te noemen dus waarom ? geen idee....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168820530
TS is tegen CC omdat 'm dat bij zijn verstrekker 90¤ kost. Bij mij bank kost een CC met limiet van 2500¤ zonder gespreide terugbetaling helemaal niets. Dat moet ie dus zelf maar even beter uitzoeken.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 11:37:17 #64
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_168821908
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 08:47 schreef sirdanilot het volgende:
heel veel Nederlanders hebben principieel iets tegen het lenen van geld en dus ook iets tegen credit cards. maar als je gewoon like maand je creditcard rekening betaalt is het nauwelijks lenen te noemen dus waarom ? geen idee....
Tsja, je hebt lenen en je hebt lenen. En voor mijn principes is iets betalen met je CC iets anders dan echt een lening afsluiten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:12 schreef mrPanerai het volgende:
TS is tegen CC omdat 'm dat bij zijn verstrekker 90¤ kost. Bij mij bank kost een CC met limiet van 2500¤ zonder gespreide terugbetaling helemaal niets. Dat moet ie dus zelf maar even beter uitzoeken.
Ik betaal er 2,50 per maand voor of zo (Rabo). Snap niet waarom t zo duur is bij zijn verstrekker.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_168821927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:37 schreef RedOneBox het volgende:
Ik begrijp sommige mensen niet zo goed.

Wij begrijpen jou niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168925360
Dude! Ga of naar n26.com voor een CC (al is dat ook een debitcard) of naar Revolut (downloaden op je phone, plastic opvragen en go).

Er is niks mis met een CC overigens, ooit was ik ook jou, maar sinds ik 'm echt echt echt echt echt gebruik is het een heerlijk ding om mee te betalen. Ik zit eigenlijk te hopen dat supermarkten in NL ook eens een CC gaan accepteren, that would be nice!

Regardless: Revolut en/of n26.com
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_168925463
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:12 schreef motorbloempje het volgende:
CC werkt.
Cruise Control werkt goed i.d.d. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')