Dan zul je ook de vele voordelen ervan niet ervaren.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:09 schreef RedOneBox het volgende:
Oh en heb geen CC, wil geen CC, ga geen CC aanvragen, daar gaat de discussie niet over, dank u
Heb je wel een vouwfiets die in je koffers past?quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:09 schreef RedOneBox het volgende:
Oh en heb geen CC, wil geen CC, ga geen CC aanvragen, daar gaat de discussie niet over, dank u
En hoe gaan ze dat dan doen vanuit bijvoorbeeld Amerika? Je kan wel heel defensief reageren dat dingen volgens jou wel kunnen, maar uiteindelijk zul je niks aan je prepaid kaartje hebben. Heb je toch een echte cc nodig.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 00:42 schreef RedOneBox het volgende:
In beide gevallen kun je van eender welke bankrekening een (terug)storting doen. Zit gewoon een IBAN aan gekoppeld.
Zonder creditcard ben je een sukkel en verdien je de brandstapel.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:37 schreef RedOneBox het volgende:
Ik begrijp sommige mensen niet zo goed.
Ik begrijp echt wel dat een CC handiger is en praktischer, maar dat zei ik al in de OP, daar gaat de discussie niet om. Het gaat om de (on)mogelijkheden van een debitcard.
Ik ben niet defensief, iemand oppert dat er niets op teruggestort kan worden, ik zeg dat het wel kan. Is niet defensief, is gewoon een feit.
Wat er wel en niet kan in Amerika, dat weet ik niet, enlighten me!
Ik wil hier enkel ervaringen met DB cards in het buitenland, ze worden geaccepteerd, nu wil ik weten welke en hoe dat in de praktijk werkt. Niet meer, niet minder.
IBAN is Europees van origine en is in veel landen (waaronder VS) niet mogelijk. Daarnaast zijn er in het geval van een huurauto in de meeste gevallen 2 mogelijkheden:quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:37 schreef RedOneBox het volgende:
Ik begrijp sommige mensen niet zo goed.
Ik begrijp echt wel dat een CC handiger is en praktischer, maar dat zei ik al in de OP, daar gaat de discussie niet om. Het gaat om de (on)mogelijkheden van een debitcard.
Ik ben niet defensief, iemand oppert dat er niets op teruggestort kan worden, ik zeg dat het wel kan. Is niet defensief, is gewoon een feit.
Wat er wel en niet kan in Amerika, dat weet ik niet, enlighten me!
Ik wil hier enkel ervaringen met DB cards in het buitenland, ze worden geaccepteerd, nu wil ik weten welke en hoe dat in de praktijk werkt. Niet meer, niet minder.
Nu ga ik binnen Europa op vakantie, dus mijn 'zogenaamde' feit houdt gewoon steek.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:53 schreef Baretta00 het volgende:
[..]
IBAN is Europees van origine en is in veel landen (waaronder VS) niet mogelijk. Dus je zogenaamde 'feit' klopt al niet.
Is gewoon niet waar, ik kan je zo 10 algemene voorwaarden laten zien waar er naast de creditcard ook de debitcard wordt genoemd.quote:Daarnaast zijn er in het geval van een huurauto in de meeste gevallen 2 mogelijkheden:
- waarborg via creditcard
- überhaupt geen waarborg (en dat is niet heel gebruikelijk)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Een 'prepaid' creditcard/debitcard/noem-het-hoe-je-wil-kaart is gewoon een pinpas. Je zet er je eigen geld op, en betaald ermee.quote:Een debit card is niet meer dan een verkapte pinpas (wat ze in andere landen ook gewoon een debit card noemen). Enige voordeel is dat je in enkele gevallen er mee kan betalen als VISA oid wel geaccepteerd wordt (en dan expliciet ook debit card) en een normale pinpas (maestro) niet.
Heb al wel wat rondgebeld, maar kom er, mede door de taalbarriere, niet helemaal uit wat men in het buitenland onder een prepaidcard verstaat en wat onder een debitcard. In mijn beleving zijn ze allebei hetzelfde, maar nergens wordt een prepaidcard geaccepteerd en een debitcard wel.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:24 schreef Baretta00 het volgende:
Ik denk niet dat je veel mensen met ervaringen gaat vinden, maar waarom bel je die bedrijven waar dat in de algemene voorwaarden staat dan niet even op?
Dan heb je toch ook niks aan ervaringen die misschien helemaal niet gaan over het land waar jij een auto wilt huren?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:28 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Heb al wel wat rondgebeld, maar kom er, mede door de taalbarriere, niet helemaal uit wat men in het buitenland onder een prepaidcard verstaat en wat onder een debitcard. In mijn beleving zijn ze allebei hetzelfde, maar nergens wordt een prepaidcard geaccepteerd en een debitcard wel.
Ik kom er telefonisch niet uit wat zij onder debit- en prepaidcard verstaan. Waarom zou ik dan niets hebben aan ervaringen? Wat men in in Italië accepteert bij autoverhuur, zal men waarschijnlijk elders ook accepteren. En je waarschijnlijk, ik weet dat het geen zekerheid is.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan heb je toch ook niks aan ervaringen die misschien helemaal niet gaan over het land waar jij een auto wilt huren?
Ik heb het niet allemaal uitgezocht, zoals gezegd:quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:30 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als je het allemaal al weet en uitgezocht hebt, wat wil je dan nog van ons? Ervaringen met de ATM? Het betalen in de 7/11?
Het betalen met een debit card werkt lang niet overal. En een auto huren lukt al helemaal niet bij de gangbare verhuurbedrijven.
En ja, I've been there, tried it and got the t-shirt.
Ik kom er dus niet helemaal uit.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:28 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Heb al wel wat rondgebeld, maar kom er, mede door de taalbarriere, niet helemaal uit wat men in het buitenland onder een prepaidcard verstaat en wat onder een debitcard.
Italië, dus? Dan is je vraag tenminste gericht.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:35 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Ik kom er telefonisch niet uit wat zij onder debit- en prepaidcard verstaan. Waarom zou ik dan niets hebben aan ervaringen? Wat men in in Italië accepteert bij autoverhuur, zal men waarschijnlijk elders ook accepteren. En je waarschijnlijk, ik weet dat het geen zekerheid is.
Ben ik nu zo moeilijk, of willen jullie allemaal een offtopic antwoord geven? Ik begrijp het serieus niet. Ik vraag om ervaringen met debitcards/prepaidcards, en het enige wat ik krijg is een spervuur aan opmerkingen over creditcards en over hoe kut het allemaal is zonder creditcard.
Heb je er ervaring mee, hoor ik het graag. Heb je alleen een creditcard en heb je nooit ook maar iets met debitcards in het buitenland te maken gehad, ga rustig verder met je dat zou ik zeggen.
Mijn vraag IS gericht. Ik ga niet alleen naar Italië, ik ga naar veel verschillende landen. Waaronder ook wellicht de VS.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Italië, dus? Dan is je vraag tenminste gericht.
Wat voor debitcards heb je gebruikt als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb debit én credit cards gebruikt in het buitenland. Credit cards zijn superieur.
Dank!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:36 schreef Baretta00 het volgende:
Verschil prepaid en debit: http://www.consumerfinanc(...)and-credit-card.html
Ik denk dat je groep zo klein is omdat in de overgrote meerderheid van de gevallen alleen een CC wordt geaccepteerd.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:41 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Mijn vraag IS gericht. Ik ga niet alleen naar Italië, ik ga naar veel verschillende landen. Waaronder ook wellicht de VS.
Het maakt mij niet uit in welk land de ervaringen zijn, de groep is al klein die ik aanspreek, laat ik hem niet nóg kleiner maken.
Debit card is gewoon je pinpas. Ik heb een Britse HSBC rekening nu met debit en credit cards, maar heb deze ook bij de ING gehad. Zelfde ervaringen. Pinpassen (debit cards) worden niet overal geaccepteerd, bijvoorbeeld bij tankstations, maar ook autoverhuur en dergelijke zaken.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:41 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Wat voor debitcards heb je gebruikt als ik vragen mag?
Waren die gekoppeld aan je eigen bankrekening, of moest je daar zelf geld naar overmaken?
Oke duidelijk. Daar waar men in bepaalde autoverhuur voorwaarden spreekt over een debitcard, bedoelen ze dus waarschijnlijk een reguliere pinpas, van een bank in dat land...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Debit card is gewoon je pinpas. Ik heb een Britse HSBC rekening nu met debit en credit cards, maar heb deze ook bij de ING gehad. Zelfde ervaringen. Pinpassen (debit cards) worden niet overal geaccepteerd, bijvoorbeeld bij tankstations, maar ook autoverhuur en dergelijke zaken.
De CC gebruiken we zelden buiten vakantie (en soms bij aanschaffen via internet, maar da's eenmaal per jaar ofzo).
Jawel hoor, had ik zelfs zelf al opgemerkt, hoef je niet bepaald geniaal voor te zijn.quote:
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:37 schreef RedOneBox het volgende:
Gewoon een normale pinpas met Meastro. Werkt in Europese landen overal prima, maar daarbuiten lang niet altijd. Een Creditcard doet het altijd en overal.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:37 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Ik heb het niet allemaal uitgezocht, zoals gezegd:
[..]
Ik kom er dus niet helemaal uit.
Kennelijk heb jij ervaring, das dan de eerste, waarvoor hulde.
Kun je iets zeggen over welke kaarten je hebt geprobeerd en wat het probleem was?
(was de kaart niet op naam gesteld, konden ze de borg niet veilig stellen, welk merk kaart?).
Succes hoor!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:50 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Jawel hoor, had ik zelfs zelf al opgemerkt, hoef je niet bepaald geniaal voor te zijn.
[..]
Ik zou daar ook nooit zo van uit gaan. Wij hebben met onze ING en HSCB kaarten aardig wat wél kunnen betalen op plekken, binnen en buiten Europa, waar we dachten dat het niet zou kunnen, en niet op plekken waar we dachten dat het wel zou kunnen. Dat vangnet van de CC, want een van de twee werkt in 99% van de gevallen wel, is echt superfijn. We hebben ook niet de maximale limiet laten zeten op de CCs, want die heb je ook gewoon echt niet nodig als het goed is. Ook op CCs (die van ons iig) zouden we extra geld kunnen zetten voor zover ik weet als we zouden bedenken dat er iets zou kunnen gebeuren dat meer zou kosten op dat moment. Dus kun je van een hypothetische limiet van 1000 gaan naar 2000 door er zelf 1000 bij te storten vanaf je lopende rekening. Maar dat kan niet met een credit card van de bank met 0 limiet, daar moet een fatsoenlijke credit-limiet op zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:49 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Oke duidelijk. Daar waar men in bepaalde autoverhuur voorwaarden spreekt over een debitcard, bedoelen ze dus waarschijnlijk een reguliere pinpas, van een bank in dat land...
Kan ik wat gerichter navraag doen bij de autoverhuurders.
Niet per se van dat land, maar van de aanbieder die zij gebruiken voor debitcards. In Europa is dit meestal maestro, ook in Nederland. Maar het blijft gewoon een risico om auto's te huren zonder creditcard. Daarnaast zal het je in de VS in 99% van gevallen überhaupt niet lukken met je pinpas.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:49 schreef RedOneBox het volgende:
[..]
Oke duidelijk. Daar waar men in bepaalde autoverhuur voorwaarden spreekt over een debitcard, bedoelen ze dus waarschijnlijk een reguliere pinpas, van een bank in dat land...
Kan ik wat gerichter navraag doen bij de autoverhuurders.
Een creditcard werkt zeker niet altijd omdat er genoeg plaatsen zijn waar ze bijvoorbeeld alleen Visa accepteren, dan heb je toch zéér weinig aan je mastercard..quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gewoon een normale pinpas met Meastro. Werkt in Europese landen overal prima, maar daarbuiten lang niet altijd. Een Creditcard doet het altijd en overal.
In de USA accepteert geen enkel verhuurbedrijf een debit card, lang niet alle benzinepompen, hotels/motels, supermarkten en restaurants. Kortom buiten Europa wordt het zonder echte creditcard wel erg ingewikkeld.
Of je moet alles cash doen, maar daar kan je zeker geen auto mee huren.
Klopt, als je een cc bij bijvoorbeeld ICS-cards neemt kun je er geld op storten. Voor noodgevallen kan dat wel handig zijn,quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
hypothetische limiet van 1000 gaan naar 2000 door er zelf 1000 bij te storten vanaf je lopende rekening. Maar dat kan niet met een credit card van de bank met 0 limiet, daar moet een fatsoenlijke credit-limiet op zitten.
Dat was ook onze overweging. We hadden meer dan genoeg op de lopende en spaar staan om dat eventueel aan te vullen toen we in de VS waren, gelukkig was het niet nodig.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:26 schreef ITrade het volgende:
[..]
Klopt, als je een cc bij bijvoorbeeld ICS-cards neemt kun je er geld op storten. Voor noodgevallen kan dat wel handig zijn,
Duidelijk verhaal!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:34 schreef RPG het volgende:
Maar als je een prepaid credit card heb wordt dat vaak niet ondersteund. Waardoor auto verhuur bedrijven je dus niet als klant willen omdat risico veelste groot is voor ze.
Heeft niet met principes te maken hoor, DIT is de rede dat ik altijd weer druk op zoek ben naar een autoverhuurbedrijf die mij zonder creditcard te woord wil staan. En binnen Europa is dat me tot op heden altijd nog gelukt.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:20 schreef Underdoggy het volgende:
In het buitenland zien ze dit soort kaarten terecht aan voor dingen voor schuldenaren en andere sloebers. Maar veel plezier met de moeilijke principiële Nederlander uithangen.
Niet waar. Debitcard wordt door visa/Mastercard uitgegeven, hebben ook een credit card nummer en staat een logo van Visa/Mastercard op. En worden gewoon bij elk verhuur bedrijf geaccepteerd.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:53 schreef Opa_vertelt het volgende:
Een Debitcard is niets meer dan een veredelde pinpas,
geen enkel autoverhuurbedrijf zal dat accepteren omdat
het niet echt als volwaardig wordt gezien. Mijn nichtje van 7
heeft bijvoorbeeld een debitcard (geloof het of niet), iemand
met een zo'n card wordt ook niet echt serieus genomen bij
de meeste zaken. Tenminste, dat ik wat ik rondom mij merk.
Klopt. Toen ik in Parijs woonde had ik zo'n betaalkaart bij Societe General via Visa.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:04 schreef RPG het volgende:
[..]
Niet waar. Debitcard wordt door visa/Mastercard uitgegeven, hebben ook een credit card nummer en staat een logo van Visa/Mastercard op. En worden gewoon bij elk verhuur bedrijf geaccepteerd.
Waar jij het over hebt is een betaalpas (met of zonder Maestro logo) die worden nergens geaccepteerd voor verhuur van auto's.
Dit is een Debit card van mastercard:
[ afbeelding ]
Of van Visa:
[ afbeelding ]
Nederland kent die niet echt, in Nederland doen we betaalpassen (in veel landen bekend als ATM cards)
[ afbeelding ]
Poepoe, wel 750 klachten op 4 miljoen ledenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:33 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Heeft niet met principes te maken hoor, DIT is de rede dat ik altijd weer druk op zoek ben naar een autoverhuurbedrijf die mij zonder creditcard te woord wil staan. En binnen Europa is dat me tot op heden altijd nog gelukt.
Precies.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Poepoe, wel 750 klachten op 4 miljoen leden
Ja, sta je mooi met je MasterCard in een tent waar ze alleen Visa accepteren. Dat voorkom je alleen door beide kaarten te hebben. Alhoewel het merendeel beiden accepteert.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:23 schreef ITrade het volgende:
[..]
Een creditcard werkt zeker niet altijd omdat er genoeg plaatsen zijn waar ze bijvoorbeeld alleen Visa accepteren, dan heb je toch zéér weinig aan je mastercard..
Verder werkt volgens zover ik weet een debitcard (NL pinpas) altijd als je met mastercard kan betalen, omdat maestro van mastercard is. (Dit weet ik niet zeker maar ik heb echt nog nooit gehad dat het niet zo is).
En inderdaad een cc heb je gewoon nodig voor autohuur en hotel reserveringen..
Het gaat niet om het inhouden van borg maar om veel grotere bedragen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:38 schreef matthijst het volgende:
Poepoe, wel 750 klachten op 4 miljoen leden
Bij welke maatschappijen?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het gaat niet om het inhouden van borg maar om veel grotere bedragen.
De klachten gingen onder andere over in de soep gedraaide motoren ter waarde van 15000 euro die de verhuurder gewoon van de cc af trok. Het gaat dus niet om de 900 euro borg maar over alle andere kosten die ze zo maar durven af te trekken.
Ik neem gewoon borg contant mee en daar doen ze het mee. Tot op heden altijd gelukt (binnen europa).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |