abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2017 @ 09:02:50 #251
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_167996949
Het kraampakket en inhoud negeer ik nog ff :+ Ik moet eerst nog wennen aan de horror dat ik misschien echt een keer zal gaan bevallen :X :')

Kraamzorg heb ik al wel geregeld ivm gratis 3/4D echo. Ik heb overleg met ze gehad en mocht het alsnog mis gaan dan kan ik alles annuleren. Wel is direct geregeld dat ze ipv tussen week 32 en 35 komen nu in week 28 komen omdat anders het risico is dat ze te laat zijn en we in de problemen komen.
pi_167997111
Welkom IMA, gefeliciteerd!

Succes morgen dobbey. Wat verschrikkelijk spannend!
pi_167997171
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Vind ik wil een goede hoor, eerst iets afmaken. We hebben ook afgesproken nu dat we maar es plinten gaan bestellen eind deze maand. Kunnen we mooi een middagje kitten en dan is het ook gedaan. (Binnen tien jaar na de verhuizing zitten we dan nog *O*)
Bij mijn ouders zit er na 15 jaar nog steeds geen afdekplaatjes op de lichtschakelaars. *)

Hier komt het kraampakket pas rond de 7 maanden zwangerschap, via de zorgverzekeraar. :Y
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 9 januari 2017 @ 09:34:21 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_167997566
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Bij mijn ouders zit er na 15 jaar nog steeds geen afdekplaatjes op de lichtschakelaars. *)

Hier komt het kraampakket pas rond de 7 maanden zwangerschap, via de zorgverzekeraar. :Y
baas boven baas _O_
disclaimer
pi_167997671
Plinten zijn sowieso overrated. :{w In ons oude (huur)huis hebben we er in 3 jaar tijd ook nooit de moeite voor genomen, in dit huis was alles gelukkig al netjes gedaan. *O*

Oh Dobbey, wat onzeker en vervelend. Veel succes alvast morgen, ik denk ook aan je. :*

Ik ben moehoe. :O Man had vannacht steeds jeuk aan z'n been en vind schijnbaar dat hij er met zijn voet aan moest krabben zoals een hond die vlooien achter z'n oor heeft (of zoiets). }:| Echt, het hele bed schudde ervan, vannacht schop ik hem naar beneden als het weer gebeurt. :W

Hierdoor heb ik vannacht wel bewust meegemaakt dat ik de 37-weken grens over ben gegaan! *O* Mijn baby is af. *;
  maandag 9 januari 2017 @ 09:52:45 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_167997853
Meldplicht voor Selvaria! *O*
Met welke termijn is N geboren?
disclaimer
pi_167997964
39+5 en ze was een kleintje (3155 gram), dus deze mag nog best even blijven zitten. Al kijk ik zo uit naar het moment dat ik echt mijn lichaam weer terug heb en ik niet meer oma-style hoef te bewegen. :6
  maandag 9 januari 2017 @ 10:02:22 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_167998023
3155 is toch niet zo heel klein? Vind het een mooi gewicht hoor :Y
Ik zou er denk ik vooral mentaal nog niet aan toe zijn bij 37 weken :')
disclaimer
pi_167998244
Nee, op zich een prima gewicht, maar nu met 37 weken (baby lijkt qua groei vergelijkbaar) hoeft deze er nog niet uit zeg maar. Laat hem/haar nog maar lekker wat spekkies kweken. ;)
pi_167999112
Enige wat we echt hebben aangepaste in huis is de babykamer. _O-

In onze eigen slaapkamer hangt nog de lamp van de vorige bewoners en in de logeerkamer nog een noodfitting. En inderdaad geen plinten. :o
  maandag 9 januari 2017 @ 11:06:18 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_167999136
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:04 schreef Cygne het volgende:

In onze eigen slaapkamer hangt nog de lamp van de vorige bewoners en in de logeerkamer nog een noodfitting. En inderdaad geen plinten. :o
ja maar je woont er pas een paar maanden. Dan is dat normaal :P
disclaimer
pi_167999355
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar je woont er pas een paar maanden. Dan is dat normaal :P
Ja en dat er eigenlijk maar heel weinig gedaan hoeft te worden behalve een beetje schilderwerk en plinten.

Huis was net gerenoveerd een jaar voor wij er kwamen wonen. ^O^
pi_167999423
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Vind ik wil een goede hoor, eerst iets afmaken. We hebben ook afgesproken nu dat we maar es plinten gaan bestellen eind deze maand. Kunnen we mooi een middagje kitten en dan is het ook gedaan. (Binnen tien jaar na de verhuizing zitten we dan nog *O*)
Ik ben gezegend met een vriend die er echt niet tegen kan als dat soort dingen niet af zijn. Dus de plinten waren hier al twee maanden na de verhuizing klaar *)

Ik heb gisteren bedacht dat ik de gang wil verven.. klusje voor binnenkort.

Deze zwangerschap wordt qua klussen sowieso superrelaxed in vergelijking met de vorige :D
pi_167999456
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:58 schreef Selvaria het volgende:
39+5 en ze was een kleintje (3155 gram), dus deze mag nog best even blijven zitten. Al kijk ik zo uit naar het moment dat ik echt mijn lichaam weer terug heb en ik niet meer oma-style hoef te bewegen. :6
Mijne was ook precies dat. Het ligt aan de naam denk ik :P Trouwens met 4 maanden was ze 8 kilo :o

Hier hangt op sommige plaatsen nog behang van de oude bewoners (uit de seventies...). Maar we hebben allebei een hekel aan klussen, dus het blijft voorlopig zo. Plinten hebben we ook niet trouwens.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:23:20 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_167999474
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik ben gezegend met een vriend die er echt niet tegen kan als dat soort dingen niet af zijn. Dus de plinten waren hier al twee maanden na de verhuizing klaar *)

Ik heb gisteren bedacht dat ik de gang wil verven.. klusje voor binnenkort.

Deze zwangerschap wordt qua klussen sowieso superrelaxed in vergelijking met de vorige :D
ja dat zou ook moeilijk te toppen zijn :') maar wel fijn hoor, als er niet meer zoveel hoeft. Wij bedenken gewoon elke twee jaar een nieuwe monsterklus :')
Ik vond het altijd wel een leuke running gag, die plinten. Maar net als met het verhuispeertje boven de eettafel komt ook hier uiteindelijk een einde aan ;(
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 11:27:33 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_167999530
Ons bed hoeft niet omhoog van de kraamzorg *O*
Dus hoeven we alleen de trapleuning nog maar te monteren :7
disclaimer
  maandag 9 januari 2017 @ 11:28:43 #267
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167999552
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:04 schreef Cygne het volgende:

ik heb ook niets laten doen, zelfs de mega hysterische vloer ooit gewoon laten liggen.
ik kon het gewoon mentaal en fysiek niet aan dat klussen.

de vloer blijft nu trouwens, ik ben er verliefd op geworden :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
enige wat echt weg moest was de muur die mij deed denken aan placenta stempels

:')
  maandag 9 januari 2017 @ 11:30:47 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_167999576
Ik vind dat eigenlijk wel bij jou passen, placentastempels :P
disclaimer
pi_167999607
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja dat zou ook moeilijk te toppen zijn :') maar wel fijn hoor, als er niet meer zoveel hoeft. Wij bedenken gewoon elke twee jaar een nieuwe monsterklus :')
Ik vond het altijd wel een leuke running gag, die plinten. Maar net als met het verhuispeertje boven de eettafel komt ook hier uiteindelijk een einde aan ;(
Nouja, boven kijk je nog gewoon tegen het riet, dus het niet af of zo :+ Maar de tijdsdruk is er niet meer, dat scheelt.
Haha, wij hebben met m'n zus ook een keer gewed om het bouwpeertje.
pi_167999628
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:28 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

ik heb ook niets laten doen, zelfs de mega hysterische vloer ooit gewoon laten liggen.
ik kon het gewoon mentaal en fysiek niet aan dat klussen.

de vloer blijft nu trouwens, ik ben er verliefd op geworden :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
enige wat echt weg moest was de muur die mij deed denken aan placenta stempels

[ afbeelding ] :')
Ik vind die vloer tof! O+ De muur dan inderdaad niet zo.

Ik kon het mentaal niet aan om eerst te klussen gezien onze vorige woonsituatie. Wat een hel was dat het laatste jaar. :'(
  maandag 9 januari 2017 @ 11:38:15 #271
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167999702
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind dat eigenlijk wel bij jou passen, placentastempels :P
:{ :'(
pi_167999715
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mijne was ook precies dat. Het ligt aan de naam denk ik :P Trouwens met 4 maanden was ze 8 kilo :o

Hier hangt op sommige plaatsen nog behang van de oude bewoners (uit de seventies...). Maar we hebben allebei een hekel aan klussen, dus het blijft voorlopig zo. Plinten hebben we ook niet trouwens.
Dat kan ik me nog herinneren ja. Die van mij woog dat pas met 9 maanden geloof ik. _O-

*O* voor het chillaxte kraambureau SQ!

Ons bed hoeft ook niet omhoog, we hebben een boxspring met extra matras en dan is het hoog genoeg aan mijn kant. :)

Alleen heb ik me nu ineens in mijn hoofd gehaald dat als de aanloop fijn is ik misschien toch wel thuis wil bevallen. Vorige keer had ik thuis al bijna 24 uur onregelmatige maar al wel pijnlijke weeën voordat ik uitgeput en met nog maar 3 cm naar het ziekenhuis werd gestuurd voor een ruggenprik. Als het dit keer sneller en makkelijker gaat wil ik het dus misschien wel thuis proberen. Het wordt in elk geval een last-minute beslissing, maar in dat geval zal het bed uiteraard wel op klossen moeten en zullen er van tevoren nog wat dingen (postoel ;( ) in huis gehaald moeten worden, maar dat bespreek ik allemaal donderdag met de vk.

Bizar hoe je zwangere hoofd kan werken, ik heb altijd geroepen dat ik nooit nooit nooit,maar dan ook echt nooit thuis zou willen bevallen en dan nu ineens dit. :')

Respect overigens voor preggo klussers, ik vond het al heftig om de badkamer te laten doen en steeds van hot naar her te moeten vliegen daardoor (we moesten het huis uit ivm maar 1 wc, namelijk in de badkamer), en die werd gedaan door een aannemer, man en ik hebben zelf werkelijk niks gedaan. _O- Sowieso hebben we beide 2 linkerhanden, we hebben dit huis er dan ook op uitgezocht: we hebben destijds hooguit een likje verf ergens aangebracht. :')
  maandag 9 januari 2017 @ 11:43:31 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_167999791
Ik klus zelf bijzonder weinig hoor Selvaria ;) Ik zorg voor peuter, voedsel, was en boodschappen en mijn man leeft op zolder met zijn Festool collectie :')

Waarom moet je bed wel op klossen bij een thuisbevalling? Haal je de 80 cm niet niet die extra matras? Onze boxspring is 67 centimeter, en ik leg er voor de bevalling dan ook een extra matras op. En ja, leuk hoe die hersenen werken :') De vorige keer wilde ik tot 30 weken pertinent in het ziekenhuis bevallen, daarna sloeg dat om naar thuis, en moest ik alsnog in het ziekenhuis.
Nu wil ik zeker weer thuis proberen, maar als het onverhoopts ziekenhuis wordt lig ik daar ook niet meer wakker van. Maar wat jij zegt, dat transport middenin de weeen staat me zo ontzettend niet aan :D
disclaimer
pi_167999894
Ik ben ook thuis bevallen op een extra matras en zonder klossen hoor, het gaat om de hoogte.
En van de kraam mocht het matras er na een dag alweer af.
pi_168000157
Nee, ons bed redt de 80 cm dan niet, we komen geloof ik rond de 70 uit inclusief matras en dat was prima voor de kraam en vk voor de gewone controles, maar te laag voor een thuisbevalling. Ik zal het voor de zekerheid voor donderdag nog eens nameten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')