abonnement Unibet Coolblue
pi_167876655
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:13 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Of je pakt het bij de bron aan. Dit soort mensen moeten eerst wat op de rit hebben voor ze aan kinderen kunnen beginnen. Die moeder ook, die is zelf niet gezegd met een hoog IQ maar poept wel 6! Jawel 6 kinderen uit. En alle 6 een groot leer achterstand, moeder werkt niet zo te zien. Kinderen en moeder krijgen allemaal toeslagen.

Compleet onterecht! Ipv alles maar bekostigen helpen met inkomsten genereren en verplichte hulp. Je ziet wat er nu gebeurd. Ze weigeren hulp omdat ze denkt dat ze het allemaal zelf kan. 20min daar voor vertelde ze lachend dat ze rekeningen die te hoog zijn weg gooit! Geen moeder die ingrijpt, vriendje lief blowt een half kapitaal weg en vind dat ook om te lachen.

En het sociale stelsel moet voor dit soort figuren opdraaien?
Wat ontneemt hen het recht om kinderen te mogen krijgen? Nogmaals: ik prijs mezelf, bij het zien van een aflevering als gisteren, gelukkig met mijn hersens en de mogelijkheden die het me geeft. Maar ik voel me te nietig om mijzelf als 'beter' te kwalificeren dan hen. Zij hebben net zoveel recht op vrijheid op een eigen leven, en waar ze tekortschieten, moeten ze geholpen kunnen worden. Waar ik weer op andere vlakken hulp nodig heb, omdat ik op bepaalde punten tekortschiet.
Vrijheid en gelijkheid blijven twee belangrijke waarden voor me.

Edit: voor de goede orde: ik heb geen definitief antwoord, hoogstens wat overpeinzingen en gedachtenspinsels.
Somebody that I used to know
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:46:52 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167878056
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 10:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Als je een inkomen onder de 22.000 euro hebt mag je tegenwoordig alleen nog maar reageren op huizen onder de 592 euro. En dan kun je ongeveer 300-350 euro huursubsudie krijgen. Dus dan betaal je zelf maar rond de 250 euro. Dat bedrag waren ze eerst al kwijt aan wiet he :+
Het is geen alleenstaande hè, het is een 3/4 persoons huishouden (afhankelijk van of hij wel of niet zou meeverhuizen).


¤ 635 is de grens dan dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:47:58 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167878072
Net gekeken, wat enorm eigenwijs van haar dat ze die 2 jaar gezinsbegeleiding geweigerd heeft en daarom nog geen woonruimte heeft. Haar moeder had wat dat betreft wel eens wat invloed mogen uitoefenen, want die zit er nu het meest mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin / PR woensdag 4 januari 2017 @ 15:08:40 #29
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_167878459
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:47 schreef Leandra het volgende:
Net gekeken, wat enorm eigenwijs van haar dat ze die 2 jaar gezinsbegeleiding geweigerd heeft en daarom nog geen woonruimte heeft. Haar moeder had wat dat betreft wel eens wat invloed mogen uitoefenen, want die zit er nu het meest mee.
Eens. Dat had echt een hoop problemen kunnen oplossen. En als zij gewoon laat zien het allemaal wel te kunnen zoals ze zegt komt zo'n begeleider ook echt niet vaak langs.

Alhoewel ik me bij iemand die rekeningen weggooit afvraag hoe goed ze het daadwerkelijk op de rit heeft.
pi_167878472
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is geen alleenstaande hè, het is een 3/4 persoons huishouden (afhankelijk van of hij wel of niet zou meeverhuizen).
[ afbeelding ]

¤ 635 is de grens dan dus.
Oh ja sorry, ging ff van mijn eigen situatie uit :@
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:11:43 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167878522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oh ja sorry, ging ff van mijn eigen situatie uit :@
Kan gebeuren toch?! ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167878534
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kan gebeuren toch?! ;)
Ja das waar ;)

En als ik haar was had ik die gezinsbegeleiding ook wel aangenomen. Als ze het dan wel goed doet dan heb je ook niet zoveel "last" van zo'n iemand hoor. Maar als ze te hoge rekeningen weggooit dan weet ik nog niet of het allemaal wel zo goed gaat als ze zegt ;)
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:13:57 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167878569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja das waar ;)

En als ik haar was had ik die gezinsbegeleiding ook wel aangenomen. Als ze het dan wel goed doet dan heb je ook niet zoveel "last" van zo'n iemand hoor. Maar als ze te hoge rekeningen weggooit dan weet ik nog niet of het allemaal wel zo goed gaat als ze zegt ;)
Nou, dat idd.... als het gewoon goed gaat dan staan ze echt niet wekelijks op de stoep (als het niet goed gaat helaas ook niet), dus als ze het gewoon goed redt dan heeft ze daar nagenoeg geen last van.

Ik vind het de slechtste keuze in een afweging waarvan ik begrijp dat zij het niet leuk vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:16:19 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167878626
Overigens zou het ook best zo kunnen zijn dat ze al die reuring daar, en de zorg van moeders, wel prettig vindt, als ik moest kiezen tussen alleen in een ziekenhuiskamer of in een doorzonwoninkje met moeder, vriendje en 5 broertjes en zusjes terwijl mijn ongeboren kinderen gevaar liepen, dan bleef ik ook lekker in die rustige ziekenhuiskamer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167878748
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat idd.... als het gewoon goed gaat dan staan ze echt niet wekelijks op de stoep (als het niet goed gaat helaas ook niet), dus als ze het gewoon goed redt dan heeft ze daar nagenoeg geen last van.

Ik vind het de slechtste keuze in een afweging waarvan ik begrijp dat zij het niet leuk vindt.
Ja idd en ze denkt gewoon echt alleen aan zichzelf dan, heeft niet door wat het voor de rest van de familie betekent 2!!! extra kleintjes erbij.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:16 schreef Leandra het volgende:
Overigens zou het ook best zo kunnen zijn dat ze al die reuring daar, en de zorg van moeders, wel prettig vindt, als ik moest kiezen tussen alleen in een ziekenhuiskamer of in een doorzonwoninkje met moeder, vriendje en 5 broertjes en zusjes terwijl mijn ongeboren kinderen gevaar liepen, dan bleef ik ook lekker in die rustige ziekenhuiskamer.
Ik zou ook echt gillend gek worden hoor :o Ik kom zelf ook uit een gezin met 4 kinderen, maar moet er echt niet aan denken om daar dan zelf nog met 2 kleintjes bij te moeten wonen.
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:25:10 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167878799
En die vriend hè... die daar ingeschreven staat, er eigenlijk niet woont, maar er wel altijd is.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167878824
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:25 schreef Leandra het volgende:
En die vriend hè... die daar ingeschreven staat, er eigenlijk niet woont, maar er wel altijd is.....
Ja dat vond ik ook zo vaag. Maar hij moest ergens ingeschreven staan voor zn uitkering. Maar ze zeiden dat hij dakloos was, maar zat toch gewoon elke dag daar idd.
pi_167882475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:25 schreef Leandra het volgende:
En die vriend hè... die daar ingeschreven staat, er eigenlijk niet woont, maar er wel altijd is.....
Oh dat heb ik gemist gisteren. Ik zou als gemeente ook denken "zelfs de vriend van dochter past er bij, dus dan kan er ook nog een tweeling bij :{ ".

Babies slapen de eerste maanden het meest van de tijd. Op zich lukt het ook wel en de familie kan juist goed helpen. Alleen dat apatische gedoe. :')

Dat weigeren van die hulp had ik ook gemist.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:04:05 #39
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_167884347
Ze wilde niet eens kraamzorg toch? |:(
  Forum Admin / PR woensdag 4 januari 2017 @ 19:06:18 #40
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_167884401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:04 schreef Ceviche het volgende:
Ze wilde niet eens kraamzorg toch? |:(
Nee, die willen toch alleen maar geld verdienen
pi_167884403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:04 schreef Ceviche het volgende:
Ze wilde niet eens kraamzorg toch? |:(
Ja idd, want ze snapte alles zelf al wel, ze hoefden het haar niet te vertellen en doen het alleen voor het geld :')
pi_167884628
Hèhè, eindelijk kunnen kijken en kunnen bijlezen.

Al met al vond ik het allemaal reuze meevallen :o Best lieve mensen, zit niet veel kwaad in, vooral veel onwetendheid.
Wel een stoere moeder/oma, die doet het toch allemaal maar even! Ben wel benieuwd waar de vader(s) in dit verhaal is, geen woord over gerept.
  donderdag 5 januari 2017 @ 07:01:26 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167894574
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:25 schreef Postbus100 het volgende:
Wat ontneemt hen het recht om kinderen te mogen krijgen? Nogmaals: ik prijs mezelf, bij het zien van een aflevering als gisteren, gelukkig met mijn hersens en de mogelijkheden die het me geeft. Maar ik voel me te nietig om mijzelf als 'beter' te kwalificeren dan hen. Zij hebben net zoveel recht op vrijheid op een eigen leven, en waar ze tekortschieten, moeten ze geholpen kunnen worden. Waar ik weer op andere vlakken hulp nodig heb, omdat ik op bepaalde punten tekortschiet.
Vrijheid en gelijkheid blijven twee belangrijke waarden voor me.

Precies dit!
Al zit ik toch vaak erg tenenkrommend te kijken naar de situaties van die mensen allemaal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 5 januari 2017 @ 10:47:09 #44
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_167897008
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat ontneemt hen het recht om kinderen te mogen krijgen? Nogmaals: ik prijs mezelf, bij het zien van een aflevering als gisteren, gelukkig met mijn hersens en de mogelijkheden die het me geeft. Maar ik voel me te nietig om mijzelf als 'beter' te kwalificeren dan hen.
5 kinderen en alle 5 een laag IQ wat al bij de moeder begonnen is. Wetende dat deze kinderen staats afhankelijk worden. Na kind 2 prikpil verplichten. Ze zijn duidelijk niet in staat zich zelf normaal te onderhouden en het gebrek aan inzicht dat dit niet gaat werken ontbreekt. Het is dweilen met de kraan open


quote:
Zij hebben net zoveel recht op vrijheid op een eigen leven, en waar ze tekortschieten, moeten ze geholpen kunnen worden. Waar ik weer op andere vlakken hulp nodig heb, omdat ik op bepaalde punten tekortschiet.
Vrijheid en gelijkheid blijven twee belangrijke waarden voor me.
Niet geholpen kunnen, maar moeten worden. Dit gezin moet onwille van iedereen verplichte hulp krijgen om verder af te glijden en dus hogere zorg kosten te voorkomen. Geleikheid klinkt leuk en is heel nobel. Maar een moeder die niet werkt, een laag IQ heeft en 5 kinderen heeft die allemaal laag IQ hebben en al met 10-0 achter staan sinds de geboorte moet je voorkomen.

Niemand in het gezin is in staat te zien dat,
Rekeningen weg gooien
Veel blowen
Veel blikjes drinken
Weigeren hulp
Weigeren kraamhulp

Niet normaal is. Die zussen ook. Zitten en lopen er bij dar je weet dat je blij moet zijn dat ze zelfstandig enkele dingen kunnen doen, maar zeker niet teveel er van moet verwachten. Ik wil wel wens weten wat dat gezin in totaal kost. Geld dat door de samenleving betaald moet worden.

Met enkele verplichtingen kan je dit soort mensen een gezonde toekomst geven, en het kost de samenleving een heel stuk minder.

Er moet naar mijn mening eens realistisch geken gaan worden en daar horen soms maatregelen bij die niet leuk zijn. Maar bij dit programma zie je dat het huidige systeem gigantisch te kort schiet!

Eerlijk is eerlijk, dit gezin valt nog redelijk mee vergeleken met de andere gezinnen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_167897572
bet de laatste afleveringen gezien en deze reeks bij gelezen

als je ziet wat voor posts hier af en toe langs komen vol misvattingen en aannames, is een flinke :') ook op z'n plaats
pi_167897637
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 10:47 schreef ook_gek het volgende:

5 kinderen en alle 5 een laag IQ wat al bij de moeder begonnen is. Wetende dat deze kinderen staats afhankelijk worden. Na kind 2 prikpil verplichten. Ze zijn duidelijk niet in staat zich zelf normaal te onderhouden en het gebrek aan inzicht dat dit niet gaat werken ontbreekt. Het is dweilen met de kraan open

Eens.

Vrijheid voor allen altijd? Hell no.
Met 2 kinderen was ze ook moeder geweest, nu zit ze met 5 apatische kinderen die op de bank.

Ik bid dan maar dat dit meisje na de tweeling nog minstens 10 jaar wacht met opnieuw zwanger worden.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_167897732
Lachend melden dat je te hoge rekeningen weggooit :')
  donderdag 5 januari 2017 @ 14:01:22 #48
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_167901111
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:31 schreef Paxcon het volgende:
Lachend melden dat je te hoge rekeningen weggooit :')
De hele familie vond dat leuk, zelfs haar moeder.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_167901827
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:01 schreef ook_gek het volgende:

[..]

De hele familie vond dat leuk, zelfs haar moeder.
Die zijn gewend dat ze alles maar in hun schoot geworpen krijgen, dus ach ja die rekening die pleuren we gewoon weg joh. Komt ook wel weer goed.
pi_167903041
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die zijn gewend dat ze alles maar in hun schoot geworpen krijgen, dus ach ja die rekening die pleuren we gewoon weg joh. Komt ook wel weer goed.
En zo geschiedde, de maatschappelijk werkster kwam de papierwinkel wel organiseren.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')