Ik heb de box van Mikkeller. Aan de prijs, maar voor mij altijd zijn geld waard.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:35 schreef Marco001 het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar die Ola Dubh...
Iets anders: Heeft iemand ervaring met zo'n bierbox als bijvoorbeeld bierbutler?
Die heb ik zien staan bij een Mitra in het noorden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:17 schreef Marco001 het volgende:
Mjah, Waar ik woon heb je niet zo extreem veel keus. Dan zou ik al naar Groningen moeten.
Maar vooral de verrassing lijkt het mij wel geinig.
Maar goed, ik ben op dit moment vooral fan van het duitse speciaalbier(b.v. dat van de Rugener insel brauerei), dus daar moet ik ook de grens voor over.
Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:17 schreef Marco001 het volgende:
Mjah, Waar ik woon heb je niet zo extreem veel keus. Dan zou ik al naar Groningen moeten.
Maar vooral de verrassing lijkt het mij wel geinig.
Maar goed, ik ben op dit moment vooral fan van het duitse speciaalbier(b.v. dat van de Rugener insel brauerei), dus daar moet ik ook de grens voor over.
Dedicated zaken heb je niet echt, maar op de vismarkt heb je slijterij Groningen met een uitgebreide selectie en vlakbij de universiteitsbibliotheek(straat in zo ongeveer tegenover die slijterij) heb je Van Erp, waar ze ook een aardig assortiment bier hebben, waar ik bijvoorbeeld wel eens Alaskan Smoked Porter heb gekocht. En je hebt zat goede speciaalbiercafeś zoals De Toeter.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef Oldground het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.
De slijterij op de Vismarkt en de Mitra in Haren zijn goed. Die laatste zou ik even volgen op Facebook. Alle specials kondigen ze aan via FB en dan kun je ook gewoon reserveren. Moet zeggen dat voor een supermarkt de Jumbo's bij de Euroborg en de Korreweg ook een zeer goede selectie hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef Oldground het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.
Trein in, trein uit met dat spul. Dat moet mooi zijn geweest.quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:08 schreef Seul het volgende:
Bierzaakje gedaan met de trein... Beetje wanhopig...![]()
* 4x Cuvée van de Keizer blauw 2015
* 6x Oerbier sep 2016
* 2x Dolle Extra Export Stout feb 2017, 9% batch (ipv 8)! Nog twee bakken stonden er, asap proeven...
* Oud Beersel Oude Geuze 2012. Moest het karton opensnijden... Dus nog 11 flessen liggen er... Asap proeven![]()
[ afbeelding ]
De jumbo die ik noemde had laatst zelfs een bokbierfestival georganiseerd, hadden ze ongeveer 50 bokken staan. Ok, het is dan misschien bokbier het is in ieder geval een leuk initiatief. Maar volgens mij hadden ze dat gedaan in samenwerking met een speciaalbiercafe dus die konden de onverkochte voorraad dan gewoon schenken in het café.quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Bij mij in de buurt (Breda) zit een Jumbo XL. Ik vind het aanbod daar altijd vies tegenvallen. Een gemiddelde (dorps-)AH heeft meer. Bijzonder dat dat dan per filiaal toch zo verschilt.
Insel staat sowieso op de radar en Rugen op de travelwishlist dus ik ga het pas proberen als ik daar eens ben. Ze hebben wel ziek veel awards gewonnen laatst maar of dat nou een goede graadmeter is.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dedicated zaken heb je niet echt, maar op de vismarkt heb je slijterij Groningen met een uitgebreide selectie en vlakbij de universiteitsbibliotheek(straat in zo ongeveer tegenover die slijterij) heb je Van Erp, waar ze ook een aardig assortiment bier hebben, waar ik bijvoorbeeld wel eens Alaskan Smoked Porter heb gekocht. En je hebt zat goede speciaalbiercafeś zoals De Toeter.
En eind april is er het bierfestival. De uitgelezen kans om bier te proeven van de vele lokale brouwers die Groningen rijk is.
MCH, daar hebben ze maar 2 of 3 soorten van die brouwerij, zo uit mijn hoofd de Baltic Stout(lekker.) en nog een dubbel of triple. Ze maken veel meer lekker bier dan alleen die 2-3 soorten.
Je zou ook nog eens ff kunnen binnen stappen bij de shop van Bax. Die hebben ook nog wel wat aardig spul en zo steun je direct de brouwer. Wel jammer dat het op een onaantrekkelijke plek langs de ring ligt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef Oldground het volgende:
[..]
Dan nog, leuk staaltje ondernemerschap en de intentie om wat leuks te doen met speciaalbier. Die extra grote Jumbo waar ik wel eens kom heeft een meter of 4 met de standaard Belgische bieren, (de standaardbieren van) Jopen en De Leckere...mjaquote:Op woensdag 25 januari 2017 17:53 schreef MCH het volgende:
[..]
De jumbo die ik noemde had laatst zelfs een bokbierfestival georganiseerd, hadden ze ongeveer 50 bokken staan. Ok, het is dan misschien bokbier het is in ieder geval een leuk initiatief. Maar volgens mij hadden ze dat gedaan in samenwerking met een speciaalbiercafe dus die konden de onverkochte voorraad dan gewoon schenken in het café.
Het Bierhuis in Breda en de Mitra in Teteringen schijnen best prima te zijn. Ik rijd echter liever net de grens over, naar Meer of Essen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Zit er uberhaupt een goede speciaalbier zaak in Breda? In Tilburg en Eindhoven kun je op zich goed terecht, in Breda weet ik echter niks te vinden.
Zal binnenkort eens het Bierhuis checken dan, ziet er niet verkeerd uit!quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:57 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Het Bierhuis in Breda en de Mitra in Teteringen schijnen best prima te zijn. Ik rijd echter liever net de grens over, naar Meer of Essen.
Kom je uit de buurt?quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:17 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Zal binnenkort eens het Bierhuis checken dan, ziet er niet verkeerd uit!
Jep, maar ben eigenlijk alleen nog maar in het weekend in Breda, dus moet ff kijken wanneer het uitkomt om langs te gaanquote:
Ook geinig op vrijdagavond: het proeflokaal van brouwerij Frontaal.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Jep, maar ben eigenlijk alleen nog maar in het weekend in Breda, dus moet ff kijken wanneer het uitkomt om langs te gaan
Het Bierhuis is zeker de moeite waard. Essen idd nog veel beter. Via beerrepublic.eu kun je online betalen en bij café zeezicht ophalen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:57 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Het Bierhuis in Breda en de Mitra in Teteringen schijnen best prima te zijn. Ik rijd echter liever net de grens over, naar Meer of Essen.
Dat wist ik niet! Weet niet of ik er ooit gebruik van ga maken, want zoals eerder gezegd: door een winkel met (tastbare) flessen lopen is voor mij echt onderdeel van de pret...maar dit is wel een aardige extra optie.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:20 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Het Bierhuis is zeker de moeite waard. Essen idd nog veel beter. Via beerrepublic.eu kun je online betalen en bij café zeezicht ophalen.
Ben ik zeker met je eens, online shoppen kan een mooie aanvulling zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:40 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Weet niet of ik er ooit gebruik van ga maken, want zoals eerder gezegd: door een winkel met (tastbare) flessen lopen is voor onderdeel van de pret...maar dit is wel een aardige extra optie.
Mjah, ik vind het lekker bier.quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Insel staat sowieso op de radar en Rugen op de travelwishlist dus ik ga het pas proberen als ik daar eens ben. Ze hebben wel ziek veel awards gewonnen laatst maar of dat nou een goede graadmeter is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |