abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167962595
Heb gisteren ook die blauwe cuvée van de Keizer gehad. Vond ik helaas zoete rommel, volgende keer misschien rijpen?
pi_167963352
Ik zie nu de vertaling voor Pissenlit, waar slaat dat op? :')
pi_167968055
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:25 schreef MCH het volgende:
Ik zie nu de vertaling voor Pissenlit, waar slaat dat op? :')
Uit een ver verleden staat me iets bij van het verwerken van paardenbloemen in wijn, en dat het nogal een effect had op het naar de wc gaan (nog meer dan regulier bier) en dat daar ook de dezelfde term werd gehanteerd.
pi_167971770
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:57 schreef MCH het volgende:
Heb gisteren ook die blauwe cuvée van de Keizer gehad. Vond ik helaas zoete rommel, volgende keer misschien rijpen?
Rijpen is sowieso goed voor dat bier, maar het is in de basis al best zoet ja.
Caigny is er inderdaad met de verbouwing flink op vooruit gegaan, had ik de laatste keer daar aan de kassa ook al gemeld :)
Schip ahoy!
pi_167974717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:57 schreef MCH het volgende:
Ook gerijpt erg zoet.
pi_167979012
quote:
Dany, the offbeat brewer at Fantôme, will try anything, and the results are always interesting. A beer made from dandelions would be worth a try if only because no one has ever brewed one before, but the great news is that this is actually a very good beer.
Dany and some cohorts get busy every spring picking bushels of dandelions that grow in the fields around the picturesque farmhouse brewery. The yellow flowers are removed and dried in the sun, then soaked in water for a few days. The thick, dark dandelion “tea” that results is the basis for the Pissenlit, which is made also from traditional barley malt and hops. It resembles a classic saison beer – golden spritzy brew, strong and very flavorful, with a good hop bite. You may have to strain to taste the dandelions, but you know they’re in there.
It should be noted that uncooked, the dandelion has a diuretic effect and is known in France as Pissenlit (literally, "wet the bed" - this also happens to be the British folk-name) for precisely this reason.
PS: ik denk dat de laatste batch Pissenlit beter is dan de standaard Fantôme...
pi_167981098
Ik vind Fantome voor nu wel even een uitkomst. Was wel toe aan iets anders als de zoveelste ipa of stout. Vooral ipas worden een beetje eentonig.
pi_167982281
Eén van de beste bieren in Holland gemaakt... Jodium, turf, eik, zacht qua koolzuur; geniaal...

pi_167988706
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 18:28 schreef Seul het volgende:
Eén van de beste bieren in Holland gemaakt... Jodium, turf, eik, zacht qua koolzuur; geniaal...

[ afbeelding ]
jammer dat emelisse is overgenomen, de productie word ook overheveld zag ik naar slot oostende. Heb een paar bieren op van slot oostende, allemaal meuk imo, maargoed dat vind ik van de normale emelisse bieren ook. Hopelijk blijven de whitelabels van goed niveau! Maar verwacht er eigenlijk niet zo veel van.
pi_167990564
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:33 schreef mckroket het volgende:

[..]

jammer dat emelisse is overgenomen, de productie word ook overheveld zag ik naar slot oostende. Heb een paar bieren op van slot oostende, allemaal meuk imo, maargoed dat vind ik van de normale emelisse bieren ook. Hopelijk blijven de whitelabels van goed niveau! Maar verwacht er eigenlijk niet zo veel van.
White labels blijven ze wel op hun eigen locatie maken, dus je zou denken dat het goed moet blijven.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_167990618
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:31 schreef MCH het volgende:
Ik vind Fantome voor nu wel even een uitkomst. Was wel toe aan iets anders als de zoveelste ipa of stout. Vooral ipas worden een beetje eentonig.
Heb mijn Fantomes laatst op 1 avond erdoorheen gejaagd. Paar weken ervoor Pissenlit nog bij Van Moll gehad en Fantome de Noël rond de Kerst.

Nu mijn voorraadje IPAs en enkele Belgen erdoor jagen en dan gaat t weer tijd worden voor wat stouts (cadeaubonnen van Kerst maar investeren in die Omnipollos). Wel niet goed voor de bankrekening dat ik stouts ook steeds meer kan waarderen.
pi_167991079
Ik vond die Fantome de Noël wel goed te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167991496
Die vond ik persoonlijk de minste van t stel. Maar smaken verschillen. Ik verwachtte van de Magic Ghost het minste afgaande op reviews maar die vond ik dan weer het lekkerst van het stel. Allemaal goed bier, daar niet van. Kregen allemaal rond de 4 sterretjes op Untappd.
pi_167998930
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:16 schreef Nighthawk88 het volgende:
(cadeaubonnen van Kerst maar investeren in die Omnipollos)
Let een beetje op wat je koopt: Selassie, Original Texas Pecan Ice Cream en Original Rocky Road Ice Cream vielen beetje tegen... Van die laatste is de Texas trouwens wel de betere.
pi_167999482
Hmm zal eens kijken wat t word. Ga sowieso via Saveur Biere bestellen denk ik, aangezien die een aantal Thornbridge bieren hebben die ik nog op mijn verlanglijstje heb staan (ben en blijf een fan van hen en een tripje naar Den Bosch zit er qua drukke agenda voorlopig niet in).
pi_168001340
Ze hebben Anagram, Noa Pecan Mud Pie, en Yellow Belly... Aanraders...

En vergeet zeker deze niet: https://www.saveur-biere.(...)w-single-barrel.html
pi_168001757
Die had ik inderdaad al in mijn "panier". Loopt wel snel op zo. Zit op 170 euro voor 40 flesjes. Nog wat Canadezen gepakt voor de badge. Alvast een aantal van die Welshe. Nog eens even goed overpeinzen deze week haha.
pi_168002877
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:23 schreef Nighthawk88 het volgende:
Thornbridge [...] (ben en blijf een fan van hen en een tripje naar Den Bosch zit er qua drukke agenda voorlopig niet in).
Wel een aanrader :9
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_168006034
Weet iemand misschien waar ik in Nederland Kozel kun kopen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168006237
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:24 schreef dimmak het volgende:
Hier eens proberen? https://www.tsjechie.net/(...)itsland.22700/page-5
pi_168006526
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:24 schreef dimmak het volgende:
http://www.sterk.amsterdam/kozel-beer.html
Stop rockin' the boat.
  maandag 9 januari 2017 @ 22:45:28 #47
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168018270
Niet om lullig te doen, maar laatst in Boedapest dat Kozel op. Weinig bijzonders hoor...
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168018424
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:45 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Niet om lullig te doen, maar laatst in Boedapest dat Kozel op. Weinig bijzonders hoor...
Ach, hoe vaak zie je wel niet dat iemand ergens op vakantie is geweest en het lokale pils smaakte daar zo geweldig dat ze het thuis ook weer willen drinken.
  maandag 9 januari 2017 @ 23:56:41 #49
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168020304
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Ach, hoe vaak zie je wel niet dat iemand ergens op vakantie is geweest en het lokale pils smaakte daar zo geweldig dat ze het thuis ook weer willen drinken.
En dat is zijn goed recht ook, trouwens. Ik zou er echter niet het halve land voor doorrijden. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168020343
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:56 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

En dat is zijn goed recht ook, trouwens. Ik zou er echter niet het halve land voor doorrijden. :)
Dat is zo. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar dan smaakt het thuis toch weer anders. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')