RIP en Sterkte voor de Nabestaanden!!quote:A gunman has reportedly opened fire inside a nightclub in Istanbul during New Year's Eve celebrations.
Large numbers of police and paramedics were sent to the well-known bar in the Ortaköy district, CNN Turk reported.
The broadcaster said several people were injured, with ambulances transferring them to hospital for treatment.
There was no immediate confirmation of casualties from police.
Istanbul has been the target of a series of recent attacks by Isis and Kurdish extremist groups.
Twin bombings carried out by the Kurdistan Freedom Falcons (TAK) killed 44 people on 10 December, while other blasts have targeted police and the security services.
Isis was behind the attack on Istanbul Airport in July, as well as previous suicide bombings targeting tourists and shoppers.
A supporter of the so-called Islamic State was responsible for massacring 49 people at an LGBT-friendly nightclub in Orlando, Florida, in June.
Ik ging initieel in op de opmerking dat Turkije veiliger is dan Parijs. Dat is gewoon niet waar.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:34 schreef SecretPret het volgende:
@straatcommando. Dat zei ik niet. Waarom ga je die richting in? Ik zeg alleen dat wat jij zegt niet klopt.
Geen sterk voorbeeld, in Indonesië zijn redelijk vaak aanslagen en worden nog veel vaker aanslagen verijdeld. Bovendien leeft men er onder de Sharia in sommige provincies.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Indonesie heeft de grootste moslim bevoling maar het is er zeer gezellig.
In Instanbul gebeurd het wel echt vaker dan in de gemiddelde Europese stad hoor.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:28 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor heel Europa...
Ja vluchtelingen he. En inwoner aantal is hoog.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:41 schreef Infection het volgende:
[..]
In Instanbul gebeurd het wel echt vaker dan in de gemiddelde Europese stad hoor.
En veel ervaren mensen van de veiligheidsdiensten zijn ontslagen want seculier of Gulen.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:47 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja vluchtelingen he. En inwoner aantal is hoog.
Was het in frankrijk? Dan was de Times Square al gekleurd in de vlag van frankrijk.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Vreselijk weer. Nog vreselijker dat dit; schijnbaar, niemand wat doet, want het is 'maar in turkije'.
Als dit Frankrijk, België, Duitsland of Nederland was geweest, zaten we nu al aan deel 5, of zo.
Bron?quote:Op zondag 1 januari 2017 03:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ging initieel in op de opmerking dat Turkije veiliger is dan Parijs. Dat is gewoon niet waar.
Dit is wel waar.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Was het in frankrijk? Dan was de Times Square al gekleurd in de vlag van frankrijk.
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan en naar mijn weten is zo'n onderzoek er ook niet.quote:
Denk wel dat je gelijk hebtquote:Op zondag 1 januari 2017 05:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan en naar mijn weten is zo'n onderzoek er ook niet.
Maar mijn bron is dus mijn hoofd. Niet echt een goede bron. Maar wel mijn mening
Jij vindt het feit, dat het in de westerse wereld niet zo'n grote schok reactie teweeg heeft gebracht als wanneer dit in een westerse stad was gebeurd, vreselijker dan het feit dat het gebeurd is?... Apart...quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Vreselijk weer. Nog vreselijker dat dit; schijnbaar, niemand wat doet, want het is 'maar in turkije'.
Als dit Frankrijk, België, Duitsland of Nederland was geweest, zaten we nu al aan deel 5, of zo.
In Turkije is elke week een aanslag.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Eigenlijk is Istanbul best dichtbij. En behoorlijk westers.quote:Op zondag 1 januari 2017 05:58 schreef madam-april het volgende:
[..]
Jij vindt het feit, dat het in de westerse wereld niet zo'n grote schok reactie teweeg heeft gebracht als wanneer dit in een westerse stad was gebeurd, vreselijker dan het feit dat het gebeurd is?... Apart...
Het is psychologisch heel goed verklaarbaar waarom hier minder aandacht voor is dan wanneer dit in een westerse stad was gebeurd..
Bedankt voor je mening. Je zou kunnen overwegen deze de volgende keer niet als feit te noteren, maar als mening!quote:Op zondag 1 januari 2017 05:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan en naar mijn weten is zo'n onderzoek er ook niet.
Maar mijn bron is dus mijn hoofd. Niet echt een goede bron. Maar wel mijn mening
Dat zou een saaie boel worden op het forum als we dat allemaal zouden doenquote:Op zondag 1 januari 2017 06:04 schreef bamibij het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening. Je zou kunnen overwegen deze de volgende keer niet als feit te noteren, maar als mening!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |