abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167802558
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 1 januari 2017 @ 03:14:03 #2
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167802672
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167803153
Allemaal de beste wensen voor 2017!
pi_167803358
Speciaal voor ons sliep S. een uurtje langer tot 8 O+
Z'n papa mocht van mij uitslapen, dus die ligt nog op één oor. S. zit lekker te spelen naast mij op de grond en ik kijk een serie onder een dekentje. Prima begin van het jaar O+
  zondag 1 januari 2017 @ 08:46:30 #5
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167803370
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
pi_167803893
Gelukkig nieuwjaar!

Emmy heeft het zo goed gedaan, dwars door alles heen geslapen in een ander bedje en huis. Vanmorgen haar een gelukkig nieuwjaar gewenst. 2016 was fantastisch, door haar O+
pi_167803929
Gelukkig nieuwjaar allemaal O+ *O*

Dat klinkt heel fijn leSage en Arja O+

M heeft ook geslapen maar erg onrustig, veel draaien en af en toe een kreun. Ben lekker binnen gebleven bij haar O+
  zondag 1 januari 2017 @ 10:41:49 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167804024
De beste wensen allemaal!

Ik zat vanaf half tien de wijzers vooruit te kijken en zat om middernacht met baby aan de borst. Het aftellen zelf hebben we gemist omdat we dachten dat ze enkel aan het aftellen waren naar de trekking van de Staatsloterij ( :')). Daarna kon ik Guppy wel in zijn eigen bed op zijn eigen kamer wegleggen (voor het eerst *O*). Helaas kwam hij elke 2,5 uur voor voeding, maar we hebben allemaal tot negen uur uitgeslapen. Niet onze standaard jaarwisseling (tikje minder romantisch :+), maar wel een om te onthouden.
KuikenGuppy
pi_167804047
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Het jaar waarin al onze baby's 1 worden! :o O+

Wat heerlijk Arja en LeSage O+

M. werd gisteravond twee keer wakker, maar sliep door de twaalf-uur-knallen heen :D
  zondag 1 januari 2017 @ 11:11:58 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167804373
Jullie ook een heel mooi 2017! Volgend jaar wandelen ze door de huiskamer :P

Wij worden net pas wakker. Meneertje kwam om 1:30 en 6 uur. Maar ach, niet zo heel erg als hij daarna van die lange pauzes laat vallen.
pi_167804557
Iedereen een fijn 2017!
Wij waren bij vrienden, l heeft in de kinderwagen in de gang geslapen totdat we naar huis gingen om half 1 (lekker burgerlijk). Toen werd hij wakker van de knallen buiten. Thuis even flesje gegeven en daarna geslapen tot half 7. En daarna tot half 9 O+
  Moderator zondag 1 januari 2017 @ 11:43:28 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167804710
Is geen baby :')

[ Bericht 67% gewijzigd door Rene op 01-01-2017 11:56:25 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_167804799
Beste wensen allen! Het jaar van leren eten, kruipen, lopen, praten, tandjes etc. Zo te lezen heeft iedereen een behoorlijk goede nacht gemaakt! Hier sliepen ze ook door alle knallen heen, grootste snurkte alleen wat harder en kleinste pakte m'n hand vast en sliep daarna ook weer door. O+ alleen jammer dat ik zelf niet in slaap kon komen dus alsnog maar een paar uur geslapen heb.

Grootste kruipt de hele dag, zo schattig. Ook wel bijzonder om te zien dat een kind zo steeds meer autonomie krijgt over zijn leven. Zelf kiezen waar je bent, waar je mee speelt (in zijn geval is dat vooral: half op m'n broertje, speelgoed op hem slaan :')).
pi_167805268
Gelukkig nieuwjaar iedereen.

M. moest en zou en was ZO BOOS als hij speelgoed oid kreeg. Nouja, succes ermee dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 32% gewijzigd door Marjolijntje op 02-01-2017 20:45:57 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_167805783
Beste wensen allemaal!
Marjolijntje :D O+ wat een mooie ogen.

Madivi, het is nu overdag ook gedaan met de rust dus. Is je huis kruipklaar? En hoe staat het met je plannen?

Quoi je bent er weer met je mooierd
O+

Wij hadden gisteren onze jaarlijkse seriemarathon. We hebben anderhalve aflevering gekeken en vonden dat al een hele prestatie :P Uk viel na het voeden om vijf over twaalf tijdens alle knalgeweld in slaap. Hebben we de goede slaapgenen meegegeven ;)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167810137
Allemaal de beste wensen voor 2017 :*

Fijn dat het overal goed is gegaan vannacht.
Al mijn mannen sliepen door het vuurwerk heen. Om 0.10 ben ik maar bij de hond gaan zitten tot het vuurwerk afgelopen was. Dit was echt de meest spectaculaire jaarwisseling ooit :')
  zondag 1 januari 2017 @ 17:22:47 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167810473
Iedereen de beste wensen *O*
Hier hebben de kinderen overal doorheen geslapen maar waren ook ergens waar het heel rustig was qua vuurwerk :) Helaas was Amelie later in de nacht wel steeds wakker dus vanavond maar op tijd naar bed.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167810564
Hier hebben de oorkappen goed hun werk gedaan, schrok ze niet meer wakker van de knallen O+.
  zondag 1 januari 2017 @ 17:36:49 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167810763
Hier ging het best aardig los (zelf ook nog wat aan meegedaan) maar de jongens sliepen er gewoon doorheen.
KuikenGuppy
pi_167811706
Ik vind dat bizar. Buiten is het oorlog en er wordt gewoon vredig doorheen geslapen. O+
pi_167811739
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe je er zelf onder bent. Bij oorlog zou je stressen :P bij vuurwerk niet. Of bedoel je dat niet?
pi_167811877
Meer door al het lawaai. Volwassenen zouden allang wakker worden, veel alerter.
  zondag 1 januari 2017 @ 19:03:22 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167812560
De lichtjes van de babyfoon werden hier gewoon rood van de knallen. Niet van Max :P
pi_167812826
Happy 2017! O+
James heeft er ook heerlijk doorheen geslapen.

Hopenlijk word 2017 een stuk beter voor ons. In elk geval een jaar met 2 fantastische kinderen.
S. 2014
J. 2016
pi_167812897
Fijn dat jullie allemaal wél lekker geslapen hebben :') :*
  zondag 1 januari 2017 @ 19:20:22 #26
52229 Chanty
pi_167812948
Pfff mijn vrolijke tevreden goed slapende baby is stuk -O-
Op bed leggen is nu huilen. Helemaal in de avond. Ze krijst alles bij elkaar ook al blijf ik bij haar terwijl ze enorm moe is. Hoop dat deze fase snel over is, want ik vind een huilende baby die ik op geen enkele manier kan troosten maar niks ;(
pi_167814611
Dat klinkt niet zo goed Amsel. Was het bij jullie niet zo relaxt?

Nou ik oorlog zie staan. Een manneke van 90 op mijn werk dacht dat de Duitsers kwamen. Zo sneu om die angst te zien. Vroeger vond ik vuurwerk leuk maar nu vind ik het even stom. Ooit ga ik het weer leuk vinden ;)

Chanty -O- komen er geen tandjes ofzo? Misschien heeft ze last van de oortjes? Vervelend zeg
pi_167814916
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:18 schreef Amsel het volgende:
Fijn dat jullie allemaal wél lekker geslapen hebben :') :*
Hoho dat zei ik niet, he. Mijn baby sliep goed. Wij hebben veel te lang doorgezakt en toen we eindelijk naar ons veel te kleine en harde semi-2-persoons-logeerbed gingen, snurkte mijn man meteen als een speenvarken en was niet te stoppen. Ik heb hem een paar keer wakker gepord maar hij ging weer verder.
Ik had fantasieen om hem te stikken met een kussen.
Om daarna huilend en snotterend te zeggen ik wil o-hook slapen.
En ik maakte oordoppen van watteschijfjes en het hielp geen flikker. En toen was het al 5:45 en een uur later werd mijn dochter wakker.
pi_167814980
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:20 schreef Chanty het volgende:
Pfff mijn vrolijke tevreden goed slapende baby is stuk -O-
Op bed leggen is nu huilen. Helemaal in de avond. Ze krijst alles bij elkaar ook al blijf ik bij haar terwijl ze enorm moe is. Hoop dat deze fase snel over is, want ik vind een huilende baby die ik op geen enkele manier kan troosten maar niks ;(
Die fase hebben wij ook. Ik ben ineens s avonds lang bezig om haar in slaap te krijgen terwijl dat voorheen juist goed ging. Ze slaapt wel beter overdags.
Waarom kan ik het niet allebei hebben :')
pi_167815198
quote:
4s.gif Op zondag 1 januari 2017 20:26 schreef Arja het volgende:

[..]

Hoho dat zei ik niet, he. Mijn baby sliep goed. Wij hebben veel te lang doorgezakt en toen we eindelijk naar ons veel te kleine en harde semi-2-persoons-logeerbed gingen, snurkte mijn man meteen als een speenvarken en was niet te stoppen. Ik heb hem een paar keer wakker gepord maar hij ging weer verder.
Ik had fantasieen om hem te stikken met een kussen.
Om daarna huilend en snotterend te zeggen ik wil o-hook slapen.
En ik maakte oordoppen van watteschijfjes en het hielp geen flikker. En toen was het al 5:45 en een uur later werd mijn dochter wakker.
_O-

:*
pi_167815226
Haha Arja, dat zijn rot nachten he? Dan ligt je baby heerlijk te slapen en kun je nog niet slapen.
Chanty, wat frustrerend voor jullie beiden. Zit ze in een sprongetje? (Niet dat je er iets aan kunt doen, maar dan heb je misschien een verklaring)

Ik geniet momenteel echt zo van mijn meisje O+ het is zo leuk om te zien hoe ze reageert op dingen en mensen. Ze wordt tegenwoordig heel rustig van mijn stem. Gisteren was vriend haar aan het troosten zonder resultaat en toen ik kwam en iets zei was ze meteen rustig O+ en meestal weet ik meteen wat er aan de hand is als ze eens huilt. Moederinstinct of zo. Ik vind het mooi, want had dit echt niet verwacht :)
  zondag 1 januari 2017 @ 20:41:01 #32
52229 Chanty
pi_167815325
Boven lijkt het wat verdikt maar heb het idee dat het meer verlatingsangst is.

En dat is wel erg voor mensen die oorlog hebben meegemaakt. Van mij mag het sowieso worden afgeschaft.
pi_167815521
Ik vond vuurwerk al stom maar nu ik een baby heb helemaal. Stelletje idioten die een beetje met levensgevaarlijk spul staan te klieren. En er ook nog onverantwoordelijk mee omgaan soms.
pi_167819601
Hiero peuter netjes door alles heengeslapen en jongste wakker om 0:03: voeden en doorslapen. Was relaxed! Vervelend Chanty van de onrust savonds: wij hebben vrij vroeg zo'n periode gehad en laten clusteren hielp niet (meneertje werd kwaad als er melk kwam :D). Uiteindelijk bleek met een speen de rust te wederkeren :D. Die hebben we nu weer de deur gewezen wegen frequente oorontstekingen (lang zuigen aan speen schijnt dat in de hand te werken)
  zondag 1 januari 2017 @ 23:07:04 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167819871
Chanty, wat een tegenvaller!

Hier gaat de eerste werkweek aka het normale leven weer beginnen vanaf morgen }:|

Morgen nog vrij. Alleen een bezoekje fysio in het vooruitzicht (daar lopen we sinds een maandje vanwege een tikkeltje afgeplat achterhoofd 8)7 ).
pi_167822576
Hallo 12 wekensprong. Dag slaap voor mij :W Net twee keer slapend weg kunnen leggen om haar na een uur overstuur weer uit bed te vissen. Durf haar nu niet nog een keer weg te leggen 8)7
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167822851
Oef nectarientje, hoe is de nacht verder gegaan?

Vinden jullie het oké als ik hier elke avond even kom klagen dat baby zo slecht slaapt? Dat blijkt namelijk aanzienlijk bij te dragen aan onze nachtrust :D
pi_167822902
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 07:27 schreef Amsel het volgende:

Vinden jullie het oké als ik hier elke avond even kom klagen dat baby zo slecht slaapt? Dat blijkt namelijk aanzienlijk bij te dragen aan onze nachtrust :D
O+
  maandag 2 januari 2017 @ 08:28:08 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167823001
quote:

In dat geval doe ik graag met je mee :+. Ik wil alleen zo min mogelijk klagen, dilemma... :P.
KuikenGuppy
pi_167823123
Als elke dag klagen helpt mag het toch? :+
Ik ben toe aan een minivakantie, gister familiebezoek met wederom veel kinderen, waardoor ik mij echt af vraag hoe mensen het doen met meerdere kinderen :@ :')

Zou klagen bij mij ook helpen? :+ ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 januari 2017 @ 08:59:03 #41
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167823167
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Als elke dag klagen helpt mag het toch? :+
Ik ben toe aan een minivakantie, gister familiebezoek met wederom veel kinderen, waardoor ik mij echt af vraag hoe mensen het doen met meerdere kinderen :@ :')

Zou klagen bij mij ook helpen? :+ ;(
SPOILER
Quality time Miez! Ik weet dat je er nog niet aan toe bent je meisje een nacht weg te brengen, maar ga dan in ieder geval een keer op date-night. Helpt echt, hier ook. Een nachtje weg deed hier overigens wonderen (behalve dan de volgende ochtend toen ik stress had om Emma weer op te halen en hij andere plannen had :') )
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167823217
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2017 08:59 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Quality time Miez! Ik weet dat je er nog niet aan toe bent je meisje een nacht weg te brengen, maar ga dan in ieder geval een keer op date-night. Helpt echt, hier ook. Een nachtje weg deed hier overigens wonderen (behalve dan de volgende ochtend toen ik stress had om Emma weer op te halen en hij andere plannen had :') )
Klinkt als een goede planning :') :+

We 'proberen' elke maand wat leuks te gaan doen met zijn 2en. Tot nu toe is dat wel 1 keer gelukt! :D :')
Ik vind het lastig, ik weet niet aan wie ik kan vragen om op M te passen. Eigenlijk alleen mijn schoonmoeder, maar die heeft vaak al mijn nichtje en dan vind ik het weer zo druk. Maarja. Iets met loslaten ofzo..? :P
pi_167823290
quote:

Het arme kind bleek het ontzettend warm te hebben in dr bedje. Dekentje eraf en whop, slaaaaap. Betekent wellicht dat die sprong nog komt :X Wel jammer van de kat die ongeveer twee uur nadat uk sliep besloot onze deur van verf te gaan ontdoen met z'n nagels in de hoop dat er dan sneller eten voor z'n neus zou staan.. |:( Uk gaat nu wennen op kdv, weigerde vanmorgen de fles waardoor ik nu enigszins tegen de klok aan het voeden ben, manlief over de flos, helemaal mijn dag dit. Volgende week weer werken, zie er organisatorisch nu al tegenop.

Als klagen helpt, zou ik zeker iedere dag even klagen. Burd, for the sake of sleep kun je best eenmaal daags even klagen toch?

Miezz herkenbaar. Echt, hoe bedenken sommige stellen dat ze hun relatie kunnen redden met een kind?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 2 januari 2017 @ 09:49:53 #44
52229 Chanty
pi_167823634
Ik denk dat communicatie nog net wat belangrijker is dan leuke uitjes. Praten jullie genoeg met elkaar? Vertel jij hem hoe je dag was en omgekeerd? Vertel jij hem waar je je aan ergert (en dan wel constructief, niet verwijtend) en waarom en hoe je het graag zou zien? Spreek verwachtingen naar elkaar uit, evenals onmogelijkheden en zoek een oplossing die voor beide acceptabel is.

Madam gisteren toch uit bed gehaald. Man kreeg haar ook niet in slaap en peuter moest natuurlijk ook slapen en dat werkt niet met al dat gehuil. Ze liet zich gelukkig goed vermaken en is samen met ons om half tien naar bed gegaan en viel zonder mokken in slaap. Nu is ze ook weer extreem huilerig. Vind het zo sneu ;(
  maandag 2 januari 2017 @ 09:49:59 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167823635
quote:
11s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:15 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Het arme kind bleek het ontzettend warm te hebben in dr bedje. Dekentje eraf en whop, slaaaaap. Betekent wellicht dat die sprong nog komt :X Wel jammer van de kat die ongeveer twee uur nadat uk sliep besloot onze deur van verf te gaan ontdoen met z'n nagels in de hoop dat er dan sneller eten voor z'n neus zou staan.. |:( Uk gaat nu wennen op kdv, weigerde vanmorgen de fles waardoor ik nu enigszins tegen de klok aan het voeden ben, manlief over de flos, helemaal mijn dag dit. Volgende week weer werken, zie er organisatorisch nu al tegenop.

Als klagen helpt, zou ik zeker iedere dag even klagen. Burd, for the sake of sleep kun je best eenmaal daags even klagen toch?

Miezz herkenbaar. Echt, hoe bedenken sommige stellen dat ze hun relatie kunnen redden met een kind?
Klinkt als een geweldige nacht :D Positieve noot: volgende week kan weer een wereld van verschil zijn. En klaag alsjeblieft een end weg zeg. Dan weten we iig dat het soms zo erg niet is hier :+

Ik mocht om 3 uur vannacht opdraven en erna om 7:30 ^O^
Max heeft tegenwoordig de gewoonte om de helft vd fles op te drinken. Dan wil hij de andere helft ca anderhalf uur later, toevallig als hij óók moe is. Hij drinkt zich dan dus in slaap. Gekke vogel. Ik zit nu de hele dag door met gebroken flessen. En nog steeds zoveel drinken. Ik snap er echt de ballen van. We willen komende week toch maar weer eens gaan beginnen met een beetje bambix in de laatste fles, gewoon om die cc's een beetje te drukken.
  maandag 2 januari 2017 @ 09:51:18 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167823657
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:49 schreef Chanty het volgende:
Ik denk dat communicatie nog net wat belangrijker is dan leuke uitjes. Praten jullie genoeg met elkaar? Vertel jij hem hoe je dag was en omgekeerd? Vertel jij hem waar je je aan ergert (en dan wel constructief, niet verwijtend) en waarom en hoe je het graag zou zien? Spreek verwachtingen naar elkaar uit, evenals onmogelijkheden en zoek een oplossing die voor beide acceptabel is.
Goed advies ^O^
Succes ermee Miezz...
pi_167823904
Och Miez, naar is dat ;( herkenbaar ook, maar dan op een andere manier. Ik wist dat een kind krijgen heftig was voor je relatie maar zó heftig? :X we hadden het eerst over trouwen, maar moeten nu dit eerste jaar maar eens zien te overleven :')

Nectarientje, klinkt top allemaal. Hopelijk heeft uk het naar haar zin op kdv. En dat ze het te warm had... Dat is vaak niet het eerste waar je aan denkt he? Ik niet althans :@ een tijd geleden sliep ze erg onrustig, veel wakker, dan pakte vriend haar bij zich en was ze weer stil en sliep ze, in bedje werd ze weer onrustig. Bleek ze het gewoon koud te hebben :@
pi_167824184
Hè toch, Miez en Mies. Sowieso is communiceren het allerbelangrijkst. En ik vind het zelf belangrijk om niet alleen 'ouders van' te zijn, maar nog steeds onszelf. Daarom nemen we S. veel mee in ons leven dat we al hadden. Zonder die uitstapjes en sociale contacten zou ik het niet zo lang met vriend uithouden waarschijnlijk.
En wat mij betreft hoeft S. dan dus niet te logeren, maar die gaat gewoon mee naar lunches, verjaardagen, eten bij mensen thuis, etc.

En wat Chanty zegt: vraag ook naar elkaars dag, klets met elkaar aan tafel over je dagelijkse leven. Ik merkte in het begin dat ik weinig behoefte had aan de verhalen van vriend, omdat ik zo vol was van S. Maar aan de andere kant heeft vriend dan ook gewoon gewerkt en zijn hoofd daarmee vol zitten, dus die wil ook zijn ei kwijt.

Groei er samen in mee, je moet even een nieuwe balans vinden!
pi_167824288
Goed advies van chanty.
Sterkte ermee dames, lijkt me niet fijn.

Succes ook alle dames die weer bijna gaan werken. Best een grote stap uit mijn babybubble vond ik dat.
Hoeveel dagen gaan jullie werken?
pi_167824311
Bedankt voor de tips iedereen!
We praten ook wel en het gaat op sommige gebieden ook wel beter (zo ging man spontaan stofzuigen :D). Maar sommige dingen blijven lastig. Hij heeft sowieso 2 weken in de maand avonddienst. Voordat M geboren was vond ik dat soms vervelend, maar soms ook wel fijn. Kon ik gewoon lekker sporten of series bingewatchen :P Sinds M er is vind ik het wel lastig. Zeker nu M. besloten heeft dat slapen Niet.Leuk. is. Faaaasseeee :P
Man heeft meer behoefte aan fysiek contact dan ik. Ik heb nog steeds een libido van 0 en wil het liefst helemaal niet aangeraakt worden :@ Ik weet niet hoe het komt. Combinatie hormonen en ontevredenheid met uiterlijk? Ik ben weer begonnen met sporten (ook een gebied wat weer beter gaat op zich :+) in de hoop dat ik mij dan weer wat lekkerder in mijn vel voel.

We nemen M ook zoveel mogelijk mee, maar soms levert mij dat meer stress op :') Maar dat komt ook door de ikwilnieslapennie.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:57:35 #51
52229 Chanty
pi_167824659
Vertel je hem ook dat je nog geen behoefte hebt aan intimiteit en waardoor niet? Hier hetzelfde probleem maar mijn man wacht gewoon tot ik zover ben en past zich aan aan mij. Moet ik wel zeggen wat ik wel of niet wil.

Die nachtdiensten lijken me moeilijk ja. Daar kan hij denk ik niet onderuit? Kun je hem dan de avond laten doen als hij wel thuis is zodat niet alles bij jou ligt en je een moment voor jezelf hebt?
pi_167824955
Uk vond het prima op het kdv :) Keek blij om zich heen, viel nog even in slaap alleen dat flesje.. we zijn echt te laat begonnen met laten wennen vrees ik :{
Morgen gaat ze een uurtje wennen zonder ons en dat proberen we zo te regelen dat ze dan daar een flesje moet. Even proberen of ze het daar wel wil.

Arja, ik ga drie dagen werken het eerste half jaar, daarna terug naar vier. (8> is blijvend vijf naar vier gegaan.

Miezz :* blijven praten inderdaad

Mies, nee niet het eerste waar ik aan dacht. Had wel net die middag haar bedje verschoond en zat tijdens de zoveelste nachtelijke voeding wat in haar nekje te friemelen. Hmm wel wat warm, hmm net dat andere dekentje op haar bed gedaan.. Die eruit en hoppa O+
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167825629
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:57 schreef Chanty het volgende:
Vertel je hem ook dat je nog geen behoefte hebt aan intimiteit en waardoor niet? Hier hetzelfde probleem maar mijn man wacht gewoon tot ik zover ben en past zich aan aan mij. Moet ik wel zeggen wat ik wel of niet wil.

Die nachtdiensten lijken me moeilijk ja. Daar kan hij denk ik niet onderuit? Kun je hem dan de avond laten doen als hij wel thuis is zodat niet alles bij jou ligt en je een moment voor jezelf hebt?
We hebben het daar inderdaad over gehad, ik vind het alleen lastig om aan te geven hoe het komt omdat ik dat zelf ook niet zo goed weet. Ik heb namelijk niet het idee dat het vanzelf weer op gang zal komen ofzo.
Merk jij dat het nu anders is dan na de geboorte van Lucas? Soms heb ik het idee dat ik spontaan aseksueel ben geworden :')

Gelukkig zijn het geen nachtdiensten (stiekem voel ik mij ook wel een zeur soms), hij is met avonddienst rond 11 uur thuis. Soms later als het werk niet op tijd af is. Voordat ik naar werk ga kolf ik af en doet hij de rest zodra hij opgestaan/M wakker is (en M slaapt natuurlijk altijd langer met hem dan met mij }:| :P )

Ik vind het ook lastig te bepalen wanneer M het warm heeft of niet. We doen eigenlijk maar gewoon wat :') Sinds de slaapzak gaat het beter, scheelt ook weer nadenken over welke deken/laken.
Soms heb ik het idee dat of ik M koud aankleed, of andere mensen hun baby warm. Ik zag bijvoorbeeld dat mijn schoonzus haar 2-maand oude baby een dik pakje aandeed en een dekentje in de maxi cosi. Wij hebben een voetenzak in de maxi cosi, daar doe ik M in en ik vind het wel prima. In de auto is het ook warm denk ik dan :@. Ontaarde moeder :+ Tijdens de terugrit vanuit België vond ik haar in de voetenzak ook erg warm aanvoelen (misschien moest ze daardoor ook wel extra huilen?) en heb ik die open gedaan.
  maandag 2 januari 2017 @ 12:07:49 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167826027
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:48 schreef Miezziej het volgende:
Ik vind het ook lastig te bepalen wanneer M het warm heeft of niet. We doen eigenlijk maar gewoon wat Sinds de slaapzak gaat het beter, scheelt ook weer nadenken over welke deken/laken.
Soms heb ik het idee dat of ik M koud aankleed, of andere mensen hun baby warm. Ik zag bijvoorbeeld dat mijn schoonzus haar 2-maand oude baby een dik pakje aandeed en een dekentje in de maxi cosi. Wij hebben een voetenzak in de maxi cosi, daar doe ik M in en ik vind het wel prima. In de auto is het ook warm denk ik dan . Ontaarde moeder Tijdens de terugrit vanuit België vond ik haar in de voetenzak ook erg warm aanvoelen (misschien moest ze daardoor ook wel extra huilen?) en heb ik die open gedaan.
Ik kleed Max ook best koeltjes aan als je het vergelijkt met andere babies. Met een dikke jas aan heb ik hem geregeld badend in het zweet beet. In de draagzak is dat helemaal veel te warm. Toen de gastouder ook aangaf dat het 'best een warmbloedig typje is' werd mijn vermoeden bevestigd en doe ik vaak een trui aan en muts op. En geen voetenzak op de maxicosi. Die heb ik niet eens trouwens :')

Net bij de fysio werd ook een motorische test gedaan. Ik was zo trots op onze vent! Knietjes beetpakken, teentjes beetpakken, op zijn buik, trappen naar achteren. En allemaal lachend! :D Aan de reactie van de fysio te merken deed hij het hartstikke goed. Toen ik naar de score vroeg zei ze: "Net iets boven de p10. Niet echt een hoogvlieger" _O- Lekker dan }:| Ze voegde daar aan toe dat deze test lastig iets zegt bij 4 maanden. Sja, die mijlpalen komen toch vanzelf wel. Ik maak me geen zorgen. Elke week doet hij weer nieuwe kunstjes O+
pi_167826244
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik kleed Max ook best koeltjes aan als je het vergelijkt met andere babies. Met een dikke jas aan heb ik hem geregeld badend in het zweet beet. In de draagzak is dat helemaal veel te warm. Toen de gastouder ook aangaf dat het 'best een warmbloedig typje is' werd mijn vermoeden bevestigd en doe ik vaak een trui aan en muts op. En geen voetenzak op de maxicosi. Die heb ik niet eens trouwens :')

Net bij de fysio werd ook een motorische test gedaan. Ik was zo trots op onze vent! Knietjes beetpakken, teentjes beetpakken, op zijn buik, trappen naar achteren. En allemaal lachend! :D Aan de reactie van de fysio te merken deed hij het hartstikke goed. Toen ik naar de score vroeg zei ze: "Net iets boven de p10. Niet echt een hoogvlieger" _O- Lekker dan }:| Ze voegde daar aan toe dat deze test lastig iets zegt bij 4 maanden. Sja, die mijlpalen komen toch vanzelf wel. Ik maak me geen zorgen. Elke week doet hij weer nieuwe kunstjes O+
Haha bij het kdv was een vervanger en die was verbaasd dat ik M geen extra lagen aandeed in de draagzak :') Ze plakt nu al genoeg :7

Niet echt een hoogvlieger :') Dan is M zeker P1 want die doet alle dingen die jij beschrijft ook net en die is iets ouder dan Max _O- Wel lief zo lachend, lekker vrolijk :D O+
Moeten jullie nog iets speciaals doen voor zijn hoofd? (ik weet even niet hoe ik deze zin normaal klinkend kan krijgen sorry :') :P)
  maandag 2 januari 2017 @ 12:29:39 #56
52229 Chanty
pi_167826479
Nectarientje op tijd beginnen met oefenen zegt ook niks. Hier begonnen met zes weken elke dag even oefenen met de fles. Ging super. En een week voor ze naar het kdv moest ging ze van de een op de andere dag weigeren :') heeft even geduurd en ze hebben de eerste weken de melk naar binnen gedruppeld maar ze is uiteindelijk gewoon weer gaan aanhappen :)

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

We hebben het daar inderdaad over gehad, ik vind het alleen lastig om aan te geven hoe het komt omdat ik dat zelf ook niet zo goed weet. Ik heb namelijk niet het idee dat het vanzelf weer op gang zal komen ofzo.
Merk jij dat het nu anders is dan na de geboorte van Lucas? Soms heb ik het idee dat ik spontaan aseksueel ben geworden :')

Gelukkig zijn het geen nachtdiensten (stiekem voel ik mij ook wel een zeur soms), hij is met avonddienst rond 11 uur thuis. Soms later als het werk niet op tijd af is. Voordat ik naar werk ga kolf ik af en doet hij de rest zodra hij opgestaan/M wakker is (en M slaapt natuurlijk altijd langer met hem dan met mij }:| :P )

Ik vind het ook lastig te bepalen wanneer M het warm heeft of niet. We doen eigenlijk maar gewoon wat :') Sinds de slaapzak gaat het beter, scheelt ook weer nadenken over welke deken/laken.
Soms heb ik het idee dat of ik M koud aankleed, of andere mensen hun baby warm. Ik zag bijvoorbeeld dat mijn schoonzus haar 2-maand oude baby een dik pakje aandeed en een dekentje in de maxi cosi. Wij hebben een voetenzak in de maxi cosi, daar doe ik M in en ik vind het wel prima. In de auto is het ook warm denk ik dan :@. Ontaarde moeder :+ Tijdens de terugrit vanuit België vond ik haar in de voetenzak ook erg warm aanvoelen (misschien moest ze daardoor ook wel extra huilen?) en heb ik die open gedaan.
Na Lucas had ik nergens last van. Nu wel, had al weinig zin maar sinds het plvan de spiraal is mijn libido -10. Dus denk dat dat wel meespeelt plus dat ik ook nog niet happy ben mijn mijn lijf. Ik zit er nog over te denken de spiraal er weer uit te laten halen maar dat is ook weer zo wat na al die maanden bloedverlies (nog steeds niet helemaal over) en wat doe ik dan qua anticonceptie? Even geen zin in nog een maaaanden bloedingen van een koperspiraal dus dan maar ouderwets rubbers en wel netjes gebruiken :+

Maar goed, je weet dus voor jezelf niet zeker waar het door komt? Wat zijn andere mogelijke oorzaken? Je bent nog niet zo gek lang bevallen natuurlijk dus het mag gewoon ook even duren ;) daarbij is aangeven naar je partner dat je het niet goed weet ook gewoon oké. Ik wist het in eerste instantie ook niet en nog steeds niet 100% zeker totdat de spiraal eruit is of mijn libido vanzelf weer verschijnt. En helemaal vanzelf gaat het nooit. Je moet altijd investeren ook in je seksleven maar er moet wel een minimale behoefte zijn om dat te doen.
  maandag 2 januari 2017 @ 12:55:14 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_167826899
Ik lurk af en toe mee (hoi :7 )
Maar Chanty, je hoeft niet per se maandenlang bloedingen te hebben van een (koper)spiraal. Ik had het maar een paar dagen en menstruatie is ook niet heviger dan ervoor.
Libido is prima, met hormonen hier altijd drama maar mijn lijf ja daar wat extra gevoelig voor vanwege hormoonfuckups sowieso
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 2 januari 2017 @ 13:07:23 #58
52229 Chanty
pi_167827110
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:55 schreef Molo het volgende:
Ik lurk af en toe mee (hoi :7 )
Maar Chanty, je hoeft niet per se maandenlang bloedingen te hebben van een (koper)spiraal. Ik had het maar een paar dagen en menstruatie is ook niet heviger dan ervoor.
Libido is prima, met hormonen hier altijd drama maar mijn lijf ja daar wat extra gevoelig voor vanwege hormoonfuckups sowieso
Nee maar aangezien ik na ruim 4 maanden nog steeds bloedverlies heb van het hormoonspiraal zetten, ben ik niet echt happig op een nieuw spiraal. Het hoeft idd niet, maar de kans dat mijn lijf dezelfde reactie geeft, lijkt me vrij reëel. Maar denk dat ik de huisarts maar gewoon bel en een afspraak maak om de opties te bespreken.

Ik heb dus noooooit last gehad van hormonen. Niet in de elf jaar dat ik aan de pil zat, niet toen ik allerlei hormonen in mijn lijf kreeg vanwege vruchtbaarheidsbehandelingen en niet tijdens mijn zwangerschappen :')
  maandag 2 januari 2017 @ 13:09:15 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167827143
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:18 schreef Miezziej het volgende:
Moeten jullie nog iets speciaals doen voor zijn hoofd? (ik weet even niet hoe ik deze zin normaal klinkend kan krijgen sorry )
Drie keer om zijn as draaien en dan even indrukken :+

Ach ja, de oefeningen die je zou verwachten. Hem goed neerleggen in de box, soms een zetje de goede richting op geven vanuit zijn heupjes en we voeden hem niet meer liggend op schoot, dat scheelt ook. Ze zijn gelukkig niet van de helmpjes daar, dus dit wil ik best doen. De afplatting valt overigens echt heel erg mee. Echt een kwestie van 'net niet binnen de lijntjes' volgens het CB.
pi_167827555
Haha, gelukkig kleden jullie ze ook niet zo warm aan. S. heeft het altijd warm. Maar als ik dan andere baby's zie voel ik me ooit ook ontaard ;)
pi_167827648
Wij kleden M. ook nooit warm aan. Als we met haar oma's gaan wandelen zijn ze altijd geschokt dat ze geen mutsje draagt (nu het kouder is wel, maand geleden nog niet) en dat vinden ze eigenlijk maar gek.

Ik heb M. net in haar blootje op een kleed gelegd, die lekkere billetjes zijn zo schattig O+ in haar blootje kan ze ineens rollen (als haar armpje goed ligt) en lekker bewegen. Lekkerding is het O+
pi_167828184
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:29 schreef Chanty het volgende:
Nectarientje op tijd beginnen met oefenen zegt ook niks. Hier begonnen met zes weken elke dag even oefenen met de fles. Ging super. En een week voor ze naar het kdv moest ging ze van de een op de andere dag weigeren :') heeft even geduurd en ze hebben de eerste weken de melk naar binnen gedruppeld maar ze is uiteindelijk gewoon weer gaan aanhappen :)

[..]

Na Lucas had ik nergens last van. Nu wel, had al weinig zin maar sinds het plvan de spiraal is mijn libido -10. Dus denk dat dat wel meespeelt plus dat ik ook nog niet happy ben mijn mijn lijf. Ik zit er nog over te denken de spiraal er weer uit te laten halen maar dat is ook weer zo wat na al die maanden bloedverlies (nog steeds niet helemaal over) en wat doe ik dan qua anticonceptie? Even geen zin in nog een maaaanden bloedingen van een koperspiraal dus dan maar ouderwets rubbers en wel netjes gebruiken :+

Maar goed, je weet dus voor jezelf niet zeker waar het door komt? Wat zijn andere mogelijke oorzaken? Je bent nog niet zo gek lang bevallen natuurlijk dus het mag gewoon ook even duren ;) daarbij is aangeven naar je partner dat je het niet goed weet ook gewoon oké. Ik wist het in eerste instantie ook niet en nog steeds niet 100% zeker totdat de spiraal eruit is of mijn libido vanzelf weer verschijnt. En helemaal vanzelf gaat het nooit. Je moet altijd investeren ook in je seksleven maar er moet wel een minimale behoefte zijn om dat te doen.
Voordat ik zwanger was had ik ook niet echt een heel hoog libido ofzo. Toen ik stopte met de pil om te 'ontpillen' werd het iets beter, maar niet echt veel verschil. Toen we de condooms de deur uit deden om zwanger te worden, werd het opeens wel een stuk beter :9 :') Ik was meteen zwanger. Tijdens de zwangerschap kreeg ik bloedverlies na gemeenschap dus dat vond ik eng. Dus tijdens de zwangerschap was het ook al minder. Nu helemaal minder :@ Dusja soms denk ik dat ik "gewoon" een laag libido heb en dat het nooit meer hoger zal worden.

Hoi Molo, kom teruggg :9

Quoi, niet echt bijzondere dingen inderdaad. Fijn dat hij geen helmpje op moet.
Bij het eerste bezoek aan het CB was M haar hoofd een beetje meer plat aan de ene kant. Meteen foldertjes meegekregen, nouja beter voorkomen dan genezen prima. Vervolgens hele tijd vergeten welke kant ze nou op "moest" liggen en hebben we dus niets bijzonders gedaan :@ :'). Nu zeggen ze dat M haar hoofd juist mooi rond is. Blijkbaar hebben die weken dat ze alleen op ons wilde slapen geholpen :+ (ze sliep dan dus op ons op haar buik)
M heeft nu wel een kale plek op haar achterhoofd }:| Bij het in slaap vallen draait ze heel erg met haar hoofd van links naar rechts.

Blote babybilletjes O+ M beweegt ook meer wanneer ze bloot is, misschien moet ik haar ook eens bloot neerleggen, kijken wat er gebeurt :7 Ze rolt nog niet. Bij het verschonen duwt ze nu wel steeds haar billen omhoog en daardoor schuift ze steeds verder naar boven. Grappig, maar soms lastig met de luier vastmaken :+
pi_167828956
M. plaste in haar blootje wel twee keer het kleed onder en toen we vliegtuigje gingen doen kreeg ik nét niet een sloot melk over me heen :+ details

Vervelend van je libido Miez -O- kun je er met je man over praten? Reageert hij op een fijne manier?
  maandag 2 januari 2017 @ 15:23:51 #64
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167829827
ik krijg juist veel commentaar over altijd een muts op :D
pi_167830080
quote:
17s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:23 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik krijg juist veel commentaar over altijd een muts op :D
Maw het is gewoon nooit goed :D

Haha Mies, die details zijn juist leuk :+ M heeft weleens in mijn mond gekwijld :')
Ik merk wel dat man het vervelend vindt, maar hij zal mij nooit dwingen ofzo. Mja blijft een lastig iets.
pi_167831186
"Muts kan toch wel af/veel te warm voor een muts".
Al vergeet ik 'm best vaak op te doen.
Verder kleed ik baby best warm aan geloof ik. Hoewel ik laatst ook naar buiten ging met haar in doek vergeten jasje aan te doen. 2min buiten rechtsomkeert :').

En ik lees dingen over de deur uit gaan zonder baby. Ik heb dat nu 2x gedaan, leek me handig even zonder baby boodschappen doen. Beetje ademruimte, even fietsen.. Maar werkt niet :') ik mis haar dan en kan me niet concentreren. Echt hoe doen moeders die werken dat? Het ligt niet aan de papa. Ik heb ook liever dat hij ff met haar weg gaat en ik dan even thuis alleen ben, dan dat ik buitenshuis alleen ben :').

[ Bericht 52% gewijzigd door Unihipili op 02-01-2017 16:35:48 ]
pi_167831619
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:25 schreef Unihipili het volgende:

En ik lees dingen over de deur uit gaan zonder baby. Ik heb dat nu 2x gedaan, leek me handig even zonder baby boodschappen doen. Beetje ademruimte, even fietsen.. Maar werkt niet :') ik mis haar dan en kan me niet concentreren. Echt hoe doen moeders die werken dat?
Het went. (En lang niet iedereen heeft daar last van.)
  maandag 2 januari 2017 @ 16:45:17 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167831677
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:25 schreef Unihipili het volgende:
Echt hoe doen moeders die werken dat?
Hoe doet je man dat? :)
KuikenGuppy
  maandag 2 januari 2017 @ 17:00:25 #69
52229 Chanty
pi_167832039
Als ik werk heb ik genoeg andere dingen aan mijn hoofd. Daarbij weet ik dat ze in goede handen is op de opvang waar ze ook veel aandacht en knuffels krijgt en ze vindt de andere kindjes ook erg leuk. Als ik weg ben voor mezelf dan is ze bij man ook in goede handen en geniet ik van even geen mama activiteiten. En als ik weer thuis ben is het extra fijn om ze weer te zien O+

Vriendin van mij is voor haar werk geregeld een week of langer van huis. Dat zou ik liever niet willen, dat is me nog te lang. Maar een dag en een nacht ze niet zien, kan ik prima. Dan mis ik ze nog niet echt. Wil wel zsm naar huis als het nachtje weg erop zit. Niet dat dat vaak voorkomt en sowieso nog nooit beide een nacht samen weg geweest maar dat is meer omdat het oppastechisch lastig is, niet omdat ik ze teveel mis.
  maandag 2 januari 2017 @ 17:05:42 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167832177
Mijn moeder is vandaag voor de tweede keer in twee weken tijd opgenomen in het ziekenhuis (lag daar ook met kerst, leuk joh ;( ) Sja, en om dan hand- en spandiensten te leveren is het wél zo handig om de kleine man probleemloos thuis te laten. Ik had er niet eens bij nagedacht. Dacht pas achteraf: verrek, ik heb al drie avonden Max niet naar bed gebracht. Dat was trouwens wel de max (als je begrijpt wat ik bedoel) ;)
pi_167832275
Ik ben er ook nog helemaal niet aan toe een nachtje weg te zijn, terwijl mijn man wel graag eens met zijn tweetjes weg zou gaan. Maar Emmy slaapt bij de oppas vaak ook nog niet goed, dus zou het dan niet naar mij zin hebben elders
pi_167832347
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe doet je man dat? :)
Wat Ophelia zegt denk ik.
pi_167832667
Ik heb er geen probleem mee om weg te zijn van de kinderen als ik iets "nuttigs" ga doen, zoals werken. Ik vind het lastiger om weg te zijn als het alleen maar voor mezelf is, zoals een middagje winkelen ofzo. Maar dat zit vooral in m'n hoofd, en ik denk dat het eigenlijk gezonder zou zijn als ik daar iets relaxter mee om zou gaan.

Nachtjes weg of kind(eren) uit logeren heb ik trouwens nog nooit gedaan.
pi_167833018
Uni wanneer moet je weer werken? Of werk je niet buitenshuis?
pi_167833659
Met werken heb ik er geen moeite mee, alleen laatst toen hij niet lekker was vond ik het lastiger. Met z'n tweeën weg hebben we nog niet gedaan :@ man wil graag maar ik neem hem graag mee. Ben wel met een vriendin weggeweest en toen miste ik hem wel. Ff snel de stad in zonder is heel snel, ik kan dan niet rustig kijken.
pi_167834063
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:36 schreef Arja het volgende:
Uni wanneer moet je weer werken? Of werk je niet buitenshuis?
Ik werk niet. :)

Ik zou het graag makkelijker kunnen, relaxed alleen de deur uit gaan, dus blijf het ook maar doen af en toe, misschien went het meer :). Ik heb daarna ook wel 'nieuwe energie' omdat ik haar zo gemiste heb.
Dat laatste heb ik dus ook Nazil.

[ Bericht 10% gewijzigd door Unihipili op 02-01-2017 18:19:02 ]
pi_167835547
Ik mis S. niet meteen, maar ben altijd blij om hem weer te zien. Het is denk ik ook de instelling die je hebt. Ik vind dat het 'erbij hoort' dat je ooit zonder je kind bent. Maar goed, ik ben dan zelf ook opgegroeid met veel hobby's en de enige die ik nog heb doe ik met veel liefde (ik speel in een slagwerkgroep :))

In mei ga ik 3 nachten naar Valencia met vriendinnen. Aan de ene kant vind ik het heel spannend qua missen, aan de andere kant kijk ik uit naar een paar dagen zorgeloos (nou ja, ik moet dan de zorg uit handen geven) en lekker vriendin zijn O+ En bij papa/opa/oma is S. gewoon in goede handen, dat maakt het gaan ook wel fijner :)
  maandag 2 januari 2017 @ 19:33:31 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167836321
Ik vind het heerlijk juist, zonder kinderen op pad. Even weer "Burdie" zijn en niet "mama". Met kuiken was ik er sowieso al aan gewend, die gaat een paar keer per jaar uit logeren, wekelijks naar de gastouder en we hebben soms ook oppas aan huis. Met Guppy erbij vind ik het wel weer wat lastiger om langer weg te blijven dan noodzakelijk, maar dat is vooral omdat ik dan bang ben dat hij ineens honger krijgt en mijn man niet genoeg melk heeft om Gup te kalmeren. Binnenkort gaan we naar de Vrienden van Amstel (gaan we al jarenlang elk jaar naartoe) en dan moeten we beide jongens dus uitbesteden. Voor Gup zal het de eerste keer zijn met/bij een oppas (we moeten nog regelen hoe&wat precies) en dat vind ik wel even slikken :P. Eenmaal daar kan ik het redelijk loslaten (maar dan blijf ik wel elke 5 minuten mijn telefoon checken :+).
KuikenGuppy
pi_167836576
Wichten :W

Even bijgelezen :Y

Ik lees veel herkenbare dingen over relaties. Inderdaad veel praten, want een kind krijgen is niet niks. En dan te bedenken dat er stellen zijn die een kind krijgen in de hoop hun relatie te redden. :') KOEKOEK.

Over twee weken moet ik alweer werken. Vind het spannender dan gedacht eerlijk gezegd. :@ Hoewel ik het perfect voor elkaar heb. Werk zelf ma/di/wo en do/vry heb ik ouderschapsverlof.
Maandag is mijn vriend vrij, dinsdag komen schoonouders hier en woensdag mijn eigen ouders. Scheelt ook wel dat mijn vriend van 5.30u tot ongeveer 14.00u moet werken dus ze hoeven niet de hele dag op te passen. :) En ik kan M. 's ochtends gewoon laten liggen als hij nog slaapt.

Oja en over het weggaan zonder kind. Ik kan er echt van genieten, hoewel hij altijd wel in m'n gedachten rondspookt. :+

We zijn nu aan het kijken voor een Tripp Trapp stoeltje. Godskolere wat zijn die dingen duur. :( En dan moeten er ook nog accessoires bij, pffff. Voor dat stukje hout.

EN ZOMFG! Hij moest gisteren voor het eerst schaterlachen! :o :') Kan daar gewoon emo van worden. O+

Hoop dat 2017 een prachtjaar wordt, met onze beebs die 1 jaar worden. O+
(En voor sommige wel nieuwe beebs in de planning. :D )
:)
pi_167836735
Oh schaterlachen O+

Goed voor elkaar soof.

Op marktplaats staan heel veel tripptrapps
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')