SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door Marjolijntje op 02-01-2017 20:45:57 ]Mama van F. (2012) en M. (2016)
Hoho dat zei ik niet, he. Mijn baby sliep goed. Wij hebben veel te lang doorgezakt en toen we eindelijk naar ons veel te kleine en harde semi-2-persoons-logeerbed gingen, snurkte mijn man meteen als een speenvarken en was niet te stoppen. Ik heb hem een paar keer wakker gepord maar hij ging weer verder.quote:Op zondag 1 januari 2017 19:18 schreef Amsel het volgende:
Fijn dat jullie allemaal wél lekker geslapen hebben![]()
Die fase hebben wij ook. Ik ben ineens s avonds lang bezig om haar in slaap te krijgen terwijl dat voorheen juist goed ging. Ze slaapt wel beter overdags.quote:Op zondag 1 januari 2017 19:20 schreef Chanty het volgende:
Pfff mijn vrolijke tevreden goed slapende baby is stuk
Op bed leggen is nu huilen. Helemaal in de avond. Ze krijst alles bij elkaar ook al blijf ik bij haar terwijl ze enorm moe is. Hoop dat deze fase snel over is, want ik vind een huilende baby die ik op geen enkele manier kan troosten maar niks
quote:Op zondag 1 januari 2017 20:26 schreef Arja het volgende:
[..]
Hoho dat zei ik niet, he. Mijn baby sliep goed. Wij hebben veel te lang doorgezakt en toen we eindelijk naar ons veel te kleine en harde semi-2-persoons-logeerbed gingen, snurkte mijn man meteen als een speenvarken en was niet te stoppen. Ik heb hem een paar keer wakker gepord maar hij ging weer verder.
Ik had fantasieen om hem te stikken met een kussen.
Om daarna huilend en snotterend te zeggen ik wil o-hook slapen.
En ik maakte oordoppen van watteschijfjes en het hielp geen flikker. En toen was het al 5:45 en een uur later werd mijn dochter wakker.
quote:Op maandag 2 januari 2017 07:27 schreef Amsel het volgende:
Oef nectarientje, hoe is de nacht verder gegaan?
Vinden jullie het oké als ik hier elke avond even kom klagen dat baby zo slecht slaapt? Dat blijkt namelijk aanzienlijk bij te dragen aan onze nachtrust
In dat geval doe ik graag met je meequote:Op maandag 2 januari 2017 07:27 schreef Amsel het volgende:
Vinden jullie het oké als ik hier elke avond even kom klagen dat baby zo slecht slaapt? Dat blijkt namelijk aanzienlijk bij te dragen aan onze nachtrust
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 januari 2017 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Als elke dag klagen helpt mag het toch?
Ik ben toe aan een minivakantie, gister familiebezoek met wederom veel kinderen, waardoor ik mij echt af vraag hoe mensen het doen met meerdere kinderen![]()
Zou klagen bij mij ook helpen?
Quality time Miez! Ik weet dat je er nog niet aan toe bent je meisje een nacht weg te brengen, maar ga dan in ieder geval een keer op date-night. Helpt echt, hier ook. Een nachtje weg deed hier overigens wonderen (behalve dan de volgende ochtend toen ik stress had om Emma weer op te halen en hij andere plannen hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
Klinkt als een goede planningquote:Op maandag 2 januari 2017 08:59 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Quality time Miez! Ik weet dat je er nog niet aan toe bent je meisje een nacht weg te brengen, maar ga dan in ieder geval een keer op date-night. Helpt echt, hier ook. Een nachtje weg deed hier overigens wonderen (behalve dan de volgende ochtend toen ik stress had om Emma weer op te halen en hij andere plannen had)
Het arme kind bleek het ontzettend warm te hebben in dr bedje. Dekentje eraf en whop, slaaaaap. Betekent wellicht dat die sprong nog komtquote:Op maandag 2 januari 2017 07:27 schreef Amsel het volgende:
Klinkt als een geweldige nachtquote:Op maandag 2 januari 2017 09:15 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Het arme kind bleek het ontzettend warm te hebben in dr bedje. Dekentje eraf en whop, slaaaaap. Betekent wellicht dat die sprong nog komtWel jammer van de kat die ongeveer twee uur nadat uk sliep besloot onze deur van verf te gaan ontdoen met z'n nagels in de hoop dat er dan sneller eten voor z'n neus zou staan..
Uk gaat nu wennen op kdv, weigerde vanmorgen de fles waardoor ik nu enigszins tegen de klok aan het voeden ben, manlief over de flos, helemaal mijn dag dit. Volgende week weer werken, zie er organisatorisch nu al tegenop.
Als klagen helpt, zou ik zeker iedere dag even klagen. Burd, for the sake of sleep kun je best eenmaal daags even klagen toch?
Miezz herkenbaar. Echt, hoe bedenken sommige stellen dat ze hun relatie kunnen redden met een kind?
Goed adviesquote:Op maandag 2 januari 2017 09:49 schreef Chanty het volgende:
Ik denk dat communicatie nog net wat belangrijker is dan leuke uitjes. Praten jullie genoeg met elkaar? Vertel jij hem hoe je dag was en omgekeerd? Vertel jij hem waar je je aan ergert (en dan wel constructief, niet verwijtend) en waarom en hoe je het graag zou zien? Spreek verwachtingen naar elkaar uit, evenals onmogelijkheden en zoek een oplossing die voor beide acceptabel is.
We hebben het daar inderdaad over gehad, ik vind het alleen lastig om aan te geven hoe het komt omdat ik dat zelf ook niet zo goed weet. Ik heb namelijk niet het idee dat het vanzelf weer op gang zal komen ofzo.quote:Op maandag 2 januari 2017 10:57 schreef Chanty het volgende:
Vertel je hem ook dat je nog geen behoefte hebt aan intimiteit en waardoor niet? Hier hetzelfde probleem maar mijn man wacht gewoon tot ik zover ben en past zich aan aan mij. Moet ik wel zeggen wat ik wel of niet wil.
Die nachtdiensten lijken me moeilijk ja. Daar kan hij denk ik niet onderuit? Kun je hem dan de avond laten doen als hij wel thuis is zodat niet alles bij jou ligt en je een moment voor jezelf hebt?
Ik kleed Max ook best koeltjes aan als je het vergelijkt met andere babies. Met een dikke jas aan heb ik hem geregeld badend in het zweet beet. In de draagzak is dat helemaal veel te warm. Toen de gastouder ook aangaf dat het 'best een warmbloedig typje is' werd mijn vermoeden bevestigd en doe ik vaak een trui aan en muts op. En geen voetenzak op de maxicosi. Die heb ik niet eens trouwensquote:Op maandag 2 januari 2017 11:48 schreef Miezziej het volgende:
Ik vind het ook lastig te bepalen wanneer M het warm heeft of niet. We doen eigenlijk maar gewoon wat Sinds de slaapzak gaat het beter, scheelt ook weer nadenken over welke deken/laken.
Soms heb ik het idee dat of ik M koud aankleed, of andere mensen hun baby warm. Ik zag bijvoorbeeld dat mijn schoonzus haar 2-maand oude baby een dik pakje aandeed en een dekentje in de maxi cosi. Wij hebben een voetenzak in de maxi cosi, daar doe ik M in en ik vind het wel prima. In de auto is het ook warm denk ik dan . Ontaarde moeder Tijdens de terugrit vanuit België vond ik haar in de voetenzak ook erg warm aanvoelen (misschien moest ze daardoor ook wel extra huilen?) en heb ik die open gedaan.
Haha bij het kdv was een vervanger en die was verbaasd dat ik M geen extra lagen aandeed in de draagzakquote:Op maandag 2 januari 2017 12:07 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik kleed Max ook best koeltjes aan als je het vergelijkt met andere babies. Met een dikke jas aan heb ik hem geregeld badend in het zweet beet. In de draagzak is dat helemaal veel te warm. Toen de gastouder ook aangaf dat het 'best een warmbloedig typje is' werd mijn vermoeden bevestigd en doe ik vaak een trui aan en muts op. En geen voetenzak op de maxicosi. Die heb ik niet eens trouwens![]()
Net bij de fysio werd ook een motorische test gedaan. Ik was zo trots op onze vent! Knietjes beetpakken, teentjes beetpakken, op zijn buik, trappen naar achteren. En allemaal lachend!Aan de reactie van de fysio te merken deed hij het hartstikke goed. Toen ik naar de score vroeg zei ze: "Net iets boven de p10. Niet echt een hoogvlieger"
Lekker dan
Ze voegde daar aan toe dat deze test lastig iets zegt bij 4 maanden. Sja, die mijlpalen komen toch vanzelf wel. Ik maak me geen zorgen. Elke week doet hij weer nieuwe kunstjes
Na Lucas had ik nergens last van. Nu wel, had al weinig zin maar sinds het plvan de spiraal is mijn libido -10. Dus denk dat dat wel meespeelt plus dat ik ook nog niet happy ben mijn mijn lijf. Ik zit er nog over te denken de spiraal er weer uit te laten halen maar dat is ook weer zo wat na al die maanden bloedverlies (nog steeds niet helemaal over) en wat doe ik dan qua anticonceptie? Even geen zin in nog een maaaanden bloedingen van een koperspiraal dus dan maar ouderwets rubbers en wel netjes gebruikenquote:Op maandag 2 januari 2017 11:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
We hebben het daar inderdaad over gehad, ik vind het alleen lastig om aan te geven hoe het komt omdat ik dat zelf ook niet zo goed weet. Ik heb namelijk niet het idee dat het vanzelf weer op gang zal komen ofzo.
Merk jij dat het nu anders is dan na de geboorte van Lucas? Soms heb ik het idee dat ik spontaan aseksueel ben geworden
Gelukkig zijn het geen nachtdiensten (stiekem voel ik mij ook wel een zeur soms), hij is met avonddienst rond 11 uur thuis. Soms later als het werk niet op tijd af is. Voordat ik naar werk ga kolf ik af en doet hij de rest zodra hij opgestaan/M wakker is (en M slaapt natuurlijk altijd langer met hem dan met mij![]()
)
Ik vind het ook lastig te bepalen wanneer M het warm heeft of niet. We doen eigenlijk maar gewoon watSinds de slaapzak gaat het beter, scheelt ook weer nadenken over welke deken/laken.
Soms heb ik het idee dat of ik M koud aankleed, of andere mensen hun baby warm. Ik zag bijvoorbeeld dat mijn schoonzus haar 2-maand oude baby een dik pakje aandeed en een dekentje in de maxi cosi. Wij hebben een voetenzak in de maxi cosi, daar doe ik M in en ik vind het wel prima. In de auto is het ook warm denk ik dan. Ontaarde moeder
Tijdens de terugrit vanuit België vond ik haar in de voetenzak ook erg warm aanvoelen (misschien moest ze daardoor ook wel extra huilen?) en heb ik die open gedaan.
Nee maar aangezien ik na ruim 4 maanden nog steeds bloedverlies heb van het hormoonspiraal zetten, ben ik niet echt happig op een nieuw spiraal. Het hoeft idd niet, maar de kans dat mijn lijf dezelfde reactie geeft, lijkt me vrij reëel. Maar denk dat ik de huisarts maar gewoon bel en een afspraak maak om de opties te bespreken.quote:Op maandag 2 januari 2017 12:55 schreef Molo het volgende:
Ik lurk af en toe mee (hoi)
Maar Chanty, je hoeft niet per se maandenlang bloedingen te hebben van een (koper)spiraal. Ik had het maar een paar dagen en menstruatie is ook niet heviger dan ervoor.
Libido is prima, met hormonen hier altijd drama maar mijn lijf ja daar wat extra gevoelig voor vanwege hormoonfuckups sowieso
Drie keer om zijn as draaien en dan even indrukkenquote:Op maandag 2 januari 2017 12:18 schreef Miezziej het volgende:
Moeten jullie nog iets speciaals doen voor zijn hoofd? (ik weet even niet hoe ik deze zin normaal klinkend kan krijgen sorry )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |