abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167746884
quote:
Russian President Vladimir Putin says Russia won't be expelling U.S. diplomats in a tit-for-tat response to U.S. sanctions, as his foreign minister had suggested earlier Friday.

Instead, he says he will consider President-elect Donald Trump's actions as he considers how to move forward, The Associated Press reports.
Kom maar door met die Nobel prijs voor Donald J. Trump. Stopt de 2e Koude Oorlog nog voor die begonnen is.
pi_167746919
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Obama heeft het oratorisch talent en charisma, maar of ie qua beleid zo'n goede president was weet ik niet. Moeilijk te beoordelen, en wat een president kan bereiken hangt ook van het congres af.
Klopt hoor. Obama heeft best veel dingen die hij had willen doen niet kunnen doen omdat hij werd tegengewerkt door het congres.

Laat niet weg dat, wat ik ervan heb gezien, Obama de beste president was van zeker de laatste 40 jaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 30 december 2016 @ 16:16:10 #278
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167746964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt hoor. Obama heeft best veel dingen die hij had willen doen niet kunnen doen omdat hij werd tegengewerkt door het congres.

Laat niet weg dat, wat ik ervan heb gezien, Obama de beste president was van zeker de laatste 40 jaar.
Omdat 'ie niets gedaan heeft? :o
pi_167747000
quote:

[..]

Ik denk dat H.W. Bush dat was. Hij won decisive van Saddam, bracht letterlijk een nieuwe wereldorde, maar overspeelde niet zijn hand.
pi_167747011
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Kom maar door met die Nobel prijs voor Donald J. Trump. Stopt de 2e Koude Oorlog nog voor die begonnen is.
Precies zoals ik voorspelde. Obama = oorlog, ruzie, terrorisme. Trump = vrede en vooruitgang.
  vrijdag 30 december 2016 @ 16:17:32 #281
399552 DUTCHKO
Globetrotter
  vrijdag 30 december 2016 @ 16:17:53 #282
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167747029
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Precies zoals ik voorspelde. Obama = oorlog, ruzie, terrorisme. Trump = vrede en vooruitgang.
We gaan het wel zien in 2017
pi_167747070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

En ik zou toch willen zeggen dat Obama juist weer 1 van de beste presidenten is die de VS ooit hebben gehad. Nou zegt dat wellicht meer over de andere presidenten, maar toch.

Vanaf 20 januari hebben de VS vermoedelijk de slechtste president uit de geschiedenis.
Dat kunnen we later pas echt beoordelen.

Ik ben wel bang dat zijn laatste geopolitieke beslissingen, die toch een beetje een afrekening met Trump lijken, averechts gaan werken.
De Netanyahu-affaire en dit lokt volgens mij alleen maar een hardere reactie uit bij Trump.
  Eindredactie Games vrijdag 30 december 2016 @ 16:25:23 #284
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167747312
quote:

FBI publiceert technisch rapport over Russische hack-activiteiten VS

De FBI en het Amerikaanse ministerie voor Binnenlandse Veiligheid hebben een gezamenlijk rapport gepubliceerd over de politieke hacks in de VS, die zij toewijzen aan Rusland. President Obama kondigde maatregelen tegen het land aan.

In het document onderscheiden de FBI en Homeland Security twee verschillende groepen die verantwoordelijk zouden zijn voor de hacks. De twee groepen behoren toe aan de Russische inlichtingendiensten en staan onder andere bekend als APT28 en APT29. De FBI schrijft dat er in eerdere rapporten geen verantwoordelijke is aangewezen. In het huidige geval zou er echter voldoende ondersteunend bewijs zijn om de hacks aan Rusland toe te schrijven.

Het rapport bevat een lijst met verschillende aanduidingen van de twee groepen. Zo staan deze ook bekend als Fancy Bear en Cozy Bear, die onder andere werden genoemd in verband met aanvallen op Duitse politieke partijen. Een andere naam is Pawn Storm, die door beveiligingsbedrijf Trend Micro werd gelinkt aan de hackpoging op de MH17-onderzoeksraad. De lange lijst bevat nog andere aanduidingen, zoals X-Agent, Sofacy, Sandworm en BlackEnergy. Die laatste twee namen houden weer verband met een internetaanval op een Oekraïense energiecentrale.

APT29 zou in de zomer van 2015 via een gerichte phishingcampagne kwaadaardige links naar meer dan duizend ontvangers hebben gestuurd, waaronder Amerikaanse overheidsfunctionarissen. Om de campagne uit te voeren en om malware te hosten, maakte de groep gebruik van legitieme domeinen, bijvoorbeeld van organisaties en onderwijsinstellingen. Vervolgens zou tenminste een persoon op een kwaadaardige link hebben geklikt, waarna APT29 in staat was om 'een politieke partij binnen te dringen'. Hoewel het rapport de partij niet direct noemt, wordt duidelijk dat het refereert naar de hack op de Democratische partij.

Doordat de persoon de link had aangeklikt, was de groepering in staat om malware op de systemen van de partij te plaatsen en op die manier toegang tot het netwerk te krijgen, rechten uit te breiden, accounts in kaart te brengen en gegevens te stelen via versleutelde verbindingen, aldus het rapport. De tweede groep, APT28, ging eveneens te werk via gerichte phishingacties, die als doel hadden om slachtoffers hun wachtwoord te laten veranderen via een nepdomein van een webmaildienst. Op die manier kon de groep gegevens stelen van hooggeplaatste partijfunctionarissen. De FBI schrijft dat deze informatie later uitlekte.

In de rest van het dertien pagina's tellende rapport doen de organisaties suggesties over het beveiligen van systemen en hoe phishing tegen kan worden gegaan. The Guardian schrijft dat beveiligingsonderzoekers kritisch zijn over het rapport, omdat het niet uitgebreid genoeg is en omdat het te laat is gepubliceerd.

Donderdag maakte president Obama bekend dat de VS sancties opleggen aan Rusland als gevolg van de hacks. Onderdeel van de sancties is dat 35 Russische personen het land moeten verlaten. Eerst leek het om diplomaten te gaan, later bleek dat het gaat om medewerkers van Russische inlichtingendiensten. Bovendien sloot de VS twee Russische gebouwen in New York en Maryland die gebruikt werden voor 'inlichtingendoeleinden'. Volgens Obama zijn dit de eerste sancties en volgen er binnenkort verdere maatregelen.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_167747452
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:25 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ze doen echt heel veel moeite om te verhullen dat die droplul van een Podesta gewoon op een phishing mail heeft geklikt en letterlijk p@ssword als wachtwoord had.
pi_167747467
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

We gaan het wel zien in 2017
Uhu, ik durf nergens meer vanuit te gaan.
pi_167747610
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is nog afwachten wat Trump brengt.
Als hij doet wat hij zegt, zorgt hij waarschijnlijk voor isolationisme van de VS op militair gebied. Of dat ook echt minder oorlog op gaat leveren waag ik te betwijfelen.

Ik vrees dat de huidige verschuivingen in het geopolitieke landschap er juist voor zorgen dat we meer instabiliteit in Europa krijgen. In voormalige Oostbloklanden schieten nu Neo-facistische groeperingen uit de grond die banden lijken te hebben met Rusland. De vluchtelingenstroom naar Europa komt Poetin en Erdogan fantastisch uit. De bankencrisis is nog steeds gaande in Zuid-Europa en de verdeeldheid binnen de EU nog nooit zo groot geweest.

In de VS zal er niet veel veranderen, hier moeten we het nog maar zien waar het schip uiteindelijk strandt.
pi_167747774
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze doen echt heel veel moeite om te verhullen dat die droplul van een Podesta gewoon op een phishing mail heeft geklikt en letterlijk p@ssword als wachtwoord had.
p@assword. En ze geven vrij duidelijk aan dat phishing een belangrijke methode was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Eindredactie Games vrijdag 30 december 2016 @ 16:36:58 #289
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167747797
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze doen echt heel veel moeite om te verhullen dat die droplul van een Podesta gewoon op een fishing mail heeft geklikt en letterlijk p@ssword als wachtwoord had.
:D Er worden geen namen genoemd, ook niet van politieke partijen, maar verder is dat wel de bottom-line hoor. Er zou malware zijn geserveerd via phishing-accounts van o.a. onderwijsinstellingen die door iemand van 'een zekere politieke partij' is geopend waardoor men toegang kon krijgen tot 'diepere' systemen.

Het is wel een vrij mager rapport met - volgens IT-security-kenners - voornamelijk 'circumstancial evidence'.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 30 december 2016 @ 16:45:17 #290
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_167748070
quote:

[..]

Dronebama aka Obomba aka conflictverlenger / escalator in Syrië? Hoe precies is hij de beste president in 40 jaar?
pi_167748290
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dronebama aka Obomba aka conflictverlenger / escalator in Syrië? Hoe precies is hij de beste president in 40 jaar?
Om de doodeenvoudige reden dat de rest duidelijk slechter was. :P

Besef je überhaupt wel hoe de situatie in Syrië is ontstaan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167748318
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Alternatieven zijn Carter, Reagan, de Bushes en Clinton.
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:08:32 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167748990
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

En ik zou toch willen zeggen dat Obama juist weer 1 van de beste presidenten is die de VS ooit hebben gehad. Nou zegt dat wellicht meer over de andere presidenten, maar toch.

Vanaf 20 januari hebben de VS vermoedelijk de slechtste president uit de geschiedenis.
Historici zijn er nog altijd niet over uit hoe ze de voorgaande 43 presidenten moeten rangschikken qua succes, die lijst blijft voortdurend aan verandering overhevig, maar jij weet nu al dat Trump vermoedelijk de slechtste ooit gaat worden. Kennelijk weet je ook al wat er de komende 4 jaar allemaal gaat gebeuren in de wereld.

Knap van je.
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:13:03 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167749181
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alternatieven zijn Carter, Reagan, de Bushes en Clinton.
Allemaal middelmatige presidenten imo. Met her en der een succesje, maar geen echte grootheden. Reagan misschien nog de beste legacy nagelaten, al kun je je afvragen in hoeverre het einde van de Sovjet-Unie aan hem toe te schrijven was. Ik denk dat de SU sowieso wel uiteen zou zijn gevallen. Hele Star Wars-project heeft vooral klauwen met geld gekost.

Bush sr. deed het wel goed in de 1e Golfoorlog, maar zijn binnenlandse beleid was niet zo sterk. Werd daarom ook niet herkozen. Clinton had met zijn charisma meer kunnen bereiken en was z'n laatste jaren alleen nog maar bezig met de Lewinsky-affaire. Verhaal Bush jr. is gevoeglijk bekend. Carter is van voor mijn tijd.
pi_167749185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Historici zijn er nog altijd niet over uit hoe ze de voorgaande 43 presidenten moeten rangschikken qua succes, die lijst blijft voortdurend aan verandering overhevig, maar jij weet nu al dat Trump vermoedelijk de slechtste ooit gaat worden. Kennelijk weet je ook al wat er de komende 4 jaar allemaal gaat gebeuren in de wereld.

Knap van je.
Nu ja, Trump is wel een legendarische idioot natuurlijk, dus die kans is best aannemelijk. Maar laten we hopen dat hij het goed doet.
  Eindredactie Games vrijdag 30 december 2016 @ 17:14:27 #296
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167749236
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Knap van je.
Dat staat er toch niet? Hij spreekt een vermoeden uit, zo bewonderenswaardig is dat niet hoor.
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:17:12 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167749339
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:14 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet? Hij spreekt een vermoeden uit, zo bewonderenswaardig is dat niet hoor.
Dan nog, de slechtste president ooit is wel heel wat steviger uitgedrukt dan dat hij het minder goed gaat doen dan een boel anderen.

Er zijn echt legendarisch slechte presidenten geweest in de VS, vooral in de decennia voor de Burgeroorlog. Presidenten die er bijna voor gezorgd hebben dat het land uiteen viel. Denk niet dat Trump daar qua negativiteit aan gaat tippen.
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:21:29 #298
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_167749511
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om de doodeenvoudige reden dat de rest duidelijk slechter was. :P

Besef je überhaupt wel hoe de situatie in Syrië is ontstaan?
Ik zit vanaf het eerste uur in het Syrië topic.

Feit blijft dat Dronebama met zijn beleid de Taliban heeft laten groeien (lees je maar eens in in de drone aanvallen). Tevens door zijn onverantwoorde overhaaste terugtrekking uit Irak (true Bush heeft ervoor gezorgd dat ze daar zaten) heeft hij voor veel problemen in Irak gezorgd.
pi_167750904
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:06 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, de machtsverhoudingen zijn aan het veranderen. Dat Obama niet is uitgenodigd voor het vredesoverleg in Syrië is wat dat betreft veelzeggend en dat zit ze echt niet lekker.
En het is niet alleen Rusland hè, samen met China, Iran en Turkije kunnen ze het de VS aardig moeilijk maken. Militair gezien kunnen ze niet tegen tegen de VS op, dat lijkt me evident maar economisch gezien kunnen ze de VS wel op hun knieën krijgen, vooral China kan aardig wat schade aanrichten.
Amerika doet niet mee in Syrië. Poetin heeft gelijk z'n kans geroken en heeft daar met gifgas burgerdoelen gebombardeerd. Oorlog is al vuil, maar Poetin kon het nog eventjes vuiler maken. Dat is het vleesch dat je in de kuip hebt. Je zal er maar trots op zijn.
Ik begrijp dat het grootste gedeelte Poetin aanhangers hier op een zolderkamertje zit, maar uiteindelijk mogen ze een keer stemmen. En dan vind ik onwetendheid gevaarlijk worden.
pi_167751581
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:50 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Amerika doet niet mee in Syrië. Poetin heeft gelijk z'n kans geroken en heeft daar met gifgas burgerdoelen gebombardeerd.Oorlog is al vuil, maar Poetin kon het nog eventjes vuiler maken. Dat is het vleesch dat je in de kuip hebt. Je zal er maar trots op zijn.
De VN heeft Assad daarvoor verantwoordelijk gehouden, niet Rusland.

quote:
Ik begrijp dat het grootste gedeelte Poetin aanhangers hier op een zolderkamertje zit, maar uiteindelijk mogen ze een keer stemmen. En dan vind ik onwetendheid gevaarlijk worden.
Wie zijn die Poetin aanhangers hier dan? Als je wat kritiek hebt op het beleid van de EU of VS ben je een Poetin aanhanger ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')