abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167704541
Vanavond NPO-2 22:40: Het uur van de wolf.

Boudewijn de Groot, George Kooymans en Henny Vrienten delen een halve eeuw Nederlandse muziekgeschiedenis. Periodes van hysterische beroemdheid liggen achter hen, maar nog steeds vullen ze moeiteloos zalen. Ze toeren nu door het land onder de naam Vreemde Kostgangers, met een programma van oude en nieuwe liedjes. In deze samenwerking vallen de onderlinge verschillen weg: het zijn drie mannen die doen wat ze het liefste doen: muziek maken. De drie schrijven graag liedjes. Dat is na al die jaren niet eenvoudiger geworden. Een goed liedje overkomt je, maar is ook hard werken, sleutelen en slijpen tot alles klopt. Het grote streven is altijd om een liedje te maken dat aanslaat. Hoe groot de hits die ze op hun naam hebben staan ook, er is altijd een verlangen om er nog een te maken: een liedje dat voort zal leven. De teksten die de drie schrijven weerspiegelen de levensfase waarin ze zich bevinden: ze gaan over het leven, over oude liefdes en jeugdherinneringen. In deze documentaire zien we hoe deze mannen samen in een buitenhuis in Twente sleutelen aan nieuwe liedjes. Doorwerken tot diep in de nacht, de herinneringen die ze delen, wederzijdse waardering, kleine irritaties en milde spot, maar bovenal het plezier van het maken. Langzaam krijgen de liedjes vorm, en het optreden komt steeds dichterbij: zal deze mix bij hun publiek in de smaak vallen?

Aansluitend om 23:35 een registratie van het concert dat ze onder de naam Vreemde Kostgangers gaven in Carré.
(wij zijn vorige week zaterdag naar dat concert in Haarlem geweest en vonden zeer de moeite waard)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_167705384
Wat leuk! Dankje voor het delen, ik ga kijken!
pi_167705706
Het originele concert duurt 2 uur, dus ze zullen er flink in geknipt hebben.
Voor de pauze speelden ze allemaal nieuwe nummers, na de pauze was het een feest der herkenning (en meezingen) van bekende oude hits van ze.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 december 2016 @ 15:19:35 #4
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_167708738
Ga ik zeker even kijken!
.
pi_167725069
Net begonnen! Kijken!
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 22:51:42 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_167725348
Waar is haaibaaike die wil dit zeker zien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_167725945
De verhalen die ze op het toneel vertellen over die nummers zijn zo leuk herkenbaar en vaak autobiografisch. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_167727171
Kooymans is echt een briljant goede gitarist. _O_
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 30 december 2016 @ 00:48:11 #9
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_167729927
Wat een heerlijk concert van deze nieuwe supergroep! Het speelplezier spat ervan af. Ik ben zeer benieuwd naar hun CD, want de nummers die ik tot nu toe gehoord heb, vond ik geweldig! Vooral "Scheiding" en "Touwtje aan de Deur" vond ik te gekke songs. Benieuwd wat ze nog meer achter de hand hebben. Alleen "Spelen met Vuur" vond ik iets minder. Maar prima concert van die krasse knarren!
.
  vrijdag 30 december 2016 @ 00:52:02 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167729994
En dan te bedenken dat de helft maar op TV is uitgezonden geweest.

Mijn voorkeur ging (weer) naar de nummers die Boudewijn geschreven heeft. Maar goed die man heeft er slechts een paar geschreven.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 30 december 2016 @ 00:57:07 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167730082
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 30 december 2016 @ 01:27:46 #12
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_167730537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 00:52 schreef golfer het volgende:
En dan te bedenken dat de helft maar op TV is uitgezonden geweest.
Ik wil een DVD. Dat ze maar een "Deluxe Edition" uitbrengen met een bonus-DVD van het volledige concert, dat zou ik fijn vinden.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')