Nee, het is echt van een domheid die zelfs vergeleken met jouw gebruikelijke lage niveau echt spectaculair is.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is gewoon een wetenschappelijk gegeven, hoor.

Ken ik niet. Klinkt leukquote:Op maandag 2 januari 2017 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Dan nog, er zit een soortgelijke missie in Mass Effect 2, waarbij dit zou impliceren dat Shepard een god is.

Ik denk dat we het op dat punt het niet oneens zijn.quote:Op maandag 2 januari 2017 10:56 schreef lnloggen het volgende:
[..]
.[..]
.Het niet geloven in God is net zo goed een individuele geloofsopvatting als het niet geloven in Thor, of in het Flying Spaghettimonster, of in Chhinnamasta.
Als jij dat ook vindt, dan zijn we het eensMaar als jij zegt:
- niet geloven in God is een individuele geloofsopvatting
- niet geloven in het Flying Spaghettimonster is geen individuele geloofsopvatting

Beetje inhoudsloos roeptoeteren naar een ander noem ik juist dom gedrag. Het voegt namelijk niets toe. Beetje een schreeuw om aandacht. Ach, daar zijn we ook voor op dit forum. Jammerklagers op de schouders kloppen en ze wat positiviteit meegeven.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, het is echt van een domheid die zelfs vergeleken met jouw gebruikelijke lage niveau echt spectaculair is.

Probeer dan alsjeblieft niet van die tergend domme dingen te zeggen. Dat trollen, vooruit, ben je gewoon best wel goed in. Ik zie het en ik hap af en toe nog.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Beetje inhoudsloos roeptoeteren naar een ander noem ik juist een beetje dom gedrag. Het voegt namelijk niets toe. Beetje een schreeuw om aandacht. Ach, daar zijn we ook voor op dit forum. Jammerklagers op de schouders kloppen en ze wat positiviteit meegeven.

Jezus Elziesquote:Op maandag 2 januari 2017 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is gewoon een wetenschappelijk gegeven, hoor. Atheïsten missen het vermogen tot het ervaren van een godsbesef of tot het komen tot een dieper gevoel van spiritueel 'weten' omdat de daarvoor bestemde hersenfuncties minder functioneren.
Hetzelfde als wanneer iemand bij gebrek aan serotine aanmaak neerslachtige en depressieve gevoelens ervaart.
Laten we eerlijk wezen, atheïsten zijn nu niet bepaald het stereotype vrolijke mensen die openstaan voor andersdenkende ideeën. Laat staan water bij de wijn doen betreffende hun eigen overtuigingen. Je hoeft deze topic maar na te lezen om te zien dat ik er niet ver langs zit. Bovendien kunnen ze niet loslaten wanneer hun overtuigingen bekritiseert worden. Dan zijn ze zelfs nog vuriger dan de gemiddelde Jehova Getuige. Ach, het blijft vermakelijke psychologie dat stelselmatig moeten blijven happen.

Net als Jigzoz lees ik alleen maar wat gemor op de persoon maar geen enkele inhoudelijke tegenreactie wat stelt dat mijn stelling onjuist zou zijn. Ik heb het echt niet zelf verzonnen hoor.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jezus ElziesDat je volhardend in je onwetenheid was dat zagen we al. Maar dat je nu ook je afwezigheid van kennis zo kan misbruiken is heel bijzonder.

Of je het zelf verzonnen hebt of niet: het is echt een intens achterlijke stelling. Je domste tot nu toe en dat zegt heel erg veel.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Net als Jigzoz lees ik alleen maar wat gemor op de persoon maar geen enkele inhoudelijke tegenreactie wat stelt dat mijn stelling onjuist zou zijn. Ik heb het echt niet zelf verzonnen hoor.

Opnieuw, zonder een greintje weerlegging is het niets meer dan wat roepen in een lege woestijn.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of je het zelf verzonnen hebt of niet: het is echt een intens achterlijke stelling. Je domste tot nu toe en dat zegt heel erg veel.

Oké, weerleg jij dan maar dat jij een zwakbegaafde tokkie bent. Net zoiets. Tot die tijd staat die stelling als een huis.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Opnieuw, zonder een greintje weerlegging is het niets meer dan wat roepen in een lege woestijn.

Ach gut, meneertje wordt een beetje boos en gaat zwakbegaafde Tokkie roepen.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké, weerleg jij dan maar dat jij een zwakbegaafde tokkie bent. Net zoiets. Tot die tijd staat die stelling als een huis.
Begrijp je wel wat je zelf zegt?

Je hebt het ook niet zelf verzonnen maar je hebt geen idee wat het nu echt inhoudt en welke conclusies je eraan kan verbinden. Je geeft er vervolgens je eigen draai aan, eigen conclusies, en dat is gewoon erg triest.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Net als Jigzoz lees ik alleen maar wat gemor op de persoon maar geen enkele inhoudelijke tegenreactie wat stelt dat mijn stelling onjuist zou zijn. Ik heb het echt niet zelf verzonnen hoor.

Nou ja, vergeleken met 'atheïsten hebben onderontwikkelde hersenen' en 'atheïsme is een handicap' is dat niet heel veel anders.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach gut, meneertje wordt een beetje boos en gaat zwakbegaafde Tokkie roepen.![]()
Nee, eigenlijk is het meer een beetje hoofdschuddend grijnzen.quote:Hoop dat je niet met een al te rood hoofd achter je scherm zit.![]()

Geven atheïsten geen draai aan hun eigen overtuigingen en vooral aan de overtuigingen van een ander? Niet bepaald een sterk argument.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je hebt het ook niet zelf verzonnen maar je hebt geen idee wat het nu echt inhoudt en welke conclusies je eraan kan verbinden. Je geeft er vervolgens je eigen draai aan, eigen conclusies, en dat is gewoon erg triest.

Het gaat dan ook niet om overtuigingen, je verwijst naar een wetenschappelijk onderzoek. Maar dat onderzoek misbruik je vervolgens, en dat is best triest.quote:Op maandag 2 januari 2017 12:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Geven atheïsten geen draai aan hun eigen overtuigingen en vooral aan de overtuigingen van een ander? Niet bepaald een sterk argument.
Maar je bent ook een achterlijke tokkie als je dat soort onzin conclusies aan onderzoeken koppelt. Conclusies waar die onderzoekers heel ver weg van blijven.quote:Ontken je dat bepaalde hersengebieden/interacties een rol van betekenis spelen bij het ervaren van spirituele ervaringen of van het hebben van een godsbesef? Dat de evolutie van onze hersenen die functies mogelijk hebben gemaakt en ons onderscheid van andere zoogdieren die niet aan zichtbare godsvereringen doen? Dat de neuronenwerkzaamheid van ons brein afgeleid is van elektromagnetische werkzaamheid?
Als je dat ontkent, prima maar doe dat dan middels een inhoudelijke tegenreactie. Roepen dat de ander onzin verkoopt of een Tokkie is een inhoudelijk zwaktebod. Daarmee geef je bij voorbaat aan dat je het zelf niet eens meer weet. Blijft iedere dag lachen met die atheïsten. Zo leuk.

Opnieuw geen concrete tegenreactie. Roepen dat de ander een wetenschappelijk onderzoek misbruikt maar het vervolgens nergens weten toe te lichten. Misbruik van wat en waarom?quote:Op maandag 2 januari 2017 12:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om overtuigingen, je verwijst naar een wetenschappelijk onderzoek. Maar dat onderzoek misbruik je vervolgens, en dat is best triest.
[..]
Maar je bent ook een achterlijke tokkie als je dat soort onzin conclusies aan onderzoeken koppelt. Conclusies waar die onderzoekers heel ver weg van blijven.

Je snapt het echt niet hequote:Op maandag 2 januari 2017 12:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Opnieuw geen concrete tegenreactie. Roepen dat de ander een wetenschappelijk onderzoek misbruikt maar het vervolgens nergens weten toe te lichten. Misbruik van wat en waarom?
If it quacks ....quote:Ik moet alleen maar lachen wanneer iemand de discussie verliest en zichzelf verlaagt door de ander uit te schelden voor Tokkie. Voor hetzelfde geldt communiceer ik nu met een boze 83 jarige gefrustreerde opa in een of andere verzorgingstehuis. Een soort van über- atheïst.![]()
Ik kan zoiets toch nooit serieus nemen?

Haha, nee daar ga ik me echt niet aan wagen, dat is zelfs voor mij een stap te ver.quote:Op maandag 2 januari 2017 12:20 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de goede orde: deze pipo heeft het eerst voor elkaar gekregen om mensen 1800 berichten lang te laten reageren op de stelling 'geen geloof is ook een geloof' en nu gaan er dus mensen aan diezelfde pipo proberen aan te tonen dat atheïsme niet voortkomt uit een ontwikkelingsachterstand van de hersenen.
Jaja, denk daar maar even over na.

Nee, het gaat meer over de definitie van bewustzijn en 'vrije wil'. Maar het voorbeeld wat je noemt dat een 'god' even snel iets omlegt in je hoofd waardoor je dingen anders gaat zien is exact wat hier gebeurd.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:08 schreef lnloggen het volgende:
[..]
Ken ik niet. Klinkt leukMaar "Mass Effect 2" klinkt als iets wat op een beeldscherm verschijnt. De kans lijkt me vrij klein dat ik word overtuigd dat iets of iemand een god is door verschijningen die beperkt zijn tot een beeldscherm.

Hier een reactie van een mentaal gehandicapte atheïst.quote:Op maandag 2 januari 2017 10:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daarbij spelen ook andere factoren een rol van betekenis. Het brein van een atheïst is minder ver ontwikkeld doordat het gebied boven zijn linker slaapkwab (het gebied waar evolutie ons zoiets als een spiritueel besef heeft gegeven) slechter is ontwikkeld. Die handicap compenseert de atheïst door zich als minderheid te isoleren van een meerderheid die wél zoiets als een spiritueel besef kan ervaren.

Maar je zag het voor je hequote:Op maandag 2 januari 2017 12:48 schreef marko777 het volgende:
Ach, het is maar goed dat ik dat niet geloof anders zou ik me nog beledigd kunnen voelen ook.

Inderdaad even voelde het als beledigend toen ik dat specifieke stukje las en bij mij de interpretatie daar over bij mij naar boven kwam en geloofde dat hij het was die het over mij had. Maar achter af gezien was mijn eigen interpretatie die daarvoor heeft gezorgd.quote:

De reden waarom ik het zeg is omdat als jij beweerde als je het voor je kon zien dan geloof je het, iets wat ik nogal een vreemd concept vind. En in mijn realiteit ook niet overeenstemt met de definitie van geloof.quote:Op maandag 2 januari 2017 15:02 schreef marko777 het volgende:
[..]
Inderdaad even voelde het als beledigend toen ik dat specifieke stukje las en bij mij de interpretatie daar over bij mij naar boven kwam en geloofde dat hij het was die het over mij had. Maar achter af gezien was mijn eigen interpretatie die daarvoor heeft gezorgd.
M.b.t die uitspraak van elzies dat een atheïst een handicap heeft, dat is zijn mening, wat heb ik daarmee te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |