Nee, serieus. Het lijkt me echt fantastisch als blijkt dat de maanlanding nep was bijvoorbeeld. Of dat homeopathie echt werkt. Of dat het echt mogelijk is om met doden te communiceren.quote:
Ach, je eigen persoonlijke realiteit is alleen maar een projectie van je eigen overtuigingenquote:Op zondag 1 januari 2017 17:07 schreef Molurus het volgende:
Ah, de voorspelbare maar toch geheel misplaatste 'ook gij Brutus'.
Ik vind het wel jammer dat je mij mijn realiteit niet gunt.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:09 schreef marko777 het volgende:
[..]
Ach, je eigen persoonlijke realiteit is alleen maar een projectie van je eigen overtuigingen
Dat klopt weliswaar, maar A → B = ¬B → ¬A en dat lijkt mij wat marko777 daar beweerde. A ontkennen is ¬A geloven.quote:
Het heeft niets te maken met niet gunnen. Wat dat betreft gun ik jouw de wereld met al het positieve daarinquote:Op zondag 1 januari 2017 17:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat je mij mijn realiteit niet gunt.
Ja, wat wel of niet een drogreden is is eigenlijk ook maar een mening.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:09 schreef marko777 het volgende:
[..]
Ach, je eigen persoonlijke realiteit is alleen maar een projectie van je eigen overtuigingen
Maar je gunt me niet een realiteit waarin ik niet geloof in goden.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:11 schreef marko777 het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met niet gunnen. Wat dat betreft gun ik jouw de wereld met al het positieve daarin
Hier idem. Een hiernamaals, geen maanlanding, goden, kabouters, noem maar op. Het zou me enorm verwonderen (op een positieve manier) als ik het mis blijk te hebben, geweldig lijkt me dat.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, serieus. Het lijkt me echt fantastisch als blijkt dat de maanlanding nep was bijvoorbeeld. Of dat homeopathie echt werkt. Of dat het echt mogelijk is om met doden te communiceren.
Ik geloof alleen niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Nou... Ik heb liever niet dat christengod of moslimgod echt bestaat.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:12 schreef lnloggen het volgende:
[..]
Hier idem. Een hiernamaals, geen maanlanding, goden, kabouters, noem maar op. Het zou me enorm verwonderen (op een positieve manier) als ik het mis blijk te hebben, geweldig lijkt me dat.
Ik sta er alleszins voor open dat mijn overtuigingen gefalsifieerd worden.
Ah jawel, vergeving is dan altijd nog mogelijk ...quote:Op zondag 1 januari 2017 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Ik heb liever niet dat christengod of moslimgod echt bestaat.
Ik zou dat niet willen.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah jawel, vergeving is dan altijd nog mogelijk ...
Tuurlijk wel. hoe ben je ooit op dat idee gekomen dat ik jou niet gunt om te geloven dat god niet bestaat.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar je gunt me niet een realiteit waarin ik niet geloof in goden.
De overtuiging dat goden niet bestaan behoeft precies evenveel bewijslast als de overtuiging dat roze eenhoorns niet bestaan.quote:Op zondag 1 januari 2017 10:24 schreef Elzies het volgende:
Dus het geloof dat God niet bestaat is geen hypothese en behoeft geen bewijslast? Doe niet zo mal.
Maar geen realiteit waarin ik niet geloof in god(en). Wat in mijn realiteit toch echt zo is.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:15 schreef marko777 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. hoe ben je ooit op dat idee gekomen dat ik jou niet gunt om te geloven dat god niet bestaat.
Ah tuurlijk wel. Beetje aan lopen kloten en dan vlak voor je sterft nog even berouw tonen voordat je in het hellevuur verdwijnt...quote:
Nee. Als christengod echt zou bestaan, dan wil ik er niets mee te maken hebben. Met moslimgod al helemaal niet.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah tuurlijk wel. Beetje aan lopen kloten en dan vlak voor je sterft nog even berouw tonen voordat je in het hellevuur verdwijnt...
In mijn realiteit ook dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn. Maar er is wel een geloof in een concept over een god. Waarbij dan als gevolg niet in gelooft wordt dat die echt bestaat of niet bestaat en het daardoor alleen maar een denkbeeld is.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar geen realiteit waarin ik niet geloof in god(en). Wat in mijn realiteit toch echt zo is.
Niet weer, je gebruikt het woord geloof op een manier die niet in mijn realiteit zo gehanteerd wordt. Ik weet niet wat er zich allemaal in jouw realiteit afspeelt en hoe daar gecommuniceerd wordt, maar in mijn realiteit geloof ik niet in een god of goden, punt....quote:Op zondag 1 januari 2017 17:22 schreef marko777 het volgende:
[..]
In mijn realiteit ook dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn. Maar er is wel een geloof in een concept over een god. Waarbij dan als gevolg niet in gelooft wordt dat die bestaat of niet bestaat en het daardoor alleen maar een denkbeeld is.
Er zal toch wel een wolkje te vinden zijn waar je met je harpje kan zitten ver weg van die god, anders is het wel een kut hiernamaals.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Als christengod echt zou bestaan, dan wil ik er niets mee te maken hebben. Met moslimgod al helemaal niet.
Kut wordt het dan sowieso ja.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zal toch wel een wolkje te vinden zijn waar je met je harpje kan zitten ver weg van die god, anders is het wel een kut hiernamaals.
quote:
Dus jij kan in alle oprechtheid vertellen dat in jouw verstand het totaal ontbreekt aan elk gods concept(en)?quote:Op zondag 1 januari 2017 17:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Niet weer, je gebruikt het woord geloof op een manier die zo niet in mijn realiteit zo gehanteerd wordt. Ik weet niet wat er zich allemaal in jouw realiteit afspeelt en hoe daar gecommuniceerd wordt, maar in mijn realiteit geloof ik niet in een god of goden, punt....
Je klinkt alsof dat je denkt dat dat heeeeeeel vreemd zou zijn. Waarom denk je dat?quote:Op zondag 1 januari 2017 17:29 schreef marko777 het volgende:
[..]
Dus jij kan in alle oprechtheid vertellen dat in jouw verstand het totaal ontbreekt aan elk gods concept(en)?
Ik weet wat andere erover beschrijven en zeggen, maar ja, dat kan ik echt oprecht vertellen.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:29 schreef marko777 het volgende:
[..]
Dus jij kan in alle oprechtheid vertellen dat in jouw verstand het totaal ontbreekt aan elk gods concept(en)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |