Oh dat doet ze ook zeker wel hoor!quote:Op woensdag 28 december 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou jij moeten afkicken van Whatsapp? Net als jij moet accepteren dat zij niet zo in elkaar zit, moet zij accepteren dat jij wél zo in elkaar zit.
Jij moet het accepteren als ze niks terugstuurt terwijl je dat wil en zij moet accepteren dat ze berichtjes krijgt waar ze stiekem niet op zit te wachten
Vrijwel alleen mijn vriendin...quote:Op woensdag 28 december 2016 09:38 schreef MissButterflyy het volgende:
App je andere mensen ook zo veel of alleen je vriendin?
gelukkig heb je wel FOK! om dagelijks te postenquote:Op woensdag 28 december 2016 09:38 schreef Copycat het volgende:
Als ik dit soort problemen lees, ben ik zo blij van een generatie te zijn die niet elk moment van de dag via social media en apps in contact met alles en iedereen kon staan.
Nou, doe dat dan ook. Echt, waarom moet je elke hersenscheet direct delen? Niets zo irritant als iemand die constant om aandacht loopt te bedelen.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:43 schreef Ortin het volgende:
Vrijwel alleen mijn vriendin...
Ik app andere mensen (lijkt me) zoals mijn vriendin wil dat ik haar app.
Ze moeten niks.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou jij moeten afkicken van Whatsapp? Net als jij moet accepteren dat zij niet zo in elkaar zit, moet zij accepteren dat jij wél zo in elkaar zit.
Jij moet het accepteren als ze niks terugstuurt terwijl je dat wil en zij moet accepteren dat ze berichtjes krijgt waar ze stiekem niet op zit te wachten
Dat is ook archaïsch.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:44 schreef fathank het volgende:
gelukkig heb je wel FOK! om dagelijks te posten
Da lijkt het me niet zozeer het probleem dat je moet afkicken van WhatsApp, maar dat je moet accepteren dat je het relatief kleine deel van een relatie wat je gewend bent via WA te doen nu mist/op een andere manier in moet vullen.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:41 schreef Ortin het volgende:
[..]
Oh dat doet ze ook zeker wel hoor!
Zij zegt altijd; 'Als jij iets wilt sturen, moet je dat gewoon doen hoor - verwacht alleen niet dat je altijd een zelfde antwoord terugkrijgt.'
Alleen ik mis dat stukje van 'Open Communicatie' via WhatsApp altijd. Ik stuur meestal berichtjes met een (te) grote verwachting.
Ik dacht hetzelfde toen ik het las.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:44 schreef fathank het volgende:
[..]
gelukkig heb je wel FOK! om dagelijks te posten
Hoe oud ben jij?quote:Op woensdag 28 december 2016 09:47 schreef Ortin het volgende:
Ik denk dat ik mijn probleem nu al iets beter kan verwoorden.
Zoals ik ook naar 'timmmmm' typte;
Ik mis dat stukje 'Open Communicatie'.
Ik stuur altijd berichtjes naar mijn vriendin met een veeeelste grote verwachting.
BV; Ik stuur 'Goeiemorgen schat', en zij antwoord met 'Heyyy'. Dat is geen probleem voor waarschijnlijk 99% op FOK!, maar omdat ik dan met grote verwachtingen dat berichtje heb getypt - vind ik dat weer kloten. Hoe komt ik van die verwachtingsdrang af?
Ik snap dat wel. Bij praten vallen de spelfouten niet zo op.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:32 schreef Ortin het volgende:
Zij is zo van; ik zeg je liever dat ik van je houdt, in plaats van dat ik het naar je typ.
Maar wat is dan je verwachting? Wat wil je dan dat ze antwoordt, wat mis je wat je wel hoopt?quote:Op woensdag 28 december 2016 09:47 schreef Ortin het volgende:
Ik denk dat ik mijn probleem nu al iets beter kan verwoorden.
Zoals ik ook naar 'timmmmm' typte;
Ik mis dat stukje 'Open Communicatie'.
Ik stuur altijd berichtjes naar mijn vriendin met een veeeelste grote verwachting.
BV; Ik stuur 'Goeiemorgen schat', en zij antwoord met 'Heyyy'. Dat is geen probleem voor waarschijnlijk 99% op FOK!, maar omdat ik dan met grote verwachtingen dat berichtje heb getypt - vind ik dat weer kloten. Hoe komt ik van die verwachtingsdrang af?
Door je voor te stellen hoe vreselijk benauwend het is als iemand zulke verwachtingen van je heeft.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:47 schreef Ortin het volgende:
Hoe komt ik van die verwachtingsdrang af?
Wat verwacht je dan? Een passage uit shakespeare?quote:Op woensdag 28 december 2016 09:47 schreef Ortin het volgende:
BV; Ik stuur 'Goeiemorgen schat', en zij antwoord met 'Heyyy'.
In het begin van onze relatie kwam er van beide kanten extreem veel app-verkeer. Logisch, want alles is natuurlijk nieuw en spannend. Nu is het echter zo - dat als ik bijvoorbeeld een dag niets van me laat horen (als ik aan het werk ben of zo), ik ook geen enkel berichtje van haar krijg. Terwijl dat altijd wel zo was. Dan denk ik automatisch dat ze dat met een reden doet. En DAT - denken dat het met een reden is - is onnodig, 'want het is maar WhatsApp'. Dus van die gedachte wil ik af.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da lijkt het me niet zozeer het probleem dat je moet afkicken van WhatsApp, maar dat je moet accepteren dat je het relatief kleine deel van een relatie wat je gewend bent via WA te doen nu mist/op een andere manier in moet vullen.
Wat zijn dan zoal die dingen die je graag over whatsapp bespreekt, wat je nu 'mist'
Dat is een goeie. Zo heb ik het niet eerder gezien.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:49 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Door je voor te stellen hoe vreselijk benauwend het is als iemand zulke verwachtingen van je heeft.
Nou, nee, absoluut niet. Maar als ik kijk naar hoe het ongeveer een maand geleden ging;quote:Op woensdag 28 december 2016 09:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Een passage uit shakespeare?
Eigenlijk wel jaquote:Op woensdag 28 december 2016 09:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Een passage uit shakespeare?
Zo doorgaan en over een maand is het 'Laat me nu eindelijk eens met rust!'quote:Op woensdag 28 december 2016 09:53 schreef Ortin het volgende:
Nou, nee, absoluut niet. Maar als ik kijk naar hoe het ongeveer een maand geleden ging;
Dan typte ik bijvoorbeeld die 'Heyyy' en kreeg ik 'Goeiemorgen schat, ik hou van je' terug.
Maar die heb ik vrijwel niet. Voor mij is het ècht een te hoge verwachting, denk ik.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:55 schreef TARDIS. het volgende:
Hangt dit niet gewoon samen met een bepaalde intrinsieke onzekerheid en angst binnen je relatie?
Ik zou op een goed moment ook niet meer weten wat ik moet reageren op de zoveelste 'hoi'...quote:Op woensdag 28 december 2016 09:53 schreef Ortin het volgende:
[..]
Nou, nee, absoluut niet. Maar als ik kijk naar hoe het ongeveer een maand geleden ging;
Dan typte ik bijvoorbeeld die 'Heyyy' en kreeg ik 'Goeiemorgen schat, ik hou van je' terug.
Dit kan misschien nog wel bij de eerste fase, al zou ik er zelfs dan al op afknappen, maar wordt al gauw irritant. Wat je doet is weinig tot niets investeren (Heyyyy) en veel terugverwachten (moet zij een heel verhaal typen). Je stelt je lui op en laat haar al het werk doen.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:53 schreef Ortin het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 december 2016 09:58 schreef Ortin het volgende:
Maar die heb ik vrijwel niet. Voor mij is het ècht een te hoge verwachting, denk ik.
Klinkt toch echt als onzekerheid!quote:Op woensdag 28 december 2016 09:51 schreef Ortin het volgende:
Dan denk ik automatisch dat ze dat met een reden doet.
Maar dat is dus nu vrijwel andersom. Dat was TOEN.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:00 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dit kan misschien nog wel bij de eerste fase, al zou ik er zelfs dan al op afknappen, maar wordt al gauw irritant. Wat je doet is weinig tot niets investeren (Heyyyy) en veel terugverwachten (moet zij een heel verhaal typen). Je stelt je lui op en laat haar al het werk doen.
Ja, onzekerheid rondom WhatsApp-gedrag. Dat heeft toch niet zoveel te maken met de relatie zelf?quote:Op woensdag 28 december 2016 10:01 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
[..]
Klinkt toch echt als onzekerheid!
Als je het alleen bij haar hebt, is whatsapp een symptoom van je onzekerheid.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:02 schreef Ortin het volgende:
Ja, onzekerheid rondom WhatsApp-gedrag. Dat heeft toch niet zoveel te maken met de relatie zelf?
Het is geen lieve en vrolijke benadering als je stiekem verlangt dat je een antwoord terugkrijgt. Het is afhankelijk en dwingend, misschien als je het zo bekijkt, dat de behoefte wel afneemt?quote:Op woensdag 28 december 2016 10:01 schreef Ortin het volgende:
Maar dat is dus nu vrijwel andersom. Dat was TOEN.
Ik ben nu degene die haar elke ochtend lief en vrolijk benaderd, en ik krijg weinig- tot niets terug.
WA is slechts het communicatiemiddel, symptoom, de onderliggende onzekerheid is het effectieve probleem.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:02 schreef Ortin het volgende:
Ja, onzekerheid rondom WhatsApp-gedrag. Dat heeft toch niet zoveel te maken met de relatie zelf?
Gek genoeg, inderdaad wel. Ik heb het nog nooit zo gezien!quote:Op woensdag 28 december 2016 10:03 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het is geen lieve en vrolijke benadering als je stiekem verlangt dat je een antwoord terugkrijgt. Het is afhankelijk en dwingend, misschien als je het zo bekijkt, dat de behoefte wel afneemt?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wel dagelijks contact wil, maar er zijn ook veel jongeren die dat niet willen. Een vriend/vriendin is leuk voor de max 2x per week dat je elkaar ziet en verder doe je allebei 100% je eigen ding.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:51 schreef Ortin het volgende:
[..]
In het begin van onze relatie kwam er van beide kanten extreem veel app-verkeer. Logisch, want alles is natuurlijk nieuw en spannend. Nu is het echter zo - dat als ik bijvoorbeeld een dag niets van me laat horen (als ik aan het werk ben of zo), ik ook geen enkel berichtje van haar krijg. Terwijl dat altijd wel zo was. Dan denk ik automatisch dat ze dat met een reden doet. En DAT - denken dat het met een reden is - is onnodig, 'want het is maar WhatsApp'. Dus van die gedachte wil ik af.
Dat intensieve whatsappen is een manier om af te tasten bij een onzekere situatie: ben je daar? ja hoor ik heb nog steeds interesse in je. Je bent misschien een beetje verslaafd geraakt aan die aandacht maar nu de relatie serieus is, is die fase voorbij en zijn jullie toe aan de volgende: ook zonder voortdurend elkaars handje vasthouden in relatie zijn.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:01 schreef Ortin het volgende:
[..]
Maar dat is dus nu vrijwel andersom. Dat was TOEN.
Ik ben nu degene die haar elke ochtend lief en vrolijk benaderd, en ik krijg weinig- tot niets terug.
Het is niet raar om je afhankelijkheid te tonen in een relatie, als je dit niet zou hebben, zou de relatie ook niet echt diep gaan. Maar toon dit op momenten dat je ook genegenheid kan terugverwachten. Als je andere momenten kiest om je liefde te tonen, dan zou het onbaatzuchtig moeten zijn, zonder enige verwachting, anders wordt het een last voor de ander.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:04 schreef Ortin het volgende:
Gek genoeg, inderdaad wel. Ik heb het nog nooit zo gezien!
Dit klinkt ineens heel radicaal, maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Afhankelijkheid is toch wel iets wat je niet zoveel moet uiten, lijkt me...
Ik begrijp het. Ik ben inderdaad een beetje verslaafd geraakt. Die fase moet ik inderdaad uit. Tijd voor de volgende.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat intensieve whatsappen is een manier om af te tasten bij een onzekere situatie: ben je daar? ja hoor ik heb nog steeds interesse in je. Je bent misschien een beetje verslaafd geraakt aan die aandacht maar nu de relatie serieus is, is die fase voorbij en zijn jullie toe aan de volgende: ook zonder voortdurend elkaars handje vasthouden in relatie zijn.
Ik heb het er inderdaad al met haar over gehad. Ze zegt dan; Als ik een hartje of iets dergelijks wil sturen, dan stuur ik die echt wel hoor. 'In het echt' is er serieus niets aan de hand hoor! Alleen moet ik inderdaad iets meer begrijpen dat zijn niet zo van het intieme appen is, en haar misschien een keertje vaker bellen (dat doe ik vrijwel nooit namelijk).quote:Op woensdag 28 december 2016 10:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wel dagelijks contact wil, maar er zijn ook veel jongeren die dat niet willen. Een vriend/vriendin is leuk voor de max 2x per week dat je elkaar ziet en verder doe je allebei 100% je eigen ding.
Misschien zal je dus moeten accepteren dat zij nog niet klaar is voor het soort relatie wat jij wil.
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is het erover hebben en aangeven dat je het wel leuk vindt veel van haar te horen, maar dat je het begrijpt dat ze niet zo van whatsapp houdt en dan afspreken dat je haar af en toe eens belt. Nou weet ik dat dat niet zo hip is bij onze generatie, maar het is persoonlijk contact ipv die berichtjes, misschien kan ze dat beter handelen
Wat je hier typt is echt pre-cies waar ik mee zat/zit. Bij mij werden de 'ik hou van jou's bijna gespreksvullend. - Dan ga ik dus afhankelijkheid/liefde tonen op onnodige momenten. Dan is het bijna vanzelfsprekend dat ik dit niet terugkrijg.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:08 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het is niet raar om je afhankelijkheid te tonen in een relatie, als je dit niet zou hebben, zou de relatie ook niet echt diep gaan. Maar toon dit op momenten dat je ook genegenheid kan terugverwachten. Als je andere momenten kiest om je liefde te tonen, dan zou het onbaatzuchtig moeten zijn, zonder enige verwachting, anders wordt het een last voor de ander.
Te veel bevestiging vragen is wel een probleem, althans dat wordt het vaak wel.![]()
Wat minder van die kleffe berichtjes geeft juist vertrouwen: ook als ik niet de hele dag app dat hij mijn schatje is blijft hij bij mij.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:09 schreef Ortin het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Ik ben inderdaad een beetje verslaafd geraakt. Die fase moet ik inderdaad uit. Tijd voor de volgende.
Exact! Geven kan de hele dag, nemen alleen als de ander er voor open staat.quote:Op woensdag 28 december 2016 10:14 schreef Ortin het volgende:
Wat je hier typt is echt pre-cies waar ik mee zat/zit. Bij mij werden de 'ik hou van jou's bijna gespreksvullend. - Dan ga ik dus afhankelijkheid/liefde tonen op onnodige momenten. Dan is het bijna vanzelfsprekend dat ik dit niet terugkrijg.
Gek voorbeeld van wanneer ik het inderdaad wel terugkrijg; Gisteren was ik bij haar, en toen hadden we een lichamelijk momentje (;p), en toen vertelde ik haar dat ik van haar hield, en toen kreeg ik het overduidelijk terug.
Ik denk dat je dat bedoelt met, 'Maar toon dit op momenten dat je genegenheid terug kan verwachten'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |