abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167665515
Hallo,

Ikzelf zit met een klein (misschien groot) probleem;
WhatsApp in mijn relatie.

Ik weet dat, vrijwel alles daarop verkeerd wordt opgevat/uit de context wordt gerukt en
sommigen vinden het gewoon uberhaupt maar een onnodig iets.
Mijn vriendin behoort tot het laatste groepje mensen.

Zij is het type persoon, dat bijvoorbeeld geen 'Goeiemorgen' of 'Slaap lekker' zou kunnen
sturen. En ik ben het type persoon wat dit allemaal wèl in extreme mate zou kunnen doen.
In het begin van onze relatie kwam dit extreme app-verkeer wel van beide kanten, maar nu
merk ik dat het bij mijn vriendin afzwakt. Vrij logisch hoor - ik zie daar ook geen probleem bij.
Zij is zo van; ik zeg je liever dat ik van je houdt, in plaats van dat ik het naar je typ.
Kan ik in komen. Vaak worden berichtjes toch verkeerd opgevat.

Maar nu komt mijn vraag;
Heeft iemand tips voor hoe IK ook wat minder van WhatsApp kan laten afhangen?
Ik ben al goed op weg (vind ik) door te snappen dat mijn vriendin niet zo in elkaar steekt,
maar ik vind ook dat IK gewoonweg niet zoveel hoef te typen. Gek genoeg, schiet die gedachte
wel eens bij me weg - en typ ik weer iets waarvan ik 10 seconden later denk; ''Fuck, dat had ik niet moeten typen''.

Zijn er bijvoorbeeld apps voor - om iets van een timer op je telefoon te zetten, of weet ik wat.
Of is het toch echt een simpele; 'NIET MEER DOEN'. ;p

PS. Er zijn geen relatiestruggles of iets dergelijks hoor! Alleen WhatsApp is gewoon een hekel puntje. Maar dat lijkt me bij vrijwel alle situaties wel, als de een meer verwacht dan de ander...
pi_167665567
Prrrrr
pi_167665576
quote:
Hahahaha, ik denk niet dat dat handig is...
pi_167665578
Sowieso meteen de pushmeldingen uitschakelen en zorgen dat je maximaal 3x per dag checkt op berichten. Je hoeft niet altijd meteen te antwoorden.
pi_167665599
wtf
  woensdag 28 december 2016 @ 09:38:52 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_167665614
App je andere mensen ook zo veel of alleen je vriendin?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 28 december 2016 @ 09:38:54 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167665615
Als ik dit soort problemen lees, ben ik zo blij van een generatie te zijn die niet elk moment van de dag via social media en apps in contact met alles en iedereen kon staan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 28 december 2016 @ 09:39:31 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_167665626
Waarom zou jij moeten afkicken van Whatsapp? Net als jij moet accepteren dat zij niet zo in elkaar zit, moet zij accepteren dat jij wél zo in elkaar zit.

Jij moet het accepteren als ze niks terugstuurt terwijl je dat wil en zij moet accepteren dat ze berichtjes krijgt waar ze stiekem niet op zit te wachten
Laffe huichelaar
pi_167665657
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou jij moeten afkicken van Whatsapp? Net als jij moet accepteren dat zij niet zo in elkaar zit, moet zij accepteren dat jij wél zo in elkaar zit.

Jij moet het accepteren als ze niks terugstuurt terwijl je dat wil en zij moet accepteren dat ze berichtjes krijgt waar ze stiekem niet op zit te wachten
Oh dat doet ze ook zeker wel hoor!
Zij zegt altijd; 'Als jij iets wilt sturen, moet je dat gewoon doen hoor - verwacht alleen niet dat je altijd een zelfde antwoord terugkrijgt.'

Alleen ik mis dat stukje van 'Open Communicatie' via WhatsApp altijd. Ik stuur meestal berichtjes met een (te) grote verwachting.
pi_167665661
Gewoon met je klauwen er vanaf blijven. Kop op zeg..
Uitvinder van de biersmiley.
pi_167665682
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:38 schreef MissButterflyy het volgende:
App je andere mensen ook zo veel of alleen je vriendin?
Vrijwel alleen mijn vriendin...
Ik app andere mensen (lijkt me) zoals mijn vriendin wil dat ik haar app.
  woensdag 28 december 2016 @ 09:44:19 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167665701
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:38 schreef Copycat het volgende:
Als ik dit soort problemen lees, ben ik zo blij van een generatie te zijn die niet elk moment van de dag via social media en apps in contact met alles en iedereen kon staan.
gelukkig heb je wel FOK! om dagelijks te posten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_167665712
Waarom plak je geen sticker op je beeldscherm? Is dat misschien een optie? :)
  woensdag 28 december 2016 @ 09:45:47 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167665731
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:43 schreef Ortin het volgende:

Vrijwel alleen mijn vriendin...
Ik app andere mensen (lijkt me) zoals mijn vriendin wil dat ik haar app.
Nou, doe dat dan ook. Echt, waarom moet je elke hersenscheet direct delen? Niets zo irritant als iemand die constant om aandacht loopt te bedelen.

Typ je bericht, laat het een kwartier rusten, lees het dan nog eens en stel jezelf de vraag: is dit nu echt van belang? Voegt het iets toe of verschraalt het enkel wat er al is? En dan zul je neten van de tien keer dat berichtje deleten.
  woensdag 28 december 2016 @ 09:46:06 #15
438527 MissButterflyy
pi_167665735
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:

Ze moeten niks.

Wat dacht je van een goed gesprek met elkaar?
En dan bv allebei een beetje toegeven.

TS gaat minder appen en vriendin probeert dan als hij Appt wel te antwoorden. En dan in alle redelijkheid dat ze dat niet binnen 10 minuten hoeft te reageren.

En als TS dit appgedrag alleen vertoont naar z'n vriendin toe eens onderzoeken waar dit vandaan komt. Waarom haalt hij zo'n goed gevoel uit veel appen naar z'n vriendin en waarom voelt hij zich slecht als dit niet gebeurd? Zit hier een stukje onzekerheid? Waar komt dat vandaan?
  woensdag 28 december 2016 @ 09:46:06 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167665736
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:44 schreef fathank het volgende:

Dat is ook archaïsch.
  woensdag 28 december 2016 @ 09:46:41 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_167665740
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:41 schreef Ortin het volgende:

[..]

Oh dat doet ze ook zeker wel hoor!
Zij zegt altijd; 'Als jij iets wilt sturen, moet je dat gewoon doen hoor - verwacht alleen niet dat je altijd een zelfde antwoord terugkrijgt.'

Alleen ik mis dat stukje van 'Open Communicatie' via WhatsApp altijd. Ik stuur meestal berichtjes met een (te) grote verwachting.
Da lijkt het me niet zozeer het probleem dat je moet afkicken van WhatsApp, maar dat je moet accepteren dat je het relatief kleine deel van een relatie wat je gewend bent via WA te doen nu mist/op een andere manier in moet vullen.

Wat zijn dan zoal die dingen die je graag over whatsapp bespreekt, wat je nu 'mist'
Laffe huichelaar
  woensdag 28 december 2016 @ 09:46:44 #18
438527 MissButterflyy
pi_167665741
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde toen ik het las. :')
pi_167665753
Ik denk dat ik mijn probleem nu al iets beter kan verwoorden.
Zoals ik ook naar 'timmmmm' typte;

Ik mis dat stukje 'Open Communicatie'.

Ik stuur altijd berichtjes naar mijn vriendin met een veeeelste grote verwachting.
BV; Ik stuur 'Goeiemorgen schat', en zij antwoord met 'Heyyy'. Dat is geen probleem voor waarschijnlijk 99% op FOK!, maar omdat ik dan met grote verwachtingen dat berichtje heb getypt - vind ik dat weer kloten. Hoe komt ik van die verwachtingsdrang af?
  woensdag 28 december 2016 @ 09:47:53 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167665767
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:47 schreef Ortin het volgende:

Ik stuur altijd berichtjes naar mijn vriendin met een veeeelste grote verwachting.
BV; Ik stuur 'Goeiemorgen schat', en zij antwoord met 'Heyyy'. Dat is geen probleem voor waarschijnlijk 99% op FOK!, maar omdat ik dan met grote verwachtingen dat berichtje heb getypt - vind ik dat weer kloten. Hoe komt ik van die verwachtingsdrang af?
Hoe oud ben jij?
  woensdag 28 december 2016 @ 09:48:03 #21
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167665768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:32 schreef Ortin het volgende:
Zij is zo van; ik zeg je liever dat ik van je houdt, in plaats van dat ik het naar je typ.
Ik snap dat wel. Bij praten vallen de spelfouten niet zo op.
pi_167665778
quote:
5s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
19.
  woensdag 28 december 2016 @ 09:49:53 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_167665795
quote:

Maar wat is dan je verwachting? Wat wil je dan dat ze antwoordt, wat mis je wat je wel hoopt?

Wanneer ik iemand goedemorgen wens, is dat namelijk enkel om te laten weten dat ik aan haar denk. Ik verwacht daar helemaal niks voor terug. Dus ik heb wat moeite je probleem te begrijpen
Laffe huichelaar
  woensdag 28 december 2016 @ 09:49:56 #24
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167665796
quote:
Hoe komt ik van die verwachtingsdrang af?
Door je voor te stellen hoe vreselijk benauwend het is als iemand zulke verwachtingen van je heeft.
pi_167665802
quote:

BV; Ik stuur 'Goeiemorgen schat', en zij antwoord met 'Heyyy'.
Wat verwacht je dan? Een passage uit shakespeare?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')