abonnement Unibet Coolblue
pi_167649365
• Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
• Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
• Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?
• Cashbackkorting kun je in FHF / CashbackLinkjes van Anderzorg aanbieden en vinden als het beschikbaar is.
- - Hier en daar vragen om Cashbackkorting en aanbieden is niet nodig en wordt ook verwijderd.

Handige sites (alhoewel commerciėle partijen):
Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl
Prijsvergelijker24.nl
Poliswijzer.nl
Zorgwatch.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering

quote:
De verzekering die jaarlijks de meeste veranderingen doormaakt is de zorgverzekering. Ook in 2016 staan zijn er weer een behoorlijk aantal veranderingen doorgevoerd.
De belangrijkste veranderingen voor de basiszorgverzekering van 2016:

• Het eigen risico gaat met 10 euro per jaar omhoog.
• De premie van de basiszorgverzekering zal met circa ¤ 85 per jaar stijgen.
• Het vervolgonderzoek op de NIPT test, wordt vergoed wanneer de NIPT test in het buitenland positief was.
• Bij een operatie voor een open ruggetje voor de geboorte is er vanaf 1 januari 2016 een volledige vergoeding. Dit mits er voldaan wordt aan twee voorwaarden. De operatie moet plaats vinden in Leuven in Belgiė. De zwangere vrouw moet door een Nederlands Universitair Medisch Centrum voorgedragen worden voor de behandeling.
• De gebruikskosten van een AED worden vanaf 1 januari 2016 vergoed vanuit de basisverzekering.
• Vanaf 1 januari 2016 hebben kinderen tot 7 jaar met een ernstige lichamelijke handicap of beperking recht op zittend ziekenvervoer naar een medisch kinderdagverblijf. Het vervoer moet medisch noodzakelijk zijn.
• Ambulancevervoer van en naar een instelling voor Jeugd-ggz wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De zorg in de instelling moet wel vergoed worden door de gemeente. Al dan niet gedeeltelijk.
• De vergoeding voor de behandeling van chronische aspecifieke lage rugklachten verdwijnt uit het basispakket.
జ్ఞ‌ా
pi_167656615
Ik ben de zorgpolissen nog ff last minute aan het uitpluizen, ik zit momenteel bij Bewuzt en betaal iets van ¤104,- per maand voor de basisverzekering, fysio, tandverzekering basis en buitenlanddekking Europa. Ik zit hier nu 2 jaar maar aangezien de premie met bijna 11 euro per maand voor dezelfde polis omhoog gaat wil ik toch eens rond kijken wat de alternatieven zijn.

Ik heb fysio er altijd bij genomen omdat het voorheen qua prijs niet veel scheelde per maand maar overweeg nu om dit eventueel voor komend jaar te schrappen.

Verder volg ik momenteel een opleiding dus wellicht zou ik in aanmerking kunnen komen voor een studentenpolis?

Tandartskosten worden tot nu toe vergoed tot ¤250,- maar ik las kort geleden hier al dat er blijkbaar ook nog steeds verzekeringsmaatschappijen zijn die dekking geven tot ¤350,- ?
pi_167656936
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:59 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben de zorgpolissen nog ff last minute aan het uitpluizen, ik zit momenteel bij Bewuzt en betaal iets van ¤104,- per maand voor de basisverzekering, fysio, tandverzekering basis en buitenlanddekking Europa. Ik zit hier nu 2 jaar maar aangezien de premie met bijna 11 euro per maand voor dezelfde polis omhoog gaat wil ik toch eens rond kijken wat de alternatieven zijn.

Ik heb fysio er altijd bij genomen omdat het voorheen qua prijs niet veel scheelde per maand maar overweeg nu om dit eventueel voor komend jaar te schrappen.

Verder volg ik momenteel een opleiding dus wellicht zou ik in aanmerking kunnen komen voor een studentenpolis?

Tandartskosten worden tot nu toe vergoed tot ¤250,- maar ik las kort geleden hier al dat er blijkbaar ook nog steeds verzekeringsmaatschappijen zijn die dekking geven tot ¤350,- ?
Verzekeraars hebben acceptatieplicht voor de basisverzekering. Ze kunnen wel adverteren voor bepaalde doelgroepn (op wiens levensstijl en gemiddelde gezondhein hun pakket is aangepast) maar ze kunnen je nooit uitsluiten en zullen ook niet naar bewijs van 'horen tot die doelgroep' vragen.

Ben al jaren afgestudeerd en de laatste vier jaar had ik een 'studentenverzekering'. Paste prima, weinig poespas, lage premie.

En waarom neem je standaard fysio erbij? Gebruik je elk jaar een aantal behandelingen? Zo niet dan vind ik dat vaak dure grappen aan premie. Mocht ik een jaar meer dan negen behandelingen fysio nodig hebben dan moet ik zlef gaan betalen, maar dat heb ik er voorgaande jaren aan niet betaalde premie al ruimschoots uitgehaald.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167664630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat ze dat kruis wel zien.... Zou zomaar kunnen dat het geheel geautomatiseerd is.....
We zullen het zien. Wel kreeg ik gisterenmiddag meteen een persoonlijke mail dat de aanvraag in behandeling werd genomen. Heb in tweevoud duidelijk erbij gezet dat ik geen basisverzekering wil en ook alleen mijn akkoord gegeven voor een aanvullende verzekering, dus als ze lastig gaan doen heb ik me ingedekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Black-Death op 28-12-2016 08:06:14 (typo) ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 28 december 2016 @ 10:11:52 #5
381517 Zapata
held op sokken
pi_167666113
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 08:05 schreef Black-Death het volgende:

[..]

We zullen het zien. Wel kreeg ik gisterenmiddag meteen een persoonlijke mail dat de aanvraag in behandeling werd genomen. Heb in tweevoud duidelijk erbij gezet dat ik geen basisverzekering wil en ook alleen mijn akkoord gegeven voor een aanvullende verzekering, dus als ze lastig gaan doen heb ik me ingedekt.
Je kan een losse aanvullende verzekering afsluiten?
pi_167666130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:11 schreef Zapata het volgende:

[..]

Je kan een losse aanvullende verzekering afsluiten?
Jup, is me aan de telefoon verteld.

Kon bij National Academic overigens ook, maar dan betaalde je wel een maandelijkse toeslag ter hoogte van de basispremie (104 euro) :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 28 december 2016 @ 10:16:49 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_167666221
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:13 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Jup, is me aan de telefoon verteld.

Kon bij National Academic overigens ook, maar dan betaalde je wel een maandelijkse toeslag ter hoogte van de basispremie (104 euro) :')
ik zie het:
http://weblog.independer.(...)ullende-verzekering/

Misschien handig om een losse tandverzekering ergens af te sluiten
pi_167666255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:16 schreef Zapata het volgende:

[..]

ik zie het:
http://weblog.independer.(...)ullende-verzekering/

Misschien handig om een losse tandverzekering ergens af te sluiten
Jep, heb ik nu dus (aangevraagd) bij UMC.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_167666420
Weet iemand trouwens toevallig wanneer de jaarbetaling bij AnderZorg wordt afgeschreven?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 28 december 2016 @ 12:09:53 #10
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167669416
"overgestapt" van ZilverenKruis naar Ziezo *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_167670149
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:24 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand trouwens toevallig wanneer de jaarbetaling bij AnderZorg wordt afgeschreven?
Geen idee maar ben wel benieuwd.
జ్ఞ‌ా
pi_167670218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:24 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand trouwens toevallig wanneer de jaarbetaling bij AnderZorg wordt afgeschreven?
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:36 schreef µ het volgende:

[..]

Geen idee maar ben wel benieuwd.
De 6de of de 7de van Januari, maar je kunt het nu zelf ook al overmaken mocht je dat willen, moet je even op de site kijken hoe en wat.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167670290
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:24 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand trouwens toevallig wanneer de jaarbetaling bij AnderZorg wordt afgeschreven?
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:36 schreef µ het volgende:
Geen idee maar ben wel benieuwd.
Over 2016 was het bij mij op 8 januari afgeschreven
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167670625
Facebook-chat van AnderZorg vertelde me net "rond 6 januari". Heb meteen even gevraagd of en hoe ik het nog in 2016 kan betalen.

Edit: De website zegt dit:
quote:
Je kunt er ook voor kiezen om de zorgpremie zelf over te maken. Gebruik dan de volgende gegevens:

Rekeningnummer: NL87 INGB 0676 4162 17
T.n.v. Anderzorg NV te Groningen
BIC-code: INGBNL2A

Overmaken maandpremie / eigen risico / eigen bijdrage
Vergeet niet je betalingskenmerk door te geven. Weet je deze niet? Vermeld dan je verzekerdennummer.

Overmaken jaarpremie
Vergeet niet je betalingskenmerk door te geven. Weet je deze niet? Vermeld dan je naam, geboortedatum en de tekst 'jaarpremie 2017'.
.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_167672176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:54 schreef Black-Death het volgende:
Facebook-chat van AnderZorg vertelde me net "rond 6 januari". Heb meteen even gevraagd of en hoe ik het nog in 2016 kan betalen.

Edit: De website zegt dit:

[..]

.
Bedankt voor de tip. Zojuist de jaarpremie 2017 (¤1029) naar AnderZorg overgemaakt. Scheelt weer ¤12 VRH.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 28-12-2016 15:58:00 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 december 2016 @ 13:52:49 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167672305
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Bedankt voor d tip. Zojuist de jaarpremie 2017 (¤1029) naar AnderZorg overgemaakt. Scheelt weer ¤12 VRH.
Wel rekeningnummer gecontroleerd? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_167672313
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Bedankt voor d tip. Zojuist de jaarpremie 2017 (¤1029) naar AnderZorg overgemaakt. Scheelt weer ¤12 VRH.
Bedankt, het geld is binnen ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_167676265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:54 schreef Black-Death het volgende:
Facebook-chat van AnderZorg vertelde me net "rond 6 januari". Heb meteen even gevraagd of en hoe ik het nog in 2016 kan betalen.

Edit: De website zegt dit:

[..]

.
Graag even linken naar de site. Beetje eng om over te maken naar iban van FOK
జ్ఞ‌ా
pi_167676668
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:48 schreef µ het volgende:
Graag even linken naar de site. Beetje eng om over te maken naar iban van FOK
https://www.anderzorg.nl/zelf-regelen/betalingen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167678273
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Verzekeraars hebben acceptatieplicht voor de basisverzekering. Ze kunnen wel adverteren voor bepaalde doelgroepn (op wiens levensstijl en gemiddelde gezondhein hun pakket is aangepast) maar ze kunnen je nooit uitsluiten en zullen ook niet naar bewijs van 'horen tot die doelgroep' vragen.

Ben al jaren afgestudeerd en de laatste vier jaar had ik een 'studentenverzekering'. Paste prima, weinig poespas, lage premie.

En waarom neem je standaard fysio erbij? Gebruik je elk jaar een aantal behandelingen? Zo niet dan vind ik dat vaak dure grappen aan premie. Mocht ik een jaar meer dan negen behandelingen fysio nodig hebben dan moet ik zlef gaan betalen, maar dat heb ik er voorgaande jaren aan niet betaalde premie al ruimschoots uitgehaald.
Maar zijn er nog zorgverzekeringen die tandartskosten vergoeden tot ¤350 voor 2017?
pi_167678913
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:41 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Maar zijn er nog zorgverzekeringen die tandartskosten vergoeden tot ¤350 voor 2017?
Besured is 350 euro 100%
Veel andere zorgverzekeraars zijn 250euro of 500euro
We fear that which we cannot see
pi_167679056
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 08:05 schreef Black-Death het volgende:

[..]

We zullen het zien. Wel kreeg ik gisterenmiddag meteen een persoonlijke mail dat de aanvraag in behandeling werd genomen. Heb in tweevoud duidelijk erbij gezet dat ik geen basisverzekering wil en ook alleen mijn akkoord gegeven voor een aanvullende verzekering, dus als ze lastig gaan doen heb ik me ingedekt.
Ook ingedekt tegen de tijd, energie en evt geld wat het kost om het zo te regelen hoe jij het wil?
Ik acht de kans groot dat je gewoon een basisverzekering krijgt. Dat wordt dan automatisch afgeschreven, jij storneert het en dan begint de ellende.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167679907
Gvd man de laatste keer toen ik bij CZdirect ging kijken was de premie bijna 10 euro goedkoper, terwijl ik dezelfde pakketten heb gekozen. Mogen ze dat wel doen?

Dat betekent dat mensen die 2 weken terug een verzekering afsloten goedkoper uit zijn :{
pi_167680537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:39 schreef Sander166 het volgende:
Gvd man de laatste keer toen ik bij CZdirect ging kijken was de premie bijna 10 euro goedkoper, terwijl ik dezelfde pakketten heb gekozen. Mogen ze dat wel doen?

Dat betekent dat mensen die 2 weken terug een verzekering afsloten goedkoper uit zijn :{
denk dat je wat verkeerd doet
pi_167682088
Zojuist dan toch maar de knoop doorgehakt en overgestapt van Anderzorg naar ZieZo selectief. Wat ik wel apart vind, is dat er dan op het eind staat dat ik binnen 10 min een mailtje zou krijgen en ondertussen ben ik al 1 uur en 10 minuten verder. Dan denk je: heb ik wel de goede email ingevuld? Dus probeer je in te loggen bij ZieZo, die stond goed. Inmiddels staat er ook al wat in "Mijn Zilveren Kruis" aan info over m'n nieuwe zorgverzekering (en zelfs nog wat berichten uit 2014 toen ik ook al bij Zilveren Kruis zat :D), dus het zal wel goed zitten.

Uiteraard ook via cashbackxl gedaan voor die 27,50 euro. Ik ga er ook wel van uit dat dat gedeelte goed komt. Nogmaals dank voor die tip hier ^O^
pi_167683754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:07 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Ditzo is sowieso géén restitutiepolis maar een combinatiepolis..

Ook is de Basisverzekering van Kiemer een restitutiepolis, vergoeden ook 100 % van marktconforme tarief :) Heb je al voor ¤ 84,75 pm met vrijwillig ER en 2 % korting bij jaarbetaling.
Is dan toch misleiding als er wel mee wordt geadverteerd als zijnde dat het een restitutiepolis is?
pi_167688919
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:09 schreef Maraca het volgende:
"overgestapt" van ZilverenKruis naar Ziezo *O*
Hoe heb je dit gedaan als ik mag vragen?
Via de site van Ziezo, of via Mijn Zilverenkruis? :)
  woensdag 28 december 2016 @ 22:05:05 #28
67174 Dos37
Come on Twente
pi_167689525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:52 schreef mysteriousvonkie het volgende:

[..]

Hoe heb je dit gedaan als ik mag vragen?
Via de site van Ziezo, of via Mijn Zilverenkruis? :)
ik heb het via ziezo gedaan. Zag de optie via mijn ZK niet.

Premie voor het hele jaar is alweer afgeschreven dus ik ben er weer klaar mee tot volgend jaar december
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_167690174
Even een klein beetje offtopic, maar bepaalt wel mijn keuze voor mijn verzekering.
Weet iemand wat het ongeveer kost om 2 verstandskiezen te laten trekken bij de kaakchirurg (mits alles goed gaat) ?
Dan kan ik inschatten welke keuze ik voor mijn ER moet nemen.
pi_167690237
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:39 schreef Sander166 het volgende:
Gvd man de laatste keer toen ik bij CZdirect ging kijken was de premie bijna 10 euro goedkoper, terwijl ik dezelfde pakketten heb gekozen. Mogen ze dat wel doen?

Dat betekent dat mensen die 2 weken terug een verzekering afsloten goedkoper uit zijn :{
Zelf de laatste 2 weken onder andere czdirect in de gaten gehouden en er is niets duurder geworden volgens mijn excel gegevens van toen.
pi_167690421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:17 schreef mysteriousvonkie het volgende:
Even een klein beetje offtopic, maar bepaalt wel mijn keuze voor mijn verzekering.
Weet iemand wat het ongeveer kost om 2 verstandskiezen te laten trekken bij de kaakchirurg (mits alles goed gaat) ?
Dan kan ik inschatten welke keuze ik voor mijn ER moet nemen.
Net ook zelf moeten uitzoeken om dezelfde redenen. Hou er rekening mee dat de prijzen kunnen verschillen per verzekeraar...

Per verstandskies, ~210
Foto en nog iets ~100

Ik schatte het dus op 500 a 550. Om die reden mijn max eigen risico verlaagd. Je zit zo dicht bij het omslagpunt dat je meer kan verliezen dan winnen. Ik ga 2017 ook sneller met dingen naar de huisarts etc nu ik weet dat mijn eigen risico toch op gaat.
pi_167690438
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:17 schreef mysteriousvonkie het volgende:
Even een klein beetje offtopic, maar bepaalt wel mijn keuze voor mijn verzekering.
Weet iemand wat het ongeveer kost om 2 verstandskiezen te laten trekken bij de kaakchirurg (mits alles goed gaat) ?
Dan kan ik inschatten welke keuze ik voor mijn ER moet nemen.
Sowieso meer dan 385.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_167691570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:52 schreef mysteriousvonkie het volgende:

[..]

Hoe heb je dit gedaan als ik mag vragen?
Via de site van Ziezo, of via Mijn Zilverenkruis? :)
ziezo moet je via de website van ziezo doen
  donderdag 29 december 2016 @ 04:21:17 #34
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167697730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:52 schreef mysteriousvonkie het volgende:

[..]

Hoe heb je dit gedaan als ik mag vragen?
Via de site van Ziezo, of via Mijn Zilverenkruis? :)
Via Ziezo. Eerst geprobeerd via Mijn Zilverenkruis, maar dat was blijkbaar geen optie :P
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:05 schreef Dos37 het volgende:

[..]

ik heb het via ziezo gedaan. Zag de optie via mijn ZK niet.

Premie voor het hele jaar is alweer afgeschreven dus ik ben er weer klaar mee tot volgend jaar december
Is het bij jou al afgeschreven? :o Zag wel dat ZilverenKruis al voor januari heeft afgeschreven, dus denk dat ze dit bij mij volgende maand gaan corrigeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:17 schreef mysteriousvonkie het volgende:
Even een klein beetje offtopic, maar bepaalt wel mijn keuze voor mijn verzekering.
Weet iemand wat het ongeveer kost om 2 verstandskiezen te laten trekken bij de kaakchirurg (mits alles goed gaat) ?
Dan kan ik inschatten welke keuze ik voor mijn ER moet nemen.
Ik had ER op minimaal in dat jaar en zo blij mee _O- Heb het even opgezocht en betaalde in 2014 voor het trekken van de eerste 2 verstandskiezen EUR 333 (inclusief ibuprofen) en voor het trekken van de laatste 2 betaalde ik 224 euro.

[ Bericht 23% gewijzigd door Maraca op 29-12-2016 04:33:37 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 29 december 2016 @ 07:28:29 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167697948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 04:21 schreef Maraca het volgende:

Is het bij jou al afgeschreven? :o Zag wel dat ZilverenKruis al voor januari heeft afgeschreven, dus denk dat ze dit bij mij volgende maand gaan corrigeren.

Mij is toegezegd de jaarpremie de 27e te incasseren. Dit is echter nog niet gebeurd, dus ik heb ze maar weer een FB bericht gestuurd. Begint lekker.

quote:
Ik had ER op minimaal in dat jaar en zo blij mee _O- Heb het even opgezocht en betaalde in 2014 voor het trekken van de eerste 2 verstandskiezen EUR 333 (inclusief ibuprofen) en voor het trekken van de laatste 2 betaalde ik 224 euro.
Tandartskosten vallen niet in het ER (tenzij kaakchirurg)

Maar mocht het er wel invallen is het nog niet zo gunstig, 333+224 = 557 euro. Indien dit je enige zorgkosten waren geweest in het jaar was je ongeveer net zo veel geld kwijt als met max. ER.

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 29-12-2016 07:34:11 ]
  donderdag 29 december 2016 @ 07:37:42 #36
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167698010
Ik ben zodra het kon overgestapt naar DSW, maar zij hebben de dekking intussen gewijzigd. Mag dit?
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  Eindredactie Games donderdag 29 december 2016 @ 07:50:45 #37
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_167698092
quote:
11s.gif Op donderdag 29 december 2016 07:37 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik ben zodra het kon overgestapt naar DSW, maar zij hebben de dekking intussen gewijzigd. Mag dit?
ja, staat in de kleine letters dat ze het eenzijdig mogen wijziging tijdens het jaar.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_167698147
quote:
Geregeld maar weer!
జ్ఞ‌ా
pi_167698163
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:48 schreef µ het volgende:

[..]

Graag even linken naar de site. Beetje eng om over te maken naar iban van FOK
Fair enough:
quote:
Dank :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook ingedekt tegen de tijd, energie en evt geld wat het kost om het zo te regelen hoe jij het wil?
Ik acht de kans groot dat je gewoon een basisverzekering krijgt. Dat wordt dan automatisch afgeschreven, jij storneert het en dan begint de ellende.
Nah heb er wel vertrouwen in. Zoveel tijd en energie kostte het btw niet om uit te zoeken. Uurtje vergelijken, even bellen en formuliertje invullen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 29 december 2016 @ 08:04:06 #40
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167698166
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 07:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja, staat in de kleine letters dat ze het eenzijdig mogen wijziging tijdens het jaar.
Maar ja, dit is vóór het jaar.

Ik klaag niet, want de vergoeding is in mijn voordeel, maar als het in negatieve zin veranderd was had ik er minder blij mee geweest.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  donderdag 29 december 2016 @ 08:05:28 #41
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167698174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:41 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Maar zijn er nog zorgverzekeringen die tandartskosten vergoeden tot ¤350 voor 2017?
DSW 100% onbeperkt dus. AV standaard, 20 euro per maand. Ook 20 fysio, en vanaf 21 is ht basisverzekeringwerk.
https://www.dsw.nl/Reposi(...)17_Standaard-Top.pdf
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  donderdag 29 december 2016 @ 08:43:59 #42
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167698470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 07:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mij is toegezegd de jaarpremie de 27e te incasseren. Dit is echter nog niet gebeurd, dus ik heb ze maar weer een FB bericht gestuurd. Begint lekker.

[..]

Tandartskosten vallen niet in het ER (tenzij kaakchirurg)

Maar mocht het er wel invallen is het nog niet zo gunstig, 333+224 = 557 euro. Indien dit je enige zorgkosten waren geweest in het jaar was je ongeveer net zo veel geld kwijt als met max. ER.
Nee, was niet de enige zorgkosten dus voor mij was het wel gunstig dat jaar. Nu wel op maximaal gezet. :) en was idd kaakchirurg en niet de tandarts.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 29 december 2016 @ 09:21:49 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167698958
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, was niet de enige zorgkosten dus voor mij was het wel gunstig dat jaar. Nu wel op maximaal gezet. :) en was idd kaakchirurg en niet de tandarts.
Ah duidelijk.

Ik heb bericht gehad dat ik ZK Ziezo zelf over kan maken nu. Mijn incasso was door onbekende reden naar 2 januari verplaatst. Deze incasso blijft nu staan, maar ik ga er gewoon voor zorgen dat ze niet af kunnen schrijven dan :)
pi_167698983
heb het zojuist naar anderzorg overgemaakt. Zou de incasso van 6/7 januari teniet moeten doen. En anders incasso terugboeken..
pi_167699134
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:23 schreef Gijsbertus het volgende:
heb het zojuist naar anderzorg overgemaakt. Zou de incasso van 6/7 januari teniet moeten doen. En anders incasso terugboeken..
Idem. Hoop dat ze bevestiging sturen.
జ్ఞ‌ా
pi_167700588
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:03 schreef Black-Death het volgende:
Nah heb er wel vertrouwen in. Zoveel tijd en energie kostte het btw niet om uit te zoeken. Uurtje vergelijken, even bellen en formuliertje invulle
Ik bedoel om het weer recht te krijgen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167702535
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik bedoel om het weer recht te krijgen....
Ah zo. Ach, storneren en ze zoeken het maar uit. heb duidelijk op dat formulier gezet dat ik geen akkoord geef voor de basis.. dusja, simpele zaak voor mij
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_167702983
Ziezo 2017 ¤ 810,00 met cashback maar gedaan.
pi_167703183
Komend jaar een nieuwe bril nodig ( (8> ) , is het handig om dan een brillenverzekering mee te nemen?
Heb weleens gelezen dat de premie meer kost dan dat het eigenlijk oplevert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2016 12:28:45 ]
pi_167703379
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 19:56 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Is dan toch misleiding als er wel mee wordt geadverteerd als zijnde dat het een restitutiepolis is?
Eens. Al zie ik zo niet waar ze het een restitutie polis noemen? Ik zie op hun website staan ; vrije zorgkeuze, dat heb je altijd. Maar of het volledig wordt vergoed bij alle zorgaanbieder is een tweede ;-)
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_167703672
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:09 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ah zo. Ach, storneren en ze zoeken het maar uit. heb duidelijk op dat formulier gezet dat ik geen akkoord geef voor de basis.. dusja, simpele zaak voor mij
De consequenties stellen inderdaad ook geen drol voor als je storneert zonder dat je zegt waarom....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167704178
quote:
4s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:28 schreef Leonos het volgende:
Komend jaar een nieuwe bril nodig ( (8> ) , is het handig om dan een brillenverzekering mee te nemen?
Heb weleens gelezen dat de premie meer kost dan dat het eigenlijk oplevert.
Niet als je het puur voor de bril doet. Als je overige vergoeding voor fysiotherapie, inentingen, alternatieve geneeswijzen en zo ook aanspreekt kan het wel makkelijk uit. Zelf ben ik over op Zilveren Kruis met een selectieve budgetpolis. Via jaarbetaling en cashback ben ik zo maandelijks een euro goedkoper uit voor dezelfde dekking als ik bij Anderzorg Jong had. Plus daar had ik al mijn brilvergoeding benut. Kan volgend jaar weer opnieuw shoppen *O*
mag het weten
pi_167708304
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:23 schreef brulaap112 het volgende:
Ziezo 2017 ¤ 810,00 met cashback maar gedaan.
Geen vrije keuze toch?
జ్ఞ‌ా
pi_167709308
Oh god, ik moet me er weer in verdiepen.

Wat zoek ik:
- vrije keuze van zorgaanbieders
- minimaal eigen risico
- vergoeding kraamzorg/poliklinische bevalling omdat ik hopelijk zwanger ben/snel raak
- tandartsverzekering 250-500 euro, voorkeur 100%
- liefst jaarbetaling
- goede app of site om zaken online te regelen en in te zien
- ik heb een bril, evt vergoeding is mooi meegenomen
- fysio vind ik niet supernoodzakelijk, maar wel prettig als het weinig extra kost

en ik heb collectiviteitskortingen via werk bij:
- de friesland 10% op basis en aanvullend, 2% korting bij jaarbetaling
-izz 10% korting basisverzekering, cao afhankelijke werkgeversbijdrage (??? wat is dat nou weer?)
- menzis 8% korting basisverzekering, 10% op aanvullende verzekering, 2% korting bij jaarbetaling
-prolife 10% korting basisverzekerng, 15% op aanvullende verzekering, 3% korting bij jaarbetaling
- unive 10% basis- en aanvullend, 1% bij jaarbetaling.
- zilveren kruis 10% korting basis en 15% aanvullend, 3% korting bij jaarbetaling

Ik ga nu zelf speuren, maar mocht iemand tips hebben: HEEL GRAAG!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Dzjonka op 29-12-2016 16:07:23 ]
pi_167711810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De consequenties stellen inderdaad ook geen drol voor als je storneert zonder dat je zegt waarom....
Ik zeg niet dat ik zo maar ga storneren ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_167713462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:09 schreef Maraca het volgende:
"overgestapt" van ZilverenKruis naar Ziezo *O*
Ik ook. Nu ook met 885 eigen risico.
Moet je trouwens bij je tandarts dit doorgeven dat je overstapt, nee toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2016 17:24:08 ]
pi_167714451
Independer biedt een gratis tand-ongevallen verzekering aan als je via hen afsluit. Ze beweren dat ongevallen met tanden zomaar 2100 euro kunnen kosten, in hoeverre is waar of is het een slinkse poging om mensen schrik aan te jagen en op die manier klanten aan zich te binden?
pi_167714565
quote:
6s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:23 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ik ook. Nu ook met 885 eigen risico.
Moet je trouwens bij je tandarts dit doorgeven dat je overstapt, nee toch?
Nee, alles gaat vanzelf als het goed is ;)
We fear that which we cannot see
pi_167719990
quote:
4s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:28 schreef Leonos het volgende:
Komend jaar een nieuwe bril nodig ( (8> ) , is het handig om dan een brillenverzekering mee te nemen?
Heb weleens gelezen dat de premie meer kost dan dat het eigenlijk oplevert.
voor enkel de bril loont het inderdaad niet.
pi_167720070
quote:
6s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:23 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ik ook. Nu ook met 885 eigen risico.
Moet je trouwens bij je tandarts dit doorgeven dat je overstapt, nee toch?
ziezo is gewoon een zk verzekering, dus dat boeit niets.
pi_167722682
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 20:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

ziezo is gewoon een zk verzekering, dus dat boeit niets.
Zilveren Kruis maakt zich trouwens schuldig aan leeftijdsdiscriminatie;
Bij de ''student goed verzekerd'' polis moet je op basis van je leeftijd een groep selecteren en die valt voor alles boven de 29 veel duurder uit.
pi_167723070
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 21:49 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Zilveren Kruis maakt zich trouwens schuldig aan leeftijdsdiscriminatie;
Bij de ''student goed verzekerd'' polis moet je op basis van je leeftijd een groep selecteren en die valt voor alles boven de 29 veel duurder uit.
oh?
pi_167723344
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 21:49 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Zilveren Kruis maakt zich trouwens schuldig aan leeftijdsdiscriminatie;
Bij de ''student goed verzekerd'' polis moet je op basis van je leeftijd een groep selecteren en die valt voor alles boven de 29 veel duurder uit.
Is dat niet een aanvullende verzekering? Daar mogen ze in selecteren. In de basisverzekering niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167723353
De zorgpas van Ziezo vanmiddag in huis gekregen :D
pi_167723595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 21:49 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Zilveren Kruis maakt zich trouwens schuldig aan leeftijdsdiscriminatie;
Bij de ''student goed verzekerd'' polis moet je op basis van je leeftijd een groep selecteren en die valt voor alles boven de 29 veel duurder uit.
inderdaad, is gewoon zelfde als standaard zilveren kruis maar heeft studentencollectiviteitskorting. Via werk krijg ik een betere korting....

Ik ben er nog niet uit, mijn man wilde bij interpolis blijven ivm vergoeding eigen risico bijdrage adhd medicijnen en hij zou andere gaan proberen. Maar nu zie ik dat interpolis geen vrije zorgkeuze heeft en de nieuwe instelling waar hij naartoe is verwezen niet in het rijtje van gecontracteerde zorgverleners staat.... Zucht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dzjonka op 29-12-2016 23:33:46 ]
pi_167723840
Ik heb de maandelijkse afschrijving bij Ziezo staan op ''de 27e van de maand''. Schrijven ze op 27 januari dan dubbel af (januari en februari) of schrijven ze die van januari eerder af? En Zo ja; Weet iemand wanneer? Anders moet ik ze morgen even bellen :P
pi_167723990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 22:12 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

inderdaad, is gewoon zelfde als standaard zilveren kruis maar heeft studentencollectiviteitskorting. Via werk krijg ik een betere korting....

Ik ben er nog niet uit, mijn man wilde bij interpolis blijven ivm vergoeding eigen risico adhd medicijnen en hij zou andere gaan proberen. Maar nu zie ik dat interpolis geen vrije zorgkeuze heeft en de nieuwe instelling waar hij naartoe is verwezen niet in het rijte van gecontracteerde zorgverleners staat.... Zucht.
het is de eigen bijdrage die vergoed wordt, niet het eigen risico
pi_167724048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 22:12 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

inderdaad, is gewoon zelfde als standaard zilveren kruis maar heeft studentencollectiviteitskorting. Via werk krijg ik een betere korting....

Ik ben er nog niet uit, mijn man wilde bij interpolis blijven ivm vergoeding eigen risico adhd medicijnen en hij zou andere gaan proberen. Maar nu zie ik dat interpolis geen vrije zorgkeuze heeft en de nieuwe instelling waar hij naartoe is verwezen niet in het rijte van gecontracteerde zorgverleners staat.... Zucht.
Ik deel jullie frustratie, het is altijd weer zo'n heel gedoe elk jaar.
Besured geen optie? Die doen namelijk als een van de weinige namelijk totaal niet moeilijk over ziekenhuizen, huisartsen, apotheken, etc. en de premie is ook nog eens vrij aantrekkelijk.
pi_167724662
quote:
4s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:28 schreef Leonos het volgende:
Komend jaar een nieuwe bril nodig ( (8> ) , is het handig om dan een brillenverzekering mee te nemen?
Heb weleens gelezen dat de premie meer kost dan dat het eigenlijk oplevert.
In tegenstelling tot wat anderen zeggen: ja, dat kan lonen. Bij ditzo kost de brillenmodulen 2,95 per maand (35,40 per jaar) en je krijgt 100 euro (let op de voorwaarden).
Bij Czdirect kost een aanvullend pakket 6 euro per maand (72 per jaar) en je krijgt ook 100.
pi_167725985
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 22:38 schreef keko het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat anderen zeggen: ja, dat kan lonen. Bij ditzo kost de brillenmodulen 2,95 per maand (35,40 per jaar) en je krijgt 100 euro (let op de voorwaarden).
Bij Czdirect kost een aanvullend pakket 6 euro per maand (72 per jaar) en je krijgt ook 100.
35¤ voor 100¤ bril per 3 jaar?
pi_167726096
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:23 schreef brulaap112 het volgende:
Ziezo 2017 ¤ 810,00 met cashback maar gedaan.
Mja hoe zit dat nu, ik heb zojuist via cashbackXL mijn polis bij Besured afgesloten maar ik kon nergens uit opmaken dat men nu ook op de hoogte is dat dat via cashbackXL gedaan is, ook heb ik nog nergens een bevestiging daarvan gekregen (wel al van de zorgverzekering) dus hoe weet ik nu dat het allemaal correct verlopen is en ik de afgesproken vergoeding ook netjes ontvang?
  donderdag 29 december 2016 @ 23:06:53 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167726158
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 23:05 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Mja hoe zit dat nu, ik heb zojuist via cashbackXL mijn polis bij Besured afgesloten maar ik kon nergens uit opmaken dat men nu ook op de hoogte is dat dat via cashbackXL gedaan is, ook heb ik nog nergens een bevestiging daarvan gekregen (wel al van de zorgverzekering) dus hoe weet ik nu dat het allemaal correct verlopen is en ik de afgesproken vergoeding ook netjes ontvang?
Dat vraag ik mij ook af, maar dan met Ziezo cashback. Ik kan het nergens terugvinden dus heb maar een claim aangemaakt.
pi_167727268
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 22:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

het is de eigen bijdrage die vergoed wordt, niet het eigen risico
klopt, foutje. Hoofd tolt een beetje
pi_167734123
de cashbackxl gebruikt op anderzorg. Bevestiging gekregen dat het goed is verlopen. Bedrag staat in wallet, gelijk doorgezet naar eigen rekening. Wordt op de 25e van elke maand geboekt, dus 25 januari.
pi_167734370
Toch uiteindelijk weer voor Interpolis gekozen, nu met tandarts 500 en aanvullend pakket zonder zorgen.
Ze hebben geen optie voor geheel vrije zorgkeuze helaas, maar we hadden dezelfde verzekering vorig jaar en mijn man heeft nogal wat verschillende zorgaanbieders gehad zonder problemen. Ook goed rondgekeken en allerlei instellingen en vrijgevestigde zorgverleners die ik ken staan er ook bij. Een groot pluspunt voor mijn man is de extra adhd medicatie vergoeding tot 1000 euro (met strattera die hij gaat proberen waar je ongeveer 100 euro zelf moet bijbetalen per maand...). Voor mij kraamzorg en ziekenhuisbevalling en veel fysio erbij.

En het is toch wel zo makkelijk om samen dezelfde verzekeraar te hebben qua overzicht. Zometeen jaarbetaling ivm 3% korting: 3400 euro in een keer.... Dat is veel in een keer, maar goed, per maand minder lasten dan.
pi_167736947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:40 schreef Dzjonka het volgende:
Toch uiteindelijk weer voor Interpolis gekozen, nu met tandarts 500 en aanvullend pakket zonder zorgen.
Ze hebben geen optie voor geheel vrije zorgkeuze helaas, maar we hadden dezelfde verzekering vorig jaar en mijn man heeft nogal wat verschillende zorgaanbieders gehad zonder problemen. Ook goed rondgekeken en allerlei instellingen en vrijgevestigde zorgverleners die ik ken staan er ook bij. Een groot pluspunt voor mijn man is de extra adhd medicatie vergoeding tot 1000 euro (met strattera die hij gaat proberen waar je ongeveer 100 euro zelf moet bijbetalen per maand...). Voor mij kraamzorg en ziekenhuisbevalling en veel fysio erbij.

En het is toch wel zo makkelijk om samen dezelfde verzekeraar te hebben qua overzicht. Zometeen jaarbetaling ivm 3% korting: 3400 euro in een keer.... Dat is veel in een keer, maar goed, per maand minder lasten dan.
Wat ben ik blij dat ik niet ziek ben... ik zou niet weten hoe ik dat bedrag zou moeten betalen.....
141 euro p/m per persoon 8)7
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167737993
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat ik niet ziek ben... ik zou niet weten hoe ik dat bedrag zou moeten betalen.....
141 euro p/m per persoon 8)7
Als omstandigheden anders waren, zou ik het ook niet doen. Ik heb eerder ook een groot eigen risico gehad en alleen basisverzekering. Nu ben ik dus nieteens ziek of gebruik medicatie. Maar plan is wel zwanger zijn/worden, bevallen en kraamzorg, danwel bezoek aan gynaecoloog en onderzoeken. Ik weet dat ik twee gaatjes heb, een verkleurende voortand die weer van binnen gebleekt moet worden en ik heb snel tandsteen dus wat dikkere tandartsverzekering.
En mijn man heeft adhd, astma en een hoop vage chronische klachten waarvoor bezoek specialisten en fysio. Gebruikt chronisch medicatie dus. Plus overstap naar medicatie van 100 euro per maand bijbetaling nodig is....

Dus is het niet alsof we twee kwakkelende bejaarden zijn, maar komend jaar maken we sowieso het verplicht eigen risico op en waarschijnlijk nog een hoop meer. Dan maar liever een aanvullende waarbij zo goed als alles gedekt is.
pi_167738019
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:51 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Als omstandigheden anders waren, zou ik het ook niet doen. Ik heb eerder ook een groot eigen risico gehad en alleen basisverzekering. Nu ben ik dus nieteens ziek of gebruik medicatie. Maar plan is wel zwanger zijn/worden, bevallen en kraamzorg, danwel bezoek aan gynaecoloog en onderzoeken. Ik weet dat ik twee gaatjes heb, een verkleurende voortand die weer van binnen gebleekt moet worden en ik heb snel tandsteen dus wat dikkere tandartsverzekering.
En mijn man heeft adhd, astma en een hoop vage chronische klachten waarvoor bezoek specialisten en fysio. Gebruikt chronisch medicatie dus. Plus overstap naar medicatie van 100 euro per maand bijbetaling nodig is....

Dus is het niet alsof we twee kwakkelende bejaarden zijn, maar komend jaar maken we sowieso het verplicht eigen risico op en waarschijnlijk nog een hoop meer. Dan maar liever een aanvullende waarbij zo goed als alles gedekt is.
sterkte.... hetgeen je beschrijft vind ik nogal wat, vooral hetgeen je beschrijft over je man.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167741542
Ik ben niet meer in de gelegenheid om uitgebreid alles te bestuderen, dus ik heb gisteren mijn zorgverzekering opgezegd en ga in januari er even goed voor zitten om alles naast elkaar te leggen en alles te vergelijken.
Somebody that I used to know
pi_167741729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:23 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ben niet meer in de gelegenheid om uitgebreid alles te bestuderen, dus ik heb gisteren mijn zorgverzekering opgezegd en ga in januari er even goed voor zitten om alles naast elkaar te leggen en alles te vergelijken.
Hopen dat je niets ergs overkomt per 1-1.
Make my day!
pi_167745983
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:26 schreef agter het volgende:

[..]

Hopen dat je niets ergs overkomt per 1-1.
Dat maakt niks uit, je blijft verzekerd. (met terugwerkende kracht)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167747970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 23:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af, maar dan met Ziezo cashback. Ik kan het nergens terugvinden dus heb maar een claim aangemaakt.
Ik heb er ook nog niks van terug gezien op m'n cashbackxl account. Voor een claim staat er alleen dat ik moet wachten tot ik een polisblad heb in het geval van verzekeringen (en elders staat dat ik sowieso 3 dagen moet wachten in het algemeen, dit is voor mij dag 2).

Ik heb ook netjes m'n adblocker uitgezet voordat ik begon en heb helemaal niks gezien over cookies op de site van Ziezo, dus dat zou dan ook goed moeten zitten? In het ergste geval bespaar ik volgend jaar maar 72 euro ipv 99,5 euro tov m'n verzekering dit jaar, maar hoop toch wat centen te krijgen voor die moeite ;)

Gelukkig wel gewoon mail van Ziezo gehad dat ze m'n aanvraag hebben ontvangen en bevestiging van Anderzorg dat m'n verzekering stopt (ik vertrouw dat nooit toe aan die prutsers met hun "dat doen we voor u!") Dus ben iig verzekerd bij Ziezo volgend jaar.
pi_167748837
Vraagje, ik kreeg een mail van Ziezo met de premie per maand, maar ik had voor een jaarbetaling gekozen. Is dit normaal?
pi_167750744
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:05 schreef Louriox het volgende:
Vraagje, ik kreeg een mail van Ziezo met de premie per maand, maar ik had voor een jaarbetaling gekozen. Is dit normaal?
Lijkt me niet!
pi_167750853
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:05 schreef Louriox het volgende:
Vraagje, ik kreeg een mail van Ziezo met de premie per maand, maar ik had voor een jaarbetaling gekozen. Is dit normaal?
Staat er maand of jaar in je polis die je per mail kreeg?
We fear that which we cannot see
pi_167751037
Twijfel nog of ik de tandverzekering neem. Kost 149 euro extra om 250 euro aan kosten te mogen declareren. Dus 100 euro 'gratis'. Nu de vraag: wat kan je voor 149 euro bij de tandarts krijgen? Ik verwacht 2x per jaar controle en foto's maken. En misschien een tand trekken. Alles beneden 149 aan kosten is geen verzekering nodig, boven de 149 is het voordeliger.
pi_167751223
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:49 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Staat er maand of jaar in je polis die je per mail kreeg?
Ik heb mijn polisblad nog niet
pi_167751409
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Twijfel nog of ik de tandverzekering neem. Kost 149 euro extra om 250 euro aan kosten te mogen declareren. Dus 100 euro 'gratis'. Nu de vraag: wat kan je voor 149 euro bij de tandarts krijgen? Ik verwacht 2x per jaar controle en foto's maken. En misschien een tand trekken. Alles beneden 149 aan kosten is geen verzekering nodig, boven de 149 is het voordeliger.
Tand door kaakchirurg is eigen risico ;) Tandarts codes met prijzen heb ik paar pagina's terug gepost ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:58 schreef Louriox het volgende:

[..]

Ik heb mijn polisblad nog niet
Oh ok, ff chatten of bellen of mailen met de zorgverzekeraar als het kan en nu betalen als je vermogenbelasting wilt verminderen ;)
We fear that which we cannot see
pi_167751524
quote:
[..]

Oh ok, ff chatten of bellen of mailen met de zorgverzekeraar als het kan
Ik kon mijn polisblad blijkbaar online zien, had dat mailtje even gemist. Ik weet niet waar het fout is gegaan, maar de termijn stond om een of andere reden toch op per maand, snel veranderd
pi_167751721
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:42 schreef AppieNL het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog niks van terug gezien op m'n cashbackxl account. Voor een claim staat er alleen dat ik moet wachten tot ik een polisblad heb in het geval van verzekeringen (en elders staat dat ik sowieso 3 dagen moet wachten in het algemeen, dit is voor mij dag 2).

Ik heb ook netjes m'n adblocker uitgezet voordat ik begon en heb helemaal niks gezien over cookies op de site van Ziezo, dus dat zou dan ook goed moeten zitten? In het ergste geval bespaar ik volgend jaar maar 72 euro ipv 99,5 euro tov m'n verzekering dit jaar, maar hoop toch wat centen te krijgen voor die moeite ;)

Gelukkig wel gewoon mail van Ziezo gehad dat ze m'n aanvraag hebben ontvangen en bevestiging van Anderzorg dat m'n verzekering stopt (ik vertrouw dat nooit toe aan die prutsers met hun "dat doen we voor u!") Dus ben iig verzekerd bij Ziezo volgend jaar.
Hoe kom jij nog bij bijna 100 euro korting, zo'n cashback site + jaarbetaling of zo :?
pi_167772581
Goed lezen wat er staat:
quote:
In het ergste geval bespaar ik volgend jaar maar 72 euro ipv 99,5 euro tov m'n verzekering dit jaar
Als ik niks had veranderd en dus bij Anderzorg had blijven zitten, had ik nu 78 euro per maand betaald ipv 72 bij Ziezo. Ofwel 6 euro verschil per maand. 12x6=72 euro. Als je een jaarbetaling doet, kan je nog wat meer overhouden (geloof nog iets van 25 euro bij die 72 euro).
pi_167773016
Mijn cashback is niet geregistreerd :') gvd
Cookies toegestaan en adblock op pauze, wat kan je nog meer doen?
pi_167775651
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 18:07 schreef Louriox het volgende:

[..]

Ik kon mijn polisblad blijkbaar online zien, had dat mailtje even gemist. Ik weet niet waar het fout is gegaan, maar de termijn stond om een of andere reden toch op per maand, snel veranderd
^O^
We fear that which we cannot see
  zaterdag 31 december 2016 @ 17:20:54 #94
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_167790267
Pfff net nog even de zorgverzekeringen geregeld! Manlief blijft bij bewuzt met iets ruimere aanvullende verzekering. Ik stap over naar anderzorg met hoog eigen risico maar wel een kleine tandartsverzekering. Plan is om in januari en december naar de tandarts te gaan en volgend jaar de tandarts er weer uit te gooien. Ondertussen wil ik dit jaar extra sparen zodat ik volgend jaar de premie in een keer kan betalen.
klerkje
pi_167790901
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:20 schreef Spiegelei het volgende:
Pfff net nog even de zorgverzekeringen geregeld! Manlief blijft bij bewuzt met iets ruimere aanvullende verzekering. Ik stap over naar anderzorg met hoog eigen risico maar wel een kleine tandartsverzekering. Plan is om in januari en december naar de tandarts te gaan en volgend jaar de tandarts er weer uit te gooien. Ondertussen wil ik dit jaar extra sparen zodat ik volgend jaar de premie in een keer kan betalen.
ziezo is goedkoper dan anderzorg ;)
  zaterdag 31 december 2016 @ 17:59:12 #96
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_167791545
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

ziezo is goedkoper dan anderzorg ;)
Und?

Met anderzorg kan ik overal terecht, plus cashbacklinkje gebruikt van een fok!ker.

Bewuzt was niet de goedkoopste voor manlief, maar het scheelde zo weinig en ik ben wel tevreden over bewuzt. Dus daarom maar zo gehouden.
klerkje
pi_167791691
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:59 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Und?

Met anderzorg kan ik overal terecht, plus cashbacklinkje gebruikt van een fok!ker.

Bewuzt was niet de goedkoopste voor manlief, maar het scheelde zo weinig en ik ben wel tevreden over bewuzt. Dus daarom maar zo gehouden.
Oke hoor eitje, ik dacht ik ben even behulpzaam
  zaterdag 31 december 2016 @ 18:50:08 #98
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_167793141
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oke hoor eitje, ik dacht ik ben even behulpzaam
Goed hoor Y :*
klerkje
pi_167793721
Toch maar naar AZ gegaan mét tandverzekering en jaarbetaling.. Ben al paar jaar niet meer geweest dus ben benieuwd :D en door mijn zorgtoeslag kost het mij als ik verder geen kosten maak niets.
pi_167799966
Shit, te laat!
Ja, hoi!
pi_167807944
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 00:37 schreef Luukiemaster het volgende:
Shit, te laat!
Zucht. Was je er niet genoeg op gewezen de laatste tijd?

Nouja, je mag in ieder geval je aanvullende en tandartsverzekering nog wijzigen.
  zondag 1 januari 2017 @ 16:35:31 #102
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_167809670
Promovendum basis voor 2017.
pi_167813037
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2017 14:57 schreef Yreal het volgende:

[..]
Nouja, je mag in ieder geval je aanvullende en tandartsverzekering nog wijzigen.
Ohja? :o
Somebody that I used to know
pi_167815880
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ohja? :o
bij zk wel in ieder geval
pi_167857855
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2017 14:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zucht. Was je er niet genoeg op gewezen de laatste tijd?
Idd, blijft toch elk jaar weer grappig op tv, tot 12 uur 31 december, wordt je doodgegooid met zorgverzekering reclames en zodra het 12 uur is, worden het sportschool reclames :D
  dinsdag 3 januari 2017 @ 16:00:39 #106
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167857921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:58 schreef AppieNL het volgende:

[..]

Idd, blijft toch elk jaar weer grappig op tv, tot 12 uur 31 december, wordt je doodgegooid met zorgverzekering reclames en zodra het 12 uur is, worden het sportschool reclames :D
En zo'n afslankprogramma ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_168090687
Zo, ook weer verzekerd *O*
Heb nu al een deel van mijn ER verbruikt ( :') ), dus gegaan voor minimaal ER en een aanvullend pakket. Tevreden :)
Somebody that I used to know
pi_168098256
Even een update wat betreft mijn aanvraag van de tandartsverzekering bij UMC (zonder basis): deze is geaccepteerd inmiddels. :)

Ook blij dat ik fysio heb meeverzekerd (9 sessies), heb er al 4 gebruikt :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_168107292
Vandaag alvast maar weer de helft van mijn tandverzekering gebruikt :')
pi_174793420
Schop, met 2 weken zijn de pakketten en de premies voor 2018. Zal es kijken of ik binnenkort een fatsoenlijke OP kan maken.
pi_174793468
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:53 schreef Mathijz het volgende:
Schop, met 2 weken zijn de pakketten en de premies voor 2018. Zal es kijken of ik binnenkort een fatsoenlijke OP kan maken.
Top! Zin in :P
pi_174794328
Heb er zin in _O_
  woensdag 1 november 2017 @ 07:38:47 #113
208890 June.
Seriously?
pi_174796558
Haha zin in? :D Hier staat het op de agenda En dan ook allle andere verzekeringen vergelijken en zo nodig overstappen. Kost een dag, maar is toch een gedoe altijd.
Shine bright like a diamond.
pi_174796584
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:53 schreef Mathijz het volgende:
Schop, met 2 weken zijn de pakketten en de premies voor 2018. Zal es kijken of ik binnenkort een fatsoenlijke OP kan maken.
Dat zou nice zijn :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_174796673
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:38 schreef June. het volgende:
Haha zin in? :D Hier staat het op de agenda En dan ook allle andere verzekeringen vergelijken en zo nodig overstappen. Kost een dag, maar is toch een gedoe altijd.
vorig jaar zat ik bij zk achter de klantenservice. Ben het altijd leuk blijven vinden.
pi_174797489
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:38 schreef June. het volgende:
Haha zin in? :D Hier staat het op de agenda En dan ook allle andere verzekeringen vergelijken en zo nodig overstappen. Kost een dag, maar is toch een gedoe altijd.
Sinds ik heel simpel alle aanvullende meuk eruit heb gegooid en eigen risico op max heb gezet is het vergelijken echt 5 minuten geworden.

Maar heb er ook weer zin in, eind december heb ik altijd een vergelijkingsweek. Voor zorg en energie. Maak ik op maandag een eerste opzet en dat schaaf ik de dagen erna bij, en uiterlijk op de zaterdag maak ik een keuze. Neem er wel de tijd voor, maar wil er niet mee bezig blijven.
pi_174917771
Zijn er uberhaupt al premies bekend of wordt het echt pas de 12e?

Ben benieuwd wanneer het 2018 topic opent ^O^
pi_174918179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:35 schreef Leontje het volgende:
Zijn er uberhaupt al premies bekend of wordt het echt pas de 12e?

Ben benieuwd wanneer het 2018 topic opent ^O^
12e. De gesprekken met ziekenhuizen lopen nog.
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:21:01 #119
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_174919666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:35 schreef Leontje het volgende:
Zijn er uberhaupt al premies bekend of wordt het echt pas de 12e?

Ben benieuwd wanneer het 2018 topic opent ^O^
Alleen DSW is bekend. ¤107,50 met eigen risico ¤375.
Isn't it ironic, don't you think
pi_174921446
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:21 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Alleen DSW is bekend. ¤107,50 met eigen risico ¤375.
Nee.
pi_174921489
Stad Holland 2018
¤ 110,50 bij ¤ 375,00 eigen risico
¤ 106,50 bij ¤ 475,00 eigen risico
¤ 102,50 bij ¤ 575,00 eigen risico
¤ 98,50 bij ¤ 675,00 eigen risico
¤ 94,50 bij ¤ 775,00 eigen risico
¤ 87,50 bij ¤ 875,00 eigen risico
pi_174923877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:45 schreef Coritchando het volgende:
Stad Holland 2018
¤ 110,50 bij ¤ 375,00 eigen risico
¤ 106,50 bij ¤ 475,00 eigen risico
¤ 102,50 bij ¤ 575,00 eigen risico
¤ 98,50 bij ¤ 675,00 eigen risico
¤ 94,50 bij ¤ 775,00 eigen risico
¤ 87,50 bij ¤ 875,00 eigen risico
oké.

42. T4. 1-2.

Ook wat random nummers. Welke polis heb je het nou over?
pi_174924880
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

oké.

42. T4. 1-2.

Ook wat random nummers. Welke polis heb je het nou over?
Er is maar 1 polis bij Stad Holland slimme Henk. Heb je wel een idee in welk topic je zit?
pi_174927761
Opzetje:

• Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
• Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
• Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?
• Cashbackkorting kun je in FHF / CashbackLinkjes van Anderzorg aanbieden en vinden als het beschikbaar is.
- - Hier en daar vragen om Cashbackkorting en aanbieden is niet nodig en wordt ook verwijderd.

Handige sites (alhoewel commerciėle partijen):
Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl
Prijsvergelijker24.nl
Poliswijzer.nl
Zorgwatch.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering

Wijzigingen basisverzekering 2018:
De basisverzekering wordt in 2018 op een aantal punten uitgebreid of gewijzigd. Deze zijn eigenlijk volledig in het voordeel van de verzekerde:

• 12 behandelingen fysiotherapie/oefentherapie voor patiėnten met artrose aan de heup- en kniegewrichten.
• Vergoeding voor zittend ziekenvervoer voor oncologie patiėnten die behandeld worden met immuuntherapie.
• Vergoeding voor verzorging aan minderjarigen (zoals hulp bij wassen en innemen medicatie) die samenhangt met geneeskundige zorg.
• Nieuwe geneesmiddelen, bijvoorbeeld ter behandelingen van borstkanker, darmverstoppingen en hepatitis C.
• Verder is bekend dat de subsidieregeling voor de NIPT doorloopt tot begin 2019. Vanaf dat moment wordt tevens bepaald of de NIPT wordt opgenomen in het basispakket.

Bron: https://www.zorgwijzer.nl(...)ijkste-veranderingen

:?(Vrijwillig) eigen risico:
Het wettenlijk eigen risico is in 2018 uiteindelijk vastgesteld op ¤385,- welke gelijk is aan 2017. Dit bedrag kan je vrijwillig verhogen met maximaal ¤500,- tot ¤885,-. In ruil hiervoor krijg je premiekorting. Let wel, het blijft verzekeren, mocht je alsnog veel zorg uit de basisverzekering nodig hebben ben je dus mogelijk duurder uit.
Het eigen risico betaal je enkel over de zorg uit de basisverzekering.

:?Wanneer zijn de premies bekend?
Uiterlijk 12 november zijn alle premies bekend. Overstappen kan tot en met 31 december 2017 23:59. Je kan wel je huidige verzekering opzeggen en in de maand januari alsnog een keuze maken.

:?Moet een verzekeraar mij accepteren?
Voor de basisverzekering is elke zorgverzekeraar verplicht om iemand te verzekeren. Uitzondering hierop is wanneer je een geregistreede betalingsachterstand hebt, deze moet voldaan zijn voordat je kan overstappen. Voor een aanvullend pakket mogen ze weigeren of eisen stellen (bijvoorbeeld keuring of wachttijd).

:?Wat is voor mij het voordeligste pakket?
Dat is voor iedereen verschillend. Vanaf 12 november zijn de premies bekend. Bekijk wel de mogelijkheden voor deelname aan een (open) collectief via bijvoorbeeld werkgever of sportbond. Hiermee krijg je korting op de premie.

:?Naturapolis, Resitutie of een Selectief / Budget polis

Resitutiepolis:

Bij een restitutiepolis kies je altijd zelf naar welke arts, therapeut of naar welk ziekenhuis je gaat. Dit heeft geen invloed op de vergoeding

Nuturapolis:
Bij een naturapolis maakt de verzekeraar afspraken met een aantal zorgverleners. Alleen bij deze zorgverleners krijg je de volledige vergoeding, zoals die geldt voor jouw verzekering. Ga je naar een andere arts of een ander ziekenhuis? Dan vergoedt de verzekeraar vaak maar 50 tot 80 procent. Door de beperkte vrije zorgkeuze is een naturapolis altijd goedkoper dan een restitutiepolis bij dezelfde verzekeraar. Kijk vooraf naar welke zorgverleners gecontracteerd zijn op de website van de verzekeraar.

De selectiefpolis / Budgetpolis
Sinds 2014 bieden steeds meer verzekeraars goedkope selectiefpolissen aan. Dit zijn naturapolissen, met één belangrijk verschil: je zorgkeuze is erg beperkt. Je mag bijvoorbeeld voor sommige behandelingen maar naar 10 tot 15 ziekenhuizen. En herhaalrecepten voor je medicijnen moet je bestellen bij een internetapotheek. Kijk ook hier vooraf naar welke zorgverleners gecontracteerd zijn voor welke behandelingen op de website van de verzekeraar.
pi_174936196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:22 schreef Mathijz het volgende:
Opzetje:

Nice :Y
జ్ఞ‌ా
pi_174936626
Zorg en Zekerheid gaat ook omlaag:
Voorlopige info:
Zorg Zeker Polis (natura) ¤ 114,95 per maand
Zorg Vrij Polis (restitutie) ¤ 118,45 per maand
Zorg Gemak Polis (natura) ¤ 103,95 per maand

Dit ongeveer 12 euro op jaarbasis.

Zaterdag is er meer bekend.
pi_174949927
Bij OHRA is de zorgverzekeringspremie ook bekend, bij een eigen risico van 385 euro is het 107.95.
Delta Lloyd volgde met een premie van 114.80 op basis van een restitutiepolis.

Zelf werkzaam in de branche dus volg de ontwikkelingen met veel interesse op de voet!
pi_174950257
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef Mvr.Poes het volgende:
Bij OHRA is de zorgverzekeringspremie ook bekend, bij een eigen risico van 385 euro is het 107.95.
Delta Lloyd volgde met een premie van 114.80 op basis van een restitutiepolis.

Zelf werkzaam in de branche dus volg de ontwikkelingen met veel interesse op de voet!
In de branche van zorgverzekeraars? Bij welke werk je?
pi_174974621
CZ gaat omhoog naar 116,25 (met geen extra ER)
https://www.volkskrant.nl(...)at-stijgen~a4535752/
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:41:22 #130
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174979695
Vorig jaar naar DSW gegaan vanwege hun tandartsdekking... heeft mijn tandarts me dit jaar al 3x genaaid door een code te declareren die ze precies nķet vergoeden. Dus eerder op zoek naar een andere tandarts dan verzekeraar denk ik.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_174980184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Sotchi2014 het volgende:
Vorig jaar naar DSW gegaan vanwege hun tandartsdekking... heeft mijn tandarts me dit jaar al 3x genaaid door een code te declareren die ze precies nķet vergoeden. Dus eerder op zoek naar een andere tandarts dan verzekeraar denk ik.
Was het niet de correcte code voor de ingreep?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_174982209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Sotchi2014 het volgende:
Vorig jaar naar DSW gegaan vanwege hun tandartsdekking... heeft mijn tandarts me dit jaar al 3x genaaid door een code te declareren die ze precies nķet vergoeden. Dus eerder op zoek naar een andere tandarts dan verzekeraar denk ik.
En waarom zou een tandarts dat dan doen? Wat is zijn voordeel in deze?
  vrijdag 10 november 2017 @ 15:53:50 #133
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174982245
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Was het niet de correcte code voor de ingreep?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

En waarom zou een tandarts dat dan doen? Wat is zijn voordeel in deze?
Als ik A afspreek en ze doen (of declareren) B... wat hun voordeel is, zal wel een hoger tarief zijn.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_174982527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:53 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

[..]

Als ik A afspreek en ze doen (of declareren) B... wat hun voordeel is, zal wel een hoger tarief zijn.
Of je hebt de ruggengraat van een natgezeken krant....

Als je komt voor A, dan moet A gebeuren en A gedeclareerd worden. Zo niet, dan krijgen ze dus geen centjes van jou of de zorgverzekering.
  vrijdag 10 november 2017 @ 16:49:52 #135
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174983167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:10 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Of je hebt de ruggengraat van een natgezeken krant....

Als je komt voor A, dan moet A gebeuren en A gedeclareerd worden. Zo niet, dan krijgen ze dus geen centjes van jou of de zorgverzekering.
Dat ze iets anders gedaan/gedeclareerd hadden, kwam ik dus pas achter toen de ZV het afschreef... uiteraard heb ik gebeld (naar beide partijen meermaals), maar je trekt toch aan het kortste eind.

DSW zegt: Laat de tandarts de juiste code maar sturen, en de tandarts zegt, we hebben deze code gedaan. (één keer zeiden ze ook; we noemen het alleen anders, namelijk code X)
Verder niet echt ontopic hier :%
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_174983233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:49 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Dat ze iets anders gedaan/gedeclareerd hadden, kwam ik dus pas achter toen de ZV het afschreef... uiteraard heb ik gebeld (naar beide partijen meermaals), maar je trekt toch aan het kortste eind.

DSW zegt: Laat de tandarts de juiste code maar sturen, en de tandarts zegt, we hebben deze code gedaan. (één keer zeiden ze ook; we noemen het alleen anders, namelijk code X)
Verder niet echt ontopic hier :%

Behoorlijk ontopic.
Want normaal zou een zorgverzekeraar niet uitbetalen aan de tandarts als jij aangeeft dat die behandeling niet heeft plaatsgevonden.
pi_174986927
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 08:43 schreef keko het volgende:
CZ gaat omhoog naar 116,25 (met geen extra ER)
https://www.volkskrant.nl(...)at-stijgen~a4535752/
Ik werk voor CZ.
  vrijdag 10 november 2017 @ 21:45:17 #138
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_174989270
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:00 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik werk voor CZ.
Oké?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_174990394
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:45 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Oké?
Is een reactie op de vraag van Lenny_Leonard.
  vrijdag 10 november 2017 @ 23:49:24 #140
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_174992002
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 22:31 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Is een reactie op de vraag van Lenny_Leonard.
Misschien moet je die dan quoten. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_174993336
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

vorig jaar zat ik bij zk achter de klantenservice. Ben het altijd leuk blijven vinden.
Toevallig in Utrecht of Zoetermeer?
"Pools are perfect for holding water"
pi_174993828
Premie van Menzis blijft gelijk:

Menzis basis voordelig ¤103
Menzis basis ¤119
Menzis basis vrij ¤122
pi_174996188


Zilveren Kruis heeft de premies ook bekend gemaakt. Voor mij dus 26 euro duurder tov dit jaar. Omdat ik jaarlijks de hele premie heb betaald zit er nog 2/3% korting in verrekend. (3% zie ik nu, 42,50 euro korting erbij tellen dus) Kom je op 1416,36 euro op jaarbasis uit voor ER 385, basis+aanvullend 2 sterren+tandarts basis = 118,03 euro maandelijks met studentgoedverzekerd collectief. Gooi ik aanvullend en tandarts eruit kom ik uit op 95,36 euro per maand of 1109,93 euro jaarlijks bij ER 385. Pak ik ER 885 dan is het 75,63 euro maandelijks en 877,13 euro jaarlijks.

Ik ga sowieso switchen want ik heb mijn tandarts en brilvergoeding volledig benut dit jaar. Maar even ter info. https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/PremieBerekenen zo kun je het voor jezelf berekenen.
mag het weten
pi_174996675
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:53 schreef Joosie200 het volgende:
Zilveren Kruis heeft de premies ook bekend gemaakt.
Hebben die nog een regeling dat een (groot) aantal medicijnen niet van je eigen risico af gaan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:21:37 #145
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174996688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:54 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Behoorlijk ontopic.
Want normaal zou een zorgverzekeraar niet uitbetalen aan de tandarts als jij aangeeft dat die behandeling niet heeft plaatsgevonden.
Dat doen ze dus ook niet, vandaar dat ik de rekening op m'n deurmat krijgt.
\Mijn tandarts declareert zelf niet, dus altijd direct afrekenen en dan de factuur zelf naar de verzekering sturen. Maakt niet uit of je een natura of resistutiepolis hebt, dat is gewoon het beleid van die tandartspraktijk om direct vooruit te moeten betalen.

Ik dien de factuur dus gewoon in, waarop DSW hem afwijst.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_174996717
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Hebben die nog een regeling dat een (groot) aantal medicijnen niet van je eigen risico af gaan?
Helaas niet, was het maar zo'n feest. -O- Zijn er wel zorgverzekeraars die dat wel aanbieden dan? :o
mag het weten
pi_174996773
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:23 schreef Joosie200 het volgende:

Helaas niet, was het maar zo'n feest. -O- Zijn er wel zorgverzekeraars die dat wel aanbieden dan? :o
Ja, iets met een drieletterige afkorting. Ik dacht ZKV of VGZ. Anderzorg i.i.g. niet; reden voor mij om eens elders te kijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174996831
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, iets met een drieletterige afkorting. Ik dacht ZKV of VGZ. Anderzorg i.i.g. niet; reden voor mij om eens elders te kijken.
VGZ als ik het goed gezocht heb: https://www.vgz.nl/vergoedingen/geneesmiddelen
mag het weten
pi_174996878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:29 schreef Joosie200 het volgende:
VGZ als ik het goed gezocht heb: https://www.vgz.nl/vergoedingen/geneesmiddelen
Bedankt!

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 11-11-2017 12:45:26 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174997192
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:29 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

VGZ als ik het goed gezocht heb: https://www.vgz.nl/vergoedingen/geneesmiddelen
klopt, dat scheelde mij vroeger aardig wat
pi_174997392
De voorkeurslijst met geneesmiddelen is nog niet van 2018 online gezet. Dus die wacht ik even af. Het ene medicijn wat ik gebruik wordt wel vermeld, het andere nieuwere medicijn niet. Zou in mijn geval er dus niks mee opschieten want als een medicijn niet op die lijst staat gaat het wel van je eigen risico af. Daarbij ben ik mijn eigen risico toch al kwijt aan de controles in het ziekenhuis. Dus leuk dat ik dan mijn medicijnen volledig vergoed krijg zonder eigen risico, maar ziekenhuiscontroles snoepen ook zo je ER weg.
mag het weten
pi_174997546
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:58 schreef Joosie200 het volgende:
De voorkeurslijst met geneesmiddelen is nog niet van 2018 online gezet. Dus die wacht ik even af. Het ene medicijn wat ik gebruik wordt wel vermeld, het andere nieuwere medicijn niet. Zou in mijn geval er dus niks mee opschieten want als een medicijn niet op die lijst staat gaat het wel van je eigen risico af. Daarbij ben ik mijn eigen risico toch al kwijt aan de controles in het ziekenhuis. Dus leuk dat ik dan mijn medicijnen volledig vergoed krijg zonder eigen risico, maar ziekenhuiscontroles snoepen ook zo je ER weg.
Dan maakt het toch sowieso geen zak uit, als je je eigen risico toch al kwijt bent?

En wat bedoel je met voorkeurslijst? Welke lijsten zijn dat dan? En gaan die niet van je eigen risico af?
pi_174997564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:53 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]

Zilveren Kruis heeft de premies ook bekend gemaakt. Voor mij dus 26 euro duurder tov dit jaar. Omdat ik jaarlijks de hele premie heb betaald zit er nog 2/3% korting in verrekend. (3% zie ik nu, 42,50 euro korting erbij tellen dus) Kom je op 1416,36 euro op jaarbasis uit voor ER 385, basis+aanvullend 2 sterren+tandarts basis = 118,03 euro maandelijks met studentgoedverzekerd collectief. Gooi ik aanvullend en tandarts eruit kom ik uit op 95,36 euro per maand of 1109,93 euro jaarlijks bij ER 385. Pak ik ER 885 dan is het 75,63 euro maandelijks en 877,13 euro jaarlijks.

Ik ga sowieso switchen want ik heb mijn tandarts en brilvergoeding volledig benut dit jaar. Maar even ter info. https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/PremieBerekenen zo kun je het voor jezelf berekenen.
vond hem wel prima eigenlijk. 3¤ per maand omhoog, maar wel fors meer toeslag.
Isschien nog tand2 naar 1 voor basis excelsief. Even kijken.
pi_174997589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:58 schreef Joosie200 het volgende:
De voorkeurslijst met geneesmiddelen is nog niet van 2018 online gezet. Dus die wacht ik even af. Het ene medicijn wat ik gebruik wordt wel vermeld, het andere nieuwere medicijn niet. Zou in mijn geval er dus niks mee opschieten want als een medicijn niet op die lijst staat gaat het wel van je eigen risico af. Daarbij ben ik mijn eigen risico toch al kwijt aan de controles in het ziekenhuis. Dus leuk dat ik dan mijn medicijnen volledig vergoed krijg zonder eigen risico, maar ziekenhuiscontroles snoepen ook zo je ER weg.
ik Zie Thyrax er niet op staan, dan is het voor mij eigenlijk al niet boeiend meer.
pi_174997599
Ik ga sowieso weg van zilveren kruis. Weet nog niet wat het gaat worden. Misschien wel een kleintje.
pi_174997672
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan maakt het toch sowieso geen zak uit, als je je eigen risico toch al kwijt bent?

En wat bedoel je met voorkeurslijst? Welke lijsten zijn dat dan? En gaan die niet van je eigen risico af?
Om welke geneesmiddelen gaat het?
https://www.vgz.nl/SiteCo(...)tische-zorg-2017.pdf
Dat ziet u in het Reglement farmaceutische zorg, vanaf pagina 8. Soms verandert deze lijst. Uw apotheek weet altijd welke middelen geleverd mogen worden.

VGZ gaat uit van het prefentiebeleid waarbij dus van bepaalde medicijnen alleen van fabrikant X, Y of Z het niet van je eigen risico af gaat. Neem je het van fabrikant A, B of C dan wel. Zelfs al blijkt dat het voorkeursmedicijn van fabrikant X niet goed werkt voor je eigen lichaam maar die van A wel. En je specialist geeft dat aan dmv medische noodzaak.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

vond hem wel prima eigenlijk. 3¤ per maand omhoog, maar wel fors meer toeslag.
Isschien nog tand2 naar 1 voor basis excelsief. Even kijken.
Ja ik ook. Vond de meerprijs qua premie voor aanvullend en tandarts basis goed te doen. Want met 150 euro brilvergoeding en 55 euro tandartsvergoeding had ik dat geld er al uit. De rest was gratis (dus fysio en andere vergoedingen) maar die heb ik dan weer niet hoeven benutten dit jaar.
mag het weten
pi_174997986
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:13 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Om welke geneesmiddelen gaat het?
https://www.vgz.nl/SiteCo(...)tische-zorg-2017.pdf
Dat ziet u in het Reglement farmaceutische zorg, vanaf pagina 8. Soms verandert deze lijst. Uw apotheek weet altijd welke middelen geleverd mogen worden.

VGZ gaat uit van het prefentiebeleid waarbij dus van bepaalde medicijnen alleen van fabrikant X, Y of Z het niet van je eigen risico af gaat. Neem je het van fabrikant A, B of C dan wel. Zelfs al blijkt dat het voorkeursmedicijn van fabrikant X niet goed werkt voor je eigen lichaam maar die van A wel. En je specialist geeft dat aan dmv medische noodzaak.

[..]

Ja ik ook. Vond de meerprijs qua premie voor aanvullend en tandarts basis goed te doen. Want met 150 euro brilvergoeding en 55 euro tandartsvergoeding had ik dat geld er al uit. De rest was gratis (dus fysio en andere vergoedingen) maar die heb ik dan weer niet hoeven benutten dit jaar.
aanvullende had ik ook vooral als echte verzekering. Kost toch maar 6¤ per maand, en gezien de hoeveelheid reisjes die ik maak en tijd die ik in de sportschool doorbreng, wilde ik dat wel afdichten.

Tandarts en basis wel vol gebruikt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 11 november 2017 @ 13:49:44 #158
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_174998338
Salland zorgverzekering gaat regionaal wordt dus gewoon helemaal een natura verzekering
Daardoor zijn ze wel 11 euro per maand goedkoper dan vorig jaar. Alleen niet meer beschikbaar voor iedereen.

https://www.zorgwijzer.nl(...)m-135-euro-goedkoper
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_174998532
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:13 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Om welke geneesmiddelen gaat het?
https://www.vgz.nl/SiteCo(...)tische-zorg-2017.pdf
Dat ziet u in het Reglement farmaceutische zorg, vanaf pagina 8. Soms verandert deze lijst. Uw apotheek weet altijd welke middelen geleverd mogen worden.

VGZ gaat uit van het prefentiebeleid waarbij dus van bepaalde medicijnen alleen van fabrikant X, Y of Z het niet van je eigen risico af gaat. Neem je het van fabrikant A, B of C dan wel. Zelfs al blijkt dat het voorkeursmedicijn van fabrikant X niet goed werkt voor je eigen lichaam maar die van A wel. En je specialist geeft dat aan dmv medische noodzaak.

[..]

Ja ik ook. Vond de meerprijs qua premie voor aanvullend en tandarts basis goed te doen. Want met 150 euro brilvergoeding en 55 euro tandartsvergoeding had ik dat geld er al uit. De rest was gratis (dus fysio en andere vergoedingen) maar die heb ik dan weer niet hoeven benutten dit jaar.
Ah, dat wist ik niet.


Maargoed. Fijn dat de hele poppenkast weer begint. Dat er maar weer veel geld verbrast mag worden aan zaken die geen zak met zorg te maken hebben.
pi_175000649
Zilveren Kruis hier ook weer binnen met een voorstel. Niet heel erg spannend:

- Basis Budget, 75,36 euro per maand, 885 euro eigen risico per jaar.

Collectiviteitskorting via een multinational waar ik werkzaam ben.

Blijf het nog steeds erg veel geld vinden, voor iets waar ik nooit gebruik van maak.
pi_175000704
Anderzorg blijft gelijk volgens de Telegraaf. Maar wacht nog op de officiėle bekendmaking.
pi_175007360
Wel genieten van al dat volk op fb dat viesmad is om die 3¤ pm extra.
pi_175014354
Nog geen topic voor 2018? :o

Wij zitten nu bij DSW, kunnen overal terecht dus lekker makkelijk maar de aanvullende verzekeringen die ze hebben vallen nogal tegen, vooral tandartsbezoeken zijn erg duur als je bij DSW zit.

Via een vergelijkingssite bij FBTO terecht gekomen. Wat zijn jullie ervaringen met de zorgverzekering van FBTO?
pi_175014543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:02 schreef RealRS het volgende:
Blijf het nog steeds erg veel geld vinden, voor iets waar ik nooit gebruik van maak.
Och, als je op je 60e prostaatkanker of een hartaanval krijgt zit je al snel boven al het geld dat je tot dan toe aan je verzekering hebt betaald.

Het is een stelsel van solidariteit en niet zozeer van er gelijk uitkrijgen wat je er in stopt.
pi_175023924
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:18 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Och, als je op je 60e prostaatkanker of een hartaanval krijgt zit je al snel boven al het geld dat je tot dan toe aan je verzekering hebt betaald.

Het is een stelsel van solidariteit en niet zozeer van er gelijk uitkrijgen wat je er in stopt.
Je telt het werkgeversdeel niet mee, dat van je loon wordt afgehaald, wat je niet eens door hebt. Dat is bij mij dacht ik 4000 euro per jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175024475
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je telt het werkgeversdeel niet mee, dat van je loon wordt afgehaald, wat je niet eens door hebt. Dat is bij mij dacht ik 4000 euro per jaar.
Ah, je vond breaking bad wel een goed idee?
  zondag 12 november 2017 @ 18:51:04 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_175025956
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:06 schreef Coritchando het volgende:
Anderzorg blijft gelijk volgens de Telegraaf. Maar wacht nog op de officiėle bekendmaking.
5 euro duurder op jaarbasis als ik precies hetzelfde hou, maar ik wil graag cashback dus ik ben waarschijnlijk wel weer weg :) omdat je niet als vaste klant cashback krijgt... 1070 vorig jaar t.o.v. 1075 dit jaar stond in de mail ...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_175026125
Ben benieuwd naar Zekur, ZieZo en BewuZt, waarom toch van die idiote namen :')
mag het weten
  zondag 12 november 2017 @ 18:58:37 #169
286575 Roces18
Chef de party
pi_175026192
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
Ben benieuwd naar Zekur, ZieZo en BewuZt, waarom toch van die idiote namen :')
Dat is lekker hip en gek! dat spreeks de jeugd aan

dat heeft ria bedacht in een group brainstorm :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_175026325
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:58 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is lekker hip en gek! dat spreeks de jeugd aan

dat heeft ria bedacht in een group brainstorm :')
Ik zou het eigenlijk gewoon moeten blijven boycotten zoals ik nu al jaren doe (switch van Anderzorg naar de Friesland verzekeraar naar ZK en terug) maar morgen maar eens zien wie het beste pakket aan kan bieden. Kan het vergelijkings-en-overstapcircus weer beginnen *O*
mag het weten
pi_175026490
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

5 euro duurder op jaarbasis als ik precies hetzelfde hou, maar ik wil graag cashback dus ik ben waarschijnlijk wel weer weg :) omdat je niet als vaste klant cashback krijgt... 1070 vorig jaar t.o.v. 1075 dit jaar stond in de mail ...
Dat valt mee. Heb nog geen mail gehad en nog steeds niets op de site, dat is wel erg sneu vind ik.

Vorig jaar was overstappen met cashback duurder dan blijven :)
  zondag 12 november 2017 @ 19:57:16 #172
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_175027812
Zojuist de Polis 2018 van Anderzorg ontvangen. In mijn geval (basisverzekering, maximaal eigen risico, en een aanvullende tandartsenverzekering) blijft de premie gelijk (87,50).
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_175027970
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:57 schreef Schuimpjes het volgende:
Zojuist de Polis 2018 van Anderzorg ontvangen. In mijn geval (basisverzekering, maximaal eigen risico, en een aanvullende tandartsenverzekering) blijft de premie gelijk (87,50).
Heb je die tandartsverzekering echt nodig?

Hier ook net binnen, basis met max ER blijft op 78 pm.

Is er al ergens een up to date vergelijker?
  zondag 12 november 2017 @ 21:44:18 #174
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_175031252
Denk ook weer aan eventueel een jaarbetaling te doen dat scheelt ook weer zeker als je het nog dit jaar voldoet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 12 november 2017 @ 21:51:48 #175
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175031465
Heb een nieuw topic aangemaakt voor 2018.
WGR / Zorgverzekeringen 2018 #1
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175032612
Had van de week een nieuwe OP gemaakt... ;)
pi_175103793
Waarom is dat andere topic dicht?
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 07:34:30 #178
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')