Hij trekt onder Manilla door, dat is ook meteen het gedeelte waar het zwaarste windveld is.quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Hopen dat 'ie Manila nog net een beetje ontwijkt..
nu al zo te zien.quote:Op zondag 25 december 2016 11:20 schreef heywoodu het volgende:
'Landfall' wordt binnen een paar uur verwacht?
Ohquote:
Ik ook!quote:Op zondag 25 december 2016 11:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh
Ik heb hier een slecht gevoel bij.
Het is nog een cat 4. In de buurt van Manila zwakt ie iets af tot een cat 2.quote:Op zondag 25 december 2016 11:38 schreef heywoodu het volgende:
Is dit al oud of is het daadwerkelijk nog maar een categorie 1?
[ afbeelding ]
Apart, bij orkanen in de buurt van de VS is Reddit best prima te volgen, nu klopt er dus niet veel van schijnbaarquote:Op zondag 25 december 2016 11:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is nog een cat 4. In de buurt van Manila zwakt ie iets af tot een cat 2.
Dit was ook niet voorspeld. Ik kijk tegenwoordig vooral naar HWRF, die zaten wel goed.quote:Op zondag 25 december 2016 11:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Apart, bij orkanen in de buurt van de VS is Reddit best prima te volgen, nu klopt er dus niet veel van schijnbaar
quote:Op zondag 25 december 2016 11:51 schreef aloa het volgende:
Op deze site kan je het goed volgen!
http://www.tropicaltidbits.com/analysis/models/
Zullen ze er nog steeds staanquote:Op zondag 25 december 2016 12:33 schreef heywoodu het volgende:
Pittig windje, maar goed, zullen we die potten maar gewoon op het balkon laten staan?
Ik? Nee hoor. Baseerde me op dat filmpje hierboven.quote:
Het oog is juist rustig. Daaromheen dan weer nietquote:Op zondag 25 december 2016 15:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik? Nee hoor. Baseerde me op dat filmpje hierboven.
Zou er best effe willen zitten nu, dat wel. Lijkt me wel spannend zo'n orkaan. Als je maar niet in the eyewall komt te zitten uiteraard...
eye WALL. de oogmuur. Daar zijn de hardste winden juist!quote:Op zondag 25 december 2016 15:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Het oog is juist rustig. Daaromheen dan weer niet
Daar wil je niet inzitten.quote:Op zondag 25 december 2016 15:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
eye WALL. de oogmuur. Daar zijn de hardste winden juist!
Dat zie je hier in Nederland gelukkig niet.quote:
De meest extreme wind is in korte afstand van het oog.quote:Op maandag 26 december 2016 00:13 schreef Peunage het volgende:
Waarschijnlijk trekt hij over Puerto Galera en slaat hij Manila over. Ik zit in Puerto Galera :|
Tijdens kerst was er niks aan de hand, maar nu (maandag 26 december) is het vooral veel regen en harde wind, maar niet echt typhoon waardig.
Klopt. Er loopt hier een weg door de bergen. Waarschijnlijk op meerdere plekken landfall, bomen en stenen op de weg, door de regen vooral. Als je binnen blijft valg het wel mee, maar als je op je scootertje ergens heen wilt rijden kan het wel mis gaan.quote:Op maandag 26 december 2016 00:19 schreef aloa het volgende:
[..]
De meest extreme wind is in korte afstand van het oog.
Meeste overlast en slachtoffers komt vaak door de extreme neerslag
Als je in de bergen zit daar met dit weer blijf in de binnenbocht van de rivier waar je naar boven kunt.quote:Op maandag 26 december 2016 00:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Klopt. Er loopt hier een weg door de bergen. Waarschijnlijk op meerdere plekken landfall, bomen en stenen op de weg, door de regen vooral. Als je binnen blijft valg het wel mee, maar als je op je scootertje ergens heen wilt rijden kan het wel mis gaan.
Letterlijk een half uur na deze post sloeg het dus toe hier. Het is nu wel over, maar ik zal straks wat foto's posten als de verbinding wat sneller is.quote:Op maandag 26 december 2016 00:13 schreef Peunage het volgende:
Waarschijnlijk trekt hij over Puerto Galera en slaat hij Manila over. Ik zit in Puerto Galera :|
Tijdens kerst was er niks aan de hand, maar nu (maandag 26 december) is het vooral veel regen en harde wind, maar niet echt typhoon waardig.
Foto's zijn altijd welkom.quote:Op maandag 26 december 2016 04:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Letterlijk een half uur na deze post sloeg het dus toe hier. Het is nu wel over, maar ik zal straks wat foto's posten als de verbinding wat sneller is.
In ieder geval veel water, ongeveer 30cm of hoger. Bomen zijn omgewaaid.
Ik heb echt een hele slechte internetverbinding nu. En geen stroom. Maar ik probeer wat foto's te posten.quote:
Zal wel stinken dan, als dat riool overstroomd.?quote:Op maandag 26 december 2016 15:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb echt een hele slechte internetverbinding nu. En geen stroom. Maar ik probeer wat foto's te posten.
[ afbeelding ]
Dit was tijdens de typhoon. Vanuit mijn slaapkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Buiten de gate. Probleem is vooral dat aan de zijkanten van de straat 2 kanalen lopen voor de afvoer van de toiletten en zo. Dat komt allemaal bovendrijven.
[ afbeelding ]
Grote boom die omgevallen is en de weg afsluit. Ze hebben het later in stukken gehakt en weggehaald.
Het stinkt behoorlijk inderdaad. Al het ongediere komt ook naar boven. Ratten zo groot als een kat, allerlei wormen en zo. Vandaag was het warmer dan 30 graden in ieder geval en geen elektriciteit, geen water.quote:Op maandag 26 december 2016 16:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal wel stinken dan, als dat riool overstroomd.?
Hoe warm is het er nu?
Lekker danquote:Op dinsdag 27 december 2016 13:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het stinkt behoorlijk inderdaad. Al het ongediere komt ook naar boven. Ratten zo groot als een kat, allerlei wormen en zo. Vandaag was het warmer dan 30 graden in ieder geval en geen elektriciteit, geen water.
Ik zit nu in Calapan, hoofdstad van de provincie Oriental Mindoro. Hier is ook geen electriciteit. De weg tussen Puerto en Calapan loopt door de bergen. Die weg is pretty much fucked door alle ongewaaiden bomen, zit vol met kokosnoten die platgereden zijn en de weg glad maken. Electriciteitspalen zijn ook grotendeels omvergewaaid, dus het gaat minimaal 1 week duren voordat het allemaal gerepareerd is.
Dat is beter.quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het water was binnen een paar uur al weg gelukkig. Zal later nog wat pics posten.
Yo Peun! Ben je aan het reizen dan?quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het water was binnen een paar uur al weg gelukkig. Zal later nog wat pics posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |