abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:08:31 #1
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_167572392

quote:
Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

Sylvana Simons gaat weg bij Denk. Ze start haar eigen politieke partij, met de naam Artikel 1. Met Artikel 1 gaat ze meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. Ian van der Kooye, tot vandaag de campagneleider van Denk, sluit zich bij Simons aan.

De directe aanleiding voor Simons' vertrek is de reactie van Denk op de bedreigingen die ze kreeg. "Sinds mijn aantreden bij Denk heb ik veel warme reacties gekregen, maar ook veel bedreigingen. Juist op zo'n moment is het belangrijk dat je je bij een partij geborgen voelt. Daarin ben ik teleurgesteld", vertelt Simons in een interview met de NOS.
http://nos.nl/artikel/214(...)t-nieuwe-partij.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Gnittoo op 24-12-2016 10:22:36 ]
pi_167572410
Die donkere meneer derde van links moet ook een kruisje, dat is dutch_obama@gmail.com.
pi_167572797
Een zwarte dag voor DENK.
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:16:37 #4
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_167573478
Afsplitsingsgenot.
Fade to Black
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 11:32:41 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_167573665
Heel slecht nieuws. Ik ging er vanuit dat we van haar af zouden zijn in maart omdat ze die twee Turken nog boven zich had staan op de lijst. Zoveel Turken hebben we nou ook weer niet in NL, dacht ik.

Nu ze genoeg aandacht heeft verworven via DENK gaat ze weg om wél op 1 te staan in haar eigen partij. Nu is het de vraag of extreem-links en de anti racisme lobby genoeg aanhang heeft om haar de kamer in te krijgen..

Ik vermoed overigens dat Erdogan-aanhang het breekpunt is. DENK kan het zich niet veroorloven haar Turkse stemmers kwijt te raken en Sylvana kan niet debatteren. Ze kan niet vier jaar lang de erdobal terugkaatsen. Dat kan tot rampzalige interne situaties leiden. maar wel in 'artikel 1' racisme de schuld geven van alles.
:')
pi_167573797
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heel slecht nieuws. Ik ging er vanuit dat we van haar af zouden zijn in maart omdat ze die twee Turken nog boven zich had staan op de lijst. Zoveel Turken hebben we nou ook weer niet in NL, dacht ik.

Nu ze genoeg aandacht heeft verworven via DENK gaat ze weg om wél op 1 te staan in haar eigen partij. Nu is het de vraag of extreem-links en de anti racisme lobby genoeg aanhang heeft om haar de kamer in te krijgen..

Ik vermoed overigens dat Erdogan-aanhang het breekpunt is. DENK kan het zich niet veroorloven haar Turkse stemmers kwijt te raken en Sylvana kan niet debatteren. Ze kan niet vier jaar lang de erdobal terugkaatsen. Dat kan tot rampzalige interne situaties leiden. maar wel in 'artikel 1' racisme de schuld geven van alles.
Maak je niet druk, die gaat er nooit in komen. Dat mens is te dom om te schijten en kan zoals je zelf ook al aangeeft totaal niet debatteren. Met die 2 Turken had ze wellicht nog enige kans gemaakt, maar door zich nu af te splitsen heeft ze definitief haar eigen graf gegraven.
Dit wordt een gevalletje "natuurlijke selectie".

Die-zien-we-nooit-meer....te-rug :W

[ Bericht 5% gewijzigd door Euribob op 24-12-2016 12:11:15 (Hou dat racistische gelul lekker voor je) ]
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:47:07 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_167573849
Sylvana :') x28271
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_167573950
Heeft ze toch haar koffers gepakt min of meer :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 11:57:51 #9
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_167574011
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:42 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Maak je niet druk, die gaat er nooit in komen. Dat mens is te dom om te poepen en kan zoals je zelf ook al aangeeft totaal niet debatteren. Met die 2 Turken had ze wellicht nog enige kans gemaakt, maar door zich nu af te splitsen heeft ze definitief haar eigen graf gegraven.
Dit wordt een gevalletje "natuurlijke selectie".

Die-zien-we-nooit-meer....te-rug :W _O- .
Ze heeft wel steun van uiterst links maar die groep zal idd wel.niet groot genoeg zijn. Nu pas realiseert ze zich blijkbaar dat extreem antiracistisch willen zijn niet echt strookt met de echte onderdrukking van koerden en 'vermeende gülenaanhangers' onder erdogan
:')
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:59:04 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167574036
Mooi dat deze treurnis zich al voor de verkiezingen opblaast
pi_167574099
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat deze treurnis zich al voor de verkiezingen opblaast
Electoraal denk ik niet dat het veel uitmaakt voor Denk, Sylvana trok toch al geen stemmen. De Erdoturken in de achterban zullen haar waarschijnlijk liever zien gaan dan komen zelfs.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:05:45 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167574127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Electoraal denk ik niet dat het veel uitmaakt voor Denk, Sylvana trok toch al geen stemmen. De Erdoturken in de achterban zullen haar waarschijnlijk liever zien gaan dan komen zelfs.
Mwah, Sylvana bracht nou juist enige verbreding om ook voor andere onderbuik allochtonen interessant te zijn

Nu is het gewoon een erdoturkenpartij
pi_167574158
quote:
Simons heeft daarom al een hele tijd geen contact meer gehad met de politieke leider van Denk, Kamerlid Kuzu. Hij heeft zich niet meer bij haar gemeld. Ze heeft haar Denk-collega's ook niet op de hoogte gesteld van haar vertrek. "Ze wilden het nieuws zelf naar buiten brengen. De boodschap zou dan niet goed zijn aangekomen. Denk is in staat om de media te bespelen en daarom is het veiliger om eerst zelf mijn verhaal te doen."

Anders zou het door Denk gemanipuleerd of geframed kunnen worden, zegt Simons. "Ik denk niet dat ze blij zullen zijn."
Kijk maar uit dat Erdogan aanhangers je niet kapot schieten Sylvana. Ze zal alleen maar meer bedreigingen krijgen denk ik.
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:11:45 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167574211
Alsof Erdogan zich hier druk om maakt.
pi_167574331
minuut 2:25 : (zie OP nos-video (2e))

- ''waar staat de partij voor ?""
- ''de partij staat voor artikel 1, en daar is eigenlijk alles mee gezegd''

:? :?

de verbreding wordt ineens versmalling ?
ben het dus eens met Garfield dat we die zeer wrs nooit meer terug gaan zien, alleen al omdat het behalve het artikel 1 onderwerp, verder niks in de agenda heeft zitten.
ik kan me echter niet zo vinden in de denigrerende taal die werd gebruikt om dat te omschrijven.
juist daardoor hebben zulk soort partijtjes voedingsbodem.
shift-knop defekt
pi_167574335
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah, Sylvana bracht nou juist enige verbreding om ook voor andere onderbuik allochtonen interessant te zijn

Nu is het gewoon een erdoturkenpartij
Dat was het al blijkt uit opinieonderzoek. De gewenste verbreding bleek marginaal te zijn. De schade door het wegvallen van Sylvana dus ook. Sterker nog, het kan juist de aantrekkingskracht onder conservatieve turken vergroten.
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:20:39 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167574357
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat was het al blijkt uit opinieonderzoek. De gewenste verbreding bleek marginaal te zijn. De schade door het wegvallen van Sylvana dus ook. Sterker nog, het kan juist de aantrekkingskracht onder conservatieve turken vergroten.
Okay, had ik niet gezien

Het zal Sylvana wel in haar bol geslagen zijn
pi_167574374
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:08 schreef Nintex het volgende:

[..]

Kijk maar uit dat Erdogan aanhangers je niet kapot schieten Sylvana. Ze zal alleen maar meer bedreigingen krijgen denk ik.
De erdoturken in de achterban van DENK zijn blij dat ze weg is joh. Sylvana was van de vrouwen- en homorechten, en ook nog eens een negerin. Denk je dat de gemiddelde conservatieve erdoturk daar op zit te wachten? :')
pi_167574384
Mag je dat nog zeggen trouwens, 'negerin'? Seriously asking.
pi_167574402
Het mooie vind ik wel dat ze de campagneleider heeft mee genomen. Dat is voor een partij vlak voor de verkiezingen best wel een groot probleem.
pi_167574422
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:10 schreef DrDentz het volgende:
Die donkere meneer derde van links moet ook een kruisje, dat is dutch_obama@gmail.com.
lol
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_167574431
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Alsof Erdogan zich hier druk om maakt.
Quoted for truth.

Persoonlijk zag ik trouwens weinig schadelijks in Simons' denkbeelden (grofweg: gelijkwaardigheid voor iedereen, ongeacht ras, sekse, religie en meer van dat), maar van links tot rechts kon iedereen haar wel vertellen dat DENK voor dergelijke denkbeelden wel een hele foute keuze was.
Zoals de VVD destijds voor Verdonks denkbeelden een foute keuze was. Uiteindelijk zijn liberalen veel te nuchter voor al dat nationalistisch gebral.

Ben benieuwd hoe alle uit de grond schietende schreeuwpartijen de zetels straks gaan verdelen. Veel boze stemgerechtigden hier gaan op deze manier door de bomen het bos niet meer zien. Wilders zal zich wel staande blijven houden, maar de rest...
Ik doe het ff rustig aan.
pi_167574441
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:24 schreef Nintex het volgende:
Het mooie vind ik wel dat ze de campagneleider heeft mee genomen. Dat is voor een partij vlak voor de verkiezingen best wel een groot probleem.
Dat vond ik eigenlijk ook meer zeggen over de club DENK dan het vertrek van Sylvana.
pi_167574458
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:26 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe alle uit de grond schietende schreeuwpartijen de zetels straks gaan verdelen. Veel boze stemgerechtigden hier gaan op deze manier door de bomen het bos niet meer zien. Wilders zal zich wel staande blijven houden, maar de rest... [ afbeelding ]
Die stemmen dus vrijwel allemaal op Geert, dat is vertrouwd. Op een paar na.
pi_167574461
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mag je dat nog zeggen trouwens, 'negerin'? Seriously asking.
nope
strikt verboden
die sylvana heeft mij de kop gekost, zit al maand achter het blok op mamjo
heb altijd gezegd dat het niet gaat werken met een isl.-partij
maar toch heeft ze het voor elkaar gekregen om op dat forum scherp de puntjes op de i te krijgen.
de tolerantie tov woordgebruik (maar ook tav kritiek) veranderde al snel tot nihil.
vroeg me al serieus af of denk aan het forumbestuur subsidie penningen aan het uitdelen was
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')