quote:Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij
Sylvana Simons gaat weg bij Denk. Ze start haar eigen politieke partij, met de naam Artikel 1. Met Artikel 1 gaat ze meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. Ian van der Kooye, tot vandaag de campagneleider van Denk, sluit zich bij Simons aan.
De directe aanleiding voor Simons' vertrek is de reactie van Denk op de bedreigingen die ze kreeg. "Sinds mijn aantreden bij Denk heb ik veel warme reacties gekregen, maar ook veel bedreigingen. Juist op zo'n moment is het belangrijk dat je je bij een partij geborgen voelt. Daarin ben ik teleurgesteld", vertelt Simons in een interview met de NOS.
http://nos.nl/artikel/214(...)t-nieuwe-partij.html
Maak je niet druk, die gaat er nooit in komen. Dat mens is te dom om te schijten en kan zoals je zelf ook al aangeeft totaal niet debatteren. Met die 2 Turken had ze wellicht nog enige kans gemaakt, maar door zich nu af te splitsen heeft ze definitief haar eigen graf gegraven.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heel slecht nieuws. Ik ging er vanuit dat we van haar af zouden zijn in maart omdat ze die twee Turken nog boven zich had staan op de lijst. Zoveel Turken hebben we nou ook weer niet in NL, dacht ik.
Nu ze genoeg aandacht heeft verworven via DENK gaat ze weg om wél op 1 te staan in haar eigen partij. Nu is het de vraag of extreem-links en de anti racisme lobby genoeg aanhang heeft om haar de kamer in te krijgen..
Ik vermoed overigens dat Erdogan-aanhang het breekpunt is. DENK kan het zich niet veroorloven haar Turkse stemmers kwijt te raken en Sylvana kan niet debatteren. Ze kan niet vier jaar lang de erdobal terugkaatsen. Dat kan tot rampzalige interne situaties leiden. maar wel in 'artikel 1' racisme de schuld geven van alles.
Ze heeft wel steun van uiterst links maar die groep zal idd wel.niet groot genoeg zijn. Nu pas realiseert ze zich blijkbaar dat extreem antiracistisch willen zijn niet echt strookt met de echte onderdrukking van koerden en 'vermeende gülenaanhangers' onder erdoganquote:Op zaterdag 24 december 2016 11:42 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Maak je niet druk, die gaat er nooit in komen. Dat mens is te dom om te poepen en kan zoals je zelf ook al aangeeft totaal niet debatteren. Met die 2 Turken had ze wellicht nog enige kans gemaakt, maar door zich nu af te splitsen heeft ze definitief haar eigen graf gegraven.
Dit wordt een gevalletje "natuurlijke selectie".
Die-zien-we-nooit-meer....te-rug![]()
.
Electoraal denk ik niet dat het veel uitmaakt voor Denk, Sylvana trok toch al geen stemmen. De Erdoturken in de achterban zullen haar waarschijnlijk liever zien gaan dan komen zelfs.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat deze treurnis zich al voor de verkiezingen opblaast
Mwah, Sylvana bracht nou juist enige verbreding om ook voor andere onderbuik allochtonen interessant te zijnquote:Op zaterdag 24 december 2016 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Electoraal denk ik niet dat het veel uitmaakt voor Denk, Sylvana trok toch al geen stemmen. De Erdoturken in de achterban zullen haar waarschijnlijk liever zien gaan dan komen zelfs.
Kijk maar uit dat Erdogan aanhangers je niet kapot schieten Sylvana. Ze zal alleen maar meer bedreigingen krijgen denk ik.quote:Simons heeft daarom al een hele tijd geen contact meer gehad met de politieke leider van Denk, Kamerlid Kuzu. Hij heeft zich niet meer bij haar gemeld. Ze heeft haar Denk-collega's ook niet op de hoogte gesteld van haar vertrek. "Ze wilden het nieuws zelf naar buiten brengen. De boodschap zou dan niet goed zijn aangekomen. Denk is in staat om de media te bespelen en daarom is het veiliger om eerst zelf mijn verhaal te doen."
Anders zou het door Denk gemanipuleerd of geframed kunnen worden, zegt Simons. "Ik denk niet dat ze blij zullen zijn."
Dat was het al blijkt uit opinieonderzoek. De gewenste verbreding bleek marginaal te zijn. De schade door het wegvallen van Sylvana dus ook. Sterker nog, het kan juist de aantrekkingskracht onder conservatieve turken vergroten.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, Sylvana bracht nou juist enige verbreding om ook voor andere onderbuik allochtonen interessant te zijn
Nu is het gewoon een erdoturkenpartij
Okay, had ik niet gezienquote:Op zaterdag 24 december 2016 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat was het al blijkt uit opinieonderzoek. De gewenste verbreding bleek marginaal te zijn. De schade door het wegvallen van Sylvana dus ook. Sterker nog, het kan juist de aantrekkingskracht onder conservatieve turken vergroten.
De erdoturken in de achterban van DENK zijn blij dat ze weg is joh. Sylvana was van de vrouwen- en homorechten, en ook nog eens een negerin. Denk je dat de gemiddelde conservatieve erdoturk daar op zit te wachten?quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
Kijk maar uit dat Erdogan aanhangers je niet kapot schieten Sylvana. Ze zal alleen maar meer bedreigingen krijgen denk ik.
lolquote:Op zaterdag 24 december 2016 10:10 schreef DrDentz het volgende:
Die donkere meneer derde van links moet ook een kruisje, dat is dutch_obama@gmail.com.
Quoted for truth.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Alsof Erdogan zich hier druk om maakt.
Dat vond ik eigenlijk ook meer zeggen over de club DENK dan het vertrek van Sylvana.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:24 schreef Nintex het volgende:
Het mooie vind ik wel dat ze de campagneleider heeft mee genomen. Dat is voor een partij vlak voor de verkiezingen best wel een groot probleem.
Die stemmen dus vrijwel allemaal op Geert, dat is vertrouwd. Op een paar na.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe alle uit de grond schietende schreeuwpartijen de zetels straks gaan verdelen. Veel boze stemgerechtigden hier gaan op deze manier door de bomen het bos niet meer zien. Wilders zal zich wel staande blijven houden, maar de rest... [ afbeelding ]
nopequote:Op zaterdag 24 december 2016 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mag je dat nog zeggen trouwens, 'negerin'? Seriously asking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |