Tong80 heeft vandaag in een interview met de Volkskrant bekendgemaakt dat hij vertrekt. Hij gaat zijn eigen politieke partij beginnen met de naam FOK!-IT en wil daarmee meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart.
De directe aanleiding voor het vertrek van de voormalige Mister Universe is de manier waarop zijn collega's door het bushokje zijn getieft en reageerden op de bedreigingen waarmee zij de afgelopen tijd te maken kregen. Volgens Tong was de partij meer bezig met alle media-aandacht en Fylax in het algemeen. Ook heeft ie al tijden geen contact meer gehad met kamerlid Danny, de leider van FOK!.
"In onze groep-app reageerden ze ’s avonds jubelend op de media-aandacht die de persconferentie genereerde. Maar Iwanius heeft mij tot op de dag van vandaag niet gebeld en gevraagd hoe het met me gaat.” lezen we in de Telegraaf.
Tong heeft de rest van FOK! nog niet op de hoogte gesteld van zijn vertrek. "Een scheiding komt niet van de ene op de andere dag. Soms moet je ’s nachts ertussenuit knijpen omdat je partner je niet onbeschadigd zal laten gaan” vertelt hij tegen de Volkskrant. 'Een scheiding kan van alle kanten komen.' Aldus de meester van de schaar.
Het gebrek aan emphatisch vermogen bij Golfer en kompanen is niet de enige reden voor tong80 om de Nederlandse tak van dit takkenforum tijdelijk te verlaten. Zo was hem beloofd dat punten als vrouwenemancipatie, loonongelijkheid in de wasbak pissen en homoacceptatie mits niet tussen geëikeld-soortigen, op de agenda van FOK! zouden worden gezet maar komt er in de praktijk maar weinig van terecht. Volgens tong80 is dat omdat Knorretje te veel rekening houdt met een conservatief deel van de achterban als het gaat over het op de agenda zetten van vrouwen- en homo-emancipatie. En het wijnkeldertje bijna leeg is.
De nieuwe politieke partij van tong80 heeft nog geen programma. Wel zijn ze een officiële partij met een bestuur en kunnen ze meedoen aan de komende verkiezingen. Volgens tong80 zal FOK!IT een partij zijn die werkelijk iets toe gaat voegen aan het huidige politieke klimaat. Voor het geval u even niet meer weet wat Artikel 1 van de grondwet is: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Verder worden mannen van één meter 73 nagefloten door lekkere wijven en homofiele bouwvakkers
Tong80 laat weten dat hij er geen spijt van heeft dat hij zich negen maanden geleden bij de abuiskliniek heeft laten bevruchten. 'Ik was toch al een eikel.'
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !