abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:40:59 #31
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167563232
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 21:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan deze :@
volgens mij is dat het model voor deze Audi A4. De laatste serie Audi 80 is dan ook erg mooi O+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167563302
Dit is inderdaad het eerste type RS4, welk door Cosworth en niet langer Porsche ontwikkeld werd. Porsche was wel bij de RS2 betrokken geweest.

Er is in de eerste series van de RS4 B5 ook nog sprake geweest van cilinderkoppen ontwikkeld en gemaakt door cosworth, later door Audi, dit ivm de rechten op ontwerpen enzo. Het bleek dat de Cosworth koppen iets beter waren ook qua kwaliteit dan die van Audi. Het is heel moeilijk te ontdekken hoe je nu weet of je Cosworth of Audi cilinderkoppen hebt.

Enige dat ik weet is dat er een verschil in de manier waarop de koppen gesmeed zijn. Meer ook niet. Maar die van cosworth bleken dus een klap veel meer geld waard te zijn. :)

[ Bericht 69% gewijzigd door Jism op 23-12-2016 21:49:20 ]
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:48:53 #33
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167563635
De mooiste Audi is nog altijd een vierkant hoekig model O+
:9~
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167564877
Eerlijk gezegd vind ik dit type A4 helemaal niet zo ruim, zeker niet naar huidige maatstaven. Maar wat een bak is het. 400+ pk en quattro, dat moet lachen zijn iedere dag.

Misschien vind ik hem met zilveren velgen, nog meer een sleeper, past er wel bij, zo'n RS.

Begrijp ik nou goed dat jij 32000km rijdt, met 12l/100km verbruik, dat is ook stevig?
.
pi_167565077
Goed voor elkaar :) Dat het een moneypit is wil ik wel geloven. Kan me op CarThrottle nog wel een post herinneren van iemand die een zilveren had, ging om de zo veel tijd een paar k in. Je moet het er maar voor over hebben.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_167565660
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:17 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dit type A4 helemaal niet zo ruim, zeker niet naar huidige maatstaven. Maar wat een bak is het. 400+ pk en quattro, dat moet lachen zijn iedere dag.

Misschien vind ik hem met zilveren velgen, nog meer een sleeper, past er wel bij, zo'n RS.

Begrijp ik nou goed dat jij 32000km rijdt, met 12l/100km verbruik, dat is ook stevig?
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man. :)

Het verbruik zie je denk ik verkeerd. Dat varieert van 8.5l/100km tot 12.5l/100km. Het hangt echt af hoe je ermee rijdt. De brandstofkosten neem ik gewoon voor lief, ik heb een eigen zaak voor 7 jaar. Iemand met een normaal salaris kan helemaal stuklopen op een auto zoals deze.

De zilveren velgen komen er gewoon onder zodra de tijd daarvoor rijp is. Ik vindt het voor nu nog geen optie om gelijk winterbanden aan te schaffen terwijl we best een matige winter momenteel hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goed voor elkaar :) Dat het een moneypit is wil ik wel geloven. Kan me op CarThrottle nog wel een post herinneren van iemand die een zilveren had, ging om de zo veel tijd een paar k in. Je moet het er maar voor over hebben.
Was dat een RS6 ? Of RS4?

Klopt. Het zijn echte moneypits, en met een verkeerd (onderhouden) model kan je echt scheel aan kosten betalen. Wat me wel opvalt is dat mijn auto een stuk minder problemen heeft dan een generieke S4 B5 Avant. Daar lijken de meeste problemen weg te komen, als ik een storing heb zoek ik standaard op S4 B5 + keyword omdat daar het meeste over te vinden en / of lezen valt.

Quattro is wel echt voordeel, in vele situaties eigenlijk. Winter, nat wegdek, ijzig wegdek ook, gladde banden voor (ook zoiets, normaal breek je uit maar dankzij quattro met slippende voorbanden behou je grip), bladeren op het wegdek etc. De meerwaarde merk je vrij snel en op de ring is het helemaal pleasure.

Waar de meeste BMW's onderuit gingen op nat wegdek bleef ik gewoon netjes koers houden. Deze auto's zijn nogal onderhevig aan onderstuur, omdat de loodzware motor voorin de neus ligt. Je stuur richting is bijv uiterst rechts, maar je auto gaat rechtdoor en weigert naar rechts te gaan. Dat is onderstuur.

En dat is ook de reden waarom de audibende tot op 2x toe auto's hebben gecrashed na een vluchtpoging. Je moet je auto dermate aanpassen dat onderstuur zo minimaal mogelijk wordt. Kan door betere powerflex rubbers, schokbrekers, en belangrijker, hoogte van voor & achter. Zo maak je onderstuur namelijk minimaal.

Dat heb ik 1x gehad, toen ik mijn nieuwe schokbrekers plus powerflex setup wou gaan testen. De oprit van de snelweg welk ik iedere week passeer eindigde ik zowat in de struiken met de auto :D :X

Iets te gretig aan het stuur getrokken + gaspedaal erin. :)
pi_167566834
Gaaf topic en gave auto!

Ik wil nog wel eens een B6 of 7 S4. Maar laatst zag ik op fb de distributie zijde van zon V8 voorbij komen. Daar word je ook wel een beetje bang van. :P
pi_167568220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:34 schreef Jism het volgende:

[..]

Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man. :)

Het verbruik zie je denk ik verkeerd. Dat varieert van 8.5l/100km tot 12.5l/100km. Het hangt echt af hoe je ermee rijdt. De brandstofkosten neem ik gewoon voor lief, ik heb een eigen zaak voor 7 jaar. Iemand met een normaal salaris kan helemaal stuklopen op een auto zoals deze.

De zilveren velgen komen er gewoon onder zodra de tijd daarvoor rijp is. Ik vindt het voor nu nog geen optie om gelijk winterbanden aan te schaffen terwijl we best een matige winter momenteel hebben.

[..]

Was dat een RS6 ? Of RS4?

Klopt. Het zijn echte moneypits, en met een verkeerd (onderhouden) model kan je echt scheel aan kosten betalen. Wat me wel opvalt is dat mijn auto een stuk minder problemen heeft dan een generieke S4 B5 Avant. Daar lijken de meeste problemen weg te komen, als ik een storing heb zoek ik standaard op S4 B5 + keyword omdat daar het meeste over te vinden en / of lezen valt.

Quattro is wel echt voordeel, in vele situaties eigenlijk. Winter, nat wegdek, ijzig wegdek ook, gladde banden voor (ook zoiets, normaal breek je uit maar dankzij quattro met slippende voorbanden behou je grip), bladeren op het wegdek etc. De meerwaarde merk je vrij snel en op de ring is het helemaal pleasure.

Waar de meeste BMW's onderuit gingen op nat wegdek bleef ik gewoon netjes koers houden. Deze auto's zijn nogal onderhevig aan onderstuur, omdat de loodzware motor voorin de neus ligt. Je stuur richting is bijv uiterst rechts, maar je auto gaat rechtdoor en weigert naar rechts te gaan. Dat is onderstuur.

En dat is ook de reden waarom de audibende tot op 2x toe auto's hebben gecrashed na een vluchtpoging. Je moet je auto dermate aanpassen dat onderstuur zo minimaal mogelijk wordt. Kan door betere powerflex rubbers, schokbrekers, en belangrijker, hoogte van voor & achter. Zo maak je onderstuur namelijk minimaal.

Dat heb ik 1x gehad, toen ik mijn nieuwe schokbrekers plus powerflex setup wou gaan testen. De oprit van de snelweg welk ik iedere week passeer eindigde ik zowat in de struiken met de auto :D :X

Iets te gretig aan het stuur getrokken + gaspedaal erin. :)
Nu je het zegt kon dat ook een RS6 zijn inderdaad. Nu is onderstuur niet zo leuk inderdaad, grip wel maar overstuur is natuurlijk ook goed voor plezier :D Dat mis je dan wel denk ik?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_167573098
Zolang de auto maar gewoon rijdt zonder issues, en een keer snelheid pakken geen probleem is. ;)

  zaterdag 24 december 2016 @ 14:44:53 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_167577238
quote:
Denk aan een frontale botsing, waarbij de velgen het eerst eraan zouden gaan ipv het onderstel wat natuurlijk veel duurder is.
Bij een frontale botsing gaat heel je voorterrein er aan, alu velgen uit china of niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_167578871
Leuk liefhebberstopic alleen dat onderhoud word ik een betje verdrietig van
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167580081
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:27 schreef vipergts het volgende:
Leuk liefhebberstopic alleen dat onderhoud word ik een betje verdrietig van
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.
.
pi_167583177
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:16 schreef Dagoduck het volgende:
Mooie OP inderdaad, was vermakelijk om te lezen.
Dat. Leuk topic, leuke posts :) Meer graag!
pi_167583403
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:37 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.
Volgens mij een stuk beter, je wil alleen geen distributie problemen hebben...
pi_167594498
quattro is zalig, turbo's daarentegen...

IMG_6483.jpg

[ Bericht 29% gewijzigd door NightFlight op 25-12-2016 11:59:56 ]
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  maandag 26 december 2016 @ 08:25:39 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167611670
Mooi topic, toch blij dat ik een lullig 120pk 1600je heb.
pi_167612397
Gelukkig zit er ook nog wel wat tussenin...
;)
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_167621988
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat. Leuk topic, leuke posts :) Meer graag!
Tja, loop een beetje spaak :+ Howto's plaatsen heeft geen zin omdat het een vrij kleine doelgroep betreft. Elke scheet die ik doe met m'n auto heeft ook weinig nut. Vandaag wel nog even naar Ikea geweest en daar merk je het voordeel van een station. Lekker de achterbak volknallen met spul en probleemloos richting huis rijden ermee.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 11:42 schreef NightFlight het volgende:
quattro is zalig, turbo's daarentegen...

[ afbeelding ]
Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.

Dit laatste is erg belangrijk. Bij gebruik normale olie gaat het namelijk aankoeken tussen seals, lagers en dergelijk in. Op ten duur wordt de weerstand zo groot dat de turbo gewoon kapot zal gaan erdoor.

Feitje: Bij vervangen turbo's altijd beide, en het hele blok moet eruit gelepeld worden wil je er fatsoenlijk bij kunnen komen. Goed voor een dag of 2 werk dus, want je pakt natuurlijk meerdere zaken ook aan nu dat je er bij kunt.

quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2016 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi topic, toch blij dat ik een lullig 120pk 1600je heb.
Ik kwam ook van een 2.0 A3 TDI met dsg ... maar dit overtreft al je stoutste verwachtingen ook O+
pi_167622217
quote:
Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.

Dit laatste is erg belangrijk. Bij gebruik normale olie gaat het namelijk aankoeken tussen seals, lagers en dergelijk in. Op ten duur wordt de weerstand zo groot dat de turbo gewoon kapot zal gaan erdoor.
Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_167622567
Het zijn gewoon de K04's. Staan erom bekend erg betrouwbaar te zijn. De S4 heeft de K03's. In de Golf GTI worden ze ook gebruikt (enkele ipv dubbele turbo).

Turbo heeft ook een levensduur van ongeveer 60 tot 120 ~ 160k, afhankelijk hoe je ermee omgaat.
  Moderator maandag 26 december 2016 @ 19:08:39 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167622694
Te gekke wagen! Leuk dat je 'alles' (ook de minder leuke dingen) eerlijk deelt. Hou ons op de hoogte
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167624321
Ik heb mindere tijden gehad met dat ding, tot op punt van trekken van haren uit m'n hoofd!













Nooit echt grote issues ermee gehad, brandstofpomp die ermee ophield, wiellager (linksachter), een cardan achter dat geluid begon te maken (maar later nooit iets ernstigs bleek te zijn), ik heb een lidmaatschap van ANWB en welgeteld het afgelopen jaar (2016) hier 0 x gebruik van hoeven te maken. :)

Dat was het voorgaande jaar (2015) namelijk wel anders, tot op 3x en de ergste de wiellager in oost-duitsland was. Adac heeft 'm af laten slepen bij de dealer (Audi) en reparaties hier op verricht. Ik kreeg in de tussentijd een gloednieuwe A4 met 10k op de klok, zo kon ik naar nederland (op maandag) en vrijdag weer de auto inbrengen in Duitsland om m'n RS4 op te halen.

Rekening stelde gelukkig ook niets voor, hele auto van binnen en buiten uit ook gewassen als extra stukje service, wel lekker instappen weer. Met zo'n auto als deze heb je vaker kuren dan met een nieuwere, maar het is wel rijden met plezier.
  dinsdag 27 december 2016 @ 13:28:38 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167638456
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 18:34 schreef NightFlight het volgende:

[..]

Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.
Klinkt vooral als mishandeling in de oren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_167641202
De beste mod voor mijn gevoel was het upgraden van de subwoofer:



Dat kleine dingetje komt standaard in A4's samen met een Bose symphony set. In 2001 klonk het denk ik allemaal wel oke maar tegenwoordig kan dat dus echt niet mee. Ik wou een sub erin hebben dat niet los slingerde en ook niet ruimte in beslag nam. Ik wou gewoon de kofferbak nog kunnen gebruiken waarvoor die was.

Uiteindelijk via ebay een kist gevonden:



En een behorende woofer:



Oud spul eruit:



Nieuwe versterker in huis:



En na een halve ochtend klussen:



Met het behorende resultaat:



Het geluid is een stuk warmer en 10x beter eerlijk gezegd. Ik werk nog met de oude RNS-D welk een prehistorisch model is gezien navigatie, radio en CD-wisselaar. Het geluid hiervan was kaduuk geraakt (Krakende kanalen, missend vermogen) en had ik goedkoop via Ebay een identiek model gekocht:



Echter wist ik veel dat er verschillen in types RNS-D waren, je hebt bijv de C en de DX variant. Een navigatie CD voor DX werkt natuurlijk niet op de C type.



Het enige dat nog had moeten gebeuren was het front covertje overzetten van de oude naar de nieuwe, anders past het zaakje namelijk niet. Er zit een groot verschil in tussen cover voor een A4, A6 enz.

[img]https://tweakers.net/ext/f/1X9Vzh8VXjKB0fwjK2bRMt6A/full.jpg/img]

Dus... de defecte CD melding betekend dat de navigatie niet gelezen kan worden omdat het een ander type betreft. 8)7 En helaas worden C varianten niet eens meer gemaakt. De laatste is uit 2015 alweer.

Een RNS-E in een Audi A4 B5 kan prima alleen je moet een covertje ergens bestellen, dat gerust in de paar honderden euro's loopt omdat het 'maatwerk' weer is.

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/43/0d/c4/430dc4fafdca3334117eb91ec58bca3e.jpg[/img]

Zonder dat plaatje heb je speling zo groot als een 2 euro munt aan beide kanten, geen porum.
pi_167644328
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:28 schreef fathank het volgende:

[..]

Klinkt vooral als mishandeling in de oren.
Viel wel mee hoor... :@
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  dinsdag 27 december 2016 @ 16:58:53 #56
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_167645736
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 19:09:02 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167649347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Waarom? Dat vind ik altijd zielig, het blijft gewoon een auto van 15 jaar oud. En die kunnen ook erg mooi zijn :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167653986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Stock velgen komen er weer onder, en daar blijft het denk ik bij. Je moet een model audi zoals deze niet vernaggelen met tupperware tuning. Ik vindt de auto zoals die is eigenlijk al harstikke mooi.

Verlagen heeft weinig zin, op het moment schamp ik met downpipes op sommige drempels de boel al. Nog lager wordt nog onpraktischer. Qua upgrades zou ik alleen voor een FIS control willen gaan, en natuurlijk de laatste delen tot een 3.5inch HMS uitlaat die ik al een tijdje op de zaak heb staan (twv ~ ¤ 1000 ).

Ik dacht er ooit aan de complete achterbank eruit te halen, en een kooi constructie in te bouwen en alles te laten bekleden. Echter dan ontgaat het avant idee een beetje.


Of deze, een RS4 B5 met RS6 C5 V8 Bi-turbo motor:


800PK RS4 acceleratie vid:


Of deze.... 8)7


:D


Nja... :) Blijven erg leuke auto's.
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:53:09 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167656307
Dat filmpje van Tiff gaat alleen maar over ondersturen. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_167660005
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
Dat filmpje van Tiff gaat alleen maar over ondersturen. :D
Het onderstuur is redelijk aan te pakken hoor, hoop upgrades, maar je ontkomt er niet aan dat er gewoon een loodzware motor voorin het voertuig ligt.

Op de ring heb ik enorm plezier beleefd (6x achter elkaar). De upgrades zoals Powerflex rubbers en Bilstein schokbrekers doen wonderen. Hoe stijver de auto hoe beter die door bochten heen slingert.


En natuurlijk waren er met introductie van deze auto ook tuners volop mee aan de gang:


De uitvoering van Sportec was vooral de mooiste... (naar mijn mening)


En eentje van Evotech:


En een vergelijking tussen een 911, M3 & Audi RS4:


De goedkopere "estate" gewoon sneller dan een 140.000 mark kostende 911. :D En een onbekende test met de RS4:


Ja die duitsers waren bestwel trots op hun eerste RS4. :)


En om het af te leren voor vandaag :9



[ Bericht 33% gewijzigd door Jism op 28-12-2016 05:36:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')