abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167531604
Er was een productiefout bij de Mirena, dus ze worden teruggeroepen.

https://www.google.nl/amp(...)s-teruggeroepen.html
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_167532287
Er was een productiefout bij de inbrenghuls van de mirena. Als je mirena desondanks goed geplaatst is (te checken met een echo), hoef je je nergens zorgen over te maken.
Your opinion of me is none of my business.
  PR en moderator donderdag 22 december 2016 @ 19:52:04 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167532401
Worth noting: gaat dus alleen om Mirena's die vanaf oktober 2016 verkocht/ingezet zijn. Van de 16.000 die er in die periode verkocht zijn zijn er 200 met een productiefout, dus de kans is klein dat er wat mis is maar desondanks de moeite waard om even bij de huisarts te laten checken.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 22 december 2016 @ 19:52:42 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_167532425
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:52 schreef Moira. het volgende:
Worth noting: gaat dus alleen om Mirena's die vanaf oktober 2016 verkocht/ingezet zijn. Van de 16.000 die er in die periode verkocht zijn zijn er 200 met een productiefout, dus de kans is klein dat er wat mis is maar desondanks de moeite waard om even bij de huisarts te laten checken.
Dat zijn er eigenlijk een stuk meer dan ik had verwacht
pi_167532692
In de PDF laten ze onderaan het document een foto zien van de defecte inbrenghuls. Dat zou een arts toch moeten opmerken? De hele schaalverdeling klopt op deze manier niet.
pi_167532773
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat zijn er eigenlijk een stuk meer dan ik had verwacht
Verkocht he, niet ingebracht. Er zijn er zat die momenteel nog bij een huisarts of in het ziekenhuis in een lade liggen.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 22 december 2016 @ 20:05:01 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_167532785
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:04 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Verkocht he, niet ingebracht. Er zijn er zat die momenteel nog bij een huisarts of in het ziekenhuis in een lade liggen.
Ah ja, zit wat in
  donderdag 22 december 2016 @ 20:05:06 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_167532811
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:01 schreef Elleska het volgende:
In de PDF laten ze onderaan het document een foto zien van de defecte inbrenghuls. Dat zou een arts toch moeten opmerken? De hele schaalverdeling klopt op deze manier niet.
Een arts vast wel ja. Een huisarts die zo'n ding twee keer per jaar zet misschien niet direct. Maar er waren in Nederland nog geen meldingen over verkeerd gezette mirena's dankzij deze fout.
Your opinion of me is none of my business.
pi_167533709
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:05 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Een arts vast wel ja. Een huisarts die zo'n ding twee keer per jaar zet misschien niet direct. Maar er waren in Nederland nog geen meldingen over verkeerd gezette mirena's dankzij deze fout.
bij een huisarts die niet vaak een spiraaltje plaatst verwacht ik dat deze de handleiding bekijkt en de fout dan alsnog opmerkt. daar staan namelijk mooie plaatjes bij.
Denk daarom dat het risico dat een spiraaltje verkeerd is geplaatst niet heel groot is. maar beter zekere voor het onzekere en ff laten controleren mocht iemand een spiraaltje uit die periode hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167540494
De mijne is er nu bijna 2 maanden uit. Nog wel onregelmatig ongesteld, soms een cyclus van amper 21 dagen en dan ineens bijna een week te laat en maar 3 dagen ongesteld. Ongesteldheid doorgaans wel weer zwaarder trouwens. En.. veel minder afscheiding en geurtjes!
Resistance is futile.
pi_167546200
Ergste is nog dat je de scan zelf mag betalen van je eigen risico. Het is hun fout maar je betaald zelf. Hufters.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_167751890
Hoi! Vraag: ik heb een mirena: 2 dagen bloed en daarna een week niks, daarna werd ik ongesteld zoals verwacht.. alleen die ongesteldheid duurt nu al een week of 6 a 7.. nu nog maar heel weinig overigens, maar als ik heb gequalitytimed met mijn vriend bloed ik de dag erna weer steviger. Hij kan de draadjes ook voelen, maar niet storend. Klinkt dit allemaal nog een beetje herkenbaar of moet ik na de dokter?

Oh en ik heb er een uit die teruggeroepen batch geloof ik :') maar gezet met echo achteraf en dat was in orde, dus ehh, daar gaan we niet van uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Crumpette op 30-12-2016 18:25:05 ]
  vrijdag 30 december 2016 @ 18:21:57 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167752000
Ik heb volgens mij wel weken gebloed toen ik de eerste liet zitten.
Denk een maanden of 2 ofzo.

Als je twijfels hebt toch even bellen met de huisarts denk ik.
pi_167752204
Oh ja dat het bloeden even duurt vind ik eigenlijk niet zo gek, waar ik vooral mijn vraagtekens bij heb is de zwaardere dag the day after.. hebben meer mensen dat? Wanneer gaat dat over?
pi_167756594
Ja, heb ik best lang gehad. Het is gewoon allemaal best stuk dus niet zo gek dat seks dat even erger maakt.
  PR en moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:33:13 #17
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_172830351
Pfoe, ik heb hem net na 5 jaar weer laten vervangen voor een nieuwe. Was alweer vergeten hoe naar het eigenlijk was!
Maar het zat wel nog goed in m'n herinnering dat het maar even kort héél kut is, en daarna gewoon wat beurs aanvoelt (combigevoel van harde seks en menstruatiepijn ofzo :P ).

Blij dat ik er weer vanaf ben iig, leuk is anders _O-

Wel worth it though *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_172831163
Oh, ja, hoi, ik heb hem dus laten verwijderen. Nu heb ik een koperspiraal, mijn partner voelt de draadjes niet (dat is dus niet normaal), en ik heb geen bloed the day after (dat is ook niet normaal volgens mijn gyn).
  PR en moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:06:47 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_172831233
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:03 schreef Crumpette het volgende:
Oh, ja, hoi, ik heb hem dus laten verwijderen. Nu heb ik een koperspiraal, mijn partner voelt de draadjes niet (dat is dus niet normaal), en ik heb geen bloed the day after (dat is ook niet normaal volgens mijn gyn).
Boh, toch bijzonder hoe dat verschilt bij vrouwen onderling.
Voordat ik 5 jaar geleden aan de Mirena begon heb ik een jaar koperspiraaltje gehad. Was echt een jaar non-stop bloedblad en kramp als de motherfucker. Uiteindelijk weer de pil erbij genomen voor regulering van de menstruatie maar bloedde gewoon door de pil heen.
Ik zweer echt bij de Mirena :@ geen ongesteldheid, geen bloed, geen krampen _O_
Hoewel, de laatste paar jaar had ik eens in de zoveel tijd wel weer eens een dagje wat kramp en licht bloedverlies, maar marginaal vergeleken met andere opties voor mij.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_172832392
Ik vond de Mirena ook ideaal. Nu ik hem niet meer heb kom ik elke maand om van de krampen :{
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_172836674
Mja ik had gewoon ook last van de hormonen, ik werd echt naar van de mirena. Love it or hate it lijkt het!
pi_172837211
ja mirena is echt een 'Love it or hate it' ding. gelukkig is het spiraaltje gemakkelijk weer te verwijderen als het niet bevalt.
ik voel me juist veel fijner met mirena. dat zei ik na het plaatsen al maar nu ik 5jaar later weer spiraalloos door het leven ga weet ik dat helemaal zeker.

hoe lang moet je na een zwangerschap wachten met het plaatsen van een spiraaltje? via google vind ik nogal verschillende wachttijden. 6weken, 12weken tot zelfs maanden.
pi_172880636
Mijn verloskundige had het destijds over 12 weken, maar ik zou het gewoon even navragen bij je vk!
pi_175341245
OMG, ik heb net een hele bizarre middag gehad. Ik ging eigenlijk naar de huisarts omdat ik bloedverlies had na het vrijen, wat ik nooit heb. Dus wilde laten kijken of er een wondje zat en een soa-test doen ( dit keer had ik het nl wel veilig gedaan, maar een paar maand geleden 1 keer niet). Dus ik lig daar bij de huisarts, blijkt dat mn spiraaltje er half uit hing! :o :o :o
Waarschijnlijk is dat de oorzaak dus geweest, dat hij daar tegenaan is gekomen. Maar echt bizar, want dit spiraaltje zit er al 2 jaar in en na het zetten heb ik toen nog een echo gehad ter controle.

Maar nu deze er dus uit laten halen en met spoed er vanmiddag meteen maar weer een nieuwe in laten zetten. Echt kut, want kostte me dus weer 143 euro -O-
En het zetten deed in tegenstelling tot de vorige 2 keer echt super veel pijn nu. Terwijl ik de vorige 2 keer geen eens pijnstillers van te voren had gehad en nu wel 2 Naproxen gekregen had om een uur van te voren in te nemen.
De rest van de dag dus maar lekker op de bank hangen met een kruik en chocola.
Maar echt, ik was echt flabbergasted toen ik het hoorde vanmiddag. Maar goed dat ik er nu dan achter kwam, anders had ik gewoon gedacht dat alles veilig was terwijl dat misschien niet zo was :{
pi_175351297
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:41 schreef _Hestia_ het volgende:
OMG, ik heb net een hele bizarre middag gehad. Ik ging eigenlijk naar de huisarts omdat ik bloedverlies had na het vrijen, wat ik nooit heb. Dus wilde laten kijken of er een wondje zat en een soa-test doen ( dit keer had ik het nl wel veilig gedaan, maar een paar maand geleden 1 keer niet). Dus ik lig daar bij de huisarts, blijkt dat mn spiraaltje er half uit hing! :o :o :o
Waarschijnlijk is dat de oorzaak dus geweest, dat hij daar tegenaan is gekomen. Maar echt bizar, want dit spiraaltje zit er al 2 jaar in en na het zetten heb ik toen nog een echo gehad ter controle.

Maar nu deze er dus uit laten halen en met spoed er vanmiddag meteen maar weer een nieuwe in laten zetten. Echt kut, want kostte me dus weer 143 euro -O-
En het zetten deed in tegenstelling tot de vorige 2 keer echt super veel pijn nu. Terwijl ik de vorige 2 keer geen eens pijnstillers van te voren had gehad en nu wel 2 Naproxen gekregen had om een uur van te voren in te nemen.
De rest van de dag dus maar lekker op de bank hangen met een kruik en chocola.
Maar echt, ik was echt flabbergasted toen ik het hoorde vanmiddag. Maar goed dat ik er nu dan achter kwam, anders had ik gewoon gedacht dat alles veilig was terwijl dat misschien niet zo was :{
Wat bizar! Snap dat je geschrokken bent. Hopelijk doet je huidige wel normaal..

Hier niet zo tevreden. Heb 'm nu... (kijkt naar vriend) 2,5 jaar. Ik krijg constant cystes. Sommige merk ik niets van, sommige doen tering pijn. Elk half jaar echo en de heftigste tot nu toe was 5 cm ofzo. Nu vet last van en toevallig volgende week weer controle dus ben benieuwd. Weet niet zo goed wat ik ermee moet allemaal. Nam vooral een mirena omdat ik hoopte op minder bijwerkingen en geen/minder bloedingen maar heb een keurige cyclus van 28 dagen. Pff
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')