twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dader Anis Aquote:In de zoektocht naar de mogelijke dader zou een spoor naar Kleef voeren, net over de grens bij Nijmegen. Dat meldde de omroep WDR woensdag.
De aanslag in Berlijn op maandagavond is met tot nu toe 12 doden de meest dodelijke in Duitsland dit jaar.
Het is niet de eerste aanslag dit jaar: in totaal sloegen terroristen in 2016 vijf keer toe in het land, voornamelijk in de zogenoemde 'Blutwoche' in juli.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tsland-2016-a1537503
[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 22-12-2016 22:01:52 ]Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
Nog niet wel zijn er mogelijk medeplichtigen gepakt.quote:
Men zoekt dus nog steeds naar Anis duidelijk denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:58 schreef wickedmen het volgende:
Maar ik snap het niet.
Die Pakistaan die dus ik opgepakt is vrij gelaten omdat hij er niks mee te maken heeft maar er is wel een andere gast voortvluchtig die waarschijnlijk het gedaan heeft
OP is een beetje onduidelijk
Geen enkele groepering is daarmee bezig. Moslims zijn sowieso niet bezig met ons. Zij zijn gefocust op en worden geleid door hun religie.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Angst, paniek, tweedeling zaaien en achter mensen als wilders aanrennen is precies wat dit soort groeperingen willen. Missie geslaagd zeg maar.
Dan is hartjes , liedjes , kaarsjes aansteken en verder gaan met het genieten van het goede leven en de vrijheden die we hier hebben toch echt een betere oplossing. Heeft niets met "kop in het zand" steken te maken.
quote:Italië wilde A. uitzetten, maar Tunesië weigerde hem terug te nemen. Ook Duitsland heeft dat geprobeerd.
En al die mensen in de gaten houden met 20 mensen p.p. is geen doen.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
De AIVD heeft eens berekend dat je om iemand in de gaten te houden dag en nacht ongeveer 20 mensen nodig hebt. Het is dus geen fout maar eerder een gebrek aan mensen.
Is al voorbij gekomen maar kan niet vaak genoeg herhaald worden.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef Zorro het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar op nu.nl:
[..]
Dat snapt bijna niemand. "Ze moeten dit", "ze moeten dat". Die denken allemaal dat de AIVD over tien- zoniet honderdduizenden onzichtbare secret agents beschikt.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:
En al die mensen in de gaten houden met 20 mensen p.p. is geen doen.
Dat snap ik, dat snapt iedereen.
In elk geval kun je de organisatie achter de aanslagen verstoren en daar is men wel degelijk mee bezig. Dus uiteindelijk zal IS verslagen worden. En helaas vele kalveren zullen helaas nog in de put vallen voordat het zo ver is.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En al die mensen in de gaten houden met 20 mensen p.p. is geen doen.
Dat snap ik, dat snapt iedereen. De mensen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van mensen te waarborgen snappen dat ook.
Men zou zich af kunnen vragen hoe het kan dat nu de situatie dus wel als dusdanig is dat de veiligheid van de mensen dus niet meer te waarborgen is.
Al is het hoogst onwaarschijnlijk dat dat gaat gebeuren, want de antwoorden zouden wel eens lelijk en confronterend kunnen zijn.
Dan maar een onbekend aantal los lopende gestoorde idioten hun gang laten gaan, in de hoop dat ze niet echt gekke dingen gaan doen- of anderen aansporen dat te gaan doen. Want dat zou weer de sluier van schijnveiligheid ernstig aan kunnen tasten.
Men dempt de put als het kalf verdronken is. Maar ook die vlieger gaat hier niet op. Nu niet, bij de volgende aanslag ook niet. En de daarop volgenden ook niet denk ik.
Precies en erger is dat politici dat ook vinden.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat snapt bijna niemand. "Ze moeten dit", "ze moeten dat". Die denken allemaal dat de AIVD over tien- zoniet honderdduizenden onzichtbare secret agents beschikt.
quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef Zorro het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar op nu.nl:
[..]
Was al voorbij gekomenquote:Op donderdag 22 december 2016 01:01 schreef frietenstamp het volgende:
De vluchteling Anis Amri arriveerde in Italië in februari 2011 waar hij zich voordeed als een minderjarige. Dat hij toen gelogen heeft blijkt nu uit de ID die in de truck achtergelaten is. Al gauw werd hij veroordeeld tot 4 jaar gevangenisstraf. In 2015 kwam hij vrij en moest Italië verlaten maar Tunesië had geen zin in deze parel waarop Italië hem maar gewoon losgelaten heeft in het mooie Europa zonder grenzen. De rest is geschiedenis. Misschien heeft hij nog meer verrijkingen voor ons in petto.
http://www.politico.eu/ar(...)rs-in-italian-jails/
Het gebruik van geweld vindt ik nooit vreemd.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:20 schreef wickedmen het volgende:
[..]
[..]
Was al voorbij gekomen
Vind het btw daardoor ook niet zo vreemd wat hij heeft gedaan
quote:While other refugees were granted a special permit from the government of then-Prime Minister Silvio Berlusconi and allowed to transit across Italy towards the rest of the EU bloc, Amri had to stay in the temporary migrants reception center because he had claimed to be a minor.
Lekker dan, 4 jaar opgesloten worden omdat je boos bentquote:As a result of the riots, Amri was sentenced to four years in jail, which he served in two Sicilian jails, they added. He was released in 2015, some 120 days before his sentence would have ended and was supposed to leave the country immediately.
Radicalisme/extremisme komt niet zomaar dag bij dag, het heeft een heel lang en geestelijk ongezonde geest nodig om te rijpen en genoeg haat om tot dit soort misdaden te komenquote:Op donderdag 22 december 2016 13:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gebruik van geweld vindt ik nooit vreemd.
Dat is niet het hele verhaal.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:22 schreef wickedmen het volgende:
Lekker dan, 4 jaar opgesloten worden omdat je boos bent
Weirde shit.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is niet het hele verhaal.
Sent to prison for four years after committing a series of crimes, including reportedly burning down a school.
Je ziet geweld overal helaas in het uitgaan enz dus dat is gewoon. Maak ik me niet meer druk om en al helemaal niet als het over oorlog gaat. Wel is het intressant om te bestuderen.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:23 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Radicalisme/extremisme komt niet zomaar dag bij dag, het heeft een heel lang en geestelijk ongezonde geest nodig om te rijpen en genoeg haat om tot dit soort misdaden te komen
Yup.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je ziet geweld overal helaas in het uitgaan enz dus dat is gewoon. Maak ik me niet meer druk om en al helemaal niet als het over oorlog gaat. Wel is het intressant om te bestuderen.
Het wordt nog mooier. E.g.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:25 schreef wickedmen het volgende:
Weirde shit.
Dan snap ik het wel waarom hij 4 jaar krijgt.
Nu vind ik het vaag wordenquote:Op donderdag 22 december 2016 13:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het wordt nog mooier. E.g.
US officials said Amri was on a US no-fly list, had researched bomb-making online and been in contact with Isis at least once, the New York Times reported.
Dikke clusterfuck daar in Duitsland. Niet de eerste keer trouwens dat iemand die de USA allang in het vizier had, hier in Europa toeslaat.
Jawel, want hij komt met het eerstvolgende vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij terug. Die regel wordt door alle landen opgelegd, maatschappijen zijn verplicht om geweigerde passagiers met de eerste vlucht terug te vliegen. Maakt niet uit of die vlucht volgeboekt is, dan heeft één van de passagiers pech, moet ie wachten op het volgende toestel. De geweigerde persoon krijgt voorrang, dat zijn de regels.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom zouden we ze moeten dwingen? Je zet iemand met een xxx paspoort op het vliegtuig naar xxx toe. Als het betreffende land ze niet accepteert, pech dan. Niet ons probleem meer.
Die groepen zijn daar wel mee bezig, het doel van groeperingen als ISIS is uitendelijk een wereldwijd kalifaat. Die aanslagen die in Europa gepleegd worden zijn er niet om voor de lol wat "Infidels" te doden. Daar zit een idee achter, door voor angst, haat en tweedeling te zorgen hoopt men dat er krachten loskomen bij ons die het nodig vinden om juist het conflict met de Moslims op te zoeken. Ze hebben niets liever dan een enorm conflict tussen alles wat niet Moslim is vs de Moslims. Want er zal toch eerst een grote strijd uitgevochten moeten worden alvorens men hun grote doel (het wereldwijde kalifaat) kan behalen.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Geen enkele groepering is daarmee bezig. Moslims zijn sowieso niet bezig met ons. Zij zijn gefocust op en worden geleid door hun religie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |