abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167656678
Chanty: heb wel ooit gehoord van kindjes die echt pas na het eerste jaar echt begonnen te eten. Hopelijk duurt het niet zo lang voor jullie want het is zo gezellig zo'n ontdekkingsreis naar eten zelfs met al het extra gepoets ;)
pi_167656915
Trouwens Arja: je bent duidelijk nog niet blootgesteld aan een peuter met toegang tot YouTube :D. Is naast superirritant ook ubercute om je kleintje fonetisch ' daddyfinger' te zien zingen. Iets van: deddiefinga deddiefinga, wer is it, hier i is, hier i is, howtodo O+. Mijn peuter spreekt de k nog als t uit trouwens
pi_167658035
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:59 schreef Arja het volgende:

[..]

Moeten ze dan zelfstandig een poos rechtop kunnen zitten zonder newbornset?
Ja, dat wel. Maar als ik die foto zie gaat dat bij Emmy niet lang meer duren. Zo'n newbornset is maar heel even handig (was dan ook blij dat ik hem mocht lenen).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167659313
Wij gebruiken de new Born set al vanaf 1.5 maand en ik vind hem super handig. Kan ze ook gezellig aan tafel zitten als wij eten. Een van de leukste momenten van de dag :)

Wat leuk om over de hapjes te lezen O+ vanaf wanneer ga je rekening houden met de hoeveelheid borstvoeding of flessen in combinatie met de hapjes? De eerste tijd krijgen ze weinig voedzaams van de hapjes binnen denk ik, maar vanaf wanneer geef je dan minder flessen? En hoe weet je dat? Zo'n baby wordt alleen maar ingewikkelder :P

Vandaag een nieuwe garderobe in maat 62 gekocht :o ze heeft afgelopen week een groeispurt gehad en is uit de meeste kleertjes gegroeid.

Oh en ik zag een vrolijke Emmy O+ wat zit ze al goed!
pi_167659565
Bedankt voor de tips. Dan koop ik geen newbornset meer maar wacht tot ze goed genoeg zit voor de babyset. Heb ik dan nog een tuigje nodig? Of zit dat bij de babyset?

Mies in het boekje van het cb staat ook veel info over bijvoeding en hoe en wat
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:13:25 #206
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167659690
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:00 schreef Vosje6 het volgende:
Chanty: heb wel ooit gehoord van kindjes die echt pas na het eerste jaar echt begonnen te eten. Hopelijk duurt het niet zo lang voor jullie want het is zo gezellig zo'n ontdekkingsreis naar eten zelfs met al het extra gepoets ;)
Lucas begon ook pas rond een jaar echt een beetje interesse in eten te krijgen en te eten. Voeren was van begin af aan een no go dus dat hebben we snel losgelaten. Wil het nu wel langer proberen te combineren. Maar net als bij Lucas toen, lijkt ze weinig oog te hebben voor ons eten. Dat eten uit de mond kijken ken ik dus totaal niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167660108
Mies, mijn ervaring is dat er vanzelf wordt aangegeven als er een flesje weg mag. Dan drinkt hij hem gewoon niet meer leeg.

Arja, eerst zonder riempjes gedaan en dat ging goed. Inmiddels klimt hij gewoon uit de stoel, dus nu met riempjes :)

S. kan nu ook echt staan zonder vasthouden, dansen zonder vasthouden (mijn zijn buikje af en toe tegen de bank), lopen aan twee vingers en een paar stapjes aan 1 vinger. Het gaat zo hard allemaal.
Gelukkig heeft hij vandaag alle dutjes bij mij op schoot gedaan (kerst was echt te veel prikkels)en dan is het mijn kleine baby weer even O+
pi_167660308
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:10 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips. Dan koop ik geen newbornset meer maar wacht tot ze goed genoeg zit voor de babyset. Heb ik dan nog een tuigje nodig? Of zit dat bij de babyset?

Mies in het boekje van het cb staat ook veel info over bijvoeding en hoe en wat
Boekje van het cb, wat een goeie!

LeSage wat gaat hij hard! :o wat kun je dan genieten als ze toch weer even doen alsof ze nog zo klein zijn he O+ (zeg ik met mijn drie maander :') maar die gaat ook rap! Is ineens een klein meisje ipv een kleine baby)
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:32:41 #209
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167660508
Oh ja Arja je blije ei O+ die laat zeker ook niks aan haar voet zitten?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167662437
Lesage wat knap van hem. Leuke fase ook lijkt me.
Oh dus die riempjes zijn juist voor als ze ouder zijn en willen klimmen. Ik snap het.

Chanty ja, ze heeft het liefst altijd toegang tot haar blote voetjes. Binnen laat ik de sokjes vaak uit, het is toch dweilen met de kraan open en door onze houtkachel is het hier comfortabel warm.
Speelgoed is niet nodig. Behalve Sophie de Giraf dan, de kersthit onder de boom :+
pi_167664599
Naaah ik mis altijd de foto's van Emmy -O-

De New born set zou ik idd niet meer aanschaffen met 6 maanden. Voor je m hebt kan ze in de baby set.
Fietsen met 9 maanden zou ik nog niet doen. Al dat gehobbel is best belastend voor de rug en nek.
Wie vertelde hier een hele tijd terug ook al weer dat verhaal over dat kindje op de fiets waarvan ze dachten dat die sliep maar waarbij het nekje gebroken was? ;(
Mats was ruim een jaar geweest voor we hem erop hebben gezet, maar hij is in de winter jarig en in de winter fietsen wij niet :+

En wat vosje zegt :D als Emmy toegang krijgt tot YouTube zal je het liedje ook snel leren kennen :D zo grappig

Nazil hoe gaat het met je mannetje?
Hoe oud is de jouwe ook al weer? Even benieuwd ivm start hapjes ;)
Ik heb al wel restjes wortel en boontjes ingevroren maar nog geen idee wanneer we gaan starten. Misschien half januari als ik een week vrij ben en er de rust voor heb.

Lesage wat knap dat S al zoveel kan O+
Ik vind het zo leuk om te lezen over wat S allemaal kan en doet :D
pi_167664901
Zelfs de eerste nacht met L was beter dan afgelopen nacht :'( ontroostbaar, elk uur een half uur wakker. Hij is 4 maanden.
pi_167665383
Wij hebben met 9 maanden wel een paar keer kleine stukjes gefietst. S. kon wel al een paar maanden goed los zitten.

Nazil, ik zou toch nog eens naar de HA gaan en je zorgen uiten.
pi_167665771
Och Nazil wat naar toch! Zsm babycheck bij huisarts doen hoor. Zouden het de oortjes kunnen zijn? Hier een mannetje van 11 maanden die met 5 mnd zijn eerste oorontsteking te pakken had (en ook nog eerste tandjes) toen hadden wij ook zulke nachten :X
pi_167665786
Bij oorontsteking wil pijnstilling veel goed doen trouwens (zetpilletje paracetamol).
pi_167666817
Oortjes en longen zijn gisteren nagekeken, was allemaal goed. Zetpil doet wonderen wel dus dat houden we maar even vol.
  woensdag 28 december 2016 @ 12:49:32 #217
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167670483
Oh nazil wat naar. Zouden het al tandjes kunnen zijn? Omdat een zetpil werkt.
pi_167671223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:49 schreef snoenk het volgende:
Oh nazil wat naar. Zouden het al tandjes kunnen zijn? Omdat een zetpil werkt.
Hij stottert erg en heeft slijm vast zitten. Verder niet veel poepluiers ofzo, dus ik denk gewoon verkouden.
  woensdag 28 december 2016 @ 13:25:57 #219
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167671490
Hoop dat hij zich snel weer beter voelt nazil. Zieke of niet lekker voelende kleintjes zijn zo sneu :*
pi_167671684
Ja het is echt zielig. Het zou goed voor hem zijn als straks oud en nieuw voorbij is en we gewoon ons oude ritme weer hebben.
pi_167682382
Nazil, wat sneu zeg, hopelijk is hij gauw beter!

Hier begonnen met hapjes rond de 5 maand gecorrigeerd (6,5 oud). In het begin werd er nog wel eens wat met tongetje teruggeduwd maar al vrij snel pikten ze het op. Ze eten nu qua vaste voeding een boterham, 100g fruit en 200g AVG (of variant) en wat yoghurt (en nog 2,5 fles met bijna 8 maand gecorrigeerd). Naarmate de fruithap meer werd verviel hier de tweede ochtend fles vanzelf (steeds meer laten staan, toen heb ik de hapjes opgehoogd en fles werd niet gemist). Tot nu toe eten ze vers gepureerd (steeds grover, met wat oefengroente erbij in de hand). Ze eten écht alles, smulpaapjes O+

Hier zitten ze nog steeds in de newborn set :@, grootste (8,7 kilo) gaat binnenkort over, kleinste (6,9 kilo) zit echt nog niet stevig. Ik vind hem wel erg praktisch in gebruik omdat ze er wat langer comfortabel in kunnen zitten, wat hier soms wel even nodig is.
  Manager PR/Moderator woensdag 28 december 2016 @ 20:59:31 #222
269689 crew  Viv
pi_167686363
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 19:17 schreef Madivi het volgende:
Tot nu toe eten ze vers gepureerd (steeds grover, met wat oefengroente erbij in de hand). Ze eten écht alles, smulpaapjes O+
Oefengroente :D O+ veel leukere term dan Rapley.
pi_167686930
Nazil, beterschap! Het is altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn.
pi_167697779
Omg ik had net mijn kletskous terug en ik was zo blij dat ik er van moest huilen O+
pi_167698196
Fijn Nazil :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')