twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dader Anis Aquote:In de zoektocht naar de mogelijke dader zou een spoor naar Kleef voeren, net over de grens bij Nijmegen. Dat meldde de omroep WDR woensdag.
De aanslag in Berlijn op maandagavond is met tot nu toe 12 doden de meest dodelijke in Duitsland dit jaar.
Het is niet de eerste aanslag dit jaar: in totaal sloegen terroristen in 2016 vijf keer toe in het land, voornamelijk in de zogenoemde 'Blutwoche' in juli.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tsland-2016-a1537503"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Hierin posten en dan een beetje aandikken: POL / De geest van Cruijff (die hem ter wereld bracht) is weg uit Nederlandquote:Op donderdag 22 december 2016 00:28 schreef riazop het volgende:
Op basis van mijn frequente bezoekjes Duitse steden kan ik concluderen, dat de welvaart in Duitsland wat hoger is dan in Nederland. Over het algemeen zijn in de grensstreek van Niedersachsen de werkloosheidscijfers veel lager, is de koopkracht sterker en rijdt men in grotere auto`s en woont men in ruimere huizen. En buitenlanders genoeg in plaatsen als Emden of Papenburg, het valt mij op dat iedereen zo lekker geruisloos meegaat in de praktijk van het alledaagse leven. Ontzettend veel Roemenen, Polen en Russen in de industriesteden aldaar en het duurt vaak een tijd, soms pas als je de kassa bent genaderd, dat je iemand netjes Hochdeutsch hoort praten.
Ik heb het hier over het platteland, daar gaat het leven zo zijn gangetje en neemt men buitenlanders in de meeste gevallen met open armen op, zo is mijn indruk en ik hoor dat ook bij gesprekken met Duitsers. Reken er maar niet op dat de stemming zal omslaan, daarvoor hebben ze bij de geschiedenislessen met onderwerpen als Stalingrad en Breslau wel erg goed opgelet. En ik weet ook zeker dat er bij die miljoenen mensen die moeten rondkomen van een sociaal minimum, nog steeds perspectieven lonken, men houdt hoop op betere tijden en leefomstandigheden, men wordt veelal door familie, buurt en kerken op de been gehouden. Zoals die ene vrouw vanavond bij Bild-TV zei:`We leven in een rijk land, daar komen mensen op af en ik zou het ook zo gedaan hebben als ik straatarm was`.
Ik heb goede hoop: Wir schaffen es! Dat hebben ze vaker bewezen in Duitsland
preciesquote:Op donderdag 22 december 2016 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens afzetten tov verkeersdoden blijft wmb nonsens hoor. Verkeersdoden worden op een andere vrije rationele wijze teruggebracht namelijk.
Goede redenen niet, maar het zijn niet zelden 'blowbacks'. Dat ontkennen lijkt me in de categorie 'wegkijken' vallen.quote:Op woensdag 21 december 2016 23:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Right. Ja, dat zijn echt goede redenen om random burgers af te maken.
Ja, en dan stel ik wel veiligheidsmaatregelen voor, en dat doen veiligheidsdiensten nu dus ook. En ik was eerder.quote:Op donderdag 22 december 2016 00:43 schreef riazop het volgende:
[..]
precies
en dus moet je net zo rationeel omgaan met terrorisme. En niet meehuilen met een domme meute.
Nee, echt veilig zou zijn om een fabriek stil te leggen. Alleen is dat ook niet echt werkbaar, dus moet je op zoek naar een middenweg. Zo is "alle moslims eruit" of "immigratiestop" net zo'n onwerkbare optie als de fabriek maar helemaal stil leggen.quote:Op donderdag 22 december 2016 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dan stel ik wel veiligheidsmaatregelen voor, en dat doen veiligheidsdiensten nu dus ook. En ik was eerder.
Net als werken in de industrie. Veiligheid gaat voor alles.
Dat is onzin, veiligheid kun je in de industrie wel definiėren, en daar moeten we dan in de samenleving bij evenementen in grote steden ook naar, denk ik. Het is niet anders, ook moslims worden slachtoffer van deze gekken hoor.quote:Op donderdag 22 december 2016 00:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, echt veilig zou zijn om een fabriek stil te leggen. Alleen is dat ook niet echt werkbaar, dus moet je op zoek naar een middenweg. Zo is "alle moslims eruit" of "immigratiestop" net zo'n onwerkbare optie als de fabriek maar helemaal stil leggen.
Ja, er wordt naar een zo veilig mogelijke situatie gestreefd waarbij alle productieprocessen nog wel intact blijven. Nu klinken de mensen die roepen om een immigratiestop en het deporteren van moslims als boze omwonenden die eisen dat de hele fabriek maar stil komt te liggen omdat dat het meest veilig is. Leuk, maar dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op donderdag 22 december 2016 00:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is onzin, veiligheid kun je in de industrie wel definiėren, en daar moeten we dan in de samenleving bij evenementen in grote steden ook naar, denk ik.
quote:Op donderdag 22 december 2016 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Een topic met daadwerkelijk nieuws dat over dit onderwerp gaat? Nou niet te veel vragen Mo.
(Ja graag. Kunnen de haantjes hier lekker e-piemels blijven meten).
Onzin en je quotte niet de laatste zin van mijn post, waarom niet?quote:Op donderdag 22 december 2016 00:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, er wordt naar een zo veilig mogelijke situatie gestreefd waarbij alle productieprocessen nog wel intact blijven. Nu klinken de mensen die roepen om een immigratiestop en het deporteren van moslims als boze omwonenden die eisen dat de hele fabriek maar stil komt te liggen omdat dat het meest veilig is. Leuk, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Goed verhaal man.quote:
Ik heb niet zoveel zin om te gaan reageren op irrelevante en algemeen bekende wijsheden eigenlijk.quote:en je quotte niet de laatste zin van mijn post, waarom niet?
Pure onzin dus en je vergeet dat jij net zo goed als elke andere verderfelijke westerling, of hij nou atheļst, joods, christelijk is, in de cross hairs staan van dit soort terroristen, die alleen dood en verderf willen zaaien ten einde de eindstrijd dichterbij te brengen, waarna de mahdi de boel gaat overnemen.quote:Op donderdag 22 december 2016 01:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed verhaal man.
[..]
Ik heb niet zoveel zin om te gaan reageren op irrelevante en algemeen bekende wijsheden eigenlijk.
Neem aan dat ze meer aanwijzingen hebben, vingerafdrukken in de truck bvb, of DNA...quote:Op donderdag 22 december 2016 01:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Iemand zei in het vorige deel dat het paspoort misschien wel van iemand anders is om een dwaalspoor te zeggen. Dit zou eigenlijk best kunnen toch?
Ah ja natuurlijk. Staat zeggen zie ik nu, bedoel natuurlijk zetten :pquote:Op donderdag 22 december 2016 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Neem aan dat ze meer aanwijzingen hebben, vingerafdrukken in de truck bvb, of DNA...
Je draaft weer een beetje door Don Quichote. Dat moslims ook slachtoffer worden is algemeen bekend en wordt hier niet betwist, zeker door mij niet. Het is wel fijn voor je dat je inmiddels ook zover bent, maar het heeft niets met de oorspronkelijke stelling mbt veiligheid te maken.quote:Op donderdag 22 december 2016 01:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pure onzin dus en je vergeet dat jij net zo goed als elke andere verderfelijke westerling, of hij nou atheļst, joods, christelijk is, in de cross hairs staan van dit soort terroristen, die alleen dood en verderf willen zaaien ten einde de eindstrijd dichterbij te brengen, waarna de mahdi de boel gaat overnemen.
Je negeert het gewoon, want je wilt je eigen geloof niet in een kwaad daglicht stellen. Helaas hoor.
Whut?quote:Op donderdag 22 december 2016 01:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je draaft weer een beetje door Don Quichote. Dat moslims ook slachtoffer worden is algemeen bekend en wordt hier niet betwist, zeker door mij niet. Het is wel fijn voor je dat je inmiddels ook zover bent, maar het heeft niets met de oorspronkelijke stelling mbt veiligheid te maken.
Maar misschien heb je nog meer voor jou bijzondere ontdekkingen gedaan die de meeste mensen al opgedaan hadden maar voor jou als fabrieksarbeider die islamitische collega's heeft gehad en daar zelfs wel eens mee heeft gebabbeld heel bijzonder zijn, die je graag wil delen. In dat geval lees ik graag nog even ter vermaak mee.
Toch is het risico hoger en moet je daarvoor dus meer op je hoede zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens afzetten tov verkeersdoden blijft wmb nonsens hoor. Verkeersdoden worden op een andere vrij rationele wijze teruggebracht namelijk.
quote:Op donderdag 22 december 2016 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
Grappige is dat als je moslims hebt meegemaakt ben je een fabrieksarbeider en dan diskwalificeer je je op FOK! als een discussie-partner, je bent namelijk behept met een laag IQ, je staat immers aan een lopende band en dan mag je dus niets zeggen. Echter als je dus een hoofd-arbeider bent en doctoraal afgestudeerd dan maak je geen moslims mee en dan mag je dus ook niets zeggen over de islam, door het racisme heb je geen collega's die moslims zijn namelijk.
Om het kort te houden: je mag nooit wat zeggen over de islam, of moslims, alleen moslims mogen dat en die zeggen dat islam echt okee is.
Logica van veel moslim-FOK!kers, waaronder iemand als Xa1pt.
Soort Catch-22 dus.
Ja, wat ik zeg daar wordt op rationele wijze dus een oplossing gevonden veelal, en wat ik ook zeg dat aantal doden heeft men behoorlijk omlaag gebracht als je dat vergelijkt met toen ik 10 was. En dat is wel heel mooi.quote:Op donderdag 22 december 2016 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch is het risico hoger en moet je daarvoor dus meer op je hoede zijn.²
Het is echt te gek voor woorden, ik word uitgemaakt als fabrieksarbeider, omdat ik moslims ken, en mag dus niet meer meepraten, de gek. Heeft wat te vaak postjes van die ander lutser gelezen. Wat denk-tie nou?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |