Ah oke. Dus als ik elke maand 500 euro zou overmaken naar een arme familie in Afrika zou ik niet hypocriet zijn en wel deze mening mogen hebben?quote:Op woensdag 21 december 2016 21:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze zijn volledig relevant daar ze de hypocrisie (en onzinnigheid, domheid en infantiliteit) van jouw gelul blootleggen.
Ik wou een reactie typen maar daarna realiseerde ik me dat jij zo'n BNW gekkie bent. Dus ik hou het hier even bij.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:16 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee? Dat zeg ik ook nergens. Hoewel off-topic kan ik je er veel over vertellen hoor. Met name door "geforceerde assimilatie" (plunderen, uitroeien, verkrachten vermoorden) hebben we vroeger al elkaars "cultuur" overgenomen.
Maar het is een onmogelijkheid, een utopie, een hippiedroom/fantasie om te stellen dat we alles eerlijk zullen delen. Dat gaat gewoonweg niet.
En dat 'de schuld' geven van dit soort aanslagen is oerdom. Het gaat ze helemaal niet om gelijkheid.
De enige vorm van hulp waar ik me in kan vinden is regionaal de mensen in hun basisbehoeftes te voorzienquote:Op woensdag 21 december 2016 21:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Welke liberale bs? De wereld is toch van ons allemaal of niet? Die grenzen zijn ook maar ooit kunstmatig vast gesteld.
Jij bent tegen het helpen van andere mensen?
Filosemiet Arthur_Spooner wil zijn leven wel geven in een oorlog tegen Iran. Hij aanbidt joden zowat. Wat hij niet snapt is dat Iran tegen IS strijdt en Israël IS in het geheim steunt.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik ben in Iran geweest. Zo'n beetje de meest vriendelijke mensen die ik ooit ben tegengekomen. Probleem is alleen dat ze collectief achterlijk zijn.
Als jij zou verdelen tot op het punt dat je gemiddeld net zo arm/rijk bent als de gemiddelde mens, ja - dus tot je ongeveer 5 euro per dag overhoud.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah oke. Dus als ik elke maand 500 euro zou overmaken naar een arme familie in Afrika zou ik niet hypocriet zijn en wel deze mening mogen hebben?
Jammer, ik weet overigens niet helemaal wat je daarmee wilt zeggen. Verandert niets aan het feit dat deze aanslag niet uit een gelijkheidsprincipe is gepleegd.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik wou een reactie typen maar daarna realiseerde ik me dat jij zo'n BNW gekkie bent. Dus ik hou het hier even bij.
Naja, da's zijn zwakte dan. Het Iraanse regime (en het islamisme) mag wmb wel zsm omvergeworpen worden.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:20 schreef ccs het volgende:
[..]
Filosemie Arthur_Spooner wil zijn leven wel geven in een oorlog tegen Iran. Hij aanbidt joden zowat.
Ja, oud nws, al tig keer gepost hier en ouder dan 40 min hoor. Maar laat maar..quote:
En als ik dat niet doe heb ik geen recht op een mening? (behalve als die mening overeenkomt met de mening van jou natuurlijk)quote:Op woensdag 21 december 2016 21:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als jij zou verdelen tot op het punt dat je gemiddeld net zo arm/rijk bent als de gemiddelde mens, ja - dus tot je ongeveer 5 euro per dag overhoud.
Je hebt natuurlijk wel recht op een mening. Het probleem is alleen dat jouw eigen bestaan (en handelen) een tegenargument op zichzelf is van die mening.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En als ik dat niet doe heb ik geen recht op een mening? (behalve als die mening overeenkomt met de mening van jou natuurlijk)
Dat niet maar hij vind wel dat anders mans geld eerlijker verdeeld moet wordenquote:Op woensdag 21 december 2016 21:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De welvaart die jij vergaart verdeel je zeker ook met de wereldpopulatie?
Nee hoor. Ik ben nou juist voorstander van het ophogen van die 5 euro per dag naar een menswaardig bestaan voor iedereen.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel recht op een mening. Het probleem is alleen dat jouw eigen bestaan (en handelen) een tegenargument op zichzelf is van die mening.
Niet andersmans geld. Wel het geld van de 1% wat ongeveer de helft van de welvaart in de wereld is.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat niet maar hij vind wel dat anders mans geld eerlijker verdeeld moet worden
Ook zal hij zijn eigen huis niet beschikbaar stellen voor de migranten maar toch zal die eisen dat ze ergens geplaatst worden
Huisvesting is eenmaal een fundamenteel recht
Hoe gaan we dat voor elkaar krijgen als jij niet bereid bent (veel) meer af te staan? Als ZELFS (de meest goede van de goede mensen) jij al zo egoïstisch bent, waarom zouden andere of de grote slechte bedrijven (bij wie jij egoïstisch je eigen overbodigde rotzooi koopt) dat wel gaan doen?quote:Op woensdag 21 december 2016 21:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben nou juist voorstander van het ophogen van die 5 euro per dag naar een menswaardig bestaan voor iedereen.
Kun je dan niet beter wachten tot we hen (de 1%), op welke wijze dan ook, zover gekregen hebben? 't Migratie/verdeel-beleid van nu, in deze situatie, leid er alleen maar toe dat de restjes uitgesmeerd worden. Iedereen even arm zeg maar. Behalve de bedrijven natuurlijk; die krijgen voornamelijk goedkopere arbeid.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet andersmans geld. Wel het geld van de 1% wat ongeveer de helft van de welvaart in de wereld is.
Daar zit dan ook het probleem imo. En daar moeten we ons dan ook op richten. Niet op haat tegen vluchtelingen.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter wachten tot we hen (de 1%), op welke wijze dan ook, zover gekregen hebben? 't Migratie/verdeel-beleid van nu, in deze situatie, leid er alleen maar toe dat de restjes uitgesmeerd worden. Iedereen even arm zeg maar. Behalve de bedrijven natuurlijk; die krijgen voornamelijk goedkopere arbeid.
Dus nogmaals;quote:Op woensdag 21 december 2016 21:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar zit dan ook het probleem imo. En daar moeten we ons dan ook op richten. Niet op haat tegen vluchtelingen.
Jij wilt dat de overheid ingrijptquote:Op woensdag 21 december 2016 21:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet andersmans geld. Wel het geld van de 1% wat ongeveer de helft van de welvaart in de wereld is.
Lijkt mij een betere situatie dan nu, no?quote:Op woensdag 21 december 2016 21:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij wilt dat de overheid ingrijpt
De welvaart verdeelt onder de mensen
Zodat iedereen in hun basisbehoeftes is voorzien
Klinkt me heel bekend voor
Vraag me niet waarom
Dat werkt niet. Dan ga je weer situaties krijgen waar de chirurg even veel verdient dan de bakker. Een wereld waar niemand wordt uitgedaagd tot innovatie, een communistisch regime. Dat heeft ondertussen wel bewezen zijn redzaamheid niet aan te kunnen.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij wilt dat de overheid ingrijpt
De welvaart verdeelt onder de mensen
Zodat iedereen in hun basisbehoeftes is voorzien
Klinkt me heel bekend voor
Vraag me niet waarom
Al ongeveer een keer of 10quote:Op woensdag 21 december 2016 21:47 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of het al gepost is. Maar in de Duitse media zijn nu ook overal de foto's zonder balkje voor de ogen gepubliceerd. En de politie heeft een beloning van 100.000 euro voor de cruciale tip uitgeloofd.
Blijkbaar heeft de politie er niet erg veel vertrouwen in, om hem zelf te kunnen vinden.
Sorry hoor maar de grootste oorzaak van dit extremisme is echt wel de ongelijkheid in welvaart. Als jij daar ergens zou wonen zou je ook graag hier naartoe komen om een beetje een menswaardig bestaan op te bouwen.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:47 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat werkt niet. Dan ga je weer situaties krijgen waar de chirurg even veel verdient dan de bakker. Een wereld waar niemand wordt uitgedaagd tot innovatie, een communistisch regime. Dat heeft ondertussen wel bewezen zijn redzaamheid niet aan te kunnen.
Het basis principe is prachtig, maar het werkt niet.
De ongelijkheid in kapitaal verdeling is ook niet de oorzaak van dit extremisme. De oorzaak is de o.a de verdeeldheid in kennis en kunde en de mogelijkheden om deze te vergroten. Ze lopen gewoon gigantisch achter t.o.v. de intwikkelingen in het Westen. Ook in de rijkere Arabisxhe landen. Het heil zoeken in extremisme is niet iets wat alleen voorkomt bij de arme Moslims. Het is het acteren op een wereld die de jihadisten niet willen zien.
Ten eerste heeft het communisme wel degelijk ontieglijk sterk bewezen niet te werken. Al helemaal niet wanneer er sprake is van een planeconomie.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar de grootste oorzaak van dit extremisme is echt wel de ongelijkheid in welvaart. Als jij daar ergens zou wonen zou je ook graag hier naartoe komen om een beetje een menswaardig bestaan op te bouwen.
En dat niemand wordt uitgedaagd tot innovatie als er geen geld in het spel is wel niet zulke enorme onzin en experiment op experiment heeft bewezen dat dit totaal niet het geval is. Mensen innoveren zichzelf omdat ze nieuwschierig zijn naar kennis of zich nuttig willen maken.
Klopt, een planeconomie werkt niet en een volledige vrijemarkt economie werkt niet, als mensen dat niet begrijpen...quote:Op woensdag 21 december 2016 21:54 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ten eerste heeft het communisme wel degelijk ontieglijk sterk bewezen niet te werken. Al helemaal niet wanneer er sprake is van een planeconomie.
Jij stelt het tegenovergestelde, ik ben benieuwd naar je voorbeelden.
Daarnaast is het willen vluchten uit een gebied voor een beter bestaan iets totaal anders dan je bekeren tot de extreme Islam. Ik zie de link ook niet.
Dus ik snap je reactie dan ook niet. Je haalt allerlei dingen door elkaar.
En de vermoedelijke dader heeft een nogal crimineel verleden..quote:Op woensdag 21 december 2016 21:47 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of het al gepost is. Maar in de Duitse media zijn nu ook overal de foto's zonder balkje voor de ogen gepubliceerd. En de politie heeft een beloning van 100.000 euro voor de cruciale tip uitgeloofd.
Blijkbaar heeft de politie er niet erg veel vertrouwen in, om hem zelf te kunnen vinden.
Ja inderdaad, er is met een vrachtwagen op een kerstmarkt ingereden.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, een planeconomie werkt niet en een volledige vrijemarkt economie werkt niet, als mensen dat niet begrijpen...
Maar wat heeft dit te maken met dit topic?
Omdat Japie stelt dat de eerlijke verdeling van rijkdommen de oplossing is tegen Islamitisch extremismequote:Op woensdag 21 december 2016 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, een planeconomie werkt niet en een volledige vrijemarkt economie werkt niet, als mensen dat niet begrijpen...
Maar wat heeft dit te maken met dit topic?
Neehee, ze plegen geen aanslagen uit een gelijkheidsding, maar een ingegeven haat (en gevoeligheid hiervoor) vanuit invloedrijke personen op makkelijk beinvloedbare personen.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar de grootste oorzaak van dit extremisme is echt wel de ongelijkheid in welvaart. Als jij daar ergens zou wonen zou je ook graag hier naartoe komen om een beetje een menswaardig bestaan op te bouwen.
En dat niemand wordt uitgedaagd tot innovatie als er geen geld in het spel is wel niet zulke enorme onzin en experiment op experiment heeft bewezen dat dit totaal niet het geval is. Mensen innoveren zichzelf omdat ze nieuwschierig zijn naar kennis of zich nuttig willen maken.
Japie is een beetje simpel.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:59 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Omdat Japie stelt dat de eerlijke verdeling van rijkdommen de oplossing is tegen extremisme
Dat is bull.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:59 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Omdat Japie stelt dat de eerlijke verdeling van rijkdommen de oplossing is tegen Islamitisch extremisme
Dit idd. Door een jongeman van 24. Dat mensen dat soort dingen kunnen doen is onvoorstelbaar gewoon in mijn ogen.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:58 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja inderdaad, er is met een vrachtwagen op een kerstmarkt ingereden.
Exact. Dat is ook zo. Maar aangezien hij vervolgens allerlei zaken door elkaar haalt en oorzaken en gevolgen loskoppelt was dat 1 van de reacties daaropquote:
Schijnt iets met de ongelijkheid in de welvaart te maken te hebben.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit idd. Door een jongeman van 24. Dat mensen dat soort dingen kunnen doen is onvoorstelbaar gewoon in mijn ogen.
Gewoon laten, ik denk dat Japie ook wel weet dat dit soort dingen iedere normale redenering tart.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:01 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Exact. Dat is ook zo. Maar aangezien hij vervolgens allerlei zaken door elkaar haalt en oorzaken en gevolgen loskoppelt was dat 1 van de reacties daarop
En niks met een gestoorde, bloeddorstige misdadiger.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:01 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Schijnt iets met de ongelijkheid in de welvaart te maken te hebben.
Bull.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:01 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Zo offtopic is de oorzaak/oplossing van Islamitisch extremisme toch niet.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:00 schreef Perrin het volgende:
Kan het weer een beetje ontopic? De slowchat is elders.
Daar zijn zoveel andere topics over dan het topic over deze specifieke gebeurtenis.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:02 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Zo offtopic is de oorzaak/oplossing van Islamitisch extremisme toch niet.
Dat betwijfel ik. Adhv z'n gesprek met mij kun je zien op wat voor een handige wijze hij reflectie omzeiltquote:Op woensdag 21 december 2016 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon laten, ik denk dat Japie ook wel weet dat dit soort dingen iedere normale redenering tart.
Nee, ik begrijp met de beste wil van de wereld niet dat NOG STEEDS mensen het proberen te bagataliseren en de schuld neer te leggen bij het Westen die in het M-O ingrijpt.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En niks met een gestoorde, bloeddorstige misdadiger.
Niet op ingaan dan.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Adhv z'n gesprek met mij kun je zien op wat voor een handige wijze hij reflectie omzeilt
Vind dat je er gevaarlijke ideeën op nahoudtquote:Op woensdag 21 december 2016 21:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lijkt mij een betere situatie dan nu, no?
Nee, in de ogen van mensen met aluhoedjes niet nee.quote:Op woensdag 21 december 2016 20:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met de vliegtuigen die het WTC in zijn gevlogen of het Pentagon.
Nee.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:01 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dat doen heel veel mensen met een dergelijk opvatting. Telkens de wedervraag stellen die totaal niet passend is. Wegdraaien van de échte problemen en de échte schuldvraag. Maar alleen inzoomen op de uitleg en verantwoording voor de daden van een terrorist. Het reportoire herhaalt zich ook telkens binnen enkele vragen. Daar is geen discussie mee te voeren want op het moment dat ze wéten dat wat ze zeggen eigenlijk kant noch wal raakt komen ze met vragen die totaal irrelevant zijn, om zo de discussie te vertragen en proberen te draaien.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Adhv z'n gesprek met mij kun je zien op wat voor een handige wijze hij reflectie omzeilt
Wat heeft het voor zin om bommen op een gat in de grond te gooien?quote:Op woensdag 21 december 2016 22:08 schreef crystal_meth het volgende:
Weten we al wanneer Tunesië gebombardeerd wordt?
Klopt als een bus ja. Zeer vermoeiend. Frustrerend als je niet op past.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:08 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat doen heel veel mensen met een dergelijk opvatting. Telkens de wedervraag stellen die totaal niet passend is. Wegdraaien van de échte problemen en de échte schuldvraag. Maar alleen inzoomen op de uitleg en verantwoording voor de daden van een terrorist. Het reportoire herhaalt zich ook telkens binnen enkele vragen. Daar is geen discussie mee te voeren want op het moment dat ze wéten dat wat ze zeggen eigenlijk kant noch wal raakt komen ze met vragen die totaal irrelevant zijn, om zo de discussie te vertragen en proberen te draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |