abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:28:09 #176
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194453905
Dat je een kind de vrijheid geeft om de identiteit te hanteren die het aangeeft te zijn lijkt me niet verkeerd.

Maar om een kind met de huidige kundigheid van de medische wetenschap al onder het mes te laten gaan gaat wel te ver vind ik. Dat moet echt een volwassen besluit zijn vind ik.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194453906
quote:
Maar is een lastige dit hoor...
Nee hoor, heel gemakkelijk juist in verhouding met de situatie waar die kinderen in zitten.

Vrijheid. 1 woord. Terwijl die kinderen later met 'acceptatie, passabiliteit, spijt''te maken krijgen als zij pas in of na de eigenlijke, lichamelijke pubertijd zouden beginnen aan de transitie. Je doet je kind meer schade aan door je kind op pauze te zetten ipv het door te laten spelen in het leven.
pi_194453913
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:28 schreef Tyr80 het volgende:
Dat je een kind de vrijheid geeft om de identiteit te hanteren die het aangeeft te zijn lijkt me niet verkeerd.

Maar om een kind met de huidige kundigheid van de medische wetenschap al onder het mes te laten gaan gaat wel te ver vind ik. Dat moet echt een volwassen besluit zijn vind ik.
Kijk die docu alsjeblieft nog een keer zeg.. |:(

Ze gaan pas onder het mes ver in de pubertijd of na hun 18e.. Christus zeg.. _O-
pi_194453914
Ik vindt het een hele lastige deze. Aan de ene kant denk ik mja dat is wat een kind wil... aan de andere kant. Euhm mss gaat dat te snel en meegaan in gedachten ofzo? Ik weet het niet en of het nu goed of fout is, kan er weinig over zeggen. Maar het feit is wel dat de ouders hier een keuze maken en niet het kind opzich? En dat is twijfelachtig wel. Want ok zou ik ooit liever meisje willen zijn. Na mss handiger ofzo of andersom en moeten anderen meiden verzinnen. Tja. Maar het is wel ouders die daar dan een keuze in gaan maken en niet eigenlijk het kind zelf...? En ok later wmb prima hoor kunnen ze zelf kiezen. Maar het is nogal wat zoiets als ouders denk? Dan moet je er zo zeker van zijn wel en je bepaalt iemand voor de rest van zijn haar leven ook gelijk?
Do what you love, love what you do!
pi_194453924
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:30 schreef kree het volgende:
Ik vindt het een hele lastige deze. Aan de ene kant denk ik mja dat is wat een kind wil... aan de andere kant. Euhm mss gaat dat te snel en meegaan in gedachten ofzo? Ik weet het niet en of het nu goed of fout is, kan er weinig over zeggen. Maar het feit is wel dat de ouders hier een keuze maken en niet het kind opzich? En dat is twijfelachtig wel. Want ok zou ik ooit liever meisje willen zijn. Na mss handiger ofzo of andersom en moeten anderen meiden verzinnen. Tja. Maar het is wel ouders die daar dan een keuze in gaan maken en niet eigenlijk het kind zelf...? En ok later wmb prima hoor kunnen ze zelf kiezen. Maar het is nogal wat zoiets als ouders denk? Dan moet je er zo zeker van zijn wel en je bepaalt iemand voor de rest van zijn haar leven ook gelijk?
Fout, kind maakt de keuzes niet en de ouders ook niet.. Het kind is ongeremd en wil gewoon zijn hoe het zich voelt. De keuze die de ouders maken is vaak gestoeld op bekrompenheid of openheid..Openheid is niet eens een keuze maar gewoon ouders die willen dat kind gelukkig is, gewoon kunnen zeggen "Schat, als jij dit echt zo voelt, dan gaan we eens kijken of we daar wat mee kunnen doen, oké?"

Ik hoop echt op het laatste.. Maar met deze ''Wat een lastige dit' zou je als ouder van een transgender kind meer schade aanrichten dan geluk.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:35:03 #181
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194453933
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:30 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Kijk die docu alsjeblieft nog een keer zeg.. |:(

Ze gaan pas onder het mes ver in de pubertijd.. Christus zeg.. _O-
Heb helemaal niks gekeken |:(

Hormonen ook pas vanaf puberteit, of al eerder? Zou ik ook voorzichtig mee zijn.

Verder goed om te horen, van het chirurgische deel. Hoop dat de kundigheid snel toeneemt verder hoor, laatste wat ik ervan meekreeg was het niet bepaald je van het.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194453952
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:33 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Fout, kind maakt de keuzes niet en de ouders ook niet.. Het kind is ongeremd en wil gewoon zijn hoe het zich voelt. De keuze die de ouders maken is vaak gestoeld op bekrompenheid of openheid..Openheid is niet eens een keuze maar gewoon ouders die willen dat kind gelukkig is, gewoon kunnen zeggen "Schat, als jij dit echt zo voelt, dan gaan we eens kijken of we daar wat mee kunnen doen, oké?"

Ik hoop echt op het laatste.. Maar met deze ''Wat een lastige dit' zou je als ouder van een transgender kind meer schade aanrichten dan geluk.
Nouja ik ben het daarmee eens he? Iig geval in dat er een kindje geboren word waar het niet duidelijk is enzo. Gelijk wat normaal zou zijn trouwens dan. Tussen haakjes btw eigenlijk./

Waar het me meer om gaat als het dan later is bedoel hebben ze piemeltje ja zeg het maar gewoon zo. En dus jongen en dan bedenken van ja ben meisje.... dat is het andere verhaal? Toch. Bedoel dan zijn ze mss 5 ofzo en kunnen praten. Maar waar leren ze die van dan? Ik weet het niet het is eeb dilemma ben eigenlijk niet voor of tegen maar aan kinderen zitten zo qua usa style van fixen we wel ff als je genoeg geld heb, daar ben ok echt tegen hoor.
Do what you love, love what you do!
pi_194453960
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Heb helemaal niks gekeken |:(

Hormonen ook pas vanaf puberteit, of al eerder? Zou ik ook voorzichtig mee zijn.

Verder goed om te horen, van het chirurgische deel. Hoop dat de kundigheid snel toeneemt verder hoor, laatste wat ik ervan meekreeg was het niet bepaald je van het.
Sorry, dacht dat ik nog reageerde op Kree ;)

Hormonen zijn vanaf je 14e ongeveer. Maar door het psychologische deel vooraf is dat een veilig besluit en is het kind de 'fase' al voorbij ene vastgesteld dat hij of zij zich beter voelt bij het gewenste geslacht. Goed, het proces is dan niet in zijn geheel onomkeerbaar, wat betreft sexuele voortplanting. Maar kan je vertellen, dat ik op mijn 14e al echt over mijn nek ging bij het idee om vader te worden van een kind. Als transgender krijg je nog wel eens te horen "Oh wat cool, dan wordt je ook niet ongesteld", ja grapjas, misschien is dat ook wat ik graag had willen ervaren en mij vrouw had gemaakt zoals ik mij voel..

Die genderdysforie is niet zomaar even Vrouw of man willen worden. We zijn zo.. in ons hoofd. Zijn. sleutelwoordje hoor.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:40:48 #184
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194453963
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:39 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja ik ben het daarmee eens he? Iig geval in dat er een kindje geboren word waar het niet duidelijk is enzo. Gelijk wat normaal zou zijn trouwens dan. Tussen haakjes btw eigenlijk./

Waar het me meer om gaat als het dan later is bedoel hebben ze piemeltje ja zeg het maar gewoon zo. En dus jongen en dan bedenken van ja ben meisje.... dat is het andere verhaal? Toch. Bedoel dan zijn ze mss 5 ofzo en kunnen praten. Maar waar leren ze die van dan? Ik weet het niet het is eeb dilemma ben eigenlijk niet voor of tegen maar aan kinderen zitten zo qua usa style van fixen we wel ff als je genoeg geld heb, daar ben ok echt tegen hoor.
Ja nu lijk je nog slechter te lezen dan ik hoor.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194453965
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:39 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja ik ben het daarmee eens he? Iig geval in dat er een kindje geboren word waar het niet duidelijk is enzo. Gelijk wat normaal zou zijn trouwens dan. Tussen haakjes btw eigenlijk./

Waar het me meer om gaat als het dan later is bedoel hebben ze piemeltje ja zeg het maar gewoon zo. En dus jongen en dan bedenken van ja ben meisje.... dat is het andere verhaal? Toch. Bedoel dan zijn ze mss 5 ofzo en kunnen praten. Maar waar leren ze die van dan? Ik weet het niet het is eeb dilemma ben eigenlijk niet voor of tegen maar aan kinderen zitten zo qua usa style van fixen we wel ff als je genoeg geld heb, daar ben ok echt tegen hoor.
Heb je mijn 1e post gelezen? Doe dat nog eens.. :O
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:43:40 #186
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194453976
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:40 schreef Meike26 het volgende:
Sorry, dacht dat ik nog reageerde op Kree ;)
Wat is dit nou weer voor rotopmerking }:|
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194453989
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:43 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor rotopmerking }:|
Niets rottigs aan hoor ;) Ik dacht dat ik alleen in discussie was met Kree. Toen je zei dat je nog helemaal niets had gezien van de docu viel het kwartje bij me pas dat ik verkeerd op jouw eerste post heb gereageerd. Mijn fout.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:47:16 #188
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194453998
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Niets rottigs aan hoor ;) Ik dacht dat ik alleen in discussie was met Kree. Toen je zei dat je nog helemaal niets had gezien van de docu viel het kwartje bij me pas dat ik verkeerd op jouw eerste post heb gereageerd. Mijn fout.
Nou vooruit...alsof ik zo bezopen schrijf...

Succes verder met je kruistocht tegen de onwetendheid!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194454003
Ik heb het allemaal gelezen en hoe ik het verwoorde kan me weinig uitmaken.
Hét gaat maar om 1 ding kun je als ouders verantwoordelijk. Ervan gaan zijn dat je jongen of dochter op leeftijd 5 een verandering in zet op basis van een kindje zijn gedachten..... mss soms zal het ook werken. Is het ok als ouders enzo. Nah niet zo wmb maar is mijn mening hoor. Het is een jongen of meisje. En er tussen in dat is een probleem natuurlijk maar het is heel uitzonderlijk. En daar heb ik geen mening over hoe en wat.
Do what you love, love what you do!
pi_194454022
Zijn jullie ouders btw? Ik niet nl.

Maar wat zouden jullie zeggen als je zoon of dochter zou zeggen up wil een jongen zijn of andersom meisje etc? Op leeftijd 4-6. Ga je dan naar een dokter voor hormonen? Typisch dit usa. Tuurlijk doe je dat niet althans ik zou het nooit doen niet op die leeftijd iig.

Over mijn lijk hoor als ik ooit kinderen krijg. Medische noodzaak ander verhaal.
Maar dit. Euhm nee niet op die leeftijd al.
Do what you love, love what you do!
pi_194454039
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:50 schreef kree het volgende:
Zijn jullie ouders btw? Ik niet nl.

Maar wat zouden jullie zeggen als je zoon of dochter zou zeggen up wil een jongen zijn of andersom meisje etc? Op leeftijd 4-6. Ga je dan naar een dokter voor hormonen? Typisch dit usa. Tuurlijk doe je dat niet althans ik zou het nooit doen niet op die leeftijd iig.
Die kinderen krijgen pas hormonen na hun 12e.. eerder heeft geen zin. Het enige wat tussen kleuterleeftijd en pubertijd gebeurd is dat het kind kan leven zoals het is of leven zoals er van hem of haar verwacht word.

Heeft niets met Amerika te maken, gaat in Nederland net zo en helaas is de transgenderzorg in Nederland al evne geleden door de Amerikaanse transgenderzorg in met name California ingehaald. We lopen hopeloos achter daarin. Ook met name door bezuinigingen en budgetten binnen de GGZ.
pi_194454230
Ja lees ik heb een vraag gesteld of meerdere en er geen antwoord op gekregen hoor?

Zal ik ze nog een keertje opsommen dan voor eht gemak?
Do what you love, love what you do!
pi_194454357
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:29 schreef kree het volgende:
Ja lees ik heb een vraag gesteld of meerdere en er geen antwoord op gekregen hoor?

Zal ik ze nog een keertje opsommen dan voor eht gemak?
Ik had er al antwoord op gegeven voordat je de vraag stelde.. Hoe komt dat dan weer? Oh ja.. want je leest niet..
pi_194454386
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:46 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik had er al antwoord op gegeven voordat je de vraag stelde.. Hoe komt dat dan weer? Oh ja.. want je leest niet..
Nou ik denk dat mijn mening erover wel duidelijk is toch? En is niet eens heel ingewikkeld en ook niet voor iedereen een fout.
Maar ok jullie lezen gelukkig wel. Dus herhaal eens hoe ik nu denk hierover off wat jullie denken hoe ik denk? Dan hallen we erna de rest er wel uit wat jullie weer eens verkeerd begrepen al dan niet door mijn onhandige uitleg ?

Best lastig wss? Of niet? Naja ik ben hier niet om tegen alles aan te trappen en ok meningen zullen altijd verschillen, maar dat is nu eenmaal die van mij? En kun je er van alles bijhalen om mij soort de grond in te trappen weer van niet geloofwaardig enzo. Maar je hebt het wel over 1 ding een incident war jullie me eeuwig nog mee kunnen pesten. Om je eigen gelijk te halen dus. Nou doe het mar op feiten dan en niet over mij. Einde verhaal zo voor mij. Good luck
Do what you love, love what you do!
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:59:45 #195
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194455656
Beetje geveegd hiero en vanaf nu graag weer on topic. }:|
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_194455784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:49 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ik denk dat mijn mening erover wel duidelijk is toch? En is niet eens heel ingewikkeld en ook niet voor iedereen een fout.
Maar ok jullie lezen gelukkig wel. Dus herhaal eens hoe ik nu denk hierover off wat jullie denken hoe ik denk? Dan hallen we erna de rest er wel uit wat jullie weer eens verkeerd begrepen al dan niet door mijn onhandige uitleg ?

Best lastig wss? Of niet? Naja ik ben hier niet om tegen alles aan te trappen en ok meningen zullen altijd verschillen, maar dat is nu eenmaal die van mij? En kun je er van alles bijhalen om mij soort de grond in te trappen weer van niet geloofwaardig enzo. Maar je hebt het wel over 1 ding een incident war jullie me eeuwig nog mee kunnen pesten. Om je eigen gelijk te halen dus. Nou doe het mar op feiten dan en niet over mij. Einde verhaal zo voor mij. Good luck
Het is gewoon lastig om iemand te overtuigen van zijn ongelijk of dat ik het niet eens ben met zijn of haar stelling als die persoon niets lijkt aan te nemen, te lezen of zijn eerste mening/beoordeling maar enigzins wil bijspijkeren.

Heb volgens mij in meerdere posts aangegeven dat het hier om kinderen gaat die niet meisje of jongen willen zijn, maar het gewoon zijn + dat het schadelijker is voor het kind om hem of haar zijn geluk te onthouden. Nogmaals, het kind weet of bedenkt het niet op 5 jarige leeftijd liever een meisje te zijn, zoals Camille in de uitzending, ze is zo. Punt. Het heeft er alle schijn van dat ze transgender is en dat zij de ruimte krijgt van haar ouders om Camille te ZIJN. De medicatie en hormonen komen pas in de tienerjaren, deze kinderjaren zijn essentieel voor een transgenderkind om zichzelf te ontdekken. Ja daar zitten ook kinderen bij die een fase doorgaan, ook dat is met ouders van Camille besproken, dat ze daarin vrij is om weer Sebastián te zijn als zij dat zo voelt en die fase voorbij is. Veelal zijn het kinderen met echt de wens van het gewenste geslacht te kunnen zijn, die weten dan nog niets wat voor een hectisch leven ze te wachten staat, dat staat op dat moment, tot de puberteitsremmers nog los van hun zijn en hoeveel vrijheid zij van hun ouders krijgen.

Heeft niets met weten, bedenken, forceren of indoctrinatie te maken, behalve als je het kind tegenhoudt in zijn of haar geluk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Meike26 op 08-08-2020 11:15:42 ]
pi_194455854
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het is gewoon lastig om iemand te overtuigen van zijn ongelijk of dat ik het niet eens ben met zijn of haar stelling als die persoon niets lijkt aan te nemen, te lezen of zijn eerste mening/beoordeling maar enigzins wil bijspijkeren.

Heb volgens mij in meerdere posts aangegeven dat het hier om kinderen gaat die niet meisje of jongen Willen zijn, maar het gewoon zijn + dat het schadelijker is voor het kind om hem of haar zijn geluk te weerhouden. Nogmaals, het kind weet of bedenkt het niet op 5 jarige leeftijd liever een meisje te zijn, zoals Camille in de uitzending, het heeft er alle schijn van dat ze transgender is en dat zij de ruimte krijgt van haar ouders om Camille te ZIJN. De medicatie en hormonen komen pas in de tienerjaren, deze kinderjaren zijn essentieel voor een transgenderkind om zichzelf te ontdekken. Ja daar zitten ook kinderen bij die een fase doorgaan, veelal zijn het kinderen met echt de wens van het gewenste geslacht te kunnen zijn.

Heeft niets met weten, bedenken, forceren of indoctrinatie te maken, behalve als je het kind tegenhoudt in zijn of haar geluk.
Nou dat ben ik toch met je eens. En zolang kinderen het zelf ontdekken dan is er wat mij betreft ook geen probleem mee. Maar ik vindt het te jong wat ze in die docu neer zetten toch eigenlijk. Ik zie een kindje die het gewoon niet weet nog en luisterd naar pop muziek etc en mss meer vriendinnetjes heeft als jongens. En een hele hoop hangt af van hoe voed je een kindje op. En ik ben er niet tegen. Maar vindt dat te vroeg om er gewon aan mee de haal te gaan met een kind die eigenlijk nog alles alle kanten op kan later
Do what you love, love what you do!
pi_194455972
Je bent het met mij eens en vervolgens duw je alles weer van tafel af want je blijft er bij dat het kind te jong is, nog niet kan weten, etc etc.

Ben er wel klaar mee nu, de groeten. |:(
pi_194456578
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:59 schreef Cynix ® het volgende:
Beetje geveegd hiero en vanaf nu graag weer on topic. }:|
pi_194456656
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:27 schreef Meike26 het volgende:
Je bent het met mij eens en vervolgens duw je alles weer van tafel af want je blijft er bij dat het kind te jong is, nog niet kan weten, etc etc.

Ben er wel klaar mee nu, de groeten. |:(
Deels niet allemaal
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')