abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167492670
Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden. Volgens Duitse media zouden hierbij 12 personen overleden zijn, ook worden er rond de 50 gewonden gemeld.

'Aanslagpleger was vluchteling'
Angela Merkel in rouw na aanslag in Berlijn

berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13 +++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49 Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Tot nu toe bekend;

• Minimaal 12 doden
• 48+ gewonden
• Vrachtwagen was van een Poolse firma
• Bijrijder was oorspronkelijke bestuurder
• Dader kaapte de vrachtwagen
• Verdachte bestuurder opgepakt
• Verdachte is een Afghaan of Pakistaan die begin dit jaar het land in kwam als vluchteling
Edit: verdachte is vrijgelaten ivm vermeende onschuldigheid.
quote:
A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.

The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
Foto's van het incident in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:34:21 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wanner is het tijd voor de strategie van het in de scheden gestoken zwaard en wanneer niet. In het geval van IS is dat eigenlijk al duidelijk.
Ik denk dat IS een onderdeel is van het probleem maar niet het hele probleem. Het eigenlijke probleem is dat er een groepje mensen is die het hier zo niet naar hun zin hebben dat ze zelfs een niet bestaand land dat in oorlog is met hun hele omgeving prefereren.

Als je die groep kunt laten inzien (zal niet bij allemaal lukken) hoe goed ze het hier eigenlijk hebben dan valt voor hun ook de noodzaak vervallen om zich hard te maken voor een niet bestaande staat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 december 2016 @ 09:36:01 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167492769
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat IS een onderdeel is van het probleem maar niet het hele probleem. Het eigenlijke probleem is dat er een groepje mensen is die het hier zo niet naar hun zin hebben dat ze zelfs een niet bestaand land dat in oorlog is met hun hele omgeving prefereren.

Als je die groep kunt laten inzien (zal niet bij allemaal lukken) hoe goed ze het hier eigenlijk hebben dan valt voor hun ook de noodzaak vervallen om zich hard te maken voor een niet bestaande staat.
Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? (Waarom wil je überhaupt dat soort gasten uitnodigen?) Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:37:37 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492787
quote:

[..]

Dat is een mogelijkheid. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de olie. Als we daar minder van nodig hebben waardoor het economisch belang van de regio Midden-Oosten 0% is. Hoeven we daar ook ook militair onze belangen niet langer te verdedigen. Er is eigenlijk een meer brede aanpak op verschillende terreinen nodig om dit probleem op te lossen denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:38:16 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? (Waarom wil je überhaupt dat soort gasten uitnodigen?) Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
Naar een niet bestaand land nog wel. _O- Wat ook mensen direct afmaakt als ze daar binnen komen. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:39:14 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom zou je je best doen om het ze naar hun zin te maken? Geef ze een ticket naar dat niet bestaande land dat in oorlog is met iedereen. Iedereen blij, win-win.
Omdat het nederlanders zijn, en volgensmij proberen we onze inwoners het zo leefbaar mogelijk te maken.

Daarnaast is dat helemaal geen win-win. Want mensen die afreizen naar IS omdat ze ontevreden zijn over nederland zullen daar ook zeuren over hoe slecht nederland is en dat weer een meer legitiem doelwit maken. Of erger nog ze zien hoe erg het daar is en komen terug met alle gevaren van dien. En als iedereen die maar dat soort ideeën heeft zich maar bij IS aansluit wordt alleen IS maar sterker en ik weet ook niet of dat zo handig is.
pi_167492842
Maarreh, hoe staat het onderzoek in Berlijn? Hebben ze al een nieuwe verdachte op het oog?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:42:06 #8
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_167492845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Naar een niet bestaand land nog wel. _O- Wat ook mensen direct afmaakt als ze daar binnen komen. :')
Dat is het toch ook? Een niet internationaal erkend gebied wat ze hun kalifaat noemen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:42:28 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492849
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het nederlanders zijn, en volgensmij proberen we onze inwoners het zo leefbaar mogelijk te maken.

Daarnaast is dat helemaal geen win-win. Want mensen die afreizen naar IS omdat ze ontevreden zijn over nederland zullen daar ook zeuren over hoe slecht nederland is en dat weer een meer legitiem doelwit maken. Of erger nog ze zien hoe erg het daar is en komen terug met alle gevaren van dien. En als iedereen die maar dat soort ideeën heeft zich maar bij IS aansluit wordt alleen IS maar sterker en ik weet ook niet of dat zo handig is.
Je post geeft mooi aan hoe lastig dit probleem is. En hoe dom de mensen zijn die maar blijven roepen wegsturen. Terwijl het vaak om Europese en Nederlandse staatsburgers gaat. En het resultaat is juist nieuw slachtvee voor je vijand.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:42:40 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de olie. Als we daar minder van nodig hebben waardoor het economisch belang van de regio Midden-Oosten 0% is. Hoeven we daar ook ook militair onze belangen niet langer te verdedigen. Er is eigenlijk een meer brede aanpak op verschillende terreinen nodig om dit probleem op te lossen denk ik.
Dit speelt ook natuurlijk, het is ook een resultante van "het westen" dat al honderden jaren zich grondstoffen vanuit de hele wereld toe-eigent zonder daar het land van herkomst voor te compenseren. Of liever nog het land te kolonialiseren waardoor je prima het geld en de grondstoffen naar je thuisland kunt verschepen.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 09:43:39 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167492868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
Maarreh, hoe staat het onderzoek in Berlijn? Hebben ze al een nieuwe verdachte op het oog?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:43:53 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492872
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:42 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Dat is het toch ook? Een niet internationaal erkend gebied wat ze hun kalifaat noemen.
Wel jammer dat ze juist de IS leden daar niet afslachten. :')
  woensdag 21 december 2016 @ 09:45:52 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167492902
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit speelt ook natuurlijk, het is ook een resultante van "het westen" dat al honderden jaren zich grondstoffen vanuit de hele wereld toe-eigent zonder daar het land van herkomst voor te compenseren. Of liever nog het land te kolonialiseren waardoor je prima het geld en de grondstoffen naar je thuisland kunt verschepen.
En dit gaat alleen maar erger worden met nieuwe spelers als China in het spel van macht en grondstoffen competitie. Het is niet meer iets van alleen het westen.
pi_167492961
We voelen de noodzaak niet genoeg. De elite niet in haar bubbel maar ook de 'armen' van tegenwoordig zitten in een genoegzame bubble. We hebben het te goed en de mensen die het slachtoffer zijn, dat vinden we verschrikkelijk maar twee dagen later denken we weer aan leuke dingen.
Hanneke heeft de onheil in een programma tot haar laten doordringen maar zit nu weer heerlijk in haar huis aan het Vondelpark een mooi boek te lezen.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:51:36 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167492989
quote:

[..]

het gaat hen niet om het goede leven maar om het strikte leven van een doorgeslagen profeet ...

maar belangrijk lijkt me eerst de dader maar eens op te sporen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167493086
BERLIJN - De Duitse politie is onder hoogspanning op zoek naar de dader van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn waardoor maandagavond twaalf mensen omkwamen. De speurders hebben naar eigen zeggen zo'n vijfhonderd aanwijzingen en sporen die naar de dader of daders zouden kunnen leiden.

Het gaat onder andere om verklaringen van ooggetuigen en DNA-sporen in de cabine van de vrachtwagen waarmee de aanslag werd gepleegd. Minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière verklaarde voor de Duitse televisie dat de politie zeker niet in het duister tast. ,,En niemand zal rusten voordat de dader of daders gepakt zijn.'' In politiekringen werd de verwachting geuit dat woensdag mogelijk een nieuwe verdachte zal worden gepakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_koortsachtig__.html
pi_167493184
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier heb je een punt, eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit zo bij stil gestaan. Ik denk ook dat de radicale islam problematiek altijd zal blijven totdat de islam hervormingen doorvoert. Als de islam zich niet aanpast aan de huidige tijd zullen we altijd aanslagen blijven hebben omdat radicale moslims andere opvattingen hebben en zich gesterkt voelen door opvattingen vanuit de islam.

Kijk naar het westen, van hoever zijn wij wel niet gekomen als je onze geschiedenis bekijkt. Ook wij hebben hervormingen doorgevoerd in de samenleving waardoor iedereen gelijk is, ook wij hebben tijden gehad dat we vrouwen als tweederangs burgers behandelen, of mensen met een ander kleurtje. Maar hervormingen moeten vanuit de islam zelf worden doorgevoerd, hier heb je de hulp bij nodig van imams of andere moslim geestelijken die positief tegenover het westen staan, de gematigde moslim welke wel mee doet in de samenleving, en misschien wel de belangrijkste groep de vrouwen in de islam. Zij zullen, zoals de vrouwen hier ook gedaan hebben in het verleden, moeten opkomen voor hun rechten en strijden voor hun rechten binnen de islam. Als een islamitische vrouw in veel islamitische huwelijken al minderwaardig is tegenover de islamitische man hoe kun je dan verwachten dat de islamitische man andere geloven, culturen en opvattingen wel respecteert.

Laten we eerlijk zijn, zet een gezin van 70 jaar geleden in de huidige maatschappij en die verklaren ons ook voor gek dat een vrouw werkt en de man thuis kan zitten op de kids te letten of in de keuken kan staan. Vrouwenemancipatie heeft onze samenleving (positief) drastisch veranderd, en zoiets zou ook kunnen helpen binnen de islam.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 10:04:28 #18
163650 Greys
pi_167493196
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het allemaal wat vreemd en ongeloofwaardig klinken.

- "We hebben hem hoor"

- Merkel: "het zou extra ziek zijn als het een vluchteling was geweest"

- "Woopsie, we hebben de verkeerde"

- *krekels*

- "Geen zorgen mensen we komen óm in de aanwijzingen en verwachten hem toch zeker wel woensdag te hebben, de echte dan, de goeie!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167493216
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:04 schreef Greys het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het allemaal wat vreemd en ongeloofwaardig klinken.

- "We hebben hem hoor"

- Merkel: "het zou extra ziek zijn als het een vluchteling was geweest"

- "Woopsie, we hebben de verkeerde"

- *krekels*

- "Geen zorgen mensen we komen óm in de aanwijzingen en verwachten hem toch zeker wel woensdag te hebben, de echte dan, de goeie!
Het kan best, ze zullen in het begin alert zijn geweest op nog meer aanslagen.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:07:12 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
We voelen de noodzaak niet genoeg. De elite niet in haar bubbel maar ook de 'armen' van tegenwoordig zitten in een genoegzame bubble. We hebben het te goed en de mensen die het slachtoffer zijn, dat vinden we verschrikkelijk maar twee dagen later denken we weer aan leuke dingen.
Hanneke heeft de onheil in een programma tot haar laten doordringen maar zit nu weer heerlijk in haar huis aan het Vondelpark een mooi boek te lezen.
Op zich is dit juist een goede instelling. Je druk maken om iets wat net zo onvermijdelijk als een verkeersongeluk is lijkt me geen zinvolle dagbesteding.
pi_167493243
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is dit juist een goede instelling. Je druk maken om iets wat net zo onvermijdelijk als een verkeersongeluk is lijkt me geen zinvolle dagbesteding.
Ja, jij vindt het wel prima.
  woensdag 21 december 2016 @ 10:07:45 #22
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_167493244
Begrijp ik nu goed dat het verhaal nu is dat de Poolse chauffeur pas op de Kerstmarkt doodgeschoten is, nadat de truck tot stilstand was gekomen? Wat een vreemd verhaal... :?
Eerder begreep ik er eigenlijk uit dat hij eerder die middag, tijdens de overmeestering om het leven zou zijn gekomen. Klinkt ook veel logischer, in mijn oren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 21 december 2016 @ 10:08:27 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167493254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja, jij vindt het wel prima.
Waar zeg ik dat? Of moet ik als ik over straat loop wegduiken voor elke vrachtwagen of zo?
pi_167493267
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Jane het volgende:
Begrijp ik nu goed dat het verhaal nu is dat de Poolse chauffeur pas op de Kerstmarkt doodgeschoten is, nadat de truck tot stilstand was gekomen? Wat een vreemd verhaal... :?
Eerder begreep ik er eigenlijk uit dat hij eerder die middag, tijdens de overmeestering om het leven zou zijn gekomen. Klinkt ook veel logischer, in mijn oren.
Het zou wel heel vernederend zijn als ie door de politie blijkt te zijn doodgeschoten, vanuit de gedachte dat het een terrorist was.
Maar niet te voorkomen in zo'n actie denk ik.
Hopelijk houden vrachtwagenchauffeurs vanaf nu hun deuren gesloten.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2016 @ 10:10:11 #25
163650 Greys
pi_167493279
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:07 schreef Jane het volgende:
Ik hoop echt niet dat die Pool eerst is gestoken bij overmeesteren en daarna nog levend en gewond en al de rest van de rit uit heeft moeten zitten (omdat er kennelijk zo veel bloed was) waarna hij alsnog afgemaakt werd. Arme arme kerel, hoe het ook ging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')