twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Haha, als een soort bingo.quote:Op maandag 19 december 2016 23:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
We hebben bijna elk land al gehad.
twitter:tagesspiegel twitterde op maandag 19-12-2016 om 23:46:48Sicherheitskreise: Festgenommener ist Afghane oder Pakistani. #breitscheidtplatz Mehr im Newsblog: https://t.co/lvuPn4Oleu reageer retweet
Dus mensen die kwijlen en naar teletubbies kijken die moeten weg?quote:Op maandag 19 december 2016 23:59 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Iedereen die zich als een mongool profileert. Dat was mijn punt. Als er een politicus komt die de samenleving simpelweg opsplitst in mongolen en non-mongolen dan stem ik op hem. Of haar.
Vrachtwagen vol met staal, dan zat er dus nog een hoop extra massa achter, dan is het nog een geluk dat die zo snel tot stilstand is gekomen.quote:The truck, manufacturer by Scania, is believed to have been loaded with steel when it left Italy for Berlin, which according to transport experts would have made it even more deadly.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus mensen die kwijlen en naar teletubbies kijken die moeten weg?
Nee tuurlijk niet, de bejaarden hebben dit land toch al genoeg gegeven?quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zal wel een soort publiciteits stuntje zijn geweest, die bodyguards zijn zwaarbewapend en zullen eerder gaan schieten dan vechten met de vuist. Ik denk dat hij gewoon een fan is van Badr en gewoon effe met him wilde chillen. Zijn nog wel foto's van te vinden ook op het net, zie je Badr in een badkuip zitten met een vergulde Kalashnikov met een lachende Kadirov op de achtergrond.quote:
De politie heeft het inderdaad te druk met bontkraagjes. Jammer dat er niet meer tijd overblijft voor witteboordencriminaliteit.quote:Op maandag 19 december 2016 23:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee we hebben t idd te druk met kut Marokkaantjes. Daarom komen die white collar fraudeurs weg met het naaien van mensen.
En de slimme crimineel mag blijven jaquote:Op dinsdag 20 december 2016 00:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, dat ging over de nationaliteit van de dader.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:03 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Zolang het niet maar in Nederland gebeurt.
Op RTL-Z werd verteld dat de kerstmarkt in cellen verdeeld is met beton/obstakels er tussen. Als voorzorgsmaatregel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vrachtwagen vol met staal, dan zat er dus nog een hoop extra massa achter, dan is het nog een geluk dat die zo snel tot stilstand is gekomen.
Ja want tolerantie naar homo's toe wordt gemeten aan de hand van hoe vaak je ze eraan herinnerd dat ze anders zijn, maar dat wel mogen. Niet enige desinteresse in het onderwerp.quote:Op maandag 19 december 2016 23:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Goed punt. Nederlanders zijn niet zo zeer tolerant, eerder ongeïnteresseerd. Dat Opsporing verzocht avond na avond afgeladen zit met bontkraagjes doet de zaak van moslims geen goed.
Nou Hollande geeft wel zijn medeleven, dat doet die niet bij een ongeluk lijkt mequote:Op dinsdag 20 december 2016 00:04 schreef michiel_merk het volgende:
Nog steeds niet officieel een aanslag?
“I express my solidarity and compassion to Chancellor Merkel, to the German people and to the families of the victims of Berlin,”twitter:fhollande twitterde op maandag 19-12-2016 om 22:33:43J'exprime ma solidarité et ma compassion à la Chancelière Merkel, au peuple allemand et aux familles des victimes de Berlin. reageer retweet
quote:The United States condemns in the strongest terms what appears to have been a terrorist attack on a Christmas Market in Berlin, Germany, which has killed and wounded dozens. We send our thoughts and prayers to the families and loved ones of those killed, just as we wish a speedy recovery to all of those wounded. We also extend our heartfelt condolences to the people and government of Germany. We have been in touch with German officials, and we stand ready to provide assistance as they recover from and investigate this horrific incident. Germany is one of our closest partners and strongest allies, and we stand together with Berlin in the fight against all those who target our way of life and threaten our societies.
Bij de aanslag in München duurde het ook tot diep in de nacht voordat de moffen met meer details kwamen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:04 schreef michiel_merk het volgende:
Voel je vrij om dit topic te verrijken.quote:
Sorry, ik begrijp je punt niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja want tolerantie naar homo's toe wordt gemeten aan de hand van hoe vaak je ze eraan herinnerd dat ze anders zijn, maar dat wel mogen. Niet enige desinteresse in het onderwerp.
Of je begint niet een discussie door iemand gelijk in een hokje te stoppenquote:Op dinsdag 20 december 2016 00:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voel je vrij om dit topic te verrijken.
Maar ik ben bang dat je linkse knuffelaarszinnen hier gaat neergooien.
En dan krijg en we te horen wat we eigenlijk al weten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:08 schreef tesssssssss het volgende:
Misschien horen we alles wel in het late journaal.
Om 00.20 uur op NPO1
twitter:PolizeiBerlin_E twitterde op maandag 19-12-2016 om 23:56:11#stateOfTheInvestigationThe truck at #Breitscheidplatz has a Polish license plate. There are steel beams on the load plattform. reageer retweet
Als je zo weinig met Nederlandse waarden en normen hebt, wat doe je hier dan in vredesnaam?quote:
Ja dat is ook een optie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Of je begint niet een discussie door iemand gelijk in een hokje te stoppen
De Telegraaf noemt het gewoon een aanslag. Volkskrant en NOS trouwens ook.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:04 schreef michiel_merk het volgende:
Nou, volgens mij weten we nog vrij weinig.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:10 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
De Telegraaf noemt het gewoon een aanslag. Volkskrant en NOS trouwens ook.
Dat is ook zeer aannemelijk, alleen is het nog niet officieel bevestigd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:10 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
De Telegraaf noemt het gewoon een aanslag. Volkskrant en NOS trouwens ook.
Zijn uitkering innen natuurlijk. Je moet wat als je alleen maar kunt trollen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als je zo weinig met Nederlandse waarden en normen hebt, wat doe je hier dan in vredesnaam?
Reactionair en doorgeschoten gedrag waar ik soms plaatsvervangende schaamte bij voel.quote:Op maandag 19 december 2016 23:52 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Toch merk ik de laatste tijd dat het sfeer hierin Nederland veranderd. Waarin het vroeger niks uit maakte wat je doet zolang het maar normaal is,werd je met rust gelaten.
2 maanden terug ben ik door een Nederlands echtpaar beledigd puur op mijn afkomst. Dit maak ik ook steeds vaker mee. Het sfeer in Nederland verhard steeds meer en het wordt vaker verwacht dat je volledig Nederlandse cultuur overneemt.
Kunnen er dus vanuit gaan dat-ie niet een lading winterstalletjes kwam brengen wrs. De bestuurder was dus sws verdwaald, want hij zou op weg moeten zijn naar Italië.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:10 schreef LTVDK het volgende:
Politie bevestigd dat de truck geladen was met stalen balken:twitter:PolizeiBerlin_E twitterde op maandag 19-12-2016 om 23:56:11#stateOfTheInvestigationThe truck at #Breitscheidplatz has a Polish license plate. There are steel beams on the load plattform. reageer retweet
quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:11 schreef agter het volgende:
[..]
Nou, volgens mij weten we nog vrij weinig.
Ik ga nog geen conclusies trekken, maar ik vind het toevallig dat het een dag na de Duitse overheid een totalitair wetsvoorstel er doorheen wil drukken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is ook zeer aannemelijk, alleen is het nog niet officieel bevestigd.
Volgens de eigenaar van de vrachtwagen zou zijn werknemer wel in Berlijn moeten zijn, toch?quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kunnen er dus vanuit gaan dat-ie niet een lading winterstalletjes kwam brengen wrs. De bestuurder was dus sws verdwaald, want hij zou op weg moeten zijn naar Italië.
Nee andersom, hij ging van Italië naar Berlijn toe, maar tot nu toe is nog onduidelijk waar en wanneer de vrachtwagen al dan niet is gestolen. Maar gezien de lading lijkt het me dat de aanslagpleger wel even een paar vrachtwagens is langsgelopen naar een 'goede' lading.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kunnen er dus vanuit gaan dat-ie niet een lading winterstalletjes kwam brengen wrs. De bestuurder was dus sws verdwaald, want hij zou op weg moeten zijn naar Italië.
twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:13:57Geen vrachtwagens meer bij Glazen Huis na aanslag Berlijn https://t.co/FIfcYWZFw6 reageer retweet
Hmm, jammer.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:14 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:13:57Geen vrachtwagens meer bij Glazen Huis na aanslag Berlijn https://t.co/FIfcYWZFw6 reageer retweet
Nee boeit niet, terrorist = terrorist, wat voor een kleur of afkomst die paardenlul heeft is weinig relevant.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:14 schreef Caland het volgende:
Weten we nu al of de dader een MOSLIM was of niet? Lijkt me toch vrij evident in deze discussie.
In principe weten we nog helemaal niets.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:14 schreef Caland het volgende:
Weten we nu al of de dader een MOSLIM was of niet? Lijkt me toch vrij evident in deze discussie.
O, ik dacht dat-ie op weg was naar Italië...quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens de eigenaar van de vrachtwagen zou zijn werknemer wel in Berlijn moeten zijn, toch?
Pakistaan/Afghaan, gezien de staat van de genocide op Christenen/joden daar lijkt me de conclusie niet al te moeilijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:14 schreef Caland het volgende:
Alle vrachtwagens het land uit!quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:14 schreef Ryan3 het volgende:
Daar is vlgs mij nog niets over bekend. Maar als we moeten gokken weet ik wel waar ik mijn geld op zet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:14 schreef Caland het volgende:
Moest spullen overladen in Berlijnquote:Op dinsdag 20 december 2016 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ik dacht dat-ie op weg was naar Italië...
Ja, met een tussenstop in Berlijn (of daar ergens in de buurt), begreep ik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ik dacht dat-ie op weg was naar Italië...
Het is al praktisch onmogelijk om momenteel ook maar in de buurt van het centrum te komen met iets anders dan een fiets of benenwagen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:14 schreef Ryan3 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |