quote:
Op dinsdag 20 december 2016 09:57 schreef Gutmensch het volgende:[..]
Ik zie juist een veel groter gevaar bij geradicaliseerde nationaalpopulisten, daar zie je precies hetzelfde proces alleen heeft dat een veel directere invloed op onze democratie.
Achja ook zorgelijk, wat zo'n 15 jaar aan wanbeleid al niet met een populatie kan doen. Op een gegeven moment kan je niet de troep onder het tapijt blijven vegen, je kop in het zand steken en stug vol blijven houden in je eigen gelijk. Op een gegeven moment pikken mensen dat niet meer.
Het is al jaren hetzelfde, om de x jaar het mandaat van de kiezer oppikken met valse beloftes; voor de rest kritiekloos doen wat de EU opdraagt en her en der een beetje rommelen in de marge qua beleid.
Wellicht had men de afgelopen jaren eens wat meer de discussie met het volk moeten aangaan. Het had de regering gesierd als men bijvoorbeeld het Oekraïne referendum serieus had genomen zodra er genoeg handtekeningen waren om dit te starten. Gewoon de discussie op inhoud aangaan betreffende het referendum voordat de stemmen uitgebracht zijn in plaats van achteraf recht proberen te praten in achterafkamertjes wat krom is.
Er is al sinds de opkomst van Pim Fortuyn aangetoond dat er grote onvrede bestaat onder de bevolking over hoe men het immigratie en integratie vraagstuk aanpakt. Stelselmatig blijft men inzetten op het oude failliete beleid. Intelligente criticasters worden vakkundig de mond gesnoerd en als Goebels weggezet. Wat er overblijft is de schreeuwende onderbuik die niet bij machte is de discussie goed te voeren en als voornaamste wapen heeft het kruisje aan te vinken bij de verkiezingen. 17 Maart is het slachtveld dan compleet. Dat verwijt ik de onderbuik niet, dat verwijt ik de heersende politici.