abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167682744
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:19 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, bovengistend bier met 2% alcohol gekruid met o.a. gagel.

"Hipster meets Bucklerlul", zo zou jij dit vast classificeren nu.
lekker classificeren !

Beter lekker zuipen toch jatoch

*trekt Klok los
pi_167726237
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:40 schreef Lienekien het volgende:
Van te veel pannenkoeken krijg je overgewicht. Te veel alcohol leidt tot zelfoverschatting én overgewicht.
FTFY.
pi_167746671
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 13:02 schreef Droopie het volgende:
Voor de meeste mensen doet blowen niet de capaciteiten van je hoofd en lichaam volledig benutten.

Gemakzucht, het allemaal wel best vinden.

Voor mij is drank de ellende links onder het tapijt vegen en blowen rechts. Als je af en toe blowt of drink is daar niets mee, als je iedere ochtend begint met een fles drank of een blowtje is dat zelden een positieve toevoeging voor je leven.
Blowen kan je wel lui maken. Maar dan moet je pas gaan blowen als je klaar bent met je verantwoordelijkheden, het is gewoon de ideale vrijetijdsdrug. Als je de hele dag stoned bent en niks uitvoert dan heb je van jezelf een motivatie probleem, dat ligt niet aan de wiet.
pi_167758635
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:08 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Blowen kan je wel lui maken. Maar dan moet je pas gaan blowen als je klaar bent met je verantwoordelijkheden, het is gewoon de ideale vrijetijdsdrug. Als je de hele dag stoned bent en niks uitvoert dan heb je van jezelf een motivatie probleem, dat ligt niet aan de wiet.
Het ligt weldegelijk ook aan het middel.

Er zijn meer cannabis verslaafden dan cocaïne verslaafden in Nederland. In 2014 waren er 70.000 cannabis verslaafden in Nederland, tegenover 26.857 cocaïne verslaafden.

Verslaving, of dat nou aan alcohol, cocaïne, cannabis of een ander middel is, is geen 'motivatie probleem'.

Of iemand een middel puur recreatief kan gebruiken of niet is afhankelijk van veel verschillende biopsychosociale factoren.
pi_167773152
Ik ben vrij introvert, en word er socialer van bij een paar drankjes, wordt me zelfs ook regelmatig verteld dat ik altijd zo gezellig ben bij borrels e.d... Ga ik echter te ver dan val ik stil, en op een gegeven moment om :') Het is dus een beetje de kunst om mezelf in die licht aangeschoten toestand te houden de hele avond/nacht, en dat betekent dus eigenlijk niet meezuipen met de rest maar een hoop rondjes overslaan of vervangen door fris :) Zie je ook meteen hoe lomp mensen kunnen zijn als ze echt dronken zijn, dat valt normaal gesproken niet op als je zelf net zo lam bent :P
Kwade dronk heb ik nooit gehad als in agressie of handtastelijk worden o.i.d., ben wel blij dat alcohol dat effect niet op mij heeft.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_167797103
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 20:58 schreef madam-april het volgende:

Of iemand een middel puur recreatief kan gebruiken of niet is afhankelijk van veel verschillende biopsychosociale factoren.
Ik vraag me af hoe een wiet verslaving zich uit, en met welke problemen die mensen te maken hebben.

Ze zullen wel niet hun kontje hoeven te verkopen achter het station, zoals de hero hoertjes
pi_167797607
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 20:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het ligt weldegelijk ook aan het middel.

Er zijn meer cannabis verslaafden dan cocaïne verslaafden in Nederland. In 2014 waren er 70.000 cannabis verslaafden in Nederland, tegenover 26.857 cocaïne verslaafden.

Verslaving, of dat nou aan alcohol, cocaïne, cannabis of een ander middel is, is geen 'motivatie probleem'.

Er is weinig echt onderzoek naar, maar volgens mij zijn dit mensen die sowieso ergens van afhankelijk van zouden worden.

Drugs,drank,sex,werk, whatever.

Mensen die een tijdje zichzelf zouden moeten leren in leven te houden in de natuur.
Whatever...
pi_167817756
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe een wiet verslaving zich uit, en met welke problemen die mensen te maken hebben.

Ze zullen wel niet hun kontje hoeven te verkopen achter het station, zoals de hero hoertjes
Op dezelfde manier waarop bijvoorbeeld een alcoholverslaving of cocaïneverslaving zich uit.. Ze krijgen ook met dezelfde soort problemen te maken..

Heroïneverslaving leidt niet direct tot prostitutie.

Jij hebt duidelijk een heel cliché beeld van een verslaafde. Jij denkt bij een verslaafde direct aan een compleet aan lagerwal geraakte junk (een 'hero hoertje'). Maar echt het overgrote deel van de verslaafde voldoet niet aan dat beeld. Veel verslaafden zien er voor de buitenwereld uit als redelijk normaal functionerende mensen, als je ze niet (goed) kent zul je over het algemeen niet zien of merken dat ze verslaafd zijn. Verslaving komt voor in alle lagen van de bevolking, het komt bijvoorbeeld ook 'vaak' voor bij succesvolle zakenlui.
pi_167822316
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er is weinig echt onderzoek naar, maar volgens mij zijn dit mensen die sowieso ergens van afhankelijk van zouden worden.

Drugs,drank,sex,werk, whatever.

Mensen die een tijdje zichzelf zouden moeten leren in leven te houden in de natuur.
Genetische aanleg speelt absoluut een rol bij de ontwikkeling van een verslaving maar dat is slechts een van de factoren. Niet iedereen die de genetische aanleg heeft zal uiteindelijk ook een verslaving ontwikkelen. Bovendien kan ook iemand die die genetische aanleg niet heeft toch een verslaving ontwikkelen, de verslaving is dan veelal het gevolg van lichamelijke afhankelijkheid (denk hierbij aan stoffen zoals heroïne).

Verslaving is een (behandelbare) chronische hersenziekte. Of iemand deze ziekte krijgt is afhankelijk van een samenspel van lichamelijke, psychische en sociale factoren. Genezing is niet mogelijk, iemand die verslaafd is zal altijd verslaafd blijven. Volledige remissie is wel mogelijk, een verslaafde kan de symptomen van de verslaving onder controle krijgen.

Vroeger dacht men dat wanneer je ervoor zorgt dat een verslaafde voor langere tijd niet gebruikt, door hem bijvoorbeeld op te sluiten (of zoals jij voorstelt, op een afgelegen plek in de natuur zet waar hij volledig afhankelijk is van zichzelf en waar hij geen toegang heeft tot hetgeen waar hij verslaafd aan is) ervoor zou zorgen dat iemand niet langer verslaafd zou zijn. Maar in de praktijk bleek dat het overgrote merendeel binnen no-time terug viel zodra ze weer thuis kwamen.
pi_167823363
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Elke keer als de stress te veel wordt, gaan blowen. Wat ik zelf heb gemerkt bij iemand is dat hij er veel prikkelbaarder door werd, onverschilliger en hij kon vrijwel niks meer onthouden. Je leeft in een soort roes en als je dan terugdenkt aan het afgelopen jaar, heb je geen flikker gedaan.
pi_167838086
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 00:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Genetische aanleg speelt absoluut een rol bij de ontwikkeling van een verslaving maar dat is slechts een van de factoren. Niet iedereen die de genetische aanleg heeft zal uiteindelijk ook een verslaving ontwikkelen. Bovendien kan ook iemand die die genetische aanleg niet heeft toch een verslaving ontwikkelen, de verslaving is dan veelal het gevolg van lichamelijke afhankelijkheid (denk hierbij aan stoffen zoals heroïne).

Verslaving is een (behandelbare) chronische hersenziekte. Of iemand deze ziekte krijgt is afhankelijk van een samenspel van lichamelijke, psychische en sociale factoren. Genezing is niet mogelijk, iemand die verslaafd is zal altijd verslaafd blijven. Volledige remissie is wel mogelijk, een verslaafde kan de symptomen van de verslaving onder controle krijgen.

Vroeger dacht men dat wanneer je ervoor zorgt dat een verslaafde voor langere tijd niet gebruikt, door hem bijvoorbeeld op te sluiten (of zoals jij voorstelt, op een afgelegen plek in de natuur zet waar hij volledig afhankelijk is van zichzelf en waar hij geen toegang heeft tot hetgeen waar hij verslaafd aan is) ervoor zou zorgen dat iemand niet langer verslaafd zou zijn. Maar in de praktijk bleek dat het overgrote merendeel binnen no-time terug viel zodra ze weer thuis kwamen.
Volgens mij is er maar heel weinig bekend over hoe het echt zit. En wat er bekend is, is gesponsord door zeer dubieuze partijen met eigen belangen.

Overigens is die afgelegen plek in de natuur prima om een nieuwe start te maken, vrieger stuurde men dit soort gasten mee met VOC-schepen, of als kanonnenvoer in het leger...
Whatever...
pi_167838131
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En wat er bekend is, is gesponsord door zeer dubieuze partijen met eigen belangen.

Bron?
Hell To The Liars
pi_167838618
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bron?
Bron?
https://scholar.google.nl(...)e+substance+research

Ga dat ook nog even vragen aan degene die zo stellig claimt dat je eeuwig verslaafd bent? Want die mag eigenlijk eerst met een bron komen.

Maar dit artikel komt dan wel uit science: http://science.sciencemag.org/content/278/5335/45 , dat is al 17 jaar oud...

Dit artikel is genuanceerd http://ajp.psychiatryonli(...)/appi.ajp.162.8.1414 en zegt dat het aangeleerd is. En wat is aangeleerd kun je ook afleren. De vraag is hoe. Wellicht ooit zo:

http://www.sciencedirect.(...)ii/S0028390805001267

Genoeg bronnen voor jou?

http://www.centeronaddict(...)ease-model-addiction

Hier nog een kleikje dat er ook iets over zegt. De rest mag je zelf opzoeken.
Whatever...
pi_167839032
http://www.parool.nl/opin(...)-verslaafd~a4356452/

https://www.jellinek.nl/v(...)ng-een-hersenziekte/

Ben zelf ook ervaringsdeskundige en hoe graag ik het ook zou willen, ik zal altijd verslavingsgevoelig blijven.

Ja het is er grotendeels uitgewerkt, maar geloof me als ik zeg dat het de rest van je leven een ding blijft

[ Bericht 17% gewijzigd door Droopie op 02-01-2017 21:11:46 ]
Hell To The Liars
pi_167839231
Waar ik het wel mee eens ben, er is te weinig onderzoek naar gedaan, naar mijn mening.

Ik ben vorig jaar naar een symposium geweest of verslaving een ziekte is..
Oude onderzoeken en de definitie van wat een ziekte is was al niet bepalen.

Maar denken dat mensen van hun verslaving af komen in de natuur, is net zo krom dat mijn oma een junk zal worden als ze 3 weken heroine (=morfine) krijgt in het ziekenhuis.

[ Bericht 15% gewijzigd door Droopie op 02-01-2017 21:10:58 ]
Hell To The Liars
pi_167840135
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:54 schreef Droopie het volgende:
http://www.parool.nl/opin(...)-verslaafd~a4356452/

Ben zelf ook ervaringsdeskundige en hoe graag ik het ook zou willen, ik zal altijd verslavingsgevoelig blijven.

Ja het is er grotendeels uitgewerkt, maar geloof me als ik zeg dat het de rest van je leven een ding blijft
Zoals altijd geldt hier: dat jij niet de maat der dingen bent.

Kut voor je trouwens als je gevoelig bent voor verslaving, maar veel mensen stoppen bijvoorbeeld gewoon met roken en hebben daar ook na een tijdje geen enkele behoefte meer aan. Onderzoek is veelal eenzijdig en het is nog steeds niet duidelijk of mensen verslaafd worden, of dat bepaalde mensen een verslaving opzoeken vanw elke soort ook.

En voor IEDEREEN is het goed om een tijdje in de wilde natuur te leven en te leren voor jezelf te zorgen, stilte om je heen te hebben en te weten wat het is om hout te moeten hakken als je warm wilt blijven, dat je water nodig hebt en eten en dat dat allemaal niet makkelijk is. Zeker voor mensen die op de een of andere manier geestelijk uit balans zijn. Mensen zijn nu eenmaal geevolueerd in de natuur en pas als je zo en tijdje leeft snap je waarom het belangrijk is zoiets eens in je leven te doen. En daar heb ik geen bron voor, maar het is wel waar.
Whatever...
pi_167840715
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zoals altijd geldt hier: dat jij niet de maat der dingen bent.

Kut voor je trouwens als je gevoelig bent voor verslaving, maar veel mensen stoppen bijvoorbeeld gewoon met roken en hebben daar ook na een tijdje geen enkele behoefte meer aan. Onderzoek is veelal eenzijdig en het is nog steeds niet duidelijk of mensen verslaafd worden, of dat bepaalde mensen een verslaving opzoeken vanw elke soort ook.

En voor IEDEREEN is het goed om een tijdje in de wilde natuur te leven en te leren voor jezelf te zorgen, stilte om je heen te hebben en te weten wat het is om hout te moeten hakken als je warm wilt blijven, dat je water nodig hebt en eten en dat dat allemaal niet makkelijk is. Zeker voor mensen die op de een of andere manier geestelijk uit balans zijn. Mensen zijn nu eenmaal geevolueerd in de natuur en pas als je zo en tijdje leeft snap je waarom het belangrijk is zoiets eens in je leven te doen. En daar heb ik geen bron voor, maar het is wel waar.
Ik hoef ook de maat niet te zijn.
Maar alle therapieen en zorgverlening hameren erop dat je alert moet zijn en blijven.
Dus of dat op lucht gebaseerd is of niet, het wordt door bijna alle instanties als feit gebracht.

Als jij denkt dat het niet waar is, geen probleem. Dit is mij geleerd en tot nu toe heb ik geen enkele reden om hier aan te twijfelen.

Er zijn verhalen van mensen die 17 jaar nuchter zijn van de heroine en omdat iemand een oranje bandana droeg die persoon getriggerd werd.

Roken vind ik trouwens geen goede vergelijking, aangezien roken geen gevoelens dempt of stimuleert.
Hell To The Liars
pi_167840948
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik hoef ook de maat niet te zijn.
Maar alle therapieen en zorgverlening hameren erop dat je alert moet zijn en blijven.
Dus of dat op lucht gebaseerd is of niet, het wordt door bijna alle instanties als feit gebracht.

Als jij denkt dat het niet waar is, geen probleem. Dit is mij geleerd en tot nu toe heb ik geen enkele reden om hier aan te twijfelen.

Er zijn verhalen van mensen die 17 jaar nuchter zijn van de heroine en omdat iemand een oranje bandana droeg die persoon getriggerd werd.

Roken vind ik trouwens geen goede vergelijking, aangezien roken geen gevoelens dempt of stimuleert.
Verslaving is wel wat breder dan alleen heroine. Er zijn allerlei gradaties. En natuurlijk zeggen die hulpverleners dat. Want alleen heel ernstig verslaafden komen daar terecht. Dus die categorie mensen zal absoluut moeten blijven opletten. Veel ex-rokers zullen dat ook moeten, maar heel veel talen niet meer naar sigaret, nooit meer.

Heel veel mensen vertonen 'verslaafd' gedrag en kunnen daar weer vanaf. Het is allemaal semantics als je er moeilijk overgaat doen. Roken werkt trouwens ontspannend en is zeer zeker verslavend.
Whatever...
pi_167846847
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Volgens mij is er maar heel weinig bekend over hoe het echt zit. En wat er bekend is, is gesponsord door zeer dubieuze partijen met eigen belangen.

Ik heb ontzettend veel onderzoek gedaan naar verslaving. Ik heb heel veel universitaire studies over en wetenschappelijke onderzoeken naar verslaving gelezen. Er is veel over bekend maar niet alle deskundigen zijn het met elkaar eens. Er zijn verschillende zienswijze mbt verslaving en het ontstaan van verslaving, maar de, op dit moment, algemeen geaccepteerde visie op verslaving bestaat uit het biopsychosociaal model en het hersenziekten model.

Het is onzin dat alle onderzoeken en studies naar verslaving onbetrouwbaar (en gesponsord door dubieuze partijen met eigen belangen) zijn.

Er zijn absoluut een hoop pseudowetenschappelijke onderzoeken te vinden, maar er zijn ook een hoop betrouwbare gedegen wetenschappelijke onderzoeken en studies te vinden.

quote:
Overigens is die afgelegen plek in de natuur prima om een nieuwe start te maken,
Het is een prima begin, maar lang niet genoeg.. Om abstinent te blijven moet iemand leren zijn triggers te (h)erkennen en leren hoe hij ze kan vermijden, aanpakken of er anders mee om kan gaan.

quote:
vrieger stuurde men dit soort gasten mee met VOC-schepen, of als kanonnenvoer in het leger...
Heb je daar een bron voor?
pi_167847104
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 23:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb ontzettend veel onderzoek gedaan naar verslaving. Ik heb heel veel universitaire studies over en wetenschappelijke onderzoeken naar verslaving gelezen. Er is veel over bekend maar niet alle deskundigen zijn het met elkaar eens. Er zijn verschillende zienswijze mbt verslaving en het ontstaan van verslaving, maar de, op dit moment, algemeen geaccepteerde visie op verslaving bestaat uit het biopsychosociaal model en het hersenziekten model.

Het is onzin dat alle onderzoeken en studies naar verslaving onbetrouwbaar (en gesponsord door dubieuze partijen met eigen belangen) zijn.

Er zijn absoluut een hoop pseudowetenschappelijke onderzoeken te vinden, maar er zijn ook een hoop betrouwbare gedegen wetenschappelijke onderzoeken en studies te vinden.

[..]

Het is een prima begin, maar lang niet genoeg.. Om abstinent te blijven moet iemand leren zijn triggers te (h)erkennen en leren hoe hij ze kan vermijden, aanpakken of er anders mee om kan gaan.

[..]

Heb je daar een bron voor?
Het is een model waarvan men weet dat er vanalles incompleet aan is. Dus is er nog heel veel onbekend.

En dat er heel veel twijfelachtig onderzoek is gedaan geef je zelf. Al. Aan.

Maargoed, ik heb al gezegd wat ik wilde. Niet alles is onzin, alleen ik weet wel zeker dat we nog steeds heel weinig begrijpen van hoe onze hersenen exact werken.
Whatever...
pi_167847809
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 23:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is een model waarvan men weet dat er vanalles incompleet aan is. Dus is er nog heel veel onbekend.

En dat er heel veel twijfelachtig onderzoek is gedaan geef je zelf. Al. Aan.

Maargoed, ik heb al gezegd wat ik wilde. Niet alles is onzin, alleen ik weet wel zeker dat we nog steeds heel weinig begrijpen van hoe onze hersenen exact werken.
Welke van de twee?

Ja, over evolutie is ook heel veel twijfelachtig onderzoek gedaan er bestaan zelfs wetenschappelijk onderwezen creationisten.. Dat doet niks af aan de wetenschappelijke waarde en betrouwbaarheid van de gedegen onderzoeken..

Eerst zei je nog dat alles dat we weten gesponsord is door zeer dubieuze partijen.. (nog steeds geen bewijs voor gezien trouwens)

We weten inderdaad niet exact hoe onze hersenen werken maar er is ondertussen al wel een hele hoop bekend..
pi_167847859
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bron?
https://scholar.google.nl(...)e+substance+research

Ga dat ook nog even vragen aan degene die zo stellig claimt dat je eeuwig verslaafd bent? Want die mag eigenlijk eerst met een bron komen.

Maar dit artikel komt dan wel uit science: http://science.sciencemag.org/content/278/5335/45 , dat is al 17 jaar oud...

Dit artikel is genuanceerd http://ajp.psychiatryonli(...)/appi.ajp.162.8.1414 en zegt dat het aangeleerd is. En wat is aangeleerd kun je ook afleren. De vraag is hoe. Wellicht ooit zo:

http://www.sciencedirect.(...)ii/S0028390805001267

Genoeg bronnen voor jou?

http://www.centeronaddict(...)ease-model-addiction

Hier nog een kleikje dat er ook iets over zegt. De rest mag je zelf opzoeken.
Heb je http://ajp.psychiatryonli(...)/appi.ajp.162.8.1414 überhaupt wel gelezen? Ik wel en nergens wordt er gezegd dat het aangeleerd is.. Er wordt bovendien letterlijk gezegd dat de veranderingen in de hersenen blijvend zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')