Gelukkig nieuwjaar!
R. sliep gewoon door vannacht, heerlijk. Wij hielden het maar net uit tot 12 uur en lagen er daarna er snel in. Ik haat vuurwerk, tenminste, ik kijk het veilig binnen en ik word pisnijdig om de knallen die geen doel hebben (want bang en hond ook doodsbang en meegemaakt dat het naar je toe wordt gegooid vroeger). Maar dit hebben we weer gehad, nu eindelijk rust. Ik ga de lichtjes straks wel missen.
Ik las diarree bij Dot dacht ik? R. had het ook iets van 10 dagen was normaal zei dokter. Geen appel of appelsap of appeldiksap zei hij tegen ons. Verder niets eigenlijk anders doen dan anders. Ik gaf banaan en beschuit en tuc kan je nog geven. Vooral goed handen blijven wassen zelf, want wij hadden het daarna ook heel snel.
Ik zag het vreselijke slaapprobleem van SQ, wat een ellende

Ik zou er ook kapot aan gaan, laat staan (hoog)zwanger. Ik zou slaaptraining proberen en vooral niet in eigen bed leggen maar dat komt omdat wij dat ook nooit doen. Genoeg knuffels in bed? Ik zeg maar wat hoor. Wij zijn nu over in het (baby)ledikant op een kussentje en een babydeken (want ik heb geen dekbed in dit formaat) en dat vindt hij heerlijk en dan heeft hij drie nijntjes,drie ikea vosjes en nog zo'n antroposofisch popje.
Eet dilemma bij kwak; ja ook herkenbaar. Nou ja, niet van schoonouders maar wel van dat je denkt zou ik niet moeten dreigen. Nou eet R. geen toetje, dus dat is niet in te zetten maar als iemand hem toch kan laten proeven, ga je toch twijfelen. R. eet nu wel de spinazie kaas rondos ofzo, vegetarisch spul van de ah, en daar zit tenminste wat in. Net als mini loempia's. Nou ja, prima, zo eet hij tenminste een paar keer per week iets.
Spannend van het grote bed kwak! Kon/wou hij niet meer in het ledikant of vonden jullie het tijd? Als hij eruit gaat klimmen, is het tijd, maar dat zie ik nog niet snel gebeuren. Verder vind ik het wel prima zo, denk dat ik hem zo lang mogelijk erin laat liggen. Of is dat zielig?
Ik voel me nu met vlagen ook zo'n slechte moeder. Bij stout gedrag, zoals alles van de tafel gooien, ons slaan, hond keer op keer schoppen, nou ja, jullie kennen het wel, schiet ik echt uit mijn slof en kan ik niet rustig reageren. Dat ik steeds zo ga gillen, probeer ik nu echt af te leren, maar zo moeilijk.

Hij is gek op me en ik probeer geregeld even tijd samen door te brengen, maar ik vind het soms zo moeilijk dat je zelf zo weinig aan jezelf toe komt om lekker rustig dingen uit te zoeken enzo. Stom is dat...