na een paar uur ja? Knap hoor. Ik ken er maar weinig die dat kunnenquote:Op zaterdag 31 december 2016 10:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
En je man dan? Ik kan dat ook nooit maar man heeft hier wel een lange adem.
Jup. Steeds weer terug gaan, troosten en uitleggen dat hij in zijn eigen bed moet slapen en papa boven slaapt bij mama. Nu heeft Lucas het maar een paar keer meer dan twee uur volgehouden. Hier was het slaapissue beide keren in een week stukken verbeterd.quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
na een paar uur ja? Knap hoor. Ik ken er maar weinig die dat kunnen
Ja precies, zo doe ik het ook. Behalve dan met bekers: als er al drinken in de beker is gedaan, ga ik dat niet overgieten in een andere beker. Maar dit is wel een theoretisch geval voor mij, want I heeft over borden en bekers eigenlijk geen uitgesproken mening.quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dus dat ik hem veel laat kiezenOmdat als ik hem laat kiezen waar ik vind dat hij mag kiezen, ik een strijd voorkom. Niet omdat hij dus maar alles mag beslissen want de dingen die ik wel belangrijk vind, daar heeft hij geen keuze in. Verschil is dat ik bij die strijd kan beargumenteren waarom ik iets wil. "We doen die groene jas aan, want het is te koud voor die blauwe jas", "regenlaarsjes doen we alleen aan als het regent", "mama zet jou in de autostoel anders wordt de hele auto vies". Maar ik kan geen zinnig argument bedenken waarom hij niet de gele beker mag ipv de groene of zijn trui met dino's aan mag ipv met auto's.
nee de keer dat ik het vergeet te vragen dan heeft hij inderdaad pech. Maar ook dan kun je dus beargumenteren dat het drinken er al in zit. Vind ik heel wat anders dan uit principe je kind maar gewoon iets geven terwijl het een kleine moeite is om even te vragen wat weer een hoop gedoe voorkomt.quote:Op zaterdag 31 december 2016 11:30 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja precies, zo doe ik het ook. Behalve dan met bekers: als er al drinken in de beker is gedaan, ga ik dat niet overgieten in een andere beker. Maar dit is wel een theoretisch geval voor mij, want I heeft over borden en bekers eigenlijk geen uitgesproken mening.
Spees de diëtiste vertelde me ooit dat het juist goed is om vezels binnen te krijgen en dat het een fabeltje is dat wit brood verstopt. Net als dat banaan zou verstoppen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 11:13 schreef exode het volgende:
En nog wat betreft diarree Dot: water verergert het ook, ja je moet goed drinken met diarree maar met teveel drinken wordt je poep dun. Peer en appel werken het ook in de hand overigens. Zout is goed dan gaat ie vocht vasthouden.
En verder wellicht even wit brood ipv bruin, bruin is lastiger te verteren voor de darmen die nu toch al hard moeten werken. (jaja ik heb al die hippe darmen boeken gelezen)
Ahh zoquote:Op zaterdag 31 december 2016 13:52 schreef exode het volgende:
Ik bedoel ook niet dat wit brood verstopt hoor Dot, maar het is makkelijker te verteren door je darmen. Bij diarree maken ze al overuren. Ik moet in ieder geval niet denken aan vezels als ik last van mijn darmen heb....
Mja het is niet zozeer dat ik me druk maak over dat zij het anders doen. Het is de twijfel nu ik hoor dat hij wel dingen eet op deze manier. J en zijn broers en zussen eten alles, zijn niet eetgestoord en zijn ook zo opgevoed... zou ik het dan niet ook zo moeten aanpakken ipv mijn 'softe' manier?quote:Op zaterdag 31 december 2016 23:12 schreef Loj het volgende:
Ow haal ik ook uit bed. Hij wou wakker gemaakt worden.
Maar Js laat ik liggen (om hem rond half 1-1 uur uit bed te halen om naar huis te gaan)
Oh en Kwak, ik heb wel vaak dingen waarvan ik denk bij (schoon)ouders ben het hier niet helemaal mee eens.
Maar weet je wantij heel veel rust heeft gegeven op dat punt? Dat mijn opvoeding de basis is, dat is wat ze dagelijks meemaken. Bij de oma's gaat het soms anders, zijn er andere regels en worden ze meer verwend. Dat probeer ik los te laten, het gaat mij erom hoe vriendje en ik het doen
kom niet echt lekker uit m'n woorden, de champagne is al open![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |