Ik kan echt geen uien snijden.quote:Op vrijdag 16 december 2016 21:28 schreef Fer het volgende:
Zonder uitjes, want thuis uit de airfryer en de uitjes horen heel fijn gesneden te worden. Dat vond teveel werk, het fijnsnijden, dus dan maar zonder.
Je moet het kontje (daar waar de wortels zitten) er niet af snijden. Ui blijft dan beter bijeen en je kunt het eerste stuk super fijn snijden (laatste kwart wordt lastiger)quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:39 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
Ik kan echt geen uien snijden.
Uien vind ik sowieso niet lekker, maar soms 'hoort' het erbij, dan moet ik ze maar heel fijnsnijden..
Dat duurt bij mij echt veeel te lang
Je doet wát op je frikandel?quote:Op vrijdag 16 december 2016 21:23 schreef Harvest89 het volgende:
Het is toch wel heel lang geleden dat ik een frikandel speciaal heb gegeten...
Kan het me niet meer herinneren.![]()
Ik pak meestal een normale frikandel, met scherpe mosterd, en maggi.
quote:Op maandag 19 december 2016 13:33 schreef Hallojo het volgende:
Het ruggetje moet open vóór het frituren.
Dat is een catamaran, in vakjargon.quote:Op maandag 19 december 2016 15:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Bij mij waren het er twee met daarbovenop een grote friet!
Ook wel een frietje waterfiets![]()
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op maandag 19 december 2016 16:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is een catamaran, in vakjargon.
Het is natuurlijk sowieso geen frietje, dat weet iedereen. Het zou op zijn best een patatje waterfiets kunnen zijn.quote:Op maandag 19 december 2016 16:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]![]()
![]()
Neen een frietje waterfiets!
Jij bent niet meer te reddenquote:Op maandag 19 december 2016 16:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sowieso geen frietje, dat weet iedereen. Het zou op zijn best een patatje waterfiets kunnen zijn.
quote:Op maandag 19 december 2016 16:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]![]()
![]()
Neen een frietje waterfiets!
Kun je wel al zelfstandig poepen of wordt daar nog aan gewerkt? Zou me eerst daarop focussen voor je begint aan uien snijden.quote:
quote:Op maandag 19 december 2016 17:01 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Zelfs de lokale snackturk hier weet hoe het hoort![]()
[ afbeelding ]
Behalve de dure pauperprijs dan. 5 euro voor wat patat met 2 frikandellen
eierbal (wel met die gele vulling)quote:Op maandag 19 december 2016 19:19 schreef mytec het volgende:
Laatste keer kots en kots misselijk geworden, 1 raspatat speciaal, 1 frikandel speciaal en 1 eierbal. Lekker maar toch echt veel te zwaar zo samen.
Eierbal en raspatat, groninger gespotquote:Op maandag 19 december 2016 19:19 schreef mytec het volgende:
Laatste keer kots en kots misselijk geworden, 1 raspatat speciaal, 1 frikandel speciaal en 1 eierbal. Lekker maar toch echt veel te zwaar zo samen.
De speciaal saus curry uitjes en mayo is erg stevig als je die zowel bij de frikandel als patat hebt. Zeker een Groninger, een Eierbal kan je mij altijd voor wakkermaken ;-) (geen frietei die lust ik niet).quote:Op maandag 19 december 2016 20:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Eierbal en raspatat, groninger gespot
Maar zo veel is dat toch niet samen? Krijg ik makkelijk weg. Behalve dan dat raspatat niet te vreten is (vervangen door normale friet a.u.b.) en eierballen hebben we hier niet, gewoon 2 kroketjes dus (ben sowieso niet zo'n ei fan).
Was het niet bedorven?quote:Op maandag 19 december 2016 19:19 schreef mytec het volgende:
Ja, leuk, maar dat is dus niet je laatste frikandel speciaal he. TR gemaakt, graag on-topic blijven.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:09 schreef fathank het volgende:
Een jaar of 18 geleden stond ik als jochie van 11 op een camping in Zeeland met m'n ouders. Daar verkochten ze zogenaamde friganten.
Je raadt het al. Een gigantische frikadel (tegenwoordig is dat de FrikadelXXL blijkbaar). Ik met m'n zakgeld naar die snackbar toe en stiekem 2 van die dingen besteld, speciaal.
Ik kan je vertellen, als jochie van 11 vergeet je dat niet gauw meer. Het duurde misschien een half uurtje voordat het vissenvoer was geworden.
En m'n moeder maar afvragen hoe ik ineens zo ziek was geworden. Sindsdien eet ik hooguit 1x per jaar een frikadel speciaal
Had dan ook een frikandel genomen in plaats van een gehaktbalquote:Op donderdag 22 december 2016 14:09 schreef fathank het volgende:
Een jaar of 18 geleden stond ik als jochie van 11 op een camping in Zeeland met m'n ouders. Daar verkochten ze zogenaamde friganten.
Je raadt het al. Een gigantische frikadel (tegenwoordig is dat de FrikadelXXL blijkbaar). Ik met m'n zakgeld naar die snackbar toe en stiekem 2 van die dingen besteld, speciaal.
Ik kan je vertellen, als jochie van 11 vergeet je dat niet gauw meer. Het duurde misschien een half uurtje voordat het vissenvoer was geworden.
En m'n moeder maar afvragen hoe ik ineens zo ziek was geworden. Sindsdien eet ik hooguit 1x per jaar een frikadel speciaal
toen was je dus al een klein watjequote:Op donderdag 22 december 2016 14:09 schreef fathank het volgende:
YoFresh op een frikandelquote:Op donderdag 22 december 2016 20:34 schreef 24Fan het volgende:
Hier een geweldige en zeer accurate handleiding om een deltsje speciaal te maken!
En bij voorkeur niet bakken in afgelopen motorolie. De tering wat ziet die frituur eruit zegquote:Op donderdag 22 december 2016 22:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
YoFresh op een frikandel!
Een Frikandel speciaal vreet je met Mayonaise, niet met yoghurtsaus
En zeggen dat je een scherp mes pakt en een simpel keukenmesje tevoorschijn tovertquote:Op donderdag 22 december 2016 22:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
YoFresh op een frikandel!
Een Frikandel speciaal vreet je met Mayonaise, niet met yoghurtsaus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |